Jump to content
FAS Goran
neshaoct

SUV prvi put u istoriji najprodavaniji segment novih auta u Evropi

Recommended Posts

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Kia Sorento

 

Jura je isprobao sve mogućnosti novog Sorenta, od 4x4 pogona, do udobnosti 3. reda sedišta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen SsangYong X200

 

216618-ssangyong x02.jpg

 

SsangYong je sa nekoliko crteža najavio novi SUV model koji je trenutno poznat pod kodnom oznakom X200. Konačno, komercijalno ime još nije poznato, ali radi se o modelu sa ''mišićavim'' dizajnom, delimično i po uglednu na Jeep (bar što se tiče prednjeg dela).

 

216617-ssangyong x01.jpg

 

Detalja za sada nema, jedino je najavljeno da će imati ''eco-friendly'' pogon. Budući da je SsangYong još ranije za 2022. godinu potvrdio i električni model J100, moguće je da će X200 dobiti neku formu elektrifikacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljena Toyota Frontlander

 

toyota frontlander.jpg

 

Toyota je potvrdila novi SUV model Frontlander koji će se prodavati u Aziji. Tačnije, prvo će se pojaviti u Kini, a zatim i na drugim tržištima.

Ipak, sudeći po ovoj slici, u pitanju je tek nova verzija nedavno predstavljene Corolle Cross (razlike će se po sadašnjim najavama odnositi na doterana svetla, masku i branike). To znači da će Frontlander u gami zauzeti mesto ispod modela RAV4, dok će se proizvodnja u Kini odvijati u saradnji sa kompanijom GAC. Frontlander se bazira na Toyotinoj TNGA modularnoj platformi, a za sada se pominje samo hibridni pogonski sistem sa 1.8 benzincem (pogon na sva četiri točka će biti standard na većini verzija).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia priprema novi SUV model sa tri reda sedišta

 

Kia-Seltos.jpg

 

Kia je i zvanično najavila da će sledećeg meseca u Indiji prikazati novi SUV model sa tri reda sedišta. U pitanju je model koji je trenutno poznat pod kodnom oznakom KY, a baziraće se na postojećem SUV modelu Seltos (na slici). Zvanična premijera će se održati 16. decembra, pri čemu je start prodaje potvrđen za početak sledeće godine. Kia KY će se dizajnom oslanjati na druge modele ove marke (kao što su Seltos i Sonet), dok će u gami motora najverovatnije imati 1.5 benzince i dizelaše. Proizvodnja će se odvijati u Indiji odakle će se izvoziti u druge azijske zemlje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Kia SUV model još ovog meseca

 

220536-kia carens.jpg

 

Kia je i zvanično najavila da će još tokom ovog meseca u Indiji prikazati novi SUV model sa tri reda sedišta. U pitanju je model koji je do sada bio poznat pod kodnom oznakom KY, a njegovo komercijalno ime će biti Carens. Novi Carens će se bazirati na postojećem SUV modelu Seltos, ali će od njega biti duži. Zvanična premijera će se održati 16. decembra, pri čemu je start prodaje potvrđen za početak sledeće godine. Kia Carens će se dizajnom oslanjati na druge modele ove marke (kao što su Seltos i Sonet), dok će u gami motora najverovatnije imati 1.5 benzince i dizelaše. Proizvodnja će se odvijati u Indiji odakle će se izvoziti u druge azijske zemlje.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maruti Suzuki priprema kompaktni SUV, SUV sa tri reda sedišta i produženi Jimny sa 5 vrata

 

suzuki futuro 02.jpg

 

Maruti Suzuki planira novi SUV za azijsko tržište, i to po svemu sudeći kompaktni SUV-Coupe. Novi model će se u gami ove marke smestiti iznad modela Brezza (čije obnovljeno izdanje se takođe očekuje uskoro), a baziraće se na Heartect platformi. Novi model se vodi pod kodnom oznakom YTB, a kako stvari sada stoje to bi možda mogla da bude serijska verzija Futuro-e concepta sa prošlogodišnjeg sajma automobila u Nju Delhiju (na prvoj slici). Od motora se trenutno pominje samo 1.5 benzinac, ali sa nekom formom elektrifikacije. Maruti Suzuki bi novi kompaktani SUV mogao da ponudi tržištu početkom 2023. godine.

