Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Zatvaraju se fabrike automobila u zapadnoj Evropi? / Evropsko automobilsko tržište

Recommended Posts

Potražnja za novim automobilima u Evropi pala u januaru

 

evropa prodaja.jpg

 

Potražnja za novim automobilima u Evropi je osetno pala u juanuaru zbog izmena poreskog sistema u pojedinim zemljama, slabije globalne ekonomije i neizvesnosti povezane sa Bregzitom, saopštava Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA). U januaru je u 26 zemalja EU-a (bez Malte za koju podaci nisu bili dostupni) registrovano ukupno 956.779 novih automobila, 7.5% manje nego u prvom prošlogodišnjem mesecu. Britanija nije uključena u podatke za januar.

 

Među razlozima smanjene potražnje u ACEA-i podsećaju na najavljeno povećanje poreza na automobile u pojedinim zemljama EU-a zbog kojih su kupci požurili u autosalone u decembru. Zato je u poslednjem prošlogodišnjem mesecu broj registrovanih novih automobila u 27 zemalja EU-a skočio 21.4%. Potražnju za novim automobilima početku nove godine je prigušilo i slabljenje globalne ekonomije te neizvesnost oko britanskog izlaska iz EU-a. Među najvećim evropskim tržištima najveći pad potražnje je u januaru zabeležen u Francuskoj za 13.4%. Slede Španjija sa padom od 7.6%, Nemačka gde se potražnjila smanjila .3% i Italija sa 5.9% manje registrovanih novih automobila. Manju potražnju za novim automobilima su beležile i ''stare'' i ''nove'' zemlje EU-a, i to u gotovo identičnom procentu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 2019. u Evropi prodato 15.757.412 novih automobila

 

vw golf 533.jpg

 

Prošlogodišnja prodaja novih automobila na Starom kontinentu rekordna je u poslednjh deset godina, prenosi B92. U 2019. godini u Evropi je prodato 15.757.412 novih automobila, što je za 171.452 vozila više nego u 2018, pokazuju podaci koje je objavio JATO Dynamics. Najveća tržišta ostaju Nemačka, Velika Britanija i Francuska, za kojima slede Italija i Španija. Evropljani su najviše kupovali SUV vozila (38% tržišnog udela u 2019.), a zatim potkompaktne automobile iz B segmenta(19%), pa kompaktne, ili C segment (17%).

 

Mali gradski automobili činili su svega 7.5% tržišnog udela, a limuzine srednje klase 6.6%. Tražnja za MPV modelima je i dalje u padu (4.7%), dok sportski modeli čine samo 0.7% prodaje, a superluksuzni 0.3%. Statistika beleži da je u 2019. prodato 1.28 miliona elektrifikovanih automobila, u šta spadaju i hibridni i čisto električni modeli. Međutim, od tog broja samo je 356.300 potpuno električnih vozila (EV), što čini samo 2.3% ukupne prodaje novih automobila u Evropi. Najtraženiji EV na evropskom tržištu bio je očekivano Tesla Model 3 sa preko 95.000 isporučenih primeraka. Ipak, ovaj automobil je tek 51. po prodaji u 2019. od svih modela u Evropi. Iako su generalno SUV modeli najtraženiji kao vrsta vozila, najprodavaniji auto u Evropi i u 2019. je VW Golf 7 sa preko 400.000 isporučenih jedinica uprkos tome što je odlazeća, sedma generacija u svojoj poslednjoj godini na tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropski proizvođači zatvaraju fabrike, smanjuju proizvodnju zbog virusa

 

seat martorell.jpg

 

Najveći evropski proizvođači automobila i delova su u Italiji užurbano počeli da zatvaraju fabrike i da smanjuju proizvodnju, a razmišljaju i o tome da radnike u drugim zemljama pošalju kućama što je prvi znak da koronavirus remeti i posrnulu evropsku automobilsku industriju.

