Jump to content
FAS Goran
oktopod

Univerzalni modifikator - mišljenja

Recommended Posts

UM pomaze do neke granice,ako je motor otisao preko te granice nema mu pomoci sem da se otvori!

Mozda ti je motor bio malo vise los?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duvao je,ali je palio i vukao ok,to je cinjenica.Mislim da UM vise pomaze normalnim motorima da produze vek trajanja,nego da lose spase od opravke.U principu on je aditiv za ulje koji pomaze da se u slucaju gubitka ulja,usled havarije,curenja,ili slicnog predje jos oko 50km bez posledica,zbog zastitnog sloja koji on ostavlja na mehanickim delovima motora,i resi problem dosipanjem ili otklanjanjem uzroka gubitka ulja.Nije mu ni bila namena da spasava motore na izdisaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

UM je koktel aditiva za stare motore i kao takav nije prporucljiv za iole dobar motor jer ce ga zapusiti.Imao sam Z128 koju sam vozio na original Liqvi Moly ulje u koje sam stavljao MOS4 aditiv i Verlost stop aditiv.Auto je isaokao LUD.Kad sam prodao auto,rekao sam coveku koju terapiju da koristi i on je poslusao u prve dve zamene ulja,na trecoj je sipao obicno ulje bez aditiva i posle 50 km je okrenuo lezajeve radilice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
UM je koktel aditiva za stare motore i kao takav nije prporucljiv za iole dobar motor jer ce ga zapusiti.Imao sam Z128 koju sam vozio na original Liqvi Moly ulje u koje sam stavljao MOS4 aditiv i Verlost stop aditiv...

ne slazem se sa ovom delom koji je boldovan. kako mislis da ce ga zapusiti i cime. MOS4 :shock: da skapiram ovo kao gresku pri kuckanju jer iskreno za isti nisam cuo. kako moze zbog radi nedosipanja aditiva da okrene lezajeve radilice tj kako moze da ga zapusi. ako ga zapusi zapusice dotok ulja u glavu motora pa ce podizaci ostati suvi a radilica je uvek u ulju tako da ne vidim sta moze lose da joj se desi . u ovom sliucaju ce pre biti da je nesto drugo izazvalo kvar a ne nesipanje aditiva. UM se sipa na 100.000km tj to mu je radni vek, toliko se zadrzava na stublinama cilindara i pravi film. kazu da jedna boca MOS2a ostaje dve zamene ulja. ne znam tacno nisam proveravao. ono sto on moze da uradi je da zapusi filter pa da nema filtracije ulja ali opet zbog toga ne mogu da stradaju leteci. opet nadjem na netu da je prah toliko sitan da prolazi kroz filter...

koristan ili ne (diskutabilno) veci efekat ima na motorima koji zaptivaju nego na onima koji duvaju. jer ako su karike gecrkt nema tog aditiva koji moze da ih vrati u zivot, eventualno mozda da podigne malo pritisak ulja i poveca kompresiju posto smanjuje koeficijent trenja a samim tim snizava temperaturu i to u kombinaciji sa MOS2 (navodno dokazano, covek nema razlog da me laze stim da je kombinacija bila MOS2+METABOND koji radi na skroz drugacijem principu nego UM).

evo sta sami rusi kazu za isti

preuzeto i prevedeno na engleski (google radio prevod kez) sa: http://www.zr.ru/articles/40804 takodje kolala prica i reklama pa ljudi uzeli i uradili expertizu

Tempting, is not it true fill in the engine magic bottle of liquid and forget about the overhaul forever? Restore worn surface, to return the lost compression, in a word, make the old new engine. The peak of research in this area took place in the 80's, when the urgent problem of reducing friction and wear large scientific research institutes. But until universal victory over the accursed scourge but not gone. But as things now?

<BR> ATTENDANCE AND JUDGES. Of the great number of products that promise to reduce friction and wear, for the tests took four (see photo): two domestic, one American and one Swiss. Our - cheaper foreigners - expensive variation in prices - nearly fourfold.

