Jump to content
FAS Goran
Elra

Volkswagen želi kupiti Fiat? / Spajaju se FCA i VW?

Recommended Posts

Koja Corsa? Je l to Opel i dalje prodaje Corsu iz 2005. godine kao što Fiat prodaje Punta koji je tada ugledao svetlost dana?

Ne razumem šta si poredio, pa ako bi mogao da pojasniš. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volkswagen je zaista nameravao da kupi Fiat?

 

vw%20polo%2099.jpg

 

Već duže vreme se u svetu auto industrije mogu čuti razne glasine o tome da je Volkswagen zainteresovan za novo proširenje, a prvenstveno da je zainteresovan za kupovinu Alfa Romea koji pripada Fiat Grupi. Ali, u poslednje vreme su se pojavile informacije o interesu nemačkog diva za kupovinu celog Fiata. Takve tvrdnje su odbačene od obe strane, ali britanski Autocar javlja da je unutar Volkswagena zaista postojala ozbiljna namera za stvaranjem plana akvizicije Fiat Grupe, ali da je isti zapeo već u početnim fazama.

 

fiat%20500l%20mj%20111.jpg

 

Prema navodima pomenutog izvora koji se poziva na insajdere, Volkswagenovi stratezi su dakle pokrenuli razvoj plana za kupovinu kontrolnog učešća u grupaciji Fiat Chrysler Automobiles. Čak je navodno doneta i odluka da bi kupovinom italijanskog proizvođača bio revitalizovan naziv Auto Union pod kojim bi se našli svi brendovi nemačke i italijansko-američke grupacije. Prvobitna razmišljanja Volkswagenovih stručnjaka su čak bila i veoma pozitivna pa su smatrali da će biti relativno lako uklopiti proizvode Fiatovih brendova u Volkswagenovu grupaciju, ali navodno je priča zaustavljena na finansijama.

Naime, iako VW grupa ostvaruje više nego pristojnu zaradu, u poslednje vreme se smanjila marža koju ostvaruje glavni brend nemačkog proizvođača, odnosno Volkswagen. Takva situacija nikako nije pogodna za velike troškove kupovine i dalje usklađivanje modelskih linija, tehničkih prilagođavanja i sl. Štaviše, zbog manjih marži u Volkswagenu navodno razmišljaju o izbacivanju pojedinih modela iz ponude koji ostvaruju malu zaradu, poput Scirocca, up!-a i sl.

 


 

-----------------------------------------------

 

Inače, baš o tom problemu VW grupacije (nedovoljna stopa profita u odnosu na ukupne prihode) smo ranije pisali ovde:


Share this post


Link to post
Share on other sites

Igra se nastavlja

 

image.jpg

 

 Fiat ima ozbiljne namere da kupi dve kamionske divizije iz VW grupe. Ni manje ni više nego MAN i SCANIA.

 

scania_man_00_1.jpg
 

 

 

Već duža zainteresovanost Volkswagena za kupovinu Alfe Romeo, koja čini deo FIAT grupacije, u automobilskom svetu već je poznata stvar. Međutim na nedavno održanom auto sajmu u Detroitu, izvršni direktor FIATa - Sergio Marchionne, naveo je kako upravo postoji mogućnost i da FIAT Industrial preuzme deonice Scanie i MAN-a, koje u svojim rukama drži Volkswagen, tako ova igra "nadmudrivanja"  postala vrlo ozbiljna. 
 
fiat_industrial_00.jpg
 
Naime, FIAT je s početkom ove godine završio odvajanje programa teretnih vozila od putničkih , te je osnovana potpuno nova grupa Fiat Industrial Spa, koja bi u budućnosti mogla preuzeti navedeni udeo Volkswagena u ovim jakim kamionskim fabrikama, ukoliko se ista to dozvoli. Kako stvari trenutno stoje, u realizaciji, ukoliko dođe do nje, posebnu notu daje i 13,4 milijarde dolara koje bi bile potrebne za ostvarivanje ovog plana, pošto Volkswagen drži 29,9 posto MAN-a i 70,9 posto glasačkih prava u Scaniji.