 

Fiat-Chrysler je obavestio javnost o privremenom prekidu proizvodnje u nekim italijanskim fabrikama, najavivši smanjenje proizvodnje u uslovima najveće epidemije koronavirusa u Evropi. Italijansko-američki proizvođač je pojačao mere zaštite u svim postrojenjima, uključujući intenzivno čišćenje svih radnih i prostora za odmor, čime je podržao direktive italijanske vlade za suzbijanje epidemije. Italijanski proizvođač guma Pirelli je poručio da smanjuje proizvodnju na nekoliko dana u fabrici u Settimo Torineseu na severu zemlje nakon što je kod jednog radnika potvrđena zaraza koronavirusom. Italija je najteže pogođena epidemijom koronavirusa, nakon Kine, a nezapamćeni karantin u celoj zemlji je stvorio dodatne pritiske automobilskoj proizvodnji.

 

I kompanije u drugim zemljama, uključujući najvećeg britanskog proizvođača automobila Jaguar Land Rovera i vlasnika Peugeota PSA, nastoje da suzbiju infekciju među zaposlenima, što ističe rizike za poslovanje koji nadilaze okvire nabavnih lanaca i granice Italije. Francuski proizvođač je pojačao mere u sredu u fabrici sa 5.000 hiljada zaposlenih u Miluzu, u istočnoj Francuskoj, nakon što je jednom zaposlenom potvrđena zaraza koronavirusom, izjavila je portparolka kompanije.

 

Iz Seata su poručili da razmatraju opciju da radnike iz fabrike na području Barselone privremeno pošalju kućama zbog problema sa nabavkom. ''Fabrika u Martorellu trenutno normalno radi. Međutim, postoji nekoliko rizika povezanih sa koronavirusom koji je pogodio nabavne lance'', rekao je portaprol. Dodaje da će Seat privremeno otpustiti radnike ako bude prisiljen da smanji proizvodnju zbog problema sa nabavkom. U slučaju privremenih otkaza španski radnici obično dobiju deo plate.

 

Ti poremećaji su najnoviji u nizu udaraca evropskoj automobilskoj industriji, kojoj dugo već glavobolje zadaju slaba globalna potražnja i visoki troškovi usklađivanja sa strogim pravilima o emisijama štetnih gasova. Virus je već uzeo danak u Kini, najvećem svetskom tržištu automobila, gde je prošlog meseca prodaja automobila naglo pala jer kupci zbog epidemije nisu izlazili iz kuća. Jedno udruženje automobilske industrije je prošle nedelje upozorilo da bi prodaja automobila u Italiji, trećoj najvećoj privredi evrozone, mogla pasti 15%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini privremeno zatvarta fabriku zbog korona virusa

 

lamborghini fabrika.jpg

 

Fabrika u Santa Agati neće raditi do 25. marta, zbog velikog broja zaraženih ljudi u Italiji. Ovo znači da se Lambo vozila sada neko vreme neće praviti i da vozači ovih autombila neće moći da servisiraju svoje autombile u ovoj fabrici u narednom periodu.

''Ova mera je akt društvene odgovornosti i visokog senzibiliteta prema našem narodu, zbog ozbiljne situacije u kojoj se trenutno nalazimo i koja se takođe razvija u inostranstvu zbog širenja korona virusa širom sveta'', rekao je Stefano Domeničeli, izvršni direktor Lamborghinija. On je takođe dodao da će kompanija pomno pratiti sve rezultate i da će pokrenuti fabriku sa radom čim bude bilo sigurne prilike za to. Sada je preveliki rizik od širenja virusa, pa je imperativ da se tome stane na kraj. Nismo sigurni koliko će zatvaranje fabrike uticati na proizvodnju Lambo automobila, ali sigurni smo da će se italijanski gigant izvući iz krize.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen obustavlja proizvodnju

 

vw factory.jpg

 

Volkswagen će krajem nedelje obustaviti proizvodnju u velikoj većini fabrika zbog pandemije koronavirusa, najavili su u utorak izvori iz radničkog saveta nemačkog automobilskog diva. Poslednja smena radnika u fabrici u Wolfsburgu, kao i na drugim lokacijama u Nemačkoj i drugim zemljama Evrope, trebalo bi da završi posao ovog petka. Pre toga, kompanija je dovela u pitanje svoje nedavno postavljene poslovne ciljeve zbog brzog širenja pandemije koronavirusa. Šef uprave Herbert Diess upozorio je da pandemija predstavlja do sada neviđene operativne i finansijske izazove.

