Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Zatvaraju se fabrike automobila u zapadnoj Evropi? / Evropsko automobilsko tržište

Recommended Posts

Nemačka proizvodnja automobila posrnula u drugoj polovini 2018. godine

 

mercedes ec 1.jpg

 

Proizvodnja automobila i automobilskih delova u Nemačkoj je znatno smanjena u drugoj polovini 2018. godine, pokazali su zvanični podaci ''Destatis-a''. Prema sezonski prilagođenim podacima nemačke kancelarije za statistiku, proizvodnja automobila i autodelova je u drugoj polovini 2018. godine pala za 7.1 odsto u odnosu na prvih šest prošlogodišnjih meseci. Tako slab učinak automobilske industrije, okosnice nemačke ekonomije, smanjio je nivo proizvodnje u celoj nemačkoj industriji za 2 odsto. Ako se isključi autoindustrija, nemačka proizvodnja je smanjena za blagih 0.9 odsto. Glavni razlozi slabljenja proizvodnje u nemačkom automobilskom sektoru u 2018. godini su bili pad inostrane potražnje, pretnja američkih uvoznih carina i uvođenje strožih standarda za ispitivanje emisije izduvnih gasova u Evropi u septembru. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smanjena prodaja automobila u Evropi

 

184961-skoda k 22.jpg

 

Evropska auto industrija beleži pad prodaje sedmi mesec zaredom. U nekoliko zemalja članica Evropske unije privreda je usporila, što je za proizvođače automobila veliki izazov, u trenutku kada su rekordna ulaganja u električna vozila i uvođenje najnovijih tehnoloških rešenja. Broj novoregistrovaih vozila u Evropi u martu pao je za 3.6 odsto na 1.77 miliona automobila, pokazuju podaci Asocijacije evropskih proizvođača. Italijansko, kao jedno od vodećih auto tržišta u Evropi, beleži najveći pad prodaje od 10 odsto, a sledi Španija, dok je Nemačka, kao najjača ekonomija u EU, za dlaku izbegla recesiju krajem 2018. godine, a izgledi za oporavak i brži rast su slabi, što je uticalo i na rezultate auto-industrije. Takođe, proizvođači automobila moraće Evropskoj komisiji da plate odštetu od skoro 30 milijardi evra, dok Volskwagen i dalje nema odgovarajuće tehničko rešenje za smanjenje emisije ugljen dioksida. Deonice auto industrije na evropskim berzama ipak i dalje rastu, zahvaljujući prodaji na kineskom tržištu, koja je premašila očekivanja. Samo Folkvagen 40 odsto svoje proizvodnje plasira u Kini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Nemačkoj ponovo smanjena u aprilu

 

opel black 11.jpg

 

Broj registrovanih novih automobila u Nemačkoj je smanjen u aprilu što može da signalizira da taj važni sektor još uvek nije našao formulu za uspešno prevladavanje teškoća koje izazivaju stroži testovi emisija izduvnih gasova i usporavanje svetske privrede. U prošlom mesecu je u Nemačkoj registrovano 310.715 novih automobila što je 1.1 odsto manje nego u istom periodu prošle godine, objavila je Uprava za prevoz (KBA). U periodu od januara do aprila prodaja je stagnirala, uz registrovanih blizu 1.2 miliona vozila.

 

Proizvođači automobila imaju teškoća sa novim testovima emisije štetnih gasova Evropske unije koji se sprovode od septembra prošle godine i nekima su izazvali uska grla u nabavnim lancima. VW je istakao u poslovnom izveštaju za prvo tromesečje da nove norme, poznate kao WLTP, predstavljaju izazov posebno za njegovog proizvođača skupljih vozila Audi, koji je u aprilu zabeležio pad prodaje na godišnjem nivou za 12.8 odsto. Konkurentni brendovi BMW i Mercedes su prodali nešto više automobila. U periodu od januara do aprila proizvođači u sastavu grupe VW su sa 221.000 prodatih automobila činili gotovo petinu ukupne prodaje u Nemačkoj, što je ipak manje za 4.5 odsto u odnosu na isti period 2018. Prodaja Opela je takođe smanjena u tom periodu, za 3 odsto. BMW, Mercedes i Audi su prodali nešto više automobila dok se prodaja VW-ovog Porschea strmoglavila za 24.9 odsto. Prigušeni apetit za luksuznim automobilima bi mogao da bude simptom sumornog raspoloženja među kupcima sa najvišim primanjima. Nemačka vlada je u prošlom mesecu snizila procenu rasta BDP-a u ovoj godini na samo 0.5 odsto, podseća AFP. Nemačka je u prošloj godini za dlaku izbegla tehničku recesiju, koja se definiše kao pad ekonomskih aktivnosti dva tromesečja zaredom, a istraživanja poslovnog poverenja pokazuju teškoće u oživljavanju privrednih aktivnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda otpušta 3.500 radnika u Velikoj Britaniji

 

189265-honda uk.jpg

 

Honda je potvrdila da zatvara fabriku u britanskom Swindonu čime će 3.500 radnika ostati bez svog radnog mesta. Japanski proizvođač automobila je planove o zatvaranju fabrike objavio ranije ove godine, ali, kako piše ''The Guardian'', britanska vlada, konsultanti kompanije i sindikat radnika su poslednja tri meseca proveli predlažući niz mera za spas frabrike. Ipak, čelnici Honde ni jednu od opcija nisu videli kao izvedivu i održivu. Uz to, kompanija je objavila da priprema i otpremnine i sada je u poslednjoj fazi zatvaranja fabrike u Wiltshireu. Taj proizvođač automobila je za zatvaranje okrivio potrebu za pomeranjem fokusa na rastuće tržište električnih automobila izvan granica te ostrvske države. Ipak, stručnjake to opravdanje nije uverilo, budući da su prošlogodišnji izveštaji kompanije ukazivali na glavnu ulogu Bregzita pri odluci o zatvaranju britanskih fabrika. Zatvaranje će označiti kraj gotovo tri decenija duge Hondine proizvodnje u Swindonu što će vrlo verovatno ozbiljno naškoditi ekonomiji britanskog grada stotinjak kilometara udaljenog od Londona. Kompanija je već sada procenila da će, uz ranije pomenutih 3.500 radnika zaposlenih u samoj fabrici, zatvaranje proizvodnje u Swindonu 2021. rezultirati gubitkom dodatnih 3.500 radnih mesta dobavljača koji zavise od fabrike.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaustavljen pad prodaje novih automobila u Evropi

