Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500 / Fiat 500e

Recommended Posts

Abarth sa modelom 595 50th Anniversary obeležava 50 godina od pojavljivanja prvog Abartha 595 iz 1963. godine

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italijanski kruzer MSC Divina uplovljava u luku Majamija i ko će drugi da ga dočeka nego flota Fiata 500... :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pretražih ceo forum (pomoću pretaživača) i nigde na nađoh da imamo registrovane članove/ce koji voze 500-tku :question:  jasno da je skup i da ih ima malo... ali ipak ih ima na ulicama...

 

Prijateljica treba da položi vožnju na proleće i oće da se počasti sa nekim 2007-08 godište....  ja reko ima u klubu bar nekoliko komada da pročitam iskustva u eksploataciji kod nas... :whistle: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oakley Design Fiat 595 Abarth

 

108080-oakley%201.jpg

 

Na sajmu 2014 Autosport International u Birmingemu Oakley Design je predstavio više modifikovanih automobila, a među kojima se ističe Fiat 595 Abarth.

 

108081-oakley%2011.jpg

 

Fiat 595 Abarth je ovim paketom između ostalog dobio potpuno novi prednji branik sa spojlerom i saćastim otvorima za vazduh, zatim novu haubu (takođe sa otvorima za vazduh), proširenja blatobrana, nove pragove i zadnji difuzor od ugljeničnih vlakana, kao i mat crne retrovizore i mat sive točkove. 

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Fiat 500 Model Year 2014 i Fiat 500 Cult

 

fiat%20500%2014.jpg

 

Fiat je za modelsku godinu 2014 osvežio ponudu svog modela 500, koji je inače od 2007. godine do sada prodat u više od 1.2 miliona primeraka.

 

fiat%20500%20144.jpg

 

Među značajnije novitete spada i digitalna instrument tabla (7-inčni TFT ekran), tri nove boje (uključujući i Lattementa green boju), novi dizajn alu točkova od 15 i 16 inča, a tu su i TwinAir benzinski motor sa 105KS kao i nova verzija 500 Cult.

 

fiat%20500%201444.jpg

 

Fiat 500 Cult će biti dostupan u standardnoj hatchback kao i u Cabrio verziji, a između ostalog se ističe novim 16-inčnim alu točkovima, hromiranim detaljima, dvobojnim kožnim sedištima, kožnim volanom, automatskim klima uređajem, staklenim panoramskim krovom, zadnjim parking senzorima, Blue & Me sistemom...

 

fiat%20500%2014444.jpg

 

Od motora su dostupni benzinci 0.9L TwinAir (sa 85 i 105KS) i 1.2L (sa 69KS) i 1.3L Multijet dizelaš (sa 95KS).

 

fiat%20500%20144444.jpg

 

Posebno je zanimljiv 0.9L TwinAir sa 105KS i 145 Nm obrtnog momenta, sa kojim Fiat 500 do 100 km/h ubrzava za 10 sekundi i može do maksimalnih 188 km/h. Prosečna potrošnja goriva ove verzije iznosi 4,2 l/100 km, a emisija CO2 je 99 grama po km. Premijera Fiata 500 Cult će biti održana na sajmu u Ženevi, a prodaja počinje u drugom kvartalu ove godine.

 


 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Fiat 695 Abarth Biposto sa 190 KS i bez zadnjih sedišta

 

Fiat%20Biposto%201.jpg

 

Premijeru na 84. sajmu automobila u Ženevi ima i novi Fiat Abarth 695, tačno 50 godina nakon originalnog Abartha 695 iz 1964. godine.

 

Fiat%20Biposto%2011.jpg

 

Da krenemo od motora; pod haubom ovog malog sportiste koji nema zadnja sedišta se nalazi 1.4 T-Jet turbo benzinac sa 190KS, dok težina vozila iznosi 997 kg. Ili drugačije rečeno, odnos težina/snaga iznosi 5,2 kg po 1KS.

 

Fiat%20Biposto%20111.jpg

 

Ubrzanje od 0-100 km/h traje 5.9 sekundi, dok je najveća brzina 230 km/h.

