Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Holandija 2023

Recommended Posts

Zvanično ime:  FORMULA 1 HEINEKEN DUTCH GRAND PRIX 2023

Lokacija: Circuit Zandvoort, Zandvort, Holandija

Datum: 25.-27. avgust 2023.

 

PETAK 25. avgust 2023.

Prvi trening: 12:30 - 13:30

Drugi Trening: 16:00 - 17:00

SUBOTA 26. avgust 2023.

Treći trening: 11:30 - 12:30

Kvalifikacije: 15:00 - 16:00

NEDELJA 27. avgust 2023.

Trka: 15:00

 

VN-Holandije.png.webp

 

Broj krugova:      72

Dužina staze:      4.259 km

Dužina trke:        306.648 km

Broj trka:             32

Prva trka:            1952.

Najviše pobeda: Jim Clark - 4

                           Ferrari - 9

 

Grad Zandvort se nalazi u dinama na severu Holandije, pola sata vožnje zapadno od glavnog grada Amstedama, dok se staza nalazi na obali Severnog mora. Tokom 30ih je bilo manjih uličnih trka u gradu, ali je Nemačka okupacija tokom drugog svetskog rata zapravo postavila temelje trkačke staze.

Prema legendi, gradonačelnik Zandvorta je ubedio Nemce da im dozvole da sagrade ravan put kroz dine, koji bi Nemci mogli kasnije da koriste za parade kada odnesu konačnu pobedu u ratu. Ovaj segment je kasnije povezan sa drugim putevima, koji su bili prilazni za priobalske odbrambene pozicije.

 

Grad Zandvort

 

Neki od ovih puteva su prošireni i povezani nakon rata i stvorena je trkačka staza, koju su dizajnirali zvaničnici Holandske Kraljevske asocijacije motociklista, a savetovao ih je Sydney Charles Davis, koji je pobedio na 24 časa Le Mana 1927.

Prva trka je održana 1948 pod imenom Velika Nagrada Zandvorta, a pobedio je Tajlandski Princ Bira u Maseratiju.

 

alberto_ascari_dutch_gp_1952-300x191.jpeg.webp

 

Trka je ponela ime Velika Nagrada Holandije od 1952. i tada je uvrštena u Svetski šampionat Formule 1, a nije održana 1954, 56 i 57. zbog nedostatka novca.

Pobeđivali su redom dva puta Ascari, potom Fangio, Moss i Bonnier, kome je to ujedno i jedina pobeda u Formuli 1 u karijeri.

1960. je viđen incident kada je Dan Gurney doživeo udes, a jedan gledalac je tom prilikom izgubio život.

Jim Clark je dominirao od 1963, do 1965, dok je na ovoj stazi 1967. svoju prvu pobedu i  debi imao Lotus 49 sa svojim legendarnim Ford-Cosworth DFV motorom.

 

Jim Clark

 

1970. je viđena još jedna tragedija kada je Britanac Piers Courage izgubio život nakon stravičnog incidenta u krivini Tunnel Oost.

Naredne godine je pobedio Ickx u Ferrariju, dok 1972. trka nije održana, nakon što su vozači odbili da učestvuju zbog lošeg stanja infrastrukture i staze.

Staza je drastično modifikovana tokom svog odsustva sa kalendara. Dodate su zaštitne ograde, pesak pored staze, izgrađene su nove garaže i uvedena je šikana pre Bosuit krivine, koja je bila veoma brza i izlazila na glavni pravac.

 

Jackie Stewart

 

Organizatori su sledeće godine  bili izuzetno ponosni na trud koji su uložili i vikend je tekao po planu. Međutim, Zandvort je ponovo zavijen u crno usled loše organizacije i nedostatka jasne komunikacije i to tokom vikenda za koji se smatralo da je do tog trenutka najbolje organizovan ikada.

Roger Williamson je doživeo težak udes kod krivine Tunnel Oost i njegov bolid se prevrnuo i  zapalio. On nije bio povređen u trenutku udarca, ali je ostao zaglavljen u kokpitu. Njegov sunarodnik David Purley je zaustavio svoj bolid sa strane i pretrčao na drugu stranu staze do zapaljenog bolide ekipe March. On je neuspešno pokušavao da sam prevrne bolid i izvuče Williamsona, ali nije mogao. Redari sa druge strane uopšte nisu ni imali protivpožarne kombinezone i nisu želeli da pomognu Purleyju. Direkcija trke nije ni znala šta se događa i informacija koju su imali je bila da je Purley imao incident i da je on uspešno napustio svoj bolid.

