Jump to content
FAS Goran
neshaoct

DTM Šampionat - aktuelno, novosti

Recommended Posts

Potvrđeno: Rusija i Igora drajv kompletiraju DTM kalendar šampionata 2020.

 

igor-drive dtm staza.jpg

 

Kako se i pretpostavljalo, ''Igora drajv'', novi ruski autodrom u blizini Sankt Peterburga, biće treća stanica na putu DTM karavana 2020. godine čime je kompletiran kalendar šampionata za sledeću godinu. Ruska runda serije biće održana u terminu od 29. do 31. maja i predstavljaće prvi međunarodni trkački događaj na ''Igora drajvu''. Pre dve nedelje, DTM je objavio kalendar za iduću godinu i imenovao 9 od 10 staza na koje će otići. Poslednje, deseto mesto, popunila je pista koju je projektovao Herman Tilke, a sa kojom je ugovor potpisan prilikom svečanog otvaranja autodroma lociranog 80 kilometara severno od Peterburga. Ceremoniji su od DTM vozača prisustvovali novi šampion Rene Rast, Filip Eng i Danijel Hunkadelja.

 

Krug na Igora drajvu vozi se suprotno smeru kretanja kazaljke na satu. Njegova dužina je 4.086 metara, širina od 12 do 15 metara, ima osam levih i šest desnih krivina. Maksimalni uspon je 12%, a maksimalni spust iznosi 8%. DTM se u Rusiji trkao između 2013. i 2017. na Moskovskom autodromu. Kompletan kalendar serije za iduću godinu uključuje samo četiri runde u Nemačkoj, a čak šest u ostalim evropskim zemljama: Belgiji, Rusiji, Švedskoj, Italiji, Velikoj Britaniji i Holandiji.

 

''Drago nam je što posle pauze vraćamo DTM u Rusiju. ''Igora park'' je impresivan kompleks spreman da ugosti međunarodni auto-sport svetske klase. Konfiguracija staze deluje kao da može da omogući uzbudljivo trkanje, što će prilikom naše posete idućeg maja zadiviti gledaoce na tribinama, kao i one koji nas budu gledali na televiziji'', izjavio je Ahim Kostron, jedan od direktora u organizaciji koja promoviše DTM. Rast je ocenio da mu je staza krajnje interesantana: ''Već sam pregledao fotografije i snimke na YouTube da bih stekao bolju predstavu o tome kako će sve to izgledati. Staza deluje prilično brza u nekim sekcijama, a to mi vozači uvek želimo, brze krivine u kojima morate da pokažete hrabrost.'' Hunkadelja smatra da je ''Igora drajv'' još jedno remek delo Hermana Tilkea, a konfiguraciju piste opisao je kao veoma raznovrsnu. ''DTM runda u Rusiji će dogodine sigurno biti jedan od vrhunaca sezone'', dodao je pilot R-Motorsport Aston Martina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miler prvi u trostrukoj pobedi Audija na Hokenhajmringu, Aston goreo, Lexus se slupao

 

DTM-Muller.jpg

 

Kako prenosi Serbiaring, vozač Audija, Niko Miler, slavio je na poslednjoj ovogodišnjoj DTM trci na Hokenhajmringu. Takmičare su danas dočekali kišni uslovi, a Audijev Majk Rokenfeler bio je najbrži u kvalifikacijama. Međutim on je kažnjen pomeranjem pet pozicija na startu zbog tokom sezone nakupljenih opomena. Njegov kolega po brendu Miler nasledio je pol poziciju, ispred najbolje plasiranog vozača BMW-a, Tima Gloka i još jednog predstavnika Audija, Džejmija Grina. Četvrti je u trku ušao još jedan BMW trkač, Joel Erikson. Trećeplasirani u generalnom i kolega po brendu, Marko Vitman trku je započeo sa petog mesta ispred Rokenfelera. Jučerašnji pobednik i šampion Rene Rast startovao je tek kao osmi, dok je najbolje plasirani Aston Martin vozio Džejk Denis, koji je startovao jedanaesti. Najbolje plasirani gost iz Super GT šampionata u kvalifikacijama je bio Nik Kasidi, koji je Lexus LC 500 dovezao do 16. pozicije. Iz desetog, pretposlednjeg startnog reda startovali su Dženson Baton u Hondi i Roni Kvintareli u Nissan-u kao 19. i 20, dok je poslednje 21. mesto na rešetki zauzeo Pjetro Fitipaldi.

 

Tokom formacijskog kruga, Pol di Resta je parkirao svoj Aston Martin Vantage DTM pored staze zbog problema sa motorom, a trke je skraćena na 49 minuta+1 krug. Miler se na startu održao na vodećoj poziciji, dok su Rast i Rokenfeler fantastično startovali i probili su se na drugu i treću poziciju u ukosnici. Kasidi je posle druge krivine imao kontakt sa privatničkim Audijem Džonatana Aberdina, okrenuo se na stazi i udario u zaštitnu ogradu. Na stazu je izašlo sigurnosno vozilo, a ubrzo je pokazana crvena zastava. Loš trkački dan za Aston Martin se nastavio time što je Hunkadeljin Vantage DTM takođe parkiran pored staze u prvom krugu u oblaku dima. Tokom prekida, objavljeno je da je Grin pod istragom zbog sticanja prednosti u silasku sa staze. Britanac je morao da vrati poziciju Eriksonu, što je učinio u vožnji iza sigurnosnog vozila, a restart nije obavljen u ''Indi'' maniru. Rast je počeo da pritiska Milera u borbi za vođstvo, ali se Švajcarac u četvrtom krugu odbranio na prilazu ukosnici i izlazu iz nje.

 

Kvintareli je u trećem krugu odvezao Nissan u boks radi obavezne promene guma, Baton je učinio isto krug kasnije. U isto vreme, Grin je uspeo da ponovo pretekne Eriksona. Filip Eng i Fitipaldi kažnjeni su prolaskom kroz pitlejn zbog predugog zadržavanja inženjera na stazi pre restarta. Na kraju petog kruga čak devet automobila je obavilo obaveznu promenu guma, a najdeblji kraj je izvukao Vitman koji je nebezbedno pušten i blago je zakačio Aberdina kada je vozač ekipe WRT prilazio svojoj garaži. Vitman je potom kažnjen prolaskom kroz ''pitlejn''. Rast je menjao gume u sedmom krugu međutim, u naredna dva kruga izgubio je pozicije od Milera i Rokenfelera. Rasta je sledeći sustigao Glok, međutim šampion je uspeo da se odbrani, mada njegov Audi posle promene guma nije izgledao kao da je onaj isti.

 

Kvintareliju je jutrošnja vožnja u kvalifikacijama bila prva po kiši tokom ovog vikenda. On je u 12. krugu i drugi put menjao pneumatike. Trka je potom ušla u mirniju fazu koja je trajala sve do pretposlednjeg kruga. Grin i Erikson su čekali njegov kraj za zamenu guma. Grin je izašao iza Rasta i ispred Gloka od koga je, međutim, izgubio je poziciju. Miler je prvi prošao preko ciljne linije i doneo 25. pobedu Audiju na Hokenhajmu. Švajcarac je jedini vozač koji je završio svih 18 trka u sezoni. Drugo mesto je pripalo Rokenfeleru ispred Rasta i Gloka, koji je najbolje plasirani pilot BMW-a. Peti je kariranu zastavu ugledao Grin, sledili su Erikson i Robin Frajns u Audiju. Osmoplasirani Denis je osvojio poene za Aston Martin na poslednjoj trci, završivši je ispred Bruna Spenglera i Loika Divala. Gosti iz Super GT šampionata, Baton i Kvintareli, zauzeli su mesta 16 i 17.