 

http://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/doch-kein-witz-fiat-will-ernsthaft-man-und-scania-kaufen-a-739089.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

...pre neki dan govorio glavni u VW , gde je najavio da će VW imati godišnje kresanje po 5 milijardi evra troškova jer ne zarađuju koliko bi morali da bi bili efikasni, da bi izdržali konkurenciju.

http://online.wsj.com/articles/volkswagen-launches-cost-cutting-campaign-1405430238

 

Uglavnom, najavio je smanjivanje broja modela i zatvaranje pojedinih fabrika (smanjivanje proizvodnih kapaciteta).

Od svakih 100 evra koje VW prihoduje, 2.9 evra im je profit. Cilj im je da sam VW dignu na 6%, a celu grupaciju na 8% od 2018. godine. Da bi to uspeli, moraju da smanjuju po 5 milijardi evra troškova svake godine. Neće više praviti one modele gde ih je konkurencija pobedila, još više će ići na unificiranje između brendova, tj. još više će deliti zajedničkih stvari VW, Seat, Škoda kako bi se troškovi smanjili...

 

Volkswagen zbog štednje pojedostavljuje Polo i Golf

 

96462-vw%20golf%20gti%2011.jpg

 

VW je nedavno i javno saopštio da ozbiljno razmatraju smanjenje troškova proizvodnje Pola i Golfa umanjujući broj različitih delova i motorskih opcija. Poznato je da VW predstavlja sa preko 200 milijardi evra prometa godišnje jednu od najuspešnijih kompanija koja proizvodi automobile i komercijalma vozila u čak 108 svojih fabrika na svetu. Tokom 2013. godine ostvarili su čistu zaradu od preko 11 milijardi evra, što je deoničare obradovalo, ali nije zadovoljilo. Osnovu za stvaranje većeg profita su našli kroz moguće uštede u proizvodnji najmasovnijih modela Golfa i Pola. Prema ovom planu racionalizacija će se realizovati putem smanjenja broja različitih komponenti koji se ugrađuju u ove modele. Osim toga, planira se smanjenje broja baterija i unutrašnjeg ambijentalnog osvetljenja za oko 50%. Uz sve planira se smanjenje varijanti motora i menjača za sledeću generaciju modela Polo. Iz VW dodaju da je ovo deo plana koji treba da im omogući da ostvare zaradu od dodatnih 5 milijardi € do 2017. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po čemu je proizvodnja kod vagena nije efikasna ? A kod Fiata jeste ?

I šta vagenu jede profit pa ostane samo 2 i kusur evra na 100 ?

 

Vinterkorn najavio obaranje troškova i podizanje profitabilnosti

 

martin%20winterkorn.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, generalni direktor grupacije Volkswagen, Martin Vinterkorn, izjavio je da se njegova kompanija uhvatila u koštac sa problemima i dao obećanje o ostvarivanju napretka na planu obaranja troškova i podizanja profitabilnosti. Ova izjava stiže u jeku borbe za lidersku poziciju u nemačkom automobilskom gigantu. U izveštaju dostavljenom akcionarima na godišnjem sastanku kompanije u Hanoveru, Vinterkorn (67) je naveo i da je nova tehnologija proizvodnje vozila već primenjena na većem broju modela i da će doprineti obaranju troškova i većoj proizvodnoj fleksibilnosti. Ovaj sastanak dolazi samo nekoliko dana pošto je Ferdinand Pih (78) podneo ostavku na funkciju predsednika Volkswagena.

Pihova porodica i rođaci - potomci osnivača kompanije Porsche, Ferdinanda Poršea - poseduju 51 odsto akcija u Volkswagenu. Do izbora novog predsednika VW-a, na toj funkciji će privremeno biti zvaničnik nemačkog sindikata radnika iz metalurškog sektora IG, Berthold Huber. Nemačka automobilska grupacija, kako javlja AP, ima problem sa podizanjem profitabilnosti u svom ključnom brendu - Volkswagenu, kao i sa gubitkom tržišnog udela u Sjedinjenim Državama. Prema rečima Vinterkorna, kompanija postepeno uvodi novu modularnu tehnologiju proizvodnje, koja će doneti uštedu i koja će biti korišćena u proizvodnji 2.7 miliona vozila u 2015. godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marže: Ford najviše zarađuje po prodatom automobilu

 

117966-ford%20m%201.jpg

 

VW je u prvom polugodištu 2016. prodao najviše automobila. Ipak, drugi automobilski koncerni zarađuju bolje od VW-a. Ko je najprofitabilniji? U teoriji je sve jednostavno: najveći moraju biti i najprofitabilniji, jer što je neka firma veća, može bolje da koristi i prednosti svoje veličine, stručno se to zove ''Economies of Scales''. Što više jedinica proizvoda proizvedu, mogu da smanje troškove za svaki proizvedeni komad pojedinačno. U praksi to ne funkcioše uvek. To pokazuje poređenje profita proizvođača automobile u prvom polugodištu 2016.

