Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
jboban

Stilo JTD - kajiš škripne

Recommended Posts

Na Stilu 1.9 JTD uradjen "veliki" servis i sad imam kratko "škripkanje" linijskog kajiša kod paljenja. Majstor kaže da nije strašno jer se samo tad dešava, a da je uzrok kvalitet istog. Sve ugradjeno kupljeno je u AP Sportu. Da li će ovo vremenom nestati i da li da ga odmah menjam dok se ne uglača i počne više da škripi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstor je u pravu što se tiče kvaliteta kaiševa a razlog škripanja verovatno dolazi iz remenice alternatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na odgovorima. Servis radjen u Čačku, gde inače održavam auto, kajiš ima zatezač koji ga doteže, tako da ne mislim da je greška do majstora, a kupljen, kao što rekoh u AP Sportu. Zna li neko kakav da tražim da nemam isti problem?

P.S. Hvala i za savet za podmazivanje :thumbup:. Nego, srećan sam da mi bar zupčasti ne proklizava :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi, ja sam radio veliki servis pre cca 20 hiljada sa delovima iz AP Sporta i ništa ne škripi, a sve je veoma ličilo ili bilo sasvim identično delovima iz prve ugradnje. Ne znam šta da te pametno posavetujem, ali da proklizava - ne bi smeo. Samo će vremenom sve gore da bude, kako se remenica alternatora bude više polirala tim kaišem.

Možda je sve u redu sa delovima za veliki servis, nego ti ukazuje na neki drugi kvar. Npr, ljudi često hoće da uštede 2.5 hiljade dinara tako što ne zamene pumpu za vodu (nju leđima okreće zupčasti) pa onda bude kuku mile, pogotovo što realno nemamo blage veze koliko su naši JTD-ovi prešli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Možda je sve u redu sa delovima za veliki servis, nego ti ukazuje na neki drugi kvar.

Ne bih rekao da se kvar pojavio odmah posle velikog servisa. Pre toga, sa starim kajišem sve je bilo normalno. Pumpu nisam menjao jer sam čuo da to nije obavezno kao kod nekih drugih modela.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Možda je sve u redu sa delovima za veliki servis, nego ti ukazuje na neki drugi kvar. Npr, ljudi često hoće da uštede 2.5 hiljade dinara tako što ne zamene pumpu za vodu (nju leđima okreće zupčasti) pa onda bude kuku mile, pogotovo što realno nemamo blage veze koliko su naši JTD-ovi prešli.

Jel ista prica i kod benzinca oko pumpe za vodu (1.6 16v)? Meni uskoro sledi veliki servis (skoro 80.0000km i za koji dan 5 godina starosti automobila) pa bi hteo sve da zamenim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedna mala primedba. Rekao bih da mi je klima za nijansu bučnija nego ranije, tj. sad je čujem kao blago brujanje što ranije nije bio slučaj. Da li postoji bilo kakva mogućnost da nešto pri servisu nije dobro uradjeno ili da odmah menjam PK kajiš?

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze da se desi da je u pitanju lezaj kompresora klime

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li imas shus pleh na stilu?

Meni se na Marei JTD u dva navrata culo skripanje pri paljenju:

Prvi put,cuo se neko vreme,dok mi nije zaribao lezaj alternatora,zeznuta stvar,pokidao mi je kais istog,spaner spao i ostao sam bez struje i serva.

Drugi put,posle proslih obilnih padavina,kada sam prolazio kroz neverovatne barustine,opet je poceo da skripuce i zvoni,ovog puta mi je voda sprala zatezac PK kaisa i otisao mi je lezaj kompresora klime-sto sam i zamenio kod naseg klubasa Mikija.

napominjem da sam sve na kolima menjao redovno,a i vanredno kad treba,majstori kupovali delove.

Tako da ti je moj savet da ti lepo odes kod majstora,drugog,ako treba,da ti pregleda sve,jer nesto ce da ode,a majstora mozda mrzi da skida alternator,da ti se uradi remont ili da se bakce oko kompresora,pa ti je rekao da je sve ok,nisu svi ko Miki,ali insistiraj,I KUPI SHUS PLEH POD HITNO,za stila ga imas- relativno je nov model,trazi za jtd-a.jer jtd-a ubija voda koja prska po kaisevima i spanerima,i odmascuje ih,ne odmah,ali polako odlazi jedno po jedno,ja ga nemam i jos ga trazim za mareu jtd,u delti 200E.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto tako može da škripi i kad remenica radilice nije dobra. Tj popusti guma u koju je zalivena pa kleca na malim obrtajima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar se sve remenice takođe ne menjaju i svi zatezači, prilikom velikog servisa? Ja ne znam da li sam ja lud, ali ja sam sve to kupio i zamenio, uključujući i vodenu pumpu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Set PK kaša: dva rolera, zatezač + kaiš, tko je bilo kod mene. Rekoše da remenica radilice ide po potrebi.

