Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Ivan

F1: Brazil 2023

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 ROLEX GRANDE PRÊMIO DE SAO PAULO 2023

Lokacija: Autodromo Jose Carlos Pace Interlagos, Sao Paulo, Brazil

Datum: 3.-5. novembar 2023.

 

PETAK 3. novembar 2023.

Prvi trening: 15:30 - 16:30

Kvalifikacije: 19:00 - 20:00

SUBOTA 4. novembar 2023.

Sprint kvalifikacije: 15:00 - 15:44

Sprint trka: 19:30 - 20:30

NEDELJA 5. novembar 2023.

Trka: 18:00

 

VN-Sao-Paula.png.webp

 

Broj krugova:      71

Dužina staze:      4.309 km

Dužina trke:        305.909 km

Broj trka:             49

Prva trka:            1973.

Najviše pobeda: Alain Prost - 6

                           McLaren - 12

 

Prvi Brazilski GP održan je 1972. godine, ali nije bio deo kalendara F1. Od 1973. se računa kao trka u okviru šampionata Formule 1, a od 1990.  se redovno  održava na stazi Hose carlos Pace u Interlagosu. Tokom 80-ih se trka održavala na stazi u Rio de Žaneiru na stazi koja nosi ime Nelson Piquet.

 

Emerson Fittipaldi Nigel Mansell

 

Staza u Interlagosu dala je neke od najzanimljivijih trka u skorijoj istoriji F1, a važi za jednu od najzahtevinijh staza u kalendaru zajedno sa Spa Francorshampom.  Staza je izgradjena 1940. godine, a prvi naziv staze bio je “Interlagos” ili “izmedju jezera”, jer je staza napravljena izmedju dva velika jezera Guarapiranga i Billings, koja su snabdevala obližnje gradove strujom i vodom. 1986. menja ime iz Autódromo de Interlagos u Jose Carlos Pace, brazilskog F1 vozača koji je poginuo u avionskoj nesreći 1977.

 

Staza Jose Carlos Pace

 

Staza je jedna od retkih u kalendaru koja se vozi u smeru suprotnom od kazaljke na satu. 1990. dužina staze je smanjena sa 7.823 m na 4.397 m tako da bi mogla da bude u okvirima FIA-inih pravila u to vreme. Kao posledica skraćivanja staze, izgubljeno je 3 duga pravca i 3 brze krivine. Na staroj stazi bolidi su mogli da voze punim gasom i više od 20 sec, ali je zbog toga i smatrana veoma opasnom (iako je na njoj bio samo jedan udes sa fatalnim ishodom). Staza se posle 1990. malo menjala, tako da je zadržala mesta na kojima se može voziti i preko 320 km/h, ali i široka područija na koje se može izletati, a ne završiti trku.

 

Interlagos_-_reta_-_panoramio-300x217.jpg.webp Start_2012_brazil_GP-300x217.jpg.webp

 

Vozači vole ovu stazu i iz razloga što nije napravljena na ravnom terenu, već prati prirodne uspone i padove terena, tako da zahteva više i od vozača i od motora. Površina staze je jako neravna, pa su trke veoma teške i iscrpljujuće za vozače, a da stavri budu još teže, krug koji se vozi suprotno kretanju kazaljke na satu opterećuje vozače G-silama sa leve strane iako su trenirani da trpe sile sa desne strane.

Njuspešniji od vozača na stazi Jose Carlos Pace je Alain Prost sa 6 pobeda, dok je Michael Schumacher drugi sa 4 pobede. Od timova najviše uspeha ima McLaren 11, drugi je Ferrari sa 10, Williams je treći sa 6, Brabham ima 3, dok Benneton i Renault imaju po 2 pobede.

Trka nije održana 2020. zbog koronavirusa, a za 2021. je preimenovana u Velku Nagradu Sao Paola.

 

Brazil_Circuit.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je merc bio los nije bilo nemoguce. Prosle 2 trk 2. mesto sa jedva koji bod al dobro bolje ista nego nista

 

jel bese jos drzis onu nalepnicu na fiatu??  skidaj to da i tebe ne "izda hidraulika" :D

 

btw jucerasnji sprint bio odlican, bas dosta akcije ni danas nije bilo lose , Alonso opet dokazao kakav je doktor, kako je doktorski *ebao Pereza debilcinu koji sa najboljim bolidom ne moze ni do podijuma na kom bi uvek morao da se nadje sa raketom zvanom red buLJ, sva ispod toga je sramno. velika 0 od vozaca! trebalo bi da napusti ekipu def.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappenu pripala pobeda i na trci za VN Brazila

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB19_VN_Brazila_Trka_Staza.jpg

 

Vozač Red Bulla trijumfovao je na stazi Interlagos.