 

191766-skoda s 777.jpg

 

Nakon osam uzastopnih meseci pada, prodaja novih automobila na evropskom tržištu je u maju 2019. godine iznosila 1.4 miliona automobila čime je zaustavljen pad prodaje i zabeležen skroman rast od 0,1 odsto u odnosu na isti period prethodne godine. Rast je uglavnom podstaknut potražnjom u srednjevropskim zemljama, gde su se registracije prošlog meseca povećale za 6.2 odsto, pokazuju podaci Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA). Nasuprot tome, pet najvećih zapadnoevropskih tržišta imalo je raznolike rezultate prodaje u maju. Pad potražnje je zabeležen u Španiji od 7.3 odsto, Velikoj Britaniji 4.6 i Italiji 1.2, dok je rast zabeležen u Nemačkoj od 9.1 i u Francuskoj 1.2. Od janunara do maja 2019. godine, registrovano je 6.7 miliona novih automobila širom Evropske unije što je manje za 2.1 odsto u odnosu na prošlu godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Bregzit'' bez dogovora bi naneo veliku štetu britanskoj automobilskoj industriji

 

honda uk.jpg

 

Britanska auto-industrija apelovala je na budućeg premijera Britanije da obezbedi da izlazak ove zemlje iz Evropske unije ne utiče na trgovinu sa EU. U suprotnom, odnosno u slučaju Bregzita bez dogovora dve strane, upozoravaju oni, došlo bi do uvođenja tarifa u vrednosti od više milijardi funti i poremećaja na granici koji bi naneli veliku štetu britanskoj automobilskoj industriji, prenosi agencija Rojters. Direktor britanskog Društva proizvođača motornih vozila i trgovaca (SMMT) Majk Hovs kaže da se posledice Bregzita već osećaju.

 

''Već vidimo posledice od neizvesnosti, straha da ne dođe do dogovora. Prvi posao novog premijera mora biti da osigura dogovor koji će sačuvati trgovinu bez trzavica, jer, za našu industriju, Bregzit bez dogovora nije opcija koju možemo sebi da priuštimo'', izjavio je Hovs. Obraćajući se poslovnim liderima i političarima na godišnjoj konferenciji u Londonu, on je dodao: ''Automobili su važni za trgovinu i ekonomiju Velike Britanije, i ovaj izveštaj pokazuje da, ako se donesu pravi izbori, moguća je svetla budućnost.'' Britanska automobilska industrija strahuje da će u slučaju neadekvatnog izlaska Britanije iz EU, njenog najvećeg izvoznog tržišta, doći do uvođenja tarifa u visini do 10 odsto na gotove modele, kao i do zastoja na granicama. Kašnjenja u proizvodnji, prouzrokovana ograničenjima u trgovini, koštala bi dodatnih 50.000 funti po minuti, što je ukupno 70 miliona funti dnevno, procenjuje SMMT. Kandidati za novog premijera, Boris Džonson i njegov rival Džeremi Hant, izjavili su da je izlazak Britanije iz EU bez dogovora moguć, iako to nije opcija koju preferiraju. U aprilu je britanski automobilski sektor pao za 44.5% u poređenju sa istim periodom 2017. godine, kao rezultat brojnih zatvaranja fabrika koje su se vremenski podudarale sa prvobitnim datumom odlaska Britanije iz EU. SMMT upozorava da bi, bez doprinosa automobilske industrije, koji iznosi 18.6 milijardi funti godišnje, Velika Britanija sa 10. pala na 14. mesto liste najvećih svetskih izvoznika robe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, i treba. Sta su ko neke baba Sojke. Ocemo van a necemo vam. mislim ocemo al da nam date garancije da cemo ostati delom IN. mislim dajte nam sve a mi odosmo. Pa eto tako.
More, trebaju ih sutnuti iz EU bez icega pa nek se snalaze. Obrnut scenario nama.

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smanjena potražnja za novim automobilima u EU

 

jlr proizvodnja.jpg

 

Potražnja za novim automobilima u Evropskoj uniji će se smanjiti u ovoj godini, procenilo je udruženje proizvođača automobila ACEA, izmenivši dosadašnju prognozu u kojoj je predviđala njen skromni rast. U ACEA-i sada očekuju da će prodaja novih automobila u EU pasti za jedan odsto, procenjujući da će ove godine u EU biti registrovano nešto više od 15 miliona novih automobila. Sredinom februara su inače procenili da će porasti nešto manje od jedan odsto.

 

''Osim neizvesnosti zbog bregzita i promenjivih makroekonomskih uslova, posredi je prirodna stabilizacija tržišta'', rekao je glavni sekretar ACEA-e Erik Jonnaert. Dodaje ujedno da je nova procena u skladu sa sniženom procenom rasta BDP-a Evropske unije ''budući da prodaja automobila snažno odražava privredni rast''. Prema novom izdanju džepnog vodiča za automobilsku industriju za 2019/2020., taj sektor danas obezbeđuje radna mesta za 13.8 miliona Evropljana, odnosno 6.1 odsto ukupno zaposlenog stanovništva EU-a. Njegov udeo u broju radnih mesta u industriji iznosi 11.4 odsto, uz zaposlenih 3.5 miliona radnika. Prvo mesto na listi po broju direktno zaposlenih u automobilskoj industriji drži Nemačka sa zaposlenih 870 hiljada radnika. Na drugom mestu je Francuska sa 223 hiljade, a na trećem Poljska sa 203 hiljade. Četvrto mesto pripada Velikoj Britaniji sa direktno zaposlenih 186 hiljada radnika, a na petom Rumunija sa 185 hiljada.