 

David Purley

 

Trka je nastavljena normalnim tempom, kao da se ništa nije desilo, a Purley je očajnički pokušavao da spasi Williamsona.

Redari su bili potpuno pogubljeni i u jednom trenutku su bacili u jarak protivpožarni aparat koji je Purley koristio da ugasi Williamsonov bolid. Na kraju, Williamson je preminuo, ne od opekotina, već od gušenja.

Naredne godine, pobedu je odneo Lauda u Ferrariju, dok je godinu dana kasnije Hunt slavio svoju prvu pobedu u Heskethu. 1976. je Hunt ponovo pobedio u odsustvu Laude nakon incidenta na Nirburgringu, a Britanac je bio u centru pažnje i 1977, kada je imao incident sa Mariom Andretijem u Tarzan krivini. Andreti je ipak došao do pobede godinu dana kasnije i to je ujedno bila i njegova poslednja u Formuli 1.

 

VN Holnadije 1980.

 

Za 1979. su uvedene promene kako bi se bolidi usporili na prilasku krivini Tunnel Oost. Postavljena je privremena brza šikana u kojoj je izleteo i oštetio bolid Gilles Villeneuve nakon duela sa Alanom Jonesom, koji je odneo pobedu.

Šikana je uklonjena za 1980, ali je postavljena druga sporija, dok je 1981. viđena velika borba između Prosta i Jonesa iz koje je Francuz na kraju izašao kao pobednik.

1982. je pobedio Pironi u Ferrariju, dok je njegov zemljak Rene Arnoux imao grozan incident na kraju pravca na prilasku Tarzan krivini.

Naredne godine je vožena borba između dva konkurenta za titulu Prosta i Piqueta. Francuz je pokušao da pretekne Brazilca u Tarzan krivini, izgurao ga je van staze, ali je nedugo nakon toga i sam izleteo.

 

VN Holandije 1985.

 

Lauda je 1985. ostvario svoju 25. pobedu na Zandvortu, nakon velike borbe Prostom. To je ujedno bila i poslednja trka na Zandvortu, pošto je kompanija koja je bila vlasnik staze bankrotirala.

Staza je prešla u vlasništvo grada i nije korišćena neko vreme, a deo zemljišta i staze je prodat 1987. Staza je kasnije redizajnirana in a njoj se voze trke različitih šampionata.

U maju 2019. je objavljeno da će se Zandvort vratiti na kalendar Formule 1 u 2020, međutim, povratak je odložen u martu 2020. nakon izbijanja pandemije korona virusa. Trka je nešto kasnije potpuno otkazana, a novi povratak je zakazan za 2021.

Organizatori su bili odlučni da se trka u 2021. održi pred punim tribinama i čak su pretili otkazivanjem ukoliko bi tribine bile polu popunjene. Na kraju je trka ipak održana sa 67% ukupnog kapaciteta, a pobednik je bio domaći vozač Max Verstappen u Red Bullu.

 

Netherlands_Circuit.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto je Ivan :) pricao pre neku godinu... Samo da ih zdravlje i izbor timova posluzi - i samo je pitanje broja sampionskih titula koliko ce ko od njih osvojiti. 

Lepo je videti ovakvu sliku na podijumu, nekada buducnost, a vec sadasnjost moderne F1... Moja tri ljubimca, upravo tim redom: Max, Lando i Russell. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo sam srećniji bio dok Rasel nije Albonu preoteo treće mesto, to bi tek bio podijum :) Maks druga dimenzija skroz, u bilo kojim uslovima, sutra ako ga neka munja ne pogodi, lagana pobeda, samo da se ne uspava i ne sleti s puta.

 

Nego šta ovo uradi kišni majstor Hamilton? 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iako je inicijalno zavrsio losije plasiran za 4 pozicije i u Q2 - bar se nije izblamirao kao ljubitelj zidova u kvalifikacijama, Leclerc. Pitanje je sta ce zbog onakvog bocnog udarca sve morati da se menja, sigurno je i menjac stradao, tj. koliko ce biti pomeren unazad za sutra. Sa vec loseg 9. mesta. 

