Jump to content
FAS Goran
Mik

Dizajn automobila

Recommended Posts

Mercedes skinuo zvezdu sa E klase

 

209798-mercedes e.jpg

 

Sve je manje novih automobila koji na poklopcu imaju ponosno istaknut ukras koji predstavlja proizvođača. Razloga je mnogo, a navodno je bezbednost na prvom mestu.

Jaguar i Cadillac su svoje skulpture uklonili, a istim putem ide i Mercedes. U Americi se to već dogodilo, pa je sada i E klasu nemoguće dobiti sa istaknutom trokrakom zvezdom, kod nas na ratobornom Balkanu poznatom i kao ''nišan''. To je proces koji je započeo još 2009. na W212, a kasnije se proširio i na ostatak game. Kako piše američki Motor Trend, 3D ornament je postao stvar prošlosti i na E klasi. Kako se to pre desilo manjoj C klasi, ali i SL-u, trenutno jedini preostali modeli sa ''nišanom'' su S klasa i GLS. Jedna od opcija je uvoz iz Evrope gde se još uvek nudi oprema Exclusive sa obiljem hroma i uključenim ''nišanom''. Svi ostali moraće da se zadovolje sa zvezdom na prednjoj maski.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Jaguarovog dizajna želi britansku marku da učini ''glamuroznijom''

 

jaguar-xj struja.jpg

 

Da li današnji modeli britanske marke suviše prate smernice utvrđene od strane dominantnih nemačkih premium proizvođača? Da li su u međuvremenu izgubili strast? Istini za volju, Jaguar i dalje proizvodi atraktivne automobile, ali nešto tu definitivno nedostaje. Sa narednom generacijom XJ-a, kompanija primenjuje nekonvencionalan pristup stajlingu, koji je, kako kaže ''zapanjujući''. Međutim, Jaguarov šef dizajna želi stvari da podigne na još viši nivo, prenose Vrele Gume.

 

Geri MekGavern, novi službenik britanske marke zadužen za kreativnost, čovek koji nadgleda rad šefa Jaguarovog dizajna Džulijana Tomsona, kao i Land Roverovog Masima Frašelu, nedavno je priznao da želi da Jaguarove automobile ponovo učini velikim po pitanju stajlinga. Samo, nadamo se da to neće odnositi samo na krosovere. ''Uživam u pomisli da sam u prilici da pomognem kolegama iz Jaguara koji žele marku da vrate na pozicije koje zaslužuje. Reč je o jedinsvenom brendu sa neverovatnim pedigreom i mnogo potencijala. Ako može biti razvijen na način koji će ga osloboditi nekih ograničenja koje je imao u prošlosti, smatram da ponovo može biti čudesan'', rekao je MekGavern.

 

Prošle godine Jaguar je imenovao Džulijana Tomsona na mesto glavnog dizajnera, nakon što je Jan Kalum povukao. Tomson je prethodno rekao da želi da učini Jaguare ''glamuroznijim'', a novi dizajnerski centar u Gejdonu, u Velikoj Britaniji, definitivno bi trebalo da bude od pomoći. Ovaj novi studio poseduje kompjuterski potpomognute grafičke radne stanice i platforme za glinene modele sa do 30 najsavremenijih glodalica, za razliku od samo dve platforme u starom pogonu Jaguara. U međuvremenu, MekGavern takođe planira da poradi na sledećoj generaciji Land Rover Range Rovera, koji treba da debituje sledeće godine.

Uglavnom, ono što je Jaguaru takođe neophodno da bi mogao da se nosi sa nemačkom konkurencijom, su još dve stvari pored dizajna: na prvom mestu, Britanci moraju da poprave kvalitet materijala, na drugom kvalitet izrade, jer kada uđemo u jedan Jaguar, a zatim i njegov nemački premium pandan utisak je da se radi o generacijskoj razlici. Što se samog inženjeringa tiče to je priča za sebe, što znači da posao za JLR neće biti nimalo lak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW pokazao šta se krije iza ogromnih prednjih bubrega

 

210621-bmw m.jpg

 

Kritike na račun ogromne prednje maske kod pojedinih BMW-ovih modela se ne stišavaju. Međutim, velika maska donosi i neke benefite, a to je olakšavanje protoka vazduha za hlađenje. Ogroman hladnjak se nalazi odmah iza maske, zajedno sa ventilatorom snage 1 kW. Dugotrajnosti doprinosi dodatna zaštita od udarca kamenčića. Hladnjak je pomeren u odnosu na klasičnu seriju 3, a za optimalan rad smeta mu poveći radar smešten ispred njega. Ispod se nalazi još jedan hladnjak kojim se hladi ulje u menjaču. Međutim, to nije sve, tu je još hladnjaka među kojima je i hladnjak motora, koji koristi prednosti podpritiska generisanog u tom području. Odmah iza su usmerivači vazduha za hlađenje kočnica. Sve u svemu, dobro je videti da dizajn još uvek ima direktne veze sa performansama, ali i da ima proizvođača koji nastoje izvući maksimum i kada se ne govori o profitu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hurtan Grand Albaycin

 

hurtan grand albaycin 04.jpg

 

Španski Hurtan za modelsku godinu 2021. predstavlja model Grand Albaycin, dvosed sa retro izgledom za čiju bazu je poslužila aktuelna Mazda MX-5. Hurtan je svoj novi model nazvao po okrugu u Granadi, a nudiće ga u roadster i targa verzijama (ovaj potonji se bazira na Mazdi MX-5 RF).

