Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

Neće biti Mazde 3 TCR

 

Mazda-3_TCR 001.jpg

 

Mazda motorsport neće napraviti TCR verziju svog modela Mazda 3 jer je ceo projekat obustavljen. Mazda 3 po TCR standardu prestavljena je u oktobru 2019. Iza njenog stvaranja trebalo je da stoji severnoamerički ogranak kompanije i auto je trebalo da debituje na Dejtoni ovog januara. Međutim, posle kolapsa ekipe koja je trebalo da bude razvojni partner Mazde USA u ovom poduhvatu u decembru prošle godine, razmatrana je saradnja sa drugim timovima i takmičarski debi je pomeren za januar 2021. Ni to nije bilo suđeno: korona pandemija zadala presudni udarac projektu. Mazda USA za kolaps Mazde 3 TCR okrivljuje upravo ekonomsku situaciju izazvanu pandemijom.

 

''S obzirom na uslove izazvane covid-19 pandemijom, Mazda Severna Amerika odlučila je da otkaže program razvoja automobila Mazda 3 TCR'', kazao je portparol kuće. ''Zahvaljujemo svim navijačima i partnerima na stalnoj podršci Mazda motorsportu.'' Mazdin TCR automobil trebalo je da ima 2.0 turbo-motor od Volkswagena koji se nalazi u VAG modelima ove specifikacije. To je trebalo da bude prvi model TCR kategorije koji bi se proizvodio u Americi. Umesto da izađe na tržište, pa i na trkališta, Mazda 3 TCR postojaće u vidu jednog jedinog izrađenog prototipa, kome je muzej verovatno suđeno odredište.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motortrend.jpg MotorTrend video: 2020. Mazda 3

 

Standard su LED svetla, 18-ce a dostupne su i 19-ce felne, ova na testu ima pogon na svim točkovima, a menjač se može birati:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

alexonautos.jpg AlexOnAutos video: Test 2021. Mazda3 Turbo

 

Mazda je odlučila da ide drugačijim putem od npr. VW-a ili Honde. Oni sa svojim Golfom R ili Civicom Type R žele u potencijalnom kupcu da probude  dečaka željnog brže vožnje u manjem autu, dok je Mazda rešila da pruži sve to, ali da ipak cilja na one malo ''mentalno starije'', finije potencijalne vlasnike:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Mazda 3 G150

 

Trenutno jedan od najlepših automobila u ponudi u okviru C segmenta (kompaktna klasa). Auto na testu pod haubom ima 2.0 benzinac sa 150 konja.

Postoji ista ovakva Mazda3 u limuzina (sedan) varijanti, i zavisno od tržišta obično se prodaje po istoj ceni kao hatchback. Limuzina Vam naročito može biti zanimljiva jer hatchback ima jedan od najmanjih gepeka u segmentu kojem pripada:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NK Test: Mazda 3 G180

 

mazda 3 skyactivx 025.jpg

 

Mazda nastavlja sa opiranjem modnim trendovima u konstrukciji pogonskih agregata. Novi agregat koji donosi primetno više snage, a da pri tome ne koristi mehaničko ubacivanje vazduha, je bio upakovan u limuzinsku karoseriju nove trojke. Mazdin kompakt hečbek smo već imali prilike da vozimo u kombinaciji sa sada već dobro poznatim 2.0 motorom iz prvobitne SkyActiv-G game motora. Sada, na testu nam je limuzina pod čijom haubom se nalazi SkyActive-X benzinski motor sa daleko većim performanama, a zahvaljujući inovatinom inženjerskom pristupu trebalo bi biti i štedljiviji.

 

mazda 3 skyactivx 022.jpg

 

Novu generaciju modela Mazda3 smo isprobali u najboljoj opremi i u daleko agresivnijoj karoserijskoj izvedbi. No, tako agresivnom izgledu automobila i, pre svega, vrlo agresivno podešenom ogibljenju koje daleko više teži ka neudobnom, najviše je nedostajala argumentacija u vidu podjednako agresivnog pogonskog agregata koji bi i opravdao opšti utisak automobila. Ovog puta na testu nam je limuzinska karoserija, koja već po samom izgledu daleko više poseća na prethodnu generaciju i ima daleko manje agresivne linije nego što je to slučaj kada je u pitanju hečbek verzija.

 

mazda 3 skyactivx 021.jpg

 

O enterijeru smo već pričali, Mazda sada već uobičajeno ide ka minimalizmu tj. nema ogromnih ekrana, beskonačnog niza podešavanja svega i svačega, tako da će vozač zapravo veliku većinu potrebnih komandi da izdaje sa samog upravljača, dok su mu sve potrebne informacije vidljive ili na pokazivačima ili na vetrobranu (HUD).

 

mazda 3 skyactivx 020.jpg

 

Komande klima uređaja su, na sreću, i dalje analogne i brzo je moguće uraditi šta god da odlučite - što je sve ređa situacija kod drugih brendova. HMI, odnosno kružni kontroler na centralnoj konzoli je i dalje savršeno taktilan i daje odličan osećaj, kao da rukujete vrlo skupim audiofilskim uređajem. Kad smo kod audio dela, za optimalno popunjavanje kabine zvučnim talasima se pobrinuo Bose.