U EU prosečna starost putničkih automobila je 11.1 godinu, laganih komercijalnih vozila 11 godina, a teških komercijalnih vozila 12 godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto-industrija: Britanija da odloži Bregzit posle 31. oktobra

 

brexit 001.jpg

 

Britanija bi trebalo da odloži Bregzit za period posle 31. oktobra, umesto da napusti Evropsku uniju bez dogovora, što je posebna pretnja velikim proizvođačima automobila, izjavio je direktor britanskog Društva proizvođača motornih vozila i trgovaca (SMMT). ''Ostanak bez dogovora bi bio najgori ishod. Ako je potrebno još nekoliko meseci za postizanje tog dogovora, mislim da bi industrija to podnela'', izjavio je Majk Hous, direktor tog Društva. Podaci koje je SMMT objavio u julu pokazali su da su investicije u britanskom auto-sektoru pale za više od 70 odsto u prvoj polovini tekuće godine na 90 miliona funti (111 miliona dolara). Automobilski sektor, najveći britanski izvoznik, bio je jedan od najglasnijih protivnika Bregzita bez dogovora, te je u više navrata upozoravao da će proizvodnja biti pogođena tarifama, kašnjenjima na granicama i novom birokratijom uništavajući tako održivost mnogih postrojenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW potvrdio zatvaranje fabrike u Oksfordu na dva dana oko datuma Bregzita

 

mini 10 million 001.jpg

 

BMW će zatvoriti svoju britansku fabriku u Oksfordu na dva dana oko datuma Bregzita. To je izjavio u utorak jedan od čelnika fabrike, nagovestivši time da očekuju haos u privredi uoči tog roka.

''Preduzeli smo prvi konkretni korak kako bi prekinuli proizvodnju vozila 31. oktobra i 1. novembra u našoj fabrici u Oksfordu'', rekao je Nikolas Peter, finansijski direktor BMW-a, novinarima tokom izložbe automobila u Frankfurtu. Ta odluka je donesena zajedno sa dobavljačima kako bi se ''osigurala logistička sigurnost fabrike iz koje izlaze modeli marke Mini'', precizirao je.

BMW treba, kao i drugi proizvođači u Velikoj Britaniji, da se pripremi na Bregzit bez sporazuma. Za svoju fabriku u Oksfordu kompanija ima više planova, a jedna od alternativa je ukinuti jednu proizvodnu liniju bez obzira na mogući pad proizvodnje, prenela je Al Džazira. ''U slučaju nepostizanja sporazuma, na snagu će stupiti carinska pravila Svetske trgovinske organizacije, što donosi lošiju situaciju od postojeće, pa ćemo morati podići cene na raznim tržištima, čime će se smanjiti prodaja, a time i proizvodnja'', objasnio je finansijski direktor. Ostali proizvođači su već upozorili na drastične posledice u slučaju Bregzita bez sporazuma. U julu je francuski proizvođač automobila PSA naveo da je spreman da u slučaju takvog scenarija premesti britansku fabriku Ellsmere Port u kontinentalnu Evropu, rekao je šef Karlos Taveres u razgovoru za FT.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potražnja za automobilima u Evropi u prvih osam meseci 2019. pala za 3.2%

 

183635-porsche m 11.jpg

 

Potražnja za novim automobilima u Evropi je pala u prvih osam ovogodišnjih meseci, budući da je slabljenje na vodećim zapadnoevropskim tržištima prevagnulo nad blagim rastom u zemljama ''nove'' Evrope, uključujući Hrvatsku, pokazali su podaci udruženja proizvođača automobila ACEA. U periodu od januara do avgusta u 27 zemalja EU-a (bez Malte) je registrovano 10.52 miliona novih automobila, 3.2% manje nego u istom prošlogodišnjem periodu.

 

Potražnja za novim automobilima je oslabila na četiri od pet vodećih velikih automobilskih tržišta, uključujući Francusku, Veliku Britaniju, Italiju i Španiju. Blago je porasla samo na najvećem tržištu, onom Nemačkom i to za 0.9 odsto. U grupi zemalja ''stare'' Evrope u celini potražnja je pala 3.6% dok je u ''novoj'' Evropi porasla 1.2%, utvrdili su u ACEA-i. Među pojedinim proizvođačima najveći udeo u evropskom tržištu u periodu od januara do avgusta je imala grupa Vokswagen od 24.8%. Na drugom mestu je PSA sa 16.4%, a na trećem grupa Renault sa 10.7%.

 

Pad potražnje u EU u avgustu najveći u ovoj godini

Samo u avgustu potražnja za novim automobilima u 27 zemalja EU-a je potonula 8.4 odsto u odnosu na isti prošlogodišnji mesec, uz registrovanih nešto više od milion novih automobila. U udruženju objašnjavaju pad visokom uporednom osnovom u prošloj godini kada je potražnja skočila čak 31.2 odsto zbog popusta kojima su proizvođači nastojali da isprazne zalihe uoči stupanja na snagu strožih standarda za emisiju izduvnih gasova (WTLP). Među vodećim tržištima u avgustu Nemačka je beležila 0.8 odsto manje registrovanih novih automobila nego u prošlogodišnjem avgustu. U Španiji je njihov broj potonuo 30.8%, u Francuskoj 14.1%, u Italiji 3.1%, a u Velikoj Britaniji 1.6 odsto.

Udruženje je u istom izveštaju objavilo i podatke za jul koji pokazuju rast potražnje za novim automobilima u EU za 1.4%. Među vodećim tržištima veću potražnju za novim automobilima je beležila samo Nemačka za 4.7 odsto. Španija je beležila snažan pad potražnje za 11.1 odsto, dok je u Francuskoj i Italiji gotovo stagnirala. Rezultat na nivou EU-a je podupro snažan rast broja registrovanih novih automobila u zemljama ''nove'' Evrope za 13.4 odsto, primećuju u ACEA-i.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropske vodeće grupe u oblasti autoindustrije upozorile na katastrofalne posledice Bregzita bez sporazuma

 

189265-honda uk.jpg

 

Evropska i nacionalna udruženja, među kojima i Britansko udruženje proizvođača i trgovaca automobilima, saopštila su da bi uvođenje carina na automobile i kombije moglo koštati evropsku i britansku autoindustriju 5.7 milijardi evra, u slučaju da Velika Britanija napusti EU bez sporazuma o istupanju. To bi značilo i veće cene za potrošače ukoliko proizvođači ne uspeju da apsorbuju dodatne troškove.

 

Velika Britanija bi trebalo da napusti EU 31. oktobra, a premijer Boris Džonson je rekao da će se to desiti bez obzira na sve. Ukoliko dođe do Bregzita bez sporazuma o pravima građana, finansijskoj kompenzaciji i pitanju irske granice, biće uvedene carine na osnovu propisa Svetske trgovinske organizacije. U slučaju automobila ta carina iznosi 10 odsto. ''Bregzit nije samo britanski problem. Zabrinuti su svi u evropskoj autoidustriji, i šire. Bilo kao izvoznici na britansko tržište ili kao lokalni proizvođači, a mi smo oba, neizbežno ćemo osetiti negativne posledice'', rekao je predsednik Komiteta francuskih porizvođača automobila Kristijan Pežo. Autoindustrija, uključujući i snabdevače delovima, predstavlja uspešnu evropsku priču proizvodeći nešto više od 19 miliona vozila godišnje i zapošljavajući skoro 14 miliona ljudi. Iako je Velika Britanija veliki uvoznik evropskih kola, britanska autoindustrija je neprestano jačala poslednjih decenija. Svetski proizvođači, kao što su japanske kompanije Honda i Nisan, koristili su Veliku Britaniju kao bazu za prodaju svojih automobila širom EU.