Vremenski uslovi pred početka trke bili su dobri, pa je tako temperatura staze iznosila 46 a vazduha 26 stepeni. Nije bilo izmena u startnom poretku koji je izgledao ovako: Max Verstappen, Charles Leclerc, Lance Stroll, Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Lando Norris, Carlos Sainz, George Russell, Sergio Perez, Oscar Piastri, Nico Hulkenberg, Kevin Magnussen, Alexander Albon, Esteban Ocon, Pierre Gasly, Yuki Tsunoda, Daniel Ricciardo, Valtteri Bottas, Logan Sargeant i Guanyu Zhou. Svi vozači su se odlučili da startuju sa mekim gumama osim Logana Sargenata koji je stavio medijum komponentu.

Još pre početka trke ona je već bila gotova za Charlesa Leclerca koji je završio u zidu. Vozač Ferrarija je uspeo da se izvuče i parkira bolid u zaustavnoj zoni a odmah se požalio da je imao kvar na hidraulici.

 

 

Sam start nije bio odložen pa je tako Max Verstappen uspeo da povede kolonu ispred Landa Norrisa koji je imao odličan početak dok je treći bio Lewis Hamilton. Sudije su već posle treće krivine na stazu izbacile sigurnosni auto jer su incident pre prvog zavoja imali Kevin Magnussen i Alexander Albon. Žrtva ovog incidenta bio je i Oscar Piastri čije je bilo polomljeno zadnje krilo a sudije su se već u drugom krugu odličile da izbace i crvenu zastavu pa su se tako svi vozači parkirali u pitlejnu. Ujedno, mehaničri AlphaTaudija su u garažu radili i na bolidu Daniela Ricciarda koji je imao oštećenjo zadnje krilo dok je McLaren pokušavao da popravi automobilu mladog Australijanca.

 

 

Sudije su objavile da će se trka nastaviti u 18.31h po našem vremenu i to startom iz mesta. Sigurnosni autopmobil je nešto ranije izveo sve bolide ponovo na stazu a opet veliki broj vozača imao je meke osim Oscara Piastrija koji je stavio medijum komponentu, što znači da su mehaničari uspeli da poprave njegov automobil isti slučaj bio je i sa Danielom Ricciardom. Na novom startu Max Verstappen je poveo kolonu a Lando Norris uspeo je da se odbrani od napada Lewisa Hamiltona. To je iskoristio Fernando Alonso da obiđe vozača Mercedesa i tako dođe do 3. pozicije. Peti je bio George Russell, šesti Sergio Perez a sedmi Lance Stroll ispred Carlosa Sainza i Estebana Ocona i Pierrea Gaslya.

DRS je bio dozvoljen u 6. krugu a Max Verstappen nije uspeo da se odvoji više od jedne sekunde od Landa Norrisa koji je smanjivao razliku a ujedno bio je na novim mekim gumama. Britanac je bio u menjaču Red Bulla i pokušavao je da napadne ali se Max Verstappen uspešno branio. Od tada vodeći je uspevao da podigne razliku koja je vrlo brzlo narasla na više od 1.6s. Vozači su u ovim momentima vozili u DRS voziću ali je Sergio Perez pokušavao da napadne George Russella za petu poziciju. Meksikanac je uspeo da u 14. na prvoj krivini obiđe vozača Merecdesa a i ujedno da se odbrani na 4. krivini i tako preuzme peto mesto.