Koliko je Max+RB dominantna kombinacija, dovoljno govori da je Lando i pored odlicne voznje u prvom delu svog najboljeg kruga - iskreno izjavio da je za pol mogao samo da se nada da ce Max napraviti gresku. Checo opet razocaravajuci sedmi, Alonso se sunja tu negde iza vodecih, Scuderia vec standardno... 

Da, to treba istaci, Albon ponovo na steroidima u Q3 :D, mozda sutra bude interesantno jer je na prvom treningu imao vrlo lep trkacki tempo ali na suvom. Samo da se ne provede kao na Spa :)

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Ferari ne znam šta bih rekao. Lekler je definitivno prso, pa čovek 5 puta zaredom danas maši prvu krivinu, svaki put na isti način, ne odustaje. Na kraju razbije bolid potpuno, kako već samo on zna. Na Sainca odavno ne računam, on nikad nije ni trebao da obuče taj kombinezon. E sad - ako pričamo o Lekleru - potpisujem da nije sve ovo što mu se dešava njegova krivica, ovo je jednostavno uticaj crvene ekipe na njene vozače, to je nešto što se dešava već 10, pa i 15 godina unazad. Jedino je Alonso bio dovoljno jak da se nosi sa takvim amaterizmom i 2 puta bio na bod od titule u ovakvom timu. Jedan veliki Sebastijan Fetel nije uspeo, jedan supertalentovani Lekler isto tako neće uspeti. Oni su jednostavno primorani da u svakom momentu na stazi daju 110% ne bi li ispeglali neku grešku u podešavanju bolida koju je ekipa napravila, neku pogrešnu nadogradnju, loše odrađen boks, pogrešnu taktiku. Pritom uz sve to moraju da razmišljaju i o toj istoj taktici, da preispituju bukvalno svaku "naredbu" koju dobiju iz boksa (dok voze 300+ kmh), jer više ni u šta ne veruju sopstvenom timu. Zato je Fetel imao niz onih grešaka 2017. i 2018., zato i Lekler lupa ovoliko, jer kad imaš tempo i taktiku, nema potrebe da gaziš do patosa, nećeš ni praviti greške i pobeđivađeš, a kad vidiš da sve pada lagano u vodu i da će tvoj tim svojom nesposobnošću da te košta pobede, titule, onda tražiš onu granicu od 110% na kojoj pokušavaš da ostaneš sve vreme, ali to su mogli Šumaher i Sena, to je neka druga kategorija vozača. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen pokazao silu pred domaćom publikom

 

verstappen_dutch_gp_2023_q.jpg

 

Holanđanin je došao do još jedne ubedljive pol-pozicije, ovoga puta na domaćoj stazi.


Kvalifikacije na Zandvortu su počele u promenjivim uslovima. Staza se sušila od kiše koja je ranije padala, a u upotrebi su očekivano bile gume sa zelenim oznakama.

Q1 je pripao Albonu, koji je na novom setu guma u finišu sesine vozio 1m20.939s, par stotinki ispred Verstappena i tri desetinke ispred Piastrija.

Uslovi na stazi su se popravljali kako je vreme odmicalo, ali je ond kiša začinila situaciju u samom finišu i znatno otežala stvari nekolicini vozača.

U opasnoj zoni su se nalazili Hamilton i Leclerc, ali su oni uspeli nekako da se izvuku na kraju i prođu u Q2 što je ostavilo ispod crte Zhoua, Ocona, Magnussena, Bottasa i debitanta Lawsona.

Padajvine su međutim onda potpuno stale, a staza se sušila neverovatnom brzinom, zahvaljujući suncu koje se probijalo kroz obilake.

Svi su ponovo u finišu sesije menjali gume, a na kraju je glavna žrtva ovakvih uslova i lošeg tajminga bio Hamilton, koji je Q2 završio tek kao 13. i tako ispao iz borbe za pol-poziciju. Pored njega su se ispod crte našli još Stroll, kog je u poslednjim trenucima izbacio Sargeant, zatim Gasly, Tsunoda i Hulkenberg, koji su popravili svoja vremena, ali ne dovoljno da se domognu prvih deset.

