Jump to content
FAS Goran
beli_Punto

Koliko vredi ljudski život?

Recommended Posts

Ne moze se napraviti zakon koji ce predvideti sve sto moze neka budala da ucini - npr. pod dejstvom alkohola, droga i sl... ali treba nacin kaznjavanja promeniti. Procitao sam davno, tako da sam zaboravio gde, da su kazne u nekim zemljama proporcionalne primanjima. Nije ista kazna za nekoga ko ima minimalac i nekoga ko zaradjuje milione. Dok je kod nas aktuelan sistem naplate fiksnih kazni dotle ce se bogatasi bahatiti. Treba naterati sve da da paze, jer kad ih udaris po dzepu (a ne pomazis), drugi put ce razmisliti da li ce voziti brzo i postovati propise ili ne...

Ali o cemu mi pisemo, kad i na ovom forumu ima onih koji javno priznaju da voze preko ogranicenja. Postavljam pitanje zasto vi (kolege) na forumu vozite nepropisno? Po cemu na vase (ne)postovanje propisa treba gledati sa odobravanjem, a na tudje ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sudjenje ima da se razvuce do besvesti,bice i menjanja iskaza svedoka kada im ulete pare. Uglavnom pravda nece biti zadovoljena osim ako otac odluci da je uzme u svoje ruke. :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

po kom dzepu ... sta ce roditeljima ove nesrecne devojke koja jos nije ni pocela da zivi biti bolje ako ovakav nedovrseni skot plati milion drzavi ... samo duga robija moze da nas spase ... ili krv za krv ili do kraja godine Zabela !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mene je zacudilo da su se prijavili, jer je mogao da plati nekomo 500,000e da kaze da je on vozio auto. Sluzbeni auto, ko zna ko je vozio....kazna mislim da ce biti 2god uslovno :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad je kasno za njega, ali da je pre toga platio koje milionce verovatno ne bi do ovoda doslo, nego bi i on pazio... ovako, zna da mu je svaka kazna kao baksis, pa sto bi pazio... i na kraju dodje do ovog! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videli smo u paparaco lovu gomilu snimaka bahatih vozaca a niko od njih nije kaznjen. Gazi bre sirotinju kad nismo nizasta.

Edited by Dr. Tuborg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postavljam pitanje zasto vi (kolege) na forumu vozite nepropisno? Po cemu na vase (ne)postovanje propisa treba gledati sa odobravanjem, a na tudje ne?

 

Mislim da se ne može tako generalizovati, mnogo je različitih situacija. Postoje deonice gde je neko govedo stavilo znak 40 ili 50 samo kako bi ti Policija uzimala pare, a ne zato što je tu bilo šta opasno...što se pokazuje statistikom na toj nekoj deonici koja kaže da tu nema povređenih, poginulih, materijalne štete...ali ima novog asfalta i eto čika policajca da pišu kaznu.
 
Pričam sada načelno, nema veze sa ovim poslednjim konkretnim slučajem.
Zabluda je (koja se najviše gura preko TV i raznih domaćih emisija) kako je brzina ustvari najveći problem bezbednosti u saobraćaju. 
Ako je već tako, onda imamo veeeeoma efikasno rešenje. Da ukinemo motorna vozila, samo Vojska, Policija i druge hitne službe da imaju i javni prevoz koji voze profi vozači. Sve ostalo da se zabrani, pa da idemo peške ili biciklom i eto...neće biti povređenih kao što danas ima.
 
Nije brzina najveći problem. Kod nas je 50 u naseljenom, 80 van naseljenog mesta, 100 na putu rezervisanom za motorna vozila i 120 na autoputu.
200 kilometara zapadno u Hrvatskoj, ograničenje je 70 u naseljenom, 90 van naseljenog mesta i 130 na autoputu. Je l' su oni sada ludi što je u naseljenom 70 na sat ograničenje...
Malo više stotina kilometara severnije i imamo autoputeve bez ograničenja brzine. 
Ali, tamo gde je švaba stavio da je bez ograničenja brzine ne može na taj autoput da uleti krava, ili ovca jer je autoput ograđen žicom...što i kod nas putari treba da urade jer su na to dužni, plaćamo putarinu...ali eto...kradu i kraduckaju, pa tako imamo ovo na autoputu:
 
 
Ovo je još i međunarodni koridor.
 
Isto tako, švaba ne samo da je ogradio autoput da ne može životinja da uleti, nego je napravio i ravan autoput, a on ostaje ravan i posle 2, 3, 5 godina jer nije stavio završni sloj asfalta debljine 3, 4 cm kao što kod nas rade pa eto kolotraga u srednjoj traci posle par godina. I kod nas postoje propisi koji kažu koliko mora da bude debeo završni sloj asfalta, onaj gazeći, ali opet...kradu i kraduckaju, onaj koji na kraju treba da potpiše papir kako je sve urađeno kako treba dobije svoj deo od krađa i kraduckanja i eto nama autoputa i kolotraga na njemu posle 2 godine. Onda padne kiša, mrak, autoput neosvetljen, voziš ispod ograničenja...i šta se dogodi kada sa 80 ili 90 na sat uletiš u kolotrag pun vode? Desi se katastrofa koja bude na dnevniku jer eto vozač nije prilagodio vožnju uslovima puta...
 
