Jump to content
FAS Goran
Mik

Dizajn automobila

Recommended Posts

Jony Ive počeo da radi za Ferrari

 

Jony Ive.jpg

 

LoveFrom, dizajnerska firma na čelu sa Jonijem Iveom i Marcom Newsonom, stupila je u kreativno partnerstvo sa Ferrarijem i Ferrarijevom holding kompanijom Exor kako bi osmislili verovatno projekte vezane za automobile i istražili nove poslovne mogućnosti. LoveFrom-ovi rezultati ostali su donekle nepoznati otkako je Ive napustio Apple kako bi pokrenuo dizajnersku firmu 2019. godine, a Ferrari označava tek drugo visoko partnerstvo kompanije nakon odvojenog dogovora sa Airbnb-om prošle godine.

 

Još uvek nepoznati detalji saradnje

Detalji o tome šta LoveFrom zapravo radi za proizvođača luksuznih automobila ili Exor gotovo da nisu poznati javnosti. Ono što svi komentarišu jeste da će ovo partnerstvo sa finansijske strane gledano biti jedna skupa avantura, poznavajući dosadašnji rad jednog od najboljih industrijskih dizajnera današnjice. Financial Times izveštava da partnerstvo uključuje doprinose za prvi Ferrarijev električni automobil, koji kompanija planira da predstavi 2025. godine. I Jony Ive i Marc Newson imaju dobro dokumentovana mišljenja o savremenim automobilima - oni su ''nepromišljeni'' i ''na dnu korita''.

 

Baš zbog njihovih stavova, fascinantno je videti šta će ovaj dvojac osmisliti za budućnost električnih automobila, i uopšte automobilske industrije. Međutim, čini se jednako mogućim da LoveFrom umesto toga stvara jaknu ili tašnu koja će koštati više stotina hiljada dolara.. Kao i kod Airbnb-a, jedino što se može garantovati je razmena uticaja. Ferrari i Exor, barem delimično, plaćaju da svoje marke pripišu dobrom dizajnerskom ukusu po kome su Ive i Newson poznati. Možda to vredi više od povezivanja sa bilo kojim posebnim projektom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari dobio parnicu protiv Mansory-a

 

145532-mansory 03.jpg

 

Ferrari je poznat po tome da nikome ne dozvoljava kopiranje njegovog nasleđa koje se iskazuje kroz dizajn modela, a dokaz tome je nedavna sudska parnica protiv Mansory-ja. Naime, Ferrari je izveo nemačkog tjunera pred sud, tvrdeći da je kopirao dizajn Ferrarija FXX K kad je pravio body kit za 4XX Siracusu, koji se bazira na Ferrariju 488 GTB.

 

145533-mansory 02.jpg

 

Iako je u početku parnica bila u Nemačkoj, između Ferrarija protiv Mansory Designa i Holding GmbH-a zbog ''kršenja prava na neregistrovani dizajn'', slučaj je završio na Sudu Evropske unije u Luksemburgu. Najviši evropski sud je stao na Ferrarijevu stranu, tvrdeći da poseduje pravo na dizajn FXX K-a i ''prepoznao kršenje autorskih prava u slučaju Mansoryjevog tjuning kita''.

 

ferrari x 01.jpg

 

Ono što je Ferrariju zasmetalo kod 4XX Siracuse je deo haube u slova V i prednji branik. Body kit zaista pokušava da imitira FXX K sa vrlo sličnim oblikom na usisnicima branika, baze inspirisanom Formulom 1 u sredini, i razdelnikom od ugljeničnih vlakana koji se stapa sa crnim delom haube. Mišljenje suda o predmetu je izraženo u dokumentu C-123/20, u kojem stoji:

''Vidljivi deo proizvoda, definisan određenim linijama, konturama, bojama, oblikom ili teksturom, čini izgled (...) dela proizvoda, u smislu te odredbe, koji može da bude zaštićen kao dizajn (...)''. Drugim rečima, dizajn nekog proizvoda može da bude zaštićen kao autorsko pravo. Ostaje nejasno koja je sudbina 4XX Siracuse - da li će automobil biti povučen sa tržišta, ili će Mansory morati da isplati Ferrarija. Bilo kako bilo, slučaj šalje jasnu i snažnu poruku tjuning kućama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Rolls-Royce modeli će zadržati čuvenu masku

 

Electric Rolls-Royce 2.jpg

 

Nakon dva prototipa električnih automobila, Rolls-Royce će konačno započeti proizvodnju serijskog modela sa nultom emisijom krajem 2023. Nedavno objavljena serija najavnih ilustracija sugerisala je šta možemo očekivati od takozvanog Spectre elektromobila, mada kamuflaža nije dozvolila da dobijemo preteran uvid u finalni dizajn. Čini se da postoji najmanje jedan aspekt stajlinga vozila koji se neće dramatično promeniti u poređenju sa postojećim konvencionalno pogonjenim Rolls-Royce automobilima. Šef kompanije, Torsten Miler-Otvos, nedavno je izjavio da ne postoji šansa da velika maska hladnjaka nestane sa dolaskom električnih modela. Naravno, neće imati istu ulogu, ali će i dalje biti tu.