 

Rast je okončao sezonu sa 322 poena i ogromnom prednošću nad drugoplasiranim Milerom koji uz svoje ime ima 250 poena, ali je svejedno vicešampion i ovo mu je bila najuspešnija DTM godina u karijeri. Vitman je trećeplasirani sa 202 poena. Rokenfeler se učvrstio na četvrtoj sa 182 poena ispred Frajnsa koji je tokom sezone nakupio 157 poena. Pojedinim DTM vozačima predstoji još jedan izazov - ''Trka snova'' zajedno sa japanskim Super GT šampionatom, koja će se voziti 23. i 24. novembra na ''Fudži spidveju''.

 

Miler: Sada sam DTM vicešampion, titula je cilj za 2020!

Konac delo krasi: Niko Miler je u Hokenhajmu trećom ovosezonskom pobedom stavio tačku na DTM sezonu i postao je viceprvak serije. Trijumf je izborio posle starta sa jutros osvojene pol-pozicije. Trka je vožena pod izuzetno teškim, kišnim uslovima i sadržala je sve: borbe, izletanja, prekid, intervenciju sigurnosnog vozila, čak i jedan zapaljeni Aston Martin Vantage DTM. Tokom komplikovanog nedeljnog popodneva Audi se ponovo iskazao kao dominantna snaga nove, najbrže DTM turbo epohe i poslednji sprint sezone završio je trostrukom pobedom: uz Milera su na podijumu bile kolege Majk Rokenfeler i šampion Rene Rast. Brend je ove godine stekao trostruku DTM krunu: proizvođačku, vozačku i timsku, osvojivši 12 od mogućih 18 trka. U 2019. je Audijev Švajcarac jedno vreme bio i prvi Rastov izazivač, ali nije imao daha da odluku o prvaku odloži za Hokenhajmring, a i bilo je jasno ko je prva violina postave iz Ingolštata. Miler mora da se zadovolji najuspešnijom sezonom u DTM karijeri, a već za 2020. najavljuje i pretenzije na nešto više.

 

''Ovo je kraj sezone kakav smo priželjkivali. Moj tim i Audi radili su sjajno da auto preko noći učine konkurentnim za kišu. Danas smo imali baš onakav auto kakav nam je u ovim uslovima bio potreban. Pored toga, sve smo izveli kako treba i u džepu mi je zvanje DTM vicešampiona. Veoma sam motivisan za sledeću sezonu, a konačni cilj je uvek titula. I upravo ćemo na tome raditi'', završio je osvajač trke 2 u Baden-Virtembergu. Treći u subotu, po suvom, drugi u nedelju, po kiši - to je Rokenfelerov bilans na DTM finalu 2019. Audijev as imaće lepe uspomene na upravo završeni vikend, a i on za dogodine planira još bolja izdanja.

 

''Startovao sam dobro, ali se Rast odjednom našao pored mene na Parabolici. Posle prekida odlučili smo da stavimo nove gume za prvu fazu trke i to je dobro funkcionisalo. Nismo izveli baš najbolji obavezni pit-stop, uprkos tome komplimenti momcima. Napred desno ovoga puta je bio neko ko to još nikad nije radio, morao je da uskoči jer se redovni mehaničar razboleo. Nažalost, Nika nisam mogao da sledim sa drugim kompletom guma. Uprkos tome, ovo je bio izvanredan vikend za mene, naš tim i Audi. U dolazećoj sezoni ćemo se još jače potruditi da bi se u borbi za titulu čuo i naš glas'', poručio je Roki. Rast je danas munjevito startovao, ali je pritisak u gumama tokom trke negativno uticao na njegov tempo. Tek krunisani prvak najavio je da i idućoj sezoni namerava da nastavi šampionski.

 

''I sam sam sebe iznenadio izvanrednim startom. U prvim krivinama smo prestigli nekoliko konkurenata, a u Parabolici još i Rokenfelera. Morao sam da se nadam da me vidi, jer je to u oblaku kapljica bilo veoma teško. Posle restarta i obaveznog pit-stopa bili smo isuviše konzervativni sa pritiskom guma. Bili smo u ispravnom intervalu, ali da je kiša bila slabija, to bi funkcionisalo bolje. Posle ovako sjajne sezone, sledeća titula iduće godine bila bi naravno veliki cilj, jer je malom broju vozača uspelo da osvoje tri DTM naslova'', kazao je Audi superstar. Za BMW danas nije bilo mesta na pobedničkom postolju, najbrži vozač Bavaraca bio je četvrtoplasirani Timo Glok, što mu je najbolji rezultat u inače teškoj sezoni. Aston Martin je upisao devetnaesti ovogodišnji finiš u zoni bodova, zahvaljujući osmoj poziciji Džejka Denisa na cilju.

 

Moglo se očekivati da će nedeljna kiša ozbiljno hendikepirati Super GT goste, a tako se i dogodilo. Glavni problem su bili standardizovani Hankuk pneumatici sa profilom, Japancima nepoznati i za razumevanje još komplikovaniji od slikova. U takvoj situaciji, opet se najbolje snašao Dženson Baton, koji je Hondu NSX-GT dovezao do 16. mesta - 7 mesta ispod pozicije ostvarene u subotnjem sprintu na suvom asfaltu. ''Danas smo imali težak dan, ali smo mnogo naučili i sigurno su svi japanski timovi sakupili obilje saznanja uoči zajedničke trke na Fudžiju. Tamo će DTM vozači morati da se spreme za drugačije uslove. Sve u svemu, ja sam u ovom vikendu zaista uživao, atmosfera je bila veličanstvena, kao i odziv navijača. Ovde su se okupile i sučelile velike automobilske marke, trkanje je bilo izuzetno i sjajno je što sam bio tu'', poručio je Baton. Englez inače neće voziti novembarsku SuperGT/DTM ''Trku snova'' na Fudži spidveju, jer na nju nije pozvan. On je takođe najavio da se 2020. uopšte neće takmičiti u Super GT šampionatu!

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM revolucionarni koncept: Električna serija, automobili od 1000 KS, roboti izvode pit-stopove

 

DTM-concept 01.jpg

 

DTM promoter ITR predstavio je konceptualnu, futurističku viziju pravca moguće evolucije turing trkanja, opisavši je kao ''kvantni skok'' u auto-sportu, prenosi Serbiaring. U njoj bi bili zastupljeni električni automobili sa monokokom od karbonfibera, pokretani baterijama ili vodoničnim gorivim ćelijama koje bi se mogle brzo zamenjivati. Snaga tih vozila bi na mahove prevazilazila 1.000 KS i ona bi bila sposobna da dostignu brzine veće od 300 km/h.

 

Današnji DTM nije samo premium turing takmičenje, već i serija u kojoj je turing baza dovedena do ekstrema. Automobili su daleko od serijskih, konstruisani su od karbona, poseduju delikatnu aerodinamiku i pokreću ih turbo motori od 600+ konjskih snaga. Za sezonu 2022. godine već se razmatra uključenje hibridne tehnologije u standardne DTM automobile. Međutim, organizator šampionata sada se okrenuo i budućnosti. Za nju postulira električnu seriju, koja bi mogla započne život kao deo pratećeg ''standardnog'' DTM programa, a proizvođačima bi dala šansu da projektuju i razvijaju visokoperformantna serijska električna vozila, čiji bi tehnološki razvoj time bio ubrzan. Predstavljeni koncept predviđa dva moguća izvora energije - baterije koje se već koriste u brojnim elektro i hibridnim vozilima, ili tehnologiju gorivih ćelija.

