Jump to content
FAS Goran
neshaoct

SUV prvi put u istoriji najprodavaniji segment novih auta u Evropi

Recommended Posts

Ford priprema električni SUV sa sedam sedišta

 

ford fl 01.jpg

 

Izvršni direktor Forda Džim Farli je za medije potvrdio da će ta kompanija napraviti električni SUV sa sedam sedišta, dok pokušava da se diferencira na tržištu električnih vozila. Ford je objavio gubitke od 700 miliona dolara za svoju električnu diviziju Model E u prvom kvartalu ove godine zbog usporavanja prodaje Mustanga Mach-E. Gubici su veći u odnosu na 400 miliona dolara zabeleženih u istom periodu prošle godine.

 

''Mogli smo da vidimo višak kapaciteta u segmentu električnih vozila sa dva reda pre mnogo godina'', rekao je Farli analitičarima o rezultatima kompanije za prvi kvartal, misleći na tržište električnih SUV vozila sa pet sedišta, kojim dominira Tesla Model Y. Ford predviđa da će 2025. godine biti u prodaji 45 električnih SUV-ova sa pet sedišta u segmentima kompaktnih i srednjih veličina. ''Za razliku od krosovera sa dva reda sedišta za koje verujemo da će biti veoma zasićeno tržište, verujemo da se divizija Model E može veoma razlikovati na tržištima na kojima dobro poznajemo kupca'', rekao je Farli, u vezi sa SUV-ovima sa sedam sedišta. Ford želi da privuče nove kupce na isti način kao sa električnim modelima Mustang Mach-E i F-150 Lightning (na slici). ''Mnogo novih klijenata je kupilo je F-150 Lightning, a nikada ranije nisu posedovali kamionet. I to nameravamo da uradimo sa krosoverom sa tri reda sedišta i sa gomilom EV Pro vozila'', rekao je on, misleći na sedmosede kao i na nova električna komercijalna vozila. Ford će više detalja otkriti krajem meseca na posebnom danu za investitore koji se fokusira na proizvode, rekao je Farli.

 

Ford je smanjio američku cenu za Mustang Mach-E, direktnog rivala Teslinom Modelu Y, za do 3.700 dolara kao deo uvođenja jeftinijih LFP baterija. Mach-E sa LFP opcijom će doći u Evropu kasnije ove godine, rekao je portparol Forda, ne navodeći međutim tačan datum. Prodaja Fordovih električnih vozila, uključujući Mach-E, pala je na samo 12.000 jedinica u prva tri meseca ove godine, pokazuju Fordovi podaci. Kompanija je pripisala pad nedavnom remontu kompanije Cuautitlan u Meksiku, fabrike u kojoj se proizvodi Mach-E, sa namerom da poveća proizvodnju automobila. Fordovi gubici u diviziji Model E su nadoknađeni profitom u Ford Blue diviziji automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i Ford Pro komercijalnoj diviziji. Sve u svemu, Ford je ostvario profit od 1.8 milijardi dolara za prva tri meseca ove godine.

 

Ford predviđa da će ove godine izgubiti 3 milijarde dolara na električnim vozilima jer ulaže u drugu generaciju vozila. Ford je rekao da će njegova električna vozila dostići profitnu maržu od 8% do 2026. godine jer vozila druge generacije isporučuju bolju strukturu troškova. ''Preradili smo sve naše platforme, potpuno promenili inženjering'', rekao je Farli investitorima u martu. Farli je takođe naveo da Ford planira da njegova električna vozila prve generacije budu profitabilna do kraja 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Mitsubishi kompaktni SUV

 

mitsubishi suv 05.jpg

 

Korporacija Mitsubishi Motors je u oktobru 2022. godine održala svetsku premijeru XFC Concepta, kompaktnog SUV automobila koji će sledećeg meseca dobiti i serijsku verziju. Mitsubishi će naime globalni debi potpuno novog kompaktnog SUV-a održati 10. avgusta na 30. međunarodnom sajmu automobila GAIKINDO Indonesia.