 

Electric Rolls-Royce 1.jpg

 

''Pogledajte tu površinu. Ne želim ničega da se odreknem, ali jednu stvar vam mogu reći, da će to biti pravi Rolls-Royce koji će zasluživati svoje ime. Biće bez premca i kupci će ga voleti. Na prvom mestu, mi stvaramo Rolls-Royce, a na drugom on će biti električan, ne obrnutim putem'', rekao je on. Mada ovo nije čvrsta potvrda, naglašena maska će krasiti anfas Spectrea. Radi se o detalju dizajna koji je tradicionalan i koji neće nestati tek tako. Za sada, superluksuzna marka iz Gudvuda stvari vezane za svoj prvi elektromobil drži pod velom tajnosti. Miler-Otvos je takođe nedavno izjavio da je zabrinut u vezi sa nedostatkom zvuka motora, što će ''pojačati'' šumove od strujanja vazduha u kabini, mada je dodao da njegove kolege imaju bogato iskustvo na tom planu i znaju kako to da reše.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi e-tron GT proglašen najlepšim automobilom godine

 

audi gt 01.jpg

 

Na nemačkoj dodeli nagrada Goldenes Lenkrad (''Zlatni volan'') 2021. Audi e-tron GT je pobedio u kategoriji ''Najlepši automobil godine''. Pobednik u ovoj kategoriji je bio bolji od 69 drugih modela. Čitaoci najuticajnijeg automobilskog magazina Auto Bild, i novinari licencirani od strane Auto Bilda širom Evrope i novina Bild am Sonntag, svi su davali glasove za ovo prestižno takmičenje tokom leta. 45. dodela Zlatnog volana je održana 9. novembra u novinarskom klubu u berlinskom Axel-Springer-Hausu. Tokom svečanosti koju je vodila Barbara Schöneberger, Markusu Duesmannu, izvršnom direktoru Audija, uručena je skulptura za ''Najlepši automobil godine''.

 

''U svom dizajnu, e-tron GT naglašava našu tvrdnju kao brend automobilskog dizajna. Svojim impresivnim performansama nudi najemotivniju vrstu elektromobilnosti. I svojim održivim konceptom izražava stav. e-tron GT je naš vodeći model'', rekao je Duesmann. Zlatni volan nije samo jedno od najprestižnijih, već i najstarije automobilsko takmičenje u Nemačkoj - dodeljeno je prvi put 1976. godine. Oko 70 novih modela se takmičilo za Zlatni volan 2021. raspoređenih u 12 kategorija. Ono što je posebno u njemu je to što je glasanje za Najlepši automobil godine takmičrenje u više kategorija i čitaoci za njega mogu da glasaju direktno. To znači da je to prava nagrada publike i zato iskren, realan izbor.

 

Audi e-tron GT se smatra pionirom za Audijevu električnu budućnost, jer će od 2026. godine marka plasirati samo nove modele sa električnim pogonskim sistemima. e-tron GT manifestuje emocionalni dizajn, dinamične performanse i održivi koncept. Osim nagrade Zlatni volan, ovu tvrdnju potkrepljuje i nekoliko drugih nagrada. Tako je Gran Turismo osvojio nagradu Autonis 2021. za najbolju dizajnersku inovaciju u luksuznoj klasi koju dodeljuje časopis Auto motor und sport. Nemački automobil godine 2022. je takođe pripao e-tron GT u kategoriji luksuza. e-tron GT utelovljuje električni flagship u Audi portfelju i, uprkos činjenici da još nije godinu dana na tržištu, ima potencijal da postane pravi klasik.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Alpha Saga

 

220110-alpha 4.jpg

 

Alpha Motor Corporation na sajmu u Los Anđelesu predstavlja i novi električni sedan nazvan Saga. To je petosed dugačak 4.700 mm, širok 1.910 mm i visok 1.450 mm. U unutrašnjosti se ističu digitalna instrument tabla, infotainment sistem, trokraki volan, sportska prednja sedišta i audio sistem sa retro izgledom.

 

220109-alpha 3.jpg

 

Fabrika navodi da će ovaj 1.905 kg teški sedan biti dostupan u verzijama sa zadnjim i pogonom na sva četiri točka, a jedna od verzija će od 0-96 km/h ubrzavati za oko 6 sekundi dok će najveća brzina iznositi 200 km/h.

 

220111-alpha 2.jpg

 

Saga će sa jednim punjenjem baterija (85 kWh) imati domet od oko 485 km, a punjenje do 80% kapaciteta će trajati 60 minuta.

