Jump to content
FAS Goran
Guest 3917

1.9 JTD vs. 1.3 M-Jet

Recommended Posts

Guest 3917

znaci, zanima ju me konkretno ovi motori u fiat puntu 2b:

koji je bolji za nase uslove?

potrosnja i odrzavanje?

odnos ks/kg?

obrtni mom. koliko sam video je 196Nm/1500 za JTD od 85 ks, 180Nm/1750 za 1,3 od 70ks.

ne mogu da nedjem nigde tezinu 1,3 mjet-a!

i da li moze da se nadje 1,9 jtd od 100ks i koje su njegove karakteristike?

koji je motor bolji za puntovu sasiju?

koji vise odgovara osetljivom trapu?

hvala unapred na odgovorima!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj kum ima Doblo 1.3...Zamisli dvoosovinsku prikolicu sa arnjevima i punom opremom za transport cak i rampom za navoz.U tu prikolicu opusteno parkiras ceo Doblo,bez da pazis da ne zakacis nesto :cool E,vec dve godine razni neizivljeni klinci cepaju tog jadnog Dobla sa prikolicom po teritoriji cele stare Juge,i ne mogu mu nista osim da potrose malo vise nafte.To je ono sto ti mogu reci o 1,3 MJ a o 1,9 ne bi da lupam jer nemam iskustva sa tim motorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
i da li moze da se nadje 1,9 jtd od 100ks i koje su njegove karakteristike?

To je 1.9 Multijet JTD. Kazu da ih ima, ali ja nisam video uzivo jos nijednog.

Inace i 1.3 i 1.9 su dobri motori za njegovu sasiju i oba vuku lepo, samo sto je ovaj prvi sasvim dovoljan, a ovaj drugi i vise nego dovoljan ;) Ne znam samo kakva i kolika im je razlika u odrzavanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 3917

pa kazu da je 1,9 jtd jeftiniji za odrzavanje je bolje podnosi domace gorivo, mada mi nije jasno jer su oba common rail dizeli, ali je valjda 1,9 euro 3, a 1,3 euro 4.

ne mogu da nedjem tezinu 1,3 mjeta.

je zna neko?

fascinantni su mi obrtni momenti za takve autice, sto je za grad, ai za otvoreni put milina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam grande punta 1.3 mjet 95ks i ide ko slabo. Moraš da ga vrtiš u visoke obrtaje da bi pustio sve te konje, a dizelu to vrtenje baš i ne godi. Troši više od stila karavana JTD 115. Možda je grande pretežak za ovaj motor ali mi se nikako ne sviđa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pa kazu da je 1,9 jtd jeftiniji za odrzavanje je bolje podnosi domace gorivo, mada mi nije jasno jer su oba common rail dizeli, ali je valjda 1,9 euro 3, a 1,3 euro 4.

Mnogo su vece razlike izmedju JTD i M-Jet motora nego sto se tebi cini...

Verzije JTD su sad vec prevazidjene varijante Fiat-ovih dizel motora...

To je prva generacija common rail-a...

M-Jet je druga [ aktuelna ] generacija Fiat ''common rail'' dizela...

''Glavna razlika izmedju JTD i M-Jet motora je u broju i vremenu brizganja goriva. JTD brizga 2 puta, a M-Jet vise puta u manjim kolicinama radi boljeg i cistijeg sagorevanja. M-Jet motori su tisi i mirniji. '' - by ''Stilo Abarth''

Dodaj jos da imas M-Jet i sa 16v [ za razliku od JTD-a koji su sa 8v ], i dobijes iz 1.9 M-Jet i oko 150KS [ zavisi od verzije ], a od 1.9 JTD-a dobijes 115KS...

Dakle, M-Jet je noviji, savremeniji, efikasniji dizel... :cool:

ne mogu da nedjem tezinu 1,3 mjeta.

je zna neko?...

