Jump to content
FAS Goran
zverko

Fiat Stilo 1.8 16v - potrošnja ulja...

Recommended Posts

Pa gledaj, lose ulje hoce da trosi naravno. Prvo, 15-40 bilo koje ne moze i ne sme da ide u 1.8 16v motor iz vise razloga. Prvo zbog varijatora pa onda zbog ostalog. Izmeri prvo kompresiju zbog zog duvanja, pa dijagnostikon proveri parametre zbog tog crnog dima. Sledeca ti je zamena ulja i filtera momentalno, pa ces za dalje da vidis sta ces i kako ces :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, što se toliko mučiš oko ulja kad se zna koje je ulje preporučeno za taj 1.8 16v? :)

Fiat Stilo

Allestimento: Benzina 1.8 16v
Coppa motore e filtro: Selenia K - 4,2 L
Impianto raffreddamento motore: Paraflu UP - 7,3 L
Impianto freni e frizione: Tutela TOP 4 - 0,52 L
Cambio e differenziale: Tutela Car Technyx - 1,98 L
 
Selenia K je:
- SAE 5W-40 
- API SM 
- ACEA A3/B3

 

Ili nju, ili neko drugo ulje istih specifikacija.

Inače, hoće više da krene da troši ulja kad se približava kraju servisnog intervala, tj. kada to ulje u motoru počinje da bude isluženo, da pokazuje da je već odradilo svoje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene vise muci to sto duva na sipci za ulje i na cepu, doduse baca i dim na auspuhu, ne znam da lito hoce zbog ulja koje je potroseno ili neorginalno.

Ajd da uzmemo u razmatranje da sipam Sleniu k koja je 5w40 i dosta je redja od recimo 10w40, sto automatski znaci i mnogo veca potrosnja ulja a litar nije bas tako jeftin, mislim da je oko 1100din (kako kome) ali meni je skupo pogotovu ako mi ne resi problem dok je Selenia hpx duplo jeftinija i kako procitah ide u vozila sa velikim brojem predenih kilometra a moj Stilo je zgazio vec oko 233000km sto nije bas malo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna se koje specifikacije treba da ima ulje koje ide u tvoj auto. Ako ti je Selenia preskupa, uzmi neko drugo kršteno ulje sa istim specifikacijama:

- SAE 5W-40 
- API SM 
- ACEA A3/B3
 
Sipati drugo ulje (nije odgovarajućih specifikacija) samo zato jer je eto jeftinije - najlošiji izbor.
Pomenuti HPX:
- SAE 20W-50 
- API SJ/CF
- ACEA A3/B2
 
Obično se ovo ulje sipa u motor pred udaju, ako je taj motor gotov...pa mu onda ovako gusto ulje (ali i po ostalim parametrima nije odgovarajuće), malo doda života, odziva na gas.
Ako ti nemaš nikakve probleme sa autom, ne troši ulja kao blesav, kompresija je ok, zašto bi sipao onda ovo ulje? Samo zato što je jeftinije? Nemoj to raditi.
Ponovo kažem, ne mora Selenia, nego može bilo koje ulje koje ispunjava tražene specifikacije. Ima jeftinijih krštenih ulja od Selenie. Ali krštenih, mani se tih NIS i ostalih sličnih...nekako kao da pokušavaš na silu (po svaku cenu) što jeftinije da prođeš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se za nacin :D