 

 

U takvoj seriji revolucionizovani bi bili i pit-stopovi koje bi obavljali roboti! Oni bi vršili zamenu točkova, kao i kompletne baterije ili rezervoara za vodonik, smeštenih na podu automobila (zbog optimalnog rasporeda masa). U toku 40-minutne trke bilo bi obavezno jedno zaustavljanje u boksu. Preduslov za postojanje revolucionarne futurističke serije prikazane ovim vizionarskim konceptom biće detaljna studija izvodljivosti koju treba izvesti zajedno sa ključnim dobavljačima.

 

Polazišna pretpostavka jeste da je opisani tehnološki projekat izvodljiv jedino ako bi jedan proizvođač isporučivao ključne komponente, jer bi to obezbedilo i tehničku ujednačenost i kontrolu troškova. Prema toj zamisli, troškovi bi se delili, a razvoj bi bio sveden na minumum. Električna pogonska jedinica i baterija (ili goriva ćelija) bili bi u najvećoj meri standardizovani, uz ograničenu inženjersku slobodu.

Šta bi onda privuklo proizvođače?

Mogućnost da za trkanje prijave automobile koji podsećaju na putničke modele, što, kako DTM organizator tvrdi, postojeće električne serije u ovom trenutku ne dopuštaju. Da bi opisani koncept zaživeo u novoj seriji, on mora da ispuni tri zahteva. Prvi je tehnička ostvarljivost, koja ne sme da ugrozi kvalitet predstave niti brzinu automobila. Drugi je finansijska održivost, uz saglasnost svih aktera sa novim  Najzad, ali ne i najmanje važno, za pobrojane tehničke mere mora da postoji i interesovanje navijača, proizvođača i sponzora.

 

''Ovo je hrabar i inovativan koncept'', rekao je Gerhard Berger, DTM šef. ''Ako želite da oblikujete budućnost auto-sporta, morate da gledate daleko unapred i ponudite trkanje sa alternativnim sistemima pogona koje inspiriše navijače. Očigledno je da su proizvođači koji žele da učestvuju u auto-sportu sve usredređeniji na koncepte alternativnog pogona. Iako su hibridna i električna vozila već stekla mesto na tržištu, mislim da je istinski nov i nadahnjujući koncept sve do sada nedostajao. Razgovaramo sa velikim brojem automobilskih kompanija i dobavljača koji bi voleli da se više uključe u auto-sport. Ovim projektom želimo da pokažemo da smo otvoreni za budućnost i da svetskim proizvođačima imamo da ponudimo nešto novo.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve bliža Super GT/DTM ''Trka snova'' na Fudžiju

 

super gt dtm.jpg

 

Dolazećeg vikenda vozi se dugo iščekivana ''Trka snova'', zajednički takmičarski vikend Super GT i DTM serija na Fudži spidveju u Japanu. Kao što je Serbiaring ranije pisao, za nastup su prijavljena 22 automobila. Domaćine predstavljaju tri proizvođača, Leksus, Honda i Nisan sa ukupno 15 vozila, a čast nemačke tehnike brane dva brenda, Audi i BMW, sa sedam automobila. Najviše automobila na startnoj rešetki imaće Leksus (šest), Honda dovozi pet, Audi i Nisan po četiri, a BMW tri.

 

Trke na Fudžiju biće vožene uglavnom uz poštovanje DTM pravila i formata, ali postoje i Super GT kanoni koji će važiti 23. i 24. novembra. Iz DTM serije preuzet je opšti format: jutarnje kvalifikacije praćene trkom od 55 minuta + 1 krug, tako i u subotu i u nedelju. Iz DTM-a potiče i koncept jednog obaveznog pit-stopa koji služi samo za zamenu guma. Pneumatike za ovu priliku isporučuje Hankuk, standardni DTM snabdevač - u japanskom prvenstvu inače vlada tehnološki rat većeg broja proizvođača guma.

Šta će na Fudžiju poticati iz Super GT šampionata? Pre svega, startna procedura: i u subotu i u nedelju krenuće se letećim startom u dvoredu, koji je u Japanu norma (DTM na svojim rundama startuje iz mesta). Pol-pozicija na Fudži spidveju nalazi se sa desne strane rešetke. Takođe, ukinuta su DTM pomagala pri preticanjima, DRS i ''push-to-pass'' (P2P) opcija. Organizatori veruju da će na Fudžiju i bez njih biti dovoljno drame i akcije, s obzirom na glavni, startno-ciljni pravac dužine 1.475 kilometara i kompleksne krivine dugačkog radijusa. Na ovom autodromu dostiže se maksimalna brzina od 295 km/h, a u jednom krugu šaltuje se 42 puta. U odnosu na DTM praksu, smanjen je i broj mehaničara kojima će biti dopušteno da rade na pit-stopovima. U nemačkoj premium seriji na automobilima na pitlejnu rade devetorica, na Fudžiju će taj personal biti ograničen na najviše sedmoro ljudi.

 

Kome taj podatak nešto znači, četvorica bivših F1 pilota voziće ''Trku snova'': Heiki Kovalainen za Leksus, Narain Kartikejan za Hondu (obojica sa punim Super GT angažmanom), dok BMW od bivšeg F1 kadra u akciju ubacuje gostujuće vozače Kamuija Kobajašija i Alesandra Zanardija. I subotnja i nedeljna trka startuju u istom terminu, u 6:26 po srednjoevropskom vremenu. Obe će moći da se prate na globalnim strimovima, na platformama DTM.com i Motorsport.TV, a isto važi i za kvalifikacije. DTM.com platforma (potrebna registracija) ponudiće gledaocima mogućnost da sami režiraju svoj prenos koristeći jednu od četiri onbord kamere, bilo u ''multiskrin'' ili u ''fulskrin'' modu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasidi i Lexus slavili na Fudžiju, Treluje šesti i najbolji od svih DTM gostiju

 

lexus lc500 race fuji.jpg

 

Novozelanđanin Nik Kasidi osvojio je Super GT/DTM ''Trku snova'' na ''Fudži spidveju''. On je za volanom Lexusa LC500 prvo izborio pol-poziciju u kvalifikacijama, a 35 krugova kasnije prvi je prošao i kroz cilj, u relativno tesnom finišu koji je omogućila tek kasna intervencija sigurnosnog vozila. Kasidijevi najbliži pratioci na cilju bili su vozači Hondi NSX-GT Koudai Cukahoši i Naoki Jamamoto, koji su kasnili 0.433, odnosno 5.862 sekundi. Do četvrtog mesta dovezao se Kenta Jamašita u Lexusu LC500, a peti je u identičnom automobilu završio Šo Cuboi.

 

Najbolji rezultat od DTM gostiju postigao je Benoa Treluje u WRT/Hitocujama Audiju RS 5 DTM koji je u poslednjem krugu izborio šestu poziciju. Rene Rast je sa sestrinskim Audijem bio osmi, a Majk Rokenfeler je okrenut u pretposlednjem krugu, pa je kraj karirane zastave prošao trinaesti. Jedno mesto iza završio je Kamui Kobajaši najbolje rangirani pilot BMW-a M4 DTM i prvi put za volanom DTM tehnike. Njegov kolega za ovu priliku, Marko Vitman, odlazio je dva puta u boks i klasifikovan je kao osamnaesti sa krugom zaostatka. Treći BMW okončao je trku prerano: Alesandro Zanardi ga je parkirao posle 17 krugova zbog tehničkog problema. Propisno se izbrukao Audi pulen Loik Dival. On je trebalo da startuje drugi, ali je izgubio kontrolu nad automobilom u prvom krugu po izlasku sa ''pitlejna'', udario je u ogradu, pa u trci nije ni učestvovao.