 

220112-alpha 1.jpg

 

Cene će se kretati od 40.000 do 50.000 dolara, a za sada nije poznato kada će početi isporuke.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari SP3 Daytona

 

Frank Stephenson iznosi svoje mišljenje o najnovijem izdanju italijanske marke - SP3 Daytona:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan Ariya Single Seater Concept & Nissan Lunar Rover Prototype

 

nissan ariya 06.jpg

 

Nakon što je počeo sa prodajom serijskog crossovera Ariya, Nissan je sada prikazao i Ariya Single Seater Concept.

 

nissan ariya 05.jpg

 

U pitanju je futuristički trkački model sa samo jednim sedištem, koji se u kratkom saopštenju opisuje kao projekat istraživanja, razvoja i demonstracije visokih performansi.

 

nissan ariya 04.jpg nissan ariya 03.jpg

 

Što se konkretnih detalja tiče, poznato je tek da ovaj dvobojni Ariya Single Seater Concept koristi isti električni pogonski sistem kao i serijski crossover, što bi u najjačoj verziji značilo 394KS i 600 Nm obrtnog momenta.

 

 

Nissan je istovremeno predstavio i Lunar Rover Prototype, istraživački projekat realizovan u saradnji sa agencijom JAXA (Japan Aerospace Exploration Agency).

 

nissan luna 02.jpg nissan lunar 01.jpg

 

Prikazan na događaju Nissan Futures, ovaj lunarni rover proučava nove tehnologije za kontrolu vožnje, što je ključni faktor za istraživanje svemira. Uopšteno govoreći, dobar lunarni rover bi trebalo da bude u stanju da prelazi mesečev teren i da pri tome bude energetski efikasan. Lunar Rover Prototype koristi i elemente sa serijskih Nissanovih modela Leaf i Ariya, između ostalog e-4ORCE all-wheel control tehnologiju sa Ariye.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urbane vile sa dizajnerskim potpisom Lamborghinija

 

lamborghini home03.jpg

 

Projekat Dubai Hills Vista, koji bi trebalo da bude završen 2026. godine, razvio je Emmar Properties, a reč je o zatvorenoj zajednici od 40 vila sa prostranim vrtovima, privatnim bazenima i brojnim parkinzima za italijanske superautomobile. Ono po čemu se Dubai Hills Vista ističe su obeležja Lamborghinijevog dizajna koji uključuje futurističku i avangardnu arhitekturu sa modernim enterijerima. ''Kupci mogu da naruče enterijer inspirisan Lamborghinijem koji sadrži ekskluzivne kolekcije Lamborghinijevog nameštaja koji će doneti Lamborghinijevu bit u svakodnevni život''.

 

lamborghini home02.jpg

 

Iako se nije ulazilo u detalje, fotografije prikazuju elegantnu kuhinju s ugaonim ostrvom i ugrađenim prostorom za sedenje. U dnevnoj sobi se nalazi elegantni nameštaj i brojni šestougaoni akcenati inspirisani Lamborghinijem. Trpezarija sadrži sto sa osam sedišta i ugaone zidne akcente s policama.

 

lamborghini home01.jpg

 

Ulazeći u spavaću sobu možemo videti krevet, viseća svetla i elegantni tabure. U planu je ukupno četiri različita tipa vila pod nazivom ''V8, V10, V12 i V12I''. Svaka od njih ima šest spavaćih soba i privatni dnevni boravak na krovu. Kupcima će na raspolaganju biti teniski i košarkaški tereni, kao i fitness staze i prostori za piknik. Lamborghinijev glavni direktor marketinga i prodaje, Federico Foschini, nazvao je program ''elegantnim, beskompromisnim i luksuznim životom na najvišem nivou, koji odražava Lamborghinijeva načela dizajna, kvaliteta i ekskluzivnosti''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budući najluksuzniji BMW modeli sa jedinstvenim dizajnom

 

BMW-iX_xDrive50-2022-1280 68.jpg

 

Ako postoji jedan aspekt u kome se nemački premium trio razlikuje jedan od drugog, to je filozofija dizajna. Tačnije, čini se da BMW ne prati istu formulu kao njegovi rivali Audi i Mercedes, jer Bavarci koriste nekoliko različitih varijacija prednje maske sa ''bubrezima''. Međutim, kompanija želi da objedini barem najluksuzniji deo svog portfelja, koji će dobiti prepoznatljiv i smeo dizajn. Sledeća generacija Serije 7, X7 restajling, pa čak i buduća serijska verzija XM Concepta će imati zajedničke elemente dizajna prednjeg dela koji se neće nalaziti i na drugim (manjim) modelima iz BMW ponude.

 

BMW-XM_Concept-2021-1280 54.jpg BMW-iX_xDrive50-2022-1600 85.jpg BMW-XM_Concept-2021-1280 58.jpg

 

Dizajnerski elementi će biti veoma slični između ova tri (ili više, ako dođu dodatni luksuzni modeli) vozila, i ostaće ekskluzivni samo za vrhunsku seriju modela. Jedna takva karakteristika dizajna koja će biti jedinstvena za najskuplje ''bembare'' je novi raspored prednjih farova, koji će debitovati sa Serijom 7 sledeće generacije, kao i kod X7 restajlinga. Velika rešetka ”bubrega” i drugi jedinstveni stilski elementi takođe će biti primenjeni na BMW-ove najluksuznije modele, deo onoga što kompanija naziva GKL (Grand Klasse).

