Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Zatvaraju se fabrike automobila u zapadnoj Evropi? / Evropsko automobilsko tržište

Recommended Posts

Prodaja novih automobila u Nemačkoj pala na nivo iz 1989. godine

 

192843-mercedes a sedan.jpg

 

Nakon novog velikog pada prodaje automobila koji je u junu iznosio 40% u odnosu na isti mesec 2019. godine, Nemačka je na putu da se vrati na nivo od pre tridesetak godina. Prema podacima nemačkog udruženja uvoznika i prodavaca (VDIK), u junu je na najvećem evropskom automobilskom tržištu zabeleženo 220.000 novoregistrovanih vozila. Na osnovu podataka o prodaji u prvoj polovini godine, VDIK procenjuje da Nemačku očekuje pad prodaje novih automobila od 20% na kraju 2020. odnosno predviđa se da će u ovoj godini ukupna prodaja dostići 2.8 miliona vozila.

 

Što je još gore, ova procena se smatra optimističnom. Naime, u prvih šest meseci pad je iznosio 35% pa bi prodaja u drugoj polovini 2020. trebalo da bude znatno bolja kako bi se nadoknadio izuzetno slab rezultat u periodu januar-jun i došlo do prognoziranog minusa od 20% na kraju godine. Sa druge strane, smatra se pozitivnim to što je zabeležena povećana tražnja za elektrifikovanim automobilima. U prvoj polovini 2020. prodato je oko 90.000 ovih vozila, pa se očekuje da će se godina okončati sa rastom od 90% u odnosu na 2019. kada je reč o segmentu automobila na struju i hibridnih modela. Polovina prodatih elektrifikovanih vozila su ona koja se kreću isključivo na električni pogon, dok su preostali hibridi i ''plug-in'' hibridi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U junu usporen pad prodaje novih automobila u Velikoj Britaniji

 

Ford-Focus_Active 111.jpg

 

Broj registrovanih novih automobila u Velikoj Britaniji u junu, mesecu u kojem su ponovo otvoreni mnogi auto-saloni, bio je manji za trećinu u odnosu na isti mesec prošle godine, ali je taj pad ipak manji u poređenju sa martom, aprilom i majem. Kako pokazuju preliminarni podaci britanskog udruženja proizvođača i prodavaca motornih vozila, prošlog meseca je ukupno registrovano oko 145.000 novih vozila, dok je broj registrovanih novih vozila u martu na godišnjem nivou opao za 44%, u aprilu čak za 97%, a u maju za 89%. Za razliku od Engleske gde je prodajnim salonima ponovno otvaranje dozvoljeno od 1. juna, u Velsu i Škotskoj se na to čekalo do 22, odnosno 29. juna, što je takođe uticalo na prošlomesečnu statistiku na nivou čitave zemlje, a sa radom nisu ponovo počele ni sve fabrike automobila, dok neke funkcionišu smanjenim kapacitetom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Junska prodaja automobila u EU manja za 22.3%

 

177908-vw t.jpg

 

Ukupna prodaja na tržištu automobila u Evropskoj uniji, koja je kao i ostatak sveta osetila posledice mera uvedenih usled borbe protiv širenja pandemije koronavirusa, u junu ove godine pala je za 22.3% u odnosu na isti period 2019. godine. Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), u junu ove godine u zemljama EU-a prodata su ukupno 949.722 nova automobila.

 

Najveći pad prodaje automobila u junu je zabeležen u Portugalu 56.2%, a zatim slede Hrvatska sa padom prodaje od 49.4%, Litvanija 40.8% i Grčka 37.2%. Ukupna prodaja automobila u EU u periodu januar-jun 2020. godine je pala za 38.1% u odnosu na isti period prošle godine. Od 27 zemalja članica EU-a, najveći broj novih automobila u junu prodat je u Francuskoj, ukupno 233.814. Zatim slede Nemačka sa 220.272, Italija 132.457 i Španija sa 82.651. Prema najnovijim podacima proizvođača, najviše novih automobila u EU u junu je prodala Volkswagen grupa ukupno 229.973 jedinice, a prate je PSA grupa sa 148.546, i Renault grupa sa 147.488 novih prodatih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche će izgraditi novu fabriku u Slovačkoj

 

183634-porsche m 1.jpg

 

Očekuje se da će Porsche u Slovačkoj izgraditi novu fabriku karoserija automobila, objavio je slovački list Dennik N. U novom pogonu će posao dobiti 1.200 radnika. Slovačka je inače vodeći proizvođač automobila u svetu per capita (po glavi stanovnika) sa 1.1 milion automobila proizvedenih u 2019. godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosečna starost automobila u EU je 10 godina

 

acea vozila.jpg

 

Udruženje proizvođača automobila EU ACEA objavilo je podatke o vremešnosti vozila Evropljana. Ako živite u Luksemburgu vrlo je verovatno da ste skoro kupili novi automobil. To pokazuju podaci koje je ACEA, Evropsko udruženje proizvođača automobila objavilo. Nas, tu jasno nema jer nismo članica Evropske unije, ali kada bismo sutra to postali zauzeli bi samo začelje ove liste.