 

Ključ za uspeh industrije poslednjih godina je bila mogućnost da kompanije rade bez problema i prodaju širom jedinstvenog tržišta. Ukoliko dođe do Bregzita bez sporazuma, kompanije više neće moći da posluju na jedinstvenom tržištu na način na koji su navikle. I ne radi se samo o carinama jer bi i drugi zahtevi, poput potrebe da se zadovolje carinski propisi, doveli do kašnjenja i postavili hitna pitanja o održivosti operacija. Udruženja proizvođača su navela da jedan minut zaustavljanja proizvodnje u Velikoj Britaniji košta 54.700 evra. Brojne kompanije su navele da će u slučaju Bregzita bez sporazuma izmestiti proizvodnju iz Velike Britanije. ''Bregzit bez sporazuma bi imao momentalni i razarajući uticaj na industriju, podrivanjem konkurentnosti i izazivanjem nepopravljive i teške štete'', rekao je Majk Hos, šef britanskog udruženja proizvodjača automobila SMMT. Čak i najvatrenije pristalice Bregzita kažu da bi izlazak bez sporazuma izazvao velike poremećaje, u najmanju ruku kratkoročno. Ipak, oni tvrde da si britanska ekonomija dugoročno mogla da napreduje sa prilagođavanjem politike i stavljanjem većeg fokusa na brzorastuće sektore.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavaniji automobili u Evropi – veliki skok za Sandero i Citroen C3

 

5d8b5723a0a06_daciasanderot1.jpg.73877810dbfc2dd1459b4475046ab5e5.jpg

 

Ubedljivo najtraženiji automobil u 44 evropske zemlje u prvih osam meseci 2019. bio je VW Golf, a slede Renault Clio i VW Polo, prenosi B92. Na osnovu podataka koje je prikupio sajt Focus2move iz 28 zemalja EU, 3 zemlje sporazuma E.F.T.A. (Norveške, Islanda i Švajcarske), Rusije, Turske, te zemalja bivšeg SSSR-a i Zapadnog Balkana, uključujući Srbiju, u periodu januar-avgust prodato je 311.966 primeraka Golfa. Na drugom mestu je Renault Clio (248.683), a treći VW Polo (194.505).

 

Na 4. poziciju probio se još jedan Volkswagen – SUV Tiguan (179.440 primeraka), a izvanredno 5. mesto, nakon skoka sa 11. pozicije iz 2018, drži Dacia Sandero (166.567). Na 6. poziciji je Citroen C3 (165.051), koji je takođe zabeležio odličan rezultat skokom sa 10. mesta. Sedma je Ford Fiesta (163.123 automobila), na 8. mestu je Peugeot 208 (162.201), 9. je Ford Focus (161.542), a listu prvih 10 zaokružuje Nissan Qashqai (160.888 jedinica). Od 11. do 20. pozicije plasirali su se redom: Škoda Octavia (160.658), Opel Corsa (160.057), Dacia Duster (159.218), Renault Captur (154.038), Toyota Yaris (149.525), VW T-Roc (147.320), Peugeot 3008 (139.067), FIAT Panda (130.078), Mercedes A-klase (124.511) i Škoda Fabia (120.865).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar Land Rover početkom novembra obustavlja proizvodnju na nedelju dana zbog Bregzita

 

5d939cf91c042_jlrproizvodnja.jpg.bde11833e7e060737abd32d01e60d06d.jpg

 

Britanski proizvođač zaustaviće svoje pogone na Ostrvu početkom novembra, kako bi se izborio sa eventualnim posledicama izlaska Ujedinjenog Kraljevstva iz EU bez sporazuma. Podsećamo, trenutno kao konačni datum izlaska UK iz Evropske unije figurira 31. oktobar. U kompaniji Jaguar Land Rover (JLR) kažu da su prinuđeni na prekid rada jer nemaju drugog izbora. "Nama je dnevno potrebno 20 miliona delova da bi proizvodnja tekla po planu, što znači da se moramo dogovoriti sa dobavljačima kako bismo imali na raspolaganju svaki deo i kako bismo ga dobili na vreme", objašnjava direktor JLR, Ralf Spet. Proizvodnja će biti privremeni zaustavljena na nedelju dana u pogonima Hejlvud, Kasl Bromič i Solihal, u kojima se proizvode automobili, kao i u fabrici u Vulverhemptonu gde se izrađuju motori. U navedenim postrojenjima ukupno se pravi skoro trećina svih automobila proizvedenih u Velikoj Britaniji, uključujući modele Land Rover Discovery, Range Rover Evoque i Jaguar F-Type. JLR nije jedina kompanija koja je najavila privremenu obustavu proizvodnje u Britaniji zbog neizvesnosti oko Bregzita. To su ranije učinile i Toyota, koja je objavila da će zastoj trajati samo 1. novembra, i BMW, koji će 31. oktobra i 1. novembra privremeno zaustaviti mašine u fabrici u Oksfordu gde se prave automobili marke MINI.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bregzit bez dogovora bi mogao da ugrozi poslovanje Nissana u EU

 

nissan brexit.jpg

 

Nissan je upozorio da bi u slučaju izlaska Britanije iz Evropske unije bez dogovora njegov model poslovanja u Evropi mogao da postane neodrživ. Uvođenje 10-procentnih izvoznih carina nakon Bregzita bi ugrozilo poslovanje, poručio je predsednik uprave Nissan Europa Gianluca de Ficchy. To će se dogoditi ako Velika Britanija nakon Bregzita pređe na propise Svetske trgovinske organizacije (WTO), dodao je De Ficchy. Zbog troškova prelaza na propise WTO-a ''celi poslovni model za Nissan Europe dolazi u opasnost'', upozorio je šef Nissanovog evropskog poslovanja, naglašavajući da bi primena novih propisa nakon Bregzita bez dogovora ''stvorila ogroman problem''.

