Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Kina sve dominantnija u automobilskoj industriji

 

236983-byd seal 24 4.jpg

 

Nemački uvoz kineskih vozila i delova porastao je za 75% u prvoj polovini tekuće godine, a izvoz je oslabio, signalizirajući pojačan pritisak azijske konkurencije na domaćem tržištu evropskog giganta, pokazalo je istraživanje instituta IW. Nekoliko kineskih brendova ušlo je ove godine na nemačko tržište, saopštio je institut, navodeći da je sada ukupno osam u prodaji u Nemačkoj. Njihov udeo u prodaji i dalje je skroman i iznosi 1.5%.

 

Rast uvoza u prvoj polovini godine podstaknut je i automobilima koje u Kini proizvode strane kompanije, među kojima i BMW sa svojim električnim modelom iX3. Istraživanje nemačkog instituta pokazuje da je izvoz vozila i delova u Kinu istovremeno opao za 21% i predstavlja tri četvrtine ukupnog pada nemačkog izvoza u Kinu. Autori istraživanja navode da je poslovni model koji je ranije podržavao proizvodnju visokokvalitetnih vozila u Nemačkoj izložen sve snažnijem pritisku. Prema njihovim rečima, nemački proizvođači već godinama ubrzano sele proizvodnju u Kinu. Šira slika pokazuje da su vozila sve češće azijski proizvod, pa su tako prošle godine vozila proizvedena u azijskim zemljama činila skoro 60% svetske proizvodnje. U 2000. godini njihov udeo bio je oko 31%.

 

Evropa gubi važnost u automobilskom sektoru, a poziciju među prvih 10 svetskih proizvođala zadržale su Nemačka i Španija, dok su Francuska, Velika Britanija i Italija ispale sa te liste. Nemačka je u određenom periodu smatrana slabom karikom u nastojanjima Zapada da se odvoji od Kine, imajući u vidu snažne poslovne veze Berlina i azijske supersile koja je u 2016. godini postala najveći trgovinski partner Kine. U prvoj polovini tekuće godine Nemačka je smanjila uvoz iz Kine za 17%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akcije Volkswagena samo u poslednjih godinu dana pale za više od 20%

 

vw id buzz serija01.jpg

 

Akcije Volkswagena padaju neprestano od polovine 2021. godine. Tada je jedna akcija ovog proizvođača automobila 240, a sada samo 113 evra! Samo u poslednjih godinu dana pale su za više od 20%.

 

Prema analitičarima ''investitori sve manje veruju da će VW, ovakav kakav jeste, narednih godina povratiti konkurentnost''. Pada mu udeo na ključnom tržištu u Kini, ali i u Severnoj Americi je suočen sa teškim problemom prevelikih troškova. A zbog sporosti u razvoju elektro-automobila na samom je repu evropskih proizvođača ovih vozila. Glavni uzrok pada akcija VW, prema njegovom glavnom menadžeru Mihalu Semotanu, jesu pretnje od izrazitog pada učešća na kineskom tržištu. Tamo sada prodaje 40% svoje produkcije. A konkurencija mu je baš tamo - sve jača. Na primer, kineski proizvođač BYD u prvoj polovini ove godine uspeo je da uđe među 10 najvećih svetskih proizvođača. Sa prodajom od milion i 250.000 auta u Kini nadmašio je Mercedses.

 

Ukratko, VW na ovom ključnom tržištu elektromobila teško može da konkuriše nižim cenama tamošnjim proizvođačima. Zato i ide na saradnju sa kineskim firmama, pre svega onim koje proizvode jeftinije automobile koja se tamo najviše traže.

Ali, onda su i profiti manji...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai ulaže 11.8 milijardi evra u SAD

 

hyundai s 01.jpg

 

Hyundai je objavio da će uložiti 12.6 milijardi dolara (11.8 milijardi evra) u izgradnju fabrika električnih vozila i baterija u SAD. Hyundai će izdvojiti 7.13 milijardi evra za fabriku u okrugu Brajan, u Džordžiji, koja će zaposliti više od 8.500 radnika. U saradnji sa SK Onom kompanija će uložiti i 4.7 milijardi evra u fabriku baterija u okrugu Bartou, koja će zaposliti oko 3.500 radnika, kaže se u saopštenju. Državni univerzitet Georgia Tech i njegov institut za tehnologiju potpisali su sa Hyundai Motor Groupom memorandum o razumevanju, skicirajući saradnju na istraživanjima i primeni novih tehnologija, uključujući vodonikovu ekonomiju i razvoj radne snage. Hyundai je istakao da će u Džordžiji u idućim godinama stvoriti ekonomsku vrednost koja će se meriti u desetinama milijardi dolara i pomoći u otvaranju oko 40 hiljada radnih mesta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis zatvara inženjersko odeljenje Opela

 

opel ex 11.jpg

 

Stellantis će sledeće godine zatvoriti inženjersko odeljenje u nemačkom sedištu Opela u Riselshajmu, potvrdio je portparol kompanije. Zatvaranje odeljenja za kompjuterski potpomognuto projektovanje će značiti ukidanje 100 radnih mesta. ććCilj nam je da dodatno ojačamo konkurentnost i efikasnost na svim područjima kompanijećć, navodi portparol Stellantisa. Kompanija je obavestila inženjere i druge radnike o planiranom zatvaranju prošle nedelje, prema Opelovom radničkom savetu koji je agencija dpa dobila na uvid.