Naime, poznato je, a to je i objavila Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije prošle godine, da je naš vozni park star 17.2 godine. U poređenju sa Luksemburgom to nije ni malo pohvalno, ali kada se uporedimo sa Rumunima koji imaju prosečnu starost voznog parka od 16.3 i Grcima 15.7 ne bismo bili toliko razočarani, jer ipak su oni Evropa. Šalu na stranu, iako se to nije nikako moglo očekivati Nemačka nije u samom vrhu po starosti voznog parka, iako je ova zemlja najveći proizvođač i kupac automobila u EU. Prosečna starost voznog parka u Nemačkoj je 9.5 godina, a od njih su bolji, pored Luksemburga i Velika Britanija, Irska, Austrija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U evropskoj autoindustriji i proizvodnji delova radi 2.85 miliona ljudi

 

186335-kia proceed.jpg

 

Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA) je objavilo brojke o zaposlenima u tom sektoru. U celoj EU u autoindustriji i proizvodnji delova za automobile zaposleno je 2.85 miliona građana. Najviše ih je u Nemačkoj (882.046), Francuskoj (229.422), Poljskoj (213.708), Rumuniji (190.848) i Češkoj (181.415). U slovenačkoj autoindustriji radi 15.887 ljudi, Mađarskoj više od 100 hiljada, a u Slovačkoj više od 80 hiljada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo u Turskoj raste prodaja

 

fiat aegea 11111.jpg

 

Turska je jedina zemlja u Evropi koja je uspela da poveća prodaju automobila u periodu od januara do juna ove godine, a napredovala je i na listi tržišta sa najvećim brojem prodatih automobila, gde se sa prošlogodišnjeg sedmog pomerila na šesto mesto. Tržište automobila u Evropi zabeležilo je u periodu januar - jun ove godine pad od 38.9% na nešto više od šest miliona jedinica. To je veliki pad od 9.83 miliona u istom periodu godinu dana ranije, navodi se u izveštaju koji su pripremili Tursko udruženje automobilskih distributera (ODD) i Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA).

 

Prodaja je smanjena na svim tržištima Evropske Unije i Evropskog udruženja slobodne trgovine (EFTA) kao i Velikoj Britaniji. Prodaja putničkih automobila pala je za 39.5% na 5.1 milion. Prodaja lakih komercijalnih vozila smanjena je za 33.8% na 758.166 primeraka. Taj broj iznosio je 1.14 miliona u periodu januar - juni 2019. godine. U negativnim brojevima prednjačil Hrvatska jer je prodaja u toj zemlji prepolovljena odnosno pala je za 52.4%. Slede Španija i Portugalija padom od 50% odnosno 48.2%. Evropska automobilska ''lokomotiva'', Nemačka, zabeležila je pad prodaje za 33.9%. Prodaja u Francuskoj pala je za 37.3%, dok je u Velikoj Britaniji smanjena za 48%, u Italiji 45.1%, a u Belgiji 29.6% odsto.

 

Uz plus od 30.4% u odnosu na isti period prošle godine, Turska je postala jedino tržište koje je uspelo da poveća prodaju u prvoj polovini godine. Od januara do juna prodato je 261.896 jedinica, u poređenju sa 200.857 prodanih jedinica u istom periodu godinu dana ranije. Samo u junu Turska je uspela da poveća prodaju za 66% na efektima kampanja za pristupačne kredite i ukidanjem strogih mera restrikcija. U junu ove godine u ovoj zemlji prodato je 72.778 jedinica, a u junu prošle godine taj broj iznosio je 43.899. Pored Turske, Francuska se našla na prvom mestu kao jedino tržište koje je u junu povećalo prodaju za 1.4% u odnosu na isti period prošle godine.

 

Na drugim tržištima, uprkos ukidanju većine blokada uvedenih zbog pandemije virusa korona, prodaja i dalje pada. U junu je smanjena za 24% na oko 1.34 miliona u poređenju sa 1.76 miliona prodatih u istom mesecu 2019. godine. Prodaja putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila smanjena je za 24.1%, odnosno 13.6% pokazali su podaci ACEA. Portugalija je bila najteže pogođeno tržište jer je prodaja u toj zemlji smanjena za 54%, a slede Hrvatska sa 48.8% i Litvanija sa 44.1%

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u EU ponovo opala u avgustu

 

198765-skoda o 45.jpg

 

U zemljama EU je u julu zabeležen oporavak prodaje automobila, ali je u avgustu ponovo usledio pad, saopštilo je Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA).

