Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Bahrein 2024

Recommended Posts

Predsezonska testiranja su zavrsena, a standardno prvom trkom u Bahreinu krecemo u novu sezonu 2024. :thumbup: .

I to najduzu u dosadasnjoj istoriji F1, u kojoj nas cekaju 24 runde.

Format prvog vikenda je standardan (3 treninga, kvalifikacije i trka). Ali ono sto je karakteristicno - svi termini su pomereni za dan ranije. Tako da nas vec danas, u cetvrtak, ocekuju prva dva treninga.

Kvalifikacije su na programu u petak od 17h, a sama trka u subotu od 16h.

Razlog promene termina je islamski Ramazan koji pocinje u nedelju 10. marta. Zbog toga je za dan unapred pomeren 2. vikend u Saudijskoj Arabiji. A posledicno i start sezone i 1. runda u Bahreinu.

Svi ostali vikendi planirani su za sada u standardnim terminima.

 

Zvanično ime: FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX 2024 (Sakhir)

Lokacija: Bahrain International Circuit, Šakir, Bahrein

Datum: 29. Februar-2. Mart 2024.

 

ČETVRTAK 29. februar 2024.

Prvi trening: 12:30 - 13:30

Drugi trening: 16:00 - 17:00

PETAK 1. mart 2024.

Treći trening: 13:30 - 14:30

Kvalifikacije: 17:00 - 18:00

SUBOTA 2. mart 2024.

Trka: 16:00

 

VN-Bahreina-e1579431264589.png.webp

 

Broj krugova:     57

Dužina staze:     5.412 km

Dužina trke:       308.238 km

Broj trka:            19

Prva trka:            2004.

Najviše pobeda: Lewis Hamilton - 5

                           Ferrari - 7

 

Staza u Bahreinu izgradjena je 2004. godine. Inicijativu je pokrenuo Princ Salman bin Hamad Al Khalifa koji je ujedno i predsednik auto-moto federacije Bahreina. Projekat je poveren firmi TRL na čijem se čelu nalazi Patrick Brogan, a projektant staze bio je Nemac Herman Tilke.
Organizatori trke bili su zabrinuti da staza neće biti završena na vreme i zatražili su od Bernia Eclestona da se trka otkaže. Medjutim, šef F1 je odbio taj zahtev, a staza iako nije bila u potpunosti završena prva VN Bahreina je ipak održana. Na taj način Bahrein je ušao u istoriju F1 kao prva zemlja sa bliskog istoka koja je ugostila najbrži cirkus na svetu.

 

Bahrain_International_Circuit_back_straight-300x217.jpg.webp Bahrain_Panorama_Trn2-3-300x217.jpg.webp

 

Sa vremenom od 1.30.139 Michael Schumacher postao je vlasnik prve pol pozicije na novoj stazi, a dan posle toga i prvi pobednik.Staza u sred pustinje bila je briga velikog broja vozača jer su kritike išle na račun peska koji je mogao da padne na stazu i tako onamogući normalne uslove za vožnju. Medjutim, inžinjeri su napravili posebnu vrstu podloge koja se ponašala na pesku kao želatin i tako sprečavala pesak da dospe na stazu.

Originalni izled staze imao je dužinu od 5.406m i na toj stazi se vozilo sve do 2010. godine kada je odlučeno da se staza produži za dodatnih 893 m što je rezultiralo krajnjom dužinom od 6.299 m i dodatnih 9 krivina.

 

vettel_raikkonen_bahrain_gp_2012-300x191.jpeg.webp bahrain_gp_2013_start-300x191.jpg.webp

 

Staza u Bahreinu bila je 3. u kalendaru F1 sve do 2010. godine, kada je odlučeno da bude prva trka na otvaranju sezone. Fernando Alonso je tada na otvaranju sezone i svom debiju u za tim iz Maranela ostvario pobedu i najbrži krug u vremenu od 1.58.287 u Ferrariju F10.