<BR> For maximum objectivity and accuracy test conducted in the test center GSM 25 GosNII RF Ministry of Defense, inviting leading experts in the Interdepartmental Commission, Russia. The methodology used to conform to two requirements: the situation in the State Standard Commission adopted in 1990, as well as GOST 51176-98. The work was carried out on a special "car of friction" SMT-1, where a pair of friction comprise cast iron block and a steel disc.

<BR> Carrier oil additives has been the Castrol GTX SAE 15W-40 API SF. It is the starting point for comparison, as far as reduced coefficient of friction and reduce wear and tear after the introduction of oil additives tested.

<BR> RESULTS. Antifriction properties of pure oils and oils with additives evaluated imposed on three indicators: the moment of friction, oil temperature in the area of friction, and friction. The lower of these figures, the better. This good result showed only two foreign additives - a relative decrease friction coefficient compared with a net oil from the "American" was about 12%, the "Swiss" - 4%. Reduce the temperature in the area of friction in both - 6 ° C or 3.2%. Domestic preparations for seats in this category chose not to fight.

<BR> Protivoiznosnye weight loss properties are defined iron pad for the same time in a pair of friction. It was the first U.S. air conditioner metal ER, wear down compared with a net oil by 22%. Second place - home "RiMet" - 13% in the third - domestic same "universal modifier" from 8% in the fourth - Swiss remetallizant to 7.5%.

<BR> If you try to summarize the relative reduction of wear and a relative decrease friction can be obtained conditional 'roster. " The highest rating will have an American drug ER - 34%, the second will be "Swiss" Metalyz 6 - 24.5%, third - "RiMet" from St. Petersburg - 13% and complete list of "universal modifier" - 8%.

<BR> CONCLUSIONS. Despite rumors of a disability of some drugs that reduce friction and wear, would like to note that in our experiment all four gave a positive effect. The latter may vary (and in different ways) of the concentration of drugs in motor oil, specific pressure and temperature in a pair of friction, finally, from the regime of friction is simply - the thickness of oil layer. In our case, the effect amounted to an average of 10-15%, but given that in real life motor has to work in different modes, one can hardly expect to increase the resource by more than 10%.

<BR> Get comparable results in changing the viscosity of motor oil at one or two classes, for example, in the transition from SAE 15W50 to SAE 5W30, or vice versa: for more viscous oil will decrease wear, the less viscous - friction loss. So, when using the additives can kill two birds with one stone, but should not expect, for example, the apparent decline in fuel consumption. Loss of friction in the engine are usually no more than 5-7% of the maximum power. Therefore, at full power fuel consumption will decrease by not more than 1-2%, at idle - 5-10%.

aV1UWlai.jpg aV1UW1d9.jpg aV1UW8HA.jpg aV1UXkwS.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci testirana su ova 4 proizvoda ( po gost standardu br ..) i pokazalo se da je smanjeno habanje i trenje u sva 4 slucaja za odredjeni procenat jer UM ima bolje podmazivanje tj. stvara deblji sloj filma. Psto je ovo radjeno eksperimentalno a motor u sustini radi u drugacijim rezimima ocekuje se da je tesko moguce ostvariti poboljsanje preformansi za vise od 10 %.

U poslednjem pasusu stoji da nij sve u UM vec i u viskoznosti ulja,pa viskoznija ulja smanjuju habanje,a manje viskozna povecavaju trenje a samim tim i gubitke usled istog i habanje.