 

mazda 3 skyactivx 019.jpg

 

SkyActiv-X

O novom pristupu rešenja pitanja kako efikasno proizvesti više snage Mazda je javnost obavestila sredinom 2017. kada je najavljeno da će novi motor u SkyActiv gami koristiti kompresiono zapaljivanje smeše, poput principa na kome rade dizel agregati. Na predstavljanju nove generacije Mazda 3 modela najavljeno je da će gama benzinskih agregata sadržati i SkyActiv-X agregat snage 180 konja, koji pored značajno veće snage u odnosu na standardni SkyActiv-G identične zapremine nudi i primetno ekonomičniju vožnju sa do 30% manjom potrošnjom.

 

mazda 3 skyactivx 014.jpg

 

Novi motor nudi oko 10% veći obrtni momenat u odnosu na SkyActiv-G agregat koji nije opremljen sistemom za deaktivaciju cilindara i blagim hibridnim sistemom. Brojke koje SkyActiv-X nudi su prilično zanimljive za atmosferski agregat. Dvolitarski agregat nudi 180 konja pri 6.000 obrtaja, dok se maksimalni obrtni momenat od 224Nm razvija pri 3.000 obrtaja. U zavisnosti od karoserije u kojoj će se ovaj agregat naći, prosečna potrošnja se kreće od 5.4 pa do 6.9 litara na 100km, što se pretvara u 122 do 157g CO2 emisija po pređenom km.

 

mazda 3 skyactivx 013.jpg

 

Kompresioni odnos od 14.7:1 je vrlo neobičan za benzinske agregate, a upravo tako visoka kompresija omogućava da se postigne visoka efikasnost na niskim i srednjim obrtajima. Mazda koristi sistem za kontrolu paljenja smeše svećicom (SPCCI) koji zapravo pokreće detonaciju i u klasičnom režimu rada, kao i u režimu rada visoke kompresije.

 

mazda 3 skyactivx 012.jpg

 

Usled vrlo uskog opsega uslova u kojima bi pravo samozapaljivanje smeše bilo moguće, Mazda je odlučila da napravi ''hibridni'' sistem u kome svećice uvek detoniraju smešu, ali se visokim kompresionim odnosom i specijalnim pred-brizganjem goriva prave idealni uslovi koji dalje omogućavaju da se ostatak goriva uvek na identičan način detonira. Ovakav sistem kontrole detonacije je daleko efikasniji od klasičnog gde svećica iskrom započinje sagorevanje koje se onda nepotpuno širi na ostatak cilindra. Visok kompresioni odnos u kombinaciji sa korišćenjem svećica omogućava idealno sagorevanje smeše skoro istovremeno čime se u praksi i postiže povećanje efikasnosti. Poput ostalih benzinskih agregata u trenutnoj Mazda ponudi, SkyActivX takođe nudi deaktivaciju cilindara kao i mikro-hibrid sistem koji pokušava da umanji troškove koje stvaraju pomoćni agregati u vozilu.

 

mazda 3 skyactivx 011.jpg

 

Iako smo žarko želeli da nam SkyActiv-X bude centralna tačka testa, zapravo je to bilo nešto sasvim drugo. Mazda3 u limuzinskoj karoseriji nudi potpuno drugačije podešeno ogibljenje koje nudi potpuno drugačije ponašanje i neizmeno manje treskanja uprkos tome što, poput hečbeka, koristi pneumatike u dimenziji 215/45 R18.

 

mazda 3 skyactivx 10.jpg

 

Najednom, vožnja je postala daleko manje stresna negoli kada smo vozili hečbek koji je na nas uticao na pogrešan način. Naime, izuzetno neudobno ogibljenje u hečbeku je prosto tražilo da nesvesno krenemo sa izbegavanjem upalih šahtova i drugih neravnina što sada u limuzini naprosto nije bilo potrebno raditi jer su sve te mikro frakture u asfaltu prestale da stižu do naših delova tela (i plombi).

 

mazda 3 skyactivx 09.jpg

 

Uslovi tokom testa nisu bili idealni, čak naprotiv, ali je vožnja uprkos magli i klizavom kolovozu bila vrlo relaksirajuća tako da smo sada imali daleko više da uživamo u sjajnom kvalitetu enterijera umesto da grozničavo izbegavamo ulegnuća. Limuzina ne nudi više prostora na zadnjoj klupi što je postignuto manje spuštenim sedištima, a što dalje daleko olakšava ulaz/izlaz putnika i to smatramo još jednom velikom prednošću u odnosu na primetno lepšu hečbek karoseriju. Prtljažnik je takođe veći - 450l (VDA), a obaranjem sedišta se ta razlika dalje povećava na preko 100 litara zapremine na ukupno 1.138.