Pandemija koronavirusa uzdrmala je i Nemačku. Ukupan broj zaraženih trenutno je 7.272, a 17 je preminulo. Prekid proizvodnje je izazvan i merama restrikcije koje uvodi nemačka vlada, ali i smanjenjem potražnje na svetskim tržištima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad prodaje novih vozila u Nemačkoj u prva dva meseca iznosi skoro 10%

 

opel ins pro 001.jpg

 

Iako situacija sa koronavirusom u februaru još nije eskalirala u Nemačkoj, u toj zemlji je u prva dva meseca već zabeležen pad prodaje novih automobila od 9.1% na godišnjem nivou. Pojedinačno najveće automobilsko tržište u Evropi počelo je da trpi udarce usled pandemije, što je loš predznak za celo tržište EU kada je reč o 2020. godini, piše B92. Iako broj od 484.996 prodatih vozila i dalje deluje impozantno, to je za skoro 10% slabiji rezultat u odnosu na period januar-februar 2019. godine. Uz to treba imati u vidu da se posledice pandemije na trgovinu automobilima u prva dva meseca i nisu toliko osetile, u poređenju sa mesecima koji su tek pred nama.

Podaci koje je objavio specijalizovani sajt focus2move pokazuju da je u Nemačkoj u januaru i februaru najviše podbacio Opel (-22.4%), a zatim Ford (-18.1%). Nisu se proslavili ni Audi (-10.1%), kao ni lider po broju prodatih automobila u Nemačkoj, Volkswagen (-7.6%). Interesantno je da je jedan proizvođač i u takvoj situaciji uspeo da napravi više nego dobar rezultat, a reč je o Seatu. Španci su u Nemačkoj u prva dva meseca prodali za 25% više automobila nego u periodu januar-februar 2019.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW i Rolls-Royce privremeno prekidaju proizvodnju

 

198289-bmw m8 proizvodnja 02.jpg

 

BMW je saopštio da će privremeno zatvoriti fabrike u Evropi i Južnoj Africi zbog pandemije koronavirusa. Izvršni direktor BMW Oliver Cipse je rekao da će skoro polovina fabrika ove nemačke kompanije biti zatvorena do 19. aprila. ''Od danas će biti zatvorene evropske fabrike i fabrika u Roslinu'', nedaleko od Pretorije, rekao je Cipse na godišnjoj konferenciji za novinare. Takođe, i Rols-Rojs je najavio da će od 23. marta prekinuti proizvodnju u Gudvud fabrici i to na dve nedelje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes privremeno zatvara fabriku u Mađarskoj

 

189354-mercedes cla 1.jpg

 

Mercedes će od ponedeljka obustaviti proizvodnju u fabrici u Kečkemetu, na jugu Mađarske, najmanje na dve nedelje. Iz Mercedesa su naveli da je njihova matična kompanija, Daimler, odlučila da obustavi proizvodnju kao i rad dela administracije na većini svojih evropskih lokacija na dve nedelje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GM, FCA i Ford prekidaju proizvodnju u Severnoj Americi

 

jeep-gladiator 41.jpg

 

GM, Ford i FCA su objavili da prekidaju proizvodnju automobila u Severnoj Americi kao odgovor na pandemiju novog koronavirusa. Fabrike velike trojke u Detroitu u SAD, u Kanadi i u Meksiku će se zaustaviti do 30. marta najmanje da bi se dubinski očistile i zaštitili zaposleni od širenja koronavirusa, saopštila su ta tri proizvođača automobila u odvojenim saopštenjima. Posle tog datuma situacija će biti preispitana od nedelje do nedelje, naveo je GM.