Uoči svetske premijere, japanska kompanija je otkrila spoljašnji dizajn potpuno novog kompaktnog SUV-a koji će se proizvoditi u fabrici Mitsubishi Motors Krama Yudha Indonesia, a čije isporuke će početi u novembru 2023.

 

mitsubishi suv 04.jpg

 

Mitsubishi ovaj novitet za sada najavljuje samo kao ''Novi SUV'', dok će zvanično ime biti saopšteno uskoro (neki mediji nezvanično kažu da će poneti naziv Mitsubishi Destinator).

 

mitsubishi suv 03.jpg

 

Sa ciljem da bude ''najprikladniji drug za uzbudljiv život'', novi model je najavljen kao kompaktni SUV nove generacije koji nudi moćan i impozantan dizajn SUV-a, korisnost kao što je lakoća rukovanja i veliki tovarni prostor, udobnost uključujući unutrašnji prostor vodeći u klasi, kao i bezbedno upravljanje putem čak i na grubim površinama ili putevima poplavljenim jakim kišama.

''U ovom potpuno novom modelu, dodatno smo evoluirali dizajn kako bismo zadovoljili potrebe tržišta kompaktnih SUV vozila, koje je u porastu poslednjih godina'', rekao je Seiji Vatanabe, generalni direktor dizajna, Mitsubishi Motors. ''Pored robusnosti i moći karakteristične za Mitsubishi Motors, težili smo dizajnu koji je moderniji, energičniji i prepoznatljiviji nego ikada. Na predstojećem međunarodnom sajmu automobila GAIKINDO Indonesia, nadamo se da će još više kupaca otkriti šta Mitsubishi Motors ima da ponudi kroz ovaj potpuno novi kompaktni SUV.''

 

mitsubishi suv 02.jpg

 

Baziran na konceptu dizajna Silky & Solid, moderan, ali moćan, autentičan SUV dizajn kombinuje eleganciju i robusnost, čime se ostvaruje stil koji stvara zapovedničko prisustvo. Donji deo karoserije ima čvrste i moćne proporcije SUV-a - mišićavi branici izražavaju agilnost sportiste, dok će vrhunski klirens od 222 mm kao i točkovi od 18 inča i gume velikog prečnika poboljšati upravljivost na neravnim putevima. Dynamic Shield prednja strana je evoluirala u skladu sa konceptom dizajna. Ovde je dizajn koji se sastoji od branika koji štiti prednju masku koja simbolizuje performanse pogonskog sklopa, trodimenzionalno integrisan kako bi se stvorilo sportsko prednje lice sa osećajem dubine. LED dnevna svetla kombinuju L-oblik sa isečenim akcentima da emituju svetlost u kultnom obliku slova T, čineći SUV trenutno prepoznatljivim kao Mitsubishi model čak i iz daljine, a istovremeno naglašavaju širok stav. Na bočnim stranama karoserije, bogate, mišićave površine kombinuju se sa izvajanim branicima i linijama karaktera kako bi izrazili snagu i dinamiku SUV-a. Usvajanjem istog dizajna u obliku slova T za LED zadnja svetla kao prednja, zadnji deo dobija širok i stabilan izgled.

 

mitsubishi suv 01.jpg

 

Unutrašnjost će po najavama nuditi lakoću rukovanja i udobnost, koji su neophodni za SUV. Za instrument tablu je po ranijim najavama usvojen horizontalno tematski dizajn, koji olakšava da se osete promene u držanju vozila prilikom vožnje po grubim površinama, a istovremeno poboljšava vidljivost napred. Automobil je dizajniran za jednostavno rukovanje, pružajući dobru vidljivost napred, laku percepciju dimenzija vozila i glatko rukovanje. Uprkos svojoj kompaktnoj veličini, SUV je takođe dizajniran za upotrebu sa dovoljno prostora za teret. SUV će biti dostupan i sa Dynamic Sound Yamaha Premium audio sistemom i infotainment sistemom sa ekranom osetljivim na dodir.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen novi Hyundai Santa Fe

 

236524-Hyundai Santa Fe 24 10.jpg

 

Nakon prvih fabričkih slika koje su objavljene prošlog meseca, Hyundai je danas i zvanično prikazao novu, petu generaciju modela Santa Fe.