Sve podatke o fabrickim specifikacijama Punta pogledaj na :

http://www.carfolio.com/search/results/?te...p;x=15&y=22

Naravno, isti sajt mozes koristiti i za bilo koji drugi automobil... :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 3917

@nesaoct:

hvala za link.

resio sam neke dileme..

nego, po vama, koji bi bio bolja kupovina:

1,3 trosi u proseku litar manje, ima manji ob.mom 180/1750.ali je i laksi 60kg, verovatno je skuplje odrzavanje, ali je savremeniji motor ili 1,9 koji ima 196Nm/1500rpm!!!?

ne znam, da li se ta razlika u Nm i ks (od 16 NM i 14,2 ks) moze osetiti u svakodnevnoj voznji u gradu ili je to neprimetno?

sta mislite?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...kad poredis dva auta, pogledaj im ''Power-to-weight ratio''...

Fiat Punto 1.3 Multijet 16v - 70,4 KS/ton

Fiat Punto 1.9 JTD - 79.81/ton

Dakle, razlika nije 14KS, vec nekih 9KS u praksi...

I, nemoj se opetrecivati sa tim sitnim razlikama u Nm i sl...

Nije to stavka koja te opredeljuje prilikom kupovine malog gradskog auta...:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manja registracija, ne verujem da je neka bitna razlika u održavanju. Uvek bih uzeo tehnološki novije rešenje, posebno što je u pitanju proverena stvar, koja se fenomenalno pokazala.

Tih 200 obrtaja razlike za max torqe ne znači mnogo u praksi. Debelo glasam za 1.3 mjet, baš kao što bih voleo da moj sledeći auto ima 1.6 mjet u Bravu, i ciljaćemo na to za 2-3 godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torque je jako bitan, ali u konkretnom slucaju je razlika potpuno zanemarljiva. Sto rekose vec, uzmi auto kome je registracija osetno niza, a motor tehnoloski moderniji. Ti motori se i onako ugradjuju u Opele, pa odrzavanje ne moze biti skupo.

Pretpostavljam da ja 1.9 Multijet vec druga prica, ali em sto ces ga jako tesko naci, em sto je za njega registracija bar 25K dinara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozim 1.9jtd a 1.3mjet nisam nikad probao ali bih sve jedno pre kupio 1.3 mjet. 1.9 JTD uopste nije jeftin za odrzavanje (doduse to zavisi u kom periodu zivota automobila se sretnete) samo na razlici u registraciji bih uzivao, da ne pricam u jos manjoj potrosnji...

Da se ne shvati pogresno, ja volim onih 9 ks viska :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozim 1.9 M-jet stilo 2004. Ima 140KS i mogu vam reci da ide dobro, i da malo trosi ako se normalno vozi. Prva registracija je bila 24500 din pre 2 meseca. Motor 1.3 M-jet nisam nikada vozio ali sam cuo od prijatelja koji ga je vozio da je to slab motor za Grande punto. Ali mislim da je za Punto 2b to super motor... Moja preporuka je 1.3 M-jet ako je 2b u pitanju, jer mislim da mu ne treba jaci motor od toga. Manja registracija i manja potrosnja od 1.9 definitivno...

Pozzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi servis na 1.3MTJ koji sam radio me je koštao 6.200 dinara (3l ulja, filter goriva, filter ulja, filter vazduha, filter klime + ruke).

Na drugom servisu sam pored redovnog (3l ulja, filter ulja i filter vazduha) zamenio i srednji nosač motora. Sve + ruke = 7.500 dinara.

Od decembra 2007. (kupljen sa 156k km) sam prešao nekih 12-13k km i osim goriva drugi izdaci su bili kozmetika i pranje.

Rezultat = ja prezadovoljan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega je imao Punta 1,3 Mjet i bio je prezadovoljan. Salio se kako je to jedini auto koji po gradu trosi manje nego na otvorenom.

Moj glas za Mjet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osim što je moderniji, štedljiviji, još uvek malo skuplji za održavanje mjet ima izraženu turbo rupu, i po tome, ali samo po tome pomalo podseća na Uno 1.4td.

Ako tražiš pretežno gradski auto svi su aduti kod mjeta.

Ako voliš da voziš tj. uživaš u vožnji neće škoditi koji KS i nm više. Oprpstićeš i skoro litar veću potrošnju.

Glasam za jtd, da nekažem jtd100ks, ali on je redak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 3917

@kole:

prosto mi je neverovatno da tako mali dizelas, najsavremenije konstrukcije sa 16v i td. i td. ima turbo rupu, kao uno??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kole

da li si vozio mjet? bilo koji?

