Jump to content
neshaoct

Zatvaraju se fabrike automobila u zapadnoj Evropi? / Evropsko automobilsko tržište

Recommended Posts

budva%202013%201.jpg

 

Od pet do deset fabrika automobila moglo bi da bude zatvoreno, i otpušteno 80.000 radnika kroz dve do tri godine u zapadnoj Evropi, piše francuski list Tribin.

- Od 2007. godine evropsko tržište automobila beleži veliki pad prodaje, a toga nisu pošteđene ni najveće kompanije u toj oblasti. Najveći evropski i turski proizvođači zabeležili su od 2007. godine do danas pad u prodaji luksuznih automobila i namenskih vozila za 23 odsto, što je 12.3 miliona prodatih vozila manje, a francuski za čak 28 odsto - ocenio je za taj list francuski analitičar specijalizovan za auto-industriju Rolan Berže. Sa druge strane, prodaja jeftinih modela, poput Dacia, Cherry, Hyundai, Kia, Chevrolet porasla je u Evropi od 2007. do 2012. godine za 40 odsto, dok je prodaja skupih modela, kao što su BMW, Mercedes, Audi, Lexus, Infiniti, Citroena DS, opala za 14 odsto.

 

Zbog loše prodaje luksuznih modela i ''prevelikog kapaciteta proizvodnje'' doveden je u pitanje dalji rad desetak fabrika i oko 80.000 zaposlenih, i to pre svega na tlu zapadne Evrope. Pet fabrika moglo bi da bude zatvoreno u najskorijem roku, dok je mogućnost zatvaranja još pet fabrika otvorena ukoliko se sadašnja tendencija na tržištima nastavi, objasnio je francuski ekonomista. PSA koncern je već najavio zatvaranje svog pogona u pariskoj regiji Olne-su-Boa. Opelove fabrike (filijale GM-a) i Fiata, takođe su ugrožene. - Osim VW i Forda, ostali proizvođači automobila, poput GM-a, Peugeot, Renault, Fiat beleže neodrživu stopu produktivnosti, a tržišta ne pokazuju znake oporavka - izjavio je Maks Blanše.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas zbog ovakvih vesti koje se ne cuju po prvi put, Fiatova investicija u Kragujevacku fabriku u jeku krize me je veoma iznenadila. Kao i njihovi planovi prodaje za 500L koji nisu ni malo mali.

Razmisljao sam o tome kao dobrom znaku da se mozda u tim visokim krugovima mozda nazire pocetak oporavka svetske i evropske privrede.

Mozda ipak sa 500L pokusavaju da otmu dobar kolac od tog velikog broja nekada bogatih kupaca a sada malo opreznijih, a nudeci kvalitetnijii i atraktivniji a ne tako puno skuplji automobil od dacije i slicnih a sa mogucnoscu dodatnog snizenja cene 500L ukoliko trziste bude zahtevalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrike po zapadnoj Evropi imaju dosta veće troškove proizvodnje nego fabrike po Poljskoj, Slovačkoj, Mađarskoj....a, onda u Srbiji još manje od toga. Fiat, kao i drugi, bi sutra pristao da zatvori jednu fabriku u Italiji i napravi još jednu takvu u Srbiji, ali bi ga pojeli sindikati i italijanska Vlada... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osim VW i Forda, ostali proizvođači automobila, poput GM-a, Peugeot, Renault, Fiat beleže neodrživu stopu produktivnosti, a tržišta ne pokazuju znake oporavka - izjavio je Maks Blanše.

 

Samo da dodam da Ford beleži velike gubitke u Evropi - poslovanje izvlači američka divizija.

 

Ford je u Evropi izgubio 462 miliona dolara u prvom tromesečju, što je, međutim, neutralisano profitom od 2,4 milijarde dolara ostvarenim u Severnoj Americi.