 

 BMW-iX_xDrive50-2022-1280 66.jpg BMW-i4-2022-1600 81.jpg

 

Što se tiče modela koji trenutno imaju velike ''bubrege'' kao što su M3/M4 i i4, teško je reći kako će se oni razvijati u svojim narednim generacijama. Međutim, velika promena u strategiji primene BMW platformi je planirana za 2025. godinu, i to može uticati na budući dizajne na ovaj ili onaj način. Naslednici nekih od današnjih osnovnih modela, uključujući Seriju 3 i X3, verovatno su još uvek u veoma ranim fazama dizajna i nemoguće je zato sada reći kako će izgledati.

 

BMW-i4-2022-1280 82.jpg BMW-iX_xDrive50-2022-1280 71.jpg BMW-i4-2022-1280 83.jpg

 

Sa dolaskom arhitekture Neue Klasse, mogli bismo videti promene u pravcu dizajna jer će ta nova fleksibilna platforma comogućiti nove varijacije BMW-ovog dizajnerskog jezika, i to bi moglo uticati ne samo na vrhunske (najskuplje) modele ove marke.

 

preuzeto sa - Autocafe.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW čeka tužba zbog greške u dizajnu držača čaša

 

drzac.jpg

 

BMW je suočen sa grupnom tužbom u Kaliforniji, koja je podneta na američkom Okružnom sudu u okrugu Orange. U tužbi se navodi da BMW X7, a možda i drugi BMW-i, imaju nedostatak u dizajnu koji uključuje držače za čaše.

 

Veoma dugačka tužba se može sažeti u sledeću izjavu: ''držači za čaše su neispravni i nisu pravilno dizajnirani da drže čaše napunjene tečnošću - upravo ono za što su držači za čaše namenjeni''.

''Kada se tečnost prolije u držač za čaše, žice za upravljački modul SRS (vazdušnog jastuka), koji se nalazi direktno ispod držača za čaše se pokvasi i ošteti, izazivajući oštećenje vazdušnih jastuka. Kao rezultat toga, vazdušno jastuci se mogu nehotice aktivirati'', stoji u tužbi.

 

Tužilac u navedenoj tužbi je BrightK Consulting, Inc., koga zastupa Hovanes Margarian. Margarian veruje da postoji hiljade vozila koja imaju istu grešku u dizajnu. ''Način na koji su napravljeni, automobili su skloni kvarovima kada dođe do prolivanja u držaču za čaše ili kondenzacije na šoljici'', dodao je Margarian. Navedeno je još nekoliko pritužbi. Većina njih prijavljuje kvar na SRS upravljačkom modulu nakon nenamernog izlivanja tečnosti na držače za čaše, koja je zatim procurila u električne delove ispod. Troškovi zamene i popravke modula prelaze preko 2.000 dolara, što je, u nekim slučajevima BMW odbio da pokrije pod garancijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto BMW treba da menja dizajnerski jezik pod hitno?

 

bmw xm 04.jpg

 

Setimo se vremena kada je BMW proizvodio neke od najatraktivnijih i najpoželjnijih automobila koji su se kretali putevima. Spomenimo samo imena kao što su M1, E9 3.0 CSi, serija 5 E34, serija 5 E39, serija 3 E46, serija 3 E30, Z1, serija 7 E38, Z8, i u novije vreme i8. Zaista, BMW ima čime da se diči  kada je automobilski dizajn u pitanju. Međutim, poslednjih par godina došlo je do tektonskih poremečaja na ovom planu, i to takvih da je došlo do ozbiljnih pukotina.

 

Kada god razmišljamo o nekom novom BMW-u, mnogi atributi se nameću po pitanju stajlinga, a oni su sve samo ne pozitivni. Bavarci su s novim trendom hipertrofiranih detalja jednostavno preterali. Indikativno je što kompanija to ne želi da vidi, pa nam čak objašnjava da nas oči varaju, da je dizajn njihovih automobila ''onaj pravi'', bolji nego ikada ranije. Međutim, ono što je realno je da BMW mora pod hitno da menja svoj dizajnerski jezik.

 

Šta se to desilo?
U martu, dizajner bavarske marke, Domagoj Dukec, izjavio je da ''se dobar dizajn ne vrti oko lepog ili ružnog''. Ova izjava je došla kao odgovor na opšti konsenzus javnosti o dizajnu novog BMW-a Serije 4. Dovoljan je jedan pogled na ovaj automobil da se ta izjava ozbiljno dovede u pitanje.