Znaci moze da prevrne lezajeve ako nije imao dobro podmazivanje,koje je UM kako tako obezbedjivao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinite na onom 4,dosta je i pola od toga,kuckajuca greska :lool: Lezajevi su verobatno bili katastrofa i cim se povecalo trenje...oni su okrenuli posle samo 50 km kako kaze covek koji je kupio auto od mene.Nije me krivio ni za sta jer sam ga opomenuo pri kupovini i rekao mu da se motor drzi na aditivima.Cuo sam za Metabond a njegova preteca je bio Metal 5.Rade tako sto zapusavaju riseve na kliznim povrsinama mikro cesticama metala.Licno nisam imao prilike da se uverim kako to stvarno radi.Sto se tice LM aditiva u svoje vreme su bili jedini pravi aditivi i zastupao ih je Curcic kod nas.UM se pojavio posle,ja licno ne sumnjam u njegove dobre strane,ali sam skeptik u njegovu originalnost i kvalitet na nasem trzistu.Stare konstrukcije motora verovatno bolje reaguju na aditive od novijih,kojisu osetljivi na svaku promenu gradacije i sastava ulja.Ja licno ne bi UM sipao u iole dobar motor radi zastite ali bi sa druge strane tretirao ulje originalnim aditivima po izboru kad bi bio siguran u njihovu originalnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 573

Lezaji radilice od keca tj juga 55 su toliko predimenzionisani. Evo ja jos nisam cuo da su nekom stradali lezaji na radilici na kecu sem u slucajevima gde je auto stajao vise od 2 godine pa onda upaljen i vozen.

Mom drugu nije radila lampica za ulje pa je keca tri dana vozio bez ulja jer je crko zupcanik pumpe.

Motor je poceo nenormalno da skripi.

Zamenili zupcanik sipali ulje i posle toga presao jos 15k i prodao auto sa tim motorom.

Kako obucavaju te cestice modifikatora gde treba a gde ne treba da se lepe?

Uljni kanali radilice su svega par mm i modifikator ih vremenom zapusi pa stradaju lezaji.

Sipali su ljudi ranije litar SAE90 u motor i on ne duva i ne trosi ulje.

Prevara je uvek bilo i bice, znam da ce ga ljudi uvek sipati i nadati se cudu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cuo sam za Metabond a njegova preteca je bio Metal 5.Rade tako sto zapusavaju riseve na kliznim povrsinama mikro cesticama metala.

sorry ali lose si cuo tj to sto si cuo nije tacno. metabond radi na principu hemijske reakcije tj otvrdnjavanju materijala koji je izlozen njegovom dejstvu. u ovom slucaju je u pitanju celik. plasticno, usled rada motora dolazi do razbijanja molekularne resetke celika te shodno tome celik omeksava i dolazi do habanja. metabond ne dozvoljava da dodje do razbijanja molekularne strukture tj radi na otvrdnjavanju materijala koji je tretiran istim. ne manja svojstva ulja i ulje je samo njegov nosilac.

sto se tice ovo keca i lezajeva bice da je cika suno neko ulje iz bacve, ono na tocenje (100din za litar) pa se zato desila havarija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci Metabond nije rodjak Metal 5 ici.Petica je bas sadrzavala mikroopiljke i to joj je bio nacin rada.S obzirom da je to bilo davno a sad je nema,sigurno nije bila nesto uspesna.Inace jedina stvar koja je radila nesto a da se to vidi je bio Verlost Stop od Liqvija,Stvarno je motor prestajao da curi na semeringe,dihtinge i gumice ventila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne nema veze sa Metal5. metabond je zuckaste boje i providan je recimo kao viski eto tako izgleda i u kombinaciji sa MOS2 daje extra rezultate. KO sto rekoh u nekom od ranijih postova, tu kombinaciju + Megalene (aditiv za gorivo) sam jednom uradio na saxu i ono sto sam primetio bilo je da je motor nesto brze ulazio u visoke obrtaje i da se radna temperatura pri velikom opterecenju (leto, gradska guzva tj voznja u spicu I, II, ler...) drasticno smanjila tj manje je skala prelazila sredinu nego pre. Koliko vidim, skijash dan danas tera bez ikakvih posledica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gde ima tih dobrih koktelcica za kupiti?Ali da nisu fals..Mislim taj Metabond i MOS2,zlu ne trebalo ;) Ipak i dalje mislim da ti aditivi kao i UM i RESURS,i sl vise sluze nekoj nameni na normalnom motoru,nego produvanom..sta bi onda radili majstori da takve stvari pomazu,svi bi radili generalne za 50e uz pomoc cudotvornih maziva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, ovako... Prvi slucaj:

Ja sam prvi put sipao UM u yuga 45 nekih 10 000 km posle generalne. Uz redovno odrzavanje (menjanje ulja na svakih 5 000 km) i konstantno akanje po BG (koristio sam ga za rad dok ga nisam prodao), auto je presao posle toga jos 80 000 km a ni gram ulja nije trosio, cak je ulje imalo zlatnozutu boju - prosto da covek ne poveruje...

