Jump to content
FAS Goran
Mik

Dizajn automobila

Recommended Posts

1 hour ago, moron said:

@Milutinac

A da li kod civica 8. generacije u HB izdanju razlikuješ maske originala i dva fejslifta ? :) Ja ne. Navodim samo kao primer. Juče mi drugar priča o corolli iz 2004. i po čemu se razlikuje FL od onog koji nije FL (on ima FL). Napisao mi je bar 10 vizuelnih razlika. Ja zapamtio samo jednu, valjda, jedna verzija ima okrugle maglenke, druga ne, ali, ne znam koja, zaboravio sam ...

 

Druga je stvar FaceLift. Moje misljenje. Pa cak i kod brava (kojeg posedujem) ako su prednji farovi na pre-FL recimo naknadno farbani u neku tamnu nijansu bi mi ipak trebalo malo da zagledam ne bih li prepoznao jel FL ili nije

 

Ovi ipak citave 3 generacije nisu promenili...ne znam sta su promenili. Maglenke. Bile oble pa kockaste pa vratili oble...ili kako god

 

Evo 3 generacije. Ne znam stvarno zasto se uhvatih i30 ali ajd

 

Hyundai-i30-first-generation-auto-sales-statistics-Europe.thumb.png.1b2cd50307d350b40d1c9f93b2190b1a.png

 

2014_Hyundai_i30_(GD2_MY14)_Trophy_5-door_hatchback_(2015-07-24)_01.thumb.jpg.92305a8d22d6aa298416c31f6d6ada0e.jpg

 

280px-2018_Hyundai_i30_SE_Nav_T-GDi_1.3_Front.thumb.jpg.ea1e36168a1fb7e179ecb2edeaa7d6ec.jpg

 

Cak ne moze da se ne kaze da se ni ne vidi napredak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai grupacija ostala bez glavnog dizajnera Luka Donkervolkea

 

luc donk.jpg

 

Poznati belgijski automobilski dizajner bio je odgovoran za izgled modela marki Hyundai, Kia i Genesis, podseća B92. Kako se navodi, Luk Donkervolke se povukao sa mesta prvog dizajnera korejske automobilske grupacije iz ''ličnih razloga'', a AutoNews prenosi da je ostavka stupila na snagu u sredu 29. aprila.

 

''Bila je čast i privilegija doprineti oblikovanju budućnosti brendova Hyundai, Kia i Genesis'', napisao je Donkervolke povodom odlaska sa položaja. ''Drzak i progresivan stav kompanije omogućio mi je da pomeram granice u dizajnu'', dodao je Belgijanac. Donkervolke je stigao u Hyundai 2015. iz Volkswagen grupacije. Između ostalog, potpisao je dizajn modela kao što su Kona i Palisade, a pomogao je i oblikovanju automobila tek stasale premijum marke Genesis. Belgijanac je zaslužan za izgled modela Genesis G80 i G90, kao i SUV vozila GV80.

 

AutoNews tvrdi da Hyundai za sada neće imenovati novog šefa dizajna kompletne grupacije, a za oblikovanje modela marki Hyundai i Genesis ostaće zadužen Sang Jup Li, dok će dizajn brenda Kia i dalje voditi Karim Habib, koji se korejskom proizvođaču pridružio 2019. godine. Luk Donkervolke je karijeru počeo 1990. u kompaniji Peugeot, da bi dve godine kasnije prešao u Volkswagen grupaciju gde je potpisao dizajn prve generacije modela Škoda Octavia i Fabia. Radio je i na modelima kao što su Audi A4 Avant, trkački Audi R8 Le Mans, kao i Lamborghini Diablo VT, Murcielago i Gallardo. Ovaj 55-godišnjak oblikovao je i Seat Ibizu 4. generacije, ali i luksuzni Bentley Flying Spur.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako će pandemija koronavirusa uticati na dizajn automobila?

