Jump to content
FAS Goran
sashicus

Lancia Lybra 1.9 JTD - problem sa nivoom ulja / oil level

Recommended Posts

Presao sam tacno 8500 km od zamene, redovno proveravam, ali nisam zadnjih 1000km otprilike. Malopre mi se pojavila crvena slicica na displeju sa skicom sipkice za ulje i kapljicom na dnu, a onda se pojavilo na vrhu ekrana obavestenje cini mi se: "CHECK OIL LEVEL" a ispod natpisa kao skala na kojoj je ulje bilo skoro na min. 

Bio sam blizu kuce, stigao, i nakon 20 minuta proverio - ulje je bilo tacno na polovini merne sipke, isto kao kada je sipano.

Nakon toga dao kontakt - nista, upalio auto - nista, sve u redu.

Da li je samo bio neki gremlin ? ili ima veze sa necim drugim? mozda nivo ulja u menjacu? 

 

p.s. vervatno se slucajno potrefilo, ali bas tada mi je zasvirao onaj zvucni signal (tri uzastopna piska) kao kada se temp. spusti na 3 stepena...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šipka je zvanični merni instrument.

Puno žica pa zatupi po hladnoći.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto rece Ivan,sipka je jedina merodavna. Ja ne obracam paznju puno na te crtice. Meni sw cak desi da nekad pokaze 3 kapljice pa 4 pa 5...Ja odma posle toga vadim sipku i mirna dusa. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozda nisam trebao da otvaram novu temu, ali sam prelistao sve iz tehnickih problema i nisam nasao nista slicno...

elem, jutros sam napravio 30-ak kilometara, proverio ulje pre i posle, sve u najboljem redu.

hvala Vam, sada mogu d'odanem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odseces g.....o od senzora i stavis otpornik 4.7 do 8.2 ohm, i vise nikada nece da ti signalizira nizak nivo ulja koji se, inace, meri sipkom...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uradio sam servis ali mi se pali oil level pa onda crvena lampica na bordu ka sipka sa kapljicom ulja sta bi moglo biti?

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kom autu sa kojim motorom? Sipao si koje ulje? 

 

Pronađeš sliku crvene lampice na netu ili je uslikaš pa postaviš... to što tebi liči na šipku za ulje može da bude lampica od ubrizgavanja... ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je Libra jtd u pitanju:

 

Samo jtd ima davač nivoa ulja u karteru (benzinci nemaju). Ako je na centralnom displeju ispisano Oil level (Livelo olio) i svetli lampica sa mernom šipkom (isto na centralnom displeju), ugasi motor i proveri nivo ulja - znaš već ono, šipka i krpa. Kažeš da si radio zamenu ulja. U karter staje nešto malo manje od 5l. Da li si sipao potrebnu količinu? Posle provere nivoa ulja mernom šipkom, dolij ako treba. Proveri da li su svi konektori oko motora u dobrom spoju.

 

Ako je na mernoj šipki nivo malo iznad sredine na markeru onda je problem u davaču nivoa.

 

Da li si davao kontakt sa ispuštenim uljem?

 

Sa ugašenim motorom skini kleme sa akumulatora i sačekaj oko 30 minuta. Vrati sve kako je bilo.

 

Startuj motor, ako je upozorenje i dalje ispisano obiđi boljeg majstora koji ima dijagnostiku. Moguća je nečistoća unutar davača, kvar davača ili loši kontakti.

 

Ako ništa ne pomaže, A LAMPICA ZA PRITISAK ULJA se uredno gasi posle prihvatanja motora, teraj tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se lampica za pritisak ulja (crvena, na tabli) ne gasi - odmah zaustavi motor. Ni slučajno ne pokučavaj da voziš.

 

Nemoj da misliš da je sve u redu, a da davač nije u redu. Ako i davač nije u redu, odmah ga zameni / popravi, zato što je indikacija pritiska ulja NAJVAŽNIJA od svega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod mene se palio check oil level i sve kao sto si ti oipisao kada sam ostao bez ulja u mjenjacu,znaci osim ulja u karteru provjeri mjenjac,na njemu postoji mala sipkica za mjerenje poput one u karteru,moze se izvaditi i odozgo rukom kraj akumulatora iako malo teze,najbolje je na kanal pa ispod izvaditi i provjeriti ulje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitam problematiku Fiat/Lancia dizel motora, apsolutno sve te stvari se javljaju i kod Iveco kamiona i ovo sa nivoom ulja i motorčići od klapni, elektro instalacija do sijalica koje kuda, problemi sa pokazivanjem nivoa goriva. Sve je veoma približno i kod jednih i drugih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neke stvari su rekao bi i ne odgovorno uradili imao sam u kamionu slučaj jedne male polugice cca 8-9cm probušene na krajevima i ona je otvarala klapnu grejanja za dole, na je se slomila i praktično rezultat u nge duva leden vazduh a gore topao, užas. Način zamene 2 električara i komplet sve od leve do dessne strane sem volana je moralo da se izbaci napolje da bi to zamenio. Slično je i sa motorčićima za klapne. Istog su oblika jedina razlika je 12/24V ništa više :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se ovo obavestenje javlja cesto, na svakih par dana, ulje stoji preko pola, ulje u menjacu nisam kontrolisao. Jel ima jos neko znacenje ovo obavestenje ili da ne brinem mnogo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...