Jump to content
FAS Goran
Mik

Dizajn automobila

Recommended Posts

Hyundai i Kia predstavljaju sistem razvoja dizajna pomoću virtuelne stvarnosti

 

Hyundai VR

 

Hyundai i Kia su predstavili novi sistem ocenjivanja dizajna virtuelne stvarnosti (VR) u sedištu globalnog dizajna marki u korejskom Namyangu. Novi sistem, predstavljen u istraživačkom i razvojnom centru Namyang u Južnoj Koreji, pokazuje pojačan fokus na unapređenju procesa razvoja vozila primenom VR tehnologije. Hyundai i Kia su prikazali kako će nove VR tehnologije u budućnosti koristiti oba proizvođača. Tehnologija koristi nekoliko razvojnih aplikacija, omogućavajući timovima dizajnera i inženjera da sprovode ocenu kvaliteta vozila i procese provere razvoja. Nova tehnologija je deo ulaganja u iznosu od 12.8 miliona američkih dolara u Namyang istraživački i razvojni centar koje su Hyundai i Kia najavili u martu 2019. godine. Kroz potpuno sprovođenje procesa virtuelnog razvoja tokom istraživanja i razvoja te pretproizvodne faze, Hyundai i Kia predviđaju skraćivanje vremena razvoja vozila od 20% i smanjenje godišnjih troškova razvoja za 15%.

 

''Proces virtuelnog razvoja je neophodan korak za brzu reakciju i brz odgovor na potrebe kupaca te promene paradigme u automobilskoj industriji'', rekao je Albert Biermann, šef odeljenja za istraživanje i razvoj Hyundai Motor Group. ''Kroz pojačane virtuelne procese ćemo povećati kvalitet i profitabilnost, povećavajući na kraju ulaganja u istraživanje i razvoj kako bismo osigurali konkurentnost u budućoj mobilnosti.'' Pored smanjenja troškova razvoja, očekuje se da će ove nove virtuelne tehnologije povećati profitabilnost i pokrenuti ciklus neprekidnog povećanja ulaganja u istraživanje i razvoj Hyundaija i Kie.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari ne namerava da dizajnira lauto koji bi bio orijentisan ka ženskoj populaciji

 

ferrari roma 2.jpg

 

Iz Ferrarija su prilikom predstavljanja svog najnovijeg modela Roma saopštili da im je želja bila da prošire ciljnu grupu kupaca i pruvuku nove klijente. Ipak, negiraju da je ovaj GT model oblikovan tako da privuče više pripadnica lepšeg pola. Naime, u kompaniji iz Maranela nisu za to da se automobil dizajnira sa idejom da se posebno dopadne ženama, prenosi B92. U italijanskom proizvođaču kažu da ne nameravaju da lansiraju auto koji bi bio orijentisan ka ženskoj populaciji jer to ne žele ni same žene koje ne bi bile zainteresovane za supersportski model koji bi imao epitet ''ženski'' Ferrari.

 

Kako je u intervjuu za Arabian Bussines kazao šef marketinga kompanije, Enriko Galijera, to bi loše uticalo na prodaju jer bi se onda pojedini muški fanovi Ferrarija možda odlučili za model nekog drugog proizvođača supersportskih automobila. Čak i bez ''ženskog'' Ferrarija, ovom proizvođaču prodaja vozila pripadnicama lepšeg pola ide veoma dobro, s obzirom da beleži rast broja kupaca ženskog pola. Galijera smatra da je to rezultat brojnih aktivnosti koje njegova kompanija širom sveta organizuje upravo kako bi animirala parove, a ne samo muškarce.