 

Još jedan novitet je i veći SUV sa tri reda sedišta, koji se razvija pod kodnom oznakom Y17. Taj budući Y17 će koristiti platformu Maruti Suzuki Ertige, a biće dostupan u verzijama sa 6 i 7 sedišta. U opremi će se naći 7.0-inčni ekran infotainment sistema, Andriod Auto & Apple CarPlay, automatska klima, automatsko uključivanje svetala i tempomat. Pod haubom će i ovde biti 1,5 litarski benzinski motor, verovatno sa mild-hybrid tehnologijom. Osim oga, najnovije vesti kažu da je zeleno svetlo za proizvodnju dobio i dugo očekivani produženi Jimny, pa bi u prodaji trebalo da se nađe tokom sledeće godine.

 

195664-suzuki jimny 01.jpg

 

Tačnije, na indijsko tržište stiže produžena i prostranija varijanta, sa 300 mm dužim međuosovinskim rastojanjem (2550 mm) i dodatnim parom vrata, kao i većim prtljažnikom. Produženi Jimny će pokretati unapređena verzija 1.5 benzinca, uz 12V mild-hybrid tehnologiju i standardni 4x4 pogon. Na kraju, istovremeno sa promocijom produženog modela, Maruti Suzuki navodno planira da predstavi i blago restilizovanu trovratnu verziju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja SUV vozila oborila rekord u 2021. godini

 

maserati levante rib.jpg

 

Međunarodna agencija za energetiku (IEA) saopštila je da je prodaja SUV vozila dostigla novi rekord u 2021. godini čineći 45% od globalne prodaje automobila. Iako je sve više električnih SUV modela, 98% SUV vozila na svetskim putevima koristi fosilna goriva čime se ovi automobili svrstavaju među najveće izvore ugljen-dioksida kada je reč o transportu. Dobra vest je to što je u 2021. godini broj električnih SUV vozila na tržištu uvećao na 55% u odnosu na 45% pre dve godine.  Po prvi put u istoriji, odnos elektrifikacije SUV vozila odgovara stepenu elektrifikacije automobila koji nisu SUV, saopštila je IEA.

 

Ipak, većina globalne prodaje električnih automobila u 2021. i dalje su bili ne-SUV modeli, a razlog za to delom leži u činjenici da su SUV vozila teža i troše 20% više energije od modela srednje veličine. U Kini, najvećem svetskom tržištu električnih automobila, popularni su mali električni automobili koji se mogu kupiti za manje od 10.000 evra. Globalna flota SUV vozila se brzo povećala - sa manje od 50 miliona u 2010. godni na oko 320 miliona u 2021. što je ekvivalent ukupnom voznom parku u Evropi. Samo u 2021. ukupan broj SUV vozila uvećao se za preko 35 miliona, što je povećalo godišnju emisiju CO2 za 120 miliona tona, navodi IEA. Rast SUV vozila i dalje je snažan u nekoliko zemalja, uključujući Sjedinjene Države, Indiju i širom Evrope. U nekim drugim zemljama, kao što je Kina, rast SUV vozila stagnira usled intenzivne prodaje malih električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

XUV 700: Može i Mahindra luksuzno

 

222663-mahindra xuv 03.jpg

 

Mahindra je proizvođač koji se uglavnom vezuje uz Indiju (tamo mu je i sedište), a poznat je po brojnim terenskim automobilima, uglavnom baziranim na nekim američkim ili japanskim modelima, odnosno dizajnerskim idejama koje su više pozajmice nego stvarne ideje. Inače, jedan od najpoznatijih Mahindrinih modela je legendarni Ambassador, baziran na britanskom Morrisu Oxford Series III, koji je ostao u proizvodnji sve do 2014. godine, odnosno više od 50 godina. Međutim, indijski proizvođač se ne boji ni izleta u luksuzniji prevoz, a dokaz je SUV XUV 700. Dugačak je 470 cm i dostupan je s pet ili sedam sedišta. Napred je malo nalik Renaultovim modelima, pogotovo kada su svetla u pitanju. Tu je dvolitarski četvorocilindrični turbo koji isporučuje 200KS. Za one koji žele da štede u vožnji tu su dva 2.2 dizelaša, sa 155 i 185KS.

 

222664-mahindra xuv 02.jpg

 

XUV 700 dolazi sa ručnim šestostepenim mjenačem i nudi automatik uz doplatu. Opcije su i ESP te električna parkirna kočnica. Pogon na sve točkove je dostupan samo uz dizelaš od 185KS.