Trka je otkazana 2011. zbog velikih protesta u Bahreinu protiv vlasti. Ovi protesti su se nastavili i u narednim godinama, ali je trka ipak redovno održavana i to na originalnoj konfiguraciji, pošto se produžena nije dobro pokazala. Sebastian Vettel je slavio na poslednje dve trke koje su održane pod dnevnim svetlom, a onda je od 2014. VN Bahreina postala noćna trka.

 

bahrain_gp_night.jpeg.webp

 

U tim uslovima je apsolutno dominirao Mercedes. Usledile su tri uzastopne pobede nemačkog tima, ali je onda Ferrari preuzeo primat i zabeležio dva trijumfa. Tim iz Maranela je bio na putu da zabečeži het-trik u 2019. ali je Charles Leclerc zbog problema sa motorom u finišu trke pao na treće mesto i ostao bez svoje prve pobede u karijeri.

Od tog trenutka ponovo kreće Mercedesova dominacija. Trka je i pored problema sa koronavirusom održana 2020, ali bez publike i tada je viđen jedan od najstrašnijih udesa u istoriji Formule 1 kada je Romain Grosjean bez ozbiljnijih povreda izasao iz prepolovljenog bolida koji je ceo bio u plamenu.

 

vettel_bottas_bahrain_gp_2018-300x191.jpeg.webp grosjean_bahrain_gp_2020-300x191.jpeg.webp

 

Kako bi se popunio kalendar za 2020. ovoa staza je bila domaćin i VN Sakira, koja se vozila na spoljnoj konfiguraciji koja je veoma kratka i brza. Na to trci su ponovo viđeni incidenti na startu u kojim je učestvovao Sergio Perez, koji je nakon toga sa začelja majstorskom vožnjom došao do prve pobede u karijeri i prve pobede za Recing Point. Ova  trka će ostati upamćena i po vanrednom debiju Georgea Russella u Mercedesu. Mladi Britanac je zamenio Hamiltona koji je imao pozitivan test na koronavirus i bio je na dobrom putu da pobedi, ali su ga brojni nesporazumi u garaži Mercedesa i loša sreća koštali trijumfa.

Godinu dana kasnije je staza Sakir bila domaćin jedinog predsezonskog testa, a onda je otvorila i sezonu izuzetno uzbudljivom trkom iz, koje je kao pobednik nakon velikog duela sa Maxom Verstappenom izašao Lewis Hamilton.

Bahrein je ponovo bio poprište testa i prve trke sezone u 2022. To je ujedno bila i prva trka koju smo gledali gde su na snazi bila nova tehnička pravila. Malo je reći da smo videli velika uzbuđenja i sjajno trkanje. Ferrari je izašao kao pobednik, a Formula 1 je hrabro zakoračila u novu eru.

 

Bahrain_Circuit.png

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne bude zabune, jedino su oni i McLareni odvezli na softu (i Botas), ostali na mediumu. Nikakva reprezentativna vremena, P2 će nam pokazati više sigurno, ali za sad deluje da su RB, Ferari, Mercedes i Aston tu negde, cenim da će kvalifikacije da budu zanimljive, 2-3 desetinke između vodećih timova plafon, ali u trci očekujem da RB odleprša, obzirom na bukvalno nepostojeću potrošnju guma koju su pokazali na testiranju. Očigledno su opet napravili auto koji nema impresivan Q pace, sve karte su bacili na long stintove.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Vule said:

Da ne bude zabune, jedino su oni i McLareni odvezli na softu (i Botas), ostali na mediumu.

Sitno, ali samo da dodam ;) - pored oba pomenuta RB Visa, jos oba Saubera (Bottas i Zhou), a od McLarena samo Norris na softu.