Isto tako, švaba ne samo da je ogradio autoput i napravio gazeći sloj asfalta dovoljno debeo kako bi taj autoput bio u dobrom stanju i posle mnogo godina upotrebe, nego ga i označio kako treba.
Pa, npr. ako je magla ispred, imaš displej koji te na to upozorava pre nego do magle dođeš. Evo, ima i kod nas tih displeja, ali ih koriste da na njima pišu 3 iste informacije stalno. Pa, goveda tupava, u čemu je svrha promenljivog saobraćajnog znaka (displeja) ako na njemu držite stalno istu informaciju...bolje da ste onda stavili klasilčnu tablu, ko zna koliko desetina puta je jeftinija od fancy ekrana koji ne služi svrsi...
Tako se kod nas onda dogodi da se pre neku godinu naređa preko 50 automobila u lančanom sudaru na autoputu zbog magle blizu Beograda. Nije tu brzina kriva...
 

 

Isto tako, švaba ne samo da je ogradio autoput, napravio asfalt u skladu sa propisima, označio ga kako treba, nego ima pored autoputa gooomila stanica gde stalno dežura vozilo hitne pomoći. Naučio švaba prateći svoju statistiku da je najvažnije kako se odreaguje u prvim minutima nakon saobraćajke, da se tu faktički odlučuje hoće li neko preživeti ili ne... I onda lepo napravio da, ukoliko se i slupaš na takvom autoputu, do tebe hitna stiže stvarno hitno.
Isto tako, na svakih 200 kilometara takvog autoputa napravio švaba po stanicu gde stoji jedan helikopter i čeka, ako zatreba, da povređene odmah preveze najbrže moguće do bolnice.
 
Prvo je švaba sve to napravio, pa onda rekao...e, sad na ovom autoputu ako imaš auto koji može da ide 300, slobodno vozi 300, legalno je.
Sad će neko da pomisli kako Srbija nema pare da uradi sve ovo jer ipak....nismo mi Nemačka. E, pa...nije baš tako.
 
Ne možeš to da uradiš dokle god imaš ministra koji priča o kraduckanju i krađi, dokle god imaš govedo koje ostavi onakve rampe na autoputu za Novi Sad i onakve izjave daje nakon što su mu ljudi poginuli tu...dokle god je on direktor preduzeća zaduženog za puteve u Srbiji iako ima i krivične prijavu protiv njega podnetu od države. Središ prvo to.
Onda vidiš da odjednom imaš više para nego što si imao. Ali, i dalje ih nemaš dovoljno da uradiš sve isto kao i Nemac.
 
Zato onda središ i saobraćajnu Policiju. 
Npr. kada goveda iz Beograd puta izrovare i skinu deo asfalta, a onda ostave onako gomilu tog asfalta na sred ulice kako bi valjda tako obeležili rupu koju su sami napravili...onda zadatak Policije nije samo da radi uviđaje nakon što se ljudi sudare jer naleću jedni na druge pošto nisu očekivali da će morati da voze veleslalom po prestonici...nego odmah krivična prijava protiv direktora Beograd puta jer ugrožava bezbednost saobraćaja, plus nalog da to odmah asfaltiraju...a, ne da ostane tako po ko zna koliko nedelja.
Ili, kada rade neku ulicu, onda nije baš moguće da u 21. veku ljudska civilizacija nije došla na taj nivo razvijenosti da napravi šaht u ravni sa asfaltom, nego nam je svaki šaht rupa koju onda opet izbegavaš, veleslalom, ulaziš u suprotnu traku ili češeš točkom ivičnjak... Ima neko ko je opet dao svoj potpis i time rekao nakon obavljenih radova da je ona bezbedna za puštanje u saobraćaj. Teško da je on ćorav i da ne vidi kako je svaki šaht rupa, nego je i on dobio pare da potpiše.
Ili...kada se na obilaznici oko Beograda naprave dva tunela ukupne dužine skoro 2 kilometra, to se uradi pre 4-5 godina, u tunelima se tada instalira sva moderna bezbednosna oprema da oni sijaju kao Las Vegas, da unutra bude čistiji vazduh nego na Tari...a, onda se pusti obilaznica sa tim tunelima u mraku. I, nema saobraćajne Policije da izda nalog da se pusti struja jer nije bezbedno...ma, boli ih tuki jer njih ionako nije briga za bezbednost u saobraćaju, nego za naplatu kazni.
Lopovi svih ovih godina dolazili, krali postavljenu opremu iz tih tunela, LED, kompjutere, kamere, trafo stanice, izolatore, sve...
I, evo, ovog leta se ponovo rade ti isti tuneli, ponovo se u njih instalira oprema vredna oko 2 miliona evra (naših para), samo što sada obećavaju da će stvarno i raditi, a ne kao prvi put pre 5 godina.
Kad pitaš državno preduzeće u čijoj su nadležnosti ti tuneli zašto se novi tuneli rekonstruišu posle 5 godina od kada su napravljeni...oni (Koridori Srbije) kažu kako oni tada nisu postojali kao preduzeće (stvarno nisu), i da oni sada ovo rade jer im je to u nadležnosti. Kada pitaš ono preduzeće u čijoj su nadležnosti tuneli bili pre 5 godina (Putevi Srbije), oni kažu kako ne mogu da daju izjave o objektima koji nisu u njihovoj nadležnosti.
I, tako sve nas ebu našim parama, a saobraćajna Policija im to dozvoljava.
Onda vidiš da odjednom imaš još više para nego što si imao. Ali, i dalje ih nemaš dovoljno da uradiš sve isto kao i Nemac.
 
