Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Cruiser

Cruiserov Stilo 1.6 16v - prvi utisci & questions

Recommended Posts

... zamenjene svecice, kablova naravno neema :)

Stare svecice su bile Fiatove i imale zazor oko 1,5 mm, dve smedjkaste, dve belichaste, suve. Nove su NGK BKR6EZ (u uputstvu preporuchene su BKR5EZ) sa zazorom oko 0,8 mm - Gambler 'oce ove da stavi jer su za broj otpornije na toplotu. Stavljene su kad se motor ohladio. (1400 din 4 svecice + 500 din zamena i ostalo).

Sem toga kazhe da mi ulje shit-ina (jer sam po kupovini auta i u zhurbi sipao Selenia Gold umesto 20K), te da ce ga pojesti vrlo brzo. I vec 'ga jede'. Posle 1.500 km za oko 1 mesec pokazivach nivoa motornog ulja se prepolovio. Dosusmo opet na max, pa cemo da vidimo.

Proveren nosach menjacha - ok.

Prednje kochione diskove cu verovatno reparirati, zameniti plochice. Pri tome cu, probably, DOLITI ulje za kochnice, i izduvati eventualni vazduh (Gambler kazhe da kad - pogotovo kod starijih automobila - promenish komplet kochiono ulje novije generacije - poshto je agresivno - naduva gumice u sistemu i.. - karambol iz najbolje namere).

Menjach i dalje pratim.

Planiram wurth-ov injection cleaner (mozhda i danas): dospe se u rezervoar (sadrzhaj na 50 lit) i vozi. Vec sam ga pazario - 800 din.

Share this post


Link to post
Share on other sites
... zamenjene svecice, kablova naravno neema :). Ima (valjda 2 ili 4 bobine-bobinice, hm?). Stare svecice su bile Fiatove i imale zazor oko 1,5 mm, dve smedjkaste, dve belichaste, suve. Nove su NGK BKR6EZ (u uputstvu preporuchene su BKR5EZ) sa zazorom oko 0,8 mm - Gambler 'oce ove da stavi jer su za broj otpornije na toplotu. Stavljene su kad se motor ohladio. (1400 din 4 svecice + 500 din zamena i ostalo).

Sem toga kazhe da mi ulje shit-ina (jer sam po kupovini auta i u zhurbi sipao Selenia Gold umesto 20K), te da ce ga pojesti vrlo brzo. I vec 'ga jede'. Posle 1.500 km za oko 1 mesec pokazivach nivoa motornog ulja se prepolovio. Dosusmo opet na max, pa cemo da vidimo.

Proveren nosach menjacha - ok.

Prednje kochione diskove cu verovatno reparirati, zameniti plochice. Pri tome cu, probably, DOLITI ulje za kochnice, i izduvati eventualni vazduh (Gambler kazhe da kad - pogotovo kod starijih automobila - promenish komplet kochiono ulje novije generacije - poshto je agresivno - naduva gumice u sistemu i.. - karambol iz najbolje namere).

Menjach i dalje pratim.

Planiram wurth-ov injection cleaner (mozhda i danas): dospe se u rezervoar (sadrzhaj na 50 lit) i vozi. Vec sam ga pazario - 800 din.

POZ

Te dve smedje svece ti pokazuju da ti trosi ulje u tim cilindrima.one druge dve su ok.Pre no sto zamenis ulje sipaj Winis aditiv za ispiranje motora da properes kanale podmazivanja. Onda sipaj 20k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... na 12-tak lit benzina sipan wurth-ov injection cleaner pa nasuto josh 35 lit bmb-a, auto parkiran iza omw-a radio 10-tak minuta u leru, potom na auto put i via home - ukupno 50-tak km.

Primetno manja potroshnja, otprilike u proseku 1 lit - prema kompu. Dodatno josh nisam primetio ishta znachajnije. Neshto bolje ide, ujednacheniji zvuk, chistije ... mozhda i autosugestija. Primetio sam i izuzetno rezak zvuk od motora kad sam posle prvih 5 min u leru dodavao gas, i dalje u leru. Na izduvu auspuha neshto malo vode, u tachkicama, garezhi ne videh. Videcemo kad potroshim pola tog, obogacenog benzina.

Ponekad i dalje zna da zatrza (visoko hvata kvachilo) kad krecem prvom i iz druge u trecu, trzne jednom ali osetno i kad vracam iz trece u drugu, ipak redje i krace. Gambler je kret'o drugom - ni t od trzanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi,

idem na redovan servis a prosli put mi majstor predlozio zamenu plocica. Sad je na satu malo manje od 37.000 km.

