Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Ivan

F1: Meksiko 2023

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE LA CIUDAD DE MÉXICO 2023

Lokacija: Autódromo Hermanos Rodríguez, Meksiko, Meksiko Siti

Datum: 27.-29. oktobar 2023.

 

PETAK 27. oktobar 2023.

Prvi trening: 20:30 - 21:30

SUBOTA 28. oktobar 2023.

Drugi trening: 00:00 - 01:00

Treći trening: 19:30 - 20:30

Kvalifikacije: 23:00 - 00:00

NEDELJA 29. oktobar 2023.

Trka: 21:00

 

VN-Meksika-e1579431328555.png.webp

 

Broj krugova:      71

Dužina staze:      4.304 km

Dužina trke:        305.354 km

Broj trka:             22

Prva trka:            1963.

Najviše pobeda: Max Verstappen - 4

                           Red Bull - 4

 

Prva Velika Nagrada Meksika je održana 4. novembra 1962. godine (deo šampionata je postala tek godinu dana kasnije) na stazi Magdalena Mixhuca. To je ujedno bila i prva internacionalna staza u Meksiku i izgrađena je u okviru parka u centru Meksiko Sitija. Trka je pružila neke veoma retke izazove kao što su visoka nadmorska visina, neravna površina i uska, brza i nagnuta Peraltada krivina od 180 stepeni koja je ujedno bila i poslednja pred startno ciljni pravac. Na prvoj trci je slavio Jim Clark u Team Lotusu i organizacija je nastavljena sve od 1970. kada je izgubila mesto na kalendaru.

 

VN Meksika 1967.

 

Staza je 1986. preimenovana u Autodromo Hermanos Rodriguez u čast dvojce legendarnih trkača iz ove zemlje. Staza je bila potpuno renovirana, izgrađeni su novi prateći objekti i poboljšana je organizacija. Konfiguracija staze je bila nešto skraćenija od originala, ali je zato postala znatno bezbednija. Trka se uspešno održavala od 1986. do početka devedesetih kada su krenuli novi problemi. Prvo su neki Evropski mediji tokom 1991. preneli da su promoteri te godine jedva povratili novac od organizacije, a od organizatora je i zatraženo da se staza poboljša za 1992. godinu. U februaru 1992. mesec dana pre trke, nivo zagađenja vazduha u Meksiko Sitiju je dostigao rekordan nivo. Gradska uprava je zbog toga sa ulica sklonila sve vladine automobile kao i drugu opremu koja je pravila problem. Staza je delimično modifikovana u cilju postizanja veće bezbednosti, a trkom su dominirali Nigel Mansell i Ricardo Patrese u Williamsu.

 

Autodromo_Hermanos_Rodriguez_-_panoramio-300x217.jpg.webp Sergio Perez i Carlos Sainz

 

Trka je nakon ovoga ponovo izgubila mesto na kalendaru i pauza je trajala čitavu 21 godinu. Prve glasine o povratku Meksika su se pojavile još 2003. sa idejom da se trka vozi na potpuno novoj stazi Manatarraya blizu Kankuna. 2005. se pojavila informacija od zvaničnika države Kvintana Ro da će trka biti održana kod njih već 2006. ali je plan propao zbog problema sa uređenjem vlasništva zemljišta na kojoj je trebala da se gradi staza. Nakon toga je bila još jedna priča da će se trka vratiti 2009. ali se to nije dogodilo.

 

VN Meksika 2015.

 

2011. godine je Meksički milijarder Carlos Slim objavio svoje planove da vrati trku u Meksiko. Dve godine kasnije je javljeno da bi staza mogla da se nađe na provizornom kalendaru za 2014.. To se i dogodilo, ali u zvaničnom izveštaju nije bilo navedeno na kojoj stazi će se voziti i dodato je da trka tek treba da bude potvrđena. Meksika na kraju nije bilo na konačnom kalendaru za 2014, pa je trka pomerena za 2015. Sredinom 2014. je potvrđeno da je potpisan ugovor sa organizatorima u Meksiku i da će se Formula 1 vratiti na stazu Hermanos Rodriguez. FIA je ovo i potvrdila kada je izdala zvaničan kalendar za 2015, pa je 17. Velika Nagrada Meksika održana 1. novembra 2015. a pobednik je bio Nico Rosberg.

Od povratka na kalendar, na trci u Meksiku su pobeđivali samo Mercedes i Red Bull. Nemački tim je pobedio tri puta, čime se izjednačio sa Lotusom računajući trke vožene u okviru šampionata, dok je Red Bull slavio dva puta.