Kako prenosi Srna, u zemljama Unije u julu je prodato 1.073 miliona vozila, što je za 5.7% manje u poređenju sa istim mesecom 2019. godine, ali je to najbolji rezultat u 2020. godini. Automobilska industrija našla se ove godine u velikim problemima zbog pandemije koronavirusa. ACEA u mesečnom izveštaju navodi da je u julu zabeležen ''relativno mali pad''. U avgustu je ''tržište automobila EU ponovo bilo u snažnijem padu za 18.9%, ali je to bilo manje dramatično nego ranije ove godine'', navodi se u saopštenju. ACEA dodaje da je od početka 2020. godine prodaja automobila oslabila za 32% u odnosu na isti period 2019. godine. Udruženje je u junu prognoziralo pad prodaje na godišnjem nivou za 25%. Najveća kontrakcija zabeležena je na tržištima Španije i Italije gde je prodaja opala za oko 40%. U Francuskoj se kupovalo za 32% manje automobila, a u Nemačkoj je registrovan pad za 28.8%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najzastupljeniji automobili u Nemačkoj

 

vw golf 8 2021.jpg

 

Nemačka savezna kancelarija za motorna vozila (KBA) nedavno je objavila novi izveštaj o deset najčešćih modela automobila koji se kreću nemačkim putevima. Na nemačkim putevima trenutno je u opticaju oko 65.8 miliona motornih vozila, a najveći udeo svih registrovanih vozila je u putničkim automobilima, kojih u Nemačkoj trenutno ima skoro 48 miliona.

 

Volkswagen pokriva najveću populaciju (21.1%) među vlasnicima svih putničkih automobila registrovanih u Nemačkoj. Na nemačkim putevima takođe su veoma dobro zastupljeni Mercedesi (9.4%), Opel (9.1%), Ford (7.3%), BMW (6,8%) i Audi (6.8%). U Nemačkoj je znatno manja populacija onih koji se opredeljuju za strane marke automobila. Najpopularnija marka stranih automobila u Nemačkoj je Škoda koja je u prethodnom periodu (1. januara 2019. - 1. januara 2020.) po tržišnom učešću (4.8%) registrovanih automobila malo zaostala za Audijem. Na drugom mestu među uvoznicima automobila je marka Renault koja trenutno ima 3.7% udela na nemačkom tržištu. Hyundai i Toyota dele treće mesto na ovoj nemačkoj skali (2.7%).

 

Statistike takođe pokazuju da se većina Nemaca pre odlučuje za bezin kao pogonsko gorivoo nego za dizel, jer putnički automobili na benzinski pogon trenutno imaju 65.9% tržišnog udela na nemačkim putevima, a dizeli 31%. Sa druge strane samo 0.3% nemačke populacije registrovanih vlasnika automobila preferira električne automobile. Nešto više (1.1%) je registrovanih vlasnika automobila u Nemačkoj koji cene hibride.

 

KBA je takođe ustanovila da je nemački vozni park u pomenutom periodu dalje stario jer je prosečna starost registrovanih automobila bila oko 9.6 godina, a nemačka flota registrovanih polovnih automobila takođe se povećala za oko 100.000 automobila. Trenutno u Nemačkoj ima oko 857.000 registrovanih putničkih automobila starijih od 30 godina, ali samo 529.000 ima takozvane ''H'' tablice (oldtajmeri).

 

Deset najzastupljenijih modela automobila na nemačkim putevima 1. januara 2020. godine:

  • VW Golf: 3.728.097 komada
  • VW Polo: 1.499.151
  • Opel Corsa: 1.193.801
  • Opel Astra: 1.193.338
  • Mercedes C klase: 1.073.056
  • BMW serija 3: 1.070.649
  • VW Passat: 1.030.519
  • Audi A4: 940.444
  • Ford Fiesta: 876.200
  • Ford Focus: 845.262

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potražnja za novim automoblima u Nemačkoj porasla prvi put od početka pandemije

 

201169-mercedes e 011.jpg

 

Broj registrovanih novih automobila u Nemačkoj je porastao u septembru u poređenju sa istim prošlogodišnjim periodom prvi put od početka pandemije, pokazuju podaci nemačke vlade. U septembru je registrovano 265.227 novih vozila, oko 8.4% više nego u istom mesecu prošle godine, objavila je u ponedeljak nemačka kancelarija za motorna vozila. Glavni razlog po udruženju autoindustrije VDA jeste činjenica da su u septembru prošle godine na snagu stupili novi, stroži globalni standardi o izduvnim gasovima, zbog čega je registrovano manje novih automobila. Tome u prilog govori i podatak da je u septembru proizvedeno 396.300 automobila, 11% manje nego godinu dana ranije.