 

222665-mahindra xuv 01.jpg

 

Mahindra XUV 700 je osvojio najviši put na svetu na planini Umling La u regiji Ladakh. Smešten na jugoistoku Ladakha, Umling La je najviši put na svetu na visini 5880 metara. Globalna znamenitost Indije je 500 metara viša od baznog kampa za penjače koji kreću na Mount Everest. Početna cena je oko 15.000 evra sa osnovnom opremom, a sa maksimalnom opremom i pogonom na sve točkove kao i automatikom ovaj SUV košta oko 27.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus LX 600 rasprodat četiri godine unapred

 

lexus lx.jpg

 

Još jedan model iz Toyotine ponude se listom čekanja približio najegzotičnijim supersportskim automobilima. Nakon što smo saznali da će Japanci na svoj Land Cruiser morati da čekaju i više od četiri godine, isto se dogodilo i sa luksuznijim blizancem. Lexus je potvrdio da je lista čekanja na novi LX 600 upravo prešla granicu od četiri godine. Prevedeno, japanski kupac koji uplati veliki Lexusov terenac voziće ga najranije 2026. godine.

 

''Zbog nestašice pojedinih delova izazvanih širenjem koronavirusa u jugoistočnoj Aziji dešava se kašnjenje proizvodnje za mnoge modele'', objavili su iz kompanije i obećali da će preduzeti sve mere kako bi skratili rokove isporuke. ''Ako sad naručite model, na njega ćete čekati 4 godine'', kažu iz Lexusa. Sa druge strane, u Americi nema reči o odlaganju. Premijera modela je zakazana za prvi kvartal ove godine, a poznato je i da će startovati cenom od 88.245 dolara. Svi modeli imaju 3.5 V6 motor s 415KS i 650 Nm, i to u kombinaciji desetostepenog automatskog menjača i 4WD pogona. Prvi primerci već stižu u salone, potvrdili su u Lexusu. Međutim, tu lošim vestima za Japance nije kraj. Manji model NX koji takođe ima produžen rok isporuke. Trenutno je prešao godinu dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan Pathfinder Rock Creek

 

223880-nissan pathfinder 2022 04.jpg

 

Godinu dana nakon promocije potpuno novog Pathfindera, Nissan sada predstavlja i off-road inspirisani 2023 Pathfinder Rock Creek. Ponuđen samo sa pogonom na sva četiri točka, Pathfinder Rock Creek je dizajniran za kupce koji traže viši nivo zabave i avanture, bez ugrožavanja porodične udobnosti i pogodnosti drugih nivoa Pathfinder klase.

 

223881-nissan pathfinder 2022 03.jpg

 

Ključni dodaci koji se nalaze u verziji Rock Creek uključuju podešeno oslanjanje, 18-inčne točkove sa gumama za sve terene, krovni prtljažnik, prednju masku sa tamnom V-motion rešetkom, LED svetla za maglu, Rock Creek oznake, sedišta sa kožom i tkaninom, narandžaste kontrastne šavove na sedištima, volanu, instrument tabli, centralnoj konzoli i panelima vrata, kao i standardni Around View monitor sa Off-Road modom.

 

223882-nissan pathfinder 2022 02.jpg

 

Vozilo će biti dostupno sa izborom od šest boja eksterijera kao i četiri dvobojne kombinacije.

 

nissan pathfinder 2022 01.jpg

 

Pathfinder Rock Creek ima i nešto jači 3.5 V6 motor (sada 295KS i 366 Nm), u paru sa 9-stepenim automatikom i 4x4 pogonom. Pathfinder Rock Creek će se u prodaji pojaviti krajem leta.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1992. GMC Typhoon

 

gmc t 3.jpg

 

SUV-ovi visokih performansi su danas u modi, ali nekada nisu bili baš tako popularni. Među onima koji su postojali u devedesetim godinama je bio GMC Typhoon, baziran na jednako impresivnom kamionetu GMC-a, Sycloneu. Za dve godine, GMC je proizveo ukupno 4.697 Typhoona, što ga je učinilo prilično retkim automobilom, a jedan od njih će se prodavati od 13. do 21. maja na Mecumovoj aukciji.

 

gmc t 2.jpg

 

Ispod poklopca motora GMC se smestio 4.3 V6 sa turbom sposoban za 280KS i 475 Nm. To je pre 30 godina bila enormna snaga za jedan SUV. Motor je uparen sa četvorostepenim automatikom koji šalje 35% snage na prednje točkove i preostalih 65% na zadnje. To mu je omogućilo da ubrza od 0 do 96 km/h za 5.3 sekunde, što je bilo otprilike jednako tadašnjoj Corvetti.