Pošto si sve uradio da su ti putevi ravni, bez kolotraga posle godinu dana (jer te pare dajemo pa dajemo, samo što lopine ukradu završni sloj asfalta), imaš manje nesreća, imaš manje materijalne štete, manje povređenih u Bolnicama kojima država plaća svaki bolnički dan, terapiju, ako treba i operaciju. Plaća iz svog fonda. Opet si uštedeo neke pare.
Sve je osvetljeno, Policija radi svoj posao, stara se o bezbednosti saobraćaja...sve to dovede to toga da nemaš više na desetine hiljada ljudi godišnje po Bolnicama koji su povređeni u udesima, nego mnogo manje (jer je tunel bio osvetljen, jer nije bilo akvaplaninga na autoputu zbog kolotraga, nije ti izletela krava ili ovca na autoputu, video si upozorenje na displeju o magli pa nisi bio 51. po redu auto koji se zakucao u nekoga, itd, itd...), a pošto ih imaš mnogo manje onda tek vidiš koliko si života spasio i koliko desetina miliona evra uštedeo svake godine jer si imao ko zna koliko desetina hiljada bolničkih dana manje, operacija, troškova lečenja i rehabilitacije.
 
Pa, kad na kraju sabereš sve te uštede, još kako vidiš da i Srbija ima para za par helikoptera duž autoputeva do voze povređene, da ima par desetina kola hitne pomoći samo za autoputeve, itd...
Prosto, isplati se sve to uraditi, jer te sve to što je i švaba uradio na kraju izađe jeftinije nego da ne uradiš sve to i onda imaš neuporedivo više saobraćajnih nesreća i troškova koji idu za to. Kad je već sve Nemac proračunao šta mu je jeftinije, ae da mi ne računamo opet, nego samo uradimo isto to...pogotovo što nije Nemačka jedina gde su videli da im se više isplati (kao državi) da urade sve što su uradili, nego da posle kupe leševe, povređene i olupine po putevima i da plaćaju mnogo para za njihovo lečenje, rehabilitaciju...
 
-----------------------------------------
 
Oko konkretnog slučaja nije sporno da je klinac patosirao gas u jakom autu i eto šta se dogodilo.
Ali, za budale imaš drugi sistem (krivični) koji ih kažnjava (kao što će valjda i njega).
Pričao sam gore o onim običnim, normalnim vozačim koji npr. voze autoputem 80 po mraku i kiši i op...kolotrag pun vode, akvaplaning, okretanje, prevrtanje šta li već...i pogibija ili teška povreda kao rezultat. Problem je što za njih nema sistema koji bi sprečio da se to dogodi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad si ga objasnio Neso za sva vremena ... sto se sistema tice, problem je sto verovatno nece odgovarati, videli ste koliko se prasine diglo oko obicne novinarke koja je ubila pesaka, naprave coveka krivim, porodicu ludom, a lepa novinarka nece u zatvor ... kakvu kaznu covek da ocekuje za sina coveka koji ima toliko para da ne moze da ih izbroji i zapamti koliko ima ...

 

@ata, mislis da je isti moj prekrsaj ako zaboravim da upalim svetla, ili prodjem kroz naselje sa 60 umesto 50 ... sa prekrsajima poznatih retardiranih licnosti koje voze 120 tamo gde je ogranicenje 50, a crveno svetlo za njih znaci, sad cu da im pokazem koliko sam ja poznat ... bicu na vestima, a ako neko prodje na zeleno, sta da mu radim ja nisam ga ja terao da prolazi ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle ovakvog Nesinog posta :up: tesko je nešto dodati... Ali ipak cu dodati nesto drugo: Država jeste delimično kriva za naše ponašanje, što nije dovela u red svoje građane, ali najveći krivci smo zapravo "mi" koji kršimo propise, i tu nema izvlačenja.