 

Najslabije su se u prošlom mesecu po podacima prodavala standardna vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, dok je potražnja za električnim vozilima ostala stabilna. Navode da je u septembru registrovano 21.188 vozila sa kompletnim električnim pogonom, gotovo tri puta više nego u istom prošlogodišnjem mesecu. VDA očekuje da će ove godine u Nemačkoj biti registrovano približno za četvrtinu manje novih automobila nego u 2019. godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropsko tržište automobila u septembru zabeležilo blagi rast

 

183486-fiat 500x 11111.jpg

 

Evropsko tržište automobila u septembru je zabeležilo blagi rast, podstaknuto prodajom vozila u Italiji i Nemačkoj. Kako prenosi Beta, broj registrovanih novih vozila je porastao za 3.1% u septembru na godišnjem nivou na 933.987 jedinica, saopštilo je Udruženje evropskih proizvodjača automobila (ACEA). Posle pada od 55.1% odsto u martu, pa 76.3% odsto u aprilu kao posledica izolacije građana i zatvaranja prodavnica vozila, evropsko tržište automobila sporo se oporavlja od posledica pandemije. Septembar je prvi mesec rasta od početka krize, kada tržište profitira od vladinih podsticajnih mera usvojenih u većini većih evropskih zemalja.

 

Oporavak je raznolik prema zemljama, u Italiji je rast 9.5%, u Nemačkoj 8.4%, dok Francuska i Španija i dalje beleže pad od 3% odnosno 13.5%. Peto i šesto najveće tržište EU Poljska i Belgija takodje beleže rast od 8%, odnosno 1%. U prvih devet meseci godine samo 7.06 miliona novih vozila izašlo je na ulice zemalja EU, odnosno gotovo 2.7 miliona vozila manje nego u istom periodu 2019. godine ili minus 28.8%. Udruženje ACEA predviđa istorijski pad isporuke vozila od 25% za celu 2020. godinu. Pre pandemije u januaru organizacija koja okuplja 16 aktivnih proizvođača u Evropi predvidjala je pad od 2% posle šest uzastopnih godina rasta koje su dovele tržište automobila blizu njegovog najvišeg nivoa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hrvatska sa najsnažnijim padom potražnje za automobilima u EU

 

178681-zg sajam.jpg

 

Potražnja za novim automobilima u Hrvatskoj je u prvih 10 meseci ove godine pala najsnažnije među zemljama EU-a, a pandemija koronavirusa teško je pogodila i potražnju na nivou Unije, pokazali su podaci automobilske industrije. U periodu od januara do oktobra u 26 zemalja EU-a (bez Malte) registrovano je ukupno osam miliona novih automobila, što predstavlja pad za 26.8% u odnosu na isti prošlogodišnji period, saopštilo je Udruženje evropskih proizvođača automobila ACEA.

 

''I u prvih deset meseci ove godine covid 19 je ostavio trag bez presedana na potražnji za automobilima'', zaključuje Udruženje. Među vodećim tržištima najviše je pao broj registrovanih novih automobila u Španiji, za 36.8%. Sledi Italija sa padom potražnje za 30.9%, Francuska sa 26,9% i Nemačka gde je smanjena 23.4%. U Hrvatskoj je u u periodu od januara do oktobra prema ACEA-inim podacima registrovano ukupno 31.348 novih automobila, što predstavlja pad za 43.5% u odnosu na isti prošlogodišnji period, najveći među zemljama Unije.

 

Novi udarac u oktobru

Nakon kratkotrajnog oporavka u septembru, kada je potražnja za novim automobilima u EU porasla 3.1%, oktobar je ponovo doneo pad budući da je nekoliko zemalja ponovo uvelo ograničenja kako bi suzbile novi talas zaraze covidom 19. U 26 zemalja EU-a je registrovano 953.316 novih automobila, za 7.8% manje nego u istom prošlogodišnjem mesecu, saopštava ACEA. Broj registrovanih novih automobila je pao u svim zemljama EU-a osim u Irskoj i Rumuniji, pokazuje izveštaj ACEA-e. Među četiri najveća tržišta daleko najveći pad potražnje za novim automobilima je zabeležila Španija, za 21%. U Francuskoj je smanjena 9.5%, a u Nemačkoj samo 3.6%. U Italiji je bila gotovo na nivou prošle godine. Najveći pad potražnje beleže Letonija i Slovačka za nekih 29%. U Hrvatskoj su u oktobru prema podacima ACEA-e registrovana 3.102 nova automobila, za 24% manje nego u istom prošlogodišnjem mesecu. U septembru je njihov broj pao 12.8%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tržište automobila u Francuskoj palo na najniži nivo u poslednjih 45 godina

 

203268-citroen c5 c 003.jpg

 