 

''Opel očigledno u budućnosti više neće imati projektne inženjere'', navodi se u dopisu, a radnici će biti prebačeni na programe u Opelu i na oko 30 otvorenih radnih mesta u drugim delovima kompanije. Portparol Stellantisa tvrdi međutim da je Riselshajm ''važan deo Stellantisove globalne razvojne mreže i da će zadržati tu poziciju i u budućnosti.'' Opel je jedina nemačka marka u automobilskoj grupi Stellantis, koja je nastala 2020. godine spajanjem italijansko-američke automobilske grupe Fiat-Chrysler sa francuskom PSA grupom, matičnom kompanijom Peugeota i Citroena. Otkako je grupa PSA 2017. kupila Opel i njegovu britansku sestrinsku firmu Vauxhaull od američkog automobilskog giganta General Motorsa, u nemačkom proizvođaču automobila ukinute su hiljade radnih mesta. Krajem prošle godine Stellantis grupa imala je u Nemačkoj nešto više od 13 hiljada stalno zaposlenih radnika, uključujući i nekih 9 hiljada u Riselshajmu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW ima izmenjeni strateški plan - potvrđen električni Golf 9, stiže početni ID model za manje od 20.000 evra

 

211913-vw trinity 02.jpg

 

Volkswagenov šef proizvodnje Kristijan Volmer navodi da je cilj revidiranog strateškog plana da se smanji složenost proizvodnje, spajanjem modela baziranih na istoj platformi, kao i smanjenjem troškova.

 

U vezi Trinity EV projekta, Volkswagen je otkazao planove za namensku novu fabriku u blizini Volfsburga, za šta bi bila potrebna investicija od 2 milijarde evra. Umesto toga, VW je odlučio je unapredi svoju postojeću fabriku u Cvikauu kako bi se prilagodio proizvodnji svog vodećeg modela baziranog na SSP platformi. Trenutno se u Cvikauu proizvode VW ID.3, ID.4 i ID.5, bazirani na MEB platformi, kao i Cupra Born i Audi Q4/Q4 Sportback e-tron. Volkswagen navodi i da će proizvodnja novih EV modela baziranih na SSP-u biti ''integrisana u postojeće i modernizovane strukture'' njegove glavne fabrike u Volfsburgu kada stignu ''krajem decenije''. Ovo se odnosi na potpuno električni VW Golf 9.

Nemačka fabrika je najavila i novi EV model koji će se proizvoditi u Volfsburgu zajedno sa ID.3. Iako VW nije objavio detalje, to bi mogao da bude električni Tiguan. U istoj fabrici će se 2025. proizvoditi naslednik Tiguana Allspace, koji bi mogao da bude baziran na Tayronu sledeće generacije. Kompanija je takođe potvrdila ''potpuno električni SUV za A-segment'' koji će ući u proizvodnju 2026. godine, nagoveštavajući glasine o VW ID.1. Novi početni model VW-ove EV linije biće pozicioniran ispod već najavljenog ID.2, kao zamena za stari e-Up! sa ciljanom početnom cenom ispod 20.000 evra.

 

Ostatak fabrika u Nemačkoj i na drugim lokacijama nastaviće sa postojećim planovima. Ovo uključuje fabriku u Osnabriku u Donjoj Saksoniji, u kojoj se proizvode VW Arteon i T-Roc Cabrio, uz nastavak partnerstva sa Porscheom. Tomas Šefer, generalni direktor VW-a, ističe da se automobilska industrija suočava sa ''složenim izazovima jer prolazi kroz transformaciju koja se sprovodi u teškim uslovima poslovanja'', dodajući da će ''novoodobreni plan raspodele vozila dati značajan doprinos snažnom, konkurentnom VW brendu.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski Nio vodio pregovore o povezivanju sa Mercedesom

 

nio ec7 01.jpg

 

Nio je vodio pregovore sa kompanijom Mercedes o povezivanju koje bi omogućilo da nemački proizvođač automobila investira u kinesko pokretanje električnih vozila u zamenu za tehnologiju.

 

Osnivač i izvršni direktor kompanije Nio Vilijam Li (William Li) ranije ove godine razgovarao je o potencijalnoj saradnji sa izvršnim direktorom Mercedesa Olom Kalenijusom (Ola Kaellenius), tražeći investiciju u zamenu da Nio koji posluje sa gubitkom, deli svoje istraživačke i razvojne mogućnosti sa Mercedesom, navode izvori agencije Reuters. Razgovori nisu doveli do razgovora o detaljima o tehnologiji koja će se preneti i potencijalnom finansijskom ulaganju, ističu izvori. Jedan od izvora rekao je da je Nio prišao Mercedesu sa predlogom za povezivanje, ali je naveo da se suočio sa otporom u nemačkoj kompaniji koja je interno razgovarala o tome poslednjih nedelja i da je velika verovatnoća da to neće nastaviti.

 

Nio je negirao navode da je razgovarao sa Mercedesom o saradnji, ističući da je to ''netačno'', ne ulazeći u detalje. Mercedes je u odvojenom komentaru saopštio da je Kalenijus u stalnom redovnom dijalogu sa liderima i kolegama iz industrije, uključujući Lija. Tražeći povezivanje i ulaganja od etabliranih proizvođača automobila, kineske EV start ap kompanije prate Teslinu praksu kada se američka firma borila da poveća proizvodnju. Ilon Mask (Elon Musk) obezbedio je 2009. godine investiciju od 50 miliona dolara od Mercedesa za spas svoje kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se bliži kraj dominaciji Tesle?

 

byd song plus 04.jpg

 

Svi se sećamo prognoza prema kojima je Tesla trebalo da beležiti drastičan rast prodaje, nedodirljiv drugim proizvođačima. Otprilike u isto vreme i Volkswagen je krenuo u elektrifikaciju game, a upravo su u Volkswagenu mnogi tržišni stručnjaci videli jedinog dostojnog rivala Tesli. Godine su prošle i Tesla je zaista ekspandirao i postavio se kao najveći proizvođač električnog automobila. Ostali su daleko iza, ali jedna marka mu je jako blizu. Nije Volkswagen, koji se mora zadovoljiti trećim mestom, ali i značajnim zaostatkom.