 

Fiat-Chrysler navodi da će napraviti procenu krajem ovog meseca. ''Želimo da se naši zaposleni osećaju bezbedno na poslu i preduzimamo potrebne mere da ih zaštitimo'', rekao je Majk Menli, šef FCA SAD u saopštenju. Proizvodnja u te tri kompanije je prekinuta posle otkrića jednog slučaja zaraženog koronavirusom u fabrikama FCA u SAD, naveo je sindikat automobilske industrije UAW. Pored te tri američke grupe japanski proizvođač automobila Honda prekida proizvodnju u fabrikama u Ohaju na američkom srednjem zapadu na pet dana, a pritisak je i na Teslu da ta grupa koja proizvodi električne automobile prekine proizvodnju u kalifornijskoj fabrici Fremont.  Ni GM, ni Ford, ni FCA SAD ne govore da li će pogođeni zaposleni nastaviti da dobijaju platu za vreme privremenog prekida proizvodnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Evropi manja za 52%

 

fiat panda proizvodnja.jpg

 

Prodaja automobila u Evropi opala je za 52% tokom primene mera povodom epidemije koronavirusa i zatvaranja prodajnih salona, kao i opšteg pada potrošnje. Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) saopštilo je da je broj registracija novih automobila u martu doživeo ''rekordno dramatičan pad'' na 567.308 vozila. Ovaj pad je veći nego tokom globalne finansijske krize 2008. i 2009. godine, koja je rezultovala šestogodišnjim smanjenjem prodaje. Najveći pad u vreme finansijske krize dogodio se u januaru 2009. godine i iznosio je 27%.

Zatvaranje fabrika automobila tokom pandemije ugrozilo je 1.1 milion radnih mesta, a proizvodnja je do kraja prošlog meseca umanjena za 1.1 milion vozila, navodi ACEA. Automobilska industrija čini 7% domaćeg proizvoda EU. Pojedinačno najveći pad prodaje u martu doživela je Italija, čak 85%, a slede Francuska sa 72% i Španija sa 69%. Nemačka, gde su izbegnute oštre restrikcije u dužem periodu, zabeležila je pad prodaje za 38%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Španiji u aprilu potonula 97%

 

161033-seat ibiza.jpg

 

Stroge mere suzbijanja pandemije koronavirusa su gotovo ugasile potražnju za novim automobilima u Španiji u aprilu, objavilo je u ponedeljak udruženje proizvođača Anfac. Objavljeno je da su ukupno u aprilu u Španiji registrovana 4.163 nova automobila, najmanje u 20 godina, dodajući da je većina vozila kupljena pre uvođenja mera karantina. U odnosu na isti period prošle godine njihov broj je manji 97%. Španija je beležila posebno veliki broj zaraženih i umrlih od Covida 19, a prošlog meseca je počela da postepeno ublažava mere uvedene kako bi se zaustavilo širenje zaraze.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad novoregistrovanih vozila u Nemačkoj iznosi 61%

 

189355-mercedes cla 111.jpg

 

U Nemačkoj je u aprilu prodato 120.840 novih automobila.

Nemačke vlasti su dozvolile da prodajni auto-saloni u toj zemlji ponovo počnu sa radom 20. aprila, pa je pad novoregistrovanih vozila donekle amortizovan i iznosi 61%, piše Autonews Europe. To je ipak znatno bolji rezultat od onog koji je npr. zabeležen u Velikoj Britaniji gde je u aprilu isporučeno svega 4.321 novo vozilo uz pad od čak 97.3%, dok je u Italiji prodaja smanjena za 98%, a u Francuskoj za 72%.

