Jump to content
FAS Goran
neshaoct

SUV prvi put u istoriji najprodavaniji segment novih auta u Evropi

Recommended Posts

Kia prikazuje unutrašnjost budućeg manjeg SUV modela

 

wqwqs21.jpg

 

Dok čekamo na crossover verziju iz Ceed porodice (pod nazivom XCeed), Kia Motors najavljuje još jedan SUV model. U pitanju je serijska verzija SP concepta iz 2018. godine (ranije ove godine je predstavljen i SP Signature concept koji je bliži proizvodnji), ali za sada nije poznato njegovo ime. Kao najava služe ovi novi teaser crteži njegove unutrašnosti, a nezvanične vesti kažu da bi Kia ovaj novi gradski SUV mogla da nazove Tusker.

 

wqwqs20.jpg

 

Deo opreme će po sadašnjim najavama činiti i 10.25-inčni ekran osetljiv na dodir, sedišta i volan sa grejanjem, automatski start/stop sistem, parking senzore, hill assist control... Zvanična premijera će se održati u drugoj polovini ove godine, pri čemu će prodaja prvo startovati u Južnoj Koreji. U pitanju je globalni model, što znači da bi trebalo da bude ponuđen i u Severnoj Americi. Trenutno nema zvaničnih informacija o paleti motora, ali se nezvanično pominju 1.4 litarski turbo benzinac i 2.0 litarski atmosferski agregat (gama će u svakom slučaju zavisiti od tržišta do tržišta). Jedan od menjača u ponudi bi trebalo da bude i sedmostepeni automatik sa dvostrukim kvačilom, a vesti kažu i da će ovaj model biti dostupan i u verziji sa 4x4 pogonom.

 

kia tusker 1.jpg kia tusker 11.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: BMW X5 vs Mercedes GLE vs Audi Q7 vs Volkswagen Touareg

 

 Mat Watson nam pokazuje koji je od ovih velikih SUV modela najbolji...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin: ''Žene su glavni krivci za ekspanziju SUV modela''

 

aston-martin-dbx 1111.jpg

 

Žene odlučuju u preko 80 odsto slučajeva, kada je prodaja automobila u pitanju

 

Sajmon Sproul, šef marketinga Aston Martina, kaže da žene stoje iza buma prodaje SUV modela. On je to izjavio povodom skorašnjeg izlaska na tržište njihovog prvog SUV-a pod imenom DBX. Na osnovu velikog istraživanja o potrebama i željama kupaca ovih modela, zaključeno je da je ženska naklonjenija ovim modelima, prenosi portal Motoring. Prema rečima Sproula, žene vozači se osećaju bezbedno i zaštićeno, kao i da imaju bolju preglednost, a upravo SUV, odnosno krosover vozila obezbeđuju takav utisak. ''SUV modeli privlače oba pola, ali je jača veza između žena i SUV/krosovera'', rekao je Sproul. Ovom prodajnom trendu je na ruku išlo i ublažavanje terenskog izgleda ovih vozila, a posebno uvođenje krosovera. Osim što se ova vozila više sviđaju, žene češće odlučuju u salonima automobila. ''Žene odlučuju u preko 80 odsto slučajeva, kada je prodaja automobila u pitanju. Zato je i logično će njihove preferencije imati značajan uticaj na tržište'', tvrdi Sproul.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley za sada neće praviti novi SUV

 

155206-bentley 001.jpg

 

Umesto toga, britanski proizvođač radiće na unapređenju jedinog SUV-a u svojoj ponudi. Kako piše B92, Bentley se fokusirao na elektrifikaciju svojih modela, bilo da se radi o hibridnim verzijama ili čisto električnim automobilima. Tako će ova kompanija, pored već dostupne varijante Bentayga Hybrid, kupcima ponuditi hibridne verzije modela Continental GT, Flying Spur i Mulsanne. Iako se očekivalo da nakon tržišnog uspeha koji je zabeležio prvi SUV ovog proizvođača - Bentayga, Bentley krene u razvoj još jednog SUV-a, od toga, barem za sada, nema ništa. Kako piše CarSales, koji je imao uvid u nove planove za budućnost britanske kompanije, Bentley ne namerava da pravi ni manji, ni veći SUV model od postojećeg što je u suprotnosti sa signalima koje je fabrika slala tokom 2018. i 2019. godine. U međuvremenu, Bentley namerava da tehnološki unapredi model Bentayga na polovini proizvodnog ciklusa ovog vozila.

