Jump to content
Goran

Recommended Posts

Pozdrav kolege, konačno i ja da predstavim pojačanje :) Delta 1.6 120ks, 2010. godište

Nakon Punta i Stila dođe red i da se proba Delta, ostajemo Italijani naravno :thumbsup: Ovoga puta dizel (prvi put) pa ćemo videti kako će se pokazati. 

Stavljam i par sličica...

 

IMG_20230712_193348.thumb.jpg.1a1dc5a5e702213e64bdf4be5e7ae92e.jpg  IMG_20230712_193408.thumb.jpg.fb7703693f54a03742e0c9eaa542e401.jpg  IMG_20230712_193424.thumb.jpg.f76a50193ffbaee095d74ae648312002.jpg  IMG_20230712_193556.thumb.jpg.e34af2e08c14a3dd785dec9c02be2e22.jpg  IMG_20230712_194742.thumb.jpg.68bfbbe248d2bcdf63a99ac3b088a881.jpg  IMG_20230712_201523.thumb.jpg.e3927baacfc0583e15856f306a0ade83.jpg

 

Od opreme su tu tempomat, digitalna klima, prednji i zadnji senzori (naknadno ugrađeni očigledno)... Ono što nema: senzori za kišu i svetla, blue&me kao ni usb pored upaljača, nema držač čaša na zadnjem sedištu kao ni vratanca za skije (ne znam da li je to išlo u opremu).
Za sada je plan da se sredi zadnja brava (fali poklopac), da se srede kratka svetla (ovo je blago rečeno užas kako su loša, verovatno projektori - molim savete za DIY opcije ili profi usluge :D ) i suncobran suvozača. To je ono što ću raditi, ostalo neka čeka... Ima tragove grada po krovu, felne bi mogle da se osveže, navigacija bi lepo legla itd.

Mehanički deluje dosta korektno, rađeni veliki servis, zamajac i kvačilo, kupljen od sugrađanina koji ga je poprilično lepo održavao. Inače je uvežen iz Italije i kod prethodnog vlasnika je bio od 2021.

Edited by Драган

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Драган said:

ostajemo Italijani naravno :thumbsup: 

Sa svakom iteracijom kupovine mladjih vozila, nazalost, pitanje je samo do kada cemo biti :) .

Apropo farova na Bravu/Delti, pisali smo bas dosta, problematika poznata skoro deceniju unazad (kao i klapne digitalne klime koje ce te 99% sacekati ako vec nisu resavane).

Najlaksa/najjeftinija opcija ti je da od nekoga bar za jedan far pozajmis 4300K ksenon sijalicu i balast. Na tim modelima se montira za par minuta zbog laganog prilaza i dosta mesta. Nastelujes lepo far, probas, provozas nocu... Ako pije vodu, super, resavas problem za 30-40 EUR do daljnjeg.

Ako ni to ne pomaze - resenje je jedino otvaranje farova i reparacija ili zamena projektora. Obicno se stavaljaju Morimoto Mini H1, uz koji se ubaci i ksenon set. Malo pipaviji poslic koji trazi pre svega pedantnu osobu koja ce to uraditi, posto je dunstera i lose odradjenih farova sve vise. A takva operacija kosta obicno do 200 evropskih.

Srecno sa novim autom, puno bezbednih kilometara! Jeste dizel, ali sta ces :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, Ivan said:

Na tim modelima se montira za par minuta zbog laganog prilaza i dosta mesta. 

Naprotiv :Dpricao sam ti kod moje delte sa istim motorom xenone stavio tek kad sam skinuo branik i plus farove pa tek onda moze da se krene sa ugradnjom xenona. Mozda je kod Brava lakse ali Delta sigurno ne tako lako. 

 

@Драган srećno sa Deltom, još jedna više na forumu. :thumbup: Na svojoj sam isto imao problem sa nagorelim projektorima, morali su drugi morimoto projektori da se ugrade pa sam tek s njima i xenon setom 4300k bukvalno progledao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ivan said:

Sa svakom iteracijom kupovine mladjih vozila, nazalost, pitanje je samo do kada cemo biti :)

S obzirom na to šta nude i drugi proizvođači, još neko vreme sigurno :) Nisam znao gde da gledam počev od motorizacije pošto sam tražio isključivo benzince.

 

Što se tiče farova, nadao sam se da nije baš toliko loše kao što se priča, ali prvi odlazak van grada me je uverio u suprotno. Stilo i Punto mk2 naročito se nisu proslavili sa kratkim farovima pa sam mislio da su to rešili posle skoro 10 godina na novijim modelima ali eto... :D Hvala svakako za ideju za testiranje, nešto ću morati što pre da uradim. Da li sa tom zamenom i stavljanjem ksenona pravim problem pre svaki naredni tehnički?

Klima je nešto i rađena čini mi se, moram proveriti papire. Stilo je nameno kupovan sa manuelnom ali za Deltu nije bilo smisla da se tako narušava enterijer. Videćemo dokle ću biti tog mišljenja.

