Jump to content
FAS Goran
Srdjan

Pomoć pri kupovini Lancia Lybra

Recommended Posts

Lybra se užasno lako vozi, u tom smislu nećeš imati nikakvih problema. Komande su veoma lagane i dovoljno precizne, auto je solidno pregledan i za gradsku vožnju i za drum. Servo na upravljaču je odlično odmeren a JTD vrlo tolerantan kad je izbor brzina u pitanju. Jedina mana su mu možda malo veći gabariti za početnika na koje treba vremena da se navikneš pri parkiranju, treba malo osećaja gde ti je zadnji kraj a i prednja hauba je kosa pa se treba navići i gde ti počinje auto.

Sve te eventualne mane pri parkiranju će ti Lybra nadomestiti osećajem sigurnosti i poverenjem koje u nju vrlo brzo stekneš. U suštini vrlo dobar i bezbedan auto za početnika kome treba auto iz D segmenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma citao sam sve vise puta :) :) :wallbash: problem je sto nemam pored sebe nikog starijeg,ortaci mi preporucuju Nemce benzince,doduse meni se svidja i Polo ali Lybra je prava lepotica,najvise me brine to sto ja ne prelazim veliku kilometrazu godisnje pa da se ne zeznem nesto :wallbash: Pozdrav svima Lybrashima sa stilom :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nema tu sta da se zeznes, ako ti se svidja udri, uzimaj, jednom se zivi

ne vidim licno neku vezu to sto je dizel i to sto se prelazi mala kilometraza godisnje

da je u pitanju novo vozilo pa i da se covek zamisli, preracuna ali ovako...

samo nadji dobro (koliko je to moguce) ocuvanu i cepaj :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
... najvise me brine to sto ja ne prelazim veliku kilometrazu godisnje pa da se ne zeznem nesto

Ne vidim šta bi se tu zeznuo ? To sa kilometražom ima logike kod kupovine novog automobila. U smislu računice: isti auto, ista oprema, a sa dizel motorom iste snage (ili slične) kao neki benzinski košta (na primer) 2.000 EUR više. I onda sad ti, kao, napraviš računicu koliko pređeš godišnje, koliko ćeš uštedeti godišnje na gorivu ako voziš dizelaša, i tako doneseš odluku da li da kupiš varijantu sa dizel ili benzinskim motorom. Najčešće realno ispadne, da ako prelaziš do oko 10.000 km godišnje, za deset godina nećeš uštedeti toliko da opravdaš početnu cenu dizel motora veću za oko 2.000 EUR. Otprilike, sad ne bih da polemišem i ulazim u detalje.

Kod kupovine polovnih automobila je druga stvar. Kao prvo, razlika zbog dizel motora nije toliko velika. (Kad bi teoretski mogao da na istom placu nađeš dva ista modela, jednako očuvana, sa deizel i benzinkim motorom). Kao drugo, neka ti primat bude očuvanost automobila.

Ipak Lybra se u najvećem procentu proizvodila sa 1.9 JTD. To je prava mera za nju. Dovoljno snage (ipak je Lybra relativno veliki auto) uz umerenu potrošnju. Upravo je takvih najviše i u ponudi na placevima.

Što se vožnje tiče - nemaš da brineš ! Što je veći auto lakše se vozi. :thumbsup: Mirniji je i stabilniji je. :thumbup: Ipak, dok se ne izverziraš, parkiranje može da bude problem. :veryangry: Mana kod karavana je nepreglednost u vožni u rikverc. Ne znam kako je sa limuzinom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si,pa ne znam ja sam je vec pohvalio ali s obzirom da nemam nikoga pored sebe starijeg od muskog pola,keva kada je videla kaze sta ce ti gle koliki auto :lol:mada ona se i ne pita nista :)Kazite mi sta da gledam kod ovog modela tacno ,sto je bitno,nemam nikakvog majstora a i ako nadjem nekog preko ortaka ne znam da li bi se cimao da ide samnom preko zemlje Srbije :).E da ima jedna Lybrica u Nisu,malo je presla pa me zanima da nije neka varka ili tako nesto?Pozdrav svima i hvala na savetima

image.jpg

http://www.polovniautomobili.com/oglas1532000/lancia_lybra_19_jtd/

A ova je u Pi, sta mislite?