Drugi slucaj:

Sipao UM u kadeta kockicu sa OHC motorom. Kompresija je bila povecana sa 9 na 10, mirniji rad i opet uz redovno odrzavanje kadet nije trosio ulje pa je cak i potrosnja goriva opala za nekih pola litra na 100 km.

Treci slucaj:

Sipao UM u jettu 2 1.6 benzinca na 215 000 km i do sad sam presao 27 000 km. Kompresija blago povecana, smanjena potrosnja ulja i mirniji rad motora.

U sva tru slucaja imao sam dosta pozotovno iskustvo sa UM-om

E, sad, kupio sam novog Punta, pa ko zna, mozda i on dobije za koju godinu dozu UM-a :):D

Share this post


Link to post
Share on other sites

cale moj je sipao UM i kao u pocetku oket,hvalio se da bi na kraju kudio,ne znam zasto tacno,kao lose(radio generalku,pa kada je video kako ide posle generalke,naravno da je lose :harhar: )

E sad,cuo sam prici od pocetka,dastvara neki cudni fil,ako sto neko rece kao zvaka kada se otvori,ne znam da li je istina!

I ovako,moj kolega je dobio UM ,direktno it rusije i hvalio se,ali je navodno sam kriv sto je da ne kazem sj...o motro,tako sto je sipao jedan za drug u kratkom intervalu...

Sve u svemu ne bih voleo da dodjem u situaciju da ga sipam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ista pricha i sa mojim matorim. Aleku je produzio zivot do generalke neko vreme, ali posle generalne nikad nije ishao kako treba - sve je polepio unutra taj UM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O Univerzalnom modifikatoru sve najljepše na dva primjera.

Kratka istorija mog Juga 55 - na 90.000 km je pukao zupčasti, otvoren je motor, promjenjene karike i par ventila, ravnanje glave. Na 110.000 sipan UM. Auto prodat sa 190.000, motor u OK stanju. Lik je kupio auto i tvrdio da se vidi da nije prešao 100.000 (dao sam oglas u BL i ostavio auto kod sestre a brojač je sa 5 cifara :whistle: nisam namjerno prevario čovjeka). Bio je zadovoljan godinu dana nakon kupovine, to znam.

Majstor koji je održavao tog juga (radi u Zastava prometu kod Bogoslovije) je UM sipao u svog Tipa i tako mu povećao kompresiju a sa istom brojem obrtaja/min na zrenjanincu umjesto 90ak km/h Tipo je nakon UM išao skoro 100 km/h.

Priče su nezavisne, tj. UM je sipan dok Jugo nije održavan u BG kod tog majstora.

Sad stvarno ne znam šta bi se desilo da UM sipam u novija kola, možda bi poremetio nešto, ali za Fiatove motore iz 80-ih preporučujem :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko ne spori da je UM dobar za taj scenario koji spominješ -> da ne radiš generalnu opet, nego da kupiš još vremena pre nego što zalivadiš auto. U nov auto ga nikad ne bih sipao.

Za stare motore sigurno može da posluži, ali samo ako ne planiraš da ih sredjuješ kada dodje za to vreme, nego pravac otpad.

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstor koji je održavao tog juga (radi u Zastava prometu kod Bogoslovije) je UM sipao u svog Tipa i tako mu povećao kompresiju a sa istom brojem obrtaja/min na zrenjanincu umjesto 90ak km/h Tipo je nakon UM išao skoro 100 km/h.