Tržište automobila u Francuskoj, teško pogođeno krizom izazvanom novom vrstom koronavirusa, palo je na najniži nivo u poslednjih 45 godina. Udruženje proizvođača automobila Francuske (CCFA) saopštilo je da je broj novih vozila u prometu u novembru manji za 27.03% u odnosu na prethodni mesec, što predstavlja četvrto uzastopno smanjenje na tržištu automobila. Prethodno je najveći pad broja novih vozila u prometu zabeležen davne 1975. godine. Portparol CCFA-e Fransoa Rudije izjavio je kako najnovije procene govore da će francusko tržište automobila na nivou cele 2020. godine zabeležiti pad od 25% do 30%. Dodao je da se i u decembru mogu očekivati određene neizvesnosti i problemi na tržištu automobila. ''Međutim, ne mislimo da će pad na nivou cele godine biti veći od 30%, što bi zaista bila katastrofa'', kazao je Rudije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Švedskoj u novembru prodato više plug-in nego konvencionalnih automobila

 

tesla model 3 giga.jpg

 

U novembru je u Švedskoj oboren rekord kada je u pitanju prodaja automobila ''sa priključkom''. Naime, u sektoru putničkih vozila, tržišno učešće elektrifikovanih automobila je iznosilo čak 38.7%, što je značajno više u poređenju sa 14% iz novembra 2019. Sa druge strane, prodaja tradicionalnih (benzinskih i dizel) modela je pala na 37.1%, što znači da su modeli sa elektiričnim priključkom po prvi put po prodaji nadmašili ''tradicionaliste''. Inače, ukupno automobilsko tržište ove skandinavske zemlje je palo za 12.9%, pišu Vrele Gume.

 

Pre samo dva meseca (septembar), kada je prodaja konvencionalnih (nehibridnih) automobila pala ispod 50% ukupnog plasmana po prvi put, tržište elektrifikovanih vozila se dodatno ubrzalo, nadmašivši benzince i dizelaše. Na modele ''sa priključkom'' se u novembru odnosila prodaja od 10.237 primeraka (od ukupno 26.500). Veći doprinos su dali plug-in hibridi (PHEV) sa 28.5% udela, dok su baterijski modeli zauzeli 10.2% tržišnog kolača. To znači da da imamo neznatno proporcionalno povećanje prodaje BEV-a u poređenju sa novembrom 2019. Kumulativni udeo plug-in četvorotočkaša u 2020. sada iznosi 29.9%, što je dramatičan porast u odnosu na 11,5% u istom periodu prošle godine. Kao i u septembru, tako je i u oktobru i novembru udeo plug-in modela bio značajno iznad 30% - 34.3, 36.2, odnosno 38.7%. Očekuje se da u decembru bude probijena brojka od 40% tržišnog udela.

 

BEV bestseler u Švedskoj je Tesla Model 3, mada je najbolje prodavani model u novembru bio Volkswagen ID.3, koji se zajedno sa Polestarom 2 ubrzano penje uz lestvicu, a treba podsetiti da su isporuke nemačkog modela započele tek krajem leta. Industrijska asocijacija BIL Sweden, upozorava da bi buduće promene u poreskoj politici mogle da uspore rast plug-in automobila u 2021. mada se predviđa da će udeo od oko 30% biti zadržan. BIL Sweden kaže da će ostvarivanje tržišnog udela od 40% biti moguće naredne godine ukoliko ne dođe do promena vezanih za poreske povlastice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potražnja za automobilima u Evropi pala za 25% na početku 2021.

 

seat r 5.jpg

 

Potražnja za automobilima u Evropi je u januaru potonula gotovo za četvrtinu, odražavajući obnovljene mere suzbijanja pandemije koronavirusa, pokazali su tek objavljeni podaci automobilske industrije. U 26 zemalja EU-a (bez Malte) registrovan je u prvom ovogodišnjem mesecu 726.491 novi automobil, što je 24% manje nego u istom mesecu 2020. pre izbijanja pandemije koronavirusa, izračunalo je udruženje evropskih proizvođača automobila. Među četiri najveća tržišta daleko najveći pad potražnje beleži Španija gde je bila upola niža nego na početku 2020. U Nemačkoj je registrovano za trećinu manje novih automobila nego u prvom mesecu 2020. a u Italiji 14% manje. Najblaži pad je zabeležila Francuska od 5.8%. Rast potražnje ima samo Švedska za 22.5%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropska potražnja za automobilima snažno pala i u februaru

 

audi hungaria.jpg

 

Evropska potražnja za automobilima je ponovo snažno pala u februaru pod uticajem mera suzbijanja pandemije koronavirusa, pokazuje izveštaj udruženja proizvođača automobila ACEA. Ukupno je u 26 zemalja EU-a (bez Malte) u februaru registrovano 771.486 novih automobila, najmanje u tom mesecu od 2013. godine. Podatak pokazuje pad evropske potražnje za automobilima gotovo za petinu na godišnjem nivou. U januaru je potonula 24%.