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabo šta možeš da vidiš na fotografiji na žalost. Auto moraš da vidiš i probaš uživo, sve ostalo je samo prazna priča. Ne mora majstor da ti bude rođak, bitno je samo da nađeš majstora koji je pošten, nije u vezi s prodavcem i ima dovoljno iskustva s tim automobilom da može da vidi neke mane i stanje na konkretnom automobilu. Ništa zaista specijalno. Naravno, čak ni majstor detaljnim pregledom ne može da vidi baš sve. nego samo očigledne stvari... kao recimo:

- na prvom linku koji si postavio plastika na airbag-u na volanu je druge boje u odnosu na ostatak volana = volan i airbag nisu zajedno izašli iz fabrike, airbag je verovatno menjan... razlog najčešće sudar

- na drugom linku se vidi da je airbag suvozača najverovatnije iskakao - kad nije, cela konzola ispred suvozača je iz jednog komada, nema onog useka iznad kasete za sitnice

I tako možeš do preksutra... Ovo što sam ti napisao ne znači da su ti automobili krševi, već da bi morao da ih probaš, provozaš i pregledaš da shvatiš kakvi su zapravo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E hvala,vidis i ja sam tek sada video te sitnice,bas za onaj usek kod suvozaca,da pitam coveka ko zna koju bi mi foru pustio jbm,hvala.Moracu da otvorim 4 oka :)bolje da sada imam konfuziju u glavi nego posle :)

E sad vidoh na oglasima vecina imaju te useke kod suvozacevog air bega :question: sta to treba da znaci,mozda je tako fabricki ili su svi skidani i menjani ??? Bas sam zbunjen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam automehaničar ali logično se nameće zaključak da se useci naprave kad eksplodira suvozačev airbag. Mislim da je to napravljeno zato da ne bi morao da kupuješ celu prednju konzolu ako ti iskoči suvozačev airbag, to bi bilo suludo, većina ljudi na zapadu bi takav auto bacala u đubre, što ionako često rade sa autima koji su imali havariju jer je popravka tamo užasno skupa i neisplativa.

Imaš dosta auta u oglasima koji nemaju te useke, samo nisam siguran da ima neki baš za 3000.

Ja sam pre 3 nedelje kupio Lybru 2.0 na nekom autoplcu u Kraljevu sa jako očuvanim enterijerom, nikad do sad tako očuvan nisam video, volan, menjač i alcantara sedišta su bukvalno kao novi, 2001. godište, prešla kao 65.000 km (nisam proveravao kilometražu na ECU ali enterijer zaista izgleda tako), za 3000 eura. Još uvek ne znam šta sam mehanički kupio jer autu tek pretstoji ozbiljan pregled i servis, ali ponaša se, zvuči i ide potpuno normalno, čak odlično, i osećaj i miris u autu je kao da je nov. Naravno da ima i nekoliko sitnih gluposti za srediti, ali to se i može očekivati za 10 godina star automobil.

Naiđe ponekad, svakih par meseci, pristojan i povoljan primerak, moraš samo da budeš strpljiv, uporan, da pratiš oglase i da te ne mrzi da odeš da vidiš auto kad se pojavi. To što prelaziš godišnje malo ti je prednost utoliko što ne moraš da isključiš benzince iz opcija. Lybra je kvalitetno napravljena pa ne moraš bežati od starijih godišta ako je automobil čuvan i pažen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako.

Dakle, POLAKO SA KUPOVINOM ! Najlakše je na brzinu proćerdati teškom mukom stečenu ušteđevinu. Cene automobila na placevima svakodnevno padaju, pa u principu nikako ne možeš da se zezneš ako prolongiraš kupovinu.

- Osim što redovno posećuješ sajt polovni automobili, ne budi lenj, pa redovno obilazi nekoliko većih placeva. Pogledaš, uđeš u auto, podesiš sedište. Osetiš filing, miris ili smrad enterijera ... Pogledaš spolja, gujme, motor. Ima baš mnogo saveta o kupovini polovnih automobila.

- Pogledaš i nešto preko tvog novčanog limita i nešto ispod. Onako, tek da budeš upoznat.

- Manji placevi najčešće uzimaju automobile sa većih pa preprodaju. Slično je i sa odnosom Bgd - manji gradovi po Srbiji, ali nije pravilo. Kažu da Šabac i Novi Sad imaju svoje linije snabdevanja.

- Uglavnom ne slušaj prodavce sa placa. Nema svrhe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne zurim se,nisam ni sa nekim manje ozbiljnijih tehnickih stvari a kamoli sa automobilom,ja sam iz Nisa inace a ovde slabo ima Lybrica,zna li neko neki dobar plac u Nisu(ko je iz Nisa na sajtu)?!Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primetih da neke Lybre sa suvozaceve strane imaju neke proreze na tabli, pa ako neko moze da mi pojasni cemu to sluzi (da nije izleteo air bag)?