 

Fiat%20Biposto%201111.jpg

 

Sem snažnog motora, Fiat 695 Abarth Biposto odlikuju i Akrapovic sportski izduvni sistem, sportski podešeno ogibljenje, Abarth Corsa by Sabelt sedišta, Brembo kočnice (diskovi 305 x 28 mm), lagani 18-inčni OZ točkovi sa gumama 215/35 R18, titanium roll bar by Poggipolini, fiksna prednja stakla sa polikarbonatnim kliznim panelima, aero body kit (izmenjeni branici, pragovi, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler, nova hauba...), retrovizori od ugljeničnih vlakana, kao i specijalna Performance Grey boja eksterijera.  

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Abarth 500 za 2014.

 

abarth%201.jpg

 

Sem modela 695 Biposto sa 190KS i bez zadnjih sedišta, Abarth je na sajmu automobila u Ženevi predstavio i unapređenu ponudu standardnog modela Abarth 500. Velikih promena ipak nema pa je Abarth 500 modelske godine 2014 između ostalog dobio novu digitalnu instrument tablu sa 7-inčnim ekranom, širu paletu boja za eksterijer (uključujući nove dvobojne kombinacije), nove boje za enterijer, proširenu ponudu opcija za individualizaciju, kao i nove alu točkove od 16 inča.

 

abarth%2011.jpg

 

Nove boje za eksterijer su Pista Grey, Rally Beige, Trofeo Grey i Cordolo Red, a tu su i nove dvobojne kombinacije Pista Grey/Leggenda Light Blue i Rally Beige sa Officina Red ili Trofeo Grey bojama.

 

abarth%201111.jpg

 

Za Cabrio verziju novost predstavlja kombinacija Rally Beige karoserije i bež boje krova.

 

abarth%20111.jpg

 

Abarth 500 MY2014 će se nuditi sa paketima opreme ''Custom'', ''Turismo'' i ''Competizione'', a pod haubom je poznati 1.4 litarski turbo četvorocilindraš.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2015 Fiat 500 i Abarth 500 na sajmu u Njujorku

 

111693-fiat%20500%201.jpg

 

Fiatova premijera na ovogodišnjem sajmu automobila u Njujorku biće doterani Fiat 500 i Abarth 500, modelske godine 2015. Velikih izmena u stvari nema, ali se ističu modifikovani enterijer sa 7-inčnom digitalom instrument tablom, koja će standardno biti dostupna u verzijama Sport, Lounge, Turbo i Abarth.

 

111694-fiat%20500%2011.jpg

 

Tu su između ostalog i redizajnirana centralna konzola i tri nove boje za eksterijer: Giallo Moderna Perla (žuta), Laser Blu (plava) i Billet Argento (srebrna). Na kraju, modeli 500 Abarth, Abarth Cabrio i Turbo će moći da se dobiju i sa novom šestostepenom automatskom transmisijom.

 

111695-fiat%20500%20abarth.jpg

 

2015 Fiat 500 će se u prodaji na američkom tržištu pojaviti u julu, a cene će biti saopštene naknadno.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Fiat izgubi 10.000 evra na svakom prodatom primerku eletričnog modela 500e

 

90062-fiat%20500e.jpg

 

Pre tri godine je Serđo Markjone predvideo da će kompanija gubiti oko 7.000 evra na svakom proizvedenom primerku električnog ''500e'', ali nažalost ta cifra je u međuvremenu porasla na 10.000, pa je izvršni direktor Fiat-Krajsler grupe u šali apelovao da ljudi ne kupuju ovaj automobil.

Tokom govora na ''Brukings'' Institutu, Markjone je rekao: ''Ako razmišljate da kupite 500e, nadam se da ćete odustati, jer sa svakim prodatim primerkom gubim 10.000 evra''. Fiat 500e ima litijum-jonsku bateriju od 24 kWh i električni motor sa 111KS i 200 Nm koje mu omogućavaju maksimalnu brzinu od 137 km/h i 140 km autonomije od jednog punjenja.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Prljavi Hari vozi ''čist'' automobil

 

prljavi-hari-vozi-cist-automobil.jpg

 

Poznati glumac je nedavno uslikan kako ulicama Holivuda krstari u automobilu koji svako od nas može da priušti, iako je za očekivati videti ga u nekom skupocenom modelu.