 

Mere ograničenja i neizvesnost zbog pandemije su zakočile potražnju i u drugom mesecu 2021. godine, konstantuje udruženje, ukazujući na pad potražnje na sva četiri vodeća evropska tržišta. Najsnažnije je pala potražnja u Španiji za 38.4%. Slede Francuska, Nemačka i Italija gde se smanjila otprilike za petinu. Najblaži pad je zabeležila Italija koja je registrovala 12% manje novih automobila nego u istom prošlogodišnjem mesecu. U prva dva ovogodišnja meseca u 26 zemalja EU-a je registrovano ukupno 1.4 miliona novih automobila, za 21.7% manje nego u istom periodu 2020. neposredno pre izbijanja pandemije koronavirusa.

 

Među četiri vodeća evropska tržišta najviše je januaru i februaru potonula potražnja za novim automobilima u Španiji, gde je gotovo prepolovljena. Sledi Nemačka gde je smanjena za četvrtinu. Francuska i Italija su zabeležile blaži pad za 14.2 odnosno 13.1%

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potražnja za novim automobilima u EU još uvek daleko od pretpandemijskog nivoa

 

fiat 500 google 02.jpg

 

Potražnja za novim automobilima u EU je u aprilu bila značajno viša nego u istom prošlogodišnjem mesecu na samom početku pandemije, ali još uvek zaostaje za pretpandemijskim nivoom, pokazao je izveštaj ACEA-e. U aprilu je u 26 zemalja EU-a (bez Malte) registrovano 862.226 novih automobila, trostruko više nego u istom prošlogodišnjem mesecu kada su vlade počele da uvode stroge mere zatvaranja kako bi suzbile širenje koronavirusa. Skok tako proizlazi iz niske osnove za poređenje u 2020. godini, dok je ukupan broj registrovanih automobila još uvek za 300 hiljada manji nego u aprilu 2019. napominju u udruženju evropskih proizvođača automobila.

 

Potražnja je u aprilu beležila dvocifene ili čak trocifrene stope rasta u mnogim zemljama EU. Među glavnim tržištima izdvaja se Italija gde je bila 34 puta veća nego u istom mesecu prošle godine. U Španiji je bila veća 19 puta, pokazuju podaci ACEA-e. U Francuskoj je gotovo usedmerostručena, a u Nemačkoj gotovo udvostručena. U poređenju sa aprilom 2019. pala je 38% u Francuskoj, za 36% odnosno 34% u Španiji i Nemačkoj. U Italiji je smanjena za 25%.

 

Skok u prva četiri meseca

U periodu od januara do aprila potražnja u EU je bila veća za četvrtinu nego u istom prošlogodišnjem periodu, uz registrovanih 3.4 miliona novih automobila, a posebno se oporavila u aprilu i u martu, primećuju u ACEA-i. Među vodećim tržištima je najviše skočila u Italiji i Francuskoj, za 68.4% odnosno za 51%. Aprilski rezultati su prvi put u ovoj godini doneli Španiji i Nemačkoj pozitivan rezultat, kroz poređenje prva četiri ovogodišnja meseca sa istim prošlogodišnjim periodom, koje pokazuje 18.8% rast potražnje u Španiji, i 7.8% rasta u Nemačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Velikoj Britaniji porasla prodaja novih vozila

 

211229-mini c 05.jpg

 

Broj britanskih registracija novih automobila je porastao u maju oko 670% u odnosu na isti mesec prošle godine, kada su saloni bili zatvoreni zbog mera zaključavanja, pokazali su preliminarni podaci objavljeni u petak. Trgovci su vrata klijentima u Engleskoj otvorili 12. aprila ove godine. Tokom maja 2020. saloni vozila su zbog pandemije bili zatvoreni. Prema podacima britanskog Društva proizvođača i trgovaca motorima (SMMT), u prošlom mesecu je prodato oko 156.000 automobila građanima, a prodaja kompanijama je pomogla daljnjem poboljšanju performansi. Ukupan broj prodatih vozila u maju 2019. je iznosio 183.724 komada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potražnja za novim automobilima u EU skočila u maju

 

seat leon2020 009.jpg

 

Potražnja za novim automobilima u EU je u maju bila za 53% viša nego u istom mesecu 2020. kada su vlade uvele stroge mere suzbijanja pandemije, ali je još uvek daleko od pretpandemijskog nivoa, pokazuju podaci udruženja proizvođača ACEA. U maju je u 26 zemalja EU-a (bez Malte) registrovano 891.665 novih automobila, za 53.4% više nego u istom periodu prošle godine, objavila je ACEA. U aprilu je potražnja bila više nego trostruko veća nego u istom prošlogodišnjem mesecu.

 

Snažan skok potražnje u aprilu i maju je rezultat niske uporedne osnove u istom prošlogodišnjem periodu kada su vlade uvele stroge mere kako bi zaustavile prvi talas pandemije. U poređenju sa majem 2019. broj registrovanih automobila je niži za 400.000, napominju u udruženju evropskih proizvođača automobila. U aprilu je bio niži za 300.000 nego u istom mesecu 2019. Potražnja je u maju snažno porasla u mnogim zemljama EU-a, a među vodećim tržištima najveći rast na godišnjem nivou je zabeležila Španija gde je gotovo utrostručena. U Francuskoj je uvećana za 46.4%, a u Nemačkoj za 37.2%.