 

 

Zbog zatvaranja fabrike u Belgiji i izmeštanja proizvodnje u Valensiju uveliko kasni (nažalost) proizvodnja novog Mondea (prelep auto) koji se u Americi već uveliko prodaje kao Ford Fusion.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volvo otpušta 2.000 radnika

 

49705-volvo%20v60%201.jpg

 

Volvo je saopštio da će otpustiti oko 2.000 radnika, u vreme kada je objavio podatak o padu prodaje automobila za pet odsto u trećem kvartalu. U saopštenju se navodi da je smanjenje broja zaposlenih deo ranije najavljenog programa za smanjenje troškova. Neto prodaja automobila ove marke u trećem kvartalu opala je na vrednost od 10.2 milijardi dolara, što je za pet odsto manje u poređenju sa istim periodom prošle godine, preneo je AFP. Direktor Volvoa Olof Person rekao je da je treći kvartal protekao u sveobuhvatnoj obnovi proizvodnog kataloga i da kompanija ulazi u novu fazu razvoja, fokusirana na restrukturisanje poslovanja i smanjenje troškova. Volvo ima 112.000 radnika širom sveta, uključujući 16.000 konsultanata i privremeno zaposlenih.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Automobilsko tržište u zapadnoj Evropi u krizi do kraja ove decenije

 

101485-audi%20s8%2011.jpg

 

Automobilsko tržište u zapadnoj Evropi neće izaći iz krize pre kraja ove decenije, rekao je direktor Audija Rupert Štedler. Izjave predstavnika nemačkog proizvođača luksuznih automobila su pesimističnije od onih koje je dao prošlog meseca na autosalonu u Frankfurtu. Štedler je tada rekao da bi moglo da potraje godinu do dve do ubrzanja oporavka automobolskog tržišta u Evropi, preneli su nemački mediji.

Prodaja luksuznih i sportskih vozila kompanije Audi, koja radi u sastavu koncerna Folksvagen, u septembru je povećana za 10 odsto na godišnjem niovu, na 150.300 automobila. Prema informacijama objavljenim početkom meseca, tome je doprineo rast tražnje vozila Audi na tržištima SAD, Kine i Evrope. Za period od januara do kraja septembra fabrika je ostvarila rast prodaje za 7.6 odsto, na 1.18 miliona vozila.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Povećana prodaja novih automobila u Španiji, blagi rast u Francuskoj

 

renault%20megane%2022.jpg

 

Prodaja novih automobila u Španiji u oktobru je povećana za 34.4 odsto u odnosu na isti period prošle godine, saopšteno je iz Nacionalnog udruženja proizvođača automobila. Na mesečnom nivou registrovano je 60.301 novih vozila, a od početka godine zabeleženo je blago povećanje od 1.1 odsto, na 606.736 vozila. Španska vlada nedavno je obnovila podršku ovom sektoru, što je dalo pozitivne rezultate prvi put u poslednje tri godine. ''Domaća tražnja lagano raste, pre svega zahvaljujući olakšicama kao što su zamena staro za novo'', izjavio je direktor Udruženja David Barientos. Podsticaj ''staro za novo'' pokrenut je u oktobru 2012. godine, a produžen je sa dodatnih 70 miliona evra planiranih u budžetu.

U Španiji se nalazi 17 fabrika u vlasništvu deset stranih proizvođača. Automobilska industrija, koja čini oko deset odsto ukupne ekonomske aktivnosti Španije, namerava da podigne proizvodnju sa 2.2 na 2.4 miliona vozila u 2014. godini, a na tri miliona vozila u 2016.godini.

 

Blagi rast prodaje automobila u Francuskoj

Kako prenosi Tanjug, broj prodatih novih automobila u Francuskoj je u oktobru ove godine porastao za skromnih 2.6 odsto. To je saopštio Komitet francuskih proizvođača automobila (CFA). U oktobru je prodato 166.515 novih vozila, što je više za 2.6 odsto u odnosu na septembar kada je takođe zabeležen rast od 3.4 odsto. PSA takođe je imao rast u prodaji i to za 4.1 odsto na mesečnom nivou. Kompanija Renault je prošlog meseca prodala za 5.8 odsto više automobila nego prethodnog meseca. Prodaja američkih automobila kompanije GM u oktobru je zabeležila rast prodaje od 9.4 odsto, japanska Tojota od 5.1 odsto, BMW za 7.2 odsto, južnokorejski Hjundai za 5.8 odsto, Fiat za 2.5 odsto i Dailmer za 2 odsto. Sa druge strane prodaja Fordovih automobila je opala za 8.3 odsto, japanskog Nisana za 7.2 odsto, a VW za 3.6 odsto.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Nastavljen rast prodaje vozila u EU drugi mesec zaredom