Stize i dopuna, upravo izbaceno:

 

20240229123214_512408.thumb.png.5bcfabda95e637e612d41312150205c6.png

 

P2 je od 16h, a sutra trcimo sa posla da kao ljudi gledamo prve kvale u sezoni :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam ubeđen da su oba McL bila na softu, moja greška :D Čekamo P2 pa da vidimo malo i Q tempo :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mečka za sad ubija sa tempom, naravno pitanje je ko sa koliko goriva vozi i koji mod motora ali za sad impresivno svakako, Ham-Rus 1-2, RB pola sekunde iza. Ali obzirom da je i Haas pola sekunde iza, kvalifikacije verujem da će drugačije da izgledaju :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton najbrži na drugom treningu na stazi Sakir

 

Lewis_Hamilton_Mercedes_W15_VN_Bahreina_Drugi_Trening.jpg

 

Vozači Mercedesa imali su najbolja vremena na popodnevnoj sesiji.


Vremenski uslovi ovoga puta bili su dosta hladniji nego jutros, pa je tako temperatura vazduha pala na 17 a staze je iznosila 23 stepena. Uveliko je pao mrak a reflektori su odavno bili upaljeni.

Od samog početka veliki broj vozača izašao je u akciju, pa smo mogli da vidimo da su već neki koristili medijum a neki meke pneumatike. Posle prve runde krugova najbolje vreme imao je Lewis Hamilton od 1m30.751s dok je Fernando Alonso sa 2 desetinke bio domah iza. Tek na trećoj pozicji nalazio se Charles Leclerc ispred Maxa Verstappena. U tim momentima čak 14 vozača koristilo je meku gumu dok su ostali imali medijum pneumatik.

Posle drugog izlaska na stazu, Lewis Hamilton postavio je još jedan bolji krug od 1m30.374s i tako bio ispred George Russella i Carlosa Sainza. Oscar Piastri bio je četvrti a tek na petom mestu našao se Max Verstappen. Charles Leclerc je ovom prilikkom napravio grešku u svom pokušaju da juri štopericu, dok je drugi put bio blokiran na stazi od strane Lancea Strolla. U ovim momentima sa tempom se dosta mučio Lando Norris, koji nije uspeo da se pomeri sa poslednje  pozicije, dok je malo izletanje van staze imao Logan Sargenat.

U završnoj fazi sesije vozači su krenuli sa testiranjem trkačkog tempa, ali tu je prema podacima najbolji bio Max Verstappen ispred Charlesa Leclerca, Georgea Russella i Lewisa Hamiltona, jer su njih delile veoma male razlike. Tako su članovi Mercedesa zauzeli prva dva mesta ispred Fernanda Alonsa, Carlosa Sainza i Oscara Piastrija. Peti je bio Max Verstappen, šesti Nico Hulkenberg, sedmi Lance Stroll, deveti Charles Leclerc a deseti Sergio Perez.

 

Rezultati drugog treninga za VN Bahreina:

 

VN_Bahreina_Drugi_Trening_Rezultati.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manje vise ocekivano, Merc odvrnuo motor na FP2, fanovi se ponadali, a u kvalifikacijama kao i prethodnih par godina, na misice u Q3 i onda tu negde na sredini. Max standardno, on i Alonso su trenutno dva daleko najbolja vozaca na gridu, s tim da je Max u svom prajmu i vozi nadrealno svaku sesiju, toliko o tome da vozac ne pravi razliku i da je bitan samo auto. Strol ispao u Q2 a Alonso se bori za pol. Perez opet skoro pola sekunde, da nema Maxa, niko ne bi pricao ni o kakvoj dominaciji Red Bula. 

 

A zbog Alpine mi je specijalno drago, krivo mi je zbog Gaslija ali zbog Okona bi voleo da zavrse kao ubedljivo poslednji na kraju. Ostatak klasika, jedino Hulk iznenadio opet, ali brzo ce on u toku trke nazad na 16. mesto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen došao do pol pozcije u uzbudljivim kvalifikacijama za VN Bahreina

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB20_VN_Bahreina_Kvalifikacije.jpg

 

Vozač Red Bulla imao je najbolje vreme.