 

jaguar uvc.jpg

 

Osim što je pozatvarala fabrike najvećih proizvođača, pandemija koronavirusa mogla bi imati i dugotrajniji uticaj na autoindustriju. Po mišljenju dizajnera, vozačima će u budućnosti biti najvažniji sigurnost i luksuz, i to će najpre uticati na dizajn automobila. Pre svega, proizvođači će se potruditi da obezbede zdraviji enterijer. Brojne kompanije već nude napredne sisteme za vazdušno filtriranje, a u Jaguar-Land Roveru primećuju da bi ultravioletna svetlosna tehnologija, ugrađena u sistem za kontrolu klime, mogla da neutrališe štetne patogene. Ovaj brend već eksperimentiše sa korišćenjem ultraljubičastih zraka radi zaustavljanja širenja bakterija i virusa. Sa druge strane, Mercedes isprobava i tehnologije koje bi mogle poboljšati kvalitet vazduha izvan kabine. Nemački brend o tome još ne iznosi previše detalja, ali je nagovestio da kompanija razmatra ideju o proizvodnji automobila sa tehnologijom prečišćavanja vazduha.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce kao konkurent Bugattiju?

 

bugatti sc.jpg

 

Ne treba biti odličan poznavalac autoindustrije da se u silueti ovog bolida vidi potpis najprestižnijeg proizvođača na svetu. Rolls-Royce je ušao u svet hipersportista, barem u glavi dizajnera. Ovaj dizajn potpisuje Rain Prisk, čiji radovi neretko zaintrigiraju i same glavešine. Ko zna, možda neko u Rolls-Royceu vidi ovaj predlog i pomisli: Zašto ne?

Uostalom, još donedavno je bilo nezamislivo i pomenuti ideju o SUV modelu, a danas Cullinan predstavlja jedan od jačih stubova kompanije. U Rolls-Royceu definitivno imaju znanja i mogućnosti da stvore jedan takav automobil. Jedino otvoreno pitanje je da li takav projekat ima jak tržišni temelj. Spirit of Ecstasy napred i V12 pozadi zvuče vrlo privlačno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johen Paesen podpredsednik Kijinog dizajna enterijera

 

Jochen Paesen.jpg

 

Iz Kia javljaju da je Johen Paesen postao podpredsednik grupe za dizajn enterijera. Gospodin Paesen radi u Kijinom dizajnerskom centru u Namyangu (J. Koreja) i neposredno je odgovoran Karimu Habibu, višem podpredsedniku i vođi dizajnerskog centra. Gospodin Paesen će biti zadužen za razvoj Kijinog dizajna enterijera budućnosti. Njegov dolazak će posebno pojačati Kijin rad na dizajnu enterijera brojnih električnih i elektrifikovanih vozila. Imenovanje je deo Kijinih širih napora da iskoriste prilike koje nudi elektrifikacija.

 

Johen Paesen ima iza sebe gotovo dvadeset godina iskustva na glavnim projektima dizajna enterijera kod masovnih, premijum i start-up brendova. Na zadnjoj funkciji pre dolaska u Kiju bio je viši direktor dizajna enterijera kod proizvođača električnih vozila NIO, gde je vodio globalnu ekipu dizajnera i uspostavio identitet enterijera brenda pre ulaska na tržište. Pre toga većinu karijere je preživeo u BMW Group, gde je između ostalog radio na konceptnom vozilu BMW Vision Efficient Dynamics iz 2009. godine i modelu BMW i8 Roadster. Na početku karijere je kod brojnih dizajnerskih projekata sarađivao sa gospodinom Habibom.