 

hurtan grand albaycin 03.jpg

 

Kako se najavljuje, u 2021. godini će biti ponuđena serija od 30 primeraka, ali se u kratkoj vesti ne navodi po kojoj ceni. Takođe, kupci će moći da biraju između Heritage ili Bespoke konfiguracije.

 

hurtan grand albaycin 02.jpg

 

U ponudi su originalni Mazdini motori, što znači 1.5 i 2.0 litarski benzinci sa 132KS odnosno 184KS.

 

hurtan grand albaycin 01.jpg

 

Osim retro izgleda, automobil između ostalog odlikuju i novi točkovi, drvo i krem koža u enterijeru, kao i četiri izduvne cevi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promene u dizajnerskom rukovodstvu Forda

 

callum 02.jpg

 

Moray Callum će završiti svoju 38-godišnju karijeru u razvoju proizvoda, od čega je više od pola vremena proveo u Fordu, na mestu potpredsednika za dizajn za vozila marke Ford i Lincoln širom sveta. Zameniće ga Anthony Lo, koji je nedavno bio potpredsednik za eksterni dizajn Grupe Renault. Callumovo penzionisanje stupa na snagu 1. maja ove godine, što omogućava Lou jednomesečni prelazni period, koji će sa Fordom započeti 1. aprila. Poput Calluma, Lo će biti odgovoran Hau Thai-Tangu, Fordovom šefu platformi za proizvode i odgovornoj osobi za operacije.

 

anthony 01.jpg

 

Uticaj Callumovog dizajna na Ford i industriju je bio veliki. Njegov najnoviji opus je bio posebno plodan, jer su Callum i njegov tim pomogli da stvore i predstave hvaljeni pick-up F-150 iz 2021. godine, Mustang Mach-E i iznova su osmislili Bronco i Bronco Sport. Rafinirani, moderni jezik dizajna za Lincoln je bio presudan za globalni preporod marke.

 

Među zapaženim dizajnom kojima je Callum upravljao u karijeri bili su pick-up Super Duty iz 1999. godine, Explorer 2011. Mazda MX-5 iz 2005. Mazda CX-7 iz 2007. Mustang iz 2015. i F-150 i 2016. GT.

Callum, rodom iz Škotske, imao je dva perioda sa Fordom u ukupnom trajanju od 20 godina. U prvom, od 1995. do 2001. kada se pet godina pridružio Mazdi u Japanu, da bi vodio dizajnersku transformaciju te marke. U to vreme Ford je imao partnerstvo i vlasnički interes u Mazdi. Callum se vratio u Ford 2006. godine kao izvršni direktor dizajna, za Ameriku, a u svoju trenutnu ulogu je unapređen 2014. godine. Anthony Lo će se pridružiti Fordu usred ambicioznog plana američke kompanije da zaokrene i razvije svoje automobilsko poslovanje.

 

Lo je rođen u Hong Kongu, a započeo je u automobilskoj industriji 1987. godine, kada mu je profesor na Royal College of Art u Londonu, gde je studirao, ponudio mesto u Lotus Carsu u Engleskoj. Tamo je Lo dizajnirao prepoznatljivi Lotus Carlton. U Renaultu u Parizu tokom poslednjih 10 godina, Lo je imao ključnu ulogu u razvoju strategije dizajna kompanijinog ''ciklusa života''. Taj pristup je bio osnova za niz nagrađivanih koncept automobila, kao što su DeZir, Captur, R-Space, Frendzy, Twin’Z, Twin’Run i TreZor. Među serijskim vozilima na koja je Lo najponosniji su druga generacija Renaulta Captura, koja je nadograđena na uspeh izvornog modela sa karakteritikama poput šireg traga točkova, prepoznatljivog svetlosnog potpisa i izražajnijih bočnih strana karoserije, te Dacia Duster 2, ostvarujući svoj low-cost cilj bez ugrožavanja atraktivnosti.

 

Lo se pridružio Saab-u 2000. godine. Od 2004. do 2010. Lo je bio direktor naprednog dizajna za General Motors Europe, nadgledajući projekte Saaba, Opela i Vauxhalla. Pre toga je Lo bio sa Mercedesom u Japanu, radio je na konceptu marke Maybach i vozilima S-klase, kao i Audiju u Nemačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Sienna (2021) - upečatljivim dizajnom protiv ''dosadnih'' automobila

 

Otkako je pre 6 godina predstavljen FT-1 koncept, izvršni direktor Toyote poručio je da ova kompanija više neće praviti ''dosadne automobile''. U međuvremenu, unapređeni stilski jezik japanskog brenda najuočljiviji je na modelu Sienna za 2021. godinu. O tome je progovorio i direktor Toyotinog dizajnerskog studija u Americi. Inspiracija je potekla od SUV-ova i japanskih vozova, dok sam model odaje prilično hrabra i upečatljiva rešenja: na primer, veliku rešetku i ''oštre'' farove na prednjoj maski, ili bočne nabore koji se ''ulivaju'' u zadnja svetla. Sienna je u Americi trenutno dostupna isključivo sa Toyotinim System II hibridnim pogonom, a njen 2.5 četvorocilindrični benzinac sa 2 elektromora isporučuje 240 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW-ovi dizajneri čvrsto stoje iza kontroverzne maske

 

203663-bmw 4 2020 3.jpg

 

BMW je krenuo sa svojim novim smerom dizajna koji nije po volji svima. Izuzetno velika prednja rešetka često je meta kritika, posebno na društvenim mrežama. BMW kaže da to sluša, ali još ne vidi razlog za promenu novog dizajna. Veliki bubrezi prilično su veliki! Jedna osoba to voli, druga mrzi.