 

Naucio sam odavno, nekoliko godina pre nego sto sam stekao pravo da sednem za volan automobila (baveci se vazduhoplovstvom jos od svoje navrsene 16. godine), da se propisi moraju poštovati, i da ce za svaki prekrsaj kad tad stici kazna!! Kazna je najlaksa ako je novcana... platiš pa klatiš, a posle mirno spavaš... ali može i drugačije da se odgovara - a najgora kazna je kad te muči savest zbog nečeg što si učinio (ili nisi učinio). Bio sam direktan svedok većeg broja nesreća koje su prouzrokovali ljudi koji nisu poštovali pravila, a nažalost i nekoliko katastrofa, od kojih i jednog veoma dobrog prijateljam, čiju pogibiju još uvek ne mogu smestim u svojoj glavi.

 

Svi verovatno znate kako to ide... napraviš jednom prekršaj, ništa se ne dogodi... idemo dalje... napraviš drugi put prekršaj, ostane i on nekažnjen... idemo dalje... dokle to idemo dalje? ...pa dok se ne desi nešto što bi samo neprijatelju poželeo. Puna su groblja onih koji su mislili "To se meni neće desiti".

 

Brzina, vreme, razdaljina... su mnogo važniji nego što ljudi misle. Svako nepoštovanje bilo kojih od ovih parametara predstavlja rizik po ljudski život ili tehniku. Ljudski je grešiti, i ja sam grešio, bio sam mlad (mladji) i neiskusan, ali na svu srecu niko zbog mojih grešaka nije glavom platio, a malo je falilo da sam zaglavim - i to nekoliko puta. Jednom sam sleteo u njivu odmah posle poletanja - u produžetku piste zbog otkaza pri poletanju, drugi put sam bežao od olujnog oblaka, koji me je mogao samo par minuta kasnije pretvoriti u čačkalice... treći put sam sleteo ispod dalekovoda... ima toga još... ali ove tri situacije spadaju u one posle kojih vam bukvalno otkažu noge i počnete da se tresete, ali ne odmah, već posle nekoliko sati kad shvatite šta je moglo da se desi.

 

Posle vanrednih situacija analizira se sve: šta se desilo, šta se moglo desiti, i zbog čega se to desilo. Uvek je naravno čovek kriv - nije poštovao propise. Nije učinio sve što je mogao da do toga ne dođe. Ili nije pregledana tehnika pre upotrebe, ili nije bio dovoljno oprezan kad je bio upoznat sa meteorološkim podacima, ili nije ispoštovano bilo šta drugo što je propisao neko ko zna bolje od nas!! Procedura je stroga, tačno se mora znati šta se radi u kojim situacijama, svaka sekunda je dragocena. Spasila me je dobra obuka i znanje vanrednih situacija - isticem znanje! Stara poslovica u vazduhoplovstvu je: "Ako na zemlji znaš za pet, u vazduhu znaš za tri", a može se primeniti i na sve kritične situacije, u bilo kom obliku saobraćaja ili drugih delatnosti. Dakle, zaključak ovog pasusa - naoružajte se znanjem pre nego što počnete bilo šta da radite.

 

p.s. Ako samo poštujete propise i vozite oko 120 km/h po autoputu (ajd da kažemo plus 5-10% ako imate zaista sigurna kola) razdaljinu do mora ćete preći za 10 sati. Ako ne poštujete proceduru, već vozite 20-30% brže - znate li koliko ćete uštedeti? Ne više od 2 sata!!! Tada imate najvecu ustedu vremena... da ne pricam o malim razlikama koje možete dobiti po gradu... a šta rizikujete?? Da li vredi??

 

p.s. 2. Za one ko sami nemaju svest o poštovanju propisa postoje kazne, ali mislim da čevek sam treba sa sobom da rasčisti i prvenstvno sam sebi da kaže - "Kriv sam !"

... jer nisam propustio pešaka,

... jer nisam vozio koliko je propisano,

... jer nisam uradio 100 drugih stvari koje sam trebao, a mrzelo me je.

 

Prvi korak u lečenju alkoholičara je u tome da priznaju!

 

Edited by ata

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

p.s. Ako samo poštujete propise i vozite oko 120 km/h po autoputu (ajd da kažemo plus 5-10% ako imate zaista sigurna kola) razdaljinu do mora ćete preći za 10 sati. Ako ne poštujete proceduru, već vozite 20-30% brže - znate li koliko ćete uštedeti? Ne više od 2 sata!!! Tada imate najvecu ustedu vremena... da ne pricam o malim razlikama koje možete dobiti po gradu... a šta rizikujete?? Da li vredi??

 

p.s. 2. Za one ko sami nemaju svest o poštovanju propisa postoje kazne, ali mislim da čevek sam treba sa sobom da rasčisti i prvenstvno sam sebi da kaže - "Kriv sam !"

... jer nisam propustio pešaka,

... jer nisam vozio koliko je propisano,

... jer nisam uradio 100 drugih stvari koje sam trebao, a mrzelo me je.

 

Prvi korak u lečenju alkoholičara je u tome da priznaju!

 

Problem je u tome što i ako voziš 120 (ili manje) na autoputu u Srbiji, možeš lako da naletiš na kravu, kuče ili šta već. Ti si sve ispoštovao, nije u tebi problem, nego u lopovskom govedu.