 

gmc t 1.jpg

 

Iako Mecumova lista ne nudi previše detalje o ovom konkretnom Typhoonu, poznato da je do sada imao samo jednog vlasnika i da nije obnavljan tokom godina. Lista čak ne navodi koliko je automobil prošao kilometara, iako jedna fotografija kontrolne ploče pokazuje brojku od 45.391 milju (73.049 kilometara). Spoljašnjost SUV-a je završena crnom nijansom koja je dopunjena takođe crnom unutrašnjošću, što ga čini jednim od 1.262 Typhoona sa crno-crnom shemom iz modelske godine 1992.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko su SUV-ovi opasni za pešake i bicikliste?

 

suv sudar.jpg

 

Popularni SUV-ovi ili crossoveri, u brojnim zemljama čine i više od polovine svih automobila koji se prodaju. Ipak, ovi automobili imaju sumnjivu reputaciju, jer se smatra da su smrtonosniji za bicikliste i pešake. Međutim, belgijska istraživanja pokazuju da se to ne odnosi na male i srednje SUV-ove.

 

Nova studija belgijskog Instituta za bezbednost drumskog saobraćaja VIAS pokazuje da ranjivi učesnici u saobraćaju na belgijskim putevima imaju sličan rizik od smrtonosne povrede u nesreći s malim i srednjim SUV-om, kao u nesreći i sa drugom vrstom automobila. Radi se o analizi više od 63.000 nesreća u kojima su učestvovali automobil i ranjivi učesnici u saobraćaju između 2015. i 2020. u Belgiji. To pokazuje da je stopa smrtnosti 1.02% u sudaru s tradicionalnim automobilima i 0.99% u sudaru sa malim i srednjim SUV-ovima.

 

Dakle, prema VIAS-u ranjivi učesnici u saobraćaju imaju gotovo isti rizik od smrtonosnih povreda u nesreći s malim i srednjim SUV-om, a to su upravo najčešći tipovi vozila, kako u Belgiji tako i u ostatku Evrope. Kod vrlo velikih SUV-ova stopa smrtnost raste na 4.4%, ali prema VIAS-u bilo je premalo nesreća sa smrtnim ishodom u ovoj kategoriji da bi se izvukao naučni zaključak. Studija ne opovrgava tvrdnju da je u sudaru SUV-a i običnog automobila dvostruko veća verovatnoća da će putnik u tradicionalnom automobilu poginuti. Međutim, prema VIAS-u, čini se da to nije zbog mase ili veće veličine SUV-a, već zbog činjenice da moderni SUV-ovi često opremljeni najnovijim sigurnosnim tehnologijama, a često je i noviji.

 

Istraživanje je u suprotnosti sa nekoliko prethodnih studija. Konkretno, studije u SAD-u su pokazale da je rizik od smrti za pešake koje udari SUV dva do tri puta veći nego kod običnog automobila. Međutim, u mnogim slučajevima to su izuzetno visoki i veliki SUV-ovi kakvi su česta pojava u Americi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda Vision Coupe stopirana jer SUV-ovi postaju prioritet

 

mazda vision coupe 01.jpg

 

Serijska verzija Vision Coupe koncepta izgleda sve manje verovatna, skoro pet godina nakon promocije na sajmu automobila u Tokiju, a nije iznenađenje da su za to krivi SUV-ovi. Kako piše Autocar, japanska kompanija nikada nije kategorički rekla da planira da pusti koncept u proizvodnju, ali se mislilo da će najaviti sledeću generaciju limuzine Mazde 6, koja je trebalo da napadne BMW Seriju 5 sa novom linijom šestocilindričnih motora. Ali sada, Mazda je preusmerila fokus na razvoj popularnijih SUV modela u skladu sa svojim novim vodećim modelom CX-60.

 

mazda vision 02.jpg

 

Joachim Kunz iz kompanije Mazda Europe navodi: ''Ovaj trend SUV-a se nastavlja, a još više za Mazdu. To je ono što se najbolje prodaje. Bilo bi veoma lepo... imati motor napred, pogon pozadi i šestocilindrični motor za naslednika Mazde 6 ili velikog sportskog kupea. Voleli bismo da ga imamo, ali u ovom trenutku najvažnije je prodavati SUV-ove.''