 

Dizajner BMW-a, Hrvat Domagoj Đukec kaže da ne spava lošije zbog kritika: ''Ne možete napraviti dizajn koji se svima sviđa. Svako u kompaniji i van nje ima mišljenje i drugačiji ukus. Ako se stvarno želite istaknuti, morate smisliti nešto što je drugačije i prepoznatljivo'', rekao je u razgovoru za britanski Autoexpress. Novi dizajnerski smer sa kojim je BMW krenuo se takođe može videti na modelu iX, dok Gran Coupé i srodni i4 takođe slede istu dizajnersku liniju. ''Svako ko ima poteškoća s tim moraće se naviknuti'', objašnjava Đukec. Prema njegovim rečima, BMW-i bi trebalo da imaju nešto što ih izdvaja od konkurencije i morali bi da budu drugačiji. Holandski šef BMW-ovog odeljenja za dizajn, Adriaan van Hooydonk, navodi da se ozbiljno gleda na reakcije: ''Pratimo i društvene medije, ali ne znamo da li su to stvarni kupci. Te stavove i osluškujemo, a planiramo da ih uključimo u dizajnerski postupak.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche zaštitio dizajn novog sportskog modela

 

211253-Porsche lemans 03.jpg

 

Porsche je kod EU agencije za zaštitu intelektualne svojine nedavno zaštitio dizajn novog sportskog automobila koji se ne nalazi u aktuelnoj ponudi ove marke.

 

211254-Porsche lemans 02.jpg

 

Ipak, automobil na ovim patentnim slikama je praktično identičan Porscheovoj dizajnerskoj studiji Le Mans Living Legend koju su Nemci prikazali javnosti u novembru prošle godine. Zato se postavlja pitanje zašto je Porsche sada zaštitio dizajn ovog automobila, i da li to možda nagoveštava neki novi model.

 

211255-Porsche lemans 01.jpg

 

Treba podsetiti da pomenuti Le Mans Living Legend između ostalog odlikuju i gullwing vrata, podešavajući zadnji spojler, retro zadnje staklo iz dva dela, LED zadnja svetla, centralno smeštene izduvne cevi... Za pogon se brine osmocilindrični motor, ali o njemu nisu navedeni konkretni detalji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus E-R9

 

Lotus E-R9.jpg

 

Lotus predstavlja E-R9, novu dizajnersku studiju sledeće generacije potpuno električnog trkačkog vozila za trke izdržjivosti, spremnog za sezonu 2030.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daytona Shooting Brake Hommage by Niels van Roij Design

 

daytona-shooting-brake 4.jpg

 

Holandski Niels van Roij Design radi na još jednom shooting brake projektu, a opet će im kao baza poslužiti jedan Ferrarijev model. Tačnije, osnova će biti Ferrari 599 GTB koji će Niels van Roij Design prepraviti u shootong brake vozilo, kao počast unikatnom Ferrariju 365 GTB/4 Daytona shooting brake (na poslednje dve slike).

 

daytona-shooting-brake 3.jpg

 

Automobil će poneti naziv Daytona Shooting Brake Hommage, a za sada nije poznato kada će projekat biti realizovan.

 

ferrari sb 2.jpg ferrari sb 1.jpg

 

Originalni Ferrari 365 GTB/4 Daytona shooting brake je početkom sedamdesetih godina prošlog veka naručio arhitekta Bob Gittleman, i to od Chinetti Motorsa iz Filadelfije. Vlasnik Luigi Chinetti Jr. je uradio dizajn vozila, dok se za realizaciju tada pobrinuo britanski Panther Westwinds.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Octavia Supersport

 

212601-skoda s04.jpg

 

Češki dizajner Rostislav Rosta Prokop je kreirao rendere izuzetno zanimljivog automobila.

 

212602-skoda s03.jpg

 

Prokop je zahvaljujući svom talentu uspešan u 3D vizualizaciji, a ovog puta je napravio nešto zaista unikatno. Radi se o njegovoj viziji Škode Octavije supersport s motorom u sredini. Automobil je zamišljen na platformi hibridne Honde NSX.

 

212603-skoda s02.jpg

 

''Treća generacija Octavie je bila sjajna, oštrih linija i za mene je najlepša, međutim izrada supersport modela je zahtevala brojne modifikacije, posebno kada je reč o prilagođavanjn stila sportskim automobilima'', rekao je Prokop.

 

212604-skoda s01.jpg

 

Karoserija je u svetlo sivoj boji koju kompanija Škoda koristi za RS verzije svojih modela. Zadnji difuzor je preuzet od BMW-a 850i, kao i ovalni završeci izduvnih cevi i drugi detalji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hurtan Grand Albaycin sada možete kupiti bilo gde u Evropi, poznata je i cena

 

212637-hurtan2.jpg

 

Španski karoserista je objavio da širi ponudu, ali i dostupnost na evropskom tržištu.

O njegovom posebnom novitetu smo već pisali, a interes je odavno prešao granice Španije. Sada je stigla i jedna važna vest. Mazda je aminovala ovu preradu i spremno ju podupire. Ako se sada pitate kakve veze Mazda ima sa ovim autom, odgovor je da Hurtan svoj poseban auto pravi upravo na bazi Mazde MX-5 RF, čiju osnovu i motor koristi. Hurtan je pritom objavio da auto nudi putem zastupnika u nekoliko evropskih zemalja i u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Takođe, auto je sada moguće i naručiti i uvesti u bilo koju evropsku zemlju.

