Jump to content
FAS Euroauto Goran
Irena HGT

Porsche Cayenne / Cayenne Coupe

Recommended Posts

Porsche Cayenne Turbo GT

 

Porsche Cayenne gt06.jpg

 

Porsche je sada i zvanično predstavio Cayenne Turbo GT koji je nedavno postavio rekord za serijska SUV vozila na stazi Nirburgring. Cayenne Turbo GT je Nirburgring prešao za 7:38.925 minuta (za volanom je bio test vozač Lars Kern), dok je prethodni rekord sa vremenom od 7:42 minuta držao Audi RS Q8.

 

215759-Porsche Cayenne gt05.jpg

 

Pod haubom ovog Cayenna je 4.0 twin-turbo V8 motor sa 640KS i 850 Nm obrtnog momenta, ubrzanje do 100 km/h iznosi 3.3 sekunde, a najveća brzina 297 km/h.

 

Porsche Cayenne gt04.jpg

 

Osim snažnog motora, u paketu su i doterani aero body kit (prednji spojler, proširenja blatobrana, drugačiji zadnji difuzor, zadnji krovni spojler...), krov od ugljeničnih vlakana, set 22-inčnih točkova, Pirelli gume 285/35 ZR22 i 315/30 ZR22, izduvni sistem od titanijuma, centralno postavljene izduvne cevi, karbon-keramičke kočnice, modifikovano vazdušno oslanjanje (auto je niži 7 mm u odnosu na GTS verziju), doterani dynamic chassis control i torque vectoring, poboljšano upravljanje, sportska sedišta, multifinkcionalni sportski volan sa markerom na 12 sati, alkantara, unapređeni infotainment sistem...

 

Porsche Cayenne gt03.jpg

 

Osim toga, tu su i 8-stepeni Tiptroni automatski menjač i pogon na sva četiri točka.

 

215761-Porsche Cayenne gt02.jpg

 

Kao opcija se nudi i Arctic Grey boja, dok cena za ovakav Cayenne u Nemačkoj iznosi 196.078 evra.

 

Porsche Cayenne gt01.jpg

 

Cayenne Turbo GT će prvo javno predstavljanje imati na Goodwood festivalu brzine od 8. do 11. jula.

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: Porsche Cayenne Turbo GT

 

Još agresivniji stajling najbržeg Cayenna - može do okruglo 300 km/h. Kao standard ima karbon-keramičke kočnice, upravljanje i na zadnjim točkovima, 22-ke točkove...

Iako nema Coupe u nazivu, ovu varijantu je moguće kupiti samo kao Cayenne sa padajućom linijom krova (Coupe):

 

 

 

motor1youtubelogoall.jpg Motor1:

 

 

 

motorweeknoviyoutube.jpg MotorWeek:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader: Porsche Cayenne Turbo GT Coupe

 

Cayenne Turbo je svojevremeno bio prvi SUV koji je svetu pokazao da SUV-ovi mogu biti ne samo brzi, nego i veoma upravljivi na putu. Ovaj auto je bio kralj performansi kod SUV modela. Ali, kasnije su došli drugi modeli poput npr. Audija RSQ8, Bentley Bentayge i naravno Lamborghini Urusa, i nesumnjivo su Porscheu preoteli taj tron. Porsche je zato sada napravio Cayenne Turbo GT Coupe da bi se vratio na prvo mesto.

 

Ovaj auto ima isti 4.0 V8 twinturbo pod haubom kao i RSQ8, Bentayga i Urus. Ali...ne samo da ima isti, nego zvanično sa svojih 640 konja ima i dalje 10 konja manje od Urusa, i 40 KS manje od Cayenna Turbo S Hibrida. I, mislite da je sporiji od njih? Ne, ovo je najbrži Cayenne od svih njegovih varijanti, brži je i od Urusa (3.6 do stotke treba Urusu, dok Cayenne Turbo GT Coupe uhvati stotku za 3.3 sekunde), brži je i od X5M, ili bilo čega drugog.

 

Pa, kako kada ima manje konja od njih, nije ništa lakši od Urusa, svakako nema bolju aerodinamiku od njih jer je takođe SUV? Jednostavno - lažu da ima samo 640 konja, već ima više.