Najbrži vozač u Q2 je bio Verstappen sa krugom 1m18.856s koji je postavljen na samom kraju, a najbliži pratioci su mu bili Piastri i Albon, koji su zaostali po pola sekunde.

Do Q3 se nad stazom potpuno razvedrilo, a direkcija trke je po prvi put omogućila DRS.

Na početku smo imali izmešane strategije, pošto su neki vozači bili na gumama za promenjive uslove, dok su se drugi odlučili za meke slikove.

Vozači Williamsa su držali 1-2 na početku sesije na mekim gumama, ali je onda Sargeant završio u zidu u krivini 2 i izazvao prekid osam minuta pre kraja.

Prekid od skoro 20 minuta je doveo do još većeg sušenja staze, pa su po nastavku sesije svi bili na mekim gumama.

Posle prve runde krugova je Norris držao najbolje vreme od 1m12.049s, dve desetinke ispred timskog kolege Piastrija i tri ipo ispred Verstappena, koji je razočarao. Nekoliko vozača je odlučilo da ne ide u boks i da odmah vozi još jedan krug, a među njima je bio i Leclerc. Monačanin je međutim napravio grešku u krivini 9 i izazvao novi prekid četiri minuta pre kraja.

Ovoga puta prekid nije previše trajao, pa je sesija brzo nastavljena, a po nastavku je Verstappen ponovo pokazao silu i sa krugom 1m10.567s došao do pol-pozicije, pola sekunde ispred Norrisa, dok je Russell bio treći u Mercedesu.

Četvrta pozicija je pripala sjajnom Albonu, koji je bio izuzetan u Williamsu ovog vikenda, dok je peti bio Alonso ispred svog sunarodnika Sainza.

Sedmi i Osmi su bili Perez i Piastri, dok su poslednje dve pozicije pripale Leclercu i Sargeantu.

 

VN_Holandije_Kvalifikacije_Rezultati.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Vule said:

 

 

Nego šta ovo uradi kišni majstor Hamilton? 

:lol:

Pa da je staza gde moze lakse da se pretice sad bi verovatno zavrsio u prvih 5 ali i 6. pozicija sa 13. i posle onakvog starta i lose strategija sa zelenim gumama ovo je odlicno...nego sta bi sa onim decakom koji se juce radovao trecem mestu i ocekivao da ga zadrzi i danas, nesto ga nema ...ali svidja mi se ona panika i umalo izletanje kad je ugledao svog timskog u retrovizoru :) mada obojicu je mogao da kosta plasmana

Lec definitivno prsao, glupo je vise trositi reci na njega.

Alo danas objasnio!!! aplauz za dedu

 Perez opet sramota al sta ce mucenik nije on kriv sto ni sa najboljim bolidom ne moze da bude konstantno na podijumu, treba i malo vozackog umeca, da te tismki dere 3-4 sec po krugu pa bolje odmah da napustis tim dobrovoljno, dosta je brukanja

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakasnele ili pogresne reakcije timova u vezi sa gumama i kisnim uslovima - najvise su kostale oba McLarena, upravo Russella (koji je u jednom trenutku i poveo) i Albona.

Samim tim su i Norris i Russell debelo pali u plasmanu, a nakon njihovog direktnog duela i kontakta je Russell i odustao.

Leclerc je ocigledno imao probleme sa bolidom (uz ranije izvrsenu zamenu prednjeg krila). To je bilo toliko ocigledno kroz celu trku, a na kraju ga je pretekao cak i debitant Lawson sa onakvim Alpha Taurijem. Nakon cega su ga povukli u garazu, ocigledno posledice onog jucerasnjeg zabijanja u zid u kvalifikacijama.

Alonso sjajan, borben, sa neverovatnom harizmom.

Max standardno nedodirljiv sta god da se desavalo na stazi, izjednacen rekord po broju uzastopnih pobeda, sada je na brojci 9 (uz Vettela i Ascarija). Ako se nesto nepredvidjeno ne desi, na "kraljici brzine" iduce nedelje, postace vlasnik i tog rekorda. Da nije otkazana Imola, verujem da bi vec danas pao.