 

212636-hurtan1.jpg

 

A u pitanju je retro model Grand Albaycin koji sada u posebnom Bespoke izdanju dobija novu masku, 17-inčne naplatke i opciju Targa verzije. Kao što smo već pisali, nude se dve motorne opcije, 1.5 i 2.0. Snažnija verzija do 100 km/h ubrzava za 6.8 sekundi i ide do 219 km/h. Podsetimo da je početna cena ovog retro Španca 59.000 evra, dok ovakav Heritage Cabrio košta nemalih 82.300 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda pružila uvid u svoj novi dizajn enterijera

 

honda interior.jpg

 

Honda je na salonu u Šangaju predstavila SUV E-Prototype, koji je prethodnica budućih serijskih električnih vozila kompanije. Tom prilikom nisu bile dostupne fotografije enterijera, ali sada imamo na raspolaganju video koji na detaljniji način prikazuje budući dizajnerski jezik japanske marke kada je o unutrašnjosti automobila reč. Takozvana ''jednostavnost i nešto'' filozofija dizajna, bazirana je na klasičnoj postavci u kojoj je vozač u žiži dešavanja, nalik na onoj kod ranih Hondinih vozila.

 

Kako prenose Vrele Gume, glavni fokus japanskog proizvođača je na pojednostavljenju kompletnog enterijera, što bi trebalo da kreira naprednije korisničko iskustvo. Još jedan ključan element je pristup maksimizaciji kabinskog prostora i u isto vreme minimizovanju prostora neophodnog za mehaničke i elektronske komponente.

 

''Jednostavnost dizajna zahteva ne samo ubedljivu filozofiju, već i disciplinu vezanu za ostvarivanje korisničkog iskustva'', kaže Džonatan Norman, kreativni šef Hondinog dizajna enterijera u Americi. ''Čuli smo od dizajnera koji rade za druge brendove, kako kažu da su inspirisani jednostavnim, ka vozaču orijentisanom dizajnu starih Hondi. Pa, i mi smo!'' Jedna stvar koja se neće toliko promeniti u odnosu na aktuelni dizajnerski jezik enterijera japanske marke je fokus na tanke stubove, niski vetrovod i velike staklene površine. Ovo kreira osećaj postranosti i prozračnosti u kabinskom prostoru, kao i sjajnu preglednost.

 

Ono ''nešto'' u nazivu filozofije Hondinog dizajna se odnosi na želju da se kreira enterijer koji je na emocionalnom planu povezan sa vlasnikom. To je izraženo kroz moderne dizajnerske detalje, poput ''pažljivo urađenih namotaja na ručici ili šarma materijala''. Generalno, ''jednostavnost'' će biti Hondin dizajnerski jezik primenjen na celokupnu gamu, dok će se ''nešto'' odnositi na personalizaciju i jedinstvenu privlačnost svakog modela pojedinačno.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki Misano by IED

 

suzuki misano 04.jpg

 

IED (Istituto Europeo di Design) iz Torina predstavlja koncept Suzuki Misano, vozilo za koje se navodi da spaja svet automobila i motocikala (kombinacija Suzukijevog sportskog duha i praktičnih automobila sa svetom motocikala). Za dizajn su se pobrinuli studenti IED-a, u saradnji sa japanskom kompanijom.

 

suzuki misano 03.jpg

 

Misano je električno sportsko vozilo sa četiri elektromotora, niskim težištem, kao i tandem konfiguracijom sedenja. Dužina vozila je 400 cm, a širina 170 cm.

 

suzuki misano 02.jpg

 

U unutrašnjosti se nalazi upravljač koji je Suzuki nazvao ''upravljačka jedinica'', i to zato što njime možete upravljati svim aspektima automobila bez skidanja ruku sa upravljača (tada možete da ubrzavate i kočite, baš kao na motociklu)/

 

suzuki misano 01.jpg

 

U realizaciji projekta su učestvovali i EDAG Italia, Torino Crea, Freeland.car, Raitec, Pirelli i OZ Racing.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW o spornoj maski: Kad je vidite uživo, promenićete mišljenje

 

maska bmw m4.jpg

 

Otkako je lansiran aktuelni BMW Serije 4, a zatim i M3 i M4, nova masivna maska hladnjaka izaziva oprečne komentare. Zaljubljenici u BMW često više komentarišu njen dizajn nego karakteristike samog vozila. Reakcije ljubitelja automobila stigle su i do bavarskog proizvođača, koji se brani tvrdnjom da ''dobar dizajn nije za svakoga''.

O novim ''bubrezima'' na maski hladnjaka govorio je za BMWblog najodgovorniji za njihov izgled, šef dizajna brenda BMW, Domagoj Dukec, koji smatra da se nova maska u pravom svetlu može sagledati tak kada se automobil vidi na uliici. ''Verujemo da će kupci imati sasvim drugačije mišljenje o novoj maski kada vide BMW M3/M4 uživo'', objašnjava on.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce dobio novog šefa dizajna

 

anders warming.jpg

 

Rolls-Royce je angažovao bivšeg šefa Mini dizajna Andersa Warminga za svog novog šefa dizajna, uz najavu da će igrati presudnu ulogu u prelazu britanske kompanije ka punoj elektrifikaciji. 48-godišnji Warming će se pridružiti Rolls-Royceu od 1. jula, a zameniće Jozefa Kabana. Warming je napustio BMW Group 2016. godine, nakon što je proveo šest godina na mestu šefa dizajna u Miniju i tri godine kao glavni dizajner eksterijera u BMW-u. Ostale prethodne pozicije uključuju više uloga u dizajnu u kompanijama Volkswagen i Borgward, nedavno oživljenom nemačkom proizvođaču automobila, koji sada ima podršku kineskih investicija.