Klint Istvud je stara škola Holivuda i to dokazuje i kada su automobili u pitanju. Vremešni glumac je nedavno viđen kako na snimanje svog novog filma dolazi u Fiatu 500e, automobilu koji je u potpunosti u skladu sa propisima koji se tiču očuvanja životne sredine. Ne samo što ne zagađuje okolinu ova električna verzija ima unapređenu aerodinamiku u odnosu na benzinsku verziju, i umesto manuelnom u modelu 500e se nalazi automatski menjač. Tačno je da mu od 0 do 100 treba 9.1 sekunda ali to je i normalno za automobil koji ima svega 111 konjskih snaga. Istvud je na ovaj način pokazao da nije sve u novcu, jer bi on bez problema mogao sebi da priušti automobil marke Ferari ili Mercedes, ali poruka koju insprektor ''Prljavi Hari'' šalje jeste da je važno misliti i na životnu okolinu.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pogea Racing Fiat 500 Abarth

 

pogea%204.jpg

 

Pogea Racing u svojoj ponudi sada ima i novi tjuning program za Fiat 500 Abarth.

 

pogea%2044.jpg

 

U ponudi su dva paketa za pojačanje motora, i to Stage 1 (po ceni od 819 evra) koji podrazumeva pojačanje na 120 kW/162KS i 275 Nm, kao i Stage 2 (za 919 evra) koji znači 168+ KS i 285 Nm obrtnog momenta. Ovaj potonji paket omogućava najveću brzinu od 226 km/h i ubrzanje do stotke u trajanju od 6.6 sekundi.

 

pogea%20444.jpg

 

Takođe, kupcima se nude i set alu točkova od 18 inča (gume 215/35 18), kao i aero body elementi od ugljeničnih vlakana i fibergalasa.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Fiat 500 M1 Turbo Tallini Competizione

 

road%20500%201.jpg

 

Fiat 500 M1 Turbo Tallini Competizione je ime novog modifikovanog Fiata 500 za koji se pobrinuo Road Race Motorsports.

 

road%20500%20111.jpg

 

Automobil privlači pažnju agresivnijim wide body eksterijerom (elementi od ugljeničnih vlakana), novim točkovima od 16 inča sa Toyo Proxes gumama 255/40-16, modifikovanim ogibljenjem, sportskim izduvnim sistemom, jačim kočnicama, LSD diferencijalom, trkačkim sedištima, zaštitnim kavezom, za 55 kg manjom težinom i motorom pojačanim na 250KS i 339 Nm.

 

road%20500%2011.jpg

 

Treba napomenuti da će Road Race Motorsports ponuditi ograničenu seriju od samo 50 ovakvih Fiata 500, koji inače od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za sekundu brže u odnosu na serijski model.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Abarth 500 Custom Track Package

 

abarth%20500.jpg

 

Fiat je na britanskom tržištu ponudio novo specijalno izdanje Abartha 500, a radi se o Abarthu 500 Custom Track Package koji je na raspolaganju u ograničenoj seriji od samo 65 komada (u čast 65 godina od kada je Carlo Abarth u Italiji osnovao Abarth & C.). Automobil je dobio Record Grey Metallic boju, zatamnjena zadnja stakla, žuta kočiona klešta, set 17-inčnih alu točkova, 7-inčnu TFT instrument tablu, sportska sedišta, sportski izduvni sistem sa dve izduvne cevi, Blue&Me Bluetooth hands free sistem... Kupac dobija i Abarth Track Experience, odnosno track day iskustvo na jednoj od staza (Oulton Park, Donington Park i Brands Hatch). Pod haubom je 1.4 turbo četvorocilindraš sa 135KS i 206 Nm obrtnog momenta, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 7.9 sekundi, a najveća brzina iznosi 205 km/h.  Abarth 500 Custom Track Package već može da se naruči kod 29 Abarth dilera u Velikoj Britaniji, i to po ceni od 14.990 funti.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
500 Couture: Fiat predstavlja revolucionarni koncept ekskluzivnog individualizovanog pristupa

 

fiat%20500%20ron%20arad.jpg

 

Model Fiat 500 je opet u žiži javnosti, kao što i dolikuje autentičnoj italijanskoj ikoni stila, ovog puta kroz predstavljanje modela ''500 Couture'', koji pomera granice kada je u pitanju ekskluzivni personalizovani pristup na Salonu automobila u Parizu, a ekskluzivni ''500 Ron Arad Edition'' je primer toga. Prepoznatljiv po naročitom, tipičnom italijanskom umeću izrade, karoserija je osmišljena naročitim dizajnom, poput ukrasa koji je ''ušiven'' na vozilo, čineći ga jedinstvenim. Izložbeni modeli ''500 Comics'', ''500 camouflage'' i ''500 Jeans'', tri različita vida koncepta ''500 Couture'', inspirisanim svetom mode i napravljenim da unaprede pop i trendi prirodu koja je u samoj srži modela 500, takođe će biti prikazani u Parizu.