Bentayga inače čini 50% prodaje automobila britanske superluksuzne marke i već je najprodavaniji model u stogodišnjoj istoriji kompanije. Bentley je 2018. zabeležio rekordnu prodaju, sa 10.000 isporučenih vozila širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova era - Porsche živi od SUV-ova

 

porsche suv prodaja.jpg

 

Porsche nastavlja da beleži rast prodaje svojih automobila jer je u prvoj polovini 2019. isporučio širom sveta 133.484 vozila, što je 2 odsto više nego u istom periodu 2018. Prihod od prodaje u tom periodu je iznosio 13.4 milijarde evra, što je 9% više nego prošle godine, dok je operativni profit porastao za 3% na 2.2 milijarde evra. Iz Porschea poručuju da su dobri rezultati proizvod atraktivne ponude široke palete proizvoda, jer je kompanija ove godine lansirala nove modele 911, 911 Cabriolet, Cayenne Coupe, 911 Speedster, 935, 718 Spyder i 718 Cayman GT4.

 

Iako je Porsche svoj ugled stekao pre svega zahvaljujući modelima kao što je 911, vremena su se promenila pa je trenutno najpopularniji model kompanije iz Štutgarta je SUV. Već neko vreme najprodavaniji Porsche je Macan, kompaktni SUV je u prvih šest meseci ove godine prodat u 47.367 primeraka, a u stopu ga prati veći Cayenne sa 41.725. Popularnost Porschea je najviše porasla u Kini, za 28%, te Aziji i Bliskm istoku gde je prodato 57.397 automobila. Do kraja godine Porsche računa na novi rast prodaje jer su na tržište tek u maju stigli Cayenne Coupe, 718 Spyder i 718 Cayman GT4. Osim toga, krajem godine će u ponudi biti i prvi električni Porsche Taycan.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide video: BMW X5 vs Mercedes GLE vs Volkswagen Touareg

 

Može li VW da se približi premium modelima segmenta u kojem je i Touareg?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opelov novi SUV sa sedam sedišta

 

195371-opel suv.jpg

 

Na Internetu su se pojavile fotografije pretprodukcijskog test vozila. Iako je na prvim fotografijama automobil prekriven maskirnom folijom, već se nazire dizajn novog Opelovog SUV-a. Za sada je poznato da će ovo vozilo u gami proizvođača iz Riselshajma zauzeti poziciju iznad modela Grandland X i da najverovatnije deli mehaničku platformu sa modelom Peugeot 5008, a biće dostupno i u opciji sa tri reda sedišta u kojima će moći da se preveze 7 osoba. Ispod kamuflaže se naziru pojedini stiliski detalji karakteristični sa najnovije Opel automobile, poput prednjih svetlosnih grupa. Premijera ovog, za sada neimenovanog modela očekuje se 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamann Range Rover

 

hamann rr 003.jpg

 

Hamann je do sada više puta modifikovao različite verzije Range Rovera, a na ovim slikama je njihov Mystere paket, zaslužan za agresivniji izgled ovog modela.

 

hamann rr 002.jpg

 

Najupadljviji elementi paketa su proširenja krila, izmenjeni prednji branik, doterana hauba, set pragova, zadnji branik sa difuzorom, set 23-inčnih točkova (na raspolaganju su i drugi točkovi), sportski izduvni sistem, modifikovano oslanjanje, kao i doterani enterijer (koža, nove pedale i patosnice, LED osvetljenje, Hamann logo na naslonima za glavu...).