Do kraja sezone je jos 9 trka, a Max na 46 F1 pobeda. Nisam ocekivao da ce bas ove godine stici Prosta (koji ima 51), ali sa ovim nizom i trenutnom formom gotovo je evidentno da ce uspeti. Jednostavno je RB u kombinaciji sa njim druga dimenzija u odnosu na kompletan ostatak karavana. Na meti malo teze, ali mozda bude i Vettel sa svoje 53 pobede. Na taj nacin bi izbio na 3. mesto liste vecitih po pobedama (ispred bi bili Schumi i Hamilton).

Za moj ukus, lepa i dinamicna trka. Krivina 3 + Alonso, neprocenjivo :) .

 

Verstappen pobedio ispred Alonsa na uzbudljivoj trci za VN Holandije

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB19_VN_Holandije_Trka.jpg

 

Vozač Red Bulla trijunfovao je pred domaćom publikom.


Još tokom jučerašnjeg dana bilo je objavljeno da je Yuki Tsunoda kažnjen pomeranjem za tri mesta jer je zasmetao Lewisu Hamiltonu u kvalifikacijama, pa će tako Japanac startovati sa 17. mesta, dok je Kevin Magnussen morao da krene iz pitlejna zbog zamene motora i menjača posle jučerašnjeg udesa. Tako je startni grid za VN Holandije izgledao ovako: Max Verstappen, Lando Norris, George Russell, Alexander Albon, Fernando Alonso, Carlos Sainz, Sergio Perez, Oscar Piastri, Charles Leclerc, Logan Sargenat, Lance Stroll, Pierre Gasly, Lewis Hamilton, Nico Hulkenberg, Gunyu Zhou, Esteban Ocon, Yuki Tsunoda, Valtteri Bottas, debitant Liam Lawson koji menja povređenog Daniela Ricciarda i Kevin Magnussen. Vremenski uslovi pred početak bili su mnogo bolji nego juče, temperatura vazduha iznosila je 18 a staze 29 stepeni i nije bilo padavina. Svi vozači odlučili su da startuju sa mekim pneumaticima osim Lewisa Hamiltona i Nica Hulkenberga koji su imali montirane medijum gume.

Već u formacijskom krugu neki vozači prijavili su prve kapi kiše. Odmah po paljenju zelenih svetala Max Verstappen je poveo kolonu ispred Landa Norrisa i Georgea Rusella. Do treće krivine Fernando Alonso uspeo je da se probije na treću poziciju a iza njega ovoga puta bili su George Russell, Alexander Albon i Carlos Sainz. Već do poslednje krivine kiša je počela jako da pada, pa su Charles Leclerc, Sergio Perez i još nekoiko vozača otišli po intermdijat gume dok je polovina girda ostala na slikovima. Već  u drugom krugu i Max Verstappen i Fernando Alonso su otišli na servis a sada je George Russell vodio trku ispred Landa Norrisa na slik pneumaticima. Sergio Perez koji je prvi uzeo intermidijat gume je počeo da profitira pa je u trećem krugu preuzeo vodeću poziciju od vozača koji su se mučili da održe bolide na stazi.

Max Verstappen je u šestom krugu uspeo da se probije na treće mesto tako što je obišao Pierrea Gaslya i sada je krenuo u pohod na Guanyu Zhoua. U tim trenucima Fernando Alonso uspeo je da se nađe ispred Charlesa Leclerca a krug kasnije Holanđanin u Red Bull dolazi na drugu poziciju ispred Kineza u Alfa Romeu. Max Verstappen počeo je da značajno smanjuje razliku za vodećim Sergiom Perezom dok su Ferrarijevi vozači razmenili pozicije. I pored toga što je većina vozača bila na intermdijat gumama, postojala je i grupa koje je ostala na mekoj komponenti i koji su već u 11. krugu kada se staza prosušila počeli da beleže značajno brže krugove. To su primetili i ostali timovi pa su se vodeći vozači odlučili da ponovo odu na servis u uzmu meku gumu, osim Guanyu Zhoua koji je stavio medijum komponentu. Tako prilikom  promene pneumatika Charles Leclerc zamenio i oštećeno prednje krilo a spisak prvih deset u 13. krugu čini su: Max Verstappen, Sergio Perez, Fernando Alonso, Pierre Gasly, Carlos Sainz, Guanyu Zhou, Kevin Magnussen, Oscar Piastri, Yuki Tsunoda i Esteban Ocon.