Nisu u Srbiji vozači ti koji treba nešto da priznaju, nego neki drugi ljudi. A, kada ti drugi ljudi naprave sistem, onda u tom sistemu mogu da vozim i 200 ako hoću i gle čuda...legalno je jer mi je napravljeni sistem to omogućio.

A, za one koji i tada ne poštuju, koji su jednostavno budale (uvek ih ima, ali su uvek ubedljivo najmanji procenat stanovništva), za koje jednostavno nije nijedan sistem, onda lepo u aps kada naprave sranje i eto...svi zadovoljni.

 

Nije u Srbiji najveći problem brzina. Nastradaš iako poštuje sve. Samim tim nije ispravna logika samo ti vozi po ograničenjima, po znakovima i neće ti biti ništa.

Hoće, biće ti...

Npr. pre neko veče idemo od Banovog Brda preko Košutnjaka ka Vidikovcu, tamo prekoputa RTS-a vidim krajičkom oka parkiranu (skoro kod vodotornja) na parkingu mašinu za skidanje asfalta, pomislim da će uskoro nešto tu da rade. Nastavim tako da vozim, i odjednom posle jedno 200 metara u sred krivine, nikakav znak, tabla, traka....bilo šta...ma odjednom samo nema više asfalta i kao da sam upao u krater od pola metra, tako se čulo.

 

Garant je bar jedno vozilo saobraćajne Policije prošlo tuda tokom dana i/ili noći.

Da postoji sistem, onda bi ti policajci napisali izveštaj o neobezbeđenim radovima na putu zbog koji se ugrožava bezbednost saobraćaja. Taj izveštaj sa sve fotografijama predali na kraju smene svom komandiru.

Ovaj bi uzeo obrazac krivične prijave, video prethodno koje državno preduzeće je zaduženo za održavanje tog puta, i onda popunio krivičnu prijavu protiv odgovornog lica u tom preduzeću.

Ali naravno, pošto saobraćajnu policiju boli ona stvar za bezbednost u saobraćaju, onda takvog izveštaja nema, takvih slika nema...

Kao što nije bilo takvog izveštaja saobraćajne policije o onim neosvetljenim betonskim preprekama na autoputu za Novi Sad i poginuše ljudi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno se slažem i sa prethodnim mailom, država nije idealna... daleko od toga!!

 

Ali da li je to razlog da mnogi ne propuštaju pešake, izleću nepoštujući prvenstvo prolaza, da prolaze kroz crvena svetla, voze neprilagođenom brzinom uslovima puta... Kad znaš kakva je država i kakvi su putevi i putari... kad znaš da možeš da naletiš na stoku na putu... što voziš brzo.

 

Da li je to što državni organi ne funkcionišu kako bi trebalo opravdanje da i mi ne radimo kako treba? Problem je u tome što je stav većine ljudi "ko j... druge, drzava ne radi kako bi trebalo, što bi ja poštovao druge"?? Eeee daleko smo mi od civilizovanog društva...Japanci su za vreme radijacije uzimali sledovanje od po dve litre vode i ostavljali pare iako nikoga nije bilo u prodavnici. E kad mi budemo dostigli takvu svest, onda cemo živeti drugačije... dokle god mislite "ko J... druge" bice nam tako kako jeste... rezime: "Ko hoće da promeni svet prvp treba da promeni sebe".

 

(ništa lično, pričam generalno)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ali da li je to razlog da mnogi ne propuštaju pešake, izleću nepoštujući prvenstvo prolaza, da prolaze kroz crvena svetla, voze neprilagođenom brzinom uslovima puta... Kad znaš kakva je država i kakvi su putevi i putari... kad znaš da možeš da naletiš na stoku na putu... što voziš brzo.

 

Da li je to što državni organi ne funkcionišu kako bi trebalo opravdanje da i mi ne radimo kako treba?

 

Očigledno se nešto nismo razumeli.

Ne tražim opravdanje u bilo čemu niti ga ima. Kažem da logika vozi po ograničenju i poštuj sve i ništa ti se onda neće dogoditi nije ispravna. Kažem da i kada radiš kako treba opet nastradaš jer je toliko katastrofalno stanje, toliko sistem ne postoji. Ne postoji jer ne može da ti obezbedi da i kada radiš sve kako ti je rečeno, opet nemaš siguran put.

 

Nije moje nabrajanje o stanju kod nas opravdanje, niti je pisano sa tim razlogom. Naglasio sam gore da sve što pišem se ne odnosi na konkretan slučaj, nego načelno.

 

EDIT:

Ja neću da mi ograničenje na autoputu za vreme Tita (koji je umro pre 33 godine) i danas bude isto. Ja hoću da moja država napreduje za to vreme, da mi njen sistem bezbednosti saobraćaja (Zakon, saobraćajna policija, putari) obezbedi napredak, da mogu brže stići tamo gde sam krenuo ako već želim brže da stignem.