Evo jedne slike sa interneta:

432_1152461876_lybra_2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

U suštini teško da čovek može sa sigurnošću da tvrdi da li su prorezi posledica iskakanja airbaga. Ima puno automobila i sa prorezima i bez proreza u oglasima a čak ako pogledaš i Lanciin Publicity sajt videćeš da i tamo na Lybrinim fotografijama pola automobila ima a pola nema proreze (iako sigurno svi imaju suvozačev airbag)...

Evo ti pa se zabavi i prostudiraj sam:

http://www.lanciapress.com/gallery/detail/1107&pag=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dejan_Zvezdara

Hvala puno na brzom odgovoru! Ja gledam vec neko vreme i nije mi jasno, a i nekako linije na prorezima su previse pravilne da bi bilo od air bag-a. Hvala jos jednom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene više zbunjuje što ih neki automobili imaju a neki nemaju. I to ne može da se poveže sa godinom proizvodnje i nivoom opreme. Nije problem da plastika pukne tačno po određenom šavu ako se tako unapred napravi. Verovatno se ovaj poklopac airbaga može kupiti zasebno kao rezervni deo. Jedino kopanje po ePER.u može da da neko razumno objašnjenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek je bolje da kupis auto kome letva nije reparirana, tj. da ne treba da se reparira. Ako vec mora da za iznos tih radova spustis cenu i uradis u svojoj reziji, jer ces bar znati kako je uradjena. Meni je sumnjivo da neko navodi u oglasu da je to uradjeno. Bolje da je zaobidjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Surfujem netom nesto i naleteo sam na ovu raspravu,cak i za mene laika ovaj mi deluje smesno :rofl: neki Frodo:

Kod ovog auta je \"rak rana\" elektronika, to crkava kao \"dobar dan\" i nije uopšte jeftino za popravke.

Pored toga kod dizelaša je još otkazivala i pumpa visokog pritiska

Vrlo su zanimljivi vlasnici Alfa Romea i Lančije, nikada neće priznati, ni pod najvećim torturama, koliko im njihovi automobili prave problema i zbog toga su najglasniji kada ih hvale i to obično odmah udaraju po performansama, kako su \"odrali sinoć na semaforu nekog napaljenika u TDI-ju\" i takve priče.

Poznajem dosta takvih, među njima su i neki moji prijatelji :wink:

Evo cene nekih delova:

Vetrobran - 20865 dinara

Hauba - 35694 dinara

Prednji far - 16015 dinara

Prednji blatobran - 2078 dinara

Amortizer - 9625 dinara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaže 'vako jedna pošalica: žena može da bude sa sela, ali auto mora da bude nemački ! :thumbsup:

Pre nego da se odlučim za Lanču Libru, ja sam baš bio "otvorenog uma". Ciljani automobili su bili slični, porodični automobili konkurentnih proizvoađača. Na primer Reno Laguna, VW Pasat, ali i monovolumeni kao Ford Focus C-max, Citroen Xara Picaso i slični. Sve sam gledao, na placevima sve "isprobavao". I japance i korejance, i Volva i Mečku. Kinta - naravno ograničena. (5.000 €)

Dobro sam pratio domaće forume, i koliko-toliko inostrane. Na primer, prvo što me je "oteralo" od Lagune (i Scenic-a) je da je maltene svaki drugi post na domaćem Reno forumu - propala turbina ili propali plivajući zamajac. Elektronika - isto. Pežoov forum, slična priča.

Pogledaj ovde na forumu za Lanču Libru o kojim se problemima ovde diskutuje (i kolko) i sve će ti biti jasno ! Najveća muka - podizač zadnjeg prozora ! :crybaby: Druga najveća muka - zamena isluženih gumica balans štangle. :sleeping: Da li vidiš jedan jedini post u kojem se vlasnik Lybre požalio na pumpu viskog pritiska ?! :whistle:

Naravno nije turbina Lančinog JTD-a večita i idealna. Ipak se ovde govori o oglavnom isluženim automobilima, za male pare dovučenim iz Italije, sa više stotima hiljada kilometara. Ali, procentualno i generalno uzevši, verovatnoća da ćeš dugo uživati u polovnoj Laguni, ili Pasatu je mnogo, mnogo manja.

Nemački automobili su, naravno, dobri. Ali mislim da sigurno nisu bolji od italijanskih, ili bar nisu ni približno bolji toliko da opravdaju mnoooogo veću cenu

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat i Lancia ugrađuju GARETT turbo kompresore i to je više nego dovoljna preporuka.

Renault i VW muljaju sa jeftinim turbinama u sopstvenoj režiji i rezultat je više nego očigledan - nadprosečno veliki broj otkaza.

Jedini ozbiljniji problem kod Italijana je njihova - mediteranska aljkavost, koja se ogleda u tzv. kvalitetu završne obrade što nije nepoznato u našim krajevima (Kragujevac).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...