Jeste da malo jace povuce kada zavrti turbinu, ali to definitivno nije "rupa", a pogotovo ne "turbo rupa" :) :) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne bude zabune, ne želim uopšte da upoređujem Uno1.4td i Punto mjet. Nema smisla. Kažem samo da me mjet malo podseća na mog pišeg Una kojeg se rado sećam.

Mjet 1.3 70 KS u Puntu III ima turbo rupu svidelo se to nekom ili ne.

Stilo 1.9jtd vozim svaki dan. Ubrzava tečno iz lera. Skoro da neznaš kada turbina radi a kada ne. Ali dobro to je trbina promenljive geometrije. Kada sam seo u drugarovog mjeta taj slabiji odziv na gas dok se turbina ne razvrti je jedino što sam zamerio tom autu. Vozio sam naravno i Punta jtd, podseća na Stila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo za JTD je 100 posto tacno, taj motor fantasticno ubrzava iz nizih obrtaja.

Iskreno, turbo rupa je bila jedan od razloga zbog kojeg sam prodao Mondea koji nije imao common rail i turbo rupa me je po gradu nervirala do bola.

Sad i mene malo cudi to za Mjet, mada nisam vozio pa ne znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čudi i mene, ima sasvim dovoljnu zapreminu i takođe varijabilnu turbinu.

Ja nemam varijabilnu turbinu, pa kao da je nema.

Očekivao bih od malog mjtd da možda u nekom momentu jače povuče, ali nikad ne bih pretpostavio da ima ozbiljnu slabost na nižim obrtajima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet da budem jasniji mjet nije mrtav konj, čak spada u živahnije dizelaše koje sam vozio. Ali ako hoćemo da ga uporedimo sa jtd-om, ovaj na gas reaguje spontanije i ubrzava tečnije.

Prosto razlika u zapremini između 1.9 i 1.3 je prevelika.

Govorim o mjetu 1.3 70 KS koji koliko znam nema varijabilnu trbinu i jtd 1.9 80KS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je bas lose ako se oseti drasticna razlika dok ne ukljuci turbo. Mada mislim da si u pravu, taj 1.3 70KS nema variabilnu turbinu, vec obicnu. Postoji verzija 90KS sa variabilnom. Bas cu morati da probam JTD 115HP, i da uporedim sa ovim mojim, da li ima neke razlike....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam o kakvoj rupi je reč :?

Ako misliš na ubrzanje iz mesta tu si možda u pravu. Ne može sigurno da povuče od 800 obrtaja kako bi neki možda želeli.

Ali turbo rupa u toku vožnje :shock: to ne stoji. Jedino ako menjaš brzine na 2000 obrtaja pa u višem stepenu padne na 1000 obrtaja...

Ja prebacujem u viši stepen na nekih 3000 obrtaja, onda padne na 2000 obrtaja i ima više nego dovoljno snage da u svakom trenutku povuče bez razmišljanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 3917

ispada da je prednost mjeta samo u 16ventila, a sve ostalo je na strani jtd....

pa onda se verovatno menjaju i vasi "glasovi" za m jet?!

@Togo:

bas ga dobro potezes kad saltas na 3000rpm, a max Nm je na 1750rpm.

ja bih to ranije, menjao.

garant ces smanjiti potrosnju!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ispada da je prednost mjeta samo u 16ventila, a sve ostalo je na strani jtd....

pa onda se verovatno menjaju i vasi "glasovi" za m jet?!

Mnogo su vece razlike izmedju JTD i M-Jet motora nego sto se tebi cini...

Verzije JTD su sad vec prevazidjene varijante Fiat-ovih dizel motora...

To je prva generacija common rail-a...

M-Jet je druga [ aktuelna ] generacija Fiat ''common rail'' dizela...

''Glavna razlika izmedju JTD i M-Jet motora je u broju i vremenu brizganja goriva. JTD brizga 2 puta, a M-Jet vise puta u manjim kolicinama radi boljeg i cistijeg sagorevanja. M-Jet motori su tisi i mirniji. '' - by ''Stilo Abarth''

Dakle, M-Jet je noviji, savremeniji, efikasniji dizel... :cool

:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...