Ivan 20194 Posted August 23, 2020 (edited) S obzirom na kvalitet originalnih "Al" maglenki - verujem da ce biti prilicno korisno sadasnjim i buducim vlasnicima Nuova Bravo. Mislio sam da ce u samostalnoj reziji (bez stubne dizalice/kanala) biti poslic od sat vremena (sa 3 srafa maglenke) i da nece biti potrebe da bilo sta pisem... Ispostavilo se da nije bas tako, pa posto za ovaj auto nisam ostavio ni blizu tutoriala kao za Stilo, neka ostane zapisano bar jedno iskustvo. Kod mene je bila problematicna leva, vozacka maglenka - funkcionalna, ali socivo je polako sve vise zutelo, karakteristicno za Bravo/Deltu/restyle Cromu. S obzirom da je desna maglenka (takodje OEM, proizvedena istog meseca) odlicna, opis ispod je za zamenu vozacke, ali se identicno primenjuje i za suvozacku. Pa da krenemo redom... 1. Otpustiti plasticno potkrilo iznad tocka, krstasti srafovi. Ima ih 4 komada na spoljnom delu, ja sam odmah i srafove i lezista isprao sa WD-40: To je dovoljno da se provuce ruka, licno sam otpustio jos 4 srafa na boku oplate da je ne bih lomio, 2 ispred i 2 iza amortizera. Ako nekome treba, za kompletno skidanje potkrila postoji jos jedan sraf sa donje strane praga (ukupno 9 krstaka) - kod mene je Sport verzija pa se mora skinuti i plasticni prag na tiplove, tako da nisam hteo ni da komplikujem, a i za maglenku nema potrebe za tom operacijom. Sama maglenka je u branik usrafljena sa 3 srafa 10-ke, jedan na spoljnoj, dva na unutrasnjoj strani: 2. Posto i u eLearn pise da se maglenka vadi sa prednje strane, sa setom za odvajanje zabica skinuo sam prednju maskicu - 3 zabice sa gornje i 2 sa donje strane: Kroz otvor na potkrilu krecem na odsrafljavanje same maglenke. Uspevam da odsrafim spoljni sraf vrlo lako. Vec sa gornjim unutrasnjim je problem, u dubini je, a iza srafa je lim. Uspevam nekako da uglavim gedoru, ali vidim da ce biti problem sa usrafljavanjem nazad. Jos veci problem je unutrasnji, donji sraf, koji niti vidim, niti mogu da dohvatim, a odmah iza njega je na MultiAir (a verujem i ostalim turbacima) crevo Intercoolera. Vidim da ce biti problem bez stubne dizalice (i sa pristupom i odsrafljavanjem i vadjenjem maglenke napolje i montazom nove) i menjam plan na skidanje branika. Odakle je sve vrlo lako pristupacno, pa je nadalje je opis te metode. 3. Branik se za krilo drzi sa jednim krstakom i 3 plasticne zabice. Krstak je odmah do tocka, nezgodno je sto se srafciger mora postaviti unutar krila, a i sraf zna da zapekne. Kod Stila je to bilo pristupacnije reseno sa obicnim srafovima i kljucem. Evo slike kako je to pozicionirano, crvene strelice su zabice, plava strelica krstak: Kada se odsrafi krstak, prelazi se na zabice. Jedna je lako dostupna, odmah iza fara, pa se moze skinuti i rukom: Druge 2 su sakrivene i skinuo sam ih spolja, plasticnim alatom. Prilicno voditi racuna da se ne polome, jer ako odu to je jedina linija poravnanja krila i branika i onda ce delovi strcati jedan u odnosu na drugi - tipicno za gomilu Bravaca po oglasima. Kod mene je srecom plastika zdrava i mekana, pa je sve islo lako: 4. Bok branika je potpuno oslobodjen, idemo na donji deo ispod auta. Ukupno 3 Torx-a T30, iz tog razloga i najgori i najpipaviji deo. Srafovi odozdo obicno zapeknu i teski su za odvijanje. A s obzirom da je Torx, otvoriti cetvore oci da bilo koji sraf ne prokliza, u suprotnom krecu problemi. Kada sam ih uz poprilicno muke pazljivo skinuo, sva 3 srafa i navoje sam ocistio sa WD-40, srafove ocistio sa nareznicom i namazao ih mascu pre vracanja. Za bilo koje potencijalno buduce skidanje, bice pesma: 5. Na kraju ostaje najlaksi deo, gornja 4 srafa, opet Torx T30 u pitanju: Na taj nacin oslobadjamo kompletan branik, koji ostaje vezan samo na boku suvozacke strane. Skidamo konektor H11 sijalice maglenke, koji je na plasticnom jezicku, pomeramo vozacki deo branika napred i naslanjamo na panjice/cigle i maglenka je na "izvol'te"... 