 

vw%20golf%209.jpg

 

Prodaja automobila u Evropi porasla je u oktobru, drugi mesec zaredom, saopštilo je Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA). U prošlom mesecu je prema podacima ACEA-e u 26 zemalja Evropske unije (podaci za Maltu nisu bili dostupni) registrovano ukupno 1.004.935 novih automobila, što je 4.7 posto više nego u istom mesecu 2012. To je prvi put od septembra 2011. da potražnja za novim vozilima raste dva meseca zaredom.

 

Većina velikih evropskih tržišta je u prošlom mesecu nastavila uzlaznom putanjom. Tako je nemačko tržište poraslo 2.3 posto, francusko 2.6, britansko četiri a špansko čak 34.4 posto. Jedino veliko tržište koje je zabeležilo pad prodaje je bilo italijansko i to za 5.6 posto. Nemačka je u oktobru ponovo zauzela poziciju najvećeg evropskog tržišta automobila sa 265.441 registrovanim novim automobilom. Drugu poziciju zauzela je Francuska sa 166.495 novih automobila, a treću Velika Britanija u kojoj ih je prodato 157.314.

 

U desetomesečnom periodu zaključno sa krajem oktobra broj registrovanih novih automobila u 26 članica Evropske unije se smanjio 3.1 posto u odnosu na isti period 2012., uz registrovanih 10 miliona novih automobila. U tom periodu svetla tačka među velikim tržištima bila je Velika Britanija, sa skokom prodaje od 10.2 posto. Rast prodaje zabeležila je i Španija od 1.1 posto. Najveći pad, od osam posto, zabeležen je u Italiji, a slede Francuska sa padom od 7.4 posto i Nemačka, gde je prodaja pala 5.2 posto.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Pad prodaje automobila u Francuskoj

 

peugeot%20508%20801.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, prodaja novih automobila u Francuskoj je u novembru opala, zbog smanjene potražnje pre svega stranih modela. Prošlog meseca je prodato 138.298 automobila, što je pad od 4.4 odsto na godišnjem nivou, saopštio je Komitet francuskih proizvođača automobila (CCFA).

''Očekujemo rast prodaje u decembru, zbog čega se nadamo da smanjenje prodaje automobila na godišnjem nivou neće biti veće od šest odsto'', navodi se u saopštenju CCFA. U oktobru, prodaja novih automobila je porasla 2.6 odsto, što je podstaknuto rastom prodaje novih modela PSA Pežo Sitroen. Prodaja PSA Pežo Sitronen je u oktobru povećana 4.5 odsto, Renovih 3.8 odsto, dok je prodaja stranih automobila u proseku porasla 12.9 odsto.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
U EU u novembru povećan broj registrovanih novih vozila

 

vw%20passat%205.jpg

 

Broj registrovanih novih vozila u EU povećan je u novembru, treći mesec zaredom, za 1.2 odsto u odnosu na isti period prošle godine, ali nisu svi proizvođači ostvarili profit. Prošlog meseca u 27 država EU, izuzev Malte, prodato je ukupno 938.021 vozilo, objavilo je Udruženje evropskih proizvođača automobila. Potražnja je ostala velika u novembru u Velikoj Britaniji i Španiji, gde postoji vladin program podrške za kupovinu automobila. Međutim, potražnja je opala u Nemačkoj, Francuskoj i Italiji, prenosi AFP.