Na vrhu liste je Ford Motor Company, američki koncern, koji se u prošlosti nije baš proslavio sjajnim rezultatima. Ni stručnjaci ih nisu očekivali na vrhu liste. Mereno apsolutnom zaradom po vozilu i maržom profitabilnosti, Ford je po prodatom vozilu ostvario 1.652 evra profita. Marža, koju se meri EBIT-om (pre obračuna kamata i poreza) iznosila je 8.7 posto. Iza Forda je General Motors s maržom od 8.6 posto. I to je iznenađenje, obzirom da je taj američki koncern 2009. proglasio insolventnost. Ključ uspeha stručnjaci poput Ferdinanda Dudenhöffera, vođe CAR-Center Automotive Research na Univerzitetu Duisburg-Essen, je fleksibilnost u procesu proizvodnje. Najveći evropski proizvođač, nemački Volkswagen, trenutno je svetski lider po broju prodatih vozila, ali imaju maržu od samo 4.5 posto, što je najgore u svojoj kategoriji proizvođača velikih serija vozila. ''Već godinama VW ima strukturni problem'', kaže Dudenhöffer. Na jednoj strani je to savezna pokrajina Donja Saksonija koja drži 20% deonica koncerna, a s druge strane ulogu igra i suodlučivanje radnika u vođenju koncerna. Sigurnost radnih mesta je poput dogme koju se ne može oboriti, a to onda znatno utiče i na radne procese.

 

''Danas VW u vlastitoj režiji proizvodi sedišta, osovine i neke druge komponente, i to u Nemačkoj, gde su plate i troškovi rada visoki. Ti poslovi su zaštićeni, to je kratkoročno dobro, ali šteti profitabilnosti VW-a'', kritikuje Dudenhöffer. Kritike stižu i na račun južnokorejske firme Hyundai-Kia i nekadašnjeg rekordera po stopi profita, japanske Toyote. Izraženo u apsolutnim brojkama, Hyundai po vozilu zaradi 755 evra, i još je gori od VW-a koji po prodatom komadu zaradi 801 evro. Radi poređenja: Ford po vozilu zaradi 1.652 evra. Toyota ima maržu od 8 posto, po vozilu zabeleži profit od 1.602 evra, što uopšte nije loše. Ipak, Dudenhöffer kaže da je zvezda Japanaca u opadanju: ''Izgleda da ono što je u prošlosti karakterisalo Japance, ne samo Toyotu, nego i Hondu, Mitsubishi, Suzuki i kako se već oni svi zovu, danas nije tako jako izraženo.'' Bivše zvezde blede, u usponu su neke nove…

U poređenju sa kompanijama poput VW-a, koje proizvode masovno, u velikoj seriji, premium marke igraju u nekoj drugoj ligi. BMW (9.5 posto Ebit-marže) i Mercedes (7.9 %) u prvom polugodištu 2016. su zaradili solidan novac. 

Ako za meru uzmemo apsolutnu zaradu po vozilu, onda su proizvođači luksuznih automobila naravno u sasvim drugom svetu. Njihovi automobili koštaju puno više od modela za široke narodne mase. Najbolji primer su marke poput Ferrarija ili Porschea. U prvih šest meseci ove godine svaki prodati Ferrari je u proseku koštao 310.250 evra, kod Porschea se radilo o 93.410 evra. Ferrari je sa 18% imao daleko najbolju maržu u segmentu premium proizvođača. Italijani po vozilu zarade 56.000 evra. Porsche zaradi puno manje od Ferrarija, naime 15.641 evro po vozilu (marža od 16.7%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW na vrhu auto sektora po profitabilnosti

 

136380-bmw%207%201.jpg

 

Nemački proizvođač automobila BMW je odbranio svoju poziciju najprofitabilnije automobilske kompanije na svetu u drugom kvartalu 2016. godine. Od 100 evra prometa, BMW-u je u drugom kvartalu pre kamata i poreza ostalo 10.9 evra u blagajni. Godinu dana ranije ta brojka je bila 40 centi manja. To su rezultati analize 16 najvećih auto kompanija koju je napravila revizorska i konzultantska kuće EY