 

''Kao naš direktor dizajna, [Warming] će imati ključnu ulogu u definisanju našeg budućeg estetskog pravca i ostvarivanju snova i težnji naših klijenata'', rekao je izvršni direktor Rolls-Roycea Torsten Muller-Otvos. ''Anders nam se pridružuje dok idemo napred ka punoj elektrifikaciji našeg brenda, što će oblikovati Rolls-Royce u narednim decenijama.'' Warming je doprineo spoljnom dizajnu druge generacije BMW-a X3, BMW-a serije 5, serije 6, Z4 i trenutne, treće generacije BMW-a Mini. ''Anders Varming ima dokazane rezultate kao izuzetno kreativan i strastven dizajner, pažljiv za detalje i izradu, a budući da je većinu svoje karijere proveo u našem dizajnerskom timu, siguran sam da će se vrlo brzo integrisati'', rekao je Adrian van Hooydonk, viši potpredsednik dizajna u BMW grupi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislite da je novi BMW dizajn kontroverzan?

Pogledajte onda ove njegove koncepte od pre 25 godina

 

bmw youtube dizajn.jpg

 

Kris Bengl i njegov doživljaj BMW-a za mnoge su u to vreme bili kontroverzni. Dovoljno je pogledati Z4 ili Seriju 5 (E60). Možete biti za ili protiv, ali sigurno nećete ostati ravnodušni. Jedna od zanimljivosti iz tog perioda tiče se Serije7. Da, 1996. je godina, a BMW već tada razmišlja o ogromnim bubrezima. 25 godina kasnije ova ideja dolazi na tržište, ali na Seriji 3/4.

 

Ipak, video u nastavku se bavi jednim drugim automobilom. Radi se o povišenom kupeu koji izgleda kao da je bio osnova za konceptni X-Coupe koji je BMW predstavio 2001. godine u Detroitu. BMW je planirao da ovaj auto ponudi tržištu, a njihova ideja je bila da kupcima ponudi povišeni kupe za sve terene. Osim oblika karoserije, potpuno neočekivano deluje dizajn prednjeg dela gde su kružna svetla ugrađena u branik, ali i u kućišta retrovizora. Pravo iznenađenje dolazi pozadi gde se zadnje staklo otvara zasebno, a tu je i mali poklopac kao kod kamioneta, tako da ovaj kupe može da preveze i veće predmete. Inače, enterijer je preslikan sa BMW-a Z4, a ima i zadnja sedišta. Uostalom, pogledajte video u nastavku i uverite se sami u sve posebnosti ovog automobila:

 

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi dizajn električnih vozila povećava domet za 30%

 

dizajn automobila.jpg

 

Obično proizvođači električnih vozila stavljaju velike baterije potrebne za napajanje svojih vozila u pod. Potez je logičan, ali s njim dolaze i određeni problemi. Takozvana ''skateboard ''platforma dodaje visinu, težinu i strukturnu složenost. Zbog toga mora da se povećava međuosovinsko rastojanje. Page-Robertsov novi koncept dizajna smešta bateriju između prednjih sedišta automobila i zadnjih sedišta. Da bi se smestila baterija zadnja sedišta moraju da budu okrenuta prema nazad. S ovim rešenjem se omogućava kompaktniji dizajn električnog vozila, bolja aerodinamika te kraće međuosovinsko rastojanje.

 

''Skateboard rezultira višim vozilima sa povećanim aerodinamičkim gubicima i potrošnjom energije (posebno na autoputu), dodatnom konstrukcijom potrebnom za zaštitu od udara i dužim međuosovinskim rastojanjem zbog akumulatora. Povećana veličina i masa dramatično smanjuju domet. Jednostavnim pomeranjem mesta baterijskog paketa došli smo do mnogo efikasnijeg rešenja'', kažu u britanskoj firmi Page-Roberts. S obzirom na činjenicu da bi ovaj dizajn bio jednostavniji i lakši, Page-Roberts objašnjava da može da bude i do 30% efikasniji. To bi se moglo prevesti na poboljšani domet ili na manje baterije, kaže firma. Takođe smanjuje proizvodne troškove za do 36%. U svom saopštenju za medije, Page-Roberts kaže da je ovaj dizajn posebno prikladan za mala električna vozila te da nudi veliku slobodu, omogućavajući niža i sportskija vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju ''Jerrari'', spoj Ferrarija 365GT i Jeepa Wagoneera

 

jerrari 04.jpg

 

Danas je svet prepun crossovera koji nastoje da zadovolje svakog kupca, u svakom pogledu. Međutim, nekada su proizvođači automobila specijalizovali određeno područje, poput Ferrarija, koji je proizvodio samo vrhunske sportske automobile. Biznismen iz Nevade Bill Harrah je dobio ideju o italijanskom superautomobilu sa pogonom na sva četiri točka, pa je to zatražio od samog Enza Ferrarija 1969. godine. Naravno, Commendatore je to odbio, ali to nije sprečilo Billa da realizuje svoj san.