Neću da mi danas ograničenje na putevima bude 40 ili 50 kao kada je glavni auto na tim istim putevima bio fića, jer automobilima koje mi danas vozimo, sa gumama koje su na njima, sa ABS-om i svašta nešto, ne treba toliki zaustavni put sa tih brzina, nego mnogo kraći.

Neću da mi bude problem sneg i led na putu, neću da mi lupetaju kako na hladnijem od minus 7 ne mogu da posipaju jer so nema efekta...kada ima drugih sredstava osim soli. Ono, posipali ste so i rizlu za vreme Tita (kao što rekoh umro pre 33 godine), ae malo napredujte od tada..

Neću da imam ulice u gradu razvrstane na 16 prioriteta jer goveda pokradu godišnje ko zna koliko kamiona koje su mogli kupiti za tu namenu, već hoću da mogu zimi da vozim auto.

 

Dokle...hoćemo li zauvek u ovoj Srbiji imati npr. 80 van naseljenog mesta i 120 na autoputu? I 2020. godine...i 2030. godine...i 2050. godine? A, kad ćemo malo da napredujemo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

p.s. ko se cuva i Bog ga čuva... Kada primetis nešto sumljivo na putu usporiš... neće (skoro) ništa da ti se desi. Gledam ljude kako prelaze ulicu... stanu na samu ivicu i klate se... gledaju da im se upali zeleno svetlo na pešačkom i odmah kroče na pešački, ne pogledajući da slučajno da ne prolaze kola... al imaju ta prava, pa mogu...

 

Kao i u celom svetu tako i kod nas - imaju prava da kroče na pešački prelaz kad im se prohte i izazovu sudar zbog naglog kočenja vozila... i ko je kriv, pa pešak nije, naravno... u celom svetu pešak ima prednost, a vi gospodo koja vozite učinite sve da prilagodite brzinu da do toga ne dodje.

 

Pomirite se sa tim i tako i vozite... ili nemojte voziti.

(ništa lično prema bilo kom od učesnika foruma)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moraš stalno da pišeš ništa lično, opusti se... ;)

Sve što sam pisao, kao što sam i naglasio, nema veze sa konkretnim slučajem. Tu (u konkretnom slučaju) nema šta da se priča ko je napravio problem i šta je bila čija obaveza.

 

Govorim načelno koliko me smara ta priča samo uspori, uspori, uspori, uspori...i biće sve ok.

Pa, ako hoću negde da putujem brzinom od 20-30 Km/h, kupiću biciklo onda. Nemam trošak održavanja, nemam trošak registracije, jednom godišnje podmažem lanac i teraj. Još na nizbrdici mogu i 40 da pičim. :D

Ali ono...kad ćemo malo da napredujemo? :)

Automobili su napredovali, gume su napredovale, signalizacija je napredovala, infrastruktura, materijali koji se koriste...ali u ovoj našoj državi šta imamo od toga?

Jedino ostade na to da se smanji brzina...i da je to onda rešenje svih problema. Ne nije, ljudi danas ne mogu da putuju 30 na sat, životni tempo ih tera drugačije. Tako su putovali pre 150 godina kočijama.

 

Ali, kada sa jedne strane imaš potrebu ljudi da u Evropi u 21. veku putuju brže sa jednog na drugo mesto nego što su putovali kočijama pre 150 godina, a sa druge strane imaš lopove, neorganizovanost, neulaganje u infrastrukturu koja bi sve ti ispratila...onda ti isti lopovi, nesposobni umesto da kažu na kojoj je strani problem (njima), okrive brzinu za sve...i krenu sa lupetanjem samo vi usporite, usporite.

Ma, samo vi manje kradite asfalta, opreme, putarina...pa da vidite kako ćete imati para da rešite crne tačke, odrone, klizišta, osvetlite, označite...i tako onda povećate bezbednost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

EDIT:

Ja neću da mi ograničenje na autoputu za vreme Tita (koji je umro pre 33 godine) i danas bude isto.

 

...

 

 

Dokle...hoćemo li zauvek u ovoj Srbiji imati npr. 80 van naseljenog mesta i 120 na autoputu? I 2020. godine...i 2030. godine...i 2050. godine? A, kad ćemo malo da napredujemo?

 

 

I nije isto, sada je ograničenje strožije - sada je 50 km/h, a ne 60 km/h kao do sada.

 

Povećao se broj stanovnika, povećao se broj vozila, nervozniji smo, zaokupljeni sa mnogo više stvari, trčimo sa posla na posao da obezbedimo egzistenciju sa prihodima koji su mizerni za zapadni svet... sve su to razlozi zbog čega je sve više ljudi koji stradaju u saobraćaju zbog nepažnje. Ne pricam sada o bahatoj vožnji pojedinih moćnika i njihove dece, već o nama - malim ljudima - koji najviše učestvuju u saobraćaju i stradaju zbog nepažnje (što svoje, što tuđe).

 

Ne, nećemo napredovati, nazadovaćemo dok ne pođemo od sebe... samo svako od sebe...