 

''Još ne znamo tačno šta zapravo znači (Bregzit) bez dogovora'', izjavio je De Ficchy za BBC. ''Alternativa je puno, a neizvesnost je velika'', naglasio je on. ''Mogu samo reći da ako bude (Bregzit) bez sporazuma povezan sa primenom 10-procentnih carina prema WTO-ovim propisima, to će stvoriti ogroman problem za čitavo evropsko poslovanje Nissan Europe'', napominje. ''Ako budemo morali da se nosimo sa 10-procentnim carinama na vozila koja izvozimo iz Ujedinjenog Kraljevstva u EU, a imajući na umu da ta vozila čine 70 posto ukupne proizvodnje, kompletan poslovni model postaće neodrživ'', zaključio je De Ficchy.

Prilikom obeležavanja početka proizvodnje novog modela Jukea u Sunderlandu, šef Nissanovog evropskog poslovanja je istakao da kompanija namerava da nastavi proizvodnju u tom pogonu, najvećem u Velikoj Britaniji. Dodao je ipak da je teško planirati budućnost s obzirom na neizvesnost koju donosi Bregzit.

 

Japanska kompanija je objavila da je u pogon u Sunderlandu, gde se montiraju i modeli Qashqai i električni Leaf, uložila preko 110 miliona evra. Novi Juke je projektovan i proizvodi se u Velikoj Britaniji i namenjen je evropskim tržištima. Dve trećine njegovih komponenti dolazi iz EU. Nissan u Sunderlandu zapošljava 7.000 radnika, a ima pogone i u Španiji. Automobilska industrija je najveća robna izvoznica u Britaniji, a izvozi se 8 od 10 automobila proizvedenih u toj zemlji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Evropi je u septembru došlo do oporavka potražnje za novim automobilima

 

geneve 2016.jpg

 

Potražnja za putničkim automobilima u Evropi se oporavila u septembru, nakon pada u prethodnom mesecu, pokazuju podaci Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA). Ukupno je u septembru u 27 zemalja Evropske unije (bez Malte za koju podaci nisu bili dostupni) registrovano 1.2 miliona novih automobila, 14.5 odsto više nego u istom mesecu prošle godine. U avgustu je njihov broj smanjen za 8.4 odsto. Snažan oporavak potražnje je najvećim delom rezultat niske uporedive osnovice u istom prošlogodišnjem mesecu kada su na snagu stupili stroži propisi o emisijama štetnih izduvnih gasova (WLTP). Rezultat je bio pad potražnje za novim automobilima za 23.5 odsto, podsećaju u ACEA-i. Dvocifrene stope rasta potražnje su u prošlom mesecu zabeežene na četiri od pet glavnih tržišta EU-a. U Nemačkoj je tako broj registrovanih novih automobila porastao 22.2 odsto, u Španiji 18.3 odsto, a u Francuskoj i Italiji 16.6 odnosno 13.4 odsto. U Ujedinjenom Kraljevstvu je oporavak bio vrlo skroman, uz stopu rasta potražnje za 1.3 odsto, zbog slabog poverenja potrošača pre bregzita, pokazuju podaci ACEA-e.

 

Volksvagen se prošlog meseca suočio sa skokom prodaje svog ključnog brenda za 58.2 odsto, dok je prodaja Renoa porasla za 30.3 odsto. Registracija automobila Alfa Romeo povećana je za 25.9 odsto na godišnjem nivou. Japanski Nisan bio je jedan od najvećih gubitnika među glavnim brendovima sa padom prodaje od 7 odsto. Među premium automobilskim markama prodaja Audija je porasla za 38.8 odsto, nadmašivši tako konkurente kao što su Mercedes i Volvo, koji su registrovali rast prodaje od 9.9 odsto i 9.3 odsto. Prodaja BMW-a je pala 6.6 odsto, saopšteno je iz ACEA.

 

Blagi pad u prvih devet meseci

U periodu od januara do septembra u 27 zemalja EU-a je registrovano ukupno 11.769 miliona novih autommobila, 1.6 odsto manje nego u istom prošlogodišnjem periodu. Među vodećim tržištima snažniju potražnju nego u istom prošlogodišnjem periodu je zabeležila samo Nemačka za 2.5 odsto. Daleko najveći pad broja registrovanih novih automobila je zabeležen u Španiji za 7.4 odsto. Slede Ujedinjeno Kraljevstvo sa padom potražnje za 2.5 odsto, Italija gde je smanjena 1.6 odsto, i Francuska sa 1.3 odsto slabijom potražnjom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Evropi porasla u oktobru za 8.6%

 

renault clio 19021.jpg

 

Registracija putničkih automobila u Evropi porasla je u oktobru za 8.6 procenata, na najviši nivo od 2009. godine, pokazali su objavljeni podaci. Na skok prodaje uticala je snažna tražnja u Nemačkoj i Francuskoj i porast tražnje za Volkswagenovim vozilima od 29 procenata. Registracija putničkih automobila je uvećana na 1.21 milion automobila u zemljama Evropske unije i Evropske asocijacije za slobodnu trgovinu (EFTA), pokazali su statistički podaci Evropskog udruženja auto-industrije (ACEA). Prodaja Renoa je porasla za 15.8 procenata, a Hjundaija za 13.4 odsto. U Nemačkoj tražnja za automobilima povećala se za 12.7 procenata, a u Francuskoj za 8.7 odsto. To je pomoglo da se neutrališe pad registracije u Britaniji od 6.7 procenata, pokazali su podaci ACEA. U oktobru prošle godine proizvođači su imali poteškoća zbog prilagođavanja strožim propisima vezanim za zagađenje vazduha koji su stupili na snagu 1. septembra 2018. godine.

 

Blagi pad prodaje novih automobila u EU na nivou cele godine

Broj novih, prvi put registrovanih automobila u EU od početka ove godine do kraja oktobra opao je za 0.7 odsto u poređenju sa deset meseci 2018, saopštilo je u Briselu Udruženje autoindustrije Evrope (ACEA). Iako je potražnja u septembru i oktobru porasla širom EU, Nemačka (plus od 3.4 odsto) je jedino veliko evropsko tržište koje je do sada ove godine beležilo rast. Za razliku od Nemačke, Španija (minus 6.3 odsto) i Velika Britanija (minus 2.9 odsto) su tržišta sa najvećim smanjenjem broja prodatih novih automobila u EU za deset ovogodišnjih meseci. ACEA računa da su se ''gotovo oporavili'' italijansko tržište (minus 0.8 odsto) i francusko (minus 0.3 odsto).