 

On je zaposlio svoje mehaničare do iskombinuju Ferrari 365GT sa Jeepom Wagoneerom. Rezultat je bio ''Jerrari'', koji je nedavno osvanuo na sajtu ''Classic Driver''. Priča o automobilu se ''izmutila'' tokom godina, ali Hagerty nudi najjasniji prikaz istorije koji priča ne samo o Jerrariju, već i o njegovom nasledniku - Jerrariju 2. Naime, Harrah je imao veliki tim čija odgovornost je bila održavanje njegove kolekcije od 1.500 automobila, pa je projekat mogao da počne u ''njegovoj kući''.

 

jerrari 03.jpg

 

4-stepeni Borg-Warner je zamenjen Ferrarijevim prenosom, dok su odrađene i promene na motoru kako bi se omogućio prostor za prednji diferencijal. Limarija je zapala Harrahov tim, koji je prednji kraj 365GT-a oblikovao tako da se ''uliva'' u kutijasto kućište Wagoneera. Ispod haube je smešten Ferrarijev V12 od 320 KS, što je bila velika nadogradnja u odnosu na Buickov V8 od 230 KS. Oslanjanje i kočnice su ostale Wagoneerove, iako su ugrađeni Monroe amortizeri.

 

jerrari 02.jpg

 

I tako, napravljen je ''Jerrari'' sa pogonom na sva četiri točka, koji do danas deli mišljenja publike. Završen je u ''Racing'' zelenoj boji, a ''nakaradna'' priroda automobila s ponosom je usvojena ''Jerrari'' značkom na zadnjoj strani. Unutra je originalni Ferrarijev volan, a čak su i pedale zamenjene kako bi sve bilo u italijanskom stilu.

 

jerrari 01.jpg

 

Novinar Ron Wakefield iz Road and Track-a je opisao uklapanje i završnu obradu kao vrhunski kvalitet, iako je naveo probleme vibracija pogonskog sklopa, nedovoljne sposobnosti kočenja te probleme oko prenosa, zbog kojih prilikom testiranja nije išao preko 200 km/h. Kasnije, u 70-im, Harrah je iz ''Jerrarija'' izvadio V12 i ugradio ga u tada novi Wagoneer, a ovo je vozilo postalo poznato kao ''Jerrari 2'', iako je izgledao kao fabrički Jeep Wagoneer. Izvorni ''Jerrari'' je dobio Chevroletov small-block V8, koji iako je bio korisniji, nedostajalo mu je italijanskog šarma. Cena nije poznata, s obzirom na to da je na sajtu klasičnih automobila ''Jerrari'' oglašen sa ''cena na zahtev'', a nalazi se u Nemačkoj.

Danas ovakve prerade nisu ni potrebne, s obzirom na to da Ferrari razvija svoj prvi SUV Purosangue, koji će biti predstavljen u bliskoj budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tri najbolja BMW dizajna

 

Frank Stephenson je ime koje u autoindustriji spada u najveću elitu. 

Npr. on je bio zadužen za dizajn prvog BMW SUV modela - X5 (E53). Posle BMW-a je otišao u Italiju na poziciju direktora zajedničkog Ferrari-Maserati koncept dizajna i razvoja, pa je sa te pozicije bio odgovoran za modele Maserati GranSport, Maserati MC12, Ferrari FXX i Ferrari F430. Zajedno sa Pininfarina studijom su uradili Maserati Quattroporte, Maserati GranTurismo i Ferrari 612 Scaglietti. Odličan rad u ovom centru mu je doneo unapređenje u matičnoj fabrici - Fiat. Od 2006. godine njegov rad obuhvata Fiat Nuova Bravo, preradu koncepta Fiat Trepiuno u serijski Fiat 500, a 2007. godine je postao direktor dizajna Alfa Romeo automobila. Nije dugo ostao na tom mestu jer 2008. prelazi u McLaren gde razvija poseban dizajnerski ''jezik'' koji McLaren koristi i danas u svojim aktuelnim modelima. 

 

O nam sada daje stav o aktuelnom BMW dizajnerskom pravcu, kao i koji su (po njemu) tri dizajnerski najbolja BMW modela ikada:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia dobila novog direktora dizajna

 

Jean Pierre Ploue.jpg

 

Lancia je trenutno samo senka nekadašnje slavne marke, ali Stellantis tvrdi da ima planove za njenu budućnost. To je potvrđeno imenovanjem francuskog dizajnera Jean-Pierre Plouea koji će nadgledati mlade talente Lancia Designa u Torino Centro Stile.

 

Karijera Jean-Pierre Plouea je započela u Renaultu (1985-1995) gde je dizajnirao Twingo (1992) i druga zanimljiva vozila pod upravom Patricka Le Quementa. Zatim je prešao u Volkswagen Design Center (1995-1998) i Ford (1998-1999) pre nego što je prešao u PSA Grupu. 1999. godine je postao šef Citroen Design Centra, nadgledajući stvaranje nekoliko serijskih modela i futurističkih konceptnih automobila poput C-SportLounge (2005), C-Metisse (2006) i GT (2008). Zahvaljujući njegovom radu na transformaciji imidža francuskog brenda, deceniju kasnije unapređen je u direktora dizajna za celu PSA grupu, a nedavno je postao glavni direktor dizajna kompanije Stellantis.