Kada se i mi budemo ponašali kao u Nemačkoj, onda ćemo moći da uživamo standard kao u Nemačkoj... sami sebi ćemo napraviti taj standard.

Govorim načelno koliko me smara ta priča samo uspori, uspori, uspori, uspori...i biće sve ok.

Pa, ako hoću negde da putujem brzinom od 20-30 Km/h, kupiću biciklo onda. Nemam trošak održavanja, nemam trošak registracije, jednom godišnje podmažem lanac i teraj. Još na nizbrdici mogu i 40 da pičim.

 

 

Nece, ali ce biti bezbednije... ko hoce da vozi brzo neka se učlani u neki moto klub, a ne da vozi na ulicama. Kazu da Niki Lauda nije nikad po ulicama vozio brže od ograničenja - imao je gde da se izduva...

 

A bicikl sam prestao da vozim tamo gde nema biciklističkih staza. Da ne bi neka budala naletela na mene ni krivog ni dužnog. Svima u današnje vreme upravo zbog toga preporučujem da kupe što sigurnija i masivnija kola... za nedaj bože... par hiljada eura ne vredi kao nečiji život - koji može stradati ukoliko se vozi u nesigurnim kolima (iz prošlog veka) i ako na njega naleti neko sa skupim i masivnim kolima... a da ne pričam o nevezivanju pojasa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na autoputu sam pričao. Tu je bilo i ostalo 120.

Kada se poveća broj automobila pravi se još puteva, ono...logika, zar ne?

Kad ne ulažeš i samim tim ostaneš na infrastrukturi kao od pre 30-40 godina, a u međuvremenu ti se poveća broj vozila, onda imamo problem. I šta je rešenje tog problema? Par, nepar? Ograničavanje brzine na 20 na sat...ili pravljenje još puteva?

Goveda se bre oko jednog stabla natežu poslednja dva meseca i sad će da potroše tvojih i mojih para (u više miliona evra) da bi sačuvali jedno drvo. Heeeeeej, drvo???

Ae čuvajte malo živote, a ne drvo...

 

I, onda će jednog lepog dana leta 2024. godine na tom novom autoputu (gde će između traka da bude sačuvani hrast), početi klasična letnja oluja, počeće da duva jak vetar, pljusak od 10 minuta...ali će taj vetar da odlomi jednu granu tog sačuvanog hrasta jer je mnooogo star i suši se...pašće na autoput, naleteće neko sa čuvenih 120...i...onda će opet u Dnevniku da se lupeta da vozač nije prilagodio vožnju uslovima puta.

Ne, nego jedno govedo nije poseklo taj hrast leta 2013. godine i to je uzrok.



 

Nece, ali ce biti bezbednije... ko hoce da vozi brzo neka se učlani u neki moto klub, a ne da vozi na ulicama. Kazu da Niki Lauda nije nikad po ulicama vozio brže od ograničenja - imao je gde da se izduva...

 

Da li misliš da je brzina od 100 na sat na autoputu velika? Da je to brzina kojom samo treba na stazi da se ide? Ili 120? Ili 150?

A, što Nemci to isto ne misle, nego napraviše ljudi takav sistem da možeš da voziš i 200 i 250 i 300 ako imaš čime...i legalno je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e sta se meni desilo prije par dana iso sam sa zenom i trogodisnjim sinom na selo(Piva) oko 50km od Niksica i idem brzinom od 80-90 kad iz krivine izlijece golf2 leti preko 120 pretice nekog karavana direktno u mene i ja kocim koliko mogu i hvatam kanal za vodu pored puta da izbjegnem ceoni sudar. Na svu srecu nije bilo stete i svi smo dobro a da je kojim slucajem udario ne bi niko ziv osto u 2 auta on nije ni pokuso da koci samo je nastavio. takvim ljudima treba suditi za pokusaj ubistva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ata, kad si ti procitao da je neki siroma covek ubio dete od tajkuna ili kriminalca kolima, sistem je tako napravljen da oni mogu sve i na kraju prodju bez kazne, a mi ne mozemo i ubijaju nas i gaze kao da ne postojimo ... 

 

pricas neke stvari nerealne, znaci mi smo ti koji treba da smanjimo brzinu, da se prilagodimo prednosti pesaka, ok treba i cinimo to da ne bi nosili nekog na dusi i jer znamo da na mnogo nacina mozemo da ostanemo bez dozvole, kamere na sve strane, civilni automobili koji snimaju saobracaj, policajci na neobelezenim motorima ... itd itd ... ponekad imam osecaj da su tu samo da sankcionisu sirotinju ... glavonje u dzipovima i skupim limuzinama mogu kako im se prohte, parkiraju gde hoce, stanu na sred trake i ukljuce sva 4 odu na pice, voze mnogo preko ogranicenja, uz prolaske kroz crveno svetlo ... sto je sve suprotno od onoga sto treba i sto radi obican stanovik Srbije ... sto na kraju znaci da je problem u njima, a ne u meni, u tebi ili Nesi ... 