 

''Velika čast je biti deo Kijine globalne dizajnerske ekipe u vreme izuzetnih promena u automobilskoj industriji'', rekao je Paesen. ''Radujem se svom doprinosu u Kijinim ambicioznim planovima za budućnost sa uzbudljivim i inovativnim modelima, koji će ojačati njen položaj na tržištu. Kia ima vrlo talentovanu ekipu dizajnera i inženjera, zato jedva čekam da udružimo snage u osnaživanju brenda i popločamo put pun inovacija i vrhunskog dizajna. Johen nije samo nadaren dizajner sa bogatim iskustvom, nego poseduje i duboko razumevanje sinergije između brenda i dizajna'', rekao je Habib. ''U vreme kada je Kia najavila svoj Plan S*, sa kojim će se uhvatiti u koštac sa promenama u svetu automobila Joken će pojačati našu ekipu i pomoći nam u stvaranju novih prilika. Radujem se njegovom doslaku u našu mladu i kreativnu ekipu u Koreji.''

 

Dizajnerski centar u korejskom gradu Namyangu je sedište Kijine globalne dizajnerske mreže. U njemu su zaduženi za sve vidike dizajna brenda - od koncepta i modeliranja do stila i razvoja boja i materijala, ali istovremeno i tesno sarađuju sa regionalnim dizajnerskim centrima u Evropi, SAD-u i Kini.

Karijera Johena Paesena:

2016-2019: viši direktor dizajna enterijera, NIO

2014-2015: vođa dizajna enterijera, BMW i

2012-2014: projektni vođa dizajna enterijera, BMW Group

2010-2012: kreativni direktor dizajna enterijera, BMW Group

2006-2010: dizajner enterijera, BMW Group

2002-2006: dizajner enterijera, Volkswagen AG

 

* Plan S: Kijina srednjoročna i dugoročna strategija, usmerena u progresivno uspostavljanje vodećeg položaja u automobilskoj industriji budućnosti koja obuhvata usluge mobilnosti, elektrifikaciju vozila, povezivost i autonomiju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SCL Lexus RX i NX

 

scl 04.jpg

 

Lexusovi modeli RX i NX već u fabričkom izdanju privlače pažnju svojim prednjim delom, ali ruski tjuner SCL Global Concept se sada pobrinuo za njihov još agresivniji izgled.

 

scl 03.jpg

 

SCL Global Concept je inače svoj modifikovani Lexus RX nazvao ''Goemon'', dok je manji Lexus NX ovde dobio naziv ''Kotaro''.

 

scl 02.jpg

 

Pored nove maske, oba modela se ističu i aero body paketom (novi prednji spojler, proširenja blatobrana, agresivniji zadnji difuzor, spojler na prtljažniku i veći zadnji krovni spojler), kao i opcionim setom novih alu točkova.

 

scl 01.jpg

 

''Goemon'' paket za Lexus RX ima cenu od 9.800 dolara, dok ''Kotaro'' košta 6.825 dolara (cene su bez troškova transporta).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat sa ovim modelom kasni najmanje 6 meseci. Pride, ovo sa slike još nije počelo da se isporučuje kupcima. Fiat od kraja 2018. godine svojim cenama pa tek onda modelima napada viši cenovni rang i platežno sposobnije kupce, što do sada tradicionalni kupci nisu bili - niža platežna moć.

Sa jedne strane forsira se obli 500 dizajn i tu 500X prolazi prilično nezapaženo iako je dobar auto.

Sa druge strane kreće oštriji dizajn prvobitno zamišljen i ponuđen kod modela Tipo za platežno manje sposobna tržišta i ovde sada dolazi ovaj povišeni model koj bi trebalo da osvoji već razmaženo tržište. Može da bude dobar ali sam ubeđen da će da izostane uspeh, na žalost.

 

Nego, da li je neko primetio neverovatnu sličnost između nove VW Jette 2020 i Fiat Tipa?

 

tipo1.thumb.png.0ac6942c232dcb3f098844c96223545a.png  jetta1.thumb.jpg.cb9159139f03597811785ed615956a62.jpg

 

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislis neverovatna slicnost stare VW jette 2011 i novog fiat tipa :D

 

img_0847.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paaaa, slična je boja :blink:

 

Čini mi se da Tipo manje liči na Jettu 2011, a da Jetta 2020 više liči na Tipo.

