Jump to content
neshaoct

Porsche 911 (991 / 991.2 / 992) / 911 R

Recommended Posts

Imao sam sreću da ga teram jednog takvog sličnog 1972 g. u Švajcarskoj. 911 Targa. Hteo gazda da se napravi "džek", pa mi ga davao sa vremena na vreme da mu ispozavršavam neke posliće u Zirihu (a firma bila u Rapperswilu - 50-tak km. od centra). Zver. Kao da ste seli za singer mašinu koja nema elektro ili nožni pogon, nego ide na benzin. To samo štepuje, zveči ... kao u mestu da sedite, a kuće, ostali automobili, drveće proloće pored vas. Zastrašujuće. Prva mu ide do 50, druga 100, treća 150, četvrta 200, peta 225. A imao samo 250 konja i tonu težine! I kako ga god vozili - trošio je 20!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni zauvek najlepsi sportski kupe na svetu (iako ga shwaba pravio) :)

Da li sam ja dobro cuo - 500ks i 650nm (betwen 1950 i 5000 rpm)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlenji dizajneri automobila ikada :rant: su dizajneri porsche-a,svi su manje vise isti vec 40 godina :X ,a cujem i da im je firma u minusu 10 milijardi evra :cry: ,ovih dana,tako da ce da ih pazare neki arapi,da bi i dalje nastavili da prave ipak sjanje sportske automobile,vrhunskih performansi :unworthy: i,koji se meni na izgled ni najmanje ne dopadaju :veryangry: ,svi mi do jednog lice na WV bubu,koju je i napravio Fridrih Porsche,po hitlerovom nalogu,sto bi rekli Partibrejkersi u onoj pesmi RODJEN LOS... :evil:

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najlenji dizajneri automobila ikada :rant: su dizajneri porsche-a,svi su manje vise isti vec 40 godina...

Onog trenutka kada se to promeni (kao sto nece), vise ga necu voleti :)

Btw, firma im je u minusu samo zato sto su kupili wagena :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najlenji dizajneri automobila ikada :rant: su dizajneri porsche-a,svi su manje vise isti vec 40 godina...

Onog trenutka kada se to promeni (kao sto nece), vise ga necu voleti :)

Btw, firma im je u minusu samo zato sto su kupili wagena :lol:

isti stav imam kao i chikavilli

cak su mi ove sad poslednje serije sto imaju cisto elipsaste farove (bez coskova i uglova) daleko lepse, jer vise izgledaju originalno, a ne kao one sa kraja 90-ih i pocetka 2000-ih

Share this post


Link to post
Share on other sites

FERDINAND PORSHE

Moram da priznam da je i mene nervirao (u mladosti ) taj spartanski Poršev odnos prema formi. Medjutim okolnosti u kojima je rastao i tehnički odrastao nisu mu davali prostora da razmišlja drukčije. Bilo je to vreme kada je spartanski konstruktivizam dominirao dizajnom, nije bilo prostora ni za najmanji ukras niti višAk. Sve je bilo podredjeno osnovnoj svrsi: što efikasnije transponovanje snage motora na točkove uz najmanju potrošnju i najmanje gubitke (težina, otpor vazduha). Možda najbolje o o tme govore i prvi poršeovi modeli.

 

Još jedna mala pikanterija vezana uz ovog velikog konstruktora, profesora i doktora nauka. Rodjen je u Češkoj, oblasti naseljenoj Nemcima. Otac mu je bio automehaničar imao radionicu. Studirao u Pragu i Beču, a pomagao ocu u radionici koliko je god mogao kako bi platio studije. Stručnu praksu obavio u fabrici TATR i prve ideje o konceptu vazdušno hladjenog bokser motora smeštenom u zadnjem delu automobila stekao upravo kod TATRE, Ovaj koncept razvija u Nemačkoj koja je umedjuvremenu anektirala oblasti Češke naseljene Nemcima, a Hitler ga oberučke prihvata obzirom da je već stekao reputaciju i daje mu nalog za konstruisanje nacionalnog vozila. (BUBA). Za vreme rata konstruiše i čuvene tenkove TIGAR !, TIGAR 2 i SLON. U medjuvremenu bahati nemački ofociri voze besne tatre (koje su slovile za najavangardnije vozilo tog doba) i svi do jednog gube živote iživljavajući se performansama tih vozila (neverovatnih za to vreme). Posle rata TATRA pravi socrealistička reprezentativna vozila, sa nevelikim ulaganjima u razvoj, i fabrika propada sa proizvodnjom putničkih vozila krajem šezdesetih. Poršea po smrti 1951 nasledjuje sin Feri, organizuje proizvodnju poršea po očevim nacrtima, a VW se razvija na zgrarištima porušene fabrike u Volfsburgu... Češki prouvodjač TATRA pokreće posle rata sudski spor za kradju patentnih prava koji se završava 1961 presudm da PORŠE NEMA PRAVO NA PATENT VAZDUŠNO HLADJENOG BOXER MOTORA SMEŠTENOG NA ZADNJOJ OSOVINI VOZILA, te je na ime otštete dužan da plati Češkoj iznos od 3.000.000 nemačkoh maraka. Slaba vajda. Folksvageni su već u to vreme preplavili ceo svet, a dr.prof.Ferdinand Porše umro slavljen i hvaljen!.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiva prica :)