U ovom periodu profitirala je kompanija VW koja je registrovala povećanje prodaje od 3.3 odsto, dok je Renault prodao 9.9 odsto više automobila nego u novembru 2012. godine, a Toyota 7.3 odsto više. Nasuprot tome, prodaja automobila kompanije PSA pala je za 1.2 odsto, a pad su registrovale i američke kompanije GM za 3.7 odsto i Ford za 1.8 odsto.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kia će ove godine u Slovačkoj proizvesti više od 300.000 automobila

 

93837-kia%20pro%20ceed.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, fabrika automobila Kia Motors Slovačka je po prvi put za sedam godina dostigla pun proizvodni kapacitet i ove godine će proizvesti više od 300.000 automobila. Više od polovine je terenski model "sportidž", drugi najzastupljeniji model je "kia sid", a desetinu proizvodnje čini malo višenamensko vozilo "kia venga". Najviše automobila slovačka Kia je ove godine izvezla u Rusiju, više od petine. Druga velika tržišta su Velika Britanija (13 odsto) i Nemačka (devet odsto), rekao je portparol Kie, Jozef Bače, a prenose slovački mediji.

 

kia%20zilina%201.jpg

 

Južnokorejska kompanija u slovačkoj fabrici sa 3.800 zaposlenih, u blizini Žiline, ove godine će proizvesti i oko pola miliona motora. Nešto više od polovine će biti benzinci, dok će 48 odsto proizvodnje činiti dizel motori. Proizvodnja u fabrici je tokom sedam godina stalno rasla, rekao je izvršni direktor, Eek-Hi Li, i izrazio nadu da će se tako nastaviti i u narednom periodu. On je podsetio da je od pokretanja serijske proizvodnje 2006. godine kroz kapiju fabrike izašlo milion i po vozila.

Evropski kupci su za to vreme najviše tražili model "kia sid", čija je proizvodnja dostigla više od 848.000 jedinica, što predstavlja 54 procenta. Fabrika je proizvela i više od 529.000 vozila, ili 34 odsto, modela "kia sportidž". Od 2006. do 2013. fabrika u Slovačkoj je proizvela i više od dva miliona benzinskih i dizel motora.

 

Kia je najstarija južnokorejska fabrika osnovana 1994. godine. U devet proizvodnih i montažnih fabrika u pet zemalja sveta godišnje proizvodi vise od 2,7 miliona vozila. Koncern ima više od 47.000 zaposlenih i godišnje prihode iznad 30 milijardi evra.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Smanjena prodaja novih automobila u Nemačkoj u 2013.

 

vw%20tiguan%20exclusive.jpg

 

Registracija novih vozila u Nemačkoj, ključno merilo tražnje u jednom od najvažnijih sektora najveće evropske privrede, zabeležila je pad u prošloj godini, pokazuju danas objavljeni podaci nemačke federalne agencije za motorna vozila KBA. Prema tim podacima, prošle godine je registrovano 2.95 miliona novih vozila, što je za 4.2 odsto niže u odnosu na 2012. godinu, prenosi Frans pres. Samo u decembru 2013, broj novoregistrovanih vozila porastao je 5.4 odsto na 215.320 vozila, u poređenju sa novembarskim padom od dva odsto, navodi se u saopštenju KBA.

 

U Belgiji prodato 486.000 novih vozila u 2013.

Kako prenosi Tanjug, belgijsko tržište automobila u 2013. ostalo je stabilno u odnosu na prethodnu godinu. Prodato je ukupno 486.065 novih vozila, što je svega 0.14 odsto, ili za oko 700 vozila manje nego u 2012, objavila je belgijska Federacija automobilske industrije. Ovo je daleko od rezultata iz 2010. i 2011, kada je godišnja prodaja iznosila više od 570.000 vozila. Uprkos tome, Federacija je zadovoljna prošlogodišnjim rezultatom, budući da su 2010. i 2011. bile posebno povoljne godine zbog vladinih podsticajnih mera za kupovinu automobila, preneo je Suar belžik. Pored toga, brojka od blizu 500.000 prodatih novih vozila na godišnjem nivou, za Belgiju, sa oko 11 miliona stanovnika, sasvim je zadovoljavajuća, dodaje se u izveštaju, imajući u vidu i aktuelnu ekonomsku situaciju.