 

Naime, Tesla je u trećem kvartalu na tržište plasirao 435.059 automobila, što predstavlja rast od 27%. Trećeplasirani Volkswagen je rastao 41%, ali se sa 209.394 prodata primerka nalazi u značajnom zaostatku. Međutim, između njih se probio kineski BYD koji beleži strahovit rast od 67% i trenutno je na 431.603 prodata primerka. To je tek 3.456 automobila manje od Tesle pa sve govori da će kraj godine doneti veliko iznenađenje. Na godišnjem nivou Tesla je još uvek u značajnoj prednosti ispred BYD-a sa 1.324.074 (+46%) prodata primerka u odnosu na 1.048.413 (+80%) BYD-a. Treća je Volkswagen grupa koja ima 530.485 prodatih primeraka i godišnji rast od 45%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deonice Aston Martina tonu zbog smanjenja ciljane proizvodnje i visokog duga

 

aston db12 01.jpg

 

Deonice Aston Martina su pale za 11%, neznatno smanjivši gubitke nastale nakon što je britanski proizvođač luksuznih automobila smanjio ciljanu količinu zbog problema sa proizvodnjom za svoj novi model DB12 i objavio tromesečni rezultat uz veći gubitak od očekivanog.

 

Aston Martin je izvestio o prilagođenom operativnom gubitku od 55.4 miliona evra za tri meseca do kraja septembra i neto prihodu od 414.8 miliona evra, što je ispod očekivanja same firme od 424 miliona evra. Isporuke sledeće generacije sportskog automobila DB12 su počele u prošlom tromesečju i kompanija sada očekuje da će 2023. biti isporučeno 6.700 jedinica, što je pad od prethodne projekcije od oko 7.000 jedinica. ''Povećanje proizvodnje DB12 je privremeno pogođeno jer je spremnost dobavljača i integracija nove EE platforme koja podržava potpuno iznova razvijen infotainment sistem bila odložena'', rekao je Aston Martin u svom izveštaju o zaradi. Kompanija je dodala da su ti problemi sada rešeni, ali su uticali na količine u trećem tromesečju i proizvodni kapacitet za celu godinu.

 

Izvršni predsednik Aston Martina, Lawrence Stroll, rekao je da je lansiranje DB12 doživelo ''izvanrednu potražnju'' i dovodi nove kupce, sa 55% početnih kupaca DB12 novih kupaca. Kompanija će lansirati drugi novi sportski automobil u prvom tromesečju 2024. i očekuje ''sličan odjek''. ''Početak isporuka naše sledeće generacije sportskih automobila je velika prekretnica koja označava početak potpuno nove linije sportskih automobila sa prednjim motorom koji će ponovno pozicionirati Aston Martin kao ultraluksuznu marku visokih performansi, poboljšati naš rast i doneti više nivoe profitabilnosti'', dodao je Stroll.

 

Kompanija je zadržala svoju prognozu za 2023. navodeći ovu snažnu potražnju za sledećom generacijom sportskih automobila kao snagu svojih planova za povećanje gotovine i marži. Britansko poznato ime je pokušalo da prikupi više od 200 miliona funti (230 miliona evra) od investitora u leto u pokušaju da otplati svoje dugove. Deoničari, uključujući Strollov investicijski konzorcijum Yew Tree i Javni investicijski fond Saudijske Arabije, zgrabili su nove deonice u pokušaju da ublaže teret duga. Do kraja jula 2023. cena deonice se više nego utrostručila u odnosu na najniži nivo zabeležen u novembru 2022. ali je od tada ponovno skliznula u stalan pad. Russ Mould, investicijski direktor britanskog berzanskog posrednika AJ Bella, rekao je da je razočaravajuća zarada došla u loše vreme za nade Aston Martina u oporavak cena akcija (deonica).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota premašila 300 miliona proizvedenih automobila

 

237879-toyota c01.jpg

 

Jedan od tradicionalno najvećih proizvođača automobila na svetu, japanska Toyota, objavila je da su, zaključno sa septembrom ove godine, premašili 300 miliona proizvedenih automobila u svojoj istoriji.

 

Taj okrugli nivo je dostignut 88 godina i dva meseca nakon proizvodnje prvog ikada vozila, kamioneta Model G1. Prvi primerci s proizvodne linije tadašnje kompanije Toyoda Automatic Loom Works su naime sišli u avgustu 1935. godine. Tokom svoje istorije, Toyota je 180.5 miliona vozila proizvela na domaćem tlu, u Japanu, a ostalih skoro 120 miliona u ostalim zemljama. Istorijski najveći broj primeraka je proizveden pod značkom modela Corolla, a brojač se krajem septembra zaustavio na 53.4 miliona primeraka. Ovim rezultatima su potvrđena vodeća mesta Corolle kao najprodavanijeg automobila u istoriji te Toyote kao, još jednom, proizvođača broj jedan u svetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo razmatra širenje proizvodnje u Americi

 

volvo ex90 72.jpg

 

Volvo istražuje mogućnost da poveća svoju proizvodnju u SAD, uključujući proširenje fabrike u Južnoj Karolini ili otvaranje druge američke lokacije, izjavio je njen izvršni direktor Jim Rowan. Volvo želi da iskoristi sredstva doistupna po američkom Zakonu o smanjenju inflacije, kojim su predviđene zelene subvencije u iznosu 370 milijardi dolara, što je dovelo do ekspanzije investicija u automobile i baterije iz celog sveta. Zahvaljujući zakonu, Volvo razmatra povećanje investicija u SAD, potvrdio je Rovan. Kada je reč o SAD, Volvo trenutno ima fabriku u Čarstonu u Južnoj Karolini koja je otvorena 2017. godine, a u njoj će proizvoditi svoje nove modele na električni pogon, Volvo EX90 i Polester 3.