 

hamann rr 001.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top 10 najprodavanijih SUV modela na svetu

 

184296-toyota rav4 001.jpg

 

Kako prenosi B92, u prvoj polovini 2019. godine širom sveta je prodato 4.1% SUV vozila manje nego u istom periodu 2018. godine, a najtraženiji su modeli japanskih proizvođača. Najprodavaniji SUV u prvih šest meseci ove godine bio je Toyota RAV4 sa 441.581 isporučenim primerkom uz rast od 8.4%, objavio je sajt focus2move.com. Na drugo mesto plasirao se Hondin model CR-V koji je stigao na adrese 381.464 kupca (+15.5%), dok je treći Volkswagen Tiguan sa 370.694 prodatih vozila (-10.7%). Četvrti i peti su modeli korejskih brendova - Hyundai Tucson (255.048; -10.3%) i Kia Sportage (243.448; +1.8%). Pogledajte tabelu 10 najprodavanijih SUV modela u svetu u prvoj polovini 2019. godine:

  1. Toyota RAV4 - 441.581
  2. Honda CR-V - 381.464
  3. Volkswagen Tiguan - 370.694
  4. Hyundai Tucson - 255.048
  5. Kia Sportage - 243.448
  6. Nissan Qashqai - 239.624
  7. Chevrolet Equinox - 219.530
  8. Mazda CX-5 - 217.385
  9. Nissan Rogue* - 195.800
  10. Mercedes GLC - 190.678

*Istine radi, važno je napomenuti da je focus2move.com u svom izveštaju razdvojio Nissan Rogue (na 9. mestu) i Nissan X-Trail (11. mesto), koji su u suštini jedan isti model sa različitim oznakama na različitim svetskim tržištima. Ako bi se sabrali prodajni rezultati ova dva vozila, Nissan Rogue/X-Trail zauzeo bi 3. poziciju na listi najprodavanijih SUV modela u 2019.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeleni traže zabranu velikih automobila u gradovima

 

suv crash 001.jpg

 

U jednom saobraćajnom udesu u Berlinu poginulo je četvoro pešaka - dok su čekali na prelazak ulice pokosio ih je vozač jednog SUV. Sada stranka Zelenih predlaže da se vožnja SUV-vozila u gradu sankcioniše. Vozač Poršea Makan je velikom brzinom pretekao kolonu na čijem začelju je zapravo trebalo da bude, kolona je na semaforu čekala da se upali zeleno svetlo, i prošavši kroz raskrsnicu naleteo na pešake koji su se zatekli na suprotnom uglu. Dvojici muškaraca (28 i 29 godina), jednoj ženi (64 godine) i jednom trogodišnjem dečaku nije bilo spasa. Troje ljudi je povređeno - vozač SUV, te njegovi saputnici: jedna odrasla osoba i jedno dete.

Političari Zelenih su se posle ovog udesa okomili na vozače SUV. ''U gradu nema mesta automobilima koji liče na oklopna vozila. Oni su pogubni za klimu, i bez udesa su pretnja, svaka greška vozača znači životnu opasnost po nevine'', rekao je Štefan fon Dasel, predsednik opštine Berlin-centar.

 

Veličina kao problem

Oliver Krišer, zamenik šefa poslaničkog kluba Zelenih u Bundestagu, zatražio je da se ograniči veličina ovih gradskih terenaca na centralnim gradskim područjima: ''Najbolje bi bilo da se to reguliše nekim saveznim zakonom koji bi dozvolio opštinama da odrede veličinu vozila koja smeju da se kreću njihovim ulicama.'' Među prvima koji su reagovali na ovakve predloge je Zigfrid Brokman, istraživač saobraćajnih udesa iz Udruženja nemačkih osiguravajućih društava. ''Ne može se jednostavno reći da je jedan SUV generalno opasniji od Volkswagena Polo ili Smarta'', rekao je i dodao da brzina kretanja automobila i način kolizije imaju veći uticaj od težine vozila. Doduše, u ovoj nesreći je Porše oborio stub semafora i nastavio dalje - da je automobil bio mali, taj stub bi ga verovatno zadržao.