 

U nedeljnom programu ''Trke snova'' na Fudžiju nalaze se još jedne kvalifikacije i još jedna trka od 55 minuta + 1 krug.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kartikejan i Honda slavili na Fudžiju, na podijumu i Vitman i Dival

 

Karthikeyan.jpg

 

Indijski vozač Narain Kartikejan osvojio je drugi sprint zajedničke Super GT/DTM trke na ''Fudži spidveju'', a do pobedničkog postolja stigli su i DTM gosti, Marko Vitman u“BMW-u i Loik Dival u Audiju, prenosi Serbiaring. Iako drugi u kvalifikacijama, Dival je krenuo sa pol-pozicije. Vlasnik najbržeg kvalifikacionog kruga, Hondin pilot Daisuke Nakadžima, kažnjen pomeranjem pet mesta unazad jer je njegova ekipa zamenila šasiju NSX-a GT koji je timski kolega Hideki Muto polupao na treningu u petak.

 

Divalovo vođstvo trajalo je samo jedan krug, a Kartikejan ga je obišao na prilazu prvoj krivini. Od momenta kada je preuzeo čelo poretka, Indijac je za volanom Honde NSX-GT držao odličan tempo. Najveći deo trke od 31 kruga proveo je u vođstvu, prepuštajući ga rivalima samo zbog razlike u vremenu odlaska na obaveznu zamenu guma. Trku su neutralisale čak tri intervencije sigurnosnog automobila, ali Kartikejana nisu poremetila ni Indikar restarti. On je u boks otišao na polovini distance, a na cilj je stigao prvi, 9 desetinki ispred Marka Vitmana u BMW-u i 1.8 sekundi ispred Loika Divala u Audiju. Dvojica DTM vozača našla su se u klinču na poslednjem, trećem restartu i dotakla su se u jurišu ka cilju. Dival je drugi prošao kraj karirane zastave, ali mu je na ukupno izvezeno vreme dodat kazneni sekund, pa je klasifikovan iza Vitmana.

 

Prvi sigurnosni automobil pojavio se na stazi posle desetak minuta trkanja, ''prizvala'' ga je eksplozija zadnje leve gume na Divalovom Audiju iza kojeg su na stazi ostali otpaci. Druga intervencija sigurnosnog vozila imala je isti uzrok: u 20. krugu raspao se zadnji levi pneumatik Rastovog Audija, s tim što su u ovom slučaju oštećenja karoserije bila veća, a pista je zasuta većom količinom krhotina. Posle drugog restarta, a pet krugova pre karirane zastave, dogodila su se dva masovna karambola koja su odnela čak šest automobila, po par Hondi, Lexusa i Nissan-a. Sigurnosni auto stupio je u akciju i treći put, ali trka ipak nije zavšena u tom režimu, već su se stekli uslovi za jedan poslednji pravi sprint krug, i taj je i odredio konačni poredak.

 

Do četvrtog mesta stigao je Naoki Jamamoto u Hondi NSX-GT. On je startovao sa treće pozicije i tokom najvećeg dela sprinta bio je najbliži Kartikejanov pratilac. Tako je kao peti trku završio Kamui Kobajaši u BMW-u M4 DTM. Njemu je u konačnom plasmanu presudno pomogao pametno odabran trenutak za odlazak u boks, neposredno pre drugog izlaska sigurnosnog automobila. Poziciju iza Kobajašija zauzeo je Daisuke Nakadžima, treći vozač Honde NSX-GT u poretku prvih šest. Sedmi je bio Audijev pilot Majk Rokenfeler, a osmi Rio Hirakava u najbolje rangiranom Lexusu LC500. Iako se u trci borio za pozicije u prvih pet, Rast posle dva odlaska u boks, jednog redovnog i jednog prinudnog, nije mogao bolje od devetog mesta. Top 10 poredak zaključio je njegov Audi kolega Benoa Treluje. Francuz je prvu zamenu guma izveo u doba prve intervencije sigurnosnog vozila, što se nije računalo kao obavezan pitstop. Zato je Treluje morao i na drugi odlazak u garažu osam minuta pre isteka predviđenih 55 minuta trke, i to u trenutku kada je bio provizorno vodeći. Ta akcija ga je spustila devet mesta u konačnoj klasifikaciji. Najbolje plasirani Nissan GT-R bio je tek jedanaesti, a vozio ga je Cugio Macuda. Kao trinaesti je rangiran Alesandro Zanardi u trećem od tri BMW-a M4 DTM, mesto iza njega zauzeo je bivši Super GT šampion Heiki Kovalainen u Lexusu. Drugi sprint ''Trke snova'' započela su 22 automobila, a završilo je njih 16.

 

DTM takmičari u nedelju su se pokazali u konkurentnijem i boljem svetlu nego u subotu, šest ih je završilo među najboljih deset. Međutim, Super GT automobili ipak su pokazali prednost u trkačkom tempu, samo su dva karambola u završnici bitno smanjila njihov broj na cilju gotovo im prepolovivši redove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Berger: DTM i Le Man 2020. se preklapaju, to nije moglo da se izbegne

 

dtm 2020.jpg

 

Pojedine runde DTM kalendara 2020. godine preklapaju se sa drugim značajnim trkačkim događajima i to je bilo neizbežno, tvrdi šef nemačkog šampionata Gergard Berger. Na DTM kalendaru za 2020. godinu objavljenom u septembru nalazi se deset rundi, prenosi Serbiaring. Serija će prvi put u svojoj istoriji otići na švedski Anderstorp, na Nacionalni autodrom Monca i na najnoviju stazu u Rusiji, ''Igora drajv'' u blizini Senkt Peterburga. Međutim, istog vikenda (13/14. jun) kada DTM bude debitovao na Anderstorpu, održava se i 24 časa Le Mana. Poklapanja ima i u slučaju trke Formule E u Njujorku. Ona je na programu 11. jula, a DTM tada pohodi Nirnberg i trka se na prestižnom Norisringu.

 

Ovakve situacije umeju da štete vozačima. Podudaranje Anderstorpa i Le Mana potencijalno ugrožava poziciju Audijevog DTM pilota Majka Rokenfelera. On ima sedište i u fabričkom Korveta rejsingu i tvrdi se da je taj angažman doveden u pitanje jer Roki neće moći da se trka na Le Manu. DTM/Formula E podudaranje u slučaju Njujorka i Norisringa smetaće aktuelnom Audijevom DTM viceprvaku Niku Mileru. On je u sveelektričnoj FIA formuli pilot timua Dregon rejsing i e-pri Njujorka će morati da preskoči kako bi u matičnoj seriji branio boje fabrike iz Ingolštata. Međutim, njegov Audi kolega Robin Frajns odlučio je drugačije: u istom slučaju, on će voziti Virdžin Formulu E na ulicama Njujorka, pa će neko morati da odmeni u kokpitu Audija RS 5 DTM na Norisringu.

 

Upitan da li bi DTM mogao da pomeri datum održavanja svoje švedske runde kako bi preklapanje sa 24 časa Le Mana bilo izbegnuto, Berger je odgovorio direktno i nedvosmisleno: ''Ne. Nije to zato jer ja to ne želim, već je to košmar, potpuni košmar, samo da znate. Postoje neke staze kojima dajete datum - kao što je, na primer, Norisring - i taj datum je blokiran. Zatim, sledeća važna stvar - da održite TV publiku. Imate trku, pa četiri nedelje pauze, pa trku, pa dve nedelje pauze... Za TV kanale vam je potreban određeni ritam šampionata. Dalje, imate proizvođaće čiji vozači nastupaju u Formuli E. I to morate da prihvatite. Onda, postoje 24-časovne trke na kojima učestvuju proizvođači, poput 24 sata Spa. I tu kažete ‘OK’. A onda dolazi Le Man...''