 

2021-bmw-430i-xdrive-coupe 03.jpg

 

Hajde da na trenutak zaboravimo na ostatak vozila i skoncentrišemo se na masku hladnjaka Serije 4. Ovo rogobatno rešenje ne samo da nije dostojno BMW-a, već ni bilo kojeg drugog proizvođača koji drži do sebe. Definitivno se radi o promašaju, što vreme samo potvrđuje. Sa praktičnog aspekta takođe nema argumenata za ovako nešto. Automobili su u međuvremenu evoluirali tako da im je potrebno manje rashlađivanja nego ranije, a maska hladnjaka aktuelne Serije 4 je neuporedivo veća od one na Z8, primera radi.

 

Ostatak Serije 4 takođe nije nešto za čim bi se okretale glave.

Frenk Stivenson, čuveni automobilski dizajner koji je svojevremeno radio za BMW, izjavio je da ne razume dizajn ovog automobila. Nova Serija 4 je napravila iskorak udaljujući se od identiteta marke i izgleda kao da su je dizajnirale dve osobe, gde je jedna radila na anfasu, a druga na ostatku automobila. Ono što je takođe sporno su povećan ugao bočne linije i odsustvo ''Hofmeister Knicka''. Ovaj bizaran dizajnerski jezik je sada rasprostranjen na više modela bavarske marke.

 

Loš dizajn se nastavlja i na električnom polju
Međutim, tu se priča ne završava. Tokom ove godine, BMW je otišao korak dalje s problematičnim stajlingom, što je dobro primetio automobilski novinar Džoni Smit, na svom YouTube kanalu The Late Brake Show. On je nedavno testirao iX električni SUV, a izgled ovog automobila je naravno bio jedna od glavnih tema. Smit je opisao bočni profil kao ''drugi najgori'' deo automobila. Naravno, prvi je ''anfas''. Dok opisuje prednji deo vozilane morate ni slušati šta govori da bi vam bilo jasno o čemu se radi. Dovoljno je da pogledate:

 

 

Nakaradan prednji kraj u vidu dabrovih zuba, kako ga Smit naziva, ne dobija prolaznu ocenu. Budući da se radi o električnom vozilu, maska hladnjaka nije potrebna, tako da je jednostavno pokrivena. Dakle, vazduh ne može da prođe kroz ''bubrege''. Maska je do te mere estetski neprihvatljiva da Smit savetuje kupce da ako kupuju iX, najbolje je da ga kupe u nekoj tamnoj boji, jer u slučaju da je automobil beo zauvek će biti svesni ružnoće njegovog lica. Smit nema milosti jer nastavlja sa ukupnim gabaritima ovog automobila, a reč je o SUV-u od preko dve tone, koji izgleda kao džinovska mrlja od kompozitnih materijala.

 

BMW-iX-xDrive-i40-Sophisto-Grey 02.jpg

 

Gde su stvari otišle ''u Honduras''?
Serija 4 i iX nisu jedini modeli koji pate od od ovog ''uvrnutog'' BMW-ovog dizajnerskog trenda. Čak i novi BMW M3 nije izbegao instalaciju hipetrofiranih ''nozdrva''. Na sreću, ostatak dizajna ovog automobila je prilično dobar iliti ''pogođen''. Ipak, tačku od koje su stvari krenule ''po zlu'' je teško utvrditi, a kritike BMW-ovog dizajna su prilično brutalne. Ipak, Bavarci su odbrambeno nastrojeni kada je reč o stajlingu njihovih novih modela. Dukec je u februaru izjavio da ''ako želite da kreirate nešto što se ističe, to mora biti drugačije, mora da se razlikuje''. Dobro, ali ako različito podrazumeva ružno, onda ne želimo da se razlikujemo. Realno, teško je braniti aktuelnu BMW-ovu filozofiju dizajna. Ne samo što ona izaziva bes kod ljudi na društvenim mrežama, već se oni pozivaju na ''slavne dane'', sugerišući Bavarcima da se vrate na njih. Animozitet prema novokomponovanom stajlingu bavarske marke je prisutan i kod automobilskih novinara. Primera radi, i Kris Haris iz Top Gear-a je kritikovao aktuelni dizajnerski jezik BMW-a, pored mnogih drugih.

 

bmw-concept-xm-exterior 01.jpg

 

Zaista, ne može se poreći bizarna estetika ovog nemačkog premium proizvođača. Ono što zabrinjava je što kompanija ne razmišlja o promeni kursa u budućnosti. Pogledajmo samo Concept XM. Ipak, nadamo se da će se u BMW-u ''osvestiti'' i nastaviti tamo gde su stali početkom 2000-ih.

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce redizajnirao figuricu Spirit of Ecstasy

 

222302-rolls 02.jpg

 

Datum 6. februar 1911. godine označava zvanični rođendan onoga što je verovatno postao najpretižniji i najpoznatiji ukras za poklopac motora u  istoriji automobila. Naravno, Rolls-Royce Spirit of Ecstasy nije samo ukras za haubu - on je oličenje napredne elegancije poznate britanske marke.