U Ap Sportu imaju Lucas, prednji set oko 3000, zadnji oko 2500 dinara.

Sta kazete na to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam cuo, najbolji odnos kvalitet - cena imaju ETF i mozes da kontaktiras M-a za njih. Ja sam stavio LPR, posle sam saznao da ljudi nisu bas zadovoljni sa njima. Videcemo, ponekad hoce da zacvile...

Evo ti M-ov post koji dosta toga objasnjava.

Dranix....ja kocim sa JURID-om. Nemam mnogo kilometara sa njima trenutno na autu tako da je rano da sudim o njihovom ponasanju na ovim kolima. Mnogi ljudi sa puno ubedjenja vole da iznose reci hvale ili kritike na racun plocica. Ja samo ne znam kada su sve uspeli da ih istestiraju u toku svog zivota, pogotovu pod istim uslovima, na istom autu, pod slicnim opterecenjima, sa istim gumama na tockovima, sa slicnom staroscu kocionog sistema, stanja diskova i kocione tecnosti u njemu itd.

Hocu reci uglavnom se sve svodi na to da poslednjih 10k voze prilicno istrosene plocice i postaju ne zadovoljni kocenjem a tih 10k kod nas u proseku traje godinu dana i jednostavno se covek vremenom navikne.

Onda doslo vreme za zamenu istih pa stave Lucas, Delphi, ATE ne bitno i pocnu sa odusevljavanjem i iznosenjem pozitivnih iskustavva..."sineeee kako koce ja sam odusevljen" a one bi kocile i da su nalepljene.

Znaci vozim 30k jedne plocice u roku 2,3 godine tako da vremenom i zaboravim kako su kocile kada su bile nove, a kada dodje vreme za zamenu uzme se neki drugi brand eto tek onako da se proba bez ikakvog razloga i sad se kao mi prisecamo kako su one od pre 3 godine kocile bolje ili losije a u pitanju su nijanse. U fazonu imao si MANN filter za vazduh posle 20k si zamenio za knecht i konstatujes da ti motor losije radi i cini ti se da kada si staavio mann pre godinu dana daa je radio tise. Jeste radio je tise ali kamo srece da je zbog toga ;)

E sad imam naviku da plocice ne prodam tek onako vec su uglavnom to stare musterije pa ih pitam kako su se koje plocice pokazale. Medju njima ima ovih dilea sa foruma koji stvarno ljuste plocice za 10k i njihovo misljenje mi je dosta merodavno. Jedino tako u nekom normalnom periodu mogu da saznam ponasanje vise vrsta plocica....sam da ih testiraam ne mogu za zivota.

Vozio sam Jurid na BMW-u 7 teskas i odlicno su mi se pokazale...od tada ih gotivim vise nego ATE i bilo koje druge ne znajuci da su ubedljivo ispred svih dok nisam to video na testu koji je Srdjan postavio.

Za ETF sam se plasio da ih preteraano guram zbog niske cene i nezvucnog imena i ako svakog koga sam pitao kako se ponasaju svi su bili bez zamerke. To je ono, sto ne znas sta je dobro ti pitaj sta je skupo sto bas ne pije vodu uvek kaoko vidim po pitanju plocica cena-kvalitet bas nista ne stima. Sada kad sam video na testu da ih je neki nebitni ETF sve podobijao i daleko je ispred ostalih renomiranih proizvodjaca meni je mnogo lakse i preporucim ih sto se kaze od srca ako neko nece da plati baas full cenu za ATE sto je vidim i nepotrebno. Krivo mi je stto one nisu bile na testu mislim da bi se iznenadio rezultatom.....verovatno bi bilo belaja pa nisu hteli bas toliko da se igraju.

Konacno:

Kad neko trazi najbolje otvaram katalog JURID ili ATE pa sta je u konkretnom slucaju jeftinije to ide.

Ako traze jeftino a dobro onda idem na ETF

Ako traze jeftino a zadovoljavajuce a nisu ulicni trkaci nudim delphi

Ako traze najeftinije nudim SAMKO :lool:

Ako pitaju sta je moja preporuka a zele najbolje kazem JURID

Toliko!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel se zan okvirna cena ETF? i gde ima da se kupi (NBG ili Munze?)

Vidim i da ima prodaja preko foruma kod M-a...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragon, chitao sam postove oko diskova i plochica. Ima korisnih i za mene novih stvari...npr. ono kad stavish nove diskove i plochice pa kako da legnu, ili odmashcivanje novih diskova, bakarna pasta itd.