 

Poređenja radi, Holandija, sa oko 17 miliona stanovnika, ima godišnju prodaju vozila od oko 380.000.

Što se tiče najprodavanijih marki automobila, situacija je nepromenjena u odnosu na 2012. Top listu od pet brendova predvodi nemački proizvođač VW, sa oko 50.000 prodatih vozila, a slede francuske kompanije Renault, Peugeot i Citroen. Opel se nalazi na petom mestu. Snažan rast u prošloj godini ostvarile su marke Dacia (+30 odsto), Mazda (+30 odsto) i Hyundai (+27,3 odsto), a najveći pad imali su Ford (-10,8 odsto), Citroen (-9,0 odsto) i Škoda (-9,4 odsto). U 2014. godini Federacija računa na blagi rast tržišta automobila, očekujući oko 490.000 prodatih vozila.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Decembarski rast prodaje automobila u Francuskoj, Italiji i Španiji

 

renault%20clio%20401.jpg

 

Rast decembarske prodaje automobila u Francuskoj, Italiji i Španiji nagoveštava povećanje potražnje u južnoj Evropi, ali nedovoljno da se izbegne ukupan pad na evropskom tržištu šestu godinu zaredom. Industrijski podaci su pokazali da je registracija novih vozila u decembru 2013. godine porasla za 9.4% u Francuskoj, 18.2% u Španiji i 1.4% u Italiji.

''Postoje jake indicije da se stanje polako popravlja, što je postignuto boljom prodajom novih vozila, cenama polovnih vozila, ali i niskim cenama finansiranja'' rekao je Arndt Ellinghorst, auto analitičar u ISI Group. Povećanje prodaje u Francuskoj je u decembru u najvećoj meri zasluga skoka za čak 38% novoregistrovanih Renaultovih vozila.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
U januaru porasla prodaja novih vozila u Francuskoj

 

101642-peugeot%20308%20111111.jpg

 

Posle snažnog pada u decembru, prodaja novih vozila na francuskom tržištu u januaru tekuće godine porasla je 0.5 odsto, na 125.477 jedinica, saopštilo je Udruženje francuskih proizvođača automobila. Kako prenosi AFP, kompanija PSA (Peugeot Citroen) u istom mesecu ostvarila je rast prodaje od 6 odsto, dok je grupacija Renault zabeležila rast od 12.4 odsto.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Prodaja automobila u EU u januaru 2014. porasla za 5.5 %

 

94636-volkswagen%20golf%20r%20line%2011.

 

Prodaja automobila u Evropi je u januaru ponovo porasla, iako sporijim tempom nego u prethodnom mesecu, saopštilo je Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA), čiji izveštaj pokazuje i snažan skok prodaje u Hrvatskoj. U prošlom mesecu je prema podacima ACEA-e u 27 zemalja Evropske unije (podaci za Maltu nisu bili dostupni) registrovano ukupno 935.640 novih automobila, što je 5.5 posto više nego u istom mesecu prošle godine. To je drugi najslabiji podatak za januar otkad je udruženje ACEA 2003. počelo da prikuplja podatke za proširenu Evropsku uniju. U decembru 2013. u 26 zemalja Evropske unije, bez Malte, broj registrovanih novih automobila skočio je 13.3 posto u odnosu na isti mesec prethodne godine.