 

Sve auto-kompanije na nemačkom tržištu upisale su negativan skor kada je reč o broju prodatih automobila - osim Tesle. Ovaj američki proizvođač električnih vozila sa 635 isporučenih automobila zabeležio je rast od 10% u aprilu u odnosu na isti mesec 2019. godine. S obzirom da Tesla svoja vozila uglavnom prodaje online, tu kompaniju je najmanje pogodilo zatvaranje prodajnih salona u Nemačkoj. Kada je reč o ostalim brendovima, Opel je upisao pad od 73%, Mercedes je imao manju prodaju za 71%, a Volkswagen za 64%. BMW je u Nemačkoj u aprilu zabeležio pad od 50%, Hyundai 69%, a Honda 73%. Ford je prodao za 62% manje vozila nego u istom mesecu 2019. godine, Mazda je upisala pad od 75%, a Smart minus od čak 94.1%. Kako navode stručnjaci, ponovno otvaranje salona u poslednjoj dekadi aprila nije značajno popravilo prodajne rezultate jer je u Nemačkoj tražnja za novim automobilima generalno u padu tokom epidemije koronavirusa, s obzirom na ekonomsku neizvesnost koja tu zemlju, kao i čitav svet, očekuje nakon okončanja vanrednih mera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italijansko automobilsko tržište gotovo potpuno zamrlo u aprilu

 

fiat panda 2017.jpg

 

Italija je u aprilu imala najslabiju mesečnu prodaju novih automobila u poslednih 60-ak godina. Italijansko automobilsko tržište je proteklog meseca gotovo potpuno zamrlo, s obzirom da je prodato svega 4.320 vozila. To je pad od čak 97.5% u odnosu na april 2019. godine, piše specijalizovani sajt focus2move.com. Kada je reč o rezultatima prodaje u prva četiri meseca 2020, pad iznosi 50.5% u poređenju sa istim periodom prošle godine. Naime, od početka 2020, pa do kraja aprila, u Italiji je prodato 352.649 novih vozila.

Najviše automobila isporučenih kupcima u aprilu nosilo je značku marke Fiat (969), a za njim slede Peugeot (477), Renault (452), Jeep (395) i Citroen (272). U prva četiri meseca ove godine najtraženiji su takođe modeli marke Fiat (57.406), drugi po broju prodatih automobila je Volkswagen (33.629), a treći Peugeot (22.642). Četvrto i peto mesto drže Ford (21.860 vozila) i Renault (19.434).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Evropi doživela drastičan pad u aprilu

 

mercedes s proizvodnja.jpg

 

Prodaja automobila u Evropi je doživela drastičan pad u aprilu, a automobilska industrija se suočava sa najvećom krizom u prethodnih nekoliko decenija. U okviru striktnih mera blokade zbog virusa korona tokom aprila je bila zatvorena većina prodajnih salona, pa je prodaja opala za 76%, objavilo je udruženje proizvođača automobila ACEA. Širom Evrope su prošlog meseca prodata samo 270.682 vozila, dok ih je u aprilu prošle godine prodato 1.14 miliona.

 

Ovo je ''najveći mesečni pad prodaje potražnje za automobilima od početka vođenja arhive'', navodi ACEA. Najteže je pogođena južna Evropa gde je u Italiji broj registracija novih vozila umanjen za 97.6%, a u Španiji za 96.5%. Francuska je doživela kontrakciju za 89%, a Nemačka za 61%. Volkswagen Grupa je zabeležila smanjenje prodaje od 75% u istom mesecu, Renault 79.5%, a PSA 82.4%. Prodaja automobila na nivou prva četiri meseca ove godine je opala za 39%. Posle pada prodaje u martu za 555 aprilski rezultat je gori nego tokom finansijske krize 2008. i 2009. godine, posle koje se automobilska industrija oporavljala šest godina. Kriza prodaje automobila je zahvatila podjednako proizvođače jeftinijih i luksuznih automobila.