 

Prodaja se stalno povećava

Nemačko društvo za zaštitu životne sredine Umvelthilfe je objavilo tvit u kojem piše da terenska vozila nemaju šta da traže u gradovima. Šef te organizacije Jirgen Reš je zatražio da se uvede ''gradska vinjeta'', odnosno, da vozači SUV vozila plaćaju svaki ulazak u grad takvim automobilom, ili da im se zabrani parkiranje u gradu ili da parkiranje takvih vozila postane mnogo skuplje. SUV automobili su pre ove nesreće bili na meti kritika pre svega stranke Zelenih i to samo kao ''klimatske štetočine''. I pored toga njihova prodaja je u stalnom usponu. Ove godine će prvi put u Nemačkoj biti premašena brojka od milion novih registrovanih gradskih terenaca u jednoj godini. Udeo SUV-a na nemačkom tržištu je trenutno jedna trećina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obicno ne delim misljenje sa 'zelenima', ali ovog puta se u potpunosti slazem sa njima. Nadam se da ce neko 'stati na rep' ovoj SUV-maniji :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda proizvela 250.000-ti Karoq

 

skoda karoq 250000.jpg

 

Jedna vest iz Škode koja je saopštila da je u Mlada Boleslava fabrici u Češkoj proizvela jubilarni, i to 250.000-ti primerak SUV modela Karoq. Za ovaj rezultat je kompaniji bilo potrebno nešto više od dve godine, a jubilarni primerak je Karoq u Black Magic metalik boji i sa 1.0 TSI benzinskim motorom sa 116KS. Proizvodnja Karoqa je inače počela sredinom jula 2017. u fabrici Kvasiny, a zatim u januaru 2018. i u fabrici Mlada Boleslava. Takođe, Karoq je za modelsku godinu 2020 dobio i bogatiju gamu motora pa je tako dostupan i 2.0 TDI dizel agregat sa 140 kW/190KS, koji je uparen sa 7-stepenim DSG automatskim menjačem i 4x4 pogonom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Duster je u avgustu bio najprodavaniji SUV model u Evropi

 

dacia d 3.jpg

 

Po podacima koje je objavio JATO Dynamics, u avgustu je na evropskom tržištu prodato 1.070.276 novih automobila, a najprodavaniji je i dalje Volkswagenov Golf. Golf je u avgustu pronašao 26.411 kupaca, što je pad od 23.6 odsto (ali treba imati na umu da će novi Golf stići već sledećeg meseca). Prvo mesto Golfa naravno nije iznenađenje, ali pažnju privlače rezultati Dacije. Na drugom mestu je u avgustu naime završio Dacia Duster i to sa 19.451 prodatim primerkom (rast od 10.8 odsto). Istovremeno, Duster je ovim rezultatom bio i najprodavaniji SUV model na evropskom tržištu u avgustu. Treće mesto po prodaji je u avgustu zabeležio Volkswagen T-Roc (18.282 primerka), dok je na četvrom još jedna Dacia i to Sandero sa 17.764 primerka. Dalje slede Volkswagen Polo (16.692), Opel/Vauxhall Corsa (14.301)... Najrodavaniji brend na evropskom tržištu je u avgustu ostao Volkswagen sa prodatih 128.882 automobila (minus od 13.1 odsto).  

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja novih automobila u 28 EU država, aktuelni podaci:

 

market EU.jpg

 

Ovaj grafikon najbolje pokazuje gde smo danas kad su SUV/crossoveri u pitanju:

 

tržište Evropa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

5da632442e88c_unnamed(25).jpg.676f0fe29665058619eabbc2b5012f01.jpg AutoMarket.hr video: Lamborghini Urus, Porsche Cayenne, Alfa Stelvio, Jeep Grand Cherokee i Jaguar F-Pace

 

Gotovo 3.000ks, 5 super SUV-a, italijanska staza Vairano i štoperica! Pogledajmo kako su se protiv štoperice snašli Lamborghini Urus, Porsche Cayenne Turbo, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Jeep Trackhawk i Jaguar F-Pace SVR!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU uvodi posebne poreze na SUV-ove

 

skoda kodiaq 2.jpg

 

Napredne države iz zapadnog dela Evrope prepoznaju prave krivce za povećanu emisiju štetnih gasova. Dok brojni inženjeri vode bitku sa ekolozima i pokušavaju da na sve načine učine motore sa unutrašnjim sagorevanjem ekološki što prihvatljivijim, na drugoj strani kupoprodajnog procesa postoji ekipa koja veruje da im treba tzv. terenac koji to nije. Srećom, čini se da zakonodavci na Zapadu uviđaju da takva egocentrična ekipa nikome ne koristi nego samo čine štetu. Masa vozila nije jedini faktor koji utiče na veću emisiju štetnih gasova, tu je svakako vrsta i snaga motora. Te kategorije su već odavno oporezovane u zavisnosti od toga koliko snage motor razvija i da li zadovoljava ovu ili onu ekološku normu.