LUCAS pravi plochice u nekoliko klasa, koju klasu kupujemo za oko 3.000 din (za oba prednja) ne znam. Jedini imaju srednju cenu. Bar kod im pochinje sa 332 .. !? Koliko znam sve shto je proizvedeno u Nemachkoj ima bar kod koji pochinje sa 400 .. U Italiji sa 800 ...

ETF ne pravi u klasama...svejedno, jedna klasa, shto mi se svidja. I da je M u NS, verovatno bih ih pazario. Chuo sam da se prave u Hungary. Video sam onaj finski test gde su ETF preshishale vishe od pola poznatih proizvodjacha. Sad, dal' ima veze skandinavski uslovi vozhnje i umereno-kontinentalni-mediteranski...

Verovatno cu uzeti original plochice kod Stojanova, poshto nameravam da uzmem jeftinije METELLI diskove - ne verujem da su Lucas plochice u klasi koja vredi srednju cenu...

Metelli diskova najvishe ima u ponudi, najvishe se uzimaju u NS. Chuo sam da je to italijanska mala privreda. U AP sportu u NS (pre neki dan sam otkrio da su otvorili prodavnicu u NS u temerinskoj na mestu bivshe Auto-nene) nude ih za 2.500 shto je u NS vrh cena za iste.

Jedino u Trinity-u (kod Socijalnog, zhitni trg) su uopshte ushli u prichu da ponude josh neshto tipa Brembo Braco, ATE, Jurid u I klasi itd.) shto se cheka 24h i koshta bar 2,5 x vishe od standardne ponude. Razmishljao sam da uzmem BREMBO ili ATE diskove za 4.300/4.200 din/kom ali sam odustao. 80% vozhnje mi je krstarecom brzinom

I tu ima falsifikovanja ? Navodno original Brembo ima zhigove i oznake po ivici.

Nije mi jasna ona oznaka CAR diskova shto ih je M nudio, nigde nisam sreo to u ponudi. Jedino shto su naveli kao bio je neki InterCar i slichne slozhenice. Ne bi bilo loshe da M dodatno ilustruje zashto bismo kupovali te diskove.

Shto se tiche kochionog ulja, dobro shto servis ima spravicu za merenje vlage u postojecem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A evo i ovo:

D i s k o v i

LPR (Stojanov) 2.200 din/kom

'Original' (Delta NBG) 5.700 din/kom

Brembo Braco IT Trinity NS 4.300 din/kom

ATE nemachki Trinity 4.200 - II -

ABS holandski Trinity 4.750

Jurid Trinity 5.640

Metelli IT Fiatino NS 2.000

Wolf IT Drinnauto NS 2.250

Zimmerman Autocentar NS 2.000

Optimal nemachki Autoitalia NS 2.050

Delphi Euroauto NS i BG 2.100

Car Italia M power CBC 2.500

Texstar ? ?

Metelli AP sport NS 2.500

Metelli Drinn auto 2.250

P l o ch i c e

'Original' Stojanov i Delta 3.670 za oba

ABS Trinity NS 1.800 - II -

ATE Trinity 4.900

Jurid ('u prvoj klasi') Trinity 5.500

ETF Hungary M power CBC 2.000

Remsa Stojanov 2.700

TRW Lucas ( ? ) Fiatino i Drinn 3.100

LPR Fiatino 1.400

ABS Autocentar 1.570

Delphi Euroauto NS i BG 1.907

LPR Autocentar 1.100

@bokija

Wynns aditiv za pranje motora pri sledecoj zameni ulja ? Kol'ko mi rek'o Gambler - ni sluchajno - zbog varijatora!

Inache ovo shto mi je trz'o... zamenio sam gornji desni nosach motora, pisao sam na drugom mestu o tome....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo,ima li neko blize objasnjenje zasto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...shto se tiche pranja motora - 'Gambler' - vlasnik servisa sa kojim sam zavrshio za sva vremena po zameni nosacha motora - rekao da nema potrebe za bilo kakvim sredstvima i 'pranju motora' - chini mi se da je u tom kontekstu pominjao i varijator - vishe o tome ne znam - sem da sam za 2.500km potroshio ono shto je ostalo u kantici Selenia Gold-a od 2lit a to je 1dcl do 2dcl).

Share this post


Link to post
Share on other sites

... promenih diskove i plochice... ne znam kako je i koliko odmashcivao diskove al' bet da je mog'o bolje i vishe...

