zverko 0 Posted October 4, 2008 dakle, posto burazeri teraju auto ko da je tudj a ne njihov tj samo sipaju gorivo i teraj, primoran sam da ja vodim racuna o autu. pre par dana onako iz dosade izvucem merac ulja kad imam sta da vidim. debelo ispod minimuma. uzmem 2L Seleniu 20K i do maximuma naspem celu kanticu. burazer kaze da je od predhodnog dolivanja do tad preso nepunih 4000km. e sad ja vas pitam, da li je to normalno a da pri tome motor ne pokazuje znake umora. nema dimcine na izduvu i iberlaufu. potrosnja goriva normalna za taj motor 10-12L zavisno od nacna voznje. motor normalno radi i lepo ide. u cemu je fora? auto preso nekih 130000km. e sad, verujem da nije prvi put da ga ostave maltene suvog i samo cekam jednog dana kad ce da im zakuca ali zar u tom slucaju tj pri takvom nacinu exploatacije ne bi trebao da izbacuje ulje na izduv koji cak nije ni masan kao ni usis. leptir suv i cist ko da auto nikad nije ni vozen. cuo sam price da on zna da popije ali sam se uzentao jerbo sam ga naso maltene suvog bre, ej dve litre stalo e sda, oni teraju to ko da su se rodili u autu tj ne izlaze iz njega. ubili su 30000 za nepunih sest meseci i ko zna koliko puta je on bio tako suv dok cale nije dosuo ulje jer ova dvojica nemaju navku da gledaju ulje tj ne sete se . e zato sam istampao nalepnicu i zalepio za soferku. PROVERI ULJE!!! nadam se da nece vise ostajati suv a kazu da pogotovo ne bi smeo zbog varijatora. e sad, od samog pocetka se sipa 20K a i ta nalepnica je na haubi. mozda da promenimo ulje da sipamo ono sa alfinim znakom pa ce mozda da trosi manje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 5, 2008 Pola litre ulja na 1.000km nije normalna potrošnja, i nema tu opravdanja tipa Fiat je to i sl...- Svakih 3.000Km proverite i po potrebi dopunite nivo ulja u motoru.- Maksimalna potrošnja ulja obično iznosi 400 grama na svakih 1.000Km.Ako i nekad ode do tog maksimuma na 1.000Km, ne može stalno biti tako...A, kako god da ga voze po gradu, nemaju gde da divljaju sa njim...Da bi toliko potrošio, trebali bi da ne izlaze iz 2. brzine, i da ubace u treću samo kad pređu 80 Km/h...E, tada bi možda bilo normalno da potroši tih 400g na 1.000Km jer je uvek na visokim obrtajima...Tako ga sigurno ne voze...BrackoDa vrti uvek između 2.000 i 3.000, pa potroši pola litre ulja na 1.000Km...Pa, nije valjda to maksimalno opterećenje motora... :cool Quote Share this post Link to post Share on other sites
starac vujadin 0 Posted October 5, 2008 Ne moze se nista sada reci jer je covek dosao na suv motor. Sada treba krenuti i pratiti, pa ce se videti. Bilo bi dobro da rodjaci olabave gas bar hiljadu km iz eksperimentalnih razloga. Onda se vidi kako trosi prvih 1000km, kako zimi, kako leti (+ sa klimom), da li pocne naglo da trosi posle par meseci kad krene da se ulje "razbija" ili ravnomerno sve vreme... Quote Share this post Link to post Share on other sites
zverko 0 Posted October 5, 2008 @starac: tako bi bilo najbolje ali to jednostavno nije moguce posto auto voze dva totalno razlicita vozaca i pos tilu voznje i po samom pristupu motornim vozilima.generalno, istina je tu negde, unutar tog motora. ko sto rekoh sledeci put cu sipati drugu gradaciju a verovatno cu probati i sa drugom markom ulja pa cemo videti. u principu, njima ne smeta a dok jednog od njih dvojice smara ta prica do te mere da mi je predlozio da napunimo mi to do vrha pa smo mirni neko vreme. hahaha reko sta bre, evo me kaze na pumpi, koje ulje da kupim i koliko litra pa da napunim ja to do vrha posto me nervira ova nalepnica sto si mi zalepio ispred nosa. e da sam mogo tresno bi mu box kroz slusalicu ali sta da se radi, decko ne zna niti ga interesuje to. njemu je bitno da ne ide pesaka i nista drugo. :lool: neko rece da je mozda po sredi falcofikovano ulje. koliko znam nema selenije fush bas zbog metalnih kanti... Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted October 5, 2008 evo sta pise za bravo u fabrickom upustvu Quote Share this post Link to post Share on other sites
BaneT 0 Posted October 6, 2008 možda nije pomoć ali jeste kontra tačka gledanja na ulje. U mog punta sipam Selenia gold ali sam na pretprošloj zameni ulja sipao Ford ulje. Ni jedno ni drugo ne gubi. Ajde to manje više nego ne mogu tačno da tvrdim al u koje Alfe ide ovaj motor? Čisto reko da proširimo potragu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lazar Cvetkovic 0 Posted October 6, 2008 Još jedan dodataka temi...Trebalo bi da kad je ulje novo, manje troši. Kako se kilometraža povećava, povećavaju se i gubici.Meni se baš to dešava, prvih par hiljada ništa ne dodajem, kasnije malo po malo sam nagurao oko 2 litra na oko 12.000 km koliko sam prošao između dva servisa. Od toga je 80% gradska vožnja.U tvom slučaju, neko je već napisao, mislim da bi najbolje bilo da uradiš kompletan servis i onda pratiš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted October 6, 2008 probaj da sipas Motul kazu da je extra kvalitetno ulje,a ja nesto neverujem u kvalitet ulja na nasem trzistu pa zato u svojim kolima menjam na 5500-6000km drugar je negde kupio seleniu i sipao u punta otisao do CG i vratio se potrosio mu vise od pola sto znaci da je verovatno domaca radinost ali opet neko kaze da se selenija nekopira mada ja neverujem u to, ispada da je ulje kod proizvodjaca skuplje nego u srbiji Quote Share this post Link to post Share on other sites