 

Raznolik, kreativan i savršeno opušten u gradskoj vožnji, legendarni Fiat 500 može se pohvaliti prirodnim darom za prilagođavanje. Ovo čini kontekst novog modela ''500 Ron Arad Edition'', najnovije verzije koncepta italijanskog vrhunskog prilagođavanja kupcima koji žele da istaknu svoju ličnost kroz jedinstveni, upečatljivi stil. Proteklih godina, personalizovani pristup postao je najvažnija stavka u auto svetu, u kojem postoji izrazito velik izbor, i u kojem kupci postaju sve probirljiviji. Dakle, suočavamo se sa sve većim izborom automobila i promenom u stavovima kupaca, koji kod svojih odluka o kupovini sada pokazuju snažnu želju za upečatljivošću: svaki kupac želi da se oseća jedinstvenim i da istakne svoju ličnost kroz automobil. Postoji samo jedan odgovor na ovu opravdanu potražnju sa vrhunskim prilagođavanjem: Fiat 500.

 

Model ''500 Ron Arad Edition'' slavi susret legendarnog automobila i međunarodno priznatog dizajnera. Naročito, oblik legendarnog modela Fiat 500 iz 1957. godine, nezvanično poznatog među ljubiteljima ovog automobila kao ''Cinquino'' – napravljena je na stranicama automobila kroz samu srž italijanskog umeća izrade. Ron Arad je odabrao upravo osnivača današnje porodice 500 kao centralnu figuru izložbe ''Reverse'', prikazane od decembra 2013. do marta 2014. godine u muzeju Pinakoteka Anjeli u Torinu, izložbenom prostoru koji je dizajnirao Renco Pijano, na 4. spratu zgrade Linoto na nivou na kojem se nalazila proizvodna traka gde su nikada vršeni testovi na Fiatovim automobilima, uključujući i Fiat 500. Model ''500 Ron Arad Edition'' ima odlične karakteristike, koje uključuju stakleni krov, detalje od hromiranog metala, unutrašnjost u crnoj boji, vrhunska sedišta od kože Poltrona Frau sa detaljima u boji slonovače, TFT instrument ploču od 7 inči, Blue&Me stistem, volan presvučen kožom sa komandama za radio uređaj, automatsku kontrolu klimatizacije, maglenke, 16-inčne alu-felne, crnu metalik boju i belo kućište retrovizora, sa oblikom legendarnog modela 500 nacrtanim na bočnim stranama. Planiran da bude pušten u prodaju u novembru na svim glavnim tržištima u Evropi, model 500 Ron Arad Edition je kolecionarski primerak, i Fiat je rešio da obezbedi specijalnu uslugu ljubiteljima ovog automobila koji ga kupe. Automobil će direktno biti isporučen na adresu novog vlasnika, zajedno sa maketom u razmeri od 1:18 upakovanom u kutiju. Istu ekskluzivnu mogućnost nude i ostali iložbeni primerci koji će biti predstavljeni u Parizu, a sve ih karakteriše stopostotno italijansko majstorstvo kako bi prikazalo različite interpretacije koncepta ''500 Couture''.

 

fiat%20500%20comics.jpg

 

Detaljnije navedeno, ''500 Comics'' je omaž pop prirodi legendarnog modela 500, i ističe se prelepim izgledom, dostupnim u dve boje (pastelnom oker žutom i/ metalik crnom), ukrašenom majstorski izrađenim opšivom koji prati elegantne linije. Nasuprot tome, model ''500 Camouflage'' inspirisan je trendseterskom prirodom same DNK modela 500, i poigrava se na izrazito sivom ili zelenom kamuflažnom šarom, naglašenim kućištima retrovizora u fluorescentno žutoj boji.

 

fiat%20500%20camouflage.jpg

 

Poslednji u ovoj grupi je model ''500 Jeans'', takođe inspirisan svetom mode modela 500, koji se ističe plavom bojom i opšivom karakterističnim za džins, koji se po prvi put pojavljuje i na instrument tabli.