 

Do sada je masa vozila, koju mnogi povezuju sa bezbednosšću ali i lošijim voznim karakteristikama, bila potpuno zanemarena kategorija koja nije uticala na to koliko ćete dati novca u državnu blagajnu kao znak solidarnosti sa jedne strane da bi na putu mogli da budete glavna faca u nezgrapnom urbanom terencu. Upravo ti urbani nespretnjakovići čine ogroman deo tržišta putničkih automobila, njih otprilike 25% do 30% se proda od svih putničkih automobila na većini tržišta Evrope. Ako uporedimo SUV-ove sa kompaktnim gradskim automobilima i limuzinama u sličnoj cenovnoj klasi i sa sličnim motorima, primećujemo da SUV-ovi troše više i imaju veću emisiju štetnih gasova. Razlog tome je veća masa vozila ali i loše aerodinamičke karakteristike zbog povišene karoserije.

 

Norveška je već uvela porez na ''preteška'' vozila, a daju popust na vozila mase između 1.300 i 1.400 kilograma. Sledeća na redu je Francuska koja planira da poreski penalizuje kupce vozila težih od 1.300 kilograma. Podsetimo, mase manje od toga se bez problema može naći savremeni gradski kompakt pa čak i manja limuzina ili karavan baziran na kompaktu za one kojima je potrebno više mesta. SUV-ovi sa druge strane imaju u proseku od 1.500 do 2.500 kilograma, a Francuzi planiraju da naplaćuju 15 evra po svakom kilogramu viška. Tako bi za Škodu Kodiaq 2.0 TDI sa 4×4 pogonom i DSG menjačem tešku 1.665 kilograma, platili 5.475 evra više, dok bi vas BMW X7 30d xDrive težak 2.370 kilograma koštao čak 16.050 evra više nego sada!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

SUV automobili gutaju svo gorivo koje efikasni auti uštede

 

ujedfdiiayro7ptqb1av.jpg

 

Jedan od pokoravajucih trendova u poslednjih 20 godina je da SUV, krosover i pikap modeli postaju podrazumevani izbor mnogim kupcima automobila. Prema istraživanju Agencije za energetiku, u poslednjoj deceniji, globalno tržište SUV automobila se udvostručilo. Kao rezultat, na putevima širom sveta ima više od 200 miliona SUV vozila. Iako je trend globalan, primećuje se da u Americi SUV vozila čine gotovo polovinu prodaje, dok u Evropi oko trećine. U Kini se SUV vozila smatraju simbolom uspeha i moći.

 

Trend ka većim, težim (i za proizvođače profitabilnijim) autima je naravno, takođe i trend ka vozilima koja troše više goriva i ispuštaju više štetnih emisija.

 

U proseku, SUV vozila troše oko četvrtinu više energije od automobila srednje klase. Rezultat toga je pogoršana globalna potrošnja goriva, iako su moderni i efikasni auti napravili značajne uštede.

 

Kompromisno rešenje predstavljaju električni SUV automobili, zbog toga što ljudi koji imaju dovoljno novca za električno vozilo, obično i preferiraju velike automobile. Mada su i oni, zbog veličine i težine, manje efikasni od električnih auta srednje veličine.

 

U svakom slučaju, teško ćemo doći do 150 miliona električnih vozila do 2040. godine, koliko IEA predviđa da je neophodno kako bi se nadomestila potrošnja SUV vozila.

 

Zaključak je, da ukoliko baš niste off-road entuzijast - prosto kupite običan auto.

 

Čitav tekst na engleskom:

 

https://jalopnik.com/suvs-are-gulping-all-the-gas-fuel-efficient-cars-are-sa-1839060197

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je Chevrolet Corvette SUV realnost?

 

Chevrolet-Corvette_C8 SUV.jpg

 

Nakon što je svet video prvi Lamborghini i Aston Martin SUV, a čeka se i Ferrarijev, nakon što je Ford napravio električni Mustang krosover, pitanje je li je sledeći na redu Chevrolet. Da li je realnost i transformacija čuvene Corvette u ovaj segment auto-industrije koji diktira trendove poslednjih godina?