 

Uprkos najboljim namerama promotera, opisana podudaranja u 2020. bila su neizbežna, dodao je Berger. ''Svake godine pokušavamo (da izbegnemo preklapanja), ali je čak i Formula 1 imala isti termin sa Le Manom 2016. DTM sezona počinje u martu, a završava se u oktobru, a potrebna vam je i letnja pauza. Nije bilo načina da izbegnemo poklapanje sa Le Manom 2020.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM 2020: Više snage uz moćniji ''push to pass''

 

199524-DTM.jpg

 

Po dobijanju saglasnosti proizvođača aktivnih u šampionatu, DTM će u predstojećoj sezoni dopustiti liberalniju upotrebu DRS i ''push to pass'' (P2P) pomagala pri prestizanjima, saznaje portal Motorsport.com. U nemačkoj premium turing seriji DRS postoji od 2013. kao sistem koji promenom nagiba zadnjeg krila smanjuje otpor vazduha, povećava maksimalnu brzinu i olakšava preticanja. Tom sredstvu za ''poboljšanje predstave'' od prošle sezone je pridodat i P2P.

 

On je tokom 2019. donosio povećanje snage od 30 KS, mogao se koristiti do 12 puta u trci u pojedinačnim intervalima od po pet sekundi. Kapacitet ove opcije će u 2020. biti dupliran, P2P će nuditi 60 KS i vozači će moći da ga upotrebe 24 puta, što efektivno znači višak snage tokom 2 minuta u trci. Takođe, liberalnija su i pravila koja se tiču DRS aktivacije. Trkači više neće morati da budu u intervalu manjem od 3 sekunde u odnosu na automobil koji slede da bi upotrebili DRS. Dodatno, broj aktivacija biće određivan od piste do piste, umesto da, kao dosad, bude ograničen na 12 krugova u svakoj trci bez obzira na to gde se vozi.

 

Navedeni potezi treba da olakšaju preticanja na stazama na kojima je to tradicionalno teško, kakva je na primer Brends Heč, a da ''ne remete trkanje na autodromima gde prestizanja nisu problem''. Nove P2P i DRS koncepcije isprobane su na decembarskom testu mladih vozača na Heresu, a biće upotrebljene i na zvaničnom predsezonskom martovskom testu u Monci. Ostavljena je i mogućnost dodatne modifikacije opisanih principa i pravila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin napušta DTM

 

DTM-Aston-Martin-BMW-Audi.jpg

 

Strepnje su se obistinile: tim R-Motorsport Aston Martin je objavio da napušta DTM u kojem je proveo samo jednu sezonu, prenosi Serbiaring. Švajcarska ekipa bila je dragoceni treći brend za nemačku premium turing seriju kojoj se priključila 2019. godine popunivši prazninu nastalu odlaskom Mercedesa. Sa licencom Aston Martina tim je na startne rešetke izveo četiri Vantage DTM automobila, izrađena za rekordnih 90 dana, i vozačku postavu u sastavu: Pol di Resta, Dani Hunkadelja, Džejk Denis, Ferdinand fon Habzburg. Tehnički partner u isporuci agregata bila je firma HWA koja je ranije izvodila Mercedesovu fabričku DTM operaciju.

 

Debitantski tim, očekivano, nije mogao da performansama parira fabričkim ekipama Audija i BMW-a i u sezoni nije zabeležio nijedan top 5 plasman. Aston Martin je izostao sa zajedničke Super GT i DTM ''Trke snova'' u Japanu (Fuji Speedway), što je objašnjeno željom da se ne gubi vreme koje je trebalo utrošiti u što bolje pripreme za 2020. Na kraju godine, usledio je raskid sa kompanijom HWA, govorilo se da su sva četiri Vantage DTM automobila prodata i sumnjalo se da će se R-Motorsport pojaviti i na startu DTM sezone 2020. Postojale su pretpostavke o mogućoj saradnji sa BMW-om, ali je sada i to palo u vodu.

 

''Preispitivanje našeg sportskog programa pokazalo je da želimo da za budućnost odredimo nove prioritete i da DTM angažman za nas više ne bi bio prikladan'', izjavio je direktor ekipe dr Florijan Kamelger. ''U kasnijoj fazi ćemo objaviti šta smo odlučili u vezi sa našim sportskim programom 2020. Iskoristio bih ovu priliku da se posebno zahvalim Gerhardu Bergeru i DTM promoteru, Diteru Gasu i Jensu Markvartu, na zajedničkom delovanju u našoj debitantskoj sezoni. BMW je pogotovu bio partner od izuzetne pomoći.''

 

DTM sada za 2020. ima startnu rešetku kraću za četiri automobila, što će reći da u ovom trenutku može da računa na samo 14 učesnika predstojećeg šampionata. Rešenje za ovu nezgodnu situaciju moglo bi da se pronađe samo ako su BMW i Audi voljni da reaguju povećanjem broja automobila posredstvom klijentskih postava. Audi od prošle godine ima takvu ekipu (WRT), a BMW još uvek ne. To takođe znači da će DTM ove sezone imati samo dva aktivna brenda/proizvođača, što je prvi takav slučaj od 2011. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi fabrička flota za DTM 2020

 

audi dtm 2020.jpg

 

Audi je prikazao takmičarske boje svojih šest fabričkih RS 5 DTM automobila namenjenih DTM kampanji 2020, prenosi Serbiaring. Marka iz Ingolštata bila je trijumfalna u prošloj sezoni, prvoj godini pravila Klase 1, i prigrabila je sve tri titule, vozačku, proizvođačku i timsku. Za misiju odbrane naslova šampionski automobil je optimizovan u detaljima, a zadržana je ista zvanična šestočlana postava koju čine branilac naslova Rene Rast i kolege Niko Miler, Loik Dival, Robin Frajns, Džejmi Grin i Majk Rokenfeler. Takođe, tri klijentska RS 5 DTM prijaviće privatni tim WRT.

 

Nova i već postojeća sponzorska partnerstva izdiktirala su takmičarske boje Audijevih šest fabričkih automobila, a livreja je u svim slučajevima osavremenjena. Najviše je novih sponzora u Rastovom slučaju, među njima je najveći jedan proizvođač nameštaja. Rokenfelera podržava firma koja izrađuje opremu za automehaničarske radionice, Divala proizvođač filtera za vazduh. Akrapovič je sada prisutan na Grinovom automobilu, a Miler i Frajns ostali su u bojama Kastrola, odnosno Arala. Krupne tehničke promene i nisu dozvoljene pravilima Klase 1, pa je osnova RS 5 DTM ostala nepromenjena, a poboljšanja su učinjena samo u detaljima, između ostalog uslovljenim i prohtevom da DTM bude uzbudljivije i rentabilnije takmičenje. U praksi, to znači sledeće: dvolitarskom TFSI motoru je snaga smanjena za oko 5%, što je posledica propisima naloženog smanjenja dopuštenog protoka goriva sa 95 na 90 kilograma. Osnovna snaga DTM agregata deklarisana je na ''preko 610 KS'', a posredstvom ''Push-to-Pass'' funkcije, ona se kratkoročno može podići na oko 640 KS.

 

P2P funkcija zadržana je i u 2020, ali će u trkama moći da se upotrebljava češće: tokom 24 kruga, umesto dosadašnjih 12 sistem će moći da se aktivira u intervalima od po 5 sekundi, što bi trebalo da trke učini uzbudljivijim. Push-to-Pass od ove godine moći da se koristi i u kvalifikacijama, kao i DRS. I DRS će u trkama moći da se koristi češće, pa će ova dva instrumenta kombinovano omogućiti “audiju RS 5 DTM” da dostiže maksimalnu brzinu od gotovo 300 km/h, što će, naravno, zavisiti od staze.