 

Hyundai Santa Fe 24 09.jpg

 

Hyundai je odlučio da krene na viši nivo sa novim Santa Feom pošto prodaja dosadašnjeg modela nije bila onakva kakvu su očekivali, a Kia Sorento je nadmašio Santa Fe.

 

Hyundai Santa Fe 24 08.jpg

 

Novi Santa Fe ima elegantan i moderan dizajn sa smelim linijama i istaknutom prednjom maskom, kao i velike alu točkove do 21 inča.

 

hyundai santa fe 24 07.jpg

 

Vozilo po najavama nudi prostran i udoban enterijer za do sedam putnika, u zavisnosti od konfiguracije, a biće dostupan i u luksuznoj varijanti sa 6 sedišta.

 

hyundai santa fe 24 06.jpg

 

U vezi dimenzija, novi Santa Fe ima međuosovinsko rastojanje od 2.815 mm koje je 48 mm duže nego ranije, dok je dužina porasla za 146 mm na 4.830 mm. Širina je ista (1.900 mm), a visina je 1.720 mm pa je ovaj Santa Fe 10 mm viši od starog.

 

236013-hyundai santa fe 24 05.jpg

 

Novi model se može pohvaliti robusnim dizajnom eksterijera i prostranom, raznovrsnom unutrašnjošću koja proizilazi iz otvorenosti njegovih većih vrata prtljažnika, pružajući korisnicima prostor nalik na terasu kad god i gde god im je potreban.

 

hyundai santa fe 24 04.jpg

 

Prefinjena unutrašnjost nudi prijatno iznenađenje u kontrastu sa snažnom spoljašnjošću. Dizajn enterijera naglašava horizontalne i vertikalne linije, sa H-motivom primenjenim na instrument tabli i ventilacione otvore kako bi se poboljšao osećaj otvorenosti i stvorio jedinstveni senzibilitet.

 

hyundai santa fe 24 03.jpg

 

Zapremina prtljažnika je takođe povećana (plus 91 litar) na 725 litara.

 

236012-hyundai santa fe 24 02.jpg

 

''Potpuno novi Santa Fe je SUV koji pronalazi savršenu ravnotežu između gradskog života i okruženja, od užurbanih porodičnih itinerera do avantura na kampovanju'', rekao je Sang Jup Li, izvršni potpredsednik i šef Hyundai Global Design Centra. ''Sa svojim dužim međuosovinskim rastojanjem, prostranom unutrašnjošću i prostorom na vratima prtljažnika nalik na terasu, novi Santa Fe se oslanja na svoju snagu SUV-a kako bi ponudio više svestranosti nego ikada ranije, kao i vrhunsko korisničko iskustvo.''

 

hyundai santa fe 24 01.jpg

 

Nova generacija će ponuditi široku paletu, uključujući benzinske, hibridne i plug-in hibridne opcije.

U vezi ponude motora, kupci u Koreji i Severnoj Americi mogu da biraju između 2.5 turbo četvorocilindraša sa 281 KS i 422 Nm (do 100 km/h stiže za 8 sekundi) ili 1.6 turbo hibrida sa 180 KS i 264 Nm (do 100 km/h ubrzava za 9.5 sekundi). Evropljani mogu da izaberu Santa Fe sa istim 1.6 hibridom ili 1.6 plug-in hibrid koji ima 160 KS i isti obrtni moment kao obični hibrid, a do 100 km/h stiže za 9.1 sekundu. Na nekim tržištima postoji i atmosferski 2.5 agregat sa 194 KS koji vozilo do 100 km/h ubrzava za 11.5 sekundi.