 

fiat%20500%20jeans.jpg

 

Ekskluzivni ''500 Ron Arad Edition'' – kao i ostala tri izložbena primerka koji će biti prikazani na Salonu automobila – su izrazi raznolikog duha ikoničnog Fiata, koji se odlično snalazi i u svetu umetnosti i dizajna. Ne slučajno, model ''500 Ron Arad Edition'' i ''500 Comics'' bili su zvezde specijalnog događaja koji je bio upriličen na MotorVillage Rond-Point des Champs Elysées tokom nedelje mode i nekoliko dana pre otvaranja Salona automobila.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bond se preselio u Fiat 500?

 

fiat%20500%20007.jpg

 

Najpoznatiji ''tajni'' agent na svetu Džejms Bond se izgleda definitivno oprostio od Aston Martina – naredne godine će ulicama Rima jurcati u Fiatu 500! Špijun koji decenijama nije izlazio iz voljenog Aston Martina, u najnovijem filmu sešće za volan Fiata 500, piše Sky News na svom portalu. Reč je o još uvek bezimenom ostvarenju u kojem će Danijel Krejg igrati ulogu britanskog tajnog agenta 007 po četvrti put – nakon Kazina Rojal, Zrna utehe i Skajfola. Bond će, kako se navodi, italijanski automobil voziti tokom sulude trke po ulicama Rima. To je jedna od scena koje će biti snimljena tokom februara i marta naredne godine.

 

Međutim, Fiat će završiti u jako lošem stanju, u blizini Vatikana. Njegov Aston Martin DB5 takođe se loše proveo u Skajfolu, kada je eksplodirao u ''klimaksu'' filma. I sami znate da kola imaju značajnu ulogu u filmovima o Bondu. Recimo, DB5, koji se pojavio mnogo puta. Prvi put u trećem filmu o tajnom agentu 007 Goldfinger (1964), kada je Šon Koneri bio glavni dasa. Takođe i u Kazinu Rojal sa Krejgom, 42 godine kasnije.

Italijanska prestonica će ugostiti tri glavne akcione scene u novom filmu, uključujući i noćne jurnjave po gradu, kada će jedan automobil završiti u reci Tibar, navodi italijanska agencija Ansa. Biće tu i sletanja padobranom na Ponte Sisto, most iz 15. veka, kao i delova koji će biti snimljeni van grada, u kraljevskoj palati u Kazerti. Ostvarenje bi u bioskopima trebalo da se nađe krajem 2015. Režiraće ga Sem Mendez.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Abarth 695 Biposto

 

122898-Abarth%20695%201.jpg

 

Na stazi ''Riccardo Paletti'' pored Parme test vožnjama je predstavljen novi Abarth 695 Biposto. Lansiranje modela poklopilo se sa 50-godišnjicom prvog Fiata Abartha 695.

 

122900-Abarth%20695%2011.jpg

 

Abarth 695 Biposto je predstavljen na sajmu u Ženevi na proleće, narudžbine se primaju od juna, a prve isporuke kupcima biće krajem ove godine. Broj narudžbina je već ispunio celogodišnju proizvodnu kvotu, tako da ako ste zainteresovani, moraćete da sačekate na isporuku.

 

122899-Abarth%20695%20111.jpg

 

Za Abarth 695 Biposto PR-ovci kažu da je ''najmanji među superautomobilima''. Sa 1.4 T-Jet motorom sa 190 konjskih snaga i 250 Nm možda nije u rangu drugih superautomobila, ali sva trkačka tehnologija ugrađena u ovaj superautić težine samo 997 kg garantuje fenomenalne vožnje na stazi ili na putu (ubrzanje do 100 km/h traje 5.9 sec, najveća brzina 230 km/h). Ako još niste shvatili o čemu je reč, biposto na italijanskom znači dvosed.

 

Abarth%20695%2011111.jpg

 

Abarth%20695%201111.jpg

 

Filozofija Carla Abartha, objašnjena kroz slogan ''Nedelja na stazi, ponedeljak u kancelariji'', sažeta je u novom 695 Biposto, ali uz dodatak da se sa ovim automobilom svaki dan možete osećati kao vozač trka.

 


 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Romeo Ferraris Cinquone

 

romeo%201.jpg

 

Italijanski Romeo Ferraris je još prošle godine najavio ekstremni Abarth 500, koji je sada ugladao svetlost dana u definitivnoj, serijskoj verziji. Automobil je nazvan Romeo Ferraris Cinquone, a dostupan je u tri verzije: entry level Cinquone, Cinquone S i Cinquone Corsa.