Vremenski uslovi pred početak kavlifikacija bili su hladniji nego jutros, jer je mrak uveliko pao, a reflektori su bili upaljeni. Tako je temperatura vazduha bila 18 a staze 22 stepena.

Na početku treninga na stazu su prvo izašli vozači Alpina i Ferrarija i to na medijum gumama. Tako je Carlos Sainz postavio krug od 1m31.208s i pritom je bio brži od timskog kolege za 52 hiljaditinke, dok su Pierre Gasly i Esteban Ocon imali zaostatk veći od 7 desetinki. Posle toga svi vozači su izašli na stazu sa novim mekim pneumaticima, pa je posle prve runde brzih krugova Carlos Sainz ponovo uspeo da bude najbolji sa vremenom od 1m29.909s ispred Maxa Verstappena i Landa Norrisa. U tim momentima u opasnoj zoni nalazili su se Gaunyu Zhou, Valtteri Bottas, Kevin Magnussen, Esteban Ocon i Pierre Gasly.

U završnici prvog dela nekoliko vozača uspelo je da poprave vremena, ali se Španac u Ferrariju zadržao na vrhu. Na kraju u Q2 nisu se plasirali Valtteri Bottas, Gaunyu Zhou, Logan Sargeant i dvojac Alpina, Esteban Ocon i Pierre Gasly.

Drugi deo kvalifikacija krenuo je veoma energično, pa su se skoro svi vozači odmah našli na stazi. Večina njih se odlučila da koristi upotrebljene meke gume, osim vozača Red Bulla koji su imali nove komponente. To je omogućilo Maxu Verstappenu da dođe do prvog mesta sa krugom od 1m29.374s ispred Sergia Pereza i Landa Norrisa, dok je Charles Leclerc bio peti. Na polovini ovog segmenta u opsnoj zoni našli su se Nico Hulkenberg, Yuki Tsunoda, Daniel Ricciardo, Alexander Albon i Kevin Magnussen.

U finalnim pokušajima Charles Leclerc uspeo je da sastavi najbolje vreme sa novim mekim gumama i tako dođe do prvog mesta – 1m29.165s ispred Maxa Verstappena koji nije krenuo u svoj novi pokušaj. Treći je bio Carlos Sainz a četvrti Lewis Hamilton. Na kraju u Q3 nisu se plasirali Yuki Tsunoda, Lance Stroll, Alxender Albon, Daniel Ricciardo i Kevin Magnussen.

Vozači nisu u preteranoj žurbi započeli treći deo, ali se veoma brzo počeli sa svojim krugovima. Tako je posle prve runde Max Verstappen bio najbrži jer je upisao vreme od 1m29.421s i tako za 0.059s bio bolji od Charlesa Leclerca i Gerorega Russella. Carlos Sainz zauzeo je četvrtu poziciju a iza njega našli su se Lando Norris, Sergio Perez, Lewis Hamilton, Nico Hulkenberg, Oscar Piastri i Fernando Alonso koji ne nešto kasnije izašao an stazu.

U samom finišu Max Verstappen uspeo da zaveleži najbrže vreme od 1m29.129s i tako za dve desetinke bude ispred Charlesa Leclerca i Georgea Russella. Četvrto mesto pripalo je Carlosu sainzu, peto Sergiju Perezu a šesto Fernandu Alonsu. Sedmi je bio Lando Norris a pratio ga Oscar Piastri dok je devetu pozciju zauzeo Lewis Hamilton ispred Nica Hulkenberga.

 

Rezultati kvalifikacija za VN Bahreina:

 

VN_Bahreina_Kvalifikacije_Rezultati.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ups :D ako ostali ne nadju neke magicne desetinke pa cak i sekunde do kraja sezone, gledacemo 100% ucinak na kraju, jedino neki kvar moze da pokvari zabavu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pozurih popodne da odgledam prvu trku sezone, nadajuci se bar malo izjednacenijoj situaciji i borbi u odnosu na proslu godinu.