 

Hyundai će opremiti Santa Fe raznim naprednim funkcijama i tehnologijama. Ovo uključuje infotainment sistem sa 12.3-inčnim ekranom, digitalnu instrument tablu od 12.3-inča, integraciju pametnog telefona (Apple CarPlay i Android Auto), bezbednosne funkcije kao što su nadzor mrtvog ugla i pomoć pri održavanju trake, kao i dostupne opcije kao što su panoramski krov, vrhunski audio sistemi i još mnogo toga. Očekuje se da Hyundaijev SUV srednje veličine nove generacije nuditi udobnu vožnju, uz povećanje unutrašnjeg prostora i prostora za noge. Ovde treba pomenuti i veći procenat reciklirane plastike u unutrašnjoisti. Novi Sante Fe stiže u korejske salone u avgustu, a Severna Amerika i Evropa slede u prvoj polovini 2024. godine.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Century SUV potvrđena za 6. septembar

 

toyota century suv 1.jpg

 

Japanski medji su još početkom godine pisali da Toyota radi na SUV verziji luksuznog modela Century. U međuvremenu, Toyota je i zvanično potvrdila da će promocija tog modela u Japanu biti održana 6. septembra. Budući da interesovanje kupaca za SUV-ovima i dalje raste, jedan ovakav model i ne treba da čudi.

 

Što se dimenzija tiče, Century SUV bi trebalo da bude dugačak oko 5.200 mm, širok 1.950 mm i visok 1.750 mm, dok će težina iznositi oko 2.200 kg. Jedna od verzija bi trebalo da bude plug-in hibrid, uz 3.5 V6 motor, CVT menjač i pogon na sva četiri točka. Ova postavka u novom Lexusu TX 550h+ daje kombinovanu snagu od 412 KS, a električni domet iznosi 53 km. Takođe, moguća je i druga konfiguracija, sa kombinacijom 2.5 motora SUS i dva elektromotora. U zavisnosti od verzije, cene Toyote Century SUV će se navodno kretati od 10 do 15 miliona jena (od oko 63.050 do oko 94.575 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAMD Suzuki Jimny kao mala G-Klasa

 

237841-damd 03.jpg

 

Suzuki Jimny ima veliki broj fanova, ali neki kupci ipak žele da mali terenac izgleda robusnije. Tu želju je spremna da im ostvari japanska firma DAMD.

 

230732-damd 02.jpg

 

DAMD je pripremio body kit, neki delovi se prodaju u paketu pod nazivom Little G. Standard, a drugi pod imenom Little G. Aventura te nude dodatke koji daju Jimnyju više terenski stil spreman za staze.

 

237840-damd 01.jpg

 

Napred je novi Little G. Standard dobio prednji branik, koji se dobro slaže s proširenim lukovima točkova. Tu su i aluminijumske stepenice koji olakšavaju ulazak i izlazak iz Jimnyja. Nešto iznad je prednja maska dizajnirana u luksuznom stilu, koja sadrži hormirane komponente. Prednja svetla su zaštićena mrežama, baš kao i pokazivači pravca koji se nalaze na haubi. Hauba ima ispupčenje, tako da SUV izgleda moćnije nego kada je izašao iz Suzukijeve fabrike. Pozadi je novi branik koji se slaže s proširenim lukovima točkova, tu su i LED svetla, koja mogu da svetle sekvencijalno. Bočna lajsna štiti boju karoserije, posebno kada se pristupa Solid Rack nosaču.