Kunzove primedbe pokreću i pitanja o verovatnoći naslednika sadašnje Mazde 6. Mazda je potvrdila da će dva nova modela pratiti CX-60 u njenim evropskim prodajnim salonima: MX-30 u verziji za proširenje dometa sa rotacionim motorom i verzija sa sedam sedišta modela CX-60, koja će nositi značku CX-80. U međuvremenu, lansiraće SUV-ove CX-70 i CX-90, takođe na arhitekturi sa zadnjim pogonom. Specifični detalji budućih modela nisu potvrđeni osim ovih SUV modela, ali nova platforma takođe može da podrži poprečne motore i pogon na prednjim točkovima za manje modele.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dve ekološke grupe napadaju SUV-ove i izduvavaju im gume

 

gume suv 01.jpg

 

U škotskom gradu Glazgovu je s radom krenula nova grupa ljudi, koji se nazivaju ekološkim aktivistima, a primarni cilj im je izduvavanje guma na SUV-ovima, automobilima koji najviše zagađauju okolinu.

 

Prva organizacija se nazvala Tyre Extinguishers (radi na području cele Velike Britanije), a druga, nova, Deflationists. Simbolika u nazivima je jasna, zar ne?

U saopštenju za javnost, grupa, koja sebe naziva Deflationists, preuzela je odgovornost za praženjenje guma na čak 50 vozila u luksuznim kvartovima Njulends i Sholends. Članovi su takođe stavljali lažne kazne za parkiranje na vetrobranska stakla SUV-ova. Tokom iste noći, Tire Extinguishers su ispustili vazduh u gumama na 10 SUV-ova parkiranih na području Merčiston u Edinburgu.

 

Tire Extinguishers su počeli svoju kampanju u martu, ciljajući SUV-ove u bogatim londonskim kvartovima. Dve grupe imaju slične metode rade, a tvrde da žele onemogućiti posedovanje SUV-ova u urbanim sredinama. Tokom poslednja tri meseca, pokret se proširio izvan Velike Britanije, a nove franšize deluju u Nemačkoj, Švedskoj, Švajcarskoj, Holandiji, Novom Zelandu i SAD-u. Tire Extinguishers tvrde da je oko 4.000 SUV-ova ''razoružano'' širom sveta otkako su započeli svoju kampanju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gordon Murray radi na dva električna SUV modela

 

Murray-T50 01.jpg

 

Gordon Murray Automotive je već predstavio brojčano ograničene superautomobile T.50 i T.33, ali Gordon Murray Group takođe radi na nečem sasvim drugačijem. Kako prenosi britanski Autocar, u pitanju su dva SUV-a koji će imati potpuno električni pogon.

 

Murray je rekao da će novi SUV-ovi ''postaviti nove standarde u pogledu 2anksioznosti dometa i dinamike vozila'', prateći iste principe kao i dizajn njegovih superautomobila. To znači da će novi modeli biti lagani, sa pametnim pakovanjem i naprednom aerodinamikom, a takođe će imati koristi od njegove stručnosti u podešavanju šasije. Takođe je najavio da će jedan od njih biti četvorosed sa prednjim pogonom, a drugi petosed sa pogonom na sva četiri točka. Za razliku od ultraskupih superautomobila T.50 i T.33, SUV-ovi će imati cenu dostupnu većem broju ljudi. Jedan od modela će se verovatno proizvoditi u Vindlšamu i nosiće Murray ambleme, ali drugi se razvija za drugog proizvođača. Kako je izvestio Autocar, SUV-ovi će se bazirati na novoj platformi namenjenoj električnim vozilima, koju je razvio Gordon Murray Design. Ova platforma je nagoveštena prošle godine, tokom najave petogodišnjeg plana proširenja kao deo investicije od 377 miliona dolara. Opisana je kao ''revolucionarna, lagana, ultra efikasna arhitektura električnog vozila'' postavljena da podupre mali SUV sa LCV derivatom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate koliko automobilskih marki još ne nudi SUV model?

 

ferrari suv 2022 01.jpg

 

Još otkako su Toyota RAV4 i ostatak ekipe zarazili tržište idejom povišenog terenskog vozila koje i nije za teren, tržište su preplavili SUV-ovi u svim veličinama i oblicima, od urbanih crossovera, pa sve do atraktivnih bezvremenskih grdosija sa odlikama veoma bliskih klasičnom terencu. Ponuda je najveća u kompaktnom segmentu, gde su crossoveri u potpunosti izbacili monovolumene, a ugroženi su i karavani, pa čak i klasične trovolumenske forme. Situacija na tržištu je takva da su povišena SUV vozila preuzela primat u svim segmentima. Upravo takvi, teški, veliki i, ruku na srce, rastrošniji modeli su aktuelni trend baš u vreme kad su svima puna usta ekologije i tzv. pristupa održivog razvoja.

 

Ko je još ostao?