...kvachilo hvata na pola, provera proklizavanja lamele - ok .. tako da zaboravljam na set kvachila ... nadam se shto duzhe vreme...

...ultrazvuchno ochishcene brizgaljke ('jedna ti je bila prljava, sad su izjednachene'). 4x5e+10e. 'Parametri' nisu vraceni u 'fabrichke opsege' niti je diran 'leptir' i 'step motor' - 'ne diraj josh, nemash potrebe'...

Inache chishcenje leptira kod Stojanova 1800 din, cishcenje motorica 1400 din (+ 'ako ima greshaka dijagnostikom ih prebrishemo') + PDV.

...na kraju 'gledali smo ti i dijagnostiku, nemash nijednu greshku'... (da ne bude zabune servis nije radjen kod Ovlascenog)... zamena diskova i plochica 20e. ('gratis': kontrola vlage u kochionom ulju, kontrola prednjeg trapa, dijagnostika, provera lamele)...

.. Sad 100-200-300 km bez naglog kochenja i ... Cruising with Ralphe by Ry Cooder

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel disanje kod njih gratis ili udahnes kad udjes pa posle trcis napolje da uzmes vazduh? :lool: Uf,kad uvati neko da delje tako na sitno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko imao problema sa hladnjakom odnosno gubitkom tecnosti za hladjenje? Imao sam problem od pocetka ali je sad zbog vrucine izrazeniji...

Ici cu uskoro kod majstora da mi proveri gde curi. Sad kad su mi stavljali suhpleh videlo se da je sa desne strane ali se ne vidi gde je tacno. Jel se sme u hladnjak sipati onaj prah za hladnjake? Goran mi je rekao da je na toj strani ima i neki cep pa je mozda do njega... Ne mogu da nhvatam red kod Gorana, zove se u ponedeljak u 8 da bi se zakazalo za sledecu nedelju... smor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

NAKON ultrazvuchnog chishcenja brizgaljki (za koje josh nisam siguran da li je bilo pametno raditi) rad motora, paljenje i potroshnja bili su isti ili slichni kao i PRE. Tachnije nisam ni stigao bitnije da se uverim u promenu...

Poshto mi je i dalje izbacivao na kompu 'service due' i ta poruka je trajala oko 5 sec. trazhio sam da mi na dijagnostici ponishti taj 'servisni interval'. Proshlo je 2-3 dana od UZ chishcenja brizgaljki i konachno je Lik up-date-ovo 'neki softwer na dijagnostici'. Resetovao je (samo!) 'servisni interval' (tako da mi vishe ne izbacuje tu poruku) ali je rekao i da ce josh uraditi neshto shto je zaboravio ranije - verovatno prilikom chishcenja brizgaljki... Ne znam shta i ne znam da li je to 'drugo' uopshte radio...

Uglavnom, nakon tog 'podeshavanja' auto ima 'onaj pravi reski fiat zvuk',

bolje radi, motor ima vishe snage i ravnomernije radi, bolje pali (ranije) itd. - e ali komp pokazuje vecu potroshnju za 2 lit. u odnosu na stanje pre !!!

Bio sam danas do njega i kazhe da komp zna da pokazuje potroshnju neadekvatnu stvarnoj (zavisno od uslova, nachina vozhnje, spoljnih faktora itd.). 'Natochi pun, prati, pa vidi - to je najmerodavnije'.

Ranije potroshnja:

- Meshovita vozhnja bez klime - 7,4 lit

- Gradska (NS) bez klime - 9,4 lit

sa klimom + 0,5-1lit

Ima li ko .. ideju, pretpostavku.. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

- Meshovita vozhnja bez klime - 7,4 lit

- Gradska (NS) bez klime - 9,4 lit

sa klimom + 0,5-1lit

Ima li ko .. ideju, pretpostavku.. ?

Sacekaj jos malo, ali cini mi se da ti je sve ok sa potrosnjom...

Ti si verovatno malo stiskao gas, kad vec kazes da ima onaj ''reski fiat zvuk'', a sve to da bi primetio ima li razlike u tome kako auto ide...

Moj pokazuje 9,4L, ali nije to bas 100% gradska voznja... ;)

Inace, on bi normalno trebao da trosi i do 10L po gradu...

To sto ti sada imas 11L je verovatno zato sto si malo jace vozio...

Sacekaj, napravi vise kilometara...sacekaj da sidje na neki prosek...