Glupo je da ti majstor prica ovo jer prenos je konstantan tj. ne moze brzina da se poveca a obrtaji da ostanu isti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstor koji je održavao tog juga (radi u Zastava prometu kod Bogoslovije) je UM sipao u svog Tipa i tako mu povećao kompresiju a sa istom brojem obrtaja/min na zrenjanincu umjesto 90ak km/h Tipo je nakon UM išao skoro 100 km/h.

Glupo je da ti majstor prica ovo jer prenos je konstantan tj. ne moze brzina da se poveca a obrtaji da ostanu isti.

Uh, ostadoh živ. Moja greška. Da starog majstora ne cimam sad, možda je bila priča sa istom potrošnjom na bordu veća brzina. Evo potvrde da treba pričati samo iz svog iskustva. Ovo sam prenio jer znam da je UM odradio posao na tom Tipu, kao i na mom Jugu. Hvala za kritičko mišljenje :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam UM sipao u Golfa 1 dizel koji je trosio 1l ulja na 300 km.

I dalje je trosio isto i ulja i nafte i vukao se isto... Nikakvu razliku nisam primetio.

Zanimljivo sa tim motorom je bilo sto je i pored tolike potrosnje ulja zimi palio "na cvrgu". Na kraju sam ga vozio samo na one aditive za ulje od 300 din sa benzinskih pumpi i Optimom Long Life.

Probao sam i Resurs aditiv i ponovo ista potrosnja ulja. Meni te magicne vodice nisu pomogle, u jtd mi ne pada na pamet da ga sipam!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja cu reci nesto sto sam cuo, pa uzmite i vi sa rezervom. Taj modifikator, navodno se sipa u motor pred izdisajem i za koji je predvidjen skoriji remont. Znaci nije predvidjen da se sipa u auto i vozi jos 30-40 hiljada. Vec ono, drzi vodu dok majstori odu. A kako reaguje sa modernim motorima pojma nemam...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cuo sam za Metabond a njegova preteca je bio Metal 5.Rade tako sto zapusavaju riseve na kliznim povrsinama mikro cesticama metala.

sorry ali lose si cuo tj to sto si cuo nije tacno. metabond radi na principu hemijske reakcije tj otvrdnjavanju materijala koji je izlozen njegovom dejstvu. u ovom slucaju je u pitanju celik. plasticno, usled rada motora dolazi do razbijanja molekularne resetke celika te shodno tome celik omeksava i dolazi do habanja. metabond ne dozvoljava da dodje do razbijanja molekularne strukture tj radi na otvrdnjavanju materijala koji je tretiran istim. ne manja svojstva ulja i ulje je samo njegov nosilac.

sto se tice ovo keca i lezajeva bice da je cika suno neko ulje iz bacve, ono na tocenje (100din za litar) pa se zato desila havarija.

zverko@ tacno je tako sto ti pricas, samo da dopunim pricu da je Metabond slobodni ugljenik u tecnom stanju hemijski reaktivan na metalne povrsine koje klize jedna o drugu a izmedju je ulje.

Tim nacinom se vrsi oplemenjivanje istih metalnih povrsina i one ostaju i dalje glace i tvrdje, to ti dodje kao nekakav vid cementacije povrsine metala.

Odje u Crnu Goru Metabond koriste, dugi niz godina dobar broj poznatih trkaca i izuzetno su zadovoljni i osvajaju najbolje rezultate.

Pozdrav svima iz Primorja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pre neki dan sipao Resurs aditiv za remetalizaciju, e pa sad... Meni je motor OK, i ne očekujem da dobijem još 200 konja, ali ako je neko imao iskustvo sa tim aditivom neka kaže nešto.

Navodno se ne koristi samo kod lošijih motora, kojima valjda pomaže u ostvarivanju kompresije, nego se koristi i kod novijih da se produži radni vek.

Odmah da kažem, nije Univerzalni modofikator, i ne utiče na gradaciju ulja, i ne stvara nikakve smole unutar motora. Bočica je 50ml i veoma retka tekućina. Rezultati se vide (ako nešto primetim javim) tek nakon 200-400km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...