 

Volvo je prošle godine prodao 615.000 automobila, a ima cilj da proizvodi 1.2 miliona komada godišnje do 2026. godine. Kompanija ima fabrike u Kini, Švedskoj i Belgiji, a gradi novu fabriku u Slovačkoj, koja će proizvoditi od 2026. godine. Volvo je u većinskom vlasništvu kineske kompanije Geely. Volvo planira da prodaje samo električne modele od 2030. godine, što je čini prvim većim poznatim proizvođačem automobila koji je u potpinosti odustao od razvoja konvencionalnih motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce će početkom 2030-tih postati isključivo električni brend

 

Rolls-Royce Spectre 11.jpg

 

Predsednik BMW-a Oliver Zipse je otkrio da će Rolls-Royce početkom 2030-tih postati isključivo električni brend.

Zipse je ovu informaciju potvrdio tokom konferencijskog poziva, tako da je jasno da će model Spectre napraviti put ka električnoj budućnosti. Isporuke će početi krajem ove godine. On je govorio i o drugim budućim automobilima, uključujući BMW-ove modele. Redizajnirana Serija 5 Touring doživeće svetsku premijeru na proleće, a ponudiće iste opcije kao sedan, što znači da se može očekivati i električni i5 Touring. Fotografi su već fotografisali ovaj model prošlog meseca.

 

Zipse je govorio i o liniji Neue Klasse, koja ide u proizvodnju 2025. godine. Naglasio je da je to više od još jednog BMW-ovog automobila jer se radi o ''celoj novoj generaciji proizvoda''. Šest novih modela će biti lansirano u roku od 24 meseca uključujući sedane i crossovere. Zipse je izjavio da će svi imati potpuno električni pogon. Govoreći o električnim automobilima, MINI Aceman će debitovati u aprilu. Zipse nije mnogo govorio o ''premium-kompaktnom'' električnom modelu, ali je najavljen konceptom prošle godine te je fotografisan u nekoliko navrata. Očekuje se da će svoje mesto naći između Hatcha i Countrymana, ali da će usvojiti karakteristike oba modela. Zipse je rekao i da će MINI uskoro usvojiti direktni prodajni model u Evropi, prvobitno u Italiji, Poljskoj i Švedskoj, a zatim će uslediti druge zemlje. Potom BMW ''uskače'' u akciju 2026. godine. On je izjavio da direktna prodaja nudi niz pogodnosti uključujući ''potpuno transparentne cene'', online i offline interakcije, kao i direktan pristup ''potpuno novom korisničkom iskustvu.''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optužbe na račun BMW-a zbog njegovog dobavljača iz Maroka

 

226799-bmw z.jpg

 

Automobilski koncern BMW na udaru je kritika. Grupa novinara otkrila je velike propuste u zaštiti životne sredine i prava radnika u jednom rudniku kobalta u Maroku koji BMW-u dobavlja taj mineral.

 

Prema rezultatima istraživanja grupe novinara nemačkog javnog servisa NDR i WDR, marokanska kompanija Managem, koja upravlja rudnikom kobalta u marokanskom Bou Azeru, odgovorna je za kršenja standarda zaštite životne sredine. Istovremeno, kompanija Managem, koja je u vlasništvu marokanske kraljevske porodice, optužuje se i za nepoštovanje međunarodnih standarda zaštite radnika, kao i za pritiske na radnike koji pokušavaju sindikalno da se organizuju. Minhenski automobilski koncern BMW, koji je s Managemom 2020. potpisao ugovor vredan sto miliona evra, najavio je za sada da će proveriti optužbe na račun svog dobavljača kobalta, minerala koji BMW koristi za proizvodnju baterija za svoje električne automobile. Prema zakonu o kontroli dobavljača koji je na snagu stupio početkom ove godine, i kompanije u Nemačkoj mogu se pozvati na odgovornost u slučaju kršenja ekoloških ili standarda zaštite radnika.

 

BMW 20% svojih potreba za kobaltom pokriva preko svog marokanskog dobavljača. U ugovoru se Managem obavezao na ''etički prihvatljivu eksploataciju kobalta''. Inače, i francuska automobilska kompanija Renault namerava da od Menagema u budućnosti kupuje kobalt. Nemački istraživački novinari su, u suradnji sa francuskim i marokanskim kolegama, došli do informacija da prilikom eksploatacije kobalta u Maroku, velike količine otrovnog arsena (koji sa kobaltom izlazi na površinu), zagađuju vodu koja se koristi za navodnjavanje. U uzorcima urina stanovnika u blizini rudnika pronađene su drastično veće količine arsena od dozvoljenih.

 

Zabeležene su i povrede radničkih prava, posebno kada je reč o bezbednosti. Predstavnici nezavisnih sindikata svedoče da Managem zapošljava nestručne radnike i da ih ne obaveštava o opasnostima po zdravlje koje im prete u rudniku. Isto tako, rudnici nisu opremljeni dovoljnom količinom zaštitne opreme za radnike. Marokanski sindikat GDT tvrdi da Managem svojim radnicima zabranjuje članstvo u tom sindikatu. U Managemu su na upit novinara odbacili sve optužbe i saopštili da su u rudnicima na snazi ''visoki radni i socijalni standardi''. BMW je poručio da će, ako se ispostavi da su optužbe tačne, preduzeti potrebne mere.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai povećava plate po uzoru na Toyotu i Hondu

 

Hyundai Palisade 01.jpg

 

Južnokorejski proizvođač automobila Hyundai se pridružio Hondi i Toyoti u povećanju plata fabričkih radnika nakon što je sindikat United Auto Workers (UAW) postigao nove ugovore sa proizvođačima automobila iz Detroita.