 

Gledano po mesecu, u oktobru je tržište putničkih automobila u EU poraslo za 8.7 odsto u odnosu na oktobar 2018. i dostiglo 1.177.746 novoregistrovanih vozila. Međutim, taj mesečni skok je samo statistički pošto je tog meseca prošle godine, sa kojim se poredi ovogodišnji oktobar, broj novih registrovanih automobila u EU bio opao za čak 7.3 odsto, te je osnova za poređenje niska.Do pada prodaje novih  automobila oktobra prošle godine je došlo jer je u EU tada stupila na snagu ''Svetska usklađena procedura za testiranje lakih vozila'' (The Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure, WLTP). To je nova ''baterija laboratorijskih testova'' za preciznije i strože merenje potrošnje goriva i zagađujućih izduvnih gasova putničkih automobila koje proizvođači iznose na tržište. Kao rezultat zato statistički niske osnove iz oktobra prošle godine skoro sve zemlje EU su oktobra ove godine objavile porast broja novih, prvi put registrovanih automobila, sa izuzetkom Kipra i Velike Britanije gde je došlo do smanjenja.

 

Četiri od pet glavnih tržišta EU imala su oktobra statistički krupne dobitke: Nemačka (plus 12.7 odsto), Francuska (plus 8.7 odsto), Italija (plus 6.7 odsto) i Španija (plus 6.3 odsto), dok se u Velikoj Britaniji najviše smanjila prodaja automobila (minus 6.7 odsto). Među članicama EU na jugoistoku Evrope i u okolini, za deset meseci ove godine je najviše novih automobila registrovano u Rumuniji (134.698, rast 18.9 odsto). Slede Mađarska (127.549 automobila, rast 10.4 odsto), Grčka (100.048 automobila rast 9.7 odsto), Slovenija (61.568 automobila, što je pad od 3.8 odsto u odnosu na deset meseci 2018.), Hrvatska (55.457 automobila, rast 2.6 odsto) i Bugarska gde je za deset meseci ove godine broj novih prvi put registrovanih automobila bio 29.692, što je 2.4 odsto više u odnosu na deset meseci 2018. godine.

 

Na tržištu EU je i dalje najjača grupa Volkswagen sa svojih osam robnih marki automobila (VW, Škoda, Audi, Seat, Porsche, Bentley, Lamborgini, Bugati) koja je za deset ovogodišnjih meseci imala tržišni udeo od 24.4 odsto i prodala 3.154.784 automobila uz rast od 0.9 odsto. Sledi PSA sa tržišnim udelom od 16.3 odsto i 2.107.865 prodatih automobila i Renault grupa (Renault, Dacia, Lada, Alpina udeo 10.6 odsto, 1.366.666 automobila). Jednocifreni udeo na tržištu EU po prodaji novih automobila za deset ovogodišnjih meseci imali su Hyundai i BMW, zatim Daimler, Ford, FCA i Toyota, a udeo na tržištu manji od pet odsto su imali Nissan, Volvo, Mazda, Jaguar-Land Rover, Mitsubishi i Honda.

FCA, koja u Kragujevcu proizvodi Fiat 500L, na tržištu EU je za deset ovogodišnjih meseci imala udeo od 6.1 odsto i prodala 794.347 automobila što je za 9.2 odsto manje nego u istom razdoblju 2018. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bregzit bez sporazuma sa EU bi mogao da smanji proizvodnju automobila u Velikoj Britaniji za preko 30%

 

5de1193d4b6eb_nissanquk.jpg.3a46d6b511ef9cd5e992529c5cff1684.jpg

 

Ako do Bregzita bez sporazuma sa Evropskom unijom zaista dođe, onda bi britnaska automobilska industrjija mogla pretrpeti ozbiljan udarac. Tako su pokazala AutoAnalysis istraživanja, a prenosi portal Vrele Gume. Naime, ovo istraživanje je sprovelo Društvo proizvođača i trgovaca motornih vozila (Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT)). Rezultati su pokazali da ako bi se gore pomenuti scenario obistinio, da bi troškovi proizvodnje automobila u Britaniji mogli porasti za 4,1 milijardu dolara. Sa druge strane, godišnja proizvodnja bi pala na milion automobila godišnje, do 2024. godine. U Velikoj Britaniji je tokom prošle godine proizvedeno 1,52 miliona automobila, kako prenosi BBC! “Bliska saradnja je ključna pri ostvarivanju naših ciljeva: To su čist vazduh, nulta emisija štatnih gasova i sposobnost da pravimo sopstvene proizvode koje bi plasirali širom sveta”, rekao je šef SMMT-a, Majk Havs. “Umesto da proizvodimo do 2 miliona automobila godišnje već od sledeće godine, Bregzit bi doveo do toga da ta cifra bude oko milion automobila. Verujem da bi se proizvođači automobila u Britaniji odlučili da premeste proizvodnju na druge i primamljivije lokacije”, dodao je on.

 

5de1196a6d154_hondauk.jpg.73c3d55369d59ec8b997cf3aea9bdfe6.jpg

 

Do sada je proizvodnja automobila u Britaniji tokom prvih devet meseci 2019. godine niža najslabija još od 2011. godine. Kompanije Honda i Ford su već najavile da će ove godine zatvoriti svoje fabrike u Britaniji. Takođe, PSA grupacija tek treba da donese odluku o tome da li će zatvoriti postrojenje kompanije Vauxhall, ili ne. Kako se navodi, na tu odluku će uticati konačno rešenje o Bregzitu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britanska automobilska industrija bi zbog ''tvrdog Bregzita'' mogla da izgubi više od 45 milijardi evra

 

opel st.jpg

 

Britanska automobilska industrija stahuje od ''tvrdog Bregzita'', odnosno izlaska Britanije iz EU bez sporazuma sa EU. Stručnjaci procenjuju da bi automobilski sektor mogao da izgubi više od 45 milijardi evra.