 

On je još jednom potvrdio da kupci Ferrarija svoje vozilo neće moći da naruče u roze boji, bez obzira koliko su spremni da plate za to. ''Mi proizvodimo sportske automobile, a postoje neke boje za koje verujemo da nisu prikladne za tu vrstu vozila'', objašnjava Galijera. Ipak, to neće sprečiti Ferrari da napravi i jedan atipičan supersportski model. Prema najnovijim informacijama, SUV Purosangue planiran je za 2021. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi 3000GT nakon redizajna od kreatora Betmenovog automobila

 

Mitsubishi-3000GT 03.jpg

 

Džordž Beris stekao je slavu kao dizajner čuvenog Betmobila i ''pričljivog'' KITT-a iz popularne franšize ''Knight Rider''. Oglas koji se pre nekoliko godina pojavio na američkom sajtu Craigslist sugeriše da je Beris stajao iza još jedne neobične kreacije.

 

Mitsubishi-3000GT 02.jpg

 

Predstavljen kao ''specijalno redizajnirani i prilagođen automobil'', Mitsubishi 3000GT izgleda kao čudan spoj Mitsubishija, Maseratija i Nissana GT-R i do sada je prevalio preko 177 hiljada kilometara. U prilog tvrdnji da ga je dizajnirao Beris govori njegov potpis na komandnoj tabli, grb Berisove kompanije na braniku i logo na volanu i prednjoj i zadnjoj strani automobila.

 

Mitsubishi-3000GT 01.jpg

 

Iako bi o autentičnosti ovih detalja moglo da se diskutuje, teško da bi nesvakidašnja kreacija ostala neprimećena među istinskim zaljubljenicima u sportske automobile.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove godine Renault obeležava 40-godišnjicu modela Fuego

 

renault fuego.jpg

 

Renault Fuego (na španskom ''vatra''), naslednik modela 15 i 17, uz slavne Karmann Ghia (1955.), Ford Capri (1968.) i Opel Manta (1970.), jedan je od najpoznatijih ''lažnih sportista''.

Naslednik ''sportskih'' Renaulta 15 i 17, napravljen na konfekcijskoj mehanici modela Renault 18, sa OHV motorom od 1397 ccm i 64 KS u osnovnoj verziji, imao je karoseriju ''bržu od motora''. Sa zadnjim krutim vešanjem je bio daleko od sportskog i naprednog. U istoriji je upisan kao prvi automobil sa daljinskim i centralnim otvaranjem vrata.

 

Elegantan, fluidan coupe (4.358 x 1.692 x 1.315 mm) relativno kratkog međuosovinskog rastojanja (2.438 mm), zahvaljujući tada izvrsnoj aerodinamici (koeficijent 0.33 uz malu čeonu površinu), za to doba je i sa osnovnim motorom imao sasvim pristojne performanse. Do stotke je ubrzavao za 15 s i mogao je do 158 km/h. U verziji Turbo sa 1565 cm i 132 KS imao je, tada već sportske performanse (9.1 s, 198 km/h), serijske diskove na sva četiri točka, putni kompjuter i električno podešavanje spoljašnjih retrovizora. Bilo je to tada wow...

 

Renault Fuego GTX, najbogatije opremljeni model, sa 1995 ccm i 110 KS, 1982. je uveo daljinsko centralno zaključavanje vrata. Jednim pritiskom na dugme otvarao i zatvarao oba, dakle sva vrata i time ulazi u posebnu, istorijsku grupu inovativnih automobila. Renault Fuego se u Francuskoj proizvodio od kraja 1980. do početka 1987., u leto 1982. dobio je turbodizelsku verziju 2.1 TD od 86 KS. Potom je nastavio karijeru, jer se proizvodio u Venecueli (1983. - 1988.), Čileu (1983. - 1988.) i Argentini (1983. - 1993.).

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugatti odustaje od tradicije duge skoro 100 godina

 

bugatti chiron 2020.jpg

 

Modeli od gline važan su deo dizajniranja automobila još od pre gotovo sto godina, a sada Bugatti potpuno odustaje od njih i prelazi na isključivo računarsko dizajniranje. Dizajniranje automobila uz pomoć modela od gline zaživelo je još krajem dvadesetih godina 20. veka. Zahvaljujući modelima od gline, dizajneri i inženjeri mogu da vide u realnosti ono što su zamislili i da izmene dizajn ukoliko primete neke manjkavosti, pre nego što automobil uđe u proizvodnju.