Sada je dobio svoju novu verziju za potpuno električnu budućnost. Ljubitelji marke Rolls-Royce ne moraju da brinu jer je moderni Spirit of Ecstasy još uvek lako prepoznati kao poznatu figuricu koja krasi luksuzne modele više od jednog veka. Krila (u stvari, to je haljina ženstvene figurice) i dalje kaskadno izlaze s vetrom. Stav figurice je i dalje čvrst, okrenut prema napred sa svetlucavim završetkom.

 

222303-rolls 01.jpg

 

Međutim, kada se pogla izbliza može se primetiti da ovaj Spirit of Ecstasy ne stoji ravno kao pre. Umesto toga, figura je u čučnju sa savijenim nogama i jednom blago ispred. Telo se sada agresivno naginje napred, stvarajući ono što Rolls-Royce naziva ''pravom boginjom brzine''. Praktični aspekt ovih promena je bolja aerodinamika. Nova figura je malo kraća, a oblik bi trebalo da pruži manji otpor vetru. To je važno kada su u pitanju električna vozila, gde će se koristiti ovaj novi Spirit of Ecstasy. Fino podešavanje čak i najmanjeg detalja za manji otpor vetra znači bolji domet vozila, a Rolls-Royce nam kaže da njegov predstojeći Spectre EV već ima koeficijent otpora od samo 0.26.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DS E-Tense Performance

 

222328-ds e 04.jpg

 

DS Automobiles predstavlja E-Tense Performance, potpuno električni koncept sa tehnologijom Formule E. Koncept je zamišljen kao laboratorija za visoke performanse kako bi se ubrzao razvoj tehnologija za budućnost marke DS Automobiles. Zamišljen, razvijen i stvoren od strane DS Performance, bazira se na monokoku od ugljeničnih vlakana, ima dva elektromotora sa 815KS i 8.000 Nm, kao i pogon na sva četiri točka. Ubrzanje od 0 do 100 km/h bi trebalo da iznosi samo 2 sekunde.

 

222325-ds e 03.jpg

 

Da bi održali poziciju na tržištu elektrifikacije, DS Automobiles koristi znanje DS Performance, njegove motorsport divizije, sa razvojem prototipa čiji cilj je da testira različite inovacije koje će se ugraditi u sledeće projekte marke.

 

222326-ds e 02.jpg 222327-ds e 01.jpg

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aznom Palladium

 

Italijanski Aznom Automotive i Camal Studio su realizovali zajednički projekat, i to nekonvencionalno vozilo za sve terene nazvano Aznom Palladium (bazirano inače na američkom Ram 1500).

Palladium je mešavina super luksuzne limuzune i SUV-a, opisan kao ''hyper limousine'' ili ''hyper SUV''. Palladium je dugačak 598 cm, širok 200 cm, visok skoro 200 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 367 cm, dok je težina vozila 2.650 kg. Pokreće ga 5.7 BiTurbo V8 motor sa 710KS i 950 Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa 8-stepenim automatskim menjačem), ima ''2WD+4WD'' pogon. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4.5 sekundi, a najveća brzina je 210 km/h.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

The 8 X Jeff Koons BMW 8 Series Gran Coupe

 

Nastao saradnjom umetnika Jeffa Koonsa i BMW-a, baza je BMW M850i xDrive Gran Coupe. Planirana je serija od samo 99 primeraka, po ceni od 350.995 dolara (308.930 evra) po primerku na američkom tržištu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine A4810 by IED

 

Alpine A4810.jpg

 

Istituto Europeo di Design (IED) za 18. mart najavljuje promociju koncepta Alpine A4810 koji su dizajnirali njihovi studenti u saradnji sa brendom Alpine. U projektu je učestvovalo 28 studenata, a rezultat je supersportista koji pokazuje viziju budućnosti francuske marke.

IED kaže da koncept A4810 ''predstavlja ekstremni sportski duh budućnosti, tehnološki napredniji i održiviji''. Što se konkretnih detalja tiče, za sada je samo otkriveno da je u pitanju dvosed koji za pogon koristi vodonik.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar Vision Gran Turismo Roadster

 

jaguar gt 06.jpg

 

Jaguar je prikazao još jedno električno koncept vozilo specijalno dizajnirano za najnoviju Gran Turismo video igricu, pri čemu je ovo njihov već treći takav virtuelni koncept.

 

jaguar gt 05.jpg

 

Automobil odaje počast Jaguarovom trkačkom nasleđu i koristi dizajnerske elemente sa modela D-type iz pedesetih godina prošlog veka.

 

jaguar gt 04.jpg

 

Za vozilo su predviđena tri elektromotora sa ukupno 1.020KS i 1.200 Nm, kao i pogon na sva četiri točka.