 

Danas Ploue ima težak, ali prilično zanimljiv izazov da Lanciju vrati iz mrtvih. Zastareli Ypsilon - prvi put predstavljen 2011. godine i još uvek u prodaji na italijanskom tržištu nakon brojnih, ali diskretnih poboljšanja - jedini je model u Lancia asortimanu, tako da iskusni dizajner mora da obavi mnogo posla kako bi uspostavio novi jezik dizajna za italijanski brend. ''Lancia renesansa je zaista uzbudljiv izazov'', rekao je Ploue. ''Lancia je ikonski brend, kome će biti vraćen centralni istorijski položaj u Evropi, koristeći svoj ogromni potencijal.''

 

Lancia će imati koristi od kompanije Stellantis, zajednički razvijajući nove modele sa Alfom Romeom i DS Automobiles-om kako bi to bilo održivo poslovanje u budućnosti. Pretpostavljamo da će prvi novi model biti elektrifikovani premium B-SUV zasnovan na CMP platformi (Peugeot 2008, DS 3 Crossback, Opel Mokka itd.).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tri najbolja dizajna Alfa Romeo

 

Frank Stephenson se ovog puta pozabavio analizom dizajna Alfa Romeo automobila, i izabrao po njemu tri najbolja.

Inače, Frank Stephenson je radio za Ferrari, BMW, Fiat, Maserati i McLaren gde je ujedno bio i glavni dizajner. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia ima novi vizuelni identitet

 

dacia logo 2022 02.jpg

 

Objavivši novu strategiju početkom ove godine, Dacia je dala do znanja da okreće novu stranicu u svojoj istoriji. Novo poglavlje odražava se u novom logotipu, amblemu, bojama i terenima koje tek treba pokoriti. Ali ipak, marka ostaje verna svom duhu. Iako formula uspeha ostaje ista, novi vizuelni identitet dodatno naglašava njene vrednosti - jednostavnost, autentičnost i robusnost, uvek po pristupačnoj ceni. Denis Le Vot, glavni direktor marke Dacia, opisuje Daciju kao ''marku koja definiše značenje esencijalnog vozila'' i koja je istovremeno pristupačna i privlačna. Marka od samog početka uživa jedinstvenu poziciju na tržištu pa bi u narednim godinama trebala samo da raste.

 

Novi logotip

Novi logotip i novi amblem simbolišu Dacijinu posebnost i odvažnost i čine krunu obnovljenog vizuelnog identiteta. Oni su plod napora dizajnerskog tima koji je kroz njih želeo da izrazi suštinu Dacijine filozofije kojom se marka vodi od samog početka. Logotip, središnji element novog vizuelnog identiteta, ostavlja snažan utisak čvrstoće i stabilnosti. Oblik slova ''D'' i ''C'' je namerno pojednostavljen, a sama slova su prikazana kao međusobno slike u ogledalu koje simbolišu ekonomično razmišljanje i domišljatost marke. Geometrijske linije logotipa stvaraju utisak mehaničkog kretanja niza slova.

 

dacia logo 2022 01.jpg

 

Amblem srce logotipa

Amblem, s druge strane, predstavlja samo srce logotipa jer su u njemu slova ''D'' i ''C'' povezana kao lancem; snažno i neraskidivo. Zahvaljujući tome novi amblem je moćan, upečatljiv i lako prepoznatljiv, čak i izdaleka. Iako jednostavni i lako razumljivi, novi elementi vizuelnog identiteta su nabijeni značenjem i odražavaju izdržljivost Dacijinih modela - kvalitet u kojoj svakodnevno uživaju milioni kupaca. Celokupni grafički dizajn je krajnje pojednostavljen kako bi nas podsetio na Dacijinu posvećenost stvaranju esencijalnih vozila. Svi elementi dizajna se savršeno upotpunjuju i čine celinu, pri čemu pokazuju potencijal za digitalnu primenu. Baš kao i marka koju predstavljaju, elementi grafičkog dizajna istovremeno su snažni i fleksibilni. Na primer, slovo ''D'' u obliku strelice na logotipu usmerava pogled prema središtu dizajna i pritom stvara utisak kretanja koji nam otkriva usmerenost marke prema budućnosti.

 

Dacia u zelenom ruhu

Paleta boja, zasnovana na kaki-zelenoj, označava povezanost marke sa prirodom i istovremeno simboliše terene na kojima Dacijini modeli, baš kao i njihovi kupci, dolaze na svoje. Dodatne boje u ponudi:

- tri zemljane boje: tamna kaki, boja terakote i boja peska.

- dve dodatne boje, jarko narandžasta i zelena, zaokružuju ponudu i stvaraju utisak tehnološki naprednog vozila.

Suštinu marke karakteriše i novi vizuelni jezik koji odražava potrebu za slobodom, odmorom i povratkom prirodi. Reč je o osnovnim potrebama kojima mnogi od nas teže. One nam omogućavaju da se posvetimo onome što je zaista važno i oslobodimo svega nepotrebnog. Dacia. Sve što ti treba.

 

Postepeno uvođenje novog vizuelnog identiteta

Počevši od juna 2021. novi identitet marke će se postepeno komunicirati različitim kanalima (internet stranica marke, oglašavanje, brošure...), a od 2022. godine će krasiti i Dacijina prodajna mesta. Novi logotip i amblem će zasijati na Dacijinim vozilima od druge polovine 2022. godine.