Verovali ili ne, marke koje trenutno nemaju SUV model možete nabrojati na prste jedne ruke ako govorimo o mainstream ponudi, odnosno na dve ruke ako ubrojimo automobilsku egzotiku. Motor1 ih je izbrojao ukupno 11, a ako pogledamo one u Evropi, ponuda pada na jednocifreni broj. Aktuelna situacija je sledeća.

SUV u svojoj gami nemaju Abarth, Alpine, Bugatti, Chrysler, Ferrari, Lancia, Lucid, McLaren, Pagani, Polestar, Ram. Doduše, njima možemo pridružiti i proizvođače poput Rimca, ali njihova proizvodnja je toliko mala (i skupa) da se može reći da posluju po sasvim drugačijim postulatima. Ako ubacimo i njih, na listu će stići i Pagani, kao i niz proizvođača ekskluzivnih sportskih automobila. Ako se vratimo na listu, posebno se izdvajaju Abarth i Lancia. Međutim, i ove dve marke će uskoro imati povišeni model u ponudi. Isto važi i za ekskluzivni Ferrari koji je već najavio Purosangue, a po svemu sudeći nešto slično ponudiće i Bugatti. Jedina marka na izdvojenoj listi koja se uprkos dokazanom profitu koji SUV segment donosi zavetovala da neće ući u SUV vode je McLaren.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesmann razmatra i električni SUV

 

wiesmann 12.jpg

 

Wiesmann, koji je nedavno predstavio električni roadster Project Thunderball (na slici), ima planove za dalje proširenje svoje ponude. Roheen Berry, izvršni direktor kompanije Wiesmann, navodi da razmatraju i potpuno električni SUV, pored naslednika MF3 sportskog automobila koji bi mogao da dobije SUS motore ili elektropogon.

 

Izvršni direktor Wiesmanna je za britanski Autocar izjavio da pažljivo prate tržište SUV-ova:

''Mislim da dolazi dosta SUV-ova. Videćemo kakvo je tržište, da li postoji potražnja i da li želimo da se preselimo u taj prostor''. Wiesmann SUV bi za rivale verovatno imao modele poput Lotusa Eletre i drugih električnih vozila luksuznih proizvođača automobila. Bio bi fokusiran na američko i kinesko tržište gde potražnja za ovakvim vozilima stalno raste. Nova platforma namenjena električnim vozilima na kojoj se bazira i Wiesmann Project Thunderball je razvijena uz pomoć Rodinga, a nudi mnogo snage i dometa, uz mogućnost brzog punjenja od 300 kW.

 

Ova arhitektura bi mogla da posluži kao osnova za druge buduće modele kompanije Wiesmann, a Roheen Berry je dodao: ''Potrošili smo toliko novca praveći ovu platformu i softver, i izvukli toliko od toga. Ne žurimo, ali ako imamo dovoljno kupaca i postoji potražnja, to ne bi bila teška tranzicija za nas.'' Pored električnog SUV-a, Wiesmann aktivno razmatra drugu generaciju MF3 sportskog automobila. Ulazna tačka za Wiesmann asortiman bi u budućnosti mogla da dobije ''mnogo pristupačniju verziju'', što bi ga učinilo dostupnim široj publici.

 

Kompanija međutim još nije odlučila da li će novi MF3 koristiti električni pogon ili motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji isporučuje BMW, što će zavisiti od propisa o emisiji. Nema novih detalja o sportskom automobilu MF6 koji je trebalo da koristi pogonski sklop BMW-a M5 ili o Projectu Gecko sa V8 pogonom. Elektrifikacija donosi nove mogućnosti u smislu proširenja asortimana modela, a Roheen Berry kaže da je vreme razvoja električnih vozila kraće nego kod vozila na SUS pogon, što im omogućava da rade ''više automobila daleko bržom brzinom''. Mada Wiesmann želi da poveća obim proizvodnje, oni ipak ne žele da prave ''hiljade automobila'', nadajući se da će zadržati luksuzno pozicioniranje i ''osećaj zajednice''. Kao što je opisao izvršni direktor, ''ne radi se o tome da idete i ostvarujete ogroman profit. Radi se o stvarnom oživljavanju brenda i njegovom zadržavanju zauvek''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavaniji SUV-ovi na svetu u prvom tromesečju 2022. godine

 

toyota rav 7.jpg

 

Toyota RAV4 je trenutno najpopularniji SUV na svetu, prema najnovijem izveštaju istraživačke firme focus2move. U prvom tromesečju 2022. Toyota RAV4 je zauzela prvo mesto u segmentu SUV vozila. Prodato je 215 hiljada primeraka, što u prevodu iznosi 2.7% tržišnog udela. Drugo mesto je zauzela malo manje popularna i takođe japanska Honda CR-V s prodajom od 160 hiljada primeraka.