 

jaguar gt 03.jpg

 

Ubrzanje od 0 do 96 km/h traje (u kompjuterskoj simulaciji) manje od 2 sekunde, a najveća brzina iznosi više 322 km/h. Osim toga, u igrici se pojavljuje i ranije predstavljeni Jaguar Vision Gran Turismo SV. Za pogon su ovde predviđena četiri elektromotora sa ukupno 1.903KS i 3.360 Nm, dok je pogon na sva četiri točka.

 

jaguar gt 02.jpg

 

Do 96 km/h stiže za 1.65 sekundi, dok je najveća brzina 410 km/h.

 

jaguar gt 01.jpg

 

Što se dimenzija tiče, Jaguar Vision Gran Turismo SV je dugačak 5.540 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.721 mm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan je dva koncepta poslao na uništavanje na otpad

 

223163-nissan 03.jpg

 

Iako zvuči čudno, smetlišta su puna vrednih stvari, i jedna je osoba upravo tamo pronašla dva Nissanova konceptna automobila s početka do sredine 2000-ih. Nissan ih je tamo ostavio i čini se da idu u drobilicu, ako već tamo nisu završili, kako tvrde neki korisnici društvenih mreža. Na otpadu u Nešvilu u Tenesiju (SAD) ih je primetio korisnik FB-a Joshua Dayton Cooper, nakon čega je podelio fotografije na društvenim mrežama. Reč je o Nissan Bevel konceptu iz 2007. i Quest konceptu iz 2002. godine.

 

223164-nissan 02.jpg

 

Nažalost, za ove automobile jednostavno nema nade iako se Nissan Heritage Collection nalazi u istom gradu. To je zato što su od tamo i došli na ovo smetlište. Nissan ih je poslao u drobilicu jer su na kraju ''dugoročnog plana zbrinjavanja'', prema portparolu Nissana.

 

223162-nissan 01.jpg

 

''Prvo su nam ih ponudili, ali nismo imali mesta za njih... Pa su živeli u našem podrumu dugi niz godina'', rekao je Rex Bennet, koji je jedan od direktora u Lane Motor Museumu. Dok je Lane Motor Museum dom nekim od najčudnijih automobila u istoriji, ovim konceptima nedostaje ključna komponenta da bili uključeni u kolekciju. ''Oni se u stvari ne mogu voziti, što je suprotno od gotovo svakog od 550+ automobila koji trenutno sede u Lane-u''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prve fotografije: Audi Q6 kao replika Volkswagena Teramonta

 

Porodica prstenastih krosovera će uskoro dobiti jedno zvučno pojačanje. Gamu Audija s povišenim odstojanjem od tla pojačava model Q6. Do saznanja smo došli zahvaljujući objavi sertifikacionog tela Narodne Republike Kine, gde je javnost mogla da vidi prve fotografije i informacije o očekivanom novitetu...

 

Article_173840_860_575.jpg

 

Izvor: autorepublika.com

 

 

Majko mila grdobe :blink: ovo ko da su crtala dva mortus pijana njemačka inženjera na salveti tokom Oktoberfesta :crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine A4810 concept

 

alpina a48 05.jpg

 

Istituto Europeo di Design (IED) je održao promociju koncepta Alpine A4810 koji su dizajnirali njihovi studenti u saradnji sa brendom Alpine. U projektu je učestvovalo 28 studenata, a rezultat je ''super-berlinette'' vozilo koji pokazuje viziju budućnosti francuske marke za 2035. godinu.

 

alpine a48 04.jpg

 

IED kaže da koncept A4810 ''predstavlja ekstremni sportski duh budućnosti, tehnološki napredniji i održiviji''.

 

alpine a48 03.jpg

 

Dodaje se i da je A4810 concept ''lagan ali snažan i agilan'', sa fokusom da pruži ''čisti užitak vožnje''.

 

alpine a48 02.jpg

 

Što se konkretnih detalja tiče, za sada je samo otkriveno da je u pitanju dvosed koji za pogon koristi vodonik.

 

alpine a48 01.jpg

 

Takođe, poznate su i dimenzije: dužina 5.091 mm, visina 1.055 mm i širina 2.010 mm. A4810 dakle ne najavljuje neki produkcijski automobil, ni pre ni nakon 2035. godine, pa će po svemu sudeći ostati samo zanimljiva dizajnerska studija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda najavila novi dizajnerski rečnik i novi električni SUV

 

223390-skoda ev.jpg

 

Škoda je najavila novi novi dizajnerski rečnik, a objavljena je i slika na kojoj se po svemu sudeći nalazi njihov novi električni SUV model.

 

Na godišnjoj konferenciji za medije, odlazeći izvršni direktor Thomas Schafer je prijavio tešku drugu polovinu 2021. godine, jer je globalna kriza poluprovodonika pogodila i Škodinu proizvodnju. Ali kompanija je i dalje prijavila više od milijardu evra profita, u poređenju sa 756 miliona evra u 2020. godini. Schafer je otkrio da Škoda cilja na dalju modernizaciju tokom 2022. godine i rekao je da će novi dizajnerski jezik - nazvan ''modern solid'' - biti u njenom centru.