 

''U doglednoj budućnosti Audi će prodavati više automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem nego onih na elektropogon'', istakao je šef Audi motorsporta Diter Gas. ''Zato trkačka serija sa modernim, efikasnim SUS motorima ima smisla paralelno sa našim angažmanom u električnoj seriji kakva je Formula E.'' DTM šampionat 2020. treba da počne 25. i 26. aprila na belgijskom Zolderu, mada bi njegov start mogao biti odložen u zavisnosti od situacije izazvane pandemijom koronavirusa. Covid-19 je već ''premestio'', a potom i ''otkazao'' zvanični zajednički predsezonski test.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM planira start sezone za 10. jul, ostaje 20 trka

 

199524-DTM.jpg

 

DTM je objavio novu verziju takmičarskog kalendara za tekuću godinu, koji predviđa održavanje svih izvorno planiranih trka, ali u periodu od samo četiri meseca. Po novom rasporedu, sezona će početi sredinom jula na Norisringu, a polovinom novembra će je zatvoriti runda na Nacionalnom autodromu Monca. To praktično znači da je pandemija koronavirusa pomerila prvih pet rundi, u originalnom kalendaru planiranih za period od aprila do juna - Zolder, Lauzicring, Igoru drajv, Anderstorp i Moncu - ali da su za njih pronađena mesta u gusto spakovanoj drugoj polovini godine. Jedino otvoreno pitanje ostaje hoće li DTM karavan prvo otići na Igora drajv u blizini Senkt Peterburga, ili na Anderstorp u Švedskoj.

 

Glavna ambicija serije ostaje da održi svih 10 takmičarskih vikenda. Novi kalendar to omogućuje, ali je činjenica i da u doba opšte neizvesnosti nema nikakve garancije da će sve proteći po ovom izmenjenom planu. Na to je podsetio rukovodilac krovne DTM organizacije ITR Marsel Mohaupt: ''Ovo su nesigurna vremena bez presedana, a naš prioritet je dobrobit naših porodica, osoblja i zajednice. Uprkos nesigurnosti, osećali smo da je važno da ljubiteljima auto-sporta i svima uključenima u DTM prikažemo revidirani kalendar i nove datume. Jasno je da su ograničenje i tretman epidemije svima prvi prioritet, ali verujemo da sport može da igra ulogu u vraćanju života ljudi u normalu. Uz podršku naših navijača, naših proizvođača Audija i BMW-a, koji će na ovogodišnju startnu rešetku izvesti 16 automobila, autodroma i svih partnera, želimo da kasnije u godini priredimo uzbudljivu sezonu. Znamo da moramo da ostanemo fleksibilni i pragmatični, ali ovo je prvi korak. Ostajemo verni našem obećanju da ćemo se vratiti jači. Kada bude bezbedno da se vratimo na staze, želimo da DTM pomogne tako što će u tome biti predvodnik!''

  • 10-12. jul: Norisring (GER)
  • 31. jul-2. avgust: Igora drajv (RUS) ili Anderstorp (SWE)*
  • 7-9. avgust: Zolder (BEL)
  • 22–23. avgust: Brends Heč (GBR)
  • 4-6. septembar: Asen (NED)
  • 11-13. septembar: Nirburgring (GER)
  • 2-10. oktobar: Igora drajv (RUS) ili Anderstorp (SWE)*
  • 16-18. oktobar: Lauzicring (GER)
  • 6-8. novembar: Hokenhajmring (GER)
  • 13-15. novembar: Monca (ITA)

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Berger: Ako nema navijača, neće biti ni DTM trka

 

berger 1.jpg

 

U epohi koronavirusa stala je i sezona automobilskog sporta (ili nije ni započeta), a organizatori takmičenja pokušavaju da se orijentišu, preurede kalendare i makar pretpostave kada bi njihovi takmičari mogli da izađu na piste. Vlade različitih zemalja donele su različite intenzivne ili manje intenzivne mere za usporavanje i ograničenje širenja pandemije. Jedna od najzastupljenijih je i zabrana okupljanja za broj ljudi veći od određenog maksimuma. U takvim okolnostima, različiti šampionati dolaze do različtih potencijalnih rešenja za svoj (re)start - jedno od njih je da se trke voze samo za TV kamere i prenose, bez prisustva gledalaca na licu mesta.

 

Međutim, i za takav slučaj je potrebno da trenutno važeće restrikcije popuste - primera radi, samo u padoku Australijskih superautomobila na svakom trkačkom vikendu nađe se preko 500 ljudi. Popuštanje ograničenja se i očekuje u narednim mesecima, kada pandemija počne da se stišava, ali će se po svoj prilici dešavati sporo i postepeno i svaka zemlja će donositi mere u skladu sa svojom situacijom. Što se tiče DTM šefa Gerharda Bergera, on je u jednom potpuno određen: nemačka premijum turing serija svoje trke neće voziti bez navijača na tribinama.

 

''Naše mušterije zovu se navijači. A ako nema navijača, neće biti ni bilo kakvih trka'', rekao je Berger za austrijski ServusTV. Bivši F1 as želi da se točkovi trkačkih automobila pokrenu što je pre moguće i spada u ljude koji se zalažu za što brži povratak redovnom životu, što treba da ublaži ekonomski udar Covid-19 pandemije. ''Mislim da u ovom trenutku svi shvataju da ne možete skupiti pedeset ili sto hiljada ljudi na jednom mestu'', nastavio je Berger. ''Ali, ja sam u prinicipu pristalica što bržeg pokretanja stvari, time ćemo što brže doprineti i ekonomski. Naše trke su deo celog tog pristupa, na primer zato da bismo zadržali sve naše poslove. Jednostavno moramo da se potrudimo da ne skliznemo u iduću krizu pošto se bude završila kriza izazvana koronavirusom.''

 

DTM je preprojektovao svoj kalendar za 2020, zadržao je 10 prvobitno planiranih rundi, a sezonu treba da otvori Norisring. Međutim, kako smo ranije već pisali, lokalni organizator iz Nirnberga zatražio je dodatno vreme da se izjasni može li ''Monako Bavarske'' da odigra tu ulogu. Razlozi su posebni troškovi pripreme ulične staze i rizik od otkazivanja trka zbog eventualnog drugog talasa pandemije, što bi bio finansijski neizdrživ gubitak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda da se i zvanično spoje sa japancima, pa da ona ''Trka snova'' sa kraja prošle godine postane standardna stvar. Ne znam kakav je stav tamošnjih fabrika za naredne sezone, ali nije nemoguće da i ''japanski DTM'' čeka ista stvar samo sa par godina kašnjenja...pa, ako je već i njima izvesna ista sudbina bolje da se spoje dok se ima šta spojiti, nego da sačekaju da i oni umru.

Ali, premalo je vremena za uskladiti sve čak i kad bi iz Japana sutra rekli da to žele (ako uopšte žele)...već to može početi verovatno tek tamo od 2022. godine...

 

Evo u celosti:

 

Audi napušta DTM po završetku ove sezone

 

audi dtm 2020.jpg

 

Audi je objavio da po isteku sezone 2020. prekida svoj DTM angažman! Kako piše Serbiaring.com, desilo se ono što su nemački mediji već nedeljama pretpostavljali: proizvođač iz Ingolštata preuredio je program svojih sportskih aktivnosti i DTM je otpao sa liste. Ubuduće, Audi će se fabrički baviti samo Formulom E, uz podržavanje klijentskih trkačkih programa.

 

Na odluku borda direktora o obustavi DTM programa uticali su i ''ekonomski izazovi pokrenuti pandemijom koronavirusa'', a o svemu je obavešten i promoter nemačke premium turing serije, organizacija ITR. U saopštenju nemačkog brenda istaknuta je želja da Audi postane nosilac premium ''ugljenično-neutralne'' mobilnosti. Odluka direktora Audija u potpunosti se uklapa u pravac matičnog Volkswagen koncerna koji je u novembru prošle godine prekinuo sve sportske programe zasnovane na motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (reli VW Polo R5 je izuzetak). Tako BMW ostaje jedini DTM proizvođač u 2021. godini, a veruje se da za tu ulogu Bavarci nisu raspoloženi.