 

romeo%2011.jpg

 

Bazni Cinquone ima 1.4 litarski T-Jet engine sa 160KS i 230 Nm, u paru sa manuelnim menjačem, a do 100 km/h ubrzava za 7.4 sekundi (najveća brzina je 211 km/h).

 

romeo%20111.jpg

 

Cinquone S raspolaže sa 210KS i 310 Nm, do stotke stiže za 5.7 sekundi i može do maksimalnih 232 km/h.

 

romeo%2011111.jpg

 

Na kraju, tu je i Cinquone Corsa sa 248KS i 330 Nm, kome od 0-100 km/h treba 5.5 sekundi, a postiže 240 km/h.

 

romeo%201111.jpg

 

U paketu su i wide body kit, nova hauba, modifikovano ogibljenje, jače kočnice, novi izduvni sistem sa dve centralno postavljene izduvne cevi, alu točkovi od 18 inča, Recaro sportska sedišta, roll bar, detalji od ugljeničnih vlakana u enterijeru sa kožom i alkantarom... Kupcima su na raspolaganju i opcije poput paketa od ugljeničnih vlakana (retrovizori, zadnji spojler...) i Leggero paket koji između ostalog podrazumeva haubu i vrata prtljažnika od ugljeničnih vlakana (pa je automobil za 60 kg lakši od fabričkog modela).

Osnovni Cinquone košta 47.762 evra, a najskuplji je Cinquone Corsa Cabrio sa cenom od 69.220 evra.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istorija: Fiat 500

 

123785-fiat%20500%201.jpg

 

Nije retkost da automobil bude zamišljen kao jeftino prevozno sredstvo, a pri tom stekne toliku popularnost da postane kultni status.

Još od nastanka Ford Modela T, auto kompanije su shvatile da, iako su premijum proizvodi donosili najveći profit, snaga firme je ležala u malim, ekonomičnim i jeftinim automobilima napravljenim za šire narodne mase. Oni bi često znali da mladim kupcima odrede budući rok kupovine automobila, pa nije rekost da najveću bazu ''navijača'' danas imaju upravo firme koje su u svojim državama bile prve u proizvodnji jeftinih automobila - Ford, Volkswagen, Citroen, Mini i Fiat. Kao što smo spomenuli, prvi automobil za šire narodne mase je bio Ford Model T. Kada je predstavljen 1908. godine po početnoj ceni od svega 250 dolara, Model T je u potpunosti populirizovao auto industriju u Sjedinjenim Američkim Državama i u narednih 20-ak godina predstavljao oko pola svih automobila na ulicama.

 

fiat%20500%2011111.jpg

 

Ford je najavio klasu koju će kasnije moderizovati Volkswagen Beetle, Citroen 2CV i Austin Mini, ali nijedna kompanija nije počela da radi na konkurentu sve do ranih 1930tih godina. Naime, italijanski proizvođač automobila Fiat je danas u svetu najpoznatiji upravo po malim automobilima, a prvi takav proizvod od čega je sve počelo je bio model Topolino. Kada je predstavljen 1937. godine, ''mali miš'', kako je njegovo ime bilo u prevodu, je bio dostupan kao kupe, kabrio i karavan i uparen sa jednako malim motorom od 569 cc i četiri cilindra (13KS), mogao da dostigne maksimalnih 85 km/h.

Upravo je Topolino postao prvi veoma uspešni mali automobil na svetu, zahvaljujući niskoj ceni od samo 8.900 lira i do 1955. godine prodat u preko 520.000 primeraka. Posle Drugog svetskog rata, dok se Evropa još oporavljala od ruševina, auto kompanije su razmatrale načine kako da opstanu u životu i privuku kupce. Prvi je reagovao novo-nastali Volkswagen, koji je nastavio da usavršava rani predratni projekat, kasnije poznat kao Beetle (Buba), a ovaj automobil će kasnije poznati najpoznatiji i najprodavaniji u istoriji. Usledio je Citroen, koji je 1948. godine predstavio 2CV, a nešto kasnije je stigao i Austin Mini.