brera 0 Posted October 7, 2008 Moguce da su uljne karike lose (pukle, pojele se..) a kompresione dobre pa ce pokazati dobru kompresiju. Svaki motor mora da trosi ulje, neki motori manje neki vise zavisi od stila voznje, tipa motora, vrste i kvaliteta ulja itd... Posto si ti sipao 2L do max. ne vidim razloga za brigu, (u principu se ne sipa nikad do max.) pitanje koliko je tvoj brat sipao pri predhodnom dolivanju ? Mozda je on sipao negde izmedju max. i min. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zverko 0 Posted October 7, 2008 u principu se ne sipa nikad do maxmozes li ovo da obrazlozis, zasto se nikad ne sipa do max?ono sto ja znam su price 2mm ispod max mada mislim da je to cista glupost i znam da postoje motori kod kojih izricito mora max kao sto je saxo VTS a moje misljenje je da bi svi trebalo da idu na max prost primer kanijev korado, 2-3 kruga po stazi na huji i odma pocinju podizaci da zvece. zasto bi inace postojala oznaka min i max ako je ne bitno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 10335 Posted October 8, 2008 Zverko, probaj da sipaš Selenia HPX (ili tako nekakva troslovna oznaka) na tom ulju piše da je puna sintetika i da garantovano smanjuje potrošnju. Uz to je Selenia koju ti tržiš (a i ja ) kao ulje predviđeno (preporučeno od fabrike) za naše motore.Probaj, bičeš zadovoljan... Quote Share this post Link to post Share on other sites
brera 0 Posted October 8, 2008 u principu se ne sipa nikad do maxmozes li ovo da obrazlozis, zasto se nikad ne sipa do max?Desavalo mi se da propisa na semeringu ili dihtungu kada sam sipao do max. i po savetu iskusnih majstora se prdrzavam toga. Svakom moze da se desi da se omakne malo ruka pa nalijes malo vise od max. pa eto belaja. Preventive radi a i logicno mi je sipati malo ispod max. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zverko 0 Posted October 8, 2008 ...a. na to si mislio. Meni se jos nije desilo tako nesto, a verujem da ako se desi to nije do nivoa ulja vec neceg drugog , samog dihtunga mozda... ja uvek sipam na max i ako auto trosi ne dozvoljavam da padne ispod pola. Quote Share this post Link to post Share on other sites
BaneT 0 Posted October 9, 2008 Kak smo kod dolivanja ulja jel vam se kad desilo da ulijete ama baš tačno koliko kaže fabrika....ja još ne uspeh. Pričam o varijanti kad se ispušta na šraf. Ako sipam tačko koliko treba uvek bude više od max Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted October 9, 2008 Uvek ostane taloga, a i na zidovima koji deci... Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted October 9, 2008 Ne sipa se tačno koliko treba, nego prvo malo manje, proveri nivo i onda dolije do blizu max. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beka 0 Posted February 15, 2010 Pozdrav svima...Kupih Stila 1.8 16v 2003godina naravno kupljen od poznanika koji je iskreno rekao da trosi ulje oko 700gr na 1000km posto sam solidan poznavalac automehanike ali nemam iskustva sa Fiatovim motorima ,potreban mi je odgovor mogu li se menjati gumice ventila bez skidanja glave motora i kakva vrsta specialnog alata je potrebna?Za ovih 10 dana voznje stila ja sam veoma zadovoljan njegovim ponasanjem po ledu i snegu oprema radi svoj posao odlicno osim upozorenja za vazdusni jastuk jer mi je sin pomerao suvozacko sediste i od tog momenta pali upozorenje .I od sada sam redovan clan foruma ima divnih stvari koje mi pomazu poz. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted February 15, 2010 700g na 1000km :question: u upustvu za bravo 1.6 16V pise ali pise 400g na 1000km vozio sam taj auto sa tim motorom i nikad ali nikad od zamene do zamene nije potrosio vise od 400g a menjao sam na 6000ulje Quote Share this post Link to post Share on other sites
beka 0 Posted February 15, 2010 Mislis da nije nesto strasno?sada mi je selenija 5-40 preasao je 144000 ma to je izgleda przila zabarska murija moracu da poradim neke svari na glavi motora za pocetak pa videcemo Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted February 15, 2010 ta potrosnja od 700g na 1000km je prevelika i nije normalna za taj motor i u taj motor ide selenia 20K nista drugo Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasa_vu 0 Posted February 15, 2010 Sto se tice airbeg-a, pretpostavljam da si video ovu temu?http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=29635&st=0 Quote Share this post Link to post Share on other sites
beka 0 Posted February 15, 2010 da pogledao sam temu u vezi jastuka sigurno je los kontakt na dzeku hvala!!@bokiprobacu sa uljem koje si mi preporucio moguce da se smanji potrosnja mada sumnjam videcu samo me zanima mogucnost zamene gumica ventila bez skidanja glave!!ima to ulje u ap sportu 1300 din litar Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikolaj 1 Posted February 15, 2010 ^^^ A sta mu smeta sa 5w 40? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 15, 2010 Ništa, može i to. Samo je ono malo ređe...pa će možda još više gubiti... Quote Share this post Link to post Share on other sites