 

Međutim, Bugatti, koji proizvodi izuzetno skupe automobile, ali je poznat i po dizajnu svojih vozila, rešio je da odustane od modela od gline i potpuno se preorijentiše na izradu u virtuelnom svetu, prenosi engleski časopis Autocar. To je izjavio Akim Anšajt, šef dizajnerskog odseka Bugattija, kompanije koju su osnovali Italijani, sedište joj je u Francuskoj, a sada posluje u sklopu koncerna Volkswagen. Postepeni prelazak sa modela od gline na računarsko modelovanje počeo je još 2016. godine, a sada će modeli od gline biti potpuno izbačeni, rekao je on. Kako je dodao, dizajn u virtuelnoj realnosti donosi brojne prednosti - ''brži je, jeftiniji i precizniji'', naveo je Anšajt. ''Nisu vam više potrebne gomile gline i ogromni studiji za dizajn. Dovoljan je kompjuter i oprema za virtuelnu realnost. Umesto pravljenja ili menjanja modela od gline, inženjeri i dizajneri to sada mogu da urade gotovo odmah u virtuelnom svetu'', rekao je on.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogao da izgleda Porsche pikap

 

Porsche-Traykan 02.jpg

 

Kako bi izgledalo kada bi Porsche napravio pikap - ovo se zapitao alžirski dizajner Adel Bura pre nego što je zamislio četvorotočkaša koga je nazvao Porsche Traycan. Već na prvi pogled, Porsche Traycan odudara od standardnih pikapova. Buraov koncept otkriva model sa izdignutom karoserijom, izduženim prednjim LED svetlima i točkovima prilagođenim terenskoj vožnji sa ojačanim lukovima. Iako je teško zamisliti da bi Porsche ikada napravio pikap, Adel Bura predviđa da bi to mogao biti spoj pravog, sportskog modela i luksuznog dizajna.

 

Porsche-Traykan 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glavni dizajner FCA ima neobičan razlog da ne prihvati dizajn novog Dodge modela

 

201868-dodge c.jpg

 

Uprkos uticaju pandemije koronavirusa na svetsku autoindustriju, dizajnerski tim FCA ne odustaje od novih projekata. U odluci da na društvenim mrežama nikada ne predstavlja proizvod unapred, glavni dizajner Ralf Žil ovoga puta je ipak načinio izuzetak. Probni dizajn urađen za modele kompanije Dodge Žil je odbio iz, kako se tvrdi, jednog jedinog razloga: nisu mu se dopali spliteri za branik u žutoj boji. Iako je malo verovatno da je ovo jedini razlog, činjenica je da najnovija dizajnerska skica u dobroj meri odstupa od izgleda aktuelnih modela Dodge Challenger i Dodge Charger.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intervju sa Laurens Van Den Ackerom

 

acker 02.jpg

 

Laurens van den Acker, direktor Renaultovog odeljenja za dizajn, osim po konceptnim automobilima izuzetno promišljenog dizajna, poznat je i po zavodljivosti koju je udahnuo Renaultovim modelima. Na društvenim mrežama je stekao brojne pratioce zahvaljujući svojim patikama. I to ne bez razloga - svaki konceptni automobil i novi serijski automobil su popraćeni...odgovarajućim parom patika! I to tako da su s vremenom patike postale njegov zaštitni znak, odraz njegove ličnosti.

 

acker 01.jpg

 

Zašto je Laurens van den Acker odlučio da nosi patike? Zašto je personalizacija odjednom tako važna? Šta je zajedničko automobilu i paru patika? Kako izgleda razvoj personalizovanog vozila kao što je Captur? Kako izgleda saradnja proizvođača sportske obuće Le Coq Sportif i Renaulta? Saznajte u nastavku...


- Personalizacija je vodeći savremeni trend. Zašto je odjednom tako važna? 