U 16. krugu izbačena je žuta zastava jer je u ogradi na sedmoj krivini ostao Logan Sargeant, zbog čega je siguranosni automobil morao na stazu. Ovo stanje iskoristili su Nico Hulkenreg, Valtteri Bottas i George Russell da odu po nove pneumatike a vozač Mercedesa uzeo je novu tvrdu komponentu.

 

 

Ovakvo stanje potrajalo je sve do 22. kruga kada je trka i nastavljena. Max Verstappen je odmah poveo kolonu a Sergio Perez uspeo je da se odbrani od napada Fernanda Alonsa a duel su nastavili i Pierre Gasly i Carlos Sainz. Kevina Mganussen u ovim momentima nije imao tempa pa je tako izgubio pozicije od strane Alexandera Albona i Estebana Ocona a sličnu situaciju imao je Charles Leclerc ispred koga su se našli Lewis Hamilton i Oscar Piastri. Već do 33. kruga Lewis Hamilton uspeo je da se probije na 10. mesto i dođe do poziciju koja donosi bodove, pa je tako iz prvog reda mogao da gleda pritisak koji je Lando Norris vršio na Yukija Tsunodu.

Da je Charlesu Leclercu ovo bio užasan dan potvrdio je i momenat u 40. krugu kada je debitant Liam Lowson počeo da mu se približava. U ovim trenucima Carlos Sainz je prvi otišao na zamenu pneumatika i vratio se sa takođe mekim pneumatikom, dok je italiajnski tim rešio da uvuče Charlesa Leclerca u garažu. Lando Norris je bio sledeći na servisu a i on je uzeo meku komponentu, Esteban Ocon je ovo učinio u 44. krugu, Alexander Albon je do naredni koji je video svoje mehaničari i oni su mu dali medijum komponentu kao i Sergio Perez koji je stavio meki pneumatik. U 46. krugu Lewis Hamilton je bio naredni koji je došao na zamenu i imao takođe meke gume, Pierre Gasly je priliom svoje zamene morao da odradi i kaznu stajanja od pet sekundi što ga je po povratku na stazu stavilo iza Carlosa Sainza. Fernando Alonso je u 49. pozvan na servis koji je prošao uz problem montiranja prednjeg levog pneumatika, što ga je na izalsku bacilo iza Carlosa Sainza. Krug kasnije i Max Verstappen je odradio svoje stajanje ali on se bez problema vratio na vodeću poziciju.

Španac u Aston Martinu je odmah krenuo za svojim sunarodnikom u Ferrariju, pa posle nekoliko kruga u kojima je bio dosta brži uspeo je da na trećoj krivini povrati svoje treće mesto. Nešto kasnije Pierre Gasly uspeo je da sustgne Carlosa Sainza sa kojim se upustio u borbu, dok su timovo obaveštavali vozače da su moguće padavine pred sam kraj trke. Već u 60. krugu na prvoj krivini Pierre Gasly uspeo je da se probije ispred Carlosa Sainza i dođe do četvrte pozicije a Sergio Perez, Pierre Gasly i Carlos Sainz  su rešili da odu po intermdijat gume. Od tada za njima su pošli i ostali vozači, što znači da je kiša već stigla na startno-ciljni pravac. U dva kruga svi vozači imali montirane intermidijat gume osim Estebana Ocona koji je imao pneumatike za kišu. Izletanje na prvoj krivini u zaustavnoj zoni imao je Sergio Perez koji je zbog toga izgubio drugu poziciju od Fernanda Alonsa a Max Verstappen je u 64. krugu otišao opet do mehaničara kako bi stavio pneumatike za kišu.