Pumpu za vodu niko nije ni spominjao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Kole isti slucaj i kod mene :welcome: ,kada sam pre 34 000km,prposle kupovine automobila zamenio isto to,mada i ovo sto je Nidza :thumbup: uradio sigurno nece da skodi,a dobro je kao preventiva,medjutim posle nedavnog ronjanja moje maree jtd kroz jezera na putu,usled obimnih kisa,zatezac pk kaisa-skripi i zvoni pri nizim obrtajima,od 1000 do 1200 RPM,a takodje mi se cuo i lezaj komp.klime,pa mi je u Timu to zamenjeno,i posle toga cudni zvuci nestashe,jos samo da nadjem je...ni shus pleh,a da nije kod delte i ostalih,jerbo je tamo 200e,a naci polovana a citav-lakse bi ga napravio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pumpe na JTD motorima su veoma dugotrajna stvarka,za 10ak godina zamenio samo par komada.na 1.1,1.2 i 1.3mjtd je nesto cesce nego na 1.9jtd motorima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je kad crkne, desi se opšte rasulo u motoru. Pronašao sam nekoliko veoma bolnih slučajeva na www.fiatforum.org, i zbograditoga nisam hteo da se šalim - a nemojte ni vi.

Miki, moj savet je da svima preporučiš da je zamene, pa neka na njima bude odgovornost ako crkne. Ona stara koju sam skinuo je delovala perfektno ispravno - i sam sam se čudio da nešto tako jednostavno može, prvo, toliko da košta, a zatim i da crkne uopšte, a još mi je neverovatnije da napravi baš toliki kuršlus u motoru.

Ja sam od onih koji vole u jogurt da duvaju, pa sam je zamenio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam je menjao kada sam radio servis.

SFK, 6000 din je koštala.

Za svaki slučaj sam je i ja zamenuo, majstor mi je rekao da ako hoću i to mogu da zamenim, ali nije neophodno.

Ali sam je ipak zamenuo.

Pozdrav...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče prvo promenjen zatezač PK kajiša (2999 din.) i opet ništa. Škripi i dalje... :wallbash:

Onda sam promenio i sam PK kajiš (1460 din.), ali ovog puta ne iz AP Sporta ( :thumbdown: ) nego iz prodavnice koja se sabdeva u EURO 07 i problem rešen! Poredjenjem oba kajiša, ovaj drugi je čak i neki milimetar kraći od neispravnog i ima drugačije uglove kanala, nemačkog proizvodjača. Dakle, AP Sport, iako pokrovitelj naše FLCS organizacije prodaje djubre od robe, najniže klase! :rant:

Edited by jboban

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mikisxy

miki, kad smo vec kod kajisa, i meni je poceo da skirpi posle 15 dana samo od jednom prilikom paljenja sve dok ne dodjem do III brzine posle prestane, ali iritira recimo radim u YBC i dok izadjem iz guzve oko njega, ide varijanta I pa II pa I pa II i svo vreme skripi i iritita maksimalno... sta da radim???

Share this post


Link to post
Share on other sites

imali su u AP sprej za kajseve lepi ko blesav samo ako ti neki lezaj nije u redu pistace jos vise

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzrok tog škripanja ili "tandrčka" može biti i remenica radilice PK kaiša. Već je neko spomenuo u nekom prethodnom postu. Kod mene je bilo prva i druga, niski obrtaji, klima-tandrčak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
imali su u AP sprej za kajseve lepi ko blesav samo ako ti neki lezaj nije u redu pistace jos vise

Pitanje se zasniva na predhodnim postovima jer pisali da je do losih kajiseva, ja ih nisam birao, dosao kod vas u servis, pitao koliko kosta i to uradio, nisam ni ulazio u polemiku koji cete ugraditi koje marke ili iz koje firme cete kupiti. Da ne pomislis da mislim nesto lose, cak sam prezadovoljan sa radom, nego mi je bzv da razmisljao o tom problemu narednih 50.000 km ili jos gore da ponovo menjam kaiseve. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što škripi novi PK kaiš malo je verovatno da je do kaiša, gde god on bio kupljen. Ako su još zamenjeni roleri i španer

pre će biti da je nešto od (remenica radilice, alternator).

Kada je počeo da mi škripuće zamenio sam relativno novi PK sa originalom iz delte koji je opet proškripao i proskakutao za 5 dana. Sve dok nisam sredio ležaj altermnatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...