 

Veliki pad prodaje novih automobila nije karakterističan samo za evropske države

U Brazilu je u proteklom mesecu isporučeno za 77% manje novih vozila u odnosu na april 2019, što je najgori mesečni rezultat u poslednjih 20-ak godina. U aprilu je u Brazilu prodato 51.500 novih automobila. SAD su u istom mesecu registrovale pad od 47% (isporučeno 707.800 automobila) što je najgori mesec još od januara 2010. godine. Japan je nešto manje bio pogođen, pa je prodaja novih vozila u aprilu smanjena za 30% (na 219.200 jedinica). Od svih velikih svetskih automobilskih tržišta najbolje je prošla Kina. Tržište ove zemlje uveliko se oporavlja od krize izazvane epidemijom koronavirusa, pa je u aprilu prodato čak 1.5 miliona vozila uz pad na godišnjem nivou od samo 2%. U prva četiri meseca 2020. na kineskom tržištu je isporučeno 4.4 miliona novih automobila (-35%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britanci uvode takse od 10% na uvoz vozila iz Evropske unije

 

196985-nissan juke 002.jpg

 

Kako piše portal Vrele Gume, britanska carinska politika posle Brexita, koja bi trebalo da se primenjuje od januara 2021. godine, konačno je usvojena. Zadržana je planirana carinska stopa od 10% na sve automobile iz Evropske unije, ali su smanjeni takođe najavljeni nameti na uvoz automobilskih delova i materijala za proizvodnju istih. Vlada Velike Britanije smatra da će novi režim biti manje složen od sistema EU, ali ne isključuje mogućnost oslobađanja od taksi u slučaju dogovora o slobodnoj trgovini.

 

Sudbina britanske autoindustrije neizvesna je ne samo usled Brexita, već i krize nastale pandemijom. Uvođenjem taksi na uvoz evropskih vozila vlada Velike Britanije želi da zaštiti domaće proizvođače automobila, čiji modeli će kontraproduktivno sigurno biti skuplji na teritoriji EU u narednom periodu. Vlasti žele da ojačaju brendove poput Jaguara, Land Rovera, Minija, Aston Martina, pa i Honde i Nissana koji imaju proizvodnju u Britaniji. Smatra se da će na konto toga potražnja za evropskim konvencionalnim brendovima dosta opasti, ali će se premium marke i dalje prodavati istim intezitetom, pa taman i poskupele svih 10%.

 

Vlasti Ujedinjenog Kraljevstva planiraju da sklope dogovor o slobodnoj trgovini sa zemljama širom sveta, čime žele da pokriju 80% svoje međunarodne trgovine. Režim, poznat kao UK Global Tariff, navodno je povoljniji i jeftiniji od zajedničke spoljne carine EU, a primenjivaće se i na zemlje sa kojima Velika Britanija nema sporazuma, dok ukida i sve tarife ispod 2%. Novi britanski trgovinski plan ima za cilj pre svega zaštitu domaće poljoprivredne i automobilske industrije, dok se uredbom ukidaju takse na većinu automobilskih delova i materijala koji se koriste u autoindustriji. Osim toga, carine neće biti ni na alate, kao ni na kućnu tehniku, prehrambene i sanitarne potrepštine, te mnoge druge slične predmete, sirovine i materijale.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Švedska pretrpela znatno manji pad prodaje automobila u odnosu na druge evropske zemlje

 

volvo v60 8.jpg

 

Sudeći po rezultatima iz aprila, Švedska je pretrpela znatno manji pad prodaje automobila u odnosu na druge evropske države. Švedske vlasti su se tokom vrhunca pandemije koronavirusa u Evropi ponašale drugačije od ostalih država na Starom kontinentu, zbog čega su često bile kritikovane. Vlada je računala na to da će blaže restriktivne mere sačuvati ekonomiju Švedske. Konačni rezultati takvog pristupa biće poznati na kraju godine, a što se tiče automobilskog tržišta već sada je vidljivo da je pandemija znatno manje uticala na prodaju novih automobila nego u ostalim evropskim državama.

Dok je u mnogim zemljama Evrope trgovina novim vozilima u aprilu gotovo potpuno zamrla, u Švedskoj je pad prodaje iznosio ''samo'' 37.4%. Tokom proteklog meseca Šveđani su kupili 18.911 novih automobila, dok je u prva četiri meseca na tom tržištu prodato 85.048 vozila, što predstavlja pad od 17.9% u odnosu na isti period 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...