VN Meksika je bila jedna od staza na kojoj se nije vozilo u 2020. zbog problema sa koronavirusom, ali se već naredne sezone ponovo našla na kalendaru.

 

Mexico_Circuit.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogao sam da stavim pare na ovaj poredak komotno kao i na prosloj trci, svu trojicu sam pogodio opet.

RB idalje druga liga samo komentatori lupetaju da neko moze nesto da uradi protiv Maxa

Inace dosadna trka, Perez ista situacija kao Ham u kataru, da Hamiltonu nisu brisali poene proslu trku sad bi bio egal sa Perezom u bodovima ali idalje ima sanse da mu uzme vice titulu.

 

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen ostvario petu pobedu u karijeri na VN Meksika

 

vewrstappen_mexican_gp_2023_r.jpg

 

Holanđanin i Red Bull nastavljaju fantastičan niz pobeda na stazi kojom vladaju od kad se vratila u kalendar.


Vremenske prilike u Meksiku su bule idealne kao i juče na kvalifikacijama, a vozači su se uglavnom odlučili za srednje-tvrde gume. Izuzetak su bili Norris na mekim i Albon i Ocon na tvrdim.

Vozači Red Bulla su imali sjajan start i zavetrinu iza dva Ferrarija. Na prilasku prvoj krivini smo imali Pereza, Leclerca i Verstappena u liniji. Verstappen je bio sa unutrašnje strane, Leclerc odmah do njega, dok je Perez pritisnuo Leclerca sa spoljne strane. Na kočenju prosto nije bilo dovoljno mesta između Monačanina i domaćeg vozača, došlo je do kontakta koji se kasnije ispostavilo bio kritičan za Meksikanca pošto je morao da odustane.

Verstappen je poveo trku ispred Leclerca, koji je imao oštećenje prednjeg krila, dok je Sainz bio treći ispred Ricciarda i Hamiltona.

U petom krugu smo imali virtualno vozilo bezbednosti zbog dela prednjeg krila koji je otpao sa Leclercovog bolida u prvoj krivini, a trka je vrlo brzo nastavljena.

Hamilton je nakon restarta bio veoma agresivan i pokušavao je da napadne Ricciarda, koji nikako nije mogao da se otrgne iz DRS-a, a njih dvojicu su iz pozadine pratili Piastri i Russell.

Hamilton i Norris su već u desetom krugu počeli da se žale da im se bolidi zagrevaju i oni su konstantno morali da izlaze iz zavetrine vozača ispred sebe kako bi se ohladili.

Hamilton je konačno u 11. krugu uspeo da napravi manevar i prođe Ricciarda na kočenju za krivinu 1.

Norris je logično prvi išao u boks nakon starta na mekim gumama i vratio se na stazu na 18. mesto na tvrdoj komponenti.

Nakon 15. krugova je Verstappen na čelu imao prednost od 4s ispred Leclerca, koji je bio 3s ispred Sainza, dok je Hamilton polako sustizao Španca.

U tim trenucima je bilo i dosta čuvanja guma pošto je postojala realna mogućnost za samo jedan pit-stop.

Iza Russella se vodio interesantan duel između Hulkenberga i Gaslyja za osmo mesto, dok je iza Albon branio deseto mesto od Zhoua i Bottasa

Verstappen je bio prvi od lidera u boksu u 20. krugu i vratio se na stazu u prazan prostor između Russella i Hulkenberga.

On je u 22. krugu prošao ispred Russella, koji se gotovo nije ni branio, dok ništa bolje nije prošao ni Piastri krug kasnije.

Hamilton je u boks otišao u 25. krugu nakon neuspelog pritiska na Sainza, do je Verstappen u tim trenucima prošao i Ricciarda.

U tim trenucima je bilo potpuno jasno su vozači Ferrarija sigurno na strategiji sa jednom promenom guma, dok je malo iza njih Piastri promenio gume u 26. krugu i vratio se na stazu ispred Norrisa.

Russell je bio sledeći u boksu u 27. krugu, ali se on vratio u gužvu između dva McLarena.

Ricciardo sa druge strane nije imao takvih problema izašao je na stazu na šesto mesto u posle svoje promene guma, pa su se nakon toga čekali još samo vozači Ferrarija.

Verstappen je u 29. krugu sustigao i prošao Sainza za drugu poziciju i dao se u poteru za Leclercov koji je bio osam sekundi ispred.