 

''Audi je oblikovao DTM i DTM je oblikovao Audi'', izjavio je Markus Dizman, predsednik borda direktora kompanije. ''To pokazuje kolika snaga leži u auto-sportu, tehnološka i emotivna. Sa tom energijom nastavićemo našu transformaciju u nosioca sportske, održive električne mobilnosti. Zato usredređujemo napore na trkačku stazu i sistematski se borimo za sutrašnje tehničke prednosti. Formula E za to nudi veoma privlačnu platformu. Da bismo je dopunili, razmatramo druge oblike progresivnog auto-sporta za budućnost.'' U Audi DTM bilansu stoje 23 šampionske titule, od čega 11 vozačkih, 114 osvojenih trka, 345 podijuma, 106 pol-pozicija i 112 najbržih krugova. Sve je to postignuto u razdoblju od 1990. do 1992. i od 2000. godine do danas. Vozačke DTM krune su za Audi osvajali Hans-Johaim Štuk i Frank Bila u staroj epohi, a u novoj su to činili Loran Ajelo, Matijas Ekstrem, Timo Šajder, Martin Tomčik, Majk Rokenfeler i Rene Rast. Prošla sezona bila je najuspešnija u DTM istoriji kuće: stečena su sva tri raspoloživa naslova. Ukoliko DTM sezona 2020. ikada počne, Audi će sa šest fabričkih i tri klijentska automobila pokušati da se od turing serije oprosti odbranom titula stečenih 2019.

 

Berger: Duboko žalim zbog odluke Audija, to je težak udarac za auto-sport u Nemačkoj i Evropi

 

Audijev odlazak iz DTM-a najavljen za kraj tekuće sezone, još jedan je težak udarac za nemački premium turing šampionat. Seriju je na kraju 2018. napustio Mercedes, a R-Motorsport Aston Martin igrao je samo jedno leto i digao sidro posle izvezene 2019. Za 2020. je moglo bi se reći jedva skupljeno 16 automobila, uz maksimalno angažovanje resursa postojeća dva proizvođača, Audija i BMW-a. Međutim, početak sezone pomerila je covid-19 pandemija i odložila ga. Prema mišljenju čelnika Audija, oni su svoju odluku o gašenju DTM programa objavili dovoljno rano da DTM promoter i svi partneri mogu da joj se prilagode. Sa druge strane, organizatori serije i njen direktor Gerhard Berger smatraju da im je ostavljen kratak rok za pronalaženje eventualnih spasonosnih rešenja. Berger je u svojoj reakciji priznao da je i sama budućnost šampionata kritično ugrožena.

 

Njegova izjava glasi:

''Ponedeljak, 27. april, predstavlja težak dan za auto-sport u Nemačkoj i celoj Evropi. Duboko žalim zbog Audijeve odluke da se povuče iz DTM-a posle sezone 2020. Poštujemo stav borda direktora, ali kratak rok ove objave postavlja niz specifičnih izazova pred našu organizaciju, našeg BMW partnera i naše timove. Imajući u vidu našu saradnju i posebne teškoće sa kojima se svi suočavamo tokom covid-19 pandemije, nadali smo se više zajedničkom pristupu. Ta odluka pogoršava našu situaciju, a DTM budućnost sada u velikoj meri zavisi od toga kako će naši partneri i sponzori na tu odluku reagovati. Ipak, u potpunosti očekujem da će Audi svoj odlazak izvesti propisno odgovorno i u punoj saradnji sa nama kao promoterom. Ostajem posvećen predstojećoj godini i zadatku da stotinama hiljada naših navijača obezbedimo uzbudljivu i konkurentnu sezonu. Ali, čim to bude moguće, želim da planiram i sigurnosne mere za timove koji učestvuju u našem šampionatu, za sponzore i sve one čiji poslovi zavise od DTM-a.''

Share this post


Link to post
Share on other sites

eto ja sam koliko toliko pratio DTM,dosta sam trka gledao na nemackim kanalima,nije lose za gledanje,al Mercedes je napustio takmicenje da se vise posveti formuli E,koja je buducnost,a i zanimljuv je sampionat i bas dosta imaju sponzora,a i Audi takodje napusta DTM,da se i oni fokusiraju na formulu E.Tu je jos BMW  samo,Aston Martin je isto digao ruke od sampionata,pa tu bio mogao Porse da uskoci,al mislim da od toga nema nista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM za jun zakazao predsezonski test na Nirburgringu

 

dtm eng.jpg

 

Posle svih loših vesti koje za temu imaju DTM, evo i jedne dobre: organizator nemačke serije zakazao je termin za zvaničan četvorodnevni predsezonski test na Nirburgringu u periodu između 8. i 11. juna. Kako prenosi Serbiaring, test će biti vožen bez prisustva javnosti, a na njemu se očekuje učešće svih timova. To treba da bude signal da se prestižni turing šampionat zvanično vraća na stazu i da je početak prvenstva sve bliži. Kako će izgledati novi revidirani kalendar sezone i hoće li na njemu opstati originalnih 10 rundi, organizator u dolazećim sedmicama tek treba da saopšti.

 

Proleće globalno okovano pandemijom virusa korona bliži se svom kraju, a DTM promoter koristi nove prilike u Evropi da pripremi takmičarski raspored u ambijentu ''nove normalnosti''. To podrazumeva život i rad u novoj stvarnosti i izmenjenom okruženju i organizaciju treninga i trka bez navijača i medija na licu mesta. Junski test na Nirburgringu poslužiće i kao prva prilika za primenu preventivnih zaštitnih mera koje se odnose na ceo DTM personal, te kao provera kako one funkcionišu u praksi. Na snazi će biti stroge procedure socijalnog distanciranja, ograničenja broja prisutnih i pravila o higijeni, a zdravstveno stanje svakog od članova ekipa biće svakodnevno proveravano u potrazi za eventualnim covid-19 simptomima. DTM predsezonski test 2020. trebalo je da bude vožen sredinom marta u Monci, ali je zbog širenja virusa na severu Italije premešten na Hokenhajmring, pa se ispostavilo da ga je iz istog razloga i tamo nemoguće održati.

 

''Uz mnogo strpljenja i napora, pripreme za novu DTM sezonu su u toku i odvijaju se punom brzinom, a počinjemo ih idućeg meseca testom na Nirburgringu'', kazao je Marsel Mohaupt, direktor promotera serije, organizacije ITR. ''Veoma smo zahvalni svima na stazi jer su postavili infrastrukturu koja će nam omogućiti da testiramo bezbedno, uz sve važeće mere distanciranja. Test nas prirodno vodi do sledećeg koraka i uvereni smo da ćemo u 2020. moći da održavamo uzbudljive trke Uskoro ćemo objaviti novi kalendar koji uzima u obzir zahteve nove normalnosti u automobilskom sportu.''