Esteban Ocon je bio prvi koji je rešio da ide na prvi redovan servis i odlučio se za medijum pneumatik a isto to učinio je i Guanyu Zhou. Sergio Perez nastavio je da forsira pa se tako približio i Lewisu Hamiltonu dok je Yuki Tsunoda napravio jednu grešku na stazi. Već u 18. krugu Sergio Perez stiže do 4. mesta i iza sebe ostavlja vozača Mercedesa dok se Logan Sergeant odlučio da ode na servis i dobije meki pneumatik. Upravo Lewis Hamilton i Valtteri Bottas su zajedno svratili do mehaničara a na stazu su se vratili sa medijum komponentom a krug kasnije istu stvar odradio je i George Russell. Sergio Perez je na servis otišao već u 21. krugu a i on se odlučio za medijum gumu ali se na stazu vratio iza Lewisa Hamiltona. Nico Hulkenberg je bio sledeći ali on je rešio da nastavi da koristi meke pneumatike, dok je Lance Stroll prešao na medijum. Sergio Perez je nastavio da ponovo napada Lewisa Hamiltona ali je u 23. krugu ponovo uspeo da obiđe svog rivala na 4. krivini. Baš tada beležimo i novo odustajanja a u pitanju je bio Guanyu Zhou.

Fernando Alonso je u 25. krugu montirao medijum komponentu, za njim je otišao Carlos Sainz (medijum), pa i Pierre Gasly (medijum) i Yuki Tsunoda (medijum). U 28. krugu vodeći dvojac je išao na zamenu, ali je Max Verstappen stavio medijum a Lando Norris meku komponentu. Ubrzo u međusobnu duel upali su George Russell i Lewis Hamilton dok je Sergio Perez polako sustizao Fernanda Alonsa na trećoj poziciji. Vozači Mercedesa su pratili jedan drugog ali se njima ubrzo priključio Carlos Sainz. Španac je u 35. krugu uspeo da se na prvoj krivini nađe ispred George Russella i polako hvata priključak za Lewisom Hamiltonom. To nije dugo trajalo pa je vozač Ferrarija već dva kruga kasnije bio ispred sedmostrukog šampiona.

U 41. krugu beležimo još jedno odustajanje jer je u garažu morao da ode i Valtteri Bottas. Vozači Mercedesa mučili su se sa degradacijom guma što je iskoristio  Pierre Gasly da na prvoj krivini obiđe Georga Russella i preuzme osmu poziciju. Zbog toga je vozač Mercedesa već u 47. krugu otišao na zamenu guma i ponovo uzeo meku gumu a isti recept uzeo je i Segio Perez. Naredeni koji su to odradili bili su Lewis Hamilton i Pierre Gasly, kao i Fernando Alonso koji je bio pod pretnjom od strane Meksikanca u Red Bullu, ali je uspeo da zadrži poziciju na stazi. Lewis Hamilton je nastavio da se muči sa svojim tempopm što je iskoristio i Pierre Gasly do dođe do osme pozicije. U 53. krugu do mehaničara sui svartili Carlos Sainz (meke) i Esteban Ocon (meke) a naredni je bio Lance Stroll (meke).

Baš u ovim trenucima Sergio Perez uspeo je da smanji razliku za Fernandom Alonsom  na ispod jedne sekunde i tako stvori prliku za napad. U 57. krugu Max Verstappen stvalja meke pneumatike a dva kruga kasnije od trke odustaje i George Russell. Lando Norris se odlučio da u 60. krugu takođe stavi meke pneumatike i tako se na stazu vrati iza vodećeg Red Bulla. Borba između trećeplasiranog Aston Martina i Red Bulla trajala je iz kruga u krug ali se Španac uspešno branio i održavao razliku. Ipak, na dva kruga do kraja Meksikanac je uspeo da na prvoj krivini obiđe Španca i ujedno da se odbrani na drugom pravcu i tako stigne do treće pozicije. Ali, Fernando Alonso je u poslednjem krugu na prilazu do četvrtoj krivini uspeo da uzvrati udarac i povarti svoje poslednje mesto na podijumu.

Max Verstappen je uspeo da mirno privede trku kraju i pobedi na VN Brazila ispred Landa Norrisa. Borba između vozača Aston Martina i Red Bulla trajala je do ciljne-linije ali je Španac na kraju bio brži za 53 hiljaditinke. Peta pozicija pripala je Lancu Strollu, šesta Carlosu Sainz a sedmi je bio Pierre Gasly. Lewis Hamilton je i pored svih muka na kraju završio kao osmi, Yukiju Tsunodi je pripala deveta pozicija a poslednji bod je otišao u ruke Estebana Ocona.

Rezultati trke za VN Brazila:

 

VN_Brazila_Trka_Rezultati.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...