 

fiat%20500%20111111.jpg

 

Međutim, kao jedna od poraženih država u ratu, Italijani nisu imali veliku moć da predstave potpuno novi automobil, pa je posleratni Topolino u velikoj meri ličio na svog prethodnika. Do sredine 1950tih godina, Fiat nekako uspeva da se oporavi od rane krize i 1955. godine stiže model 600. Po početnoj ceni od 590.000 lira, ili oko 6.700 evra u današnjoj valuti, 600 je imao motor pozadi, pogon na zadnjim točkovima i prostora unutra za četiri odrasle osobe. Ovaj automobil će se pokazati toliko popularnim da će se kasnije prodavati i pod Seat i Zastava oznakama širom sveta. U svakom slučaju, u roku od samo nekoliko godina Fiat uspeva da stekne dovoljno velike finansije da počne rad na potpuno novom automobilu.

 

fiat%20500%201111111.jpg

 

Ovaj proizvod je trebao da bude duševni naslednik Topolina, ali sa modernijim dizajnom i mehanikom. Posao je ponuđen Fiatovom glavnom inženjeru Dante Giacosi, koji je od samog starta želeo manji 600 za šire narodne mase. Jednostavan, kvalitetan i pre svega jeftin, novi Fiat 500 je trebao da moderizuje Italiju i ''pogura'' je u budućnost u smislu auto industrije. Fiat je takođe znao da, iako će profit na malom automobilu biti jednako mali, 500 je trebalo da igra ključnu ulogu u zadržavaju liderske pozicije u ovoj državi. Naime, kupac je trebao da startuje sa 500, ali onda tokom godina pređe na veće i skuplje automobile kompanije, čime bi ostao veran kupac Fiata kroz ceo svoj život.

 

fiat%20500%2011111111.jpg

 

Giacosa, koji je takođe bio jedan od inženjera u razvoju Topolina, je imao težak zadatak pred sobom. Naime, njegov plan se zasnivao na maksimalnom prostoru za dvoje odraslih osoba, dvoje dece i putničkim torbama u automobilu dugačkim manje od tri metra. Da bi takav automobil bio uspeh, on je morao da se sa lakoćom probije kroz uske italijanske ulice, a da pri tom bude toliko jednostavan da bi svaki vozač, sa minimalnim mehaničkim znanjem, mogao da ga popravi u svojoj garaži. Dok su 500 i 600 u velikoj meri bili dizajnerski identični, njihova velika razlika se odnosila na mehaniku. U oba slučaja motor je bio postavljen pozadi, za bolji raspored težine, a oba automobila su takođe prenosila snagu na zadnje točkove.

 

Međutim, dok je 600 imao motor od četiri cilindra, 500 je imao manji motor od samo dva cilindra, zapremine 479 cc sa 13KS, a snagu je prenosio na točkove preko četvorostepenog manuelnog menjača. Predstavljen u junu 1957. godine, rani 500 je kupac uz doplatu mogao da dobije i sa platnenim krovom sličnom onome koji je publika već videla na popularnom Citroenu 2CV. 500 je takođe u tom momentu bio jedan od samo tri automobila u svetu sa takozvanim "samoubilačkim vratima", a uskoro Fiat nije mogao da proizvede dovoljan broj primeraka, pa su otvorene dodatne dve fabrike u Italiji.

 

123786-fiat%20500%2011.jpg

 

500 dobija i svoju Sport verziju sa nešto većim motorom od 499 cc i 21KS. Godine 1960. debituje i prvi karavan, a uskoro i prve kopije - Autobianchi Bianchina, Puch 500 i Vignale Gamine.

Fiat 500 će ostati u proizvodnji sve do 1975. godine bez većih promena. Da bi zadovoljio sigurnosne mere, tokom navedenog perioda su debitovali i novi branici, kao i nešto veći motor od 594 cc i 23KS. Iako je tokom cele svoje karijere bio veoma uspešan automobil u svim verzijama i prodat u približno četiri miliona primeraka, najviše pažnje svakako privlači sportska Abarth opcija. Iako u poslednje vrema malo aktivna, ova automobilska kuća je pedesetih i šezdesetih godina prošloga veka, stvarala istoriju, sa mnogobrojnim modelima izrađenim na bazi automobila Fiata, koji su slavu stekli kako na pisti, tako i na ulici.