Mada, ipak, mislim da ljudi priželjkuju dizajn i liniju Tipa ali nemaju smelosti i avanturističli duh da ga kupe i odlučuju se za sličan auto koji dolazi iz konkurentske kuće, proverene.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hocu reci da je ta jetta ocigledna evolucija stare jette, a ne neka promena u pravcu inspirisana tipom :)

 

Tako da logicno, ako nova jetta lici na staru jettu i na tipo, a tipo lici na novu jettu onda lici i na staru jettu :D

 

Pritom uz sve duzno postovanje svima, ali ja ne vidim nikakve smelosti niti avanturistickog duha kod tipa, sigurno ne vise nego kod dacie sandero recimo.

 

Dizajn uopste nije smeo, hrabar i otkacen kao recimo nissan juke koji se meni ne svidja, vec prilicno obicno i konzervativno rekao bih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, ipak, ste u pravu, nema sličnosti.

 

Dobro, ajde nije baš sličnost na nivou:

 

c4.thumb.jpg.aac72496ffb211dc08963d692c1cec94.jpg  p308.thumb.jpg.92826e32b68485ec718989cf3c166db8.jpg :stuart: :shock:

 

VW u verziji GLI za USA tržište (što je pandan GTI) nema serijske maglenke, bar su desni retrovizor ostavili, možda zaboravili da skinu.

Fiat Tipo u osnovnoj verziji sa č..f. daje poklopce točkova ali i maglenke.

Tako da, ipak ste u pravu za razlike.

Ja sam se fokusirao na fluidne linije bokova i delimično prednjeg i zadnjeg kraja u smislu forme.

Edited by BaneJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkad se tipo prodaje u americi? :)

S klasa u americi takodje nema maglenke :)

Alfa romeo djulija, stelvio i 4c u americi nemaju maglenke kao golf :)

Ali bar su ostavili desni retrovizor, zaboravili da skinu sigurno.

 

mko001.jpg

 

mko002.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djomla pazi sad ovo, dodge neon bez maglenki, a klot nova vw jetta sa maglenkama :D

Dakle vw jetta GLI nema namerno maglenke, mozda zbog dizajna, vecih difuzora zbog motora itd. :) 

 

mko003.jpg

 

mko004.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo S60/V60, kao i V40 nemaju maglenke ni u jednoj varijanti, upravo zbog nekih konstrukcijskih rešenja.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali, npr, pežo 307 je (do fejslifta) imao maglenke u samome glavnom faru. Tj, svaki far je imao "predispoziciju" (posebno ležište za sijalicu za maglenku i posebno senilo unutar onog kućišta), ali, svaki 307 nije imao i maglenku. Već samo onaj kome je to bio deo opreme.

Ali, gledajući spolja, osim ako baš izbliza ne pogledate sam far (i da li ima i sijalicu za maglu), niste imali pojma da li ima maglenke ili ne. Odnosno, prirodna reakcija je bila "Pa, ni jedan 307 nema maglenke".

Ne kažem da je to isto slučaj i sa pomenutim volvo primercima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djomla

Pa kažu i da nemaju neku svrhu pored modernih farova.

 

@moron

Pomenuti Volvoi nemaju definitivno, ni sijalično mesto, ni prekidač za paljenje.

 

 

Edited by neshaoct
popravio tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sada ukucah 2019 volvo V60 fog lamps i izadje mi nešto, valjda upustvo za upotrebu:

 

Front fog lamps/cornering lights* Updated 1/31/2020

 

mko005.jpg

 
"The front fog lamps emit a stronger beam than dipped beam and are therefore additionally effective in fog."
 
 
Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/2/2020 at 9:01 AM, djomla said:
Ne ide kao Tipo, ide kao Dodge Neon, čini mi se.

Samo u Mexico,u USA nema
Dodge je i u Aziji,mahom u arapskom svetu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...