 

Većina evropskih tržišta u prošlom mesecu je nastavila uzlaznom putanjom, među kojima i sva velika tržišta. Tako su britansko i špansko tržište porasli za po 7.6 posto, nemačko za 7.2 posto, italijansko za 3.2 posto, a francusko za 0.5 posto. Nemačka je u januaru zadržala poziciju najvećeg evropskog tržišta automobila sa 205.996 prodatih novih automobila. Drugu poziciju zauzela je Velika Britanija sa 154.562 prodatih automobila, a treću Francuska u kojoj ih je prodato 125.454. ACEA je danas prvi put objavila i podatke za Hrvatsku prema kojima je potražnja za novim vozilima porasla u januaru na godišnjem nivou za 29.4 posto, uz registrovanih 2.347 novih vozila.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Prodaja automobila u Evropi u februaru veća za 7.6%

 

86332-toyota%20auris%2011.jpg

 

Ekonomski oporavak Evropske unije odražava se veoma pozitivno i u autoindustriji. Već šesti mesec na evropskom tržištu raste prodaja automobila. U februaru je registrovano 894.730 novih vozila, što je povećanje od 7.6 posto u odnosu na isti mesec prošle godine. Najjači igrač na tržištu Volkswagen, prodao je 7.2 odsto više automobila, dok je najveći rast od čak 14% ostvarila Toyota.

Od TOP 10 proizvođača ''u minusu'' je samo Hyundai, koji je u februaru prodao 3% manje automobila.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Honda otpušta radnike u britanskoj fabrici zbog nedovoljne potražnje

 

Honda%20Civic%202014.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, japanska Honda planira da ukine 340 radnih mesta u fabrici na zapadu Engleske, kao odgovor na slabu potražnju za automobilima u Evropi. Kompanija će smanjiti proizvodnju u fabrici u Svindonu, u kojoj će umesto dosadašnje tri, zaposleni raditi u dve smene, što znači da će broj radnika u proizvodnji biti smanjen za oko 10 odsto, prenosi agencija Frans pres. Većina automobila proizvedenih u fabrici se izvozi, ali prodaja u drugim evropskim zemljama nije snažna kao u Britaniji, navodi Honda. Fabrika, koja će nakon otkaza zapošljavati oko 3.000 ljudi, proizvodi modele Civic, Civic Tourer, CR-V i Jazz za evropsko tržište.

''U proteklih 12 meseci nismo beležili rast kakav smo očekivali. Uz slabu prognozu za narednih nekoliko godina, moramo da smanjimo obim proizvodnje'', rekao je potpredsednik Honde za Evropu, Ian Hauels. Honda u Svindonu proizvodi automobile od 1992.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Renault ukida 7.500 radnih mesta

 

Renault%20Megane%2060.jpg

 

Renault je u sklopu velikog programa restrukturiranja objavio da će tokom tri godine morati da otpusti ukupno 7.500 zaposlenih. Nakon postignutog dogovora sa sindikatima, broj zaposlenih, u prvoj godini sprovođenja mera štednje, smanjen je za 2.500, čime bi trebalo da se ostvari ušteda od 500 miliona evra. Jedan od dogovora sa sindikatima uključuje povećanje proizvodnje u domaćim fabrikama za tridesetak posto, što znači da će se u Francuskoj godišnje proizvesti 710.000 primeraka.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi šef PSA grupacije spas vidi u Kini i najavljuje smanjenje broja modela

 

80336-citroen%20quatre%2011.jpg

 
Kako bi izvukao kompaniju Peugeot-Citroen (PSA) iz krize u kojoj se nalazi, novi šef, Carlos Tavares, planira drastične mere. Jedna od njih je smanjenje broja modela sa sadašnjih 45 na samo 26 do kraja ove decenije. Tavares je prinuđen da znatno smanji ponudu modela koji se trenutno nalaze u prodaji kako bi optimizovao broj platformi i tako snizio troškove razvoja i proizvodnje. U skladu sa smanjenjem broja modela, skratiće se i vreme potrebno za istraživanje i razvoj novih automobila jer će odeljenje koje je zaduženo za ovaj deo posla svoj rad usredsrediti na manji broj vozila. Iako će smanjiti ponudu modela u gami Peugeot-Citroena, Tavares planira da poveća ukupan broj prodatih automobila. Ključno tržište za to je Kina.
PSA planira da uz pomoć zajedničke kompanije sa kineskim partnerom, kompanijom Dongfeng, do 2020. utrostruči proizvodnju svojih vozila u toj zemlji. Da bi postigla taj cilj, francuska kompanija namerava da modernizuje proizvodne procese kako bi dodatno smanjila troškove.
 