Sad uzmi jtd i vozi se ko covek :D

Tako imali problem sa menjacem na audi a6 naravno. Bili od majstora do majstora, servisa raznih i na kraju kod najboljeg kaze mora da se radi, 900e . Kaze nemoj da ga radis ja cu da ga resim za pola h. Majstor ga gleda i onako, kako ces zivotati da ga resis? A ovaj ce, stavim go.no sad u oglase i gotova stvar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekad je to jedini izlaz, kad te neki auto uvati tu nema sta se sve nece pokvariti, popravljas jedno pokvari se drugo, taman si to resio shvats da postoji jos 100 stvari koje treba uraditi e sad posto sam ja neka posebna vrsta coveka pa volim da mi je sve po propisu i u fabrickom stanju shvatio sam da ce me ovaj Stilo kostati mnogo vise nego da ga prodam i kupim neki drugi auto. Sto se tice Stila JTD treba mi jos "vitamina" za njegam kupicu nesto jeftinije dok ne dodjem u situaciju da izdvojim za pristojan primerak ali sada naoruzan iskustvom da vidim sve ono sto nisam gledao kad sam ovaj primerak kupovao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanima me dali je uobicajno da stilo 1.8 trosi ulje,oko 300 ml na 1000 kilometara.Meni nije smetalo jer kada sam ga kupovao znao sam da trosi,ali sada kada ga prodajem ne bi da ispadne da uvaljujem nekome ako to vec nije svojstveno za ova kola ili ako je previse.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma mene nije opterecivalo,s vremena na vreme sam isao u servis i oni doliju koliko treba i oni su mi i rekli da je oko 300 ml na 1000 i da je to ok,pogotovo za ove  1.8,e sada me zanimaju iskustva drugih vezano za ostale ovakve motore

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sve je to nooormalnoo, tako treba :D

E danas sam video, a i čuo lybru 1.8 koja ne radi na leru kao traktor. Prijatno sam se iznenadio :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zna li neko sta kaze fabrika,jel postoji podatak po njima kolika je normalna potrosnja ulja kod 1.8?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tako su i meni rekli u servisu,cak su meni rekli cini mi se i do 600 gr, i da to nije nista neuobicajno za njega,ali rekoh opet bi voleo da cujem vise informacija od ljudi koji imaju iskustva iz prakse

Edited by racing

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racing

 

Pročitaj sada, posle spajanja tema, i sve ranije napisano u temi na kojoj smo. :thumbup: 

 

6 hours ago, racing said:

 

zna li neko sta kaze fabrika,jel postoji podatak po njima kolika je normalna potrosnja ulja kod 1.8?

 

Vlasnička knjižica za Stila:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38944-uputstvo-fiat-stilo/

 

3 hours ago, aleksa_indjija said:

 

Gde nalazite te nebuloze (podatke)...

 

Every 3.000 km check and top up if required:

  • engine oil level.

 

Engine oil consumption
Max engine oil consumption is usually 400 grams every 1000 km.
When the car is new, the engine needs to run in, therefore the engine oil consumption can only be considered stabilised after the first 5000 - 6000 km.
IMPORTANT

The oil consumption depends on driving style and the conditions under which the car is used.
IMPORTANT

Do not add oil with specifications other than that already in the engine.

 

IMPORTANT - Engine oil (petrol and Multijet versions without DPF)
Should prevailing use of the car be under one of the following specially heavy conditions:

  • trailer or caravan towing;
  • dusty roads;
  • short distances (less than 7-8 km) repeated and with external temperatures below zero;
  • frequently idling engines or long distance low speed driving (e.g. taxis or door-to-door deliveries) or in case of a long term inactivity;

replace engine oil more frequently than required on ''Service schedule''

 

------------------------------

 

Sve ovo je iz pomenute vlasničke knjižice. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa po ovome sam ja u jos uvek "normalnoj" potrosnji:D

Edited by racing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je što ljudi misle da potrošnja ulja mora da bude nula, što nije pravilo ni kod novih motora. Fabrika se uvek ograđuje nekom okvirnom potrošnjom ulja u zavisnosti od exploatacije vozila. Kratke, duge relacije, stani-kreni, sa i bez opterećenja itd.
Ako se ulje ne troši, čemu onda odušci za uljne pare? Znači i da je motor idealan, ulje se pri visokim temp. degradira, isparava i mora biti gubitaka.
Za sve marke automobila postoje podaci, fabrički, o potrošnji ulja - oil consumption.
Ja lično, još nisam vozio auto koji ne troši ni gram ulja. Čak i one koji troše mizerno, par stotina grama na 5000 km, mogu da nateram da potroše i litar na tu kilometražu. Jer klasično ulje kad se tera često u crveno, moraće da se potroši više nego inače.
Ovo ne važi za motore sa dotrajalim karikama, gumicama itd. Oni će svakako trošiti više nego što treba.
Nije bez razloga uz svaki auto zapakovana knjižica sa navedenim intervalima provere i zamene ulja i filtera.