Naime, ovaj 4.0 V8 twinturbo ne sklapaju Volkswagen radnici u fabrici u Mađarskoj (kao što to rade za RSQ8, Urus ili Bentayga), već Porsche radnici u njihovom pogonu. Stavili su druge turbine, druge dizne, novi usis, novo hlađenje...i sve su to uradili da bi navodno imali 10 konja manje od Urusa??? :D Brojke pokazuju da ih ovaj auto ''šije'' u svakom parametru kad je brzina na putu u pitanju, a to nikako ne može biti zato što ima isto ili manje snage...već marketing VW-a ne želi javno da kaže da Lamborghini nema najviše konja.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: 2022. Porsche Cayenne Turbo GT

 

Od 13 verzija modela Cayenne koje trenutno postoje (SUV/Coupe), ova kao na testu je najbrža, i najbrži je ikada napravljeni Cayenne:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Porsche Cayenne Turbo GT

 

Najbrži Cayenne od svih njegovih verzija - 4.0 twinturbo V8 ovde ima 640KS/850Nm.

Tako kaže Porsche jer u okviru VW grupacije Lamborghini Urus je taj koji na papiru mora biti najjači...ali znamo da papir trpi sve :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

yesautouklogoyoutube.jpg YesAutoUK: 2021. Porsche Cayenne Turbo GT

 

Kada istim ljudima koji naprave 911 GT3 daš najveći i najteži Porsche u ruke - Cayenne - dobije se Cayenne Turbo GT:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: Porsche Cayenne Turbo GT

 

Ovo je najviše sportska varijanta modela Cayenne...ustvari, neki kažu da je brži i od Urusa, ali pošto svi zajedno idu pod krov Volkswagen grupacije to onda ne sme javno da se kaže :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Porsche Cayenne Turbo

 

...sa 760KS/1.000Nm (fabričke vrednosti su 550KS/770Nm) na Autobanu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Porsche Cayenne Coupe Turbo

 

Kompletan test uključujući i vožnju na Autobanu, ali...nije fabrički već PP Performance dorađeni Caynne Coupe sa 760 konja umesto fabričkih 550:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: 2022. Porsche Cayenne Coupe E-Hybrid

 

455KS/700Nm od 3.0 V6 plug-in hibrida, u primerku koji ima dosta Porsche Exclusive Manufaktur dodatih opcija:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

evoyoutube.jpg EVO: Porsche Cayenne Turbo GT

 

640 konja i 2.3 tone...a ide po trkačkoj stazi kao da je superautomobil:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2022. Porsche Cayenne Platinum Edition

 

porsche c 2022 04.jpg

 

Porsche je u gamu SUV-a Cayenne za modelsku godinu 2022. ubacio i paket nazvan Platinum Edition. Paket je dostupan kod verzija Cayenne, Cayenne E-Hybrid i Cayenne S, kao i kod njihovih Coupe varijanti.

 

porsche c 2022 03.jpg

 

U ponudi je više boja, među njima i Jet Black, Carrera White, Mahogany, Moonlight Blue i specijalna boja Chalk (kreda).

 

porsche c 2022 02.jpg

 

Paket čine brojni elementi u Satin Platinum boji (prednji otvori za vazduh, zadnji logo, oznake...), komplet 21-inčnih RS Spyder Design točkova, crne izduvne cevi, okviri stakala u sjajnoj crnoj boji, aluminijumski detalji i unutrašnjosti, sigurnosni pojasevi u boji krede, kao i aluminijumski pragovi sa natpisom Platinum Edition.

 

porsche c 2022 01.jpg

 

Tu su i LED prednja svetla, panoramski krov, Bose Surround Sound sistem, sportska sedišta i Porsche logo na naslonima za glavu. Pored toga, Porsche Manufaktur će za ovaj Cayenne ponuditi i široku paletu opcija za personalizaciju spoljašnjosti i unutrašnjosti. Cene za 2022 Porsche Cayenne Platinum Edition u Americi počinju od 79.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motormouthyoutubenovi.jpg Motormouth: 2022. Porsche Cayenne

 

335KS/450Nm iz 3.0 V6 turbo-benzinca. Ne postoji Cayenne sa manje konja od ovog, ali postoji dosta varijanti sa jačim sve do 670 konja u Turbo SE Hybrid verziji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Cayenne počeo da se sklapa u Maleziji

 

porsche cayenne my22.jpg

 

Porsche je počeo da sklapa Cayenne i u fabrici u malezijskoj državi Keda, nakon što su najave o tome objavljene u septembru prošle godine. Ovo je prva fabrika Porschea izvan Evrope i sastavljaće CKD kit-ove (Completely Knocked-Down) Cayenna posebno za malezijsko tržište. Novo Porsche postrojenje dobija dodatnu struju od solarnih panela, a zaposleni su isključivo Malezijci koje je obučio Porsche.