 

- Koji je automobil na trećem mestu?

Ovo može biti kuriozitet, jer se radi o Teslinom modelu Y. Kako god izgledao, klasifikovan je kao SUV i sa 136.000 prodatih primeraka je uskočio na podijum. Četvrto mesto zauzima Hyundai Tucson, koji je ispred Volkswagena Tiguana u TOP 5. Takođe treba pomenuti da Toyota ima još jedan model u prvih deset, a to je Highlander. Potpuno novi Jeep Grand Cherokee je ušao u TOP 10.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia Seltos restajling

 

226162-kia seltos 04.jpg

 

Kia je objavila prve fotografije restilizovane verzije crossovera Seltos koji će široj javnosti biti predstavljen 14. jula na sajmu u Busanu.

Kako pokazuju prve fotografije, izmene se tiču promena i na eksterijeru i u enterijeru. To praktično znači da je Seltos restajling vizuelno približen novijim Kijinim modelima kao što su Sportage i obnovljeni Telluride.

 

226163-kia seltos 03.jpg

 

Ističu se nova prednja svetla, LED dnevna svetla i svetla za maglu u obliku kocki leda, kao i izmenjeni branici. Dizajneri južnokorejske kompanije su za zadnji deo predvideli drugačiji branik, nova svetla koja su sada povezana, kao i Kia logo koji zauzima centralno mesto.

 

kia seltos 02.jpg

 

Ovde treba pomenuti i novi dizajn alu točkova (uključujući one od 18 inča) i nekoliko novih dvobojnih kombinacija. I unutrašnjost je pretrpela modifikacije, od doterane instrument table od 10.25-inča, preko kvalitetnijih materijala do novih komandi. Što se ekrana osetljivog na dodir tiče, on ostaje od 10.25-inča.

 

226161-kia seltos 01.jpg

 

Osveženi Seltos će takođe dobiti više bezbednosnih dodataka i dodatnih funkcija u celoj liniji. Između ostalog se pominje kamera od 360 stepeni, koja će biti standardna kod skupljih varijanti. Što se game motora tiče, još nije zvanično ali ona bi trebalo da bude preneta iz dosadašnjeg modela, uz moguće dodavanje hibridne verzije (što međutim još nije potvrđeno). Kako bilo, zvanični detalji će biti saopšteni naknadno, na sajmu u Busanu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki Jimny se vraća kao hibrid sa četvoro vrata

 

Suzuki_Jimny_01.jpg

 

Suzuki Jimny bi mogao da se vrati u igru kao putnički automobil sa petoro vrata i elektrifikovanim pogonskim sklopom. Kompaktni 4×4 model je povučen sa evropskog tržišta 2020. zbog negativnog uticaja koji je imao na Suzukijevu prosečnu flotnu emisiju ugljen-dioksida, mada je ostao prisutan na drugim tržištima. Vratio se godinu dana kasnije u ograničenoj seriji u verziji komercijalnog vozila sa dva sedišta, jer je regulativa u ovom segmentu manje oštra.

 

Međutim, Jimny je spažen kako se ponovo testira na Starom kontinenta sa značajno dužim međuosovinskim rastojanjem, što nagoveštava i novu karoseriju s petoro vrata. Navodno je primećen s isključenim motorom SUS, što sugeriše da se radi o nekoj vrsti hibridnog pogona ispod haube. Suzuki u Evropi više nema u ponudi neelektrifikovane pogonske sklopove, tako da bi hibridni sistem mogao da bude Jimnyjev adut kada je reč o povratku u prodajne salone. Očekuje se da će Jimny hibrid koristiti sličnu kombinaciju koja je već prisutna u Suzuki Vitari. Opcije uključuju 1.4 blagi hibrid sa 129 ks i 1.5 hibrid sa 115 konja. Pre nego što je povučen iz prodaje, Jimny je bio pogonjen atmosferskim motorom radne zapremine 1.5 litara sa 100 ks, koji je oficijelno emitovao čak 154 g/km CO2. Pored toga što će posedovati čistiji pogon, Jimny bi mogao da bude tržišno konkurentniji i usvajanjem para zadnjih vrata. Dodatna praktičnost bi omogućila da se bolje nosi s većim rivalima kao što je Dacia Duster, pa čak i ''lajfstajl'' orijentisanim krosoverima poput Toyote Yaris Cross. Očekuje se da će imati međuosovinsko rastojanje 300 milimetara duže u odnosu na standardnih 2.550 milimetara, dok će širina i visina ostati neizmenjene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ovom delu teksta mislim da ima greška ( "Očekuje se da će imati međuosovinsko rastojanje 300 milimetara duže u odnosu na standardnih 2.550 milimetara" ), jer ni XXXL modeli za tržište Kine nemaju Wb veći za 300 mm :)