 

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klaus Buse proglašen ''herojem dizajna'' na ovogodišnjoj dodeli nagrada časopisa Autocar 

 

Klaus_Busse.jpg

 

Klaus Buse (Klaus Busse), potpredsednik dizajna u kompaniji Stellantis, proglašen je ''herojem dizajna'' na ovogodišnjoj dodeli nagrada časopisa Autocar.  Ovo prestižno priznanje dodeljuje se pojedincu koji je dao značajan doprinos automobilskom dizajnu, ne samo u protekloj godini, već i tokom cele karijere. Autocar je želeo da skrene pažnju na Buseov trud koji ulaže u vođenju dizajna modela Fiat, Alfa Romeo i Maserati, ističući njegov nedavni rad na modelima kao šo su Novi 500 i Maserati MC20, kao i na konceptima Alfa Romeo Tonale i Fiat Centoventi. 

 

Mark Tišo (Mark Tisshaw) urednik časopisa Autocar: ''U kompaniji brendova Alfa Romeo, Fiat i Maserati, Klaus Buse je imao ključnu ulogu u obnavljanju ne jednog, već ova tri legendarna i omiljena brenda automobila. Kroz dizajn modela poput Novog 500 i Maserati MC20, Buse je stvorio nezaboravni i jedinstveni dizajn za svaki deo tržišta. Koncepti poput modela Fiat Centoventi pokazuju da će njegov dizajn nastaviti da postavlja trendove u industriji i u narednim godinama.''

 

Klaus Buse, potpredsednik dizajna u kompaniji Stellantis, dodaje: ''Ogromna je čast primiti ovako prestižnu nagradu. Posvećujem je neverovatnom timu u našem dizajnerskom studiju Centro Stile u Torinu. Ova nagrada je svedočanstvo njihovog napornog rada, posvećenosti i zajedničke pasije za italijanskim dizajnom i inspirišućim brendovima sa kojima radimo.''

 

Sa diplomom Univerziteta u Koventriju i karijerom koja obuhvata uloge poput šefa dizajna enterijera u FCA u Severnoj Americi, Klaus je stekao veliko iskustvo u Nemačkoj, Engleskoj i Americi, a njegov rad na automobilskom i industrijskom dizajnu je prepoznat već godinama. Neki od najnovijih automobila po kojima je Klaus poznat su neverovatni Maserati MC20, prvi supersportski dvosed ovog brenda sa centralno postavljenim motorom i potpuno električni Novi 500 koji ilustruje Klausovu sposobnost da potpuno promeni dizajn automobila, a da silueta po kojoj je poznat ostane ista. Klaus je takođe dobio pohvalu za rad na dizajnu modela Fiat Centoventi, konceptno vozilo koje je izazvalo ogromnu pažnju na Sajmu automobila u Ženevi 2019. godine na kojem je proslavljen 120. rođendan brenda, kao i za koncept modela Alfa Romeo Tonale, koji prikazuje prvi korak brenda ka elektrifikaciji sa plug-in hibridnim terencem srednje veličine. Za više informacija o dodeli nagrada Autocar časopisa, posetite njihov sajt klikom OVDE.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizajner Aston Martina Miles Nurnberger prelazi u Daciju

 

miles nurnberger.jpg

 

Direktor dizajna Aston Martina Miles Nurnberger napustio je britanski brend nakon 13 godina da bi preuzeo sličnu ulogu u Daciji. Nurnberger se pridružio Astonu u januaru 2008. godine kao menadžer dizajna, radeći pre toga za Fordovu luksuznu marku na američkom tržištu Lincoln od 2000. do 2003. godine, a od tada do 2007. godine kao stariji dizajner za Citroen i Peugeot. Tokom svog boravka u Gaydonu pretežno se bavio stajlingom eksterijera, pri čemu nedavni radovi uključuju DBX SUV, hiperautomobil Valkyrie i dva koncepta Lagonda Vision EV. Takođe je bio odgovoran, zajedno sa svojom partnerkom Leighanne Earley, koja takođe radi u dizajnerskom odeljenju Aston Martina, za dizajn coupea DB11. U skorije vreme je potpisao unikatni Victor coupe i V12 Speedster ograničene serije, baziran na Vantageu.

 

Njegov odlazak iz Aston Martina dolazi u trenutku kada se kompanija sprema za pokretanje programa radikalne ekspanzije i elektrifikacije pod novim izvršnim direktorom, bivšim šefom AMG-a Tobiasom Moersom. Na svojoj novoj poziciji direktora dizajna u brendu Dacia u vlasništvu Renaulta, odgovaraće šefu grupe za dizajn Laurensu van den Ackeru, pri čemu će pomoći sa radikalnom strategijom transformacije ''Renaulution'' koju je početkom ove godine detaljno opisao novi izvršni direktor Luca de Meo.

 

Preuzimajući novu ulogu od 1. septembra, zameniće Alejandra Mesonero-Romanosa, koji je napustio funkciju u aprilu ove godine nakon nepunih 12 meseci i sada je na čelu dizajna Alfa Romea. Nurnberger će biti odgovoran za prilagođavanje robusnog koncepta SUV-a Bigster, do sada najvećeg Dacijionog modela, za proizvodnju do 2025. godine. Još dva nova modela je obećala rumunska kompanija, ali njihovo pozicioniranje za sada ostaje tajna. Van den Acker povodom imenovanja Nurnbergera kaže: ''Veoma smo zadovoljni što možemo da poželimo dobrodošlicu u naš tim Milesu Nurnbergeru u tako uzbudljivo vreme za brend Dacia. Miles je poznati dizajner koji je mnoge inspirisao svojim radom u Aston Martinu. Njegovo iskustvo i strast u razvoju snažnih brendova kroz dizajn biće veliko bogatstvo za Daciju i pomoć da projektujemo Daciju u budućnost.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...