 

mazda 3 skyactivx 08.jpg

 

mazda 3 skyactivx 07.jpg

 

Gradska vožnja sa SkyActiv-X motorom je prilično relaksirana jer su menjački odnosi vrlo dugački tako da u praksi možete većinu gradske vožnje da obavljate u trećem stepenu prenosa koji zahvaljujući više obrtnog momenta na niskim obrtajima pokriva opseg od 10 km/h do 70 km/h bez preke potrebe da menjate stepen prenosa, ali i da drastično utičete na potrošnju jer ste i dalje u vrlo ekonomičnom opsegu obrtaja čak i kada ste na 70 km/h zato što treći stepen prenosa ''vuče'' i preko 140 km/h!

 

mazda 3 skyactivx 06.jpg

 

Kao i uvek, magistralni pravci savršeno odgovaraju Mazda benzincima koji na niskim obrtajima imaju sjajnu ekonomiju, tako da se sa lakoćom može dostići deklarisanih 4l potrošnje, mada smo na bord kompjuteru često viđali i niže brojke, pod uslovom da smo menjačem obezbeđivali ekstremno niske obrtaje.

 

mazda 3 skyactivx 05.jpg

 

Autoput je prilično ekonomičan, mada uštede u odnosu na SkyActiv-G motore nisu posebno zanimljive. Potrošnja pri 100 km/h iznosi 5, dok je zahvaljujući jako dugačkim menjačkim odnosima 130 km/h samo za 1 litar ''skuplje'' - 6l. Ono što treba istaći je da vrlo dugački menjački odnosi često rezultuju time da ubrzanje pri višim putnim brzinama zahteva promenu stepena prenosa.

 

mazda 3 skyactivx 04.jpg

 

U odnosu na G122 varijantu, SkyActiv-X ima potpuno drugi zvučni potpis koji nije baš posebno zanimljiv za slušanje, a pri tome je i nešto bučniji od svog konzervativnijeg rođaka, tako da je buka u vozilu za par dB viša nego kada vas pogoni slabija varijanta. Na papiru bi stvari trebalo da budu obrnute, ali eto praksa pokazuje drugačije.

 

Zaključak
Uprkos unapređenjima koje kompresiono paljenje SkyActiv-X nudi, u praksi nam se čini da je G122 bolja opcija. Posebno ukoliko ste kupac limuzinske karoserije gde će G122 biti ekonomičniji u nabavci, tiši u svakodnevnoj vožnji i vrlo sličan po ekonomičnosti G180 verziji.

 

mazda 3 skyactivx 02.jpg

 

Sa druge strane, dugački menjački odnosi nas sprečavaju da kažemo da bi ovo bio dobar izbor za sportskiju hečbek karoseriju. Zamorna zvučna nota na srednjim i visokim obrtajima dodatno otežavaju da se ovaj motor spominje u kontekstu sportskih aspiracija, tako da ostaje da se vidi da li će Mazda u nekoj drugoj karoseriji pokazati SkyActiv-X u boljem svetlu. Limuzinska karoserija, iako dizajnom inferiorna u odnosu na hečbek, je po svim aspektima daleko praktičnija i poželjnija karoserija. Dijametralno suprotno hečbeku ogibljenje je odlično pogođeno i nudi sasvim korektnu upravljivost i jako dobru udobnost što je, po nama, vrlo bitan aspekt automobila koji pretenduje da u većini svog radnog veka prevozi putnike daleko od limita pogona ili ogibljenja.

G122 je i dalje tačan odgovor na pitanje ''koji motor'', a ''X faktor'' će ipak morati da sačeka bolju priliku.

 

mazda 3 skyactivx 01.jpg

 

Autor: Nemanja Šarović

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes video: Test 2021. Mazda 3 Turbo

 

2.5 ali sa 4 cilindra, koji daje 250 konja i 435 Nm:

 

 

 

motormouth.jpg Motormouth video: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wheelsaustraliayoutube.jpg Wheels video: Test Mazda 3

 

Od Mazde 323 koja je pojavila krajem sedamdesetih, do njene naslednice današnje Mazde3:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese video: 2021. Mazda3 Turbo

 

Pogledajte u čemu se razlikuje od obične Mazde3, kao i to šta ova jača i skuplja verzija jeste, a šta ipak nije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweeknoviyoutube.jpg MotorWeek: Proba 2021. Mazda3 2.5 Turbo

 

Najveći problem na tržištu hatchback varijante ovog auta je njegova sedan verzija baš kao na testu, koja ima isti motor sa 250 konja, više mesta, praktičnija je i jeftinija:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr: Mazda 3 Skyactiv G150

 

Vodeći se idejom da automobil ne treba samo voziti već i osećati, napravljena je potpuno nova Mazda 3:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autobytel.jpg Autobytel: 2021. Mazda3 Turbo

 

Kao hatchback ili sedan, konkretan auto je sa crnim detaljima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: 2021. Mazda3 sedan

 

U pitanju je klasičan auto (limuzina) u vreme kad svi izbacuju SUV modele jedan za drugim. Isto tako, kad svi stavljaju turbomotore ispod haube, Mazda je ovde stavila atmosferski benzinac...i sve po razumnoj ceni:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...