 

''Laska nam pažnja. Srećni smo što imamo Corvette. Videćemo šta donosi budućnost'', bio je zagonetan direktor marketinga Chevyja Stiv Majoros. Kako prenosi B92, analitičar investicione banke ''Morgan Stanley'' Adam Džonas smatra da je brend Corvette ''potcenjen na tržištu'' i da je vreme da General Motors razmisli o njegovom potencijalu''. ''Cenim što mislite da je naša franšiza Corvette veoma snažna. Ali ne želim da pričam o budućnosti'', rekla je direktorka GM Meri Bara.

 

Ali da li je svetu potrebna Corvetta SUV? Ili možda Camaro? Ili oba?

Ako pitate javnost, bez razmišljanja odgtovor je ''Da'', ali ako bi u pitanju bio električni automobil. Ipak to tržište još nije prezasićeno jer su trenutno glavni igrači samo Tesla sa Modelom Y i debitant Ford sa Mustangom Mach-E.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su najbolji porodični terenci u 2019. godini

 

terenci autocar 2019.jpg

 

Ugledni portal ''Autocar'' koji se bavi automobilima, objavio je listu najboljih porodičnih terenaca za 2019. godinu. Kako ističu, vodili su se idejom da obuhvate sva takva vozila koja su podjednako dobra na svim poljima - počevši od gradske vožnje koja za cilj ima vožnju dece do njihovih vrtića i škola, preko rešenja koja SUV-ovi nude tokom zimskih uslova, savladavanja neravnih terena i visokih uspona, pa sve do višesatnih vožnji po brzim saobraćajnicama. U razmatranje su uzeli mnoge važne segmente, gde su kao najvažniji uračunati stil, bezbednost, udobnost, kao i i veličina prostora u automobilu.

 

1. Audi Q5

Teško je izdvojiti nedostatke jednog takvog elegantnog i besprekorno sveobuhvatnog modela kao što je Audi Q5, iako je pojednostavljeno rukovanje ovim modelom ono što će stvoriti odbojnost kod mnogih strastvenih vozača. Iako je pomalo skup on ima dug popis pluseva. Q5 je miran, praktičan i poželjan na tržištu i izuzetno je precizan za vožnju. Hibridna verzija ovog modela 55 TFSIe funkcioniše besprekorno sa svojim elektromotorom i turbobenzinskim četvorocilindričnim motorom, koji imaju 362 konjske snage.

 

2. BMW X3

A pogledajte tek ovo: SUV srednjeg opsega koji je lagan za upravljanje. Pre nego što je BMW počeo sa proizvodnjom SUV modela, ta ideja je bila praćena skoro sa podsmehom, ali na ovaj model postoji sve manje žalbi. X3 je šampion i zauzima jaku drugu poziciju na ovoj listi, tik ispod modela Audi Q5. U standardnoj opremi postoje određeni nedostaci, ali percipiran kvalitet automobila je gotovo iznad kvaliteta svih drugih automobila u ovoj kategoriji i gotovo je nemoguće ne pretpostaviti kako će se ponašati na putu, čak i ako se vozite na gumama koje su preporučene za razvijanje veće brzine.

 

3. Jaguar F-Pace

Jaguarov prvi SUV je zaista unikatan, sa izvanrednom upravljivošću, a odlikuje ga i činjenica da ima puno prostora u kabini, kao i lep izgled koji ga je lansirao u sam vrh Jaguarovog asortimana. Postoje samo jedan ili dva detalja koji malo umanjuju celokupan užitak vožnje: pomalo nezgrapan četvorocilindrični dizel motor, automatski menjač i pomalo bučna vožnja u određenim okolnostima. Postoji prostor za napredak i u celokupnom pogledu upravljivosti ovim vozilom. Ali, za Jaguarov prvi SUV, F-Pace je vrhunsko dostignuće što ga postavlja na treće mesto ove liste, čak i iznad njegovog rođaka Land Rover Discovery Sporta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Velikoj Britaniji se na jedan električni automobil proda čak 37 SUV modela