Sent from mTalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma daj, fabrika se ogradi i to debelo. U uputstvu za Škodu Feliciju 1.9D koju sam nekada imao piše da je moguća potrošnja do 1l/1000km, što je bio i moj slučaj. Taj motor je promašen, dune posle 50000km, i ne može da se uradi kako treba. Moja je 20000km nakon generalne trošila ulje i duvala ko luda na šipci merača nivoa ulja. 

Posle sam kupio bravo 1.9JTD, koji je nije trošio ulje. Ajda, mogao je da popije plafon 0.5l na 10.000km, i to kada smo išli na more i na put, gde sam ga vozio  150-176 sa krovnim koferom i klimom (do 190 po satu :D). 

Škodu sam vozio normalno, i trošila ja litar na 1000km, mani me toga što piše u uputstvu. 

Sada imam Ideu 1.3mjet od 70ks, isto mi je potrošila 0.5l na 10.000km, jer sam i nju vozio pun gas sa krovnim koferom, tj neće više od 140.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to je normalno, ali mora da troši ulje, i vremenom će sve više jer se delovi habaju. E tu dolazi do izražaja kvalitet ulja, koji će da smanji to habanje na najmanju moguću meru.
Naravno da veliki broj automobila troši male količine ulja, kao kod tebe na primer, ali proizvođač navodi da do potrošnje od 0,5l na 1000 km toleriše, jer će motor pri toj potrošnji ulja i dalje raditi normalno a sve preko te potrošnje ukazuje na neki problem koji bi mogao trajno da ugrozi motor, tj sklopove u njemu.
A fabrici je bitno da dok je motor u garanciji ne dođe do havarije istog.

Sent from mTalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao neko ko se pomalo razume u ovaj motor, moram da kazem da je to VELIKA potrosnja ulja...

 

Tih nekih 400gr na 1000 km koje fabrika navodi je -tu u knjizici- samo zbog ovoga...

40 minutes ago, knezevic76 said:

jer će motor pri toj potrošnji ulja i dalje raditi normalno a sve preko te potrošnje ukazuje na neki problem koji bi mogao trajno da ugrozi motor, tj sklopove u njemu.

 

A ako je bilo kome normalno normalno da za interval umesto 4.5/5 litara koliko staje u motor kupi jos dodatne 3/3.5 litre za dosipanje...ok. Ali to nikako nije ok

 

Da dodam samo da je meni HGT tokom letnjeg perioda i cepanja na miseluku imao potrosnju od oko 1/1.5 na 10 hiljada, to je normalna potrosnja, a jedna kantica od 5 litara za zamenu ulja i jos jedna takva za dosipanje, nikako...

 

 

18 hours ago, marko.jovanovic said:

 

E danas sam video, a i čuo lybru 1.8 koja ne radi na leru kao traktor. Prijatno sam se iznenadio :)

 

Ispravan varijator i solenoid. Nista vise ne treba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeh skoro ovu masinu, kaze covek sve ok sem varijatora (klasika) krenem ja na put a on mi poludi totalno, poceo da dimi kao lokomotiva i upali lampicu od motora, otvaram merac, naravno ulja bez..sva sreca imao sam u gepeku neko moje za ne daj Boze, naspem to i nekako se vratim kuci. Zovem ga da pitam da nije trosio ulje i pre toga i da nije sipao slucajno neki modifikator, kaze nije ali saznam da je sipao Optimino ulje 15w40 koja ja ni u frezu ne bi sipao. Za nekih 300km pptrosio mi je oko 0,5l sto je previse! Sad se molim samo da je do tog ulja jer je to mineralno a to su visokoturazni motori i zahtevaju bar polusintetiku. Sutra kupujem seleniu 20k pa cemo videti sta je i kako je...

 

 

 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd kad već uzimaš, predlažem ti Shell Helix HX7 10W-40. Ja sam sa Selenie prešao na to. Malo manje i košta, što nije nebitno jer još zapravo ne znamo uzrok trošenja ulja. U svakom slučaju na ovim kolima gledaj da ulje uvek bude na maksimumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na predlogu, ali ja bi bas da mu sipam ovo skuplje, racunam bolje je pa kad vec menjam da mu sipam pravo... Imas li iskustva sa onim dodatkom za ulje za povecanje viskoziteta (nije modulator, med, itd vec samo povecava viskozitet) dobio sam savet od majstora da probam i to.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...