Na zalost po zanimljivost prvenstva - ocigledno nista od toga. Dominacija se ocigledno nastavlja i dalje, mozda cak jos i ubedljivije.

Prva trka i Max vec stize do Grand Slama, a Red Bull do duple pobede. A jos sa ovakvom voznjom, samo cudo moze da ga spreci da i dalje pise istoriju. I da se na kraju ove sezone ne domogne 3. mesta po broju titula i izjednaci sa Prostom i Vettelom (po 4 titule). Takodje bi onda, po broju uzastopnih titlula, ispred njega ostao samo Schumi (5 uzastopnih).

 

Ferrari je malo mrdnuo po pitanju ponasanja na tvrdim pneumaticima i u sustini je to to, svi su na startu sezone klasa ispod. Sainz se trudio i busio da bar odrzi korak sa RB, tako da je poneo titulu vozaca dana. Leclerc u gomili problema, sa ponasanjem bolida i kocnicama.

Koliko je bila interesantna, samo sam letimicno pogledao trku, dzaba sam i trcao da stignem...

 

Verstappen pobedio na otvaranju sezone u Bahreinu

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB20_VN_Bahreina_Trka_Staza.jpg

 

Vozači Red Bulla zauzeli su prve dve pozicije.


Reflektori su odavno bili upaljeni kada su vozači izlazili na grid, što je značilo da je noć već pala sa njim i temperature. Tako je temperatura vazduha iznosila 19 a staze 25 stepeni. Startni grid izgledao je ovako: Max Verstappen, Cahrles Leclerc, George Russell, Carlos Sainz, Sergio Perez, Fernando Alonso, Lando Norris, Oscar Piastri, Lewis Hamilton, Nico Hulkenberg, Yuki Tsunoda, Lance Stroll, Alexander Albon, Daniel Ricciardo, Kevin Magnussen, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Logan Sargeant, Esteban Ocon i Pierre Gasly i svi oni odlučili su se da u trku krenu sa mekom komponentom a prvih devet vozača stavili su već koriščene pneumatike.

Max Verstappen je na startu poveo kolonu ispred Charlesa Leclerca i Georgea Russella, dok je Sergio Perez bio četvrti. Carlos Sainz zauzeo peto mesto a Fernando Alonso šesto. Posle prvog kruga Lando Norris bio je sedmi, ispred svog timskog kolege a deveti je bio Lewis Hamilton a deseti Yuki Tsunoda. Na prvoj krivini incident su imali Nico Hulkenberg i Lance Stroll pa je tako vozač Haasa već morao odmah na servis.

Već do trećeg kruga George Russell uspeo je da obiđe Charlesa Leclerca i preuzme drugu poziciju, kao i da se Lando Norris našao ispred Fernanda Alonsa. Vozač Ferrarija nema dovoljno dobar tempo, pa su ga lako sustigli Sergio Perez i njegov timski kolega. Do sedmog kruga Max Verstappen imao je više od 5 sekundi prednosti nad Georgeom Russellom i Sergiom Perezom koji je uspeo da obiđe Charlesa Leclerca na manjem pravcu. Izgleda da su vozaču iz Monaka gume ranije počele da popuštaju, zbog čega je pravio puno grešaka pre svega na kočenju.
Lewis Hamilton iskoristio je zavetrinu na pravcu da preuzme 10. poziciju od Fernanda Alonsa a žute zastave bile su izbačene zbog problema koji je  zadesilo Logana Sargeanta u četvrtoj krivini. To su iskoristili Gunayu Zhou i Lance Stroll da stave tvrde pneumatike, dok je Carlos Sainz uspeo da na prvom zavoju pretekne timskog kolegu.