Pozadi se vodila dobra bitaka za poslednje bodove pošto je Norris prošao Bottasa za deveto mesto, dok je iza njih Tsunoda sustizao Finca nakon obilaženja Strolla.

Sainz je promenio gume u 31. krugu i on je očekivano po povratku na stazu izgubio poziciju od Hamiltona, koji je ranije bio u boksu.

Leclerc je prešao na tvrde gume krug kasnije i ključno se vratio na drugo mesto ispred Hamiltona i oko 17s iza Verstappena.

U 33. krugu smo imali veliku dramu kada se Magnussen slupao u brzoj krivini 8 nakon što mu je otkazalo zadnje levo vešanje. Zbog toga je na stazu moralo vozilo bezbednosti i to je itekako odgovaralo Verstappenu koji je obavio besplatnu promenu guma i vratio se na stazu ispred Leclerca.

Pored njega su gume menjali još i Albon i Norris. To je potpuno oživelo Norrisovu trku koji se našao na desetom mestu, a trka je uskoro i prekinuta pošto je pored uništenog Haasa bilo i oštećenih barijera pored staze.

Prekid je potrajao dvadesetak minuta, a direkcija trke je odlučila da ćemo imati start iz mesta.

Verstappen je uspeo da povede trku na restartu, dok je Leclerc na vreme isekao Hamiltona, koji je prešao na srednje-tvrde gume i zaštiti drugo mesto.

Sainz je ostao četvrti, dok je Russell isto na srednje-tvrdim pneumaticima uspeo da prođe Ricciarda za često mesto.

Najgori start je definitivno imao Norris, koji je imao jako loše ubrzanje pa je odmah izgubio nekoliko pozicija.

Hamilton je bio jako agresivan u početnim krugovima nakon restartu i želeo je da što pre iskoristi mekše gume u odnosu na Leclerca i krene u poteru za Verstappenom.

On je konačno uspeo da napravi manevar u 40. krugu i prođe na drugo mesto, a Verstappen je u tom trenutku pojačao ritam znajući da ima potencijalnu pretnju iza sebe.

Norris je do 47. kruga uspeo da se vrati u prvih deset, Ana stazi su se ispred njega vodila dva velika duela: Sainz – Russell za četvrto mesto i Piastri – Tsunoda za sedmo.

Russell nikako nije uspevao da se dovoljno približi Sainzu za napad, dok su Tsunoda i Piastri dva puta imali kontakt. Kod drugog je Japanac bio preagresivan nakon čega se okrenuo, ispao iz bodova i upropastio sve dobro što je napravio nakon starta iz pit-lejna.

Piastri je potom u 56. krugu pustio Norrisa, koji je imao bolji tempo, na sedmo mesto kako bi pojurio Ricciarda, koji je bio oko tri sekunde ispred.

Na čelu Hamilton nije imao nikakav odgovor na Verstappenov tempo, dok je Leclerc bio na oko pet sekundi iza i pratio je tempo sedmostrukog šampiona.

Srednje-tvrde gume kod Norrisa su za razliku kod nekih drugih vozača sjajno funkcionisale i on je u 61. krugu stigao i prestigao Ricciarda u drugoj DRS zoni.

Iza njih se praktično od samog restartu vodila velika borba za poslednji bod između Hulkenberga i dve Alpine. Nemac je samo zahvaljujući fantastičnoj brzini na pravcima uspeo da se brani od Oconovih naleta, a konačno je popustio pet krugova pre kraja kada je Francuz uspeo da prođe u DRS zoni na glavnom pravcu.

Krug kasnije je manevar napravio i Norris, koji je u kompleksu sporih krivina na početku drugog sektora uspeo da obiđe Russella i izbije na peto mesto.

Do kraja trke nije bilo velikih promena. Verstappen je došao do pete pobede u Meksiku, četrnaest sekundi ispred Hamiltona, dok je Leclerc nakon pol-pozicije morao da se zadovolji poslednjim mestom na podijumu.

Sainz je upotpunio dobar rezultat za Ferrari na stazi na kojoj nisu očekivali ništa ispred fenomenalnog Norrisa, koji je vozio neverovatno nakon restarta.

Russell je jedva uspeo da odbrani šesto mesto od Ricciarda u poslednjem krugu, dok je Piastri završio sekundu ipo iza njih na osmom mestu.

Albon je iskoristio dobru strategiju nakon restarta da donese Williamsu nove bodove finišom na devetom mestu, dok je poslednji poen pokupio Ocon.

 

VN_Meksika_Trka_Rezultati.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...