 

List ''Gardijan'' prenosi procenu da će britanske fabrike u narednih pet godina na tržište plasirati čak 1.5 miliona automobila manje, ako Bregzit prođe bez sporazuma Londona i Brisela. Udruženje proizvođača i prodavača automobila tvrdi da je nezavisno istraživanje pokazalo da carine mogu da povećaju rashode u Velikoj Britaniji za 3.5 milijardi evra godišnje, što je ekvivalent za 90 odsto budžeta tog sektora koji se odnosi na razvoj i istraživanje. Proizvođači upozoravaju da će zbog pada potražnje i premeštanja proizvodnje u druge zemlje količina proizvedenih automobila u britanskim fabrikama biti smanjena na milion automobila godišnje. Sada taj broj iznosi 1.3 miliona.

Pre referenduma o Bregzitu 2016. godine proizvodnja automobila u Velikoj Britaniji dostizala je 1.7 miliona i bilo je planirano da do 2020. godine nadmaši dva miliona. Zbog toga se britanski proizvođači automobila već pripremaju za scenario izlaska zemlje iz EU bez sporazuma. Taj scenario predviđa velike probleme, moguću obustavu isporuka delova i gotovih automobila, novu carinsku birokratiju, neophodnost novih licenciranja modela i carine od deset odsto. Takođe, mnoge kompanije najavljuju zatvaranje fabričkih pogona u Britaniji, a neke ih već zatvaraju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U EU u novembru registrovano 4.9% više novih automobila

 

175702-vw t 6.jpg

 

Prodaja novih automobila u Evropskoj uniji je u novembru na godišnjem nivou porasla 4.9 odsto, ali u periodu od januara do novembra je pala za 0.3 odsto, pokazali su objavljeni podaci Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA). Prošlog meseca je u EU registrovano milion i 176 hiljada novih automobila, objavila je ACEA u svom mesečnom biltenu. Rezultat iz novembra je bio treći ovogodišnji rast na mesečnom nivou, ali ''u velikoj meri je to rezultat niske uporedne baze'' u istom prošlogodišnjem mesecu kad je tržište palo za osam odsto, saopštila je ACEA.

Na pet najvećih evropskih tržišta potražnja je pala jedino u V. Britaniji za 1.3 odsto. Prodaja je porasla u Nemačkoj za 9.7%, Španiji za 2.3%, potom u Italiji za 2.2% kao i u Francuskoj za 0.7%. U prvih jedanaest meseci 2019. godine je ukupno prodato 14.123 miliona automobila. U tom periodu evropski tržišni lider Volkswagen je imao 24.5-procentni tržišni udeo. Francuski proizvođači automobila PSA i Renault su zadržali drugo i treće mesto po broju prodatih vozila sa tržišnim udelima od 16.1 odnosno 10.5 odsto. Sledi Hyundai sa 6.8%, BMW sa 6.5, Daimler sa 6.4 odsto...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavaniji automobili na britanskom tržištu

 

ford st p 1111.jpg

 

Britansko udruženje proizvođača i trgovaca (SMMT) je objavilo podatke o najprodavanijim automobilima na tom tržištu tokom prošle godine. Ukratko, najprodavaniji novi automobil je u 2019. na britanskom tržištu bila Fodova Fiesta i to sa 77.833 prodatih primeraka (što je u stvari veliki pad jer su 2018. prodate 95.892 Fieste). Slede VW Golf sa 58.994 i Fors Focus sa 56.619 komada. Inače, ukupna britanska prodaja novih automobila je tokom 2019. pala za 2.4 odsto u poređenju sa 2018. godinom, i to sa 2.36 na 2.31 milion vozila.

Veliki procentualni rast su zabeležila električna vozila budući da ja 2019. u Velikoj Britaniji prodato 37.850 takvih vozila (čak 144 odsto više nego 2018. godine i tadašnjih 15.510 električnih vozila).

 

Lista 10 najprodavanijih automobila u Velikoj Britaniji tokom 2019:

  1. Ford Fiesta - 77.833
  2. Volkswagen Golf - 58.994
  3. Ford Focus - 56.619
  4. Vauxhall Corsa - 54.239
  5. Mercedes A Class - 53.724
  6. Nissan Qashqai - 52.532
  7. Ford Kuga - 41.671
  8. Mini - 41.188
  9. Volkswagen Polo - 37.453
  10. Kia Sportage - 34.502

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo 23% novih automobila prodatih 2019. u Hrvatskoj je išlo građanima

 

Fiat-500_Dolcevita 002.jpg

 

Od ukupno prodatih 62.938 novih putničkih automobila prošle godine u Hrvatskoj, samo 23% ili 14.475 je završilo kod građana - fizičkih lica, a ostatak su kupila pravna lica - država, ministarstva, rent a car kompanije, firme, javna preduzeća itd. U Hrvatskoj je 2019. prodato 4.8% više novih putničkih vozila nego 2018. godine, dok je samo u decembru prodato 4.022 novih automobila što je rast od značajnih 66.7% u odnosu na decembar 2018. godine.

 

Zanimljivo, samo u decembru prošle godine najviše je prodato Fiatovih vozila, njih 609, što je deset puta više nego u novembru. Samo Fiata 500 je u decembru prodato 304 komada. Direktor i vlasnik agencije koja analizira prodaju vozila, rekao je da su pravna lica od prodatih 62.938 novih vozila kupile njih čak 77%, dok su samo 23% kupila fizička lica. Dakle, od 62.938 vozila tek 14.475 ih je otišlo građanima. Sa druge strane, pravnim licima - rent a car kompanijama, ministarstvima, državnim i javnim preduzećima, privatnim firma - otišlo je 48.463 vozila. Godinu ranije, 2018. pravna lica su kupile 74% ukupno prodatih novih putničkih vozila. Tu statistika ide u pogrešnom smeru.

 

Stvarno stanje drugačije od statistike

''Aktuelni sistem trošarina u Hrvatskoj ide na ruku uvozu polovnih automobila. Hrvatska definitivno ima previsoke trošarine, među najvećima, ako ne i najveće u Evropskoj uniji. To odbija kupce, a rezanje trošarina je jedno od glavnih rešenja ovakve situacije'', kaže direktor Agencije. Saobraćajni stručnjak Željko Marušić pita koliko će kupljenih novih automobila zaista i završiti na hrvatskkim putevima. Naglašava da statistike o prodaji novih vozila ne odgovaraju stvarnom stanju na terenu. Marušić, recimo, smatra da oko 25.000 novih vozila godišnje kupuju rent a car firme, od čega oko 16.000 vozila ide u indirektni ''reeksport'', a da tome treba dodati i oko 5.000 vozila koji idu u direktni reeksport.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teška godina u EU što se tiče prodaje automobila, očekuje se pad od 2%

 

200157-manley.jpg

 

Predviđajući prvi pad prodaje automobila ove godine u EU za sedam godina, Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) navelo je glavne izazove sa kojima se suočava autoindustrija u EU-u jer počinje prelaz na transport neutralan na emisiju ugljenika.