preuzeto sa - Auto Blog
 

----------------------------------------

 

Opel očekuje da se vrati na put profita već iduće godine
 
opel%20adam%201.0%2011.jpg

 
Kako prenosi Tanjug, nemački gubitaški proizvođač automobila Opel, filijala američkog Dženeral Motorsa, očekuje da se vrati na put profita već iduće godine. ''Ako sve bude išlo po planu, ne možemo isključiti mogućnost da ćemo u 2015. ostvariti profit'', iako zvanični cilj za to ostaje 2016, rekao je izvršni direktor Opela Karl-Tomas Nojman u intervjuu za Volstrit žurnal, a prenela agencija Frans pres. Opel već godinama beleži gubitke i pokrenuo je duboku restrukturu, zatvorivši fabriku u Antverpu u Belgiji, a krajem godine ugasiće proizvodnju i u Bohumu u Nemačkoj. Nojman navodi da lansiranje novih vozila kao što su modeli Adam i Mokka, polako vraća kupce u Opel.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat-ov recept smanjivanje modela.

Vagenov recept u svakoj kategoriji bar tri modela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi će oni imati po 3, 5, ili 101 automobil po klasi kada ih budu ''štancovali'' kao VW na par platformi. Kako rekoše gore, ''kako bi optimizovao broj platformi''.

Pogledaj koliko modela je Fiat-Chrysler izbacio na platformi na kojoj je napravljena Giulietta, a ona je bila prva na novoj Fiatovoj platformi za C segment. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Proizvođači automobila u panici

 

audi%20q3%20martorell.jpg

 

Ukrajinska kriza promeniće mnoge planove evropskih proizvođača automobila. Tržište od 40 miliona kupaca za ovu godinu je izgubljeno, a pitanje je hoće li i rusko tržište, koje godišnje kupi 3.2 miliona automobila, takođe zapasti u krizu. Nemački i francuski proizvođači su u panici. Prati se svaka vest, jer svako komplikovanje situacije znači nekoliko stotina prodatih automobila manje. Rublja je devalvirala i ruski kupci koji su automobile kupovali od plate za četvrtinu su siromašniji nego prošle godine, što će mnoge od njih naterati da odlože kupovinu ili smanje apetite. Zapadni proizvođači plaše se odmazde Kremlja i poskupljenja gasa koji je motor nemačke industrije. Čak 60 odsto izvoza Rusije čini ovaj energent koji se preko ukrajinske, veoma nesigurne teritorije, prenosi u Zapadnu Evropu, a najviše u Nemačku. S jedne strane, automobili se ne prodaju planiranim tempom, a s druge, mogu i znatno da poskupe zbog veće cene gasa.

 

Bernard Stegreman iz Mercedesa kaže da ta kompanija za sada nema neki određen scenario ako se nešto značajno bude dešavalo. ''Jednostavno, takav poremećaj bio bi pravi poslovni cunami. Mi ne razmišljamo o tome i nadamo se da će političari naći izlaz iz ove krize koji neće uticati na biznis'', ističe Stegreman. Začarani krug koji je godinama funkcionisao u ekonomiji i koji dozvoljava da svako zaradi onoliko koliko doprinese, raspada se, a ekonomisti kažu da će biti potrebno bar pet godina da se situacija dovede u početnu fazu.