 

Hyundai je rekao da će povećati plate fabričkih radnika za 25% do 2028. što odgovara opštem povećanju plata koje je izborio UAW tokom tog perioda. Toyota je povećala plate za 9% na 10% počev od januara, dok je Honda rekla da će povećati plate za 11% u istom periodu. Stručnjaci za rad kažu da su povećanja barem delimično usmerena na osujećivanje strategije predsednika UAW-a Shawna Faina da pokuša da organizuje fabrike automobila u SAD-u koje vode strani proizvođači automobila i Tesla da bi se povećala pregovaračka moć sindikata. Fain je rekao da prestravljeni direktori automobila u nesindikalnim fabrikama podižu plate, a Toyotino povećanje plata je nazvao udarom UAW-a. ''UAW, to je skraćenica za You Are Welcome'', rekao je.

 

Oko 146.000 članova UAW-a glasa o novim ugovorima sa General Motorsom, Fordom i proizvođačem Jeep-a Stellantisom koji im daju 25% opšteg povećanja plata tokom sledeće četiri godine i osam meseci. Kad se uračunaju plate u troškovima života, radnici će dobiti oko 33% povišice, pri čemu će zaposleni na pokretnoj traci zarađivati oko 42 dolara (38.7 evra) po satu. Toyota i Honda su takođe ubrzale vreme koje je potrebno da radnik početnik dostigne najveću platu, što se takođe podudara ili približava vremenskom periodu u novim UAW ugovorima. U najavi povećanja svojih fabričkih plata, Hyundai nije želeo da kaže kolika je satnica u njegovoj fabrici u Montgomeriju, Alabama, ili koliko će platiti u fabrici električnih vozila koja se gradi u blizini Savane u Džordžiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen 2024. planira smanjenje troškova za generisanje deset milijardi evra

 

Volkswagen Passat novi.jpg

 

Volkswagen naredne godine planira da ostvari uštedu za generisanje više od deset milijardi evra za grupu kroz programe učinka njihovih marki, saopštio je izvršni direktor VW grupe Oliver Blum (Oliver Blume). On je za novine Frankfurter Allgemeine rekao da povećanje efikasnosti od otkaza neće imati jedan-na-jedan uticaj na zaradu, ali će barem pomoći da se nadoknade očekivani tereti naredne godine.

 

''Naredna godina će biti vrlo izazovna godina u ekonomskom smislu'', rekao je Blum. On je naveo da se firma nada da će se stabilizovati tokom godine pre nego što ''poleti'' 2025. Blum je tokom leta postavio nove ciljeve dobiti za sve marke VW-a, za koje se očekuje da će biti ispunjeni kombinacijom ušteda i novih mogućnosti prihoda. Osnovna marka VW automobila bila je poseban problem za kompaniju. Do 2026. očekuje se da će marka podići povrat od prodaje na 6.5%. U prvih devet meseci, dobit od prodaje za VW iznosila je 3.4%.

 

Čelnik VW automobila Tomas Šafer (Thomas Schäfer) trenutno pregovara sa predstavnicima radnika o otkazima. ''Kako bismo povećali našu efikasnost, takođe moramo smanjiti našu radnu snagu'', rekao je Blum, iako je odbio reći koliko će radnih mesta biti ukinuto. On je kazao da će firma nastojati da koristi društveno odgovorne načine za smanjenje radnih mesta, uključujući penzionerske pakete.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada priznala da sankcije funkcionišu

 

lada vesta 01.jpg

 

AvtoVaz je u septembru stavljen na listu američkih sankcija. Posledice toga se već osećaju. Ruska kompanija ne može da plaća strane dobavljače, niti može da primi uplate u suprotnom smeru za izvozne proizvode. Istovremeno, to znači, da bi pored Lade i legendarni Moskvič vrlo brzo mogao preko noći da postane pokojnik.

U septembru su SAD stavile ruski AvtoVaz na listu sankcija. U početku je ova kompanija, poznata po proizvodnji Lade, umanjila moguće posledice koliko je bila u stanju. Ali to je slično ruskim analitičarima koji su zaslepljeno tvrdili da su domaći proizvođači automobila restrukturirali svoju mrežu dobavljača od početka rata i nakon odlaska stranih investitora, i da sve funkcioniše kao i pre. Da stvari baš nisu pozitivne priznaje šef AvtoVaza Maksim Sokolov: ''Problem je što je uvođenjem Lade na listu sankcija blokirana mogućnost plaćanja AvtoVaza dobavljačima komponenti iz inostranstva, ali i isto tako su blokirana plaćanja prema AvtoVazu. I to ne samo iz 'neprijateljskih' zemalja, već i iz prijateljskih, poput Kine.''

 

Problem su i sekundarne sankcije

''Posledica svega toga je masovno povlačenje stranih dobavljača, kooperanata, finansijskih institucija, banaka koje su godinama sarađivale sa našom automobilskom industrijom. Dakle, strane banke jednostavno blokiraju naše uplate, uključujući i one uplate prema AvtoVazu, ako je reč o izvoznim proizvodima'', komentariše Sokolov. O posledicama Soklov dodaje: ''A to se, nažalost, ne odnosi samo na neprijateljske zemlje, već i na prijateljske zemlje koje uzimaju u obzir rizik od sekundarnih sankcija od strane gotovo svih stranih banaka.'' U suštini, to znači da strane banke ne žele da rizikuju mnogo profitabilniju trgovinu sa Zapadom radi poslovanja sa Rusijom.