U 12. krugu George Russell ide prvi na zamenu a prati ga Charles Leclerc i Kevin Magnussen i sva trojica stavili su najtvrđu komponentu. Sledeći do mehaničara svratili su Sergio Perez, Oscar Piastri, Lewis Hamilton, Perre Gasly i Valtteri Bottas i svi oni prebacili su se na tvrdu gumu a zatim su usledili Lando Norris i Daniel Ricciardo koji su učinili istu stvar. Za to vreme Meksikanac u Red Bull uspeo je da sustigne i prestigne George Russella na 4. krivini dok je Carlos Sainz otišao po tvdri pneumatik.

U 16. krugu Fernando Alonso i Alexander Albon otišli su po svoju tvrdu komponentu, dok je dvojac Ferrarija ušao u još jedan interni duel. Španac je na kraju izašao kao pobednik, pa je opet na prvoj krivini preuzeo prvo mesto dok je njegov timski kolega i dalje prijavljivao problem sa blokiranjem prednjih točkova. Tek u 18. krugu Max Verstappen je otišao tvrde pneumatike i na stazu se vratio na vodećoj poziciji ispred svog timskog kolege. Carlos Sainz je bio u naletu pa je već u sledećem krugu iza sebe ostavio Georga Russella koji je javio timu da ima problema sa pregrevanjem agregata.

Mlađi Britanac u Mercedesu je polako počeo da gubi tempo zbog čega je Charles Leclerc polako sustizao, dok je Španac u Ferrariju uspevao da preti tempo Sergia Pereza. Nico Hulkenberg je već u 21. krugu opet otišao po tvrde gume jer je ranije zbog incidenta morao već da bude kod mehaničara u prvom krugu.

Trka je manje-više bila mirna sve do 28. kruga kada je Lance Stroll otišao na servis i opet uzeo tvrdi pneumatik, dok je istu stvar učinio i Guanyu Zhou. U tim trenucima Carlos Sainz krenuo je da gubi malo tempo za Sergiom Perezom. Naredni na servis bili su Esteban Ocon i Veltteri Bottas, ali je vozč Stake F1 tima imao problema sa monmtiranjem prednjeg levog točka. George Russel je već tada bio u pitlejnu i on takođe stavio najtvrđu komponentu, da bi tek u 34. krugu Lando Norris i Lewis Hamilton otišli na servis i učinili isto kao i ostali. Charles Leclerc i Oscar Piastri bili su naredni koji su otišli do mehaničara, kao i Yuki Tsunoda. Carlos Sainz je odmah posle svog timskog kolege bio po svoje nove tvrde gume a to je odmah ispratio Red Bull i pozvao Sergia Pereza. Tako je Meksikanac montirao nove meke gume ali je na kraju uspeo da se nađe ispred Carlosa Sainza. Max Verstappen nije ništa prepuštao slučaju pa je u 38. krugu i on stavio nove najmekše pneumatike.

Posle servisa Charles Leclerec krenuo je da se približava Georgeu Russellu, dok je Fernando Alonso tek u 42. otišao po nove tvrde gume. Max Verstappen uspeo je da u tim mometima još više pobegne svom timskom kolegi i tu razliku podigne na više od 15 sekundi. Posle duge borbe, na jedanaest krugova do kraja George Russell napravio je grešku na kočenju na 10. krivini što je iskoristio Charles Leclerc da preuzme četvrto mesto.

Vozači VCARB su u samom finišu krenuli da sustižu Kevina Magnussena, jer je Daniel Ricciardo bio na mekim gumama, ali od neke veće akcije nije bilo. Tako je Max Verstappen uspeo da ubedljivo pobedi na VN Bahreina ispred Sergia Pereza i Carlosa Sainza. Charles Leclerc je uz dosta muka uspeo da na kraju doveze svoj Ferrari do 4. pozicije a isto važi i za Georgea Russella koji je bio odmah iza. Lando Norris je tražio šansu da se približi svom sunarodniku u Mercedesu ali nije uspeo, dok je iza sebe ostavio Lewisa Hamiltona. Do bodova su još došli Oscar Piastri, Fernando Alonso i Lance Stroll.

 

Rezultati trke za VN Bahreina:

 

Rezultati_VN_Bahreina_Trka.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...