A, na proseku je ako ti pokaze prosecnu brzinu kretanja oko 25km/h...tada je to normalna gradska voznja... :cool:

To sto ti je dodatno radio nakon sto mu je stigao ''up-date na dijagnostici'' je sigurno vracanje parametara rada motora u fabricke specifikacije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

after cruising... (do CG, tamo, i nazad)

do CG (kraj juna, dnevna vozhnja): potroshnja sa (70% vremena) ukljuchenom klimom 7.1 , 7.2 lit/100 km.

Primedbe: prednje plochice shkripe, ne stalno i ne uvek + zvuk sa leve strane uglavnom po otpushtanju papuchice gasa, kao neko strujanje vazduha o levi spoljni retrovizor, huk struje vazduha.. imam utisak da slichan zvuk pravi sat obrtomera pri gashenju motora.

Navodno - plochice tvrde ili 'nisu dobro ukomponovani prednji diskovi i plochice'.

Posle par dana tamo, po dolasku dosuo 2,5 dcl motornog ulja (Selenia Gold).

Tamo 10-tak dana uslovi vozhnje uzhas - usponi, 'nisponi', uzani putevi, oshtro kamenje, prashina, sunce, temperatura etc. Gume po povratku dobile obecano glicerinsko osvezhenje.

U povratku (kraj prve dekade jula, dnevna vozhnja): potroshnja 7.8 lit/100km sa ukljuchenom klimom (75% vremena).

Od Zlatara do pred BG izrazheno oshtrija vozhnja sa vecim opterecenjem i ubrzanjima motora (+ prekrshaj za prekoracenje brzine i obilazhenje 3 vozila u nizu). (Tom prilikom prvi put primeceno .. 'slabo kuckanje na vrhu ruchice menjacha' - da li je moguce da potiche od iznurene i ugrejane.. radilice, bregaste.. shtepsni.. ?).

Po dolasku dosuto 2,5 dcl motornog ulja (Nivo ulja je bio 0,5-0,7 mm od minimuma).

Petak, 12. VII anno domini, vrucinchina, vozhnja po ns-u, all day, i - ponovo se javlja podrhtavanje pri kretanju i shaltanju u nizhim stepenima prenosa. Sad, kako je zahladilo ne primecujem... Sumnjam da je opet neki nosach motora, mozhda i onaj isti.. ili lamela kvachila koja je stradala za 10 dana kol'ko ce u narednih 10 meseci...

Sve u svemu:

Sigurno - Temperamentno - Izdrzhljivo - Lojalno - lukrativnO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sre 21 Maj 2008 16:30

???... (jer sam po kupovini auta i u zhurbi sipao Selenia Gold umesto 20K), te da ce ga pojesti vrlo brzo...???

Jbg, tad nisam znao.. u prvih 24h. Jedva chekam da ga promenim. Zasad predjoh sa Goldom 4500 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...od narednih 500 km...do 3.000 km možeš da zameniš...

Naravno, ako baš čekaš kilometražu...a, ovako možeš da zameniš odmah... :cool:...mislim, kad već jedva čekaš... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadjoh u uputstvu da se kais treba promeniti i ako nije doslo do potrebnog broja km i to posle 3 godine (uglavnom gradska voznja, tj dosta stajanja u mestu) ili na max 5 godina. Uskoro mi sledi mali servis a vec je auto star 4 i kusur godina pa reko da uradim onda veliki servis.

U uputstvu nisam nasao nista oko vodene pumpe. Kad se ona menja

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ja sam menjao kaiševe zbog starosti, i nisam dirao pumpu...odnosno, majstori nisu rekli da i to treba... :cool:

Znači, nema potrebe da se menja ispravna stvar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam zamenio pumpu, mada je izvađena pumpa izgledala nova novcata - ali ne prizivaj marfija. Ne možete da verujete koliko je to prosto parče hardvera. Ima osovinu, sa jedne strane se kači na kaiš, sa druge su lopatice, a između poklopac. Kućište je udubljenje u bloku.

Iskren da budem, nije mi jasno kako to uopšte može da crkne, ali ja sam ipak preventive radi odradio, listajući fiatforum.

Mislim da možete mirno da spavate i ako je ne zamenite, nije baš jeftina, oko 2500 dinara, ali je to zapravo ništa u slučaju da stvarno otkaže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je otkazala na prethodnom autu. Majstor mi nije rekao da treba da je menjam kod velikog servisa a kad sam doslepao auto sa puknutim kaisem i ostalim onda me je pitao: kako nisi cuo da skripi, grebe :D

Sreca, platio sam sve oko 100 evra da se popravi...

U sustini radicu veliki servis na 60k km i onda sledeci na 120k... Ma zamenicu, zlu ne trebalo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...