 

Prolećni skok

U periodu od januara do maja potražnja je u EU bila veća za 29.5% u odnosu na isti prošlogodišnji period, uz registrovanih 4.3 miliona novih automobila. Skok potražnje u martu, aprilu i maju je nadjačao oštar pad u prva dva ovogodišnja meseca, objašnjavaju u ACEA-i. Sva četiri vodeća tržišta su beležila dvocifrene stope rasta potražnje, a grupu predvodi Italija sa 62.8%. Sledi Francuska sa 50.1%, te Španija i Nemačka sa 40% odnosno 12.8%,

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skromniji rast potražnje za novim automobilima u EU u junu

 

seat tarraco vw.jpg

 

Potražnja za novim automobilima u Evropskoj uniji je u junu porasla znatno skromnije nego u maju, odražavajući popuštanje mera zatvaranja na početku prošlog leta, pokazali su podaci udruženja proizvođača ACEA. Potražnja za novim automobilima u EU je u junu porasla 10.4% u poređenju sa istim mesecom 2020., uz registrovanih nešto više od milion novih automobila, pokazuju podaci udruženja proizvođača automobila ACEA. U maju je prodaja skočila 53.4%. Znatno skromniji rast u junu otkriva popuštanje mera zatvaranja u istom prošlogodišnjem mesecu, nakon strogog majskog lockdowna. Među vodećim tržištima je najsnažnije porasla potražnja u Njmačkoj, za četvrtinu u odnosu na prošlogodišnji jun. Sede Španija sa 17.1% i Italija sa 12.6%. Francuska je jedina u toj grupi beležila pad potražnje, za 14.7%

 

Pandemijski efekat

U prvoj polovini ove godine potražnja za novim automobilima je u EU bila za četvrtinu veća nego u istom prošlogodišnjem periodu, uz gotovo 5.4 miliona registracija. To je još uvek 1.5 miliona manje nego u prvoj polovini prepandemijske 2019. godine, ističu iz ACEA-e. Među vodećim tržištima najveći rast potražnje je beležila Italija za 51.4%. Slede Španija sa 34.4%, Francuska sa 28.9% i Nemačka sa 14.9%

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U julu rast prodaje vozila u Rumuniji

 

dacia duster 2022 04.jpg

 

U Rumuniji je u julu ove godine registrovano više od 17.500 vozila, što je za 20.3% više u odnosu na isti mesec 2020, objavilo je Udruženje proizvođača i uvoznika automobila (APIA), pozivajući se na podatke Direkcije za vozačke dozvole i registraciju vozila (DRPCIV).

 

Od ukupnog broja, 15.493 su bili novi automobili, što je za 19.6% više nego u julu prošle godine, kada je bilo registrovano 12.950 novih vozila. Tokom minulih sedam meseci u 2021, broj registracija novih automobila je povećana za 1% u poređenju sa istim periodom lani. Sa druge strane, u Rumuniji je od januara do kraja jula tekuće godine registrovano 235.188 polovnih vozila, ili za 11% više nego u odgovarajućem periodu 2020. Što se tiče registracija novih komercijalnih vozila (lakih teretnih vozila, pikapova, minibuseva i autobusa, kao i specijalnih dostavnih vozila), njihov broj je u julu porastao za 25.3% procenta na godišnjem nivou na 2.078 jedinica, čime je ukupno povećanje u dosadašnjem toku godine dostiglo 27.5%, dodaje se u informaciji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najmanja proizvodnja automobila u Velikoj Britaniji u poslednjih 65 godina

 

198973-aston dbx fab 002.jpg

 

Proizvodnja automobila u Velikoj Britaniji je pala u julu za 37.6% na 53.438 komada, u odnosu na isti isti mesec prošle godine, što je najmanja mesečna proizvodnja u poslednjiih 65 godina, pokazuju podaci Britanskog društva proizvođača i trgovaca automobilima (SMMT). Pad je posledica pandemije i globalne nestašice elektronskih mikro-sklopova, napominje SMMT.

Svaki četvrti automobil koji je u Britaniji u julu sišao sa proizvodnih traka bio je električni ili hibridni. Prema predviđanjima SMMT-a, u Velikoj Britaniji će ove godine biti proizvedeno nešto više od milion automobila, oko 16% više više nego prošle godine, a 2022. godine bi trebalo da ih bude 1.1 milion, što je manje nego 2019. godine kada je proizvedeno 1.3 miliona automobila. Izvršni direktor SMMT-a Mike Haves kaže da se britanski proizvođači automobila i dalje suočavaju sa velikim poteškoćama, a obnovu proizvodnje otežava globalna nestašica delova. Poziva vladu da izađe u susret industriji i smanji poreze.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drastičan pad prodaje novih automobila u Nemačkoj

 

Mercedes-Benz-GLA 01.jpg

 

Ako prodaja na najvećem tržištu automobila u Evropi naglo opada, znajte da se nešto događa.