 

Kako je primetio Jevgenij Žitnuhin, šef odeljenja distributera Fresh mreže, uprkos činjenici da nivo lokalizacije proizvodnje automobila u Rusiji svake godine raste, većina domaćih auto-fabrika i dalje zavisi od uvoznih komponenti, tehnologija i opreme. ''Tokom protekle godine skoro svi proizvođači automobila u Ruskoj Federaciji počeli su da koriste dosta domaćih komponenti, ali i dalje ne mogu bez uvoza, poput onog iz Kine. Problem s kojim se ruske kompanije sada suočavaju oko kineskih dobavljača jesu rizici upravo sekundarnih sankcija koje bi mogle da nas dočekaju u nastavku saradnje'', komentariše Zhitnukhin.

 

Moskvič

AvtoVaz je već najavio da neće ostvariti godišnji plan proizvodnje upravo zbog sankcija, te je smanjio procenu za 2023. za 10%. Međutim, problemi će uskoro uticati na projekte kojima je Rusija pokušala da pokaže da joj sankcije neće štetiti. Naprotiv, sa jedne strane dovešće je do nezavisnosti i jačanja domaće industrije. To se može videti na primeru projekta oživljavanja marke Moskvič koristeći proizvodnju kineskih derivata automobilske kompanije JAC. Šta je tu problem s druge strane? Ruska kompanija Sollers, koja proizvodi automobile Moskvič u bivšoj Renaultovoj fabrici u Moskvi sada takođe zavisi od uvoza komponenti od kineskih dobavljača, a neki od njih su filijale svetskih proizvođača.

 

moskvic 3 01.jpg

 

Ni domaći ruski dobavljači delova nisu izuzeti od sankcija i opasnosti od pada prometa, a to dokazuje primer kompanije Itelma, koja razvija ESP i ABS sisteme za modele Lade. Izvršni direktor Itelme Aleksej Vorobjov izrazio je iznenađenje što je jedno takvo čisto civilno preduzeće stavljeno na listu sankcija. ''Mogli smo nastaviti s radom. Dakle, Rusija u ovoj priči nije pobednik. Čak će i kompanije iz prijateljskih zemalja dobro razmisliti da li je saradnja sa Rusijom vredna rizika gubitka posla sa ostatkom sveta'', zaključio je Vorobjev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslovno raspoloženje kompanija u nemačkoj autoindustriji se dodatno pogoršalo

 

opel fabrika 01.jpg

 

Poslovno raspoloženje kompanija u nemačkoj autoindustriji se dodatno pogoršalo u novembru, pokazuje istraživanje instituta ifo.

 

Anketirane kompanije bolje ocenjuju trenutnu poslovnu situaciju nego u oktobru, ali izražavaju veći pesimizam u prognozama poslovanja u idućim mesecima, utvrdio je institut. Ifov indeks poslovne klime u najvažnijem sektoru nemačke industrije je u novembru tako pao treći mesec zaredom, na minus 16.8 bodova. U oktobru je iznosio minus 16.3 boda. Prognoze poslovanja se pogoršavaju još ood juna. ''Nemačka automobilska industrija je zaglibila u fazi pada'', zaključila je Anita Woelfl, iz ifo sektora za industrijsku ekonomiku i nove tehnologije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji mogućnost da Honda ponovo proizvodi automobile u Evropi

 

223417-honda c01.jpg

 

Honda navodi da ostaje otvorena za ideju vraćanja proizvodnje u Evropu, nakon što je na CES sajmu u Las Vegasu predstavila svoju sledeću generaciju električnih vozila.

 

Japanski proizvođač automobila je ranije proizvodio vozila u Svindonu u Velikoj Britaniji. Međutim, zatvorio je fabriku 2021. godine, navodeći značajne izazove elektrifikacije i navodeći da će fokusirati proizvodnu aktivnost u regionima u kojima očekuje da će ostvariti veliki obim prodaje. Izvršni direktor Honde Toshihiro Mibe je u Las Vegasu rekao da je zatvaranje lokacije u Svindonu imalo smisla u to vreme, ali se čini otvorenim za ideju vraćanja proizvodnje u Evropu u budućnosti. ''Tadašnja odluka je bila ispravna. U budućnosti, Honda će biti aktivna na evropskom tržištu sa automobilima proizvedenim u ostatku sveta'', rekao je on. Upitan direktno da li bi se proizvodnja mogla vratiti u Evropu, Mibe je rekao: ''Možda postoji mogućnost, ali za sada planiramo da izvozimo u Evropu. U ovom trenutku ništa nije odlučeno.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota u ''poluelektričnoj'' renesansi

 

toyota bz4 01.jpg

 

Najveći svetski proizvođač automobila vraća se u brzu traku. Toyota je rizikovala da ostane u ''zaustavnoj traci'' u tekućoj tranziciji ka čisto električnoj automobilskoj budućnosti, ali novi šef japanske kompanije, Kođi Sato, obećao je da će uhvatiti priključak.

 

Ipak, njegova najveća prednost u 2024. će biti liderska pozicija u oblasti hibridnih vozila. Konkurencija je Toyotinu pasivnost po pitanju baterijski pogonjenih automobila iskoristila, tako da je Tesla u 2023. postao kalifornijski bestseler, svrgnuvši s vodećeg mesta upravo Toyotu. U Kini, prvi Toyotin elektromobil, bZ4X naišao je na hladan prijem jer su lokalne marke poput BYD-a osvojile simpatije kupaca. S vrednošću Tesle koja je bila dostigla bilion dolara, zasenivši Toyotu, i čija tržišna kapitalizacija iznosi oko četvrtine te brojke, Sato je krenuo da radi na preokretu. Otkako je preuzeo kormilo japanskog giganta u aprilu, predstavio je ''električne'' planove, koji uključuju istraživanje novih tehnologija i revidiranje Toyotine proizvodnje.