 

123787-fiat%20500%20111.jpg

 

Osnivač firme, Carlo Abarth, rođen je 1908. godine u Beču. Karijeru je započeo još dvadesetih i tridesetih godina vozeći moto trke i usavršavajući se kao mehaničar. Godine 1928. izrađuje svoj prvi auspuh i postaje specijalista za izduvne sisteme kod motocikala i automobila. Njegovoj afirmaciji pomažu i poznanstva sa velikanima svetske automobilske industrije kao što su Ferdinand Porsche i Rudolf Hruska, koji su smatrali Abartha za genijalnog inženjera. Životni put ga vodi preko Kraljevine Jugoslavije (gde je jedno vreme živeo), do Italije gde, a posle Drugog svetskog rata, osniva firmu Abarth, 1949. godine, u Bolonji. Veoma brzo se osniva i trkačko odeljenje, a već 1951. godine kompanija se seli u Torino, gde počinje saradnja sa gigantom italijanske auto-industrije, grupacijom Fiat.

 

123788-fiat%20500%201111.jpg

 

Abarth je bio najpoznatiji po proizvodnji auspuha za trkačke automobile i drumska vozila, a među njegovim klijentima bili su Ferrari, Maserati i Alfa Romeo. Pored toga, fabrika je nudila i kitove za tjuning vozila Fiat, a na trkama je učestvovala sa svojim modifikacijama. Predstavljanje Fiata 600, kod nas poznatijeg kao Fića, 1955. godine, bilo je prekretnica za Abarth. Veliki tjuning potencijal koji je ovaj automobil imao, inspirisao je Abartha da već sledeće godine na Salonu automobila u Briselu prikaže svoje viđenje. Novi model je nazvan Fiat Abarth 750 Berlina S. i. ''Elaborazione''. Iza ovog dugačkog imena stajao je, spolja, skoro nepromenjeni Fića, dok su sve modifikacije bile ispod lima.

 

Posle uspeha sa 600, Abarth odlučuje da se oproba i sa popularnim 500, a serija prvih automobila stiže u Abarth garažu 1958. godine. Slično kao i u slučaju 600, i 500 Abarth je izgledao kao svaki drugi 500 na putu dok se snaga automobila krila u mehanici. Naime, Abarth je povećao kompresiju motora sa 6.55:1 na 10.5:1, ubacio veći karburator i novi auspuh i povećao snagu motora sa 13KS na 26KS. Da bi pokazao kupcima kvalitet svojih proizvoda, jedan od ranih modela je stalno vožen sedam dana i noći ukupno 18.186 kilometara, pri prosečnoj brzini od 108 km/h, čime je oborio šest svetskih rekorda.

 

Uskoro su krenuli i veliki uspesi na stazama, čime su 500 i Abarth stekli veliko ime za sebe. Ubrzanje do 100 km/h je iznosilo oko minut, što je ujedno bila i maksimalna brzina, ali za automobil sa težinom od ispod 500 kg, veći brojevi i nisu bili potrebni. Abarth je nastavio da nudi svoju verziju 500 sve do kraja karijere ovog automobila. U svakom slučaju, definitivan kraj za 500 stiže posle 1975. godine, kada je debitovala zamena u vidu modela 126 (kod nas poznatiji kao Peglica), koji je nastavio sa prodajnim uspesima, ali nikada nije imao onaj šarm kao 500. Danas je 500 sigurno jedan od ikona italijanske auto industrije i jednako poznat kao i egzotični super-automobili.

Ovaj trend je znao i sam Fiat, koji je odlučio da vrati svoj najpoznatiji automobil u serijsku proizvodnju 2007. godine sa retro dizajnom. Međutim, za razliku od prethodnika, moderni 500 ima motor i pogon napred, modernije benzinske i dizel motore, pa i premijum cenu, ali i pored svih razlika nastavlja sa duhom koji je započet još 1957. godine...

 

Autor: Talladega

 



 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snimljen Fiat 500 facelift

 

fiat%20500%20f.jpg

 

Lovci na auto novitete su negde u Italiji snimili maskirane test primerke obnovljenog Fiata 500 koji se očekuje tokom 2015. godine. Test primerci imaju maskirane branike i svetla, što upućuje na to da će tu biti i najvećih vizuelnih izmena u odnosu na sadašnju verziju. Dakle, možemo očekivati doetrani prednji deo, restilizovana prednje svetla i modifikovani zadnji branik. Očekuju se i promene u unutrašnjosti mada one po svemu sudeći neće biti velike i između ostalog će podrazumevati i unapređeni infotainment sistem. Gama motora bi trebalo da ostane ista, a što se promocije tiče ona bi mogla da bude održana u septembru 2015. na sajmu automobila u Frankfurtu.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...