Ne mogu da zamislim Jimny sa Wb od 285 cm ( što bi bilo tih + 30 cm u samom Wb-u ), pa i da ima dodatna vrata sa svake strane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chevrolet Seeker zvanično

 

226855-chevrolet seeker 4.jpg

 

Gama brenda Chevrolet u Kini je proširena novim crossoverom Seeker koji će na tržištu starovati tokom jeseni.

 

chevrolet seeker 3.jpg

 

Pored prvih fabričkih slika, dostupni su i podaci o dimenzijama i motoru. U vezi dimenzija, Seeker je dugačak 4.537 mm, širok 1.823 mm, visok 1.564 mm, međuosovionsko rastojanje iznosi 2.700 mm, dok su točkovi od 17 i 18 inča.

 

226854-chevrolet seeker 2.jpg

 

Za sada je potvrđeno da će se u ponudi naći 1.5 turbo benzinac sa 179KS i prednjim pogonom (ostaje da se vidi da li će biti dostupan i u kombinaciji sa 4x4 pogonom), ali bi kasnije mogao da se ponudi još neki motor.

 

chevrolet seeker 1.jpg

 

Takođe, Seeker će se nuditi i u sportskijoj RS verziji, sa crnim elementima na eksterijeru, crvenom RS značkom, kao i doteranim enterijerom (sa dva 10.25-inčna ekrana).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahindra prodala 100.000 SUV vozila za 30 minuta

 

mahindra n2.jpg

 

Sportsko terensko vozilo (SUV) Skorpio-N kompanije Mahindra&Mahindra, jednog od najvećih indijskih auto proizvođača, postiglo je neverovatan uspeh na domaćem tržištu sa 25.000 prodatih jedinica za manje od jednog minuta nakon pokretanja prodaje. Navala online kupaca je prouzrokovala pad sajta ovog proizvođača automobila u roku od 55 sekundi, što je navodno izbacilo iz stroja veći broj potencijalnih kupaca koji su želeli da rezervišu svoj primerak iz promotivne serije. Mahindra je ukupno obezbedila preko 100.000 porudžbina u prvih 30 minuta od otvaranja prodaje. Budući da je svaka rezervacija kupovine uključivala obavezni depozit od 18.000 rupija (227 dolara), kompanija je za pola sata generisala ukupno 22.7 miliona dolara. Model Skorpio-N, koji kompanija naziva ''velikim tatom terenaca'', najnovija je Mahindrina verzija njenog SUV-a Skorpio modernog dizajna i sa vrhunskom tehnologijom.

 

manindra n1.jpg

 

Model je najavljen prošlog maja, zvanični debi je imao u junu 2022, a prodaja je pokrenuta tek u avgustu. Jagma među potencijalnim kupcima možda je rezultat relativno niske cene koju je Mahindra utvrdila za promotivnu seriju novog SUV-a u rasponu od 15.000 do 24.000 evra, u zavisnosti od paketa tehnoloških komponenti. Kompanija je najavila da će cene sledeće serije biti veće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda najavila novi krosover

 

227224-honda suv01.jpg

 

Honda je na Indonezijskom sajmu automobila predstavila mali kamuflirani krosover, vozilo spremno za proizvodnju koje je svojevremeno već najavljeno konceptom Honda SUV RS. Honda nije otkrila detalje o novom modelu, čan ni njegovo ime još nije poznato. Ipak, najavljeno je da će premijera serijske verzije biti održana ''u bliskoj budućnosti''.

 

227225-honda suv02.jpg

 

Pretpostavlja se da će novi krosover biti u ponudi sa benzinskim četvorocilindričnim 1.5 i-VTEC motorom koji u Hondi BR-V ima 121KS i 145 Nm, a kombinuje se sa šestostepenim manuelnim menjačen ili automatikom. Očekuje se samo prednji pogon. Novi Hondim krosover će se osim u Indoneziji pojaviti i u drugim zemljama jugoistočne Azije, a možda će biti dostupan i kupcima u Africi, Latinskoj Americi i na Bliskom istoku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...