 

''Jedan od najvećih pokretača promena za naš sektor je potreba brige o okolini'', izjavio je Michael Manley, predsednik ACEA-e i predsednik uprave Fiat-Chrysler Automobiles (FCA). On je postao šef ACEA-e u decembru 2019. godine. ''Dobra vest je da je drumski saobraćaj koji ne sadrži ugljenik moguć i da zajedno sa holističkim pristupom možemo doći do 2050. godine. Ali, to takođe znači da mnogo toga treba da se promeni u narednih nekoliko decenija.'' Obraćajući se novinarima u Briselu 22. januara popodne, Manley je pokrenuo ''plan u 10-tačaka pomoći autoindustriji u EU za pomoć u sprovođenju evropskog zelenog sporazuma (Green deal)'', u kojem je 16 glavnih proizvođača automobila iznelo kako se na najefikasniji način može smanjiti emisija CO2.

 

Manley: ''Prvo, verujemo u izbor za sve. Donosioci politika bi trebali pomoći postizanju najboljih mogućih rezultata zadržavanjem neutralne tehnologije - drugim rečima, bez nametanja specifičnih tehnologija ili zabrane vozila koja još uvek mogu postići smanjenje CO2. Pored toga, gusta mreža punjača i stanica za punjenje - pogodna za automobile i privredna vozila - mora se hitno razviti širom EU-a kako bi se podržala sve veća primena vozila sa alternativnim pogonom''. Prema navodima ove industrije, ovo je jedan od najvažnijih uslova za postizanje ugljenične neutralnosti. Nove tehnologije sa niskim emisijama emisija su skupe i tako će ostati u doglednoj budućnosti. Kako bi se osiguralo da veće cene ne usporavaju obnovu voznog parka, ACEA takođe poziva na dosledne i ekonomski održive podsticajne sheme za korisnike putničkih automobila i komercijalnih vozila.

 

''Pre svega, verujemo da drumski prevoz i mobilnost moraju ostati pristupačni svima, bez obzira na to gde u Evropi žive ili koja su njihova finansijska sredstva. Isto tako, zeleni sporazum Evropske komisije bi trebalo da se koristi i kao sredstvo za jačanje globalne konkurentnosti naše industrije. Ovo je još važnije jer ćemo se suočiti sa sve manjim tržištem'', upozorio je Michael Manley. Zaista, ACEA predviđa da će se, nakon šest uzastopnih godina rasta prodaja putničkih automobila u EU 2020. smanjiti za 2%. ''U vreme kada naša industrija intenzivno ubrzava ulaganja u vozila sa nultom emisijom, tržište mora da se ugovori - ne samo u EU nego i na globalnom nivou - tako da kreatori politika moraju vrlo dobro upravljati prilazom na neutralnost ugljenika.''

 

Proizvođači automobila u Evropi se bave pritiscima na nekoliko frontova, trgovinskim napetostima između SAD-a i Kine, kao i uredbama koje stupaju na snagu ove i sledeće godine sa ciljem smanjenja emisija ugljenika. Svetla tačka proizvođača automobila je rast prodaje električnih automobila. Očekuje se da će prodaja električnih vozila ove godine rasti 32% prema BloombergNEF-u. To će biti od presudnog značaja za daljnji uspeh automobilskih firmi, jer je Evropska unija ograničila količinu CO2 flote vozila proizvođača u proseku na 95 grama po automobilu ili preti rigoroznim finansijskim kaznama. Evropa nije jedina regija suočena sa teškom 2020. godinom prodaje automobila. Kina, najveće svetsko tržište automobila, zabeležila je drugi godišnji pad prošle godine sa padom u 18 od poslednjih 19 meseci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat zadržao status najpopularnijeg auto-brenda u Italiji

 

Fiat_Panda-Waze_01.jpg

 

Na italijanskom tržištu prošle godine je prodato 1.9 miliona novih automobila, što je gotovo isti rezultat kao 2018. godine. Italijansko automobilsko tržište u 2019. godini zabeležilo je skroman rast od 0.3%. Prošle godine u toj zemlji je prodato 1.916.320 novih vozila, piše Autostat, pozivajući se na Italijansku asocijaciju proizvođača automobila (ANFIA). Fiat je zadržao status najpopularnijeg auto-brenda u Italiji, sa 285.888 prodatih vozila, doduše uz pad od 11.6% na godišnjem nivou. Na drugom mestu sa 176.813 isporučena automobila našao se Volkswagen (+8.6%), dok je treći Ford koji je Italijanima prodao 122.527 vozila (-5.5%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Građani BiH prošle godine kupili automobile vredne milijardu maraka

 

sarajevo slika 2020.jpg

 

Skoro milijardu KM vredni automobili su uvezeni u BiH tokom prethodne godine, što predstavlja rekord u poslednjih deset godina. Prošle godine je uvezeno 69.077 automobila, što je manje nego prethodnih godina, ali se povećala vrednost automobila. Najskuplje vozilo stiglo u BiH je Bentley Continental GT Coupe koji je plaćen 422.714 KM. Država je samo od ovog luksuznog automobila zaradila 72 hiljade KM na ime poreza i drugih dažbina. Ukupna vrednost uvezenih automobila u BiH u prošloj godini iznosi 958.1 milion KM, a BiH je na ime poreza plaćeno 204 miliona KM.

Od ukupno uvezenih automobila, polovnih je bilo 58.645, dok je 10.432 novih vozila. Nakon Bentley-a, na listi najskupljih automobila uvezenih u BiH sledi Rolls Royce Ghost Family za koji je izvojeno 336.696 KM, od kojeg je država prihodovala 57.255 KM. Na trećem mestu se nalazi Bentley Bentayaga V8 čija vrednost iznosi 309.013 KM, čiji vlasnik je platio 52.602 KM dažbina. Statistika pokazuje da tokom prethodnih 10 godina raste broj uvezenih automobila, ali i njihova vrednost, osim prethodne godine kada je uvezen manji broj vozila, ali se izdvojilo više novca za njih. Tako je 2010. godine izdvojeno 384 miliona KM za uvoz automobila, dok je 2019. taj iznos porastao na skoro milijardu KM.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...