Zbog izletanja Guanyu Zhoua izbečena je crvena zastava a kiša je bila sve jača i jača. Najgore je prošao Sergio Perez koji je se nalazio na zameni pneumatika u momentima kada je izbačena crvena zastava, što znači da je ostao zaglavljen na izlasku iz pitlejna, jer mu nije bilo dozvoljeno da izađe na stazu. Tako su svi vozači morali da se vrate u pitlejn. Izgleda da je RB19 koji pripada Meksikancu bio oštećen prilikom izletanja, zbog čega su mehaničari krenuli sa popravkom. FIA se nešto kasnije oglasila sa spisakom vozača za restart koji je glasio ovako: Max Verstappen, Fernando Alonso, Sergio Perez, Pierre Gasly, Carlos Sainz, Lewis Hamilton, Lando Norris, George Russell, Alexander Albon, Oscar Piastri, Esteban Ocon, Yuki Tsunoda, Lance Stroll, Nico Hulkenberg, Valtteri Bottas, Liam Lawson i Kevin Magnussen.

Sudije su posle pauze od 20 minuta obavestile da će se trka nastaviti u 17.14h i to letećim restartom i ovom prilikom bilo je obavezno imati gume za promenljive uslove. Vozači koji su kasnili za krug imali su prilke da ranije napuste pitlejn a onda su se svi vozači vratili na stazu ali iza sigurnosnog automobila koje je na stazi ostao samo dva kruga. U 67. krugu Max Verstappen je poveo kolonu  ali nije uspevao da odmah umakne Fernandu Alonsu. Zbog prekoračenja brzine u piteljnu, Sergio Perez dobio je kaznu dodavanja od pet sekundi, kao i da je Lewis Hamilton vršio pritisak na Carlosa Sainza. Krug kasnije od trke odustaje George Russell koji je imao probušeni pneumatik. Max Verstappen uspeo je da mirno privede trku kraju i tako pobedi ispred Fernanda Alonsa i Pierrea Gaslya, dok je na četvrtom mestu zbog kazne bio Sergio Perez. Carlos Sainz uspeo je da se odbrani od napada Lewisa Hamiltona, sedmi je bio Lando Norris a do bodova su još došli i Alexander Albon, Oscar Piastri i Esteban Ocon. Na ovaj način Holanđanin je izjednačio rekord Sebastiana Vettela od devet uzastopnih pobeda.

 

Rezultati trke za VN Holandije:

 

VN_Holandije_Trka_Rezultati.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Ivan said:

Krivina 3 + Alonso, neporcenjivo

Posebno u prvom krugu, kako je prošao pored Albona i Rasela koji se kao nešto bore, kao pored male dece :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i zemljaku je, pred kraj, prodao foru sa laznjakom :D. Kao Mansell svojevremeno, crni Sainz nije znao sta ga je snaslo. 

Sjajan je Alonso bio danas, bas je nadahnuto vozio u onim uslovima, uzivancija za gledanje. Majstorcina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma koji Sainc vukao se po stazi, sreca pa je onakva staza kakva je ili da je bar drs bio aktivan preskocili bi ga i Luis i Lando laganica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albon potvrdio da je tempo bolida potpuno iznenadio Williams ovog vikenda

 

albon_dutch_gp_2023.race_.jpeg

 

Zandvort je trebalo da bude staza koja ne odgovara ekipi iz Grouva.


“Mislim da sam mogao da se slupam jedno osam puta. Bilo je baš teško na startu kada je počela kiša. Napravili smo grešku sa kasnim odlaskom u boks, ali smo onda dobro odreagovali. Znali smo da smo zakasnili i ostali smo pri svojoj odluci. Bilo je drugih vozača koji su prekasno prešli na intermedijume i na kraju smo bili u prednosti u odnosu na njih. Bila je ovo jedana od onih trka u kojoj je moglo svašta da se desi. Verovatno je svako mogao da završi na bar po dve pozicije boljem mestu. Bilo je teško proceniti trku. Sada idemo na stazu koja bi trebalo da nam odgovara, ali mi realno nismo očekivali ovako dobre performanse na Zandvortu i sada smo na jednoj potpuno nepoznatoj teritoriji. Moramo da razumemo zašto je bolid ovog vikenda bio tako konkurentan. Bilo je nekih faktora koji su nam danas pomogli, kao što je čeoni vetar na nekim kočenjima, ali je bolid bio odlično balansiran u krivinama i videćemo da li možemo ovo da ponovimo u Monci”, izjavio je Albon.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...