Jump to content
FAS Euroauto Goran
Sign in to follow this  
StefanM

Cudan zvuk iz motora

Recommended Posts

Pozdrav svima. Imam problem sa zvukom koji se cuje iz motora. Naime vozim Grande Punta 2006 godiste i pri voznji iz motora se cuje kao dupli zvuk motora i ovog drugog koje ne znam sta je. Kada pritisnem kvacilo zvuk totalno nestaje i kada je u leru se takodje nista ne cuje. Nije bitno da li je hladan ili zagrejan isto se cuje. Kako ubrzavam intezintet zvuka se povecava. Negde sam procitao da je mozda kopresor klime, ili kais ja zaista ne znam u cemu je problem. Ostavicu i video snimak zvuka pa ako neko ima ideju sta moze biti bio bih zahvalan. Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko je na osnovu opisa postaviti tacnu dijagnozu ali, indikativno je da zvuk prestaje kada je menjac odvojen od motora (kada stisnes kvacilo ili kada je na leru). Logicno, tu treba poceti pretragu. Nisi naveo da li se cuje u svakom stepenu prenosa ili samo u jednom. Svakako, moj savet je da se obratis servisu i mislim da ce svaki iskusniji majstor, nakon sto proba auto, relativno tacno postaviti dijagnozu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 17/01/2019 at 9:10 AM, Aca Vulco said:

Tesko je na osnovu opisa postaviti tacnu dijagnozu ali, indikativno je da zvuk prestaje kada je menjac odvojen od motora (kada stisnes kvacilo ili kada je na leru). Logicno, tu treba poceti pretragu. Nisi naveo da li se cuje u svakom stepenu prenosa ili samo u jednom. Svakako, moj savet je da se obratis servisu i mislim da ce svaki iskusniji majstor, nakon sto proba auto, relativno tacno postaviti dijagnozu.

 

Čuje se u svakom stepenu prenosa. Motor je 1.4 benzinac 90ks. Svakako će ići kod majstora samo me je zanimalo da li se može ovako voziti. Auto je kupljen pre par dana verovatno je stajao dosta nije vožen. Hvala na odgovoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokusacu da ti na najjednostavniji, uprosceni, nacin objasnim kako to funkcionise. Imas jedan snop zupcanika koji se nalazi na osovini povezanoj sa motorom i drugi na osovini povezanoj sa tockovima. Njihovo spajanje u raznim kombinacijama (stepenima prenosa) prenosi snagu motora na tockove. Znaci, ovaj snop koji je povezan sa motorom se okrece uvek kada menjac nije preko spojke (kvacila) odvojen od motora (zamajca). Zakljucak bi mogao da bude da su na tom snopu dotrajali lezajevi i da je potrebno da se zamene. 

Na konkretno pitanje da li smes da vozis tako, odgovor je NE. Razlog, ne mozes znati u kom momentu bi moglo da dodje do toga da lezaj potpuno zablokira i napravi daleko veca ostecenja (kucista, osovine i ostalih zupcanika). 

Potrebno je da majstor na osnovu simtoma posle probe auta postavi tacnu dijagnozu i ako se ispostavi da je moja pretpostavka tacna, zameni lezajeve u menjacu. Obicno se kod takvog zahvata menjaju SVI lezajevi jer je to prilicno veliki posao i bilo bi neracionalno da se sve to radi a zameni samo jedan dotrajali lezaj. Razlog, pretpostavlja se da su i ostali lezajevi u stanju da ce za neko vreme biti potrebna i njihova zamena. Usput se, naravno, izvrsi inspekcija kompletnog menjaca, po potrebi zameni ono sto je dotrajalo i, na kraju, naravno ulje i semerinzi. Nakon toga, mozes biti miran duze vreme sto se tice menjaca. 

Nadam se da sam ti pomogao  :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/20/2019 at 7:47 AM, Aca Vulco said:

Pokusacu da ti na najjednostavniji, uprosceni, nacin objasnim kako to funkcionise. Imas jedan snop zupcanika koji se nalazi na osovini povezanoj sa motorom i drugi na osovini povezanoj sa tockovima. Njihovo spajanje u raznim kombinacijama (stepenima prenosa) prenosi snagu motora na tockove. Znaci, ovaj snop koji je povezan sa motorom se okrece uvek kada menjac nije preko spojke (kvacila) odvojen od motora (zamajca). Zakljucak bi mogao da bude da su na tom snopu dotrajali lezajevi i da je potrebno da se zamene. 

Na konkretno pitanje da li smes da vozis tako, odgovor je NE. Razlog, ne mozes znati u kom momentu bi moglo da dodje do toga da lezaj potpuno zablokira i napravi daleko veca ostecenja (kucista, osovine i ostalih zupcanika). 

Potrebno je da majstor na osnovu simtoma posle probe auta postavi tacnu dijagnozu i ako se ispostavi da je moja pretpostavka tacna, zameni lezajeve u menjacu. Obicno se kod takvog zahvata menjaju SVI lezajevi jer je to prilicno veliki posao i bilo bi neracionalno da se sve to radi a zameni samo jedan dotrajali lezaj. Razlog, pretpostavlja se da su i ostali lezajevi u stanju da ce za neko vreme biti potrebna i njihova zamena. Usput se, naravno, izvrsi inspekcija kompletnog menjaca, po potrebi zameni ono sto je dotrajalo i, na kraju, naravno ulje i semerinzi. Nakon toga, mozes biti miran duze vreme sto se tice menjaca. 

Nadam se da sam ti pomogao  :cheers:

Izvini na kasnom odgovoru, nisam posecivao dugo forum. Hvala ti na jako detaljnom odgovoru ovih dana cu otici do majstora cekam platu naravno kako bi bio spreman na sve :D
Javicu sta je bilo nadam se lakom resenju problema. Hvala jos jednom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...