 

''Novo postrojenje zadovoljava specifične potrebe tržišta i deluje zajedno sa uspostavljenom mrežom proizvodnje Porschea u Evropi'', navode u Porsche i dodaju da su ''uspostavljeni sveobuhvatni standardi kvaliteta Porschea.'' Sastavljanjem Cayenna u Maleziji, Porsche je smanjio i njegovu cenu. Lokalno napravljeni Cayenne košta 117.809 evra, dok modeli uvezeni iz inostranstva imaju cenu od 142.440 evra. Malezijski Cayenne dolazi sa 3.0 turbo V6 motorom sa 335KS i 450 Nm, u paru sa 8-stepenim Tiptronic S automatikom i pogonom na sva četiri točka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manhart CRT 800 Porsche Cayenne Coupe

 

224793-manhart c03.jpg

 

Manhart nastavlja sa modifikacijama Porscheovih modela, pa je tako na red došao i Porsche Cayenne Turbo Coupe.

 

224794-manhart c02.jpg

 

Broj u nazivu otkriva da 4.0 twin-turbo V8 motor sada ima više od 800KS (tačnije 807KS), što je zasluga novih turbo punjača, novog interkulera i reprogramirane ECU jedinice. Ovde i podatak da maksimalni obrtni moment iznosi 1.090 Nm.

 

224795-manhart c01.jpg

 

U paketu su i modifikovani menjač sa dvostrukim kvačilom, novi sportski izduvni sistem, točkovi od 22 inča, gume 285/35ZR22 i 315/30ZR22, jači kočioni sistem, H&R opruge (auto je niži za 35 mm), dekorativne trake i doterani enterijer po želji klijenta. U najavi su takođe i prednji spliter i zadnji difuzor (oba od od ugljeničnih vlakana), dok se cena ovog paketa u kratkoj vesti ne navodi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvobitni Porsche Cayenne umalo nije završio kao derivat Mercedesa ML

 

porsche cayenne 01.jpg

 

Sada u svojoj trećoj generaciji, Porsche Cayenne je bez dileme jedan od najvažnijih modela kultne nemačke marke u novijoj istoriji. Prvobitno lansiran pre 20 godina, ovaj luksuzni SUV je imao misiju da spasi Porsche od bankrota, što mu je i pošlo za točkovima. To ne znači da je sve išlo kao ''po loju'', jer prva polovina devedesetih nije bila laka.

Međutim, pre nego što je Cayenne pristigao na tržište, proizvođač iz Cufenhauzena je imao pet različitih koncepata na talonu, za nešto što je sada poznato kao ''treći Porsche''. Na kraju, izbor je sužen na luksuzni monovolumen i premium SUV. Potonja ideja je imala više zagovornika, tako da je Porsche odlučio da lansira performantni SUV. Nemačka marka je bila u potrazi za partnerom povodom dotičnog projekta, tako da je inicijalno kontaktirala komšije iz Mercedesa, koji je lansirao prvi ML 1997.

 

''U toj fazi, zamislili smo Porsche SUV kao visokoperformantni izdanak Mercedesa'', kaže Klaus-Gerhard Volpert, visoki menadžer u okviru Cayenne projekta od 1998. do 2010. ''Sa sopstvenim dizajnom spoljašnjosti, gomilom tehnologije iz M klase, ali motorima i komponentama šasije koje su originalno naše.'' Kooperacija između dve štutgartske kompanije je dobro napredovala 1996. ali je dovedena do kraja puta već krajem te godine. Naime, Mercedes i Porsche su imali ''različite ideje u vezi sa ekonomskim odnosima'', a novi partner je bio neophodan da pomogne Porscheu da završi projekat. Taj partner ima sedište u Volfsburgu, a budući da Porsche i Volkswagen tada još uvek nisu bili unutar iste automobilske grupacije, rukovodioci VW-a su videli ogroman potencijal u dotičnom projektu, tako da su odlučili da ''bi mogli da iskoriste takav automobil.''