 

I pošto bude koncipirao novi, prilagođeni kalendar takmičenja 2020. (možda sa većim osloncem na matičnu Nemačku), DTM organizatoru preostaje da osigura kratkoročnu i dugoročnu budućnost serije, dovedenu u smrtnu opasnost odlukom Audija da se iz šampionata povuče po isteku aktuelne sezone.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM bi ipak mogao da počne sredinom jula na Norisringu

 

norisring.jpg

 

DTM tek treba da objavi novu, treću po redu verziju kalendara sezone 2020; iako se organizator serije ne izjašnjava o svojim planovima, prema informacijama portala Motorsport-Total.com, direktor šampionata Gerhard Berger i dalje računa da će prvenstvo početi na Norisringu. To bi bio prvi put da prestižno turing takmičenje otvara sezonu u ''Monaku Bavarske'', a čak bi i originalni datum trkačkog vikenda ostao onaj izvorni: 11. i 12. jul. Kako je zvanični DTM predsezonski test zakazan za period od 8. do 11. juna na Nirburgringu, teza o ulicama Nirnberga kao lokaciji prve runde serije dobija na uverljivosti.

 

Proizvođačima i timovima je između kolektivnog testa i početka sezone potrebno još oko četiri nedelje da izvrše poslednje intervencije na svojim automobilima i toliko im je dosad redovno i stavljano na raspolaganje. A između Nirburgringa i Norisringa postoji period od mesec dana. ''To se tačno podudara sa vikendom na Norisringu'', primetio je sportski direktor ekipe ABT Tomas Birmajer za Motorsport-Total.com. ''Otud ja i dalje gajim nadu da će se sve uklopiti.'' Iako bi se svakako vozilo bez publike, organizacija ulične trke u vreme covid-19 pandemije predstavlja poseban izazov. Lokalnom organizatoru je i bez podizanja tribina i gigantskih video ekrana za konstrukciju ostalih struktura potrebno nekoliko stotina hiljada evra. Taj novac moraće da obezbedi ITR kao krovna organizacija serije, jer se lokalni promoter Motorsport klub Nirnberg finansira od prodatih ulaznica, čega ove godine neće biti.

 

''Nadam se da će se pronaći način jer Norisring pripada DTM-u i bilo bi genijalno ako bismo tamo mogli da počnemo sezonu'', dodao je Birmajer. Nadu uliva i bundesligaška fudbalska utakmica koju FK Nirnberg treba da odigra 22. maja na Maks Morlok stadionu, smeštenom neposredno pored piste, naravno takođe bez publike. ''Ako Nirnberg može da odigra utakmicu za duhove, onda po mom mišljenju svakako može da se vozi i trka za duhove. Tu ne vidim nikakav problem'', ubeđen je Birmajer.

 

Otvaranje sezone na ulicama Nirnberga bilo bi značajno i DTM proizvođačima Audiju i BMW-u, jer oba imaju svoja sedišta u Bavarskoj. Što se tiče ostatka sezone, najnovija saznanja kažu da DTM još nije uspeo da se dogovori sa upravom Ošerslebena o odgovarajućem terminu, pa su male šanse za povratak na pistu na kojoj serija pet godina nije vozila. Novi DTM kalendar predvideće pet do osam rundi (10 do 16 trka), pri čemu bi se na nekim nemačkim autodromima vozile i po četiri trke tokom dva uzastopna vikenda. Težište sezone očigledno će biti na domaćem, nemačkom terenu, ali popuštanje epidemije i postepeni ''povratak normalnosti'' daju nadu da bi se moglo voziti i u drugim evropskim zemljama. Kao prvi kandidati sa originalnog kalendara ostaju pre svega Zolder i Asen (Holanđani čak računaju na trke sa publikom!), ali bi se moglo trkati i u Monci, ako se u Lombardiji dodatno poboljša i svakako pri kraju takmičarske godine.

 

Ostaje pitanje da li će se u bilo kom slučaju voziti pred publikom. Prema informacijama iz istog izvora, Berger je trenutno skeptičan, ali mu vreme ide naruku. Što se duže bude čekalo epidemijski parametri će postajati bolji, a onda raste i verovatnoća da će moći da se dobije odobrenje za trkanje pred gledaocima. ''Trke bi bile važne za sve, za timove, za Audi, za DTM, za navijače. Čak i ako bi to bilo samo nekoliko trka za TV publiku, bilo bi lepo kad bismo dobili priliku za oproštajnu turneju'', završio je Birmajer podsećanjem na činjenicu da se Audi na kraju sezone povlači iz šampionata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM prepravio kalendar

 

199524-DTM.jpg

 

DTM organizator izašao je u javnost sa novom verzijom kalendara za 2020. godinu. U pitanju je potpuno prepravljen takmičarski raspored, koji su izdiktirala prošla i aktuelna ograničenja u vezi sa pandemijom.

 

Uprkos svemu, on predviđa 10 rundi i 20 trka, koliko je bila i izvorna namera organizatora. Sve je moralo da bude spakovano u vrlo kompaktnu sezonu koja startuje u julu a završava u novembru, ali sa krcatim rasporedom tokom avgusta, septembra i oktobra i sa čestim uzastopnim trkačkim vikendima. Težište sportskog programa je na Nemačkoj, tri puta se gostuje u Belgiji i jednom u Holandiji, a sa kalendara su otpale staze u Rusiji, Britaniji i Italiji - Igora, Brends Heč i Monca.

 

Kako je i obećano, sezona startuje sredinom jula na ulicama Nirnberga. Lauzicring će u avgustu biti domaćin dva uzastopna trkačka vikenda, kao i Nirburgring u septembru i Zolder u Oktobru. Po jedna runda biće upriličena na Asenu, Spa-Frankoršampu koji na prvobitnom kalendaru nije figurisao, kao i na novembarskom finalu čija je tradicionalna lokacija Hokenhajmring. Ukupno šest trka (Asen i dupli Nirburgring) biće održano u samo 14 septembarskih dana. Inače je za tromesečje avgust/septembar/oktobar i period od 12 sedmica zakazano čak osam trkačkih vikenda i organizator pretpostavlja da će to biti prelomna faza sezone. Još dva detalja vredna pažnje: Spa se na DTM kalendaru poslednji put našao 2005. godine, prvi par trka na Nirburgringu biće vožen na punoj distanci GP staze, a drugi na skraćenoj konfiguraciji, nekorišćenoj od 2003.

 

Za povratak nemačke premium turing serije na scenu predviđene su detaljne mere zaštite od zaraze korona virusom, koje će se dalje prilagođavati u zavisnosti od razvoja situacije. To je bio i preduslov da trke uopšte krenu, i one će prema osnovnom planu biti vožene bez gledalaca na licu mesta. Puštanje publike na tribine biće razmotreno čim to bude moguće i opravdano sa zdravstvenog i bezbednosnog aspekta. Na šest rundi DTM će imati i prateći program u vidu novoosnovane GT4 serije pod imenom DTM trofej. U ovom trenutku, za to prvenstvo prijavljeno je dvadeset automobila i oni treba da se trkaju na Spa, Lauzicringu, dva puta na Nirburgringu, jednom na Zolderu i Hokehnajmringu. U prateći program bi mogla da uđe još neka serija, o čemu se odlučuje u nedeljama koje dolaze.

 

DTM kalendar 2020. (runde označene zvezdicom zavise od odobrenja vlasti)

  • 10-12. jul: Norisring (Nemačka)*
  • 1-2. avgust: Spa Frankoršamp (Belgija)**
  • 14-16. avgust: Lauzicring (Nemačka)
  • 21-23. avgust: Lauzicring (Nemačka)
  • 4-6. septembar: Asen (Holandija)
  • 11-13. septembar: Nirburgring (Nemačka)
  • 18-20. septembar: Nirburgring (Nemačka)
  • 9-11. oktobar: Zolder (Belgija)
  • 16-18. oktobar: Zolder (Belgija)
  • 6-8. novembar: Hokenhajmring (Nemačka)

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM, Audi i BMW se dogovorili: U 2020. zabranjene timske naredbe

 

dtm 2020.jpg

 

Za vreme testa na Nirburgringu, šef Audi sporta Diter Gas otkrio je da su se proizvođači i DTM organizator dogovorili da u 2020