Iza BMW-a je japanska Toyota čija operativna marža je smanjena sa 10.8 na 9.7 posto. Daimler je završio sa 8.4 posto na trećem mestu. Slede Suzuki (7.8 posto), Honda (7.7) i General Motors (7.4). Potresena skandalom sa emisijama gasova, VW grupa se samo na prvi pogled vratila na prvo mesto. Rast prodaje od dva posto bio je dovoljan za preticanje ranijeg prvaka Toyote. Dok je gigant iz Wolfsburga ostvario prihod od 57 mlrd € u periodu od aprila do kraja juna, Toyota je zabeležila pad prodaje od šest posto na 54 milijardi evra. Ali nije sve u prodaji. U pogledu profita pre kamata i poreza (EBIT) Toyota je sa ekvivalentom od 5.3 milijardi evra u tekućoj fiskalnoj godini bolja od bilo kog konkurenta. Daimler (3.3 mlrd evra EBIT) i General Motors (2.8 milijardi evra) su na drugom i trećem mestu. Ipak, kada se uzme u obzir EBIT marža, VW grupa je sa 3.3 posto gotovo na samom dnu. Samo Mitsubishi (1.1 posto) je gori. Godinu dana ranije sa 6.2 posto VW je bio u sredini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaje se novi Golf III

 

156535-vw%20golf%20III.jpg

 

Jedan od najprodavanijih automobila na svetu, VW Golf, posebno je obožavan na našim prostorima, a starije generacije modela se posebno poštuju.

 

vw%20golf%20III%20111.jpg

 

Na najpoznatijem nemačkom sajtu za prodaju vozila pojavio se pravi raritet. U pitanju je treća generacija Golfa sa kraja 1995. godine. Da se radi o mehanički savršeno očuvanom primerku najbolje govori podatak da je do sada prešao tek 2.330 kilometara.

 

vw%20golf%20III%201111.jpg

 

Osim cene od 13.995 evra potencijalne kupce će razočarati i izbor motora. Umesto toliko poželjnog dizelaša ispod poklopca je robusni 2.0 benzinac sa 116KS, usaglašen sa automatskim menjačem.

 

vw%20golf%20III%2011.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profitabilnost Volkswagena i dalje će zaostajati za konkurentima

 

vw%20polo%20b%2011.jpg

 

Uprkos najavljenom otpuštanju 30.000 radnika koji će tako platiti cenu skandala, profitabilnost Volkswagena i dalje će zaostajati za konkurentima, ocenjuje agencija Rojters. Volkswagen je u petak najavio ukidanje radnih mesta, što bi trebalo da donese godišnju uštedu kompaniji od 3.7 milijardi evra do 2020. godine i poveća operativnu marginu ključnog brenda Volkswagen" na 4.0 odsto do 2020. godine sa očekivanih 2.0 odsto u 2016. godini. Taj cilj je, međutim, još uvek niži u odnosu na rivalske automobilske kompanije iz Evrope, kao što su Renault i PSA, koje planiraju operativnu marginu od 6.0 odsto u 2021. godini. Kako navodi Rojters, sindikati su pristali na otkaze pod uslovom da rukovodstvo stvori 9.000 novih radnih mesta u području električnih automobila, uglavnom u nemačkim postrojenjima. Prvi čovek brenda VW Herbert Dis je izjavio da je plan VW-a da do 2025. godine postane lider u proizvodnji električnih automobila. ''Do 2025. godine, planiramo da prodajemo milion električnih vozila godišnje, i da postanemo svetski tržišni lider u elektromobilnosti'', izjavio je Dis prilikom prezantacije budućih planova tog brenda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen negirao glasine da je u pregovorima o spajanju sa kompanijom Fiat-Chrysler

 

vw%20up%20111111111111.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, generalni direktor Volkswagena Matijas Miler negirao je glasine da je njegova kompanija u pregovorima o spajanju sa rivalskim Fiat Krajslerom.