 

Samim tim, ne čudi što je došlo do napretka. Toyotina čisto električna prodaja će u 2023. biti dvostruko veća u poređenju sa 2022. iako još uvek na niskoj bazi. U oktobru, kompanija je najavila tehnološki proboj u oblasti baterija u čvrstom stanju, obećavajući znatno veći domet i brže punjenje. Ostvarivanje Satoovog glavnog plana će potrajati: modeli sledeće generacije izlaze na asfalt tek 2026. ali treba imati u vidu da je i tempo rivala usporen, kao i potražnja. Globalna prodaja električnih vozila iznosila je samo 10 miliona jedinica u prvih devet meseci 2023. što sugeriše da će godišnje povećanje iznositi oko 30%. To je manje u odnosu na trocifreni dobitak iz 2021. General Motors i Ford ublažili su ili odložili investicione planove vezane za električne automobile, dok su pad cena i rast smanjili Tesline profitne marže.

 

U međuvremenu, Toyota poseduje zrelu tehnologiju na kojoj može značajno da profitira, a reč je o hibridnim pogonskim sklopovima. Japanska kompanija je, kao što je poznato, pionir u ovoj oblasti, pokrenuvši priču sa Priusom 1997. Ova ideja doživljava renesansu u SAD i Kini, a analitičari smtraju da će povećanje cene nafte ubrzati usvajanje baterijsko-benzinskih vozila tokom 2024. Toyotina prodaja hibrida porasla je za trećinu, ostvarivši rekordnu dobit iz poslovanja u kvartalu završenom u septembru. Sve ''dublji džep'' pomaže ostvarivanju Satoovih ''električnih snova''. Nekoliko dana nakon što su GM i Ford objavili smanjenje, Toyota je saopštila da će potrošiti dodatnih osam milijardi dolara na novu fabriku u Severnoj Karolini. Na krilima ovih uspeha, vrednost akcija japanskog giganta porasla je za više od 40% u prvih šest meseci Satoovog mandata. Ipak, Toyotina očekivana valorizacija od puta devet očekivane zarade u 2024. bledi pri BYD-ovoj četrnaestostrukoj, odnosno Teslinim prognoziranim prihodima od puta 65 od novembra. Ipak, u ovom slučaju, ''srednja traka'', između benzinske i električne čini se kao sjajan recept za zatvaranje jaza i ostvarivanje značajnog profita.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BYD prestigao Volkswagen grupu kao najprodavanija automobilska marka u Kini

 

233496-byd d02.jpg

 

BYD je prestigao Volkswagen grupu kao najprodavanija automobilska marka u Kini 2023. godine. BYD kontroliše celi lanac proizvodnje električnih automobila, od nabavke sirovina, proizvodnje baterija i automobila. Ta strategija se isplatila jer kompanija može da ponudi relativno niske cene i modernu tehnologiju.

 

Registracije BYD-a u Kini su porasle na 2.4 miliona vozila prošle godine, pokazuju podaci Kineskog centra za automobilsku tehnologiju i istraživanje, što mu daje tržišni udeo u celoj zemlji od 11%, povećanje od 3.2%. BYD je prestigao VW kao najprodavaniju automobilsku kompaniju u Kini na tromesečnom nivou još u poslednjem kvartalu 2022. godine, ali najnoviji podaci pokazuju da je sada status potvrdio na nivou cele godine. VW je najprodavanija marka u Kini od 2008. godine, kada su informacije CATRC-a postale dostupne. Među ostalih pet vodećih marki, Toyota i Honda su zabeležile pad tržišnog udela i ukupnih prodajnih brojki. Domaći igrač Changan takođe beleži rast prodaje. Na tržištu se očekuje rast prodaje električnih i hibridnih za 25% na 11 miliona primeraka.

 

BYD-ova prodaja u svetu je premašila 3 miliona vozila, pa bi prvi put mogao da uđe u globanih top 10 proizvođača. U četvrtom kvartalu 2023. je nadmašio Teslu kao najvećeg proizvođača električnih vozila u svetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia pretekla Hyundai

 

237656-kia ray 01.jpg

 

Kia je prestigla Hyundai u smislu tržišne vrednosti prvi put od 2001. godine, pojačavši proizvodnju jeftinih električnih automobila. Deonice proizvođača automobila su porasle 5% u Seulu na zatvaranju berze, povećavši Kijinu tržišnu kapitalizaciju na oko 28.5 milijardi evra, čineći je vrednijom od Hyundaija. Kijine deonice su sada pete najvrednije u Južnoj Koreji.

Ovo je prvi put da je Kia, proizvođač popularnih modela kao što su EV6, Sorento i Niro, nadmašila Hyundai na korejskoj berzi od 2001. godine. Hyundai je 1998. spasio Kiju od bankrota i sada poseduje 34% udela. Dve godine kasnije osnovan je Hyundai Motor Group koji je sada matična kompanija za Hyundai Motor Company, Kia i Genesis. Deonice Kije su skočile 17% od 25. januara, kada je proizvođač automobila objavio plan otkupa deonica vrednih 500 milijardi vona.