 

Jaguar IPace 001.jpg

 

U poslednjih nekoliko godina u centru pažnje auto-industrije je elektrifikacija. Međutim, iako na osnovu vesti u medijima i aktivnosti proizvođača deluje da električna vozila dominiraju, njihovo prisustvo je i dalje minimalno na putevima. Poslednja istraživanja u Velikoj Britaniji pokazuju da se na jedan električni automobil proda čak 37 SUV modela. Prodaja oba segmenta je u porastu, ali dok je u poslednje četiri godine prodato 47.000 EV, Britanci su u istom periodu kupili čak 1.8 miliona SUV vozila. Naravno, postoje i električni SUV modeli poput Kia e-Niro ili Jaguar I-Pace, ali se oni u svrhu ovog istraživanja gledaju samo kao EV.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemci uprkos klimatskim ciljevima još više kupuju SUV vozila

 

audi-q5-55-tfsi-e-quattro 111.jpg

 

Uprkos vodećoj ulozi Nemačke u borbi protiv klimatskih promena, vozači u toj zemlji i dalje pri kupovini daju prednost neekološkim terencima i tzv. SUV vozilima tako da je 2019. godine prvi put u jednoj godini u Nemačkoj registrovano više od milion vozila ove kategorije u ličnom vlasništvu. Savezna kancelarija za motorna vozila (KBA) u Flensburgu saopštila je da je krajem novembra zabeleženo da je prijavljeno 1.3 miliona terenaca i tzv. SUV vozila u ličnom vlasništvu.

 

''To je 18 odsto više nego prošle godine'', navodi se u saopštenju. Stručnjaci smatraju da će se trend pojačanog interesovanja za terence nastaviti i u nastupajućem periodu. ''Pojačano zanimanje za ovaj segment ličnih vozila će biti nastavljen i u nastupajućim godinama'', rekao je stručnjak za automobilsku industriju sa Univerziteta Duizburg/Esen Ferdinad Dudenhofer. On prognozira da će do 2025. godine više od polovine vozila u Nemačkoj činiti terenci i tzv. SUV vozila. Dudenhofer, međutim, za razliku od Savezne kancelarije za motorna vozila, u SUV ubraja i vozila poput ''Mini kantrimena'' koji karoserijom i konceptom podsećaju na terence. Za KBA i taj auto spada u kategoriju malih ličnih vozila.

U svrhu ostvarivanja klimatskih ciljeva i nulte emisije ugljen dioksida do 2030. nemačka vlada, između ostalog, planira i subvencioniranje električnih ličnih vozila. Trenutno je svega 2.6 odsto novoregistriranih ličnih vozila u Nemačkoj na električni pogon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stižu novi Nissan X-Trail i Qashqai kao i električni SUV

 

199208-nissan x-trail.jpg

 

Nakon što je već predstavio potpuno novi Juke, Nissan će uskoro obnoviti i ostale SUV/crossover modele iz svoje evropske palete. Tačnije, Nissanov evropski šef Gianluca de Ficchy najavljuje naslednike modela Qashqai i X-Trail, a stiže i električni SUV koji je nedavno najavljen Ariya konceptom. Ariya Concept je inače vizija električnog SUV vozila iz C segmenta, dužine 4600 mm i sa najnovijim ProPILOT tehnologijama za pomoć vozaču kao i mogućnostima povezivanja.

Prvi novitet koji stiže je novi X-Trail, i to u narednih šest meseci. Naslednik sadašnjeg Qashqaija se očekuje u septembru 2020. godine, a kako stvari sada stoje u njegovoj ponudi neće biti dizel motora jer će naglasak biti na E-power hybrid tehnologiji. Što se izgleda tiče, novi Qashqai bi trebalo da bude inspirisan IMQ konceptom. U vezi potpuno električnog SUV-a, Nissan bi trebalo da ga promoviše krajem 2020. ili početkom 2021. godine. Neki izvori pominju da će novi Nissanov električni SUV zauzeti premium deo SUV tržišta, sa cenom između 50.000 i 70.000 evra. Sve u svemu, Nissan će u narednih najviše 18 meseci kompletirati obnovu svoje SUV/crossover game.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...