 

Nekoliko meseci kasnije, juna 1997. Porsche i Volkswagen su udružili snage u dizajniranju nečega što je interno bilo poznato kao ''Colorado projekat'', a radilo se o dva velika, luksuzna SUV-a bazirana na Porscheovoj platformi. Inženjeri iz Štutgarta su bili odgovorni za razvoj, a Volkswagen je trebalo da pokrije troškove proizvodnje novih modela. Ova dva velika SUV-a su delila komponente karoserije, ali ne i pogonske sklopove. To znači da se Porscheov motor nikada nije našao u Touraregu i obrnuto. Porscheov prvi petosed je oficijelno predstavljen 2002. na Salonu automobila u Parizu, neke četiri godine nakon donošenja inicijalne odluke. Ostatak je istorija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dvadeset godina Porschea Cayenne

 

porsche cayenne 20 godina.jpg

 

Slavni Ferry Porsche je ovaj uspeh predvideo 1989. godine: ''Ako napravimo terenski model automobila u skladu sa našim standardima kvaliteta, koji na prednjoj strani ima Porscheov grb, ljudi će ga kupovati.'' Ispostavilo se da je bio u pravu. Od 2002. godine, Cayenne je jedan od stubova globalnog uspeha ovog proizvođača automobila. ''Cayenne je uvek bio glavna atrakcija našeg brenda - u proteklih 20 godina doveo je mnogo novih kupaca i fanova iz celog sveta u Porsche,'' kaže Detlev von Platen, član Izvršnog odbora za prodaju i marketing u Porscheu. Porsche je sredinom devedesetih morao doneti neke krupne odluke kako bi osigurao svoj dugoročni ekonomski uspeh.

Početkom te decenije, kompanija se našla u jednoj od najznačajnijih ekonomskih kriza u svojoj istoriji: poslovala je sa gubicima i isporučila je samo 23.060 automobila u finansijskoj 1991/92 godini.

 

porsche cayenne 22.jpg

 

Sa Boxster modelom koji je izašao 1996. godine, Porsche je počeo da se izvlači iz krize. Međutim, menadžmentu je brzo postalo jasno da legendarni 911 model i novi model sa centralnim motorom ne mogu sami povesti kompaniju ka sigurnoj budućnosti. Planovi za ''treći Porsche'' su počeli dobijati oblik, iako u početku nije bilo čvrste odluke o njegovim segmentima. Na preporuku američke prodajne organizacije, kompanija se opredelila za terensko vozilo umesto monovolumena/MPV-a što je takođe razmatrano. Ova vrsta vozila je bila naročito u trendu u Severnoj Americi - najvećem Porscheovom tržištu u to vreme. Izvršni direktor Wendelin Wiedeking je takođe postavio fokus na azijsko tržište, koje je tada bilo u nastajanju. Ambicije su bile visoke od samog početka: Porsche nije bio zadovoljan samo izradom sportskog SUV-a koji je u skladu sa brendom, već je imao za cilj da glavnim konkurentima u terenskim modelima oteža borbu na tržištu.

 

porsche cayenne 11.jpg

 

Ovaj veliki poduhvat je na kraju sproveden u okviru zajedničkog projekta sa Volkswagenom, nazvanog ''Colorado'', koji je zvanično najavljen u junu 1998. godine: Porsche Cayenne i Volkswagen Touareg će deliti istu platformu. Uprkos identičnim arhitektonskim elementima, svaki proizvođač je u početku koristio sopstvene motore i razvijao sopstvene šasije. Porsche je bio zaslužan za razvoj zajedničke platforme, na svojoj prvobitno strogo poverljivoj lokaciji u Hemingenu, dok je Volkswagen doprineo svojom stručnošću u oblasti proizvodnje većih automobila.

Porsche je 1999. godine odlučio da taj automobil napravi na domaćem tržištu, a ne u inostranstvu, pa je izgradio novi proizvodni pogon u Lajpcigu, koji je zvanično otvoren u avgustu 2002. godine. Volkswagenov pandan, Touareg je proizveden u pogonu Volkswagena u Bratislavi, Slovačka. Ofarbana karoserija za Cayenne je takođe izrađena tamo, a finalna montaža je izvršena u Saksoniji. I prva i druga generacija modela Cayenne - interno poznate kao E1 i E2 - je izašla sa proizvodne linije u Lajpcigu, a kasnije i u Osnabricku. Sa izlaskom treće generacije (E3) 2017. godine, Porsche je preselio svu proizvodnju modela Cayenne u Bratislavu kako bi u Lajpcogu stvorio dodatni kapacitet za izradu sportske limuzine Panamera i kompaktnog terenskog modela Macan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: 2022. Porsche Cayenne Turbo GT

 

Da, brži je od Urusa, ali Porsche ne želi da se to zna:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...