''U ovom trenutku ne postoji kontakt između mene i direktora Fiata Krajslera Serđa Markionea'', rekao je Miler na godišnjoj VW konferenciji za novinare u Volfsburgu, a prenosi agencija Frans pres. Markione je na prošlonedeljnom sajmu automobila u Ženevi izrazio očekivanje da će ga Volkswagen kontaktirati, jer sve više kompanija, kako je rekao, razmišlja o spajanju radi rezanja troškova, u stilu spajanja francuskog Pežoa i nemačkog Opela. Odgovarajući na njegovu izjavu, Miler je rekao da ''ima druge probleme'' otkako je 2015. godine izbio skandal u vezi sa tim da je VW u 11 miliona vozila širom sveta instalirao softver za manipulacije emisijama štetnih gasova. ''Nikada nisam, međutim, rekao da je spajanje sa bilo kojim drugim partnerom potpuno isključeno'', kazao je Miler. On je, takođe, potvrdio prognozu ''skromnog'' rasta prodaje u 2017. godini, iako je kompanija, kako je rekao, daleko od toga da okrene stranicu, jer nastavlja sa popravkom automobila opremljenih spornim softverom i suočava se sa sudskim sporovima. VW grupa se prošle godine vratila na staze profita, pretekavši Toyotu i postavši vodeća automobilska kompanija na svetu po broju prodatih vozila, sa 10.3 miliona isporučenih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen i Fiat se udružuju?

 

vw%20g%2055555.jpg

 

Direktor FCA grupacije Sergio Marchionne svojom izjavom opet raspiruje vatru. Na ženevskom salonu Marchionne je izjavio da ''nema sumnje da će VW grupa nakon najnovijih promena u skorije vreme pokucati na vrata za razgovor''. Juče je nakon pozitivno okončanog razgovora sa američkim predsednikom nastavio u istom tonu i rekao: ''ako Mueller želi da razgovara, zna gde živim''.

 

fiat%20tipo.jpg

 

Pritom Sergio aludira na vest vezanu za udruživanje PSA koncerna i Opela. I nakon tog spajanja VW će ostati evropski broj 1 sa 24% tržišnog udela, ali je sada francuski koncern stigao na preko 16% i stvorio odlične predispozicije za dalji rast. Izjava dobija smisao nakon što se uvede i druga strana, a koja je očigledno zainteresovana za udruživanje. Prvi čovek Volkswagena, Matthias Mueller je po završetku godišnje konferencije na temu finansijskih rezultata u 2016. godini rekao novinarima da ''ne želi da otpiše razgovor sa FCA grupom'', javlja Rojters. Prema njegovim rečima, još nije razgovarao sa Marchionneom, ni sa drugima iz drugog tabora, ali smatra da bi bilo puno pametnije da mu se direktno javi umesto što se igra mačke i miša preko novinara. Podsetimo, Sergio Marchionne je uprkos činjenici da je Volkswagen i dalje opterećen velikom aferom sigurno zainteresovan za udruživanje, pre svega zbog transfera tehnologije u pogledu električnih pogona i sistema autonomne vožnje. Ranije je pokušavao to da učini sa General Motorsom, ali mu nije uspelo. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markione: Ne damo FCA Kinezima

 

fca.jpg

 

Automobilska kompanija FCA nema nameru da deli poslovanje ili da pojedinačne brendove prodaje Kini ili drugim partnerima, kaže šef FCA Serđo Markione. ''Nećemo ništa da razdvajamo. Nemamo nameru da razdvojimo poslovanje i da bilo šta damo Kinezima'', izjavio je Markione na konferenciji na sajmu automobila u Detroitu. Dodao je i da će brend sportskih automobila Jeep pomoći FCA da duplira neto profit. Inače, akcije FCA su ove godine skočile više od 30 odsto, nakon optimističnih predviđanja za automobilski sektor, rasta prodaje Jeep-a i spekulacija da će u završnoj godini Markionea na čelu kompanije, FCA ući u strateške sporazume. Rojters danas podseća da su u javnost nedavno isplivale spekulacije da je kineska kompanija Guangdžou Automobil zainteresovana za preuzimanje dela FCA. Da su se Kinezi namerčili na ceo ili ili bar deo italijansko-američkog proizvođača automobilskih brendova, među kojima su Jeep i kamioni Ram, mediji su pisali u više navrata. A vest da je kineski auto-proizvođač Grejt vol motor zainteresovan za kupovinu Fiat-Krajslera navela je na spekulacije i da je možda Srbija u igri. Međutim, reklo bi se da je ova Markionova izjava ujedno i tačka svim nagađanjima. Bar zasada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...