Nego, vidjao sam ranije po zemunu jednog ovakvog, iz sezdeset-neke, narandzasti, vozila ga zena

Classic911.jpg

ali ga ne vidjam poslednjih nekoliko godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo nesto novo, a za ljubitelje starog :)

Naime, firma Singer Vehicle Design planira da reinkarnira jedan od najomiljenijih sportskih automobila svih vremena - Porsche 911 iz 70-tih i 80-tih. Naravno, uz modernizovanu mehaniku i ostale delove, a po izgledu totalno "old skul". Takoreci, spoj najboljih stvari iz razlicitih era 911-ice.

Cela vest

Singer 911

singer_630.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakat kul. To je moje poimanje savrsenstva. Starinske linije, moderna mehanika. Jos samo kad mi mogao da isprati pricu sa torzionom cvrstinom i sigurnoscu danasnjih modela, vredelo bi dati visestruko vise para nego za aktuelnu verziju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

porsche%20911-turbo-5.jpg

Porsche 911 Turbo modelske godine 2010., popravio je vreme svog prethodnika na nemačkoj stazi Nirburgring.

Tačnije, 2010. 911 Turbo je Nirburgring prešao za 10 sekundi brže, i to za 7 minuta i 39 sekundi. Ipak, to je i dalje slabije od rezultata Nissana GT-R sa 7 minuta i 27 sekundi.

Najveća novost je 3.8 litarski šestocilindrični motor sa direktnim ubrizgavanjem i turbo punjačem, koji razvija 368kW/500KS, dok je stari model sa 3.6L agregatom imao 353kW/480KS.

U ponudi će biti i novi sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom, nazvan Porsche Doppelkupplungsgetriebe ili kraće PDK. Sa ovim menjačem, 911 Turbo do stotke ubrzava za 3.4 sekunde, a postiže maksinalnih 312 km/h.

Kao i ranije, u ponudi će biti Coupe i Cabrio varijante, čija prodaja u Nemačkoj startuje 21. novembra ove godine.

Cene sa uključenim porezom se kreću od 145.871 eura za Coupe i od 157.057 eura za Cabriolet.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^

Kao sto rekose chikavili i punto abarth,cim budu promenili izgled,prestacu da ga volim.... :welcome:

Zato mi se iskreno i nije svidjala serija 996 jer je najmanje licela na originalni 901\911...

I najvise mi se svidja serija 993... :unworthy: :unworthy: :unworthy:

Od zvuka vazduhom hladjenog boxera mi se najezi koza...

993.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nardo_2010_Tuning_Modelle_9ff_Porsche_f900x600_F.jpg

9ff GTurbo 1200, ovako se zove ovo cudoviste,jedan od najbrzih seriskih automobila na svetu u klasi tjuners,postavio je rekord ove godine na stazi nardo u italiji   :unworthy:  :unworthy:

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova generacija Porschea 911 zaglavila u snijegu usred Skandinavije

porsch.jpg

Zimska testiranja osnova su bez koje automobil ne izlazi na tržište. Toga se drže svi proizvođači automobila bilo da je riječ o malenim gradskim automobilima u rangu do 100.000 kuna ili pak luksuznim sportskim modelima čija cijena ovu navedenu premašuje i nekoliko desetaka puta. Svima njima Skandinavija je Bogom dana lokacija gdje ekstremni vremenski uvjeti stvaraju idealan poligon za testiranje automobila u snijegom i ledom okovanom okruženju…

Sredinom tjedna objavili smo tamo nastale špijunke jučer otkrivenog Ferrarija FF, a danas vam donosimo galeriju fotografija nove generacije Porschea 911 koji je zaglavio u snijegu prilikom vožnje prema testnom poligonu. Pogledate li pobliže špijunke primijetiti ćete kao su usisnici smješteni odmah iza vrata automobila ustvari naljepnice pomoću koje Porscheovci pokušavaju zavarati znatiželjnike. Lažna su i stražnja svjetla koja sada neodoljivo podsjećaju na ona s modela 997 dok će njegova svjetla vjerojatno biti znatno uža. Isto vrijedi i za prednja svjetla koja će zadržati donekle sličan oblik.

Za očekivati je kako će nova generacija 911-ice biti lakša od prethodnika, a špekulira se o dijeti koja će mu donijeti 50 kg manje na vazi. Dobar dio tehnologije koju on donos mogao bi biti preslikan s aktualnog Porschea 911 GT3 dok će za njegovo pokretanje biti zadužen 3.4-litreni šest-cilindarski bokser agregat koji će mu osigurati snagu od 350 KS i donijeti maksimalac od 289 km/h te ubrzanje do stotke za 4.8 sekundi.

To naravno nije nimalo pomoglo Porscheovu testnom vozaču pri izvlačenju automobila iz pola metra snijega pa mu je u pomoć morao priskočiti kolega s Cayenneom nakon čega je testni 911 uspješno izvučen.

preuzeto sa - automotoportal.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×