 

Kijina prodaja električnih vozila će porasti za 50%, odnosno na 270.000 jedinica u 2024. godini. Kia je u oktobru širom sveta predstavila tri jeftina električna vozila, a u septembru je u Južnoj Koreji predstavila svoj najjeftiniji putnički automobil na baterije - mini Ray čija početna cena je 20.000 dolara. Kia je prošle godine širom sveta prodala 111.545 električnih automobila, dok je Hyundai prodao 158.110. Kia je 2023. prodala ukupno 3.08 miliona automobila, u poređenju sa Hyundaijevih 4.22 miliona vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje su to cifre :whistle: Pre dan, dva skocila je vrednost Teslinih deonica i Mask je bogatiji za pet i po milijardi dolara :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geely sa 11 satelita u niskoj orbiti oko Zemlje za bolju autonomnu navigaciju vozila

 

239627-geely s01.jpg

 

Kineski proizvođač automobila Geely nedavno je objavio uspešno lansiranje 11 satelita u niskoj orbiti oko Zemlje, što je njegova druga misija u okviru inicijative za poboljšanje preciznosti navigacije za autonomna vozila. Sateliti su lansirani iz centra za lansiranje satelita Xichang u jugozapadnoj provinciji Sečuan. Geely je razotkrio planove za povećanje svoje satelitske prisutnosti pošto želi do 2025. godine u orbiti da ima 72 satelita, dok je dugoročni cilj uspostavljanje sazvežđa od čak 240 satelita. Prvo lansiranje obavljeno je u junu 2022. godine.

 

Iz Geely-ja su naglasili da će njegova satelitska mreža pored pružanja visoko precizne podrške za određivanje položaja samovozećih automobila služiti i za različite komercijalne funkcije, uključujući povezivost namenjenu sektoru zabavne elektronike. Na novo lasirani sateliti uključuju mogućnosti daljinskog detektovanja pomoću veštačke inteligencije i nude jasne slike visoke rezolucije sa preciznošću od 1 do 5 metara. Sazvežđe će pružati usluge globalnog određivanja položaja bez mrtvih tačaka. Zbog toga će povećati signale kineskog sistema za navigaciju i određivanje položaja Beidou, koji je kineski odgovor na GPS, dok će ujedno koristiti i usluge kineskih satelita za mobilne komunikacije Tiantong 1 u geostacionarnoj orbiti.

 

Dok je u kineskim satelitskim mrežama tradicionalno preovladavala vojska, odluka vlade iz 2014. godine da dozvoli privatne investicije u državnu svemirsku industriju dovela je do povećanja komercijalne saradnje. U ovaj sektor ušle su različite kompanije, neke uz podršku lokalnih vlada, koje se fokusiraju prvenstveno na proizvodnju satelita, a neke razvijaju male noseće rakete, uključujući rakete za višekratnu upotrebu. Geely-jeva satelitska inicijativa usklađena je sa petogodišnjim planom Pekinga u periodu od 2021-2025, koji naglašava uspostavljanje integrisane satelitske mreže za komunikacije, daljinsko detektiranje i navigaciju, i doprinosi toj široj nacionalnoj strategiji. Kina trenutno u svemiru ima više od 400 satelita, među kojima su kako vladini tako i komercijalni sateliti. U Geely-ju su svesni da je ''duboka integracija avio, svemirske i automobilske industrije te informacione i komunikacione industrije postala neizbežan trend.''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se sprema veliki savez Stellantisa, Volkswagena i Renaulta?

 

de meo.jpg

 

Volkswagen, Renault i Stellantis razmišljaju o nezamislivom, o povezivanju kako bi proizveli jeftinija električna vozila i odbranili se od kineskih pretnji.

 

Dok kineski konkurenti i Tesla otkrivaju slabosti najvećih evropskih proizvođača automobila, osećaj hitnosti raste i očigledno je uobičajeni pristup poslovanju gubitnička opcija. Podstaknuti usporavanjem tempa usvajanja elektrinih automobila, direktori velikih kompanija raspravljaju o idejama u rasponu od udruživanja razvojnih resursa do povezivanja poslovanja preko evropskih granica kako bi se bolje takmičili u tehnološkoj smeni koja se dešava jednom u generaciji. Naredni meseci su ključni. Umesto da potisne u stranu vozila sa SUS motorima, prodaja električnih automobila ove godine će rasti po najsporijoj stopi od 2019. Ovaj zastoj jača konkurenciju, pogotovo kinesku jer na tamošnjem tržištu nema problema sa potražnjom za električnim automobilima. Usporavanje, koje je dovelo do velikih sniženja automobila, imalo je uticaja i na Teslu. Pad tržišnog udela od 20% ove godine je izbrisao oko 150 milijardi dolara iz tržišne kapitalizacije - više nego dvostruko od vrednosti VW-a. Već 2025. godine u Evropskoj uniji stupaju na snagu stroža pravila o emisijama, što znači da proizvođači moraju da prodaju više električnih automobila na baterije ili će se suočiti sa visokim kaznama. U malo verovatnom najgorem scenariju, VW bi mogao da se suoči sa kaznama većim od 2 milijarde evra ako ne uspe da dovoljno smanji emisije štetnih gasova u voznom parku.

 

Dok raste pritisak na evropske proizvođače automobila da prodaju više električnih vozila, kineski proizvođači, koje podržava država, ulaze na tržište s modelima koji su često bolji i jeftiniji. Izvršni direktor Renaulta Luca de Meo je zagovarao savez sličan povezivanju evropskih proizvođača u konglomerat Airbusa, da bi se proizvodnjom konkurisalo Boeingu. Izvršni direktor je tvrdio nedavno da bi automobilski Airbus pomogao da se podele ogromni troškovi razvoja i proizvodnje jeftinih električnih vozila. Luca de Meo je prošle nedelje umanjio spekulacije o velikoj koaliciji, rekavši za Bloomberg-ovu televiziju da je agilnost važnija od veličine. Ipak, potvrdio je da se razgovori o zajedničkoj platformi za EV odvijaju ''levo i desno''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...