 

Hvala :)

2 hours ago, Axic said:

Naprotiv :Dpricao sam ti kod moje delte sa istim motorom xenone stavio tek kad sam skinuo branik i plus farove pa tek onda moze da se krene sa ugradnjom xenona. Mozda je kod Brava lakse ali Delta sigurno ne tako lako. 

@Axic Nadam se da će me iskustvo menjanja sijalica na Stilu (bez skidanja bilo kog dela, na kraju čak i pored akumulatora) kvalifikovati za ovo. "Ko je menjao sijalice na Stilu, ni pakao mu neće teško pasti" :lol:

Hvala :), biće prelistavanja tema pa kad negde zaškripi svakako pišem ovde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Драган said:

S obzirom na to šta nude i drugi proizvođači, još neko vreme sigurno :)

Pitacu te u sledecoj iteraciji kupovine ;) , prolazio sam upravo kroz slicnu trilemu od prosle godine kada sam poceo ozbiljnije da gledam sa cim da menjam svog bivseg Bravo Sporta. Kako okrenes, uglavnom truba sa Zabarima, u tim klasama automobila pogotovo.

7 hours ago, Драган said:

@Axic Nadam se da će me iskustvo menjanja sijalica na Stilu (bez skidanja bilo kog dela, na kraju čak i pored akumulatora) kvalifikovati za ovo.

Sve je to, postovani moj kolega, mlado, neiskusno i mekano :D .

Cuj tesko, skidanje branika i fara :P ... Upravo to, ko je na Stilu menjao sijalice sa vozacke strane (pa jos te obicne sa vlaknom koje su crkavale svaki cas), sa kutijom akumulatora bukvalno odmah iza fara - sve iza toga ce mu u ogromnom procentu biti banja. Ili ce se bar lako snaci, posto su u drugoj polovini te decenije proizvodjaci imali instrukcije da vozacima moraju da obezbede minimum za samostalnu zamenu sijalica na putu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj' da vidim i to cudo da skines farove i branik za 5 min, evo mozemo odmah da se kladimo :P .

Pogotovo ko prvi put skida, te zapekli srafovi u krilu, pa zapekli srafovi branika odozdo (kod Brava je bio idiotizam da su dole strucnjaci stavili torks :blink: koji samo gledas kad ce da oblazne, stvarno nisu normalni). Zato sam uvek pri vracanju, za ne daj Boze neko buduce skidanje, uvek na tim je*enim mestima koja zapeknu cistio navoj i stavljao tovatnu mast na srafove. Pa plasticne zabice koje, ako se brza, uvek mogu da puknu i posle mozes da se slikas sa lepim i ravnim zazorima krila... Pa ako srafovima nisi iznivelisao farove identicno kao ranije, moraju i oni da se steluju... Ima tu posla prilicno, ode lep deo dana.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ivan said:

Kako okrenes, uglavnom truba sa Zabarima, u tim klasama automobila pogotovo.

Sledeće da se proba (pošto je Đulijeta mala) je Freemont. B) Mada ja menjam kola na 5 godina, dok dođe na red biće i on opet oldtimer. 

Ja sam gledao Francuze benzince ali u nekoliko ovlašćenih servisa me odgovoriše od kupovine C4 i Megana, a i 308cu su unakazili sa onim benzinskim motorima. Svaki sa turbinom, alu blokovima motora koji se istope ili lancem... 

Isto sam tako zaobišao i Focusa ecoboost-a. Sa Astrom J i Golfom isto nisam oduševljen posebno, a znatno su skuplji. Ovako bar uživam u dizajnu, videćemo dokle će mehanika i elektronika da služe. :lol:

Što se tiče farova, probaću onako kao što si rekao da nađem nekoga ko bi mi pozajmio da probam ksenone... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuuh, pozajmiti, postaviti, pa opet skidati i vracati ako mora zamena projektora ne znam koliko imas volje dupli posao. :D

 

Bolja varijanta kupis nove pa ako nema pomaka onda odradis nove projektore i te xenone vratis. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au bre Axara, pa ti od banalnog kacenja ksenon sijalice i balasta coveku napravi nuklearnu fiziku :P . Bar iza suvozackog fara ima mesta da lagano postavis obe komponente za 2-3 min i probas u kakvom je stanju projektor? Najmanji problem ako se ljudi druze - kada je sve to bilo znatno skuplje, vise i ne znam koliko puta sam pomogao drugarima ili ovde kolegama da testiraju svoje farove, skidao/vracao sa svojih automobila na njihove i nazad... Cak i sa tog je*enog za pristup Stila.

S druge strane, slazem se da su danas xenon setovi toliko jeftini da se za 30-40 EUR moze kupiti solidan. Svakako ce biti bolje nego postojece stanje, pa onda gledati sta dalje i da li Stage 1 resenje :) pije vodu.