 

Govor je praćen prezentacijom koja pokazuje i zamagljenu sliku SUV-a, sa prednjim delom automobila u fokusu, otkrivajući da ima tipičnu masku za električno vozilo. Moguće je da je ovaj konkretni model u stvari koncept dizajniran da najavi novi dizajnerski rečnik. Ovo bi mogao da bude Škodin sledeći model na MEB platformi, po svemu sudeći nešto malo manji nego što je Enyaq. Schafer je ponovio tokom konferencije da njegov tim već u pripremi ima ''još tri električna modela manja od Enyaka''. Bar jedan od njih je značajno manj automobil, baziran na jeftinijoj MEB Entry platformi i verovatno se neće pojaviti pre 2025. ili čak 2026. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svetla Lancije Delte na BMW-u Serije 7

 

bmw lancia 01.jpg

 

U odnosu na neke današnje BMW-e, period kada je tu marku dizajnerski usmeravao kontroverzni Amerikanac Chris Bangle sada se čini poput avangarde. Negodovali su fanovi marke 2001. godine kada je lansirana nova generacija Serije 7 (E65). Bilo je velikih primedbi na zadnji deo vozila koji je pogrdno nazvan po dizajneru - Bangle Butt.

 

Kontroverza očigledno još živi jer je Seriju 7 odlučio da tjunira jedan Poljak. Na FB-u su osvanule fotografije Serije 7 i to onog najkontroverznijeg modela, pre redizajna, koje pokazuju neobičnu modifikaciju. Neko je na veliki BMW ugradio svetla treće generacije Lancije Delte. Nisu samo zadnja svetla modifikovana na BMW-u, postavljene su i nove izduvne cevi koje izgledaju kao da ih je kreiralo dete u četvrtom razredu osnovne škole. Kod originalnog E65 izduvne cevi nisu bile vidljive. Svetla su ipak zvezde ove prerade. Originalni Bangleov dizajn, međutim, prilično dobro stari, a posebno se to odnosi na njegovu seriju 5 (E60).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini Remastered Marshall Edition

 

mini remastered 04.jpg

 

David Brown Automotive je pripremio ograničenu verziju Mini Remastereda, proizvedenu u saradnji s drugim kultnim britanskim brendom, Marshall Amplification.

Proizvođač posebno osmišljenih automobila male serije je firma koju je 2013. godine osnovao britanski biznismen David Brown iz njegovog divljenja prema kultnim klasičnim automobilima i strasti za ručnom izradom u kombinaciji s vrhunskim inženjeringom. On smatra da automobili ne moraju da budu samo lepo dizajnirani i izrađeni nego i upotrebljivi i pouzdani. Ipak, ne treba mešati njegovo ime sa legendarnim Davidom Brownom, nekadašnjim vlasnikom kultnih marki Aston Martin i Lagonda između 1946. i 1972. čiji inicijali ''DB'' se i danas nalaze u imenima ovih vrhunskih sportskih automobila.

 

mini remastered 03.jpg

 

Sa druge strane, firma Marshall Amplification je poznata po svojim vrhunskim pojačalima, koje cene svi vrhunski svetski muzičari. Katapultiran od skromnih početaka pre šest decenija u Hanwellu u Londonu, Marshall je sada globalni brend koji postiže izuzetnost u proizvodnji.

 

mini remastered 02.jpg

 

Posebna varijanta popularnog reprogramiranog klasičnog Mini David Brown Automotive je zamišljena da bi obeležila važan trenutak u Marshallovoj istoriji - njihovu 60. godišnjicu (pa je serija ovog vozila ograničena na samo 60 primeraka).

 

mini remastered 01.jpg

 

Uz potpunu restauraciju i poboljšanja primenjena na svim Mini Remastered modelima, Mini Remastered Marshall Edition ima brojne nove Marshall audio karakteristike, razvijene u saradnji između inženjera vozila i tehničara zanatlija u David Brown Automotive, i stručnog inženjerskog Marshall tima. Sa svojim sveobuhvatno nadograđenim sistemom zvučnika i nizom druge audio opreme Marshall Amplification, Mini Remastered Marshall Edition ima ozbiljne, izuzetno moderne, audio karakteristike. Ovo ograničeno izdanje Mini Remastered Marshall Edition ima četvorocilindrični benzinski motor zapremine 1330 cm³, uz 5-stepeni manuelni menjač.

 

Automobil je u Marshall Black boji, uz Dark Chrome i Marshall Gold kontrastne elemente. Za svaki prodati Mini Remastered Marshall Edition, David Brown Automotive i Marshall Amplification obećavaju dobrotvornu donaciju Music Trust Venueu, koji radi na pomoći da britanska nezavisna muzička scena ponovo stane na noge nakon gotovo dvogodišnjeg perioda lockdowna izazvanog pandemijom koronavirusa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...