6. Skidam i unutrasnja 2 srafa maglenke. Vodite racuna posto nemaju "kontre", vec su metalom vezani za plastiku branika - vrlo lako moze da se desi ako sraf zapekne da polomite nosace koji su prilicno tanki. Evo slike maglenke iznutra, strelicama su oznacene zabice prednje maskice (koje mozete skinuti i u ovom koraku), dve su i sa donje strane: Maglenka se pomera iz lezista unazad, zatim ka osi vozila i vadi napolje. Montira se i usrafljava nova. Posto srafovi znaju da zapeknu, obavezno sam sve navoje prvo cistio sprejom i zatim mazao sa mascu (za ne daj Boze ubuduce): Na iducoj slici se vide problematicni unutrasnji nosaci. Kod sebe sam ostavio gornji kako jeste (fabricki), a na donji sam ipak stavio klasicnu "kontru", jer je plastika tu prilicno tanka. Da u slucaju odsrafljavanja pritisak ne ide na plastiku (zbog pucanja), nego na kontra sraf: I to je to, ubacuje se plasticna maskica i branik je spreman za vracanje na mesto. Usput sam iskoristio i Contact Cleanerom ocistio dzekove prednjih parking senzora i same sijalice i osigurao ih trakom. Evo kako oni izgledaju: Vracamo branik nazad, sve obrnutim redom... Nakaci se na gornja 4 Torx-a, zatim idu donja 3 (donje koji su najkriticniji za skidanje obavezno namazati mascu). Na boku, kliknuti 3 plasticne kopce i usrafiti krstak, takodje pozeljno sprejom ocistiti navoje i namazati mascu (kod mene je bio zapekao, a na nepristupacnom je mestu u krilu): Ako su sve bocne kopce i ispod fara citave - branik u liniji treba da izgleda ovako: Vracamo potkrilo sa krstacima, vracamo H11 sijalicu, njen dzek i to je sav posao - maglenka namontirana: Ostaje jos stelovanje maglenke i tu sledi jedan biser italijanskog inzenjerstva. Pametno su ostavili prorez sa donje strane branika, posto je sraf za stelovanje sa donje strane maglenke. Ali izmedju maglenke i otvora je crevo Intercoolera , tako da su dzaba ostavljali prorez. Srecom, izmedju suspleha (koji kod mene fabricki nije predvidjen, pricam za dizelase) i ivice branika postoji otvor sa donje strane. Kroz koji se nekako moze provuci alat i nastelovati. Srecom. Isto vazi i za zamenu sijalice maglenke, H11 je u pitanju. Za stelovanje ide kljuc 8, iskljucivo sa njim moze da se pristupi (za gedoru nema mesta, zbog IC creva). Za maglenke, visina snopa od zemlje B, odredjuje se po formuli B = (2/3 * A - 10) cm. Na 10 m rastojanja, gde je A pocetna visina snopa od zemlje. Konacan rezultat: I ostajem duzan za izbor - uzeo sam zamensku "Depo", cena je 3390 din, prodavac je Mladen, 060/666-06-89: Posto sam uzimao iskljucivo iz estetskih razloga, OEM su mi bile previse za jednu maglenku koju maltene ne koristim, dok na OEM polovne zaboravite. Telefonom i na slikama ih nahvale (poture druge), a uzivo katastrofa i gore od ove moje koju skidam, cisto gubljenje vremena. Summa summarum, meni se iz vise razloga isplatilo kao pametno sto sam menjao skidanjem branika - i zbog pristupa, nekih problematicnih/zapeklih srafova, video sam i pojacao/ocistio/sredio neke stvari koje nema sanse da bih video drugacije, itd... Samo zamena sijalice prednje maglenke: Ako suspleh i postoji, ne smeta. Zavuci ruku kroz prostor iza branika, skinuti konektor sijalice koji je na klip. Zarotirati sijalicu za 45 stepeni u smeru suprotnom od kazaljke na satu i povuci iz kucista unazad. Tip sijalice je H11: Post je detaljan i malo duzi, ali nadam se da ce informacije i moje skromno iskustvo biti od koristi zainteresovanim kolegama. Edited November 12, 2020 by Ivan 9 Reacher Gilt, neshaoct, neshtry and 6 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3675 Posted August 24, 2020 Profi! tt Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bull87 2 Posted December 22, 2024 @Ivanpozdrav , ja imam isti takav bravo sport verzija , interesuje me sledece, maglenke su mi malo pozutele od vlage , da li to moze da se nekako ocisti ili mi ne gine kupovina novih? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 20194 Posted December 22, 2024 @Bull87 Nista nije pozutelo od vlage ili prljavstine - nego standardna boljka na Bravu i Delti, nagoreo reflektorski deo maglenke. Ne znam nikoga da je to reparirao, a i to bi trebao da platis (otvaranje i saniranje reflektorskog sloja). Meni najlaksa i sigurna opcija je da kupis aftermarket maglenku. Pokazale su se daleko kvalitetnije nego original "Al" (tj. "Magneti", tacnije "Mako" komponentas). Zamena je lagana, imas sve opisano u prvom postu, moze da odradi bukvalno svako uz malo volje i najosnovnijeg alata. Cena maglenke je bila nepunih 30 EUR (bar kada sam ja menjao), vidim da kolege pisu da je sad malo jaca. Iz originala je znatno skuplja, a i opet ostaje pitanje kvaliteta. Jedino predlazem zamenu po toplijem vremenu (ako nemas garazu), zbog zabica na spoju krila i branika. 1 Bull87 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bull87 2 Posted December 22, 2024 Hvala ti @Ivan-e Quote Share this post Link to post Share on other sites