Problemi sa isporukom čipova sve više utiču na proizvođače. Prosečna prodaja je u avgustu pala na nivo iz 1992. godine. U osmom mesecu 2021. godine na nemačkom tržištu prodato je 193.307 automobila. Ovo je drastičan pad u odnosu na prethodni period i ujedno najgori avgust od 1992. godine. Prema rečima predstavnika udruženja uvoznika VDIK, trenutni rezultati u sektoru privatnih kupaca pali su za 16%. 

 

Stvar je u tome što kupci žele da kupe nove automobile, ali to nije moguće. Nedostaci u isporuci poluprovodnika rezultirali su zastojima u fabrikama. Kao rezultat toga, trgovci nisu u mogućnosti da ispune mnoge narudžbine. Treba međutim napomenuti da nisu svi. Postoje brendovi koji su se do sada uspešno odupirali krizi. Primer sa nemačkog tržišta je Suzuki, koji je u avgustu zabeležio rast od 37%. Tesla takođe odlično posluje sa rastom od 34%, dok je Mazda 19% u plusu. Najviše je stradao Jeep sa smanjenjem od 59%, Dacia 57% i Mercedes 50%. Volkswagen, je pored pada od 17% i dalje ostao najpopularnija marka na domaćem tržištu. Nažalost, nema znakova da će se situacija uskoro značajnije poboljšati. Mnogi proizvođači mogu da završe ovu godinu sa izuzetno lošim rezultatima. Najveće žrtve su, međutim, kupci koji moraju da biraju iz vrlo ograničene ponude.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dramatičan pad prodaje automobila u Evropi

 

volkswagen gti 1.jpg

 

Prodaja automobila u Evropi se smanjuje, nakon nekoliko meseci blagog oporavka prodaja je zaustavljena zbog nedostatka čipova pa se više ne može meriti ni s prošlogodišnjim pandemijskim rezultatima. Registracije novih automobila su pale 18% u avgustu i 24% u julu u odnosu na prošlogodišnje nivoe, saopštilo industrijsko udruženje ACEA. Prodaja je sada porasla za samo 13% u prvih osam meseci 2021. godine, ali treba uzeti u obzir da je 2020. cela Evropa bila u lockdown-u od proleća do leta i da saloni gotovo da nisu radili. Svi su se nadali da će 2021. biti godina oporavka i snažnog uzleta, ali to se ne dešava, a razlog je jednostavan. Automobilsku proizvodnju uništava globalna nestašica poluprovodnika. Kraj se ne vidi.

 

Zato proizvođači automobila sada daju prioritet svojim najunosnijim modelima jer je broj vozila koja mogu proizvesti ograničen. Brojke u julu i avgustu su najgore u dva meseca od kraja ekonomske krize u evrozoni 2013. godine. Pad je bio veliki, a najveća evropska tržišta automobila - Nemačka, Francuska, Velika Britanija, Italija i Španija su sva zabeležila dvocifene padove svakog meseca. Među najvećim proizvođačima automobila, evropska prodaja pala je prošlog meseca 14% za VW grupu, 29% za Stellantis i 23% za Renault. Registracije su pale za 38% za Daimler i 18% za BMW.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italija izdvojila još 100 miliona evra za subvencionisanje kupovine vozila koja manje zagađuju okolinu

 

203810-fiat 500e 04.jpg

 

Italija je izdvojila dodatnih 100 miliona evra za subvencionisanje građana koji žele da ove godine kupe vozila koja manje zagađuju okolinu, izjavio je ministar industrije Đankarlo Đorđeti. Ova mera je deo šire uredbe o ekonomskim podsticajima, koju je italijanska vlada odobrila.

 

Sredstva će se uglavnom dodeljivati za kupovinu električnih i hibridnih automobila, ali će biti dostupna i za male i srednje automobile, kao i za komercijalna vozila i polovne aute koji imaju motore Euro 6 sa niskim emisijama gasova, rekao je Đorđeti. Nova sredstva dolaze preko 800 miliona evra koje je Rim već izdvojio ove godine za podsticanje kupovine ekološki prihvatljivih vozila. Registracije novih automobila u Italiji su pale u septembru za skoro 33%, prema podacima Ministarstva saobraćaja objavljenim ovog meseca. To je treći uzastopni mesec pada prodaje novih automobila u Italiji, budući da globalna nestašica mikročipova sputava postpandemijski oporavak auto industrije i primorava proizvođače vozila na smanjenje proizvodnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...