 

Platforma u obliku kutije nudi niz vezišta za kutije i napravljena je od čeličnih ploča. Pored toga, IPF radna svetla mogu da se dodaju na prednji deo nosača kako bi se bolje osvetlila staza ili područje kampa. DAMD je pripremio i merdevine napravljene od čeličnih cevi s drvenim detaljima, a taj dizajn prati i štitnik rezervne gume. Svaki deo se može kupiti posebno, a ukupan paket uključujući točkove košta nešto više od 6.500 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno novi, električni Opel SUV će se zvati Frontera

 

opel frontera 01.jpg

 

  • Novi SUV za proširenje Opelove električne game
  • Opel će kasnije ove godine predstaviti novi model pod nazivom Frontera

Opel je najavio povratak imena Frontera tokom 2024. Ime će se vratiti na potpuno novi SUV model. Nova Frontera, koja će biti predstavljena kasnije ove godine, biće zabavan automobil sa pametnim funkcionalnim karakteristikama. Takođe će prikazati novu robusnu interpretaciju Opelove odvažne i čiste filozofije dizajna i biti prvi serijski automobil nemačkog brenda koji će nositi novi Opel ''Blitz'' amblem. Nova Frontera će biti dostupna kao potpuno električno vozilo od samog početka.

 

Opel CEO Florian Huettl: ''Naziv Frontera je idealno prilagođen našem novom uzbudljivom SUV modelu. Imaće samouveren karakter i biti pozicioniran u samoj srži tržišta.'' Nova Opel Frontera će doći sa visokim nivoom prostora i svestranosti i tako će se svideti kupcima sa aktivnim životnim stilom i velikim porodicama. Novi model će takođe nastaviti Opelovu dugogodišnju tradiciju pružanja pristupačne mobilnosti širokom spektru kupaca tako što će se nuditi po atraktivnoj ceni.

 

opel crossland 01.jpg

 

Dolazak potpuno električne varijante nove Frontere, zajedno sa lansiranjem potpuno električne verzije sledeće generacije Grandlanda koja je takođe planirana za ovu godinu, označiće važnu prekretnicu u tranziciji brenda ka potpuno električnom brendu. Opel će tada ponuditi najmanje jednu električnu varijantu svakog modela automobila.

Široka paleta Opel-ovih modela sa električnim baterijama danas se već proteže od modela Rocks Electric, Corsa Electric, Mokka Electric, Astre Electric i Astre Sports Tourer Electric, do novih Combo Electric i Zafira Electric putničkih modela. Pored toga, potpuno električne verzije čitavog portfolija komercijalnih vozila već su dostupne danas - uključujući novi Combo Electric, novi Vivaro Electric i novi Movano Electric. Opel će u narednim nedeljama otkriti prve slike nove Frontere zajedno sa detaljnijim informacijama o novom modelu.

 

PR Opel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više od polovine automobila prodatih u Evropi u 2023. godini bili su SUV modeli

 

195863-ford puma 2.jpg

 

Prošle godine, kategorija SUV vozila bila je najpopularnija među evropskim kupcima. Prema izveštaju publikacije Automotive News Europe, 51% ukupne prodaje automobila na Starom kontinentu su 2023. godine predstavljali SUV-ovi.

U poređenju sa 2022. godinom, prodaja ovih vozila u Evropi porasla je za 19%. Najpopularniji automobili među Evropljanima bili su mali gradski (Yaris Cross, Puma, Kamiq…) i SUV-ovi srednje veličine (Tucson, Tiguan, Peugeot 3008…), segment koji su nekada zauzimali kompakti ili bolje rečeno modeli ''Golf'' klase. Gledajući ukupnu brojku, vozila iz ova dva jako popularna segmenta prodata su u 4.1 milion jedinica prošle godine.

 

Skoda Kamiq 1.jpg

 

Takođe, segment velikih i premium SUV-ova porastao je za 31% u odnosu na 2022. godinu, a reč je o 843.939 prodatih jedinica.

Iako je 2023. bila vrlo dobra godina za SUV vozila, moguće je da će ovo tržište stagnirati od ove godine. Zbog povećanja veličine novih automobila iz godine u godinu, posebno SUV-ova, Evropska unija razmatra ograničavanje veličine budućih automobila, ali uvođenje i nekih drugih restrikcija. Primera radi, u nekim velikim gradovima poput Pariza, vlasnicima ovih automobila od ove godine biće naplaćena trostruko veća cena za javni parking nego za obične automobile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...