 

skoro sam citao da je neki sportista udario dzipom u tramvaj i izbacio ga iz sina ... to jos jednom dokazuje da su oni glavni problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beli_punto nazalost nisi u pravu. U prosloj godinu u Srbiji je poginulo ukupno 1250 osoba, tj vise od cetvoro svaki dan!! Ova vest je odjeknula samo zbog toga sto je poznata licnost u pitanju, ali jos jednom - nazalost nesrece se upravo najvise desavaju ljudima kao sto smi mi. Zao mi je sto policija ne kaznjava bas sve koji prave prekrsaje, I mene I tebe I mocnike, onda bi bilo manje zrtava, kada vec nismo sami svesni sta radimo - vec mora policija da nam objasnjava to silom.

Inace, da, mislim da je brzina od oko 120 km sasvim dovoljna za nase puteve. Kad budemo imali puteve kao Nemacka, mozemo da mislimo I o vecim brzinama, ali do tada treba vozitipo ovim nasim za koje je I to sasvim pristojna brzina. A mi to nazalost necemo doziveti... ;) znate onaj vic o Bosancu kod Boga?

Izvor:

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2013&mm=01&dd=02&nav_category=12&nav_id=674192

Edited by ata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad sam procitao tu vest nije pisalo ciji je sin i ko je ... ja kad napravim prekrsaj ne bunim se da me kazne,

znaci vozio sam neregistrovan auto, posle sam 3 meseca pesacio ... sad mi ne pada na pamet da sednem u auto ako nije registrovan,

obilazio sam 3 automobila preko pune, dobio kaznu za svetla, jer sam bio mlad i neiskusan vozac i imao sam dozvolu tek nesto vise od 2 nedelje, to sam uradio tad i nikad vise,

nepropisno se parkirao i dobio kaznu od 5000, sad nadjem parking mesto i ne mislim ...

nisam vezao pojas, opet sam dobio kaznu, sad vezujem pojas,

nisam imao prvu pomoc, dobio sam kaznu i za to, sad imam prvu pomoc i sve sto je potrebno od obavezne opreme ...

sto znaci da sam naucio lekciju ... a kad niko od njih nikad nije dobio kaznu, iz cega ce da nauci lekciju, gledajuci kako mene drkaju zandari zbog prve pomoci i svetala dok prolece pored nas sa 100+ ... nece tako da nauci nikakvu lekciju u zivotu i verujem da ce ovaj mali za par meseci da bude na Kipru ili na Malti ... mozda i u Monte Karlu ... 

 

neki od onih besnih Karica je obogaljio devojku i dobio kucni pritvor ... 

 

pa ti sad opet sedi i izracunaj kakva je ova drzava prema meni i prema tebi, a kakvi su oni prema ovoj drzavi ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iako je tema otvorena zbog ovog slucaja, ja ne pisem samo o prekrsajima koje nacine nasi bogatasi, vec o prekrsajima koji su mnogo znacajniji, a koje prave obicni ljudi. Uzasno je kada strada bilo ko, ali preko 1000 ljudi nisu stradali od mocnika, vec od obicnih ljudi koji ne paze dok voze. Tu ne trebaju velike racunice.

P.s. pametnom je obicno jednom dovoljno da shvati. Ti si dokazao da si pametan, dosta te je jednom kazniti da ti se to vise ne ponovi, ali zasto bas za sve moraju da te kazne da bi shvatio ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa eto mladost ludost, terao inat, platio danak neiskustvu i vec vise skoro 2 godine bez kazne ... :D 

 

jako me boli ta nepravda koju nam nanose svakodnevno i koliko god to nerealno bilo cini mi se kao da je zakon pisan da prosecnog coveka unisti, a da bogati budu izolovani i nedostupni za bilo kakvo kaznjavanje ... 

 

inace tema je otvorena zbog iskrivljenog pravosudja, koje coveka koji je 4 mlada zivota ugasio u jednom nepromisljenom trenutku osudi na 8 godina zatvora ... 

 

zbog bahatog matorog odrtavelog direktora koji je ubio dete i dobio 18 meseci zatvora ... 

 

zbog ovakvog koji ce da se izvuce i koliko sutra ce da napravi nesto gore ... eto toliko od mene i voleo bih da nikad nisam otvorio ovu temu i da nikad vise ne napisem ni jedan post koji ce da bude slicne sadrzine kao ovo sto danas pisem ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sto nije pogledala levo I desno kad prelazi ulicu...?!?!?!

mozda nije imala dovoljno memorije da uskledisti toliku kolicinu informacija...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gusane ... pa ti jos mrdas usima :D 

 

ako si nekad prosao tom ulicom i sam znas koliko je nezgodna ta ulica i kad ides prosecnom brzinom, a kad juris preko 100, jedino sto je devojka mogla da vidi je znak od BMW-a 

Share this post


Link to post
Share on other sites

moglo je da se vidi ali je verovatno bilo vaznije procitati komentar na fejsu za najnoviju sliku iz klozeta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...