Mada je opet sve to danas, kao sto rekoh, bagatela u odnosu na ranije. A ovakav "debugging" mi je logican, jer je ostao iz vremena kada je komplet dobrih xenona kostao po 200 EUR, par projektora po 200 EUR, primanja ljudi drugacija pa nije bas svima bilo svejedno apriori menjati nesto ako radi... Da se lepo napakuju farovi, minimum bez ljubicaste nije moglo da se prodje :) .

Kod Brava je bila dobra fora sto su projektori sa H1 sijalicom. Pa i ako sam xenon ne pije vodu, projektor se uglavnom menjao takodje sa H1 Morimoto Mini i samo se sve napakuje. Kod Delte je bese H7, ali i sijalice danas samo 10-15 EUR po komadu :) .

 

1 hour ago, Драган said:

Ja sam gledao Francuze benzince ali u nekoliko ovlašćenih servisa me odgovoriše od kupovine C4 i Megana, a i 308cu su unakazili sa onim benzinskim motorima. Svaki sa turbinom, alu blokovima motora koji se istope ili lancem

Pricaj mi o tome :) . Prva zelja je bila 1.6 THP 200, bio sam spreman da "rizikujem" kao sto sam vec ranije sa Fiatovim MultiAir (koji se bar kod mene sjajno pokazao) - ali sam ipak odustao posle gomile horor prica o THP motoru u nekoj iole duzoj eksploataciji (uz par primera iz okruzenja). Tako da sam morao opet da uzmem proverenu traktorcinu u modelu koji mi se svidjao.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas javi kako ti proslo. :) 

 

Ja sam ugradjivao u 3 Giuliette, iako nije 1 u 1 isto, ima slicnosti. Probao sam na 3 razlicita nacina i nije bilo sanse ispod 2-3h da uradim, cak i kad sam sve napamet znao, kako sta. 

 

Jedan hint, ja sam uspeo da ubacim balaste unutra u far, nisu se pregrevali, bilo je mesta, sve je radilo normalno, a dosta elegantnije izgleda kad se pogleda u motorni prostor. Mislim da u Bravo-u nema mesta za to, a za Deltu ne znam, ali eto, mozes probati :) 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih radio vise to, malo je nezgodno jer ipak nisam ja neki majstor, a i sad sam bas pretrpan obavezama. Ali baci pogled u moju temu, imas o tome, a i Ivan je pisao po forumu bas puno.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako, nema tu puno mozganja, samo ume biti nezgodno za uraditi. S obzirom da je leto u vrhuncu, pazi da budes u hladovini :) 

 

Ne pitaj zasto to posebno napominjem :D 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da stane u far balast kod delte, ima mesta u spoljnim coskovima. Kod deltinog fara sa donje strane ima izliveno u plastici mesto za balast pa moze i tu. 

Ukupno treba do 45 minuta za ceo proces montaze i posle treba ustelovati farove. 
Mora dole branik, ima 6 torexa sa gornje strane, 3 sa donje i 2 na obodu krila. Na potkrilima ima po 4 krstasta srafa i branik se samo svuce sa nosaca koji su u krilima. Far se drzi na 3 srafa kljuc 10 i jedan plasticni pin.

Da se raskaci sa instalacije ima kao zeleni poklopac na konektoru koji se tankim srafcigerom izvuce na gore i onda se ceo kabl izvuce. DRL su vezani klasika konektor sa kopcom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze Knezevic, samo za vase oci :D , da vam podigne poklopac na Bravo benzincu. Da vidite sta je pesma za pristup, prosto ti milina da pocnes radis i ako ti se ne radi :) . A tek iza suvozackog fara moze kolo da se igra, ne znam kako su tu uspeli da zakomplikuju.

Ovi noviji AC setovi (konkretno "CN Light") pored balasta cesto imaju i onu dodatnu crnu kutijicu na liniji ka balastu. Pitanje je sta se kupi, svakako te varijante nikada ne bih ubacivao u far.

A i ovako mi je nekako bolje da je balast napolju i da se 'ladi :) . Cinjenica je da onda zice kroz poklopac malo remete estetiku :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@darkman14 i ja planiram uskoro da stavim balaste unutar fara, to mi je i onaj sto mi je menjao projektore predlozio.

 

I da kolega zna da lepo namesti onaj sundjer izmedju branika i grede pre hladnjaka jer ako lepo ne nalegne onda branik nece lepo da se vrati nazad. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delta nema suspleh? Ja nisam mogao da skinem branik bez da prethodno skinem suspleh. A samo suspleh mi je imao preko 20 sarafa :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat ima šuspleh ali ne mora da se skida. Branik se odozdo drži na samo 4 šrafa, odvoji se od šuspleha branik i ne mora ništa više s donje strane da se skida.

Jedino za filter vazduha mora ako ne ceo onda dobar deo šuspleha da se skine jer kako videh poklopac filtera i samom filteru se prilazi odozdo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uf, ja onda bas nisam imao srece sa Giom :D Najgori suspleh ikad... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...