 

Našu auto-industriju neće mnogo pogoditi ukrajinska kriza jer se Fiat 500L ne izvozi značajno na rusko i ukrajinsko tržište. Ekonomski analitičar Mark Galager napominje da situacija u vezi sa Ukrajinom može biti izuzetno komplikovana za sve u automobilskoj industriji. ''Čak i ako proizvedemo određenu količinu vozila, a nemamo plasman u Rusiju i Ukrajinu, transport do nekih dalekih tržišta gde mogu da se prodaju biće toliko skup da će pojesti svu zaradu. Mi jednostavno nemamo alternativu'', upozorava Galager. Ukoliko se situacija zaoštri i Rusiji se uvedu sankcije, čak tri miliona radnika u auto-industriji u Evropi ostaće bez posla, a samim tim i naše mikro-fabrike auto-delova mogle bi da stanu ili smanje kapacitet. Ukrajnski eksperiment imaće posledice za sve nas, kažu analitičari, a ko će na kraju platiti ceh, još se ne zna.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Evropa ima prekomerne kapacitete za proizvodnju automobila

 

ford_ka_produkcja_2008_10.jpg

 

Evropa i dalje ima prekomerne kapacitete za proizvodnju automobila i kompanije bi trebalo da ih smanjuju, smatra direktor Forda Alan Mulali. On je u intervjuu Fajnenšl tajmsu podsetio da je godišnja prodaja automobila u Evropi od 2007. do 2013. godine smanjena za oko četiri miliona vozila. Mulali je upozorio da u većini evropskih fabrika proizvodni kapaciteti ne dostižu održivi nivo.

Prodaja automobila u Evropskoj uniji prošle godine je smanjena 1.7 odsto, na 11.85 miliona vozila, pokazali su podaci Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA). To predstavlja pad šestu godinu za redom i najižni nivo od 1995. godine. Tražnja automobila je prošle godine počela da oživljava, tako da prodaja raste osam uzastopnih meseci. U prva četiri meseca ove godine, povećana je 7.4 odsto na godišnjem nivou, na 4.3 miliona vozila. Međutim, analitičari smtraju da rast prodaje podstiču velika sniženja i vladine mere koje veštački povećavaju tražnju.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Pad prodaje automobila u Nemačkoj

 

vw%20polo%20bluegt.jpg

 

Broj registrovanih novih automobila u Nemačkoj u junu je na godišnjem nivou smanjen za dva odsto, saopštila je nemačka asocijacija automobilske industrije VDA. Na najvećem evropskom tržištu automobila registrovano je u junu 277.600 novih automobila, preneo je AFP. Posle majskog rasta prodaje automobila, u junu je zabeležen pad od dva odsto, prenose agencije.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Pad profita Volkswagena

 

97934-vw%20gol%201111.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, Folksvagen zabeležio je pad operativnog profita u drugom tromesečju. Pad je usledio usled nestabilnosti na tržištu zemalja u razvoju i slabih rezultata u Sjedinjenim Američkim Državama, ali je potvrdio svoje godišnje ciljeve. Operativni profit najvećeg evropskog proizvođača automobila u posmatranom kvartalu dostigao je iznos od 3.33 milijarde evra i 3.1 odsto je manji na godišnjem nivou, ali u skladu sa očekivanjima analitičara, preneo je Rojters. U saopštenju se precizira da su nepovoljni devizni kursevi doveli do pada prihoda u istom periodu za 2.2 odsto, na 51 milijardu evra. Slabost valuta na ključnim tržištima zemalja u razvoju dovela je do rasta cena i pada potražnje, objašnjava kompanija, dodajući da je na prodajni rezultat na ovim tržištima uticala i nestabilnost kamatnih stopa, kao i intenzivna konkurencija.

 

Grupacija je ipak zadržala svoju prognozu koju je objavila u februaru o rastu operativne marže za celu tekuću godinu na 6,5 odsto, posle 5,9 odsto u 2013. godini. Ova kompanija, koja poseduje 12 brendova, takođe je potvrdila da će svoj cilj godišnje prodaje 10 miliona vozila, koji je utvrdila pre sedam godina, svakako dostići već ove godine, što znači, četiri godine unapred. Prodaja Folksvagena od početka 2014. zabeležila je pad u dvocifrenim proporcijama u Brazilu, Rusiji i Indiji, zemljama koje su, računajući još i Kinu, u prošloj godini učestvovale sa oko 50 odsto u ukupnoj, rekordnoj prodaji od 9.73 miliona vozila.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×