Društveni pritisak da se uklopimo je uvek  bio praćen željom za isticanjem. Savršen primer za to je estetika panka. Britanski školarci su morali da nose školske uniforme. Od propisane uniforme su smele da odstupe samo čarape, obuća i frizura. Upravo oni, pankeri, su proizvod ovakve situacije. Suočeni sa ograničenjem, uspeli su da maksimalno iskoriste minimalne mogućnosti kako bi se slobodno izražavali. Personalizacija nam je omogućila da razbijemo okvire jednoličnosti u koje nas društvo stavlja i otkrijemo ono što je skriveno pod uniformom. Mislim da se radi o suštinski ljudskoj potrebi. Lakše se prilagođavamo onome što je poželjno kada to možemo da prilagodimo svojim idejama. A to je ključna karakteristika personalizacije.

 

Ovaj fenomen je još izraženiji među dizajnerima jer se od njih očekuje da daju svoj lični pečat, a da bi u tome uspeli, moraju pre svega da stvore vlastiti izražaj. Dizajnere cenimo zbog njihovog pogleda na svet, oni u sebi oličavaju ovu strast. Kada je riječ o patikama, najvažnija je udobnost. Poseta sajmovima automobila znači duge šetnje, zbog toga je vrlo važno da imate jako udobnu obuću. Ali pravi razlog za sve ovo leži u početku moje karijere. Kad sam se tek zaposlio i počeo da nosim prva odela, osećao sam se nalik mom ocu. Patike su bile način da izrazim svoju pomalo sportsku osobenost. Takodje su i uočljiv komad garderobe sa kojim se možete lako igrati.

 

- Zahvaljujući dvobojnom krovu Captur je dostupan u 90 mogućih kombinacija spoljašneg izgleda. Kako stvarate nove boje?

Glavna misija dizajnera jesta da učini život lepšim. Naravno, počevši od boja koje moraju da zrače privlačnošću. Boje su jedan od zaštitnih znakova Marke, stoga ih kombinujemo na različite načine kako bi učinili ulice još šarenijima. Obično težimo ka toplim i vedrim bojama. Dobar primer toga je narandžasta Atacama novog Captura. Prednost prilagodljivog vozila jeste ta da se njom omogućavaju različite kombinacije boja. Karoserija je dizajnirana tako da svetlost igra važnu ulogu. Inspirišu nas novi trendovi, posebno iz sveta mode.

 

Patike i automobili imaju više toga zajedničkoga nego što se na oko čini. Djon se može uporediti sa segmentom vozila (gradski automobil, terenac itd.), gornji deo patike sa karoserijom, dok su pertle potpis obuće, kao što je i prednja maska potpis automobila. Postoji prirodna veza između automobila i patika. Ljudi često govore o uticaju arhitekture na vozila, ali veza između vozila i obuće još je uža. Na primer, obuća i automobili na isti način poprimaju obeležje marke. Mada naizgled jednostavan predmet, obuća može da otkrije mnogo toga. Obično se kaže kako na osnovu nečijeg sata i cipela možemo mnogo da saznamo o osobi koja ih nosi.

 

- Da li je jednostavnije personalizovati patike ili vozilo?

Kada dizajnirate prilagodljivo vozilo, izazov postaje da konfigurišete vlastito. Isto važi i za patike. Takodje, ne mogu svi modeli patika da se personalizuju, osnovni dizajn mora da bude vrlo jednostavan, inače ga je teško nadograditi. Posebno treba paziti na proporcije i grafički dizajn.

 

- Ne frustira li Vas što možete da se ''igrate'' samo sa bojama i materijalima? 

Za kreativnost su potrebne granice. Ako vam ne trebaju, onda ste već umetnik. Svaka nova personalizacija istog para patika za mene je pravi izazov.

 

- Da li se prilagođavanje postave patika može uporediti sa prilagođavanjem unutrašnjosti vozila?

U teoriji da, sasvim je moguće. Ali providna obuća baš i ne zvuči privlačno. Unutrašnjost obuće ne bi trebalo zanemariti, čak ni kada je ne možete videti. Prvenstveno zato što je ipak jasno vidite kada obuvate patike. To me takodje podseća na predstavljanje torbe koju je dizajnirala Coco Chanel. Iznutra je bila prekrasna, vrhunski izrađena, izazivala je oduševljenje sa svakim otvaranjem. Namera je bila da se povežu vlasnica i njena torba, da se stvori veza za koju niko drugi ne zna. Zaista zanimljivo.

 

- Zašto Le Coq Sportif?

Do saradnje je došlo spontano. Otkrio sam Le Coq Sportif na trci Formule 1 - već dve godine su partneri Renault F1 tima. Svidelo mi se to što rade, a i bili su spremni da pomeraju granice personalizacije. To je zapravo bilo presudno. Izrađuju prototipe po meri. Saradnja sa Le Coq Sportifom nam je omogućila je skok u visoku modu. Moji modeli su sada jedinstveni.

 

-Dizajnirali ste Twingo Le Coq Sportif. Kako automobil može da asocira na marku obuće? 

Za početak je potrebno pronaći tip obuće koji se slaže sa vozilom. Ako je to sportska obuća, odabraćete automobil visokih performansi. Ako je to moderna obuća, odabraćete gradski automobil. Dakle, sve kreće od zajedničkih karakteristika. Zatim se igrate sa bojama. Na primer, dizajn Le Coq Sportifa utkan je u sve njihove proizvode, što ga čini izuzetno prepoznatljivim. Možete iskoristiti elemente takvog dizajna. Mislim da je dizajn Twinga Le Coq Sportif sjajan primer jer snažno asocira na Le Coq Sportif i pre nego što primetite logotip. Tu su i drugi novi modeli iz Renaultove ograničene serije inspirisane modom: Twingo La Parisienne i Captur Helly Hansen. Captur Helly Hansen značajno je povećao prepoznatljivost dve marke. Captur je Renaultov terenac, a Helly Hansen proizvođač sportske odeće. Crvena i crna boja vizuelni su pečat marke Helly Hansen. Uz to, njihova 3D-tkanina doprinosi utisku izdržljivosti. Kako biste povećali prepoznatljivost marke sa kojom saradjujete, morate biti međusobno komplementarni. Ne smete se međusobno isključivati.

 

- Koja je razlika između dizajnera automobila i dizajnera obuće?

Uzmimo za primer arhitekte koji daju svoj pečat zgradama koje projektuju. Recimo, Frank Gehry - odmah ćete prepoznati njegova zdanja. Isto važi i za svet mode. Lako ćete razlikovati Jeana-Paula Gaultiera od ostalih dizajnera. Važno je da svaki dizajner ima lični pečat. Ali, u automobilskoj industriji stvari su drugačije jer radite za marku. Uspešni ste kada doprinosite prepoznatljivosti marke, a ne kada ljudi prepoznaju vaš stil. Međutim, to ne znači da ne možete dati lični pečat vozilima koja dizajnirate. Odabir zanimljive obuće ili modnih dodataka omogućava vam da dodatno naglasite svoju ličnost. Postao sam dizajner jer sam kao dete imao poster Ferrarija u sobi. Još tada sam sebi obećao da ću jednog dana dizajnirati i voziti takve modele. To je bio moj san. Snovi da ću jednog dana postati vozač trkačkih automobila ili dizajner automobila bili su dovoljni da pobude strast. Kada dizajnirate automobile, shvatite da se zapravo bavite brojnim aspektima dizajna. Kada stvarate vozila, stvarate 500 proizvoda odjednom. Taj proces obuhvata sve vrste dizajna: industrijski dizajn, arhitektonski dizajn, oblikovanje proizvoda, rad sa bojama i materijalima, dizajn svetla, nameštaja, tehnologije itd. Automobilski dizajn savršeno odlikuje sve moguće oblike dizajna. To je ono što ga čini privlačnim. Složen je, ali i impresivan. I to je razlog zašto nema velike razlike između automobila i patika. Već uključujemo ovaj segment u svoj dizajn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruski dizajner ukrstio Ladu Nivu i Mercedes G-klase

 

g niva 04.jpg

 

Autor koncepta nazvao je hibridno vozilo G-Niva 2020.

Nezavisni dizajner Aleksandar Isajev predstavio je svoje viđenje buduće modifikacije Lada 4x4. On je ukrstio koncept 4x4 Vision iz 2018. godine sa stilem kultnog Mercedesa G-klase. Prema rečima autora dizajna, oba modela, i 4x4 i ''Gelendvagen'', zadržala su svoj prvobitni izgled i prepoznatljive crte. On ih je povezao u jednu celinu i svoj koncept nazvao G-Niva 2020.

 

g niva 03.jpg

 

Virtuelno terensko vozilo zadobilo je niz dizajnerskih specifičnosti. Između ostalog, vrata bez okvira i delimično pokretni krov. Od ''Gelendvagena'' dobio je lukove iznad točkova i migavce karakterističnog dizajna, kao i masivnu haubu i velike felne sa niskoprofilnim gumama. Pritom se kod G-Niva 2020 može prepoznati i klasična Lada 4x4 od koje je Isajev pozajmio dizajn vrata prtljažnika i volana.

 

g niva 02.jpg

 

G-Niva 2020 postoji samo u obliku kompjuterske grafike, tako da ovu zanimljivu kombinaciju ne treba očekivati u liniji modela AvtoVAZ-a.

 

g niva 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koenigsegg Raw sa 3 sedišta

 

koenigsegg raw 004.gif

 

Porodica Koenigsegg tek je nedavno narasla na tri člana sa promocijom Gemera modela, a švedski proizvođač automobila zamislio je i četvrti model, mada samo u virtuelnom svetu. Epski trosed koji gledate dolazi iz Raw Design House koju je pokrenuo dizajner Koenigsegg kompanije, Saša Selipanov i sada je zvanični deo brenda Koenigsegg. Odgovoran za dizajn koncepta, nazvanog ''Raw by Koenigsegg'', jeste Esa Mustonen, koji je napravio ovaj intrigantni hiper automobil za svoj diplomski rad. Automobil je konstruisan pod nadzorom Selipanova i Kristiana von Koenigsegg-a.

 

202536-koenigsegg raw 003.jpg

 

U poređenju sa Koenigsegg Regerom i Gemerom, koncept koji vidite je apsolutno malen. Dizajniran je oko hipotetičkog monokokpita od karbonskih vlakana sa 3 sedišta. Iza ove putničke ćelije nalazio bi se isti 3-cilindrični Freevalve motor kao i kod Gemera modela. To objašnjava zašto praktično nema zadnjeg preklopa jer su motor i izduvni sistem toliko kompaktni da se automobil može drastično skratiti. Snaga bi bila oko 700 konja, a automobil bi težio samo 700 kg, što je neverovatan odnos snage i težine.

 

202538-koenigsegg raw 002.jpg

 

Iznutra trosed omogućava vozaču da sedi tačno u sredini, slično kao McLaren Speedtail, dok se dva suvozača mogu nalaziti iza centralnog sedišta.

 

202537-koenigsegg raw 001.jpg

 

Ovaj auto trenutno je samo virutelna vizija, ali je vrlo moguće da ćemo ga u narednim godinama videti u stvarnosti, jer je dobio dosta pohvala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/25/2020 at 11:59 AM, dekirs said:

Da brate, ali ova Mazda izgleda kao prethodna generacija ili ona pre nje a Golf je isti poslednjih 20 godina.

Mizda tebi ali onima koji vole VW ima itekako razlike iz serije u seriju. Ko ne prati njemu lici kao sto meni sad ova Mazda lici na one ranije modele uz male estetske promene. 
na kraj krajeva nekim modelima treba i vremena da sazru u ocima gledaca. Meni Golf 7 je bio najruzniji od svih modela da bi sad posle toliko godina poceo da mi leze i da mi se svidja. 
Isto kao i Punto II Mk1 koji je bio daleko lepsi od Mk2 sa velikim farom a danas mi je lepsi noviji model. 

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oni koji vole VW ima razlike, pa brate ima razlike ali kada ih pogledas npr sa neke udaljenosti to je sve isti auto, kada se priblizis videces eto, drugacije farove, malo drugacije linije.. 

Ali je isti auto :D Ne pricam to ja, to pricaju svi oni koji nisu VW botovi, cak i oni koji voze VW ali govore objektivno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce organizuje takmičenju u dizajnu za mlade

 

rolls-royce-challenge.jpg

 

Mladima koji su zatvoreni u kućama zbog pandemije koronavirusa pružena je prilika da pokažu svoj dizajnerski talenat, a nekome iz Britanije i da se vrati u školu u Rolls Royce-u ako njihov rad bude odabran na prvom takmičenju te kompanije u dizajnu za mlade. Svi učesnici treba da dizajniraju Rolls-Royce budućnosti.

Izbor sredstava za dizaniranje vozila nije ograničen na olovke i blokove za crtanje. Rolls-Royce poručuje da žiri pozdravlja sve od skica do instalacija. Cilj takmičenja je podstaknuti ''nove generacije koje se žele baviti dizajnom da udahnu život u svoje automobilske snove''. Izazov služi i kao način odvraćanja misli mladih na prisilnu izolaciju tokom pandemije koronavirusa. Radove mogu prijaviti svi mlađi od 16 godina iz bilo kog dela sveta do 18. maja 2020. Pobednik će osvojiti unikatnu ilustraciju pobedničkog modela, a najbolje plasirani Britanac ili Britanka i vožnju Rolls-Royceom u školu u limuzini Phantom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joj stvarno kako sam corav! 
Hatcback je to i stalno je isti hatcback. :D

Kako ne izmisle neki drugaciji hatcback? 
E zato je isti kao sto je meni ista ova Mazda i morao sam nekoliko puta da otvaram slike s preda i od nazad da bih provalio razliku. 
vece su razlike kod Golfa nego na ovoj Mazdi. 
Kad bih okacio slike cetvorke, petice i ostalih onda bi video koliko je to razlicito. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem da je nama lako, isto tako verujem da mogu ladno da prosecnom kupcu uvale sedmicu umesto osmice. "Lupi sakom o krov, gLanc nova osmaja! Vid ga kakav je."
Mozak koji bi dao 20k za novog klot golfa - verujem da ne moze da razlikuje 6 i 7 ili 7 i 8, a pitanje da li bi i 6 i 8 svaki potrefio.

Golf je nesto posebno <3 pogotovo bkr6gzbkdggzxbkg6ggz :rofl:

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da priznam da ja često imam problem da "kao iz puške" provalim koja je generacija nekog VW modela u pitanju (ili, da li je u pitanju FL verzija ili nije). Ali, to više pripisujem svojoj "nepismenosti" za VW grupaciju. "Nepismen" sam za mnoge brendove. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milutinac

A da li kod civica 8. generacije u HB izdanju razlikuješ maske originala i dva fejslifta ? :) Ja ne. Navodim samo kao primer. Juče mi drugar priča o corolli iz 2004. i po čemu se razlikuje FL od onog koji nije FL (on ima FL). Napisao mi je bar 10 vizuelnih razlika. Ja zapamtio samo jednu, valjda, jedna verzija ima okrugle maglenke, druga ne, ali, ne znam koja, zaboravio sam ...

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tim sto se Hyundai prakticno pojavio kod nas u poslednjih 20 godina a Golf je tu 40. 
Zamislite vi sad nesto se prodaje najbolje od svih i ti treba sa izgledom da rizikujes prodaju i guras tako dok ide. Razlike izmedju 4,5 i 7 su velike. 6 i 7 su slicni. 
Mazda se drzi te politike i tera nesto s cim je relativno uspela u slicnom fazonu jer velike razlike mogu da budu i lose kao nor kod Civica koji je odvratan u poslednjoj generaciji i kod nas nema mnogo tog modela na ulicama da se vidi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...