Jump to content
FAS Goran
Mik

Dizajn automobila

Recommended Posts

Aznom Palladium

 

Aznom 06.jpg

 

Italijanski Aznom Automotive i Camal Studio su realizovali zajednički projekat, i to nekonvencionalno vozilo za sve terene nazvano Aznom Palladium (bazirano inače na američkom modelu Ram 1500).

 

Aznom 05.jpg

 

Palladium je mešavina super luksuzne limuzune i SUV-a, opisan u saopštenju kao ''hyper limousine''.

 

208498-aznom 04.jpg

 

Tu su i veliki prednji gril, 22-inčni točkovi sa gumama Yokohama Advan Sport 285/45ZR22, kao i luksuzni enterijer sa ambijentalnim osvetljenjem i mini frižiderom.

 

Aznom 03.jpg

 

Palladium je dugačak 598 cm, širok 200 cm, visok skoro 200 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 367 cm, dok je težina vozila 2.650 kg.

 

208499-aznom 02.jpg

 

Pokreće ga 5.7 biturbo V8 motor sa 710KS i 950 Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa 8-stepenim automatskim menjačem), a u vesti se navodi i da Palladium ima ''2WD+4WD'' pogon.

 

208500-aznom 01.jpg

 

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4.5 sekundi, a najveća brzina je 210 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/6/2020 at 6:24 PM, neshaoct said:

 

208498-aznom 04.jpg

 

Zadnji kraj nakalemljen.

 


 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Walter de Silva se "ubi" da napravi fluidan, kupeovski dizajn skrivanjem kvaka, AR 147 auto godine 2001... Ali sta je BRE :) on znao.

Ima jedna dobra gedora 147-ica gore kod mene na Vracaru, sa sve lose nalepljenim, van linija, fake hrom lajsnama oko prozora, sa fake lajsnom na dnu gepeka, sa pootpadalim Angel eyes u farovima i jos mnogo toga :D . Verovatno je jos neko vidjao, mota se oko Kalenca. Ne slikam tudja vozila, ali verujte uzas zivi sta sve nekom moze da padne na pamet i kako da oskrnavi nesto sto je iz fabrike izaslo dovrseno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupeovski, u smislu da sa skrivenom kvakom deluje da je auto sa 3 vrata, iako je sa 5. Fora koju je de Silva preneo i na Seat kasnije.

A lako je podsmevati se necemu od pre 20 godina :) , a auto godine u pitanju. Secam se koja su revolucija sa dizajnom bili upravo i 147 i 3v Stilo i 307 i Megane kacket, kada sam gledao da pazarim jednog od njih tamo 2006... Ako nista drugo, bar su u to vreme proizvodjaci bili originalni, sto danas nikako nije slucaj. Enterijeri pogotovo, em bezlicni, em svi nalik jedni na druge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dobro, ima i sad dizajnova koji se isticu, po meni Megan 4 je zaista nesto sasvim novo i drugacije...

 

Slazem se za skrivenu zadnju kvaku, meni je to isto bilo jako wow kad se pojavilo, 156 i 147, a danas sam sasvim slucajno skontao, da je mozda zapravo Lancia Ypsilon prva imala skrivenu kvaku? Mada, ne zadnjih vrata, pa onda samim tim bas nije to to...

 

image.thumb.png.063e3f7b1b1bc2d1845b0f0b3a3f32e7.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i stariji je punu deceniju, cini mi se :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW umetnička serija

 

bmw 3.0 csl kalder.jpg

 

Umetnički BMW automobili - legendarna veza između automobilskih ikona kao što su BMW M1 ili BMW Z1 i slavnih umetnka poput Roja Lihtenštajna i Džefa Kunsa.

Svima će prva asocijacija verovatno biti oslikan automobil Endija Vorhola, njegovo pop art model BMW M1, međutim, postoji čitava jedinstvena i raznovrsna zbirka od ukupno 19 umetničkih BMW automobila nastalih od 1975. godine, u saradnji sa čuvenim svetskim umetnicima.

Kada je 1975. francuskom trkačkom vozaču Erveu Pulenu palo na pamet da nabavi trkački automobil koji je dizajnirao neki umetnik, niko nije mogao da predvidi šta će se razviti iz toga: najdoslednija svetska kombinacija automobila i umetnosti. Princip je jednostavan: poznati umetnik dizajnira trkački BMW automobil (kasnije i vozila za serijsku proizvodnju) na osnovu sopstvenih ideja. Bez ikakvih ograničenja.

 

Koliko su umetnici bili različiti, toliko su se razlikovali i BMW modeli, koji su transformisani u umetnička dela širokim opsegom grafičkih i umetničkih tehnika: od čistih trkača do retkih sportskih automobila, te vozila serijske proizvodnje. Rezultati su jednako raznovrsni. Ne postoje dva slična vozila; svakom umetniku je prepušteno da izabere tehnologiju koja mu odgovara. Razgledajući galeriju umetničkih BMW automobila, sa 19 jedinstvenih eksponata, samo tri pitanja su ostala bez odgovora: Kada će se pojaviti umetnički automobil br. 20? Koji umetnik će ga upotrebiti kako bi postao jedan od besmrtnika u ovoj legendarnoj BMW zbirci? I, iznad svega, koji će BMW model biti upotrebljen?

 

1975. Aleksander Kalder / BMW 3.0 CSL

Ko je mogao davne 1975. godine da pretpostavi da će trkački BMW automobil 3.0 CSL koji je dizajnirao američki vajar Aleksander Kalder biti uvod u ono što je sada legendarna umetnička serija? Odgovor je - niko, čak ni BMW. Erve Pulen se sam obratio proizvođaču automobila. Zamisao o umetničkim BMW automobilima nije bila u planu odeljena za odnose sa javnošću, što je potvrdio i profesor Tomas Girst, direktor za kulturološki angažman u BMW Grupi. Pulen je zaista lično vozio br. 93 BMW 3.0 CSL u trci 24 sata Le Mana. Iako nije završio, reakcija na živopisni Kalder-mobil bila je fenomenalna.

 

1976. Frenk Stela / BMW 3.0 CSL

Samo godinu dana kasnije Kalderov zemljak Frenk Stela se poveo za njegovim primerom. I on se latio modela BMW 3.0 CSL, koji je takođe učestvovao u trci izdržljivost u Le Manu - sa brojem 21. Za Stelu, ljubitelja auto-trka, dizajniranje drugog vozila u seriji umetničkih BMW automobila bilo je specijalna čast. Dizajn njegovog auto-moto umetničkog rada bio je nadahnut samom tehničkom osnovom objekta. Rezultat je bila mreža linija koja je izgledala kao uveličani milimetarski papir. Sve je bilo crno-belo što je značilo da se taj trkački automobil, sa svojih ogromnih 750 ks snage motora, isticao među mnogobrojnim konkurentima na startu, posebno među onim živopisnijim. Kao i sa Kalderovim automobilom, umetničko farbanje BMW-a obavio je legendarni BMW majstor za farbanje, Valter Maurer.

 

1977. Roj Lihtenštajn / BMW 320i Turbo

Godinu dana kasnije pojavio se treći umetnički BMW automobil, koji je ponovo dizajnirao jedan Amerikanac. Pop umetnik Roj Lihtenštajn je primenio ''Ben Dej tufne'' karakteristične za njegovu umetnost, sa efektom zahvaljujući kojem se činilo da se pejzaž kreće na bokovima modela BMW 320i Turbo. I naravno, tako je i moralo da bude: ovaj trkački automobil nije odmah postao eksponat, već se najpre dokazao u teškom svakodnevnom trkačkom sportu, i to gde drugde nego u Le Manu? Vozači Erve Pulen i Marsel Minjo doveli su taj automobil, sa startnim brojem 50, do 9. mesta u sveukupnom plasmanu, i prvog mesta u njegovoj klasi.

 

1979. Endi Vorhol / BMW M1

Verovatno najpoznatiji primerak u seriji umetničkih BMW automobila jeste BMW M1 koji je lično oslikao Endi Vorhol. Ovaj bavarski supersportski automobil sam je po sebi legenda. Zahvaljujući dizajnu svakako najslavnijeg pop umetnika od svih, trkačka verzija modela BMW M1 postala je verovatno jedan od najvrednijih automobila u istoriji. Vorhol je imao jednu stvar zajedničku sa svojim prethodnicima: ni on nije dobio nikakvu naknadu za svoj umetnički rad na automobilu. Opet, umesto da dizajnira model u razmeri kao njegove kolege umetnici i preda automobil na farbanje, slavni umetnik je to obavio lično. ''Pokušao sam da prikažem brzinu kao vizuelnu sliku. Kad se automobil kreće zaista brzo, sve linije i boje se pretvaraju u mrlju'', kazao je umetnik objašnjavajući svoje delo. Vorhol je bukvalno pokazao tu brzinu, nanevši preko šest kilograma farbe za samo 28 minuta. Mora se reći, trkački automobil sa motorom srednje klase bio je takođe brz u svojoj jedinoj trci - u Le Manu 1979. Naposletku, osvojio je časno šesto mesto u sveukupnom plasmanu. Potom se živopisni trkač penzionisao u muzeju.

 

1982. Ernst Fuhs / BMW 635 CSi

Broj pet živi! Austrijanac Ernst Fuhs je uzeo u rad BMW 635 CSi 1982. godine. Rezultat je bila ''Vatrena lisica u lovu na zeca'', prvi umetnički BMW automobil zasnovan na vozilu iz serijske proizvodnje. Od samog početka, bio je to čist izložbeni eksponat. Sve dotad, Fuhs je bio poznat po velikim slikama svetaca. I mada se njegov umetnički rad na BMW automobilu veoma razlikuje od njegovih ranijih dela, valja reći da je postao čuven. Pogotovo zahvaljujući upečatljivim plamenovima na crnoj podlozi.

 

1986. Robert Raušenberg / BMW 635 CSi

Broj 6 u seriji umetničkih BMW automobila potiče od još jednog pionira popularne umetnosti (i još jednog Amerikanca), Roberta Raušenberga. Poput prethodnika, ovaj BMW 635 CSi, nikada nije učestvovao u trci. Osim toga, to je jedini umetnički BMW automobil koji je do danas učestvovao u saobraćaju - vozio ga je Raušenberg lično! On je svoje delo automobilske umetnosti stvorio uz pomoć dela drugih umetnika, koja je obradio primenom fotografskih tehnika i onda to primenio na karoseriji BMW kupea upotrebivši folije. Rezultat su bili kolaži tipični za Raušenbergov stil. Svojim modelom BMW 635 CSi, Raušenberg je pokazao kako su povezana tri sveta umetnosti, prirode i tehnologije.

 

1989. Majkl Džagamara Nelson / BMW M3 Group A

Umetnički BMW automobil broj 7 bio je kreacija Majkla Džagamare Nelsona, umetnika iz Australije. Za sedam dana, umetnik je preobrazio Group A trkačku verziju crnog BMW M3 u umetničko delo koje je odraz kulture i percepcije pejzaža australijskih Aboridžina. Džagamari Nelsonu su u tom procesu pomogli prijatelji umetnici. Kako bi sačuvali umetnost svoje kulture, Aboridžini su kodirali svoje slike u motive koji su prenošeni s kolena na koleno među australijskim urođenicima preko pećinskih crteža. U skladu sa tom tradicijom i BMW M3 podseća na veliku, živopisnu slagalicu. Džagamara Nelson je o kreativnom procesu rekao da je svoje snove utkao u umetnički rad na BMW-u, ovo vozilo legitimno možemo nazvati kolima iz snova.

 

1989. Ken Don / BMW M3 Group A

Ken Don je bio drugi Australijanac 1989. sa svojim umetničkim BMW automobilom br. 8. Kao i vozilo Džagamare Nelsona, ono je bilo zasnovano na turing automobilu Group A BMW M3. Ali, nasuprot kolima Nelsona Džagamare, Donov umetnički rad predstavlja modernu Australiju. Vožnja na levoj strani odmah vam privlači pogled - reč koja najbolje objašnjava njegovu farbu jeste ''šareno''. Donov cilj bio je da sopstveni umetnički BMW automobil iskoristi kako bi ilustrovao srećnu stranu svoje otadžbine. Mogu se razabrati priroda, sunce i plaže, kao i ribe i papagaji. Donov BMW M3 se može opisati jednim jednostavnim pridevom: pozitivan! Baš kao i verzija Džagamare Nelsona, Donov BMW M3 je učestvovao u trkama u Australiji pre nego što je postao čisto dekorativno umetničko delo

 

1990. Matazo Kajama / BMW 535i

Za umetnički BMW automobil br. 9, ponovo je došlo vreme za vozilo iz serijske proizvodnje, ovog puta BMW 535i. To je bio prvi automobil koji je dizajnirao jedan azijski umetnik - i isticao se lagodnom neupadljivošću. Japanac Matazo Kajama je BMW serije 5 ogrnuo u ruho vazdušne četkice. Uz pomoć specijalnog procesa štampanja folije, dočarao je stilizovani pejzaž izvajan rekom na karoseriji. Sam Kajama je rekao za svoju inspiraciju: ''Želeo sam da svojim delom ostavim utisak snežnih kristala

 

1990. Sezar Manrike / BMW 730i

Za nezvanični jubilej, Sezar Manrike je dobio priliku da doprinese BMW projektu ''Umetnosti na točkovima''. Sa tim ciljem, španski avangardista iskoristio je BMW Serije 7 1990. godine. I ako posmatrači mogu da razaberu elemente prirode među jarkim bojama i apstraktnim oblicima na karoseriji, u pravu su, pošto je Manrike za model uzeo prirodu španskog suprotropskog ostrva Lancarote. Crni element dizajna predstavlja lava stene sa Kanarskih ostrva, zeleno je za prašumu, crveno za život. U tečnim oblicima možete takođe da vidite ono što Manrike smatra suštinskim za automobil: brzi prevoz onih koji njime putuju.

 

 

1991. A.R. Penk / BMW Z1

BMW model koji je umetnik A. R. Penk, rođen kao Ralf Vinkler, iz Drezdena u Nemačkoj, dizajnirao umetničko je delo i retkost sam po sebi: BMW Z1. Sa svojim za to vreme radikalno novim dizajnerskim jezikom i vertikalno kliznim bočnim vratima na uvlačenje, BMW Z1 ostaje međaš u automobilskoj BMW istoriji do danas. Penkov doprinos seriji umetničkih BMW automobila došao je četiri godine posle premijere ovog roudstera. Nadahnut pećinskim crtežima, on je stvorio apstraktne figure i simbole. Šta oni znače? Pokušajte sa sopstvenim tumačenjem...sam umetnik nikada nije dao nikakvu naznaku za njihovo dešifrovanje - a to je svakako takođe deo privlačnosti kojom odiše ovo konkretno automobilsko umetničko delo.

 

1991. Ester Malangu / BMW 525i

Prvi put jedna žena bila odgovorna za dizajn vozila u seriji umetničkih automobila - BMW Serije 5 iz 1991. Taj dizajn se odmah poima kao omaž afričkoj kulturi. Konkretno, on se odnosi na to ''kako moje pleme ukrašava svoje kuće'', što je Malangu rekla kada je objašnjavala dizajn, poznat kao Ndebele šara. Tradicija koja se prenosi s kolena na koleno - i to isključivo među ženama. Južnoafrička umetnica nedelju dana je dizajnirala svoj doprinos seriji umetničkih dela na automobilima. Kao i većina vozila pre i posle njega u seriji, umetnički BMW automobil broj 12 je čisto izložbeni eksponat. I naravno, sasvim jedinstven.

 

1992. Sandro Čia / BMW M3 GTR

Sandro Čia je dopustio mašti da se razigra na ovom trkačkom prototipu modela BMW M3 GTR. Italijanski umetnik se sam obratio BMW-u sa zahtevom da dizajnira jedan umetnički automobil. Rezultat je zadivljujući: ko god pogleda ovo automobilsko umetničko delo oseća se kao da je sam predmet posmatranja sa svih strana, jer lica otvorenih očiju naslikana su na površinama karoserije. Čia je to ovako objasnio: ''Sve oči su na automobilu. Ljudi podrobno zagledaju kola. Ovaj auto im uzvraća pogled.\\

 

1995. Dejvid Hokni / BMW 850 CSi

Posle Italije, sledeća stanica na putu umetničkih automobila bila je Engleska, gde se britanska superzvezda Dejvid Hokni priključio zvezdanim imenima iz kataloga ove BMW zbirke. Hoknijev BMW 850 CSi je bio rezultat dugog procesa dizajniranja, zato što nije posredi samo nanošenje malo farbe, kako je objasnio pop umetnik. Umesto toga, on je automobil rastavio svojim oslikavanjem, izokrenuvši ga potpuno naopako. Na ovaj način, on je na površinu izneo ono što veruje da se krije ispod kože automobila, kroserije, konkretno, fascinantnu tehnologiju vozila.

 

1999. Dženi Holcer / BMW V12 LMR

Na prvi pogled, mogli biste da upotrebite podštapalicu kojom Fast Art sumira opus Dženi Holcer, makar kad je posredi startna pozicija: BMW V12 LMR za trku 24 sata Le Mana. Sama američka umetnica najpoznatija je po svojim kritičkim rečima, po izjavama kreiranim kako bi stimulisale misao, odjekivale, polarizovale. Na osnovu toga, u svom sopstvenom stilu, ona je ispisala rečenice na beloj farbi trkačkog automobila koristeći reflektivna hromirana slova i fluorescentnu foliju. Slogani su bili između ostalog: ''Toliko ste kompleksni da ne reagujete na opasnost\\. Pitate li se šta to znači? Ako je tako, Holcerova je postigla svoj cilj.

 

2007. Olafur Elijason / BMW H2R

Automobilska umetnost Olafura Elijasona dramatično se razlikuje od ranijih vozila u seriji umetničkih BMW automobila. Ovaj rad Danca islandskog porekla radikalno odstupa od svih vidova automobilske umetnosti pre njega. Isprva ni ne primećujete da je automobil tamo - objekt izgleda kao džinovska čaura. Elijason je slavan po tome što se u svojoj umetnosti bavi prirodom i fizičkim pojavama. To je prikladno za prvo vozilo u njegovom opusu, zato što se ispod ljušture krije trkački prototip na vodonični pogon. Vratimo se čauri: ljuštura modela BMW H2R sazdana je od malih metalnih ploča koje su poprskane vodom u ogromnoj hladnoj prostoriji. To stvara ledeni oklop koji drži vozilo zarobljeno. Ovaj pokretni objekt postao je nepomična nekretnina - to je Elijasonov pristup borbi sa održivošću u našem društvu.

 

2010. Džef Kuns / BMW M3 GT2

Ne moramo ni da pominjemo kako spisak umetnika svetske klase poput ovih ne bi bio potpun bez umetničkog BMW automobila Džefa Kunsa. Sa tim dodatkom, pop art se vratio, a sa njim se i serija umetničkih BMW automobila vratila svojim korenima. Svakim delićem karoserije, BMW M3 GT2 američkog umetnika želi da iskaže zamisao: „Ja sam brz!“ Jarko obojeni elementi kao da proleću na ovim kolima. Čak i kad je nepomičan, ovaj automobil izgleda kao da ''puca od snage''. Godine 2010, vozilo je bilo na startnoj liniji trke 24 sata Le Mana, gde je apsolutno oduševilo publiku - to je bio još jedan način da ovo Kunsovo delo stvori most povratka njegovim prethodnicima u seriji umetničkih BMW automobila.

 

2016. Džon Baldesari / BMW M6 GTLM

BMW M6 GTLM iz 2016. Džona Baldesarija još je jedan primer fantastične BMW umetnosti. Ljubitelji umetničkih BMW automobila morali su da čekaju šest dugih godina pre nego što su dobili novi primerak kojem su mogli da se dive. Umetnik iz Kalifornije uneo je elemente svog stila u igru na minimalistički način, ali u velikim razmerama. I to je učinio tako efikasno. Naziv govori sve sam; i može se pročitati jer je ispisan krupnim slovima na vratima vozača: ''BRZI''. Brzina - to je ono što odlikuje trkačka vozila kao što je BMW M6 GTLM. Ili, kako je to rekao sam umetnik: „Umetnički BMW automobil je nesumnjivo najbrže umetničko delo koje sam ikada stvorio!“

 

2017. Cao Fei / BMW M6 GT3

Ovaj umetnički BMW automobil proizvela je multimedijalna umetnica Cao Fei. U omažu karbonu, materijalu izbora za toliko mnogo trkačkih kola, kineska umetnica je odabrala strukturu ovog materijala kao boju pozadine za svoj projekt. Potrebna vam je povezana aplikacija kako biste videli puni efekt umetničkog BMW automobila broj 18. Sa pojačanom realnošću, crni trkački automobil postaje fokus oluje boja koja besni iznad vozila. Na ovaj način, Cao spaja stvarni i digitalni svet.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW-ov odgovor na kritike na Twitteru bi mogao da vas poprilično iznenadi

 

bmw ix 006.jpg

 

Navikli smo na raznorazne stvari sa Twittera, koji je definitivno društvena mreža drugačija od svih ostalih. Ovoga puta ćemo vam ostaviti da sami donosite sudove, ali BMW je definitivno odlučio da se malo ''svađa'' sa pratiocima, što je prilično kontroverzan potez, neubičajen čak i za admine FB grupa, a kamoli za jednog od najvećih proizvođača automobila na svetu.

 

Jedan od pratilaca je izrazio nezadovoljstvo smerom kojom Bavarci idu, tako da je dobio odgovor: ''U redu matori, šta je tvoj razlog što se ne menjaš?''.

Kako prenose Vrele Gume, dalje istraživanje pokazuje da nova i serija elektromobila dolazi sa mantrom ''šta je tvoj razlog što se ne menjaš''. Ovde se protura činjenica da je jedan od najosnovnijih ljudskih principa naša tendencija da iznalazimo razloge da ne bismo delali. Iako izgleda da se ovaj progresivistički moto otvoreno obraća najiskrenijim kritičarima, komentar ''u redu matori'' je definitivno na ivici pristojne zafrkancije, čak i za Twitter.

 

bmw twitter.jpg

 

Ukoliko semantiku stavimo po strani, većina ljudi se zaista pita zašto BMW ne može da poradi na tome da njegovi električni automobili izgledaju normalno. Poput dotičnog komentara, kao i mnogih drugih sličnih, tako nešto je i očekivano u okviru industrije koja se nalazi usred velikih promena. Sasvim je pozitivno videti proizvođača automobila koji stoji uz svoj proizvod, ali je i krajnje pristojno i lepo kada on ima sluha za svoje kupce.

 

''BMW iX demonstrira na koji način možemo novim tehnologijama pružiti veoma moderan i emocionalan dizajn'', rekao je Adrijan van Hojdunk, viši potpredsednik dizajna BMW grupe. ''Ovaj automobil je tehnološki kompleksan, ali pruža osećaj jednostavnosti i odsustva komplikovanosti.''

Pa, on možda tako zaista misli, ali svašta se generalno može pročitati u pres materijalima koje dobijamo od proizvođača automobila. U nastojanju da pokaže koliko je tehnologija električnog pogona evoluirala, BMW je otišao toliko daleko da je kreirao pseudo (lažnu) stanicu sa ''često postavljanim pitanjima'', kako bi otklonio uobičajene zablude koje ljudi spominju, a koje se tiču infrastrukture i dometa. Ipak, iz našeg sopstvenog iskustva, bilo je momenata u okviru naše dugogodišnje saradnje kada inženjeri i rukovodioci BMW-a nisu bili raspoloženi da odgovaraju na neka naša pitanja tokom prezentacija novih modela, jer su ona prosto ''iskakala'' iz FAQ okvira.

 

Ipak, činjenica je da su na snazi velike promene u automobilskoj industriji, tako da su kritike neizbežne, a proizvođači automobila ne bi smeli sebi da dopuste da budu toliko osetljivi na njih. Niko ne polaže tapiju na to da odredi šta i kako treba da izgleda ili šta i kako treba da funkcioniše. Automobilska industrija je tu da kreira proizvod, a pripadnici sedme sile i javno mnjenje su tu da izraze svoje kritike, sve zarad opšteg boljitka, zar ne?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda slavi deset godina svog dizajnerskog jezika ''Kodo''

 

mazda kodo 02.jpg

 

Sa dizajnerskim jezikom ''Kodo - duša pokreta'', glavni dizajner Ikuo Maeda postavio je hrabri novi smer dizajna u Mazdi. Pokrenut pre deset godina na salonu automobila u LA-u 2010. sa konceptnim automobilom Shinari, od tada definiše i uzdiže dizajn Mazde. Jednu deceniju i stadijum razvoja kasnije, Kodo dizajn je popularan kao i uvek, a automobili dizajnirani prema njegovom pristupu nastavljaju da osvajaju nagrade, uključujući Svetski dizajn automobila godine za Mazdu3 2020. godine.

 

mazda shinari 01.jpg

 

Od svog nastanka pre deset godina, Kodo dizajn je u središtu brojnih Mazdinih automobila - od nove interpretacije kultnog Mazdinog MX-5 roadstera do Mazdinog prvog električnog vozila na baterije, MX-30. Ipak, osnovna ideja koja stoji iza Kodo dizajna ostala je nepromenjena: istražiti moćnu i neodoljivu lepotu prirodnog kretanja u nepomičnom predmetu. Reč Kodo se doslovno prevodi kao ''otkucaji srca'', ali sa dodatim značenjem ispunjavanja nečega životom; dati predmetu dušu. Ova ideja je ključna u Mazdinom razmišljanju o dizajnu: ''U Japanu osećamo da naši majstori ubrizgavaju život u ono što naprave. Verujemo da oblik koji su iskreno i mukotrpno stvorile ljudske ruke dobija dušu'', objašnjava Ikuo Maeda. Dakle, ''duša pokreta'' poprima dvostruko značenje izražavajući i bit pokreta i ''dušu'' koju su u automobile uneli Mazdini vrhunski majstori.

 

Prvi dizajni su bili snažno nadahnuti slikom geparda koji se sprema na skok, dok se novija rešenja sve više usredsređuju na dočaravanje snažnog i emocionalnog dizajna sa što manje elemenata. Prekretnica za ovu drugu fazu Kodo dizajna postignuta je sa dva neverovatna konceptna automobila RX-Vision i Vision Coupe.

 

mazda vision coupe.jpg

 

Predstavljeni 2015. godine na salonu automobila u Tokiju, predviđali su novu eleganciju i još izraženiju minimalističku estetiku nedavnih interpretacija Kodo dizajna. Dinamični i emocionalni oblici postižu se skidanjem svih nepotrebnih elemenata kako bi se otkrila suština lepote i pokreta. Naprimer, uklanjanjem karakternih linija stvara se prazan prostor na bočnim stranama automobila koji funkcioniše kao prazno platno koje se neprestano menja zahvaljujući igri svetla i senke - estetika ''manje je više'' o kojoj snažno govori Mazdina japanska baština.

 

Automobili stvoreni jezikom Kodo dizajna kontinuirano su dobijali međunarodna priznanja. I RX-Vision i Vision Coupe proglašeni su ''Najlepšim konceptnim automobilom godine'', a restajlingovana Mazda MX-5 osvojila je ''Svetsku nagradu za dizajn automobila'' 2015. Najnovija postignuća uključuju Red Dot Award 2020 u kategoriji ''Dizajn proizvoda'' za Mazdu CX-30 i novu Mazdu MX-30, dok je Mazda3 osvojila ''World Car Award 2020'' u kategoriji dizajna. Kako Mazda nastavlja da spaja ljubav prema vožnji sa izvrsnim dizajnom enterijera i eksterijera, pojednostavljena elegancija i emocionalna privlačnost Kodo dizajna ostaće ključni elementi identiteta marke. Nakon deset godina kontinuiranog uspeha, Kodo dizajn nastavlja da pomera granice dizajna automobila i da definiše budućnost Mazde.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neon Nights verzije za Rolls-Royce Dawn, Wraith i Cullinan Black Badge

 

Neon Nights Key 05.jpg

 

Rolls-Royce najavljuje ograničene ''Neon Nights'' verzije modela Dawn, Wraith i Cullinan Black Badge. Živahna paleta boja inspirisana egzotičnim biljkama i životinjama. Inovativna završna obrada sa neonskim efektom. ''Neon Nights'' je trilogija Rolls-Royce Black Badge modela, čija inspiracija potiče iz prirode. Novorazvijena boja se primenjuje na varijante Black Badge kod modela Wraith, Dawn i Cullinan - tamnije i oštrije varijante iz porodice Rolls-Royce. Uzimajući inspiraciju iz prirodnog sveta, uključujući australijsku zelenu žabu, havajski cvet drveća i egzotičnog leptira, ove ograničene nijanse pokazuju Black Badge verzije u smelijim bojama, privlačne svima koji se zaista usuđuju da budu drugačiji.

 

Neon Nights key 04.jpg

 

Wraith Black Badge je u Lime Rock Green, skoro svetlećoj nijansi koja je inspirisana australijskom zelenom žabom, a unutrašnjost je prekrivena sivom kožom Scivaro, sa akcentima zelene limete u obliku šavova.

 

Neon Nights Key 03.jpg

 

Upečatljiva Eagle Rock Red boja je stvorena za Dawn Black Badge i imitira cveće ’Ohi‘a lehua, poreklom sa Havaja. Unutrašnjost je završena u koži Selbi Grey sa detaljima šavova Koi Red.

 

Neon Nights key 02.jpg

 

Za Cullinan Black Badge je nadahnuće pronađeno u egzotičnom leptiru Rhetus. Ova vrsta se nalazi širom Centralne i Južne Amerike; a živost njegovih krila je verno uhvaćena u Cullinanovom finišu Mirabeau Blue. Unutrašnjost je u Artic White koži, dok Lime Rock Green detalji pružaju dramatičan kontrast.

 

Neon Nights Key 01.jpg

 

Samo još po tri primerka svake boje biće dostupna za naručivanje širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjuner KITT ponudio velike bubrege BMW-a M4 Competition za Seriju 3 i 4 F30 generacije

 

kitt bmw.jpg

 

Reakcije na velike bubrege novog BMW-a Serije 4 kao i modela M4 i M3 su podeljene, pa se Prior design već potrudio da ponudi manje ''bubrege'' za one koji bi vozili najnoviji BMW model, ali sa manjom maskom hladnjaka za kakvu oni smatraju da je bolje rešenje.

 

Međutim, kao što možemo videti nije trebalo dugo da ''aftermarket'' tržište ponudi i prednji branik sa velikim bubrezima sa aktuelnog modela za starije BMW F30 generacije Serije 3 i 4 (2012.-2019.). Zahvaljujući rumunskoj kući KITT Tuning uskoro će ''veliki bubrezi'' zaista biti dostupni za prethodnu generaciju. Prema opisu, ovaj zamenski branik je napravljen po uzoru na trenutnu rešetku modela M4 Competition.Taj branik je ipak drugačiji od originala jer je oblik prednjih svetala različit, a centralni usisnik za vazduh nije baš toliko širok. Bubrezi takođe nisu izbočeni na vrhu kao kod novog M4 Competition modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šefu BMW-ovog dizajna ne smeta ako kupci Serije 4 promene prednju masku

 

O prednjoj maski novog BMW-a Serije 4 i BMW-a M3/M4 već se toliko piše da čovek mora da se zapita da li je to možda neki genijalni marketinški trik. Znate onu staru izreku: neka se piše pa barem i loše.

Nova prednja maska je izazvala ogroman interes javnosti, a kada je već tako, uvek aktivna zajednica na društvenim mrežama je kreirala niz nadimaka i poređenja. Već su se pojavile neke firme koje nude zamenske maske sa mnogo manjim bubrezima, a lepo je znati da u BMW-u nemaju ništa protiv toga da budući vlasnici Serije 4 nazovu tjunere.

 

Inače, prve fotografije otkrivaju da bi sa redizajnom SUV-a X7, BMW mogao da promoviše novi kontroverzni dizajnerski izraz, razvedena prednja svetla (kao na Hyundai Santa Feu). Biće i tu posla za tjunere.

 

BMW X7

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini x Paul Smith

 

mini paul 02.jpg

 

Mini i dizajner Pol Smit najavljuju novu saradnju. Ove dve velike britanske institucije sa dugom tradicijom, dele istu strast u radu na stalnom razvoju i unapređenju svojih proizvoda sa ciljem da tim proizvodima učine u budućnosti svet boljim mestom. Oduvek su ova dva brenda potpuno posvećeno i odgovorno, u najvećoj mogućoj meri, postupali sa dostupnim resursima. U ovoj novoj fazi njihove uspešne saradnje, dva brenda pristupiće kreativnom dijalogu i raditi zajedno na razvoju dizajnerskih rešenja, maksimalno usredsređeni na održivost.

 

Održivost kao način razmišljanja

Prvobitna ideja vodilja na kojoj je Mini zasnovan jeste princip održivosti. Začet usred naftne krize, predstavljao je porodični automobil maksimalnog prostora i užitka u vožnji uz minimalno korišćenje materijala i resursa. Klasični Mini pokazao je koliko toga može uz tako malo - pre no što je iko uopšte pomišljao na održivost. U tom smislu, svođenje na minimum postalo je ključni aspekt tog vremena te jе uvedeno kao ključ po kom se u MINI-ju od tada razmišlja.

 

''Uzimamo koncept održivosti, onaj kojim se vodio prvi Mini, i idemo u budućnost s modelom MINI Vision Urbanaut - našom vizijom jednog prostranog, multifunkcionalnog MINI-ja,'' kaže Oliver Hajlmer, rukovodilac MINI dizajnerskog tima. ''I ovaj model nudi maksimalan prostor uz najmanji mogući štetni ugljenični otisak. Ujedno je i najsvestraniji model do sada. Za kompletan enterijer se koriste reciklirani materijali dok je upotreba kože i hromiranih delova u potpunosti izbegnuta. Ključ mnogih mnogih vanvremenskih primera dizajna jeste jednostavnost'', kaže ser Pol Smit.

 

''Drugim rečima, bitno je ono što ste izostavili, a ne ono što ste dodali. Slično je i sa automobilima. Za Pola Smita, što se tiče Minija, održivost je oduvek bila prirodan pristup svemu, čak i pre nego što je ta reč ušla u svakodnevni govor. Oduvek smo tražili odgovoran pristup materijalima i uslovima za proizvodnju. Korišćenjem recikliranih pakovanja, smanjenjem industrijskog otpada i napajanjem naših pogona obnovljivim izvorima energije neke su od mera koje svakodnevno koristimo i stalno se trudimo da uradimo još više.'' Prema Oliveru Hajlmeru, saradnja je sledeći logičan korak: ''Privukli smo jedni druge svojim sličnostima, a zatim smo inspirisali i nagradili jedni druge svojim razlikama u svetu mode i automobilske industrije. Smatramo da bez održivosti nema budućnosti.''

 

mini paul 01.jpg

 

Mini i Pol Smit

Ser Pol Smit jedan je od najistaknutijih britanskih dizanera. Čuven je po svojoj kreativnosti i estetici koja predstavlja spoj tradicionalnog i modernog. Krajem 90-tih, Pol je sarađivao sa Minijem na posebnom, ograničenom izdanju klasičnog Minija. Ser Pol je osmislio posebnu nijansu plave boje i uz nju precizno upario alu točkove u nijansi ''anthracite''. U istovetnoj meri - ako ne i više od toga - bila je popularna i verzija klasičnog modela koji se pojavio povodom 40. rođendana Minija. Ovaj je bio u prepoznatljivim tonovima i višebojnim trakama koje je potpisao ser Smit.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsuoka Buddy rasprodat za samo nekoliko dana

 

Mitsuoka-Buddy 5.jpg

 

Kada je krajem oktobra kompanija Mitsuoka predstavila Buddy, malo ko je verovao da će ova prerada izazvati toliki interes. Retro prerada Toyote RAV4 je osvojila japanske kupce koji su za samo četiri dana od otvaranja liste narudžbina rasprodali celokupnu planiranu proizvodnu zalihu za naredne dve godine. Naime, japanski proizvođač je planirao da u sledećoj godini proizvede 50 primeraka, a godinu nakon još 150. Svoje zanimljive prerade Toyote nudi po startnoj ceni od 37.600 evra za benzinsku 2.0 verziju. Top verzija sa hibridnim pogonom na sve točkove je dostupna po ceni od 47.200 evra. Plug-in hibrid koji je Toyota nedavno lansirala još uvek nije u ponudi.

 

Mitsuoka-Buddy 1.jpg

 

Mitsuoka Buddy pleni pažnju amerikanizovanim izgledom koji uveliko podseća na popularne SUV-ove sa kraja 1970-ih. Obilje hroma, više oblina i potpuno nova svetla su uspeli da crossover učine pravim osveženjem na tržištu, i to uprkos činjenici da je enterijer većim delom ostao nepromenjen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2021. Ares Design Wami Lalique Spyder

 

209663-ares 03.jpg

 

Wami Lalique Spyder je sportski dvosed nastao saradnjom Ares Designa i francuske kompanije za proizvodnju kristala Lalique.

 

209661-ares 02.jpg

 

Kao inspiracija za izgled su poslužili roadsteri iz pedesetih godina prošlog veka, dok će se za doterivanje unutrašnjosti pobrinuti kompanija Lalique. U konstrukciji će biti korišćeni aluminijum i ugljenična vlakna, dok podaci o motoru za sada nisu saopšteni (očekuje se V8 agregat).

 

209662-ares 01.jpg

 

Ares Design planira seriju od samo 12 primeraka, ali nije poznato po kojoj ceni će se Wami Lalique Spyder prodavati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari CascoRosso koncept

 

ferrari-cascorosso 03.jpg

 

Grafički dizajner, Dejan Hristov, kreirao je svoju verziju Ferrari superautomobila.

Crpeći inspiraciju iz kultnog Ferrarija Testarossa, čije ime znači Crvena Glava, ovaj takozvani CascoRosso doslovno se prevodi kao Crvena Kaciga. Međutim, za razliku od Testarosse, ovo je nezvanični prikaz, a ne pravi koncept kompaije Ferrari. CascoRosso je dizajnirao Dejan Hristov, koji je jasno mislio da budući Ferrarijev superautomobil može izgledati bolje sa malo ''hrapavosti'' u svom dizajnu.

 

ferrari-cascorosso 02.jpg

 

Sudeći po stajlingu, skloni smo da kažemo da je ovo mašinerija koja sadrži motor na prednjoj osovini, mada Dejan nije objašnjavao kakav bi agregat bio i gde bi se nalazio. Takođe ima mnogo zanimljivih aerodinamičnih elemenata, poput krila blatobrana, ventilacionih otvora, suptilnih krovnih kašika i aktivnog zadnjeg krila.

 

ferrari-cascorosso 01.jpg

 

Primetili smo i vrata koja nemaju vidljive kvake i verovatno bi se otvorila kao kod Pagani Huayra modela. Sveukupna estetika zadnjeg dela je vrlo agresivna, ali je stil lako prepoznatljiv kao ''tipičan Ferrari''. Međutim, prednji kraj je univerzalniji, do te mere da tamo možete staviti nekid rug logo i pomisliti da se radi o nekom drugom vozilu. Ovaj automobil trenutno je samo vizija ovog kreativnog dizajnera, a Ferrari kompanija nema u planu da napravi ovakav model...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan GT-R(X) 2050

 

Za izgled ovog Nissana, vizija za 2050. godinu, zaslužan je dizajner Jaebum ''JB'' Choi, rođen u Seulu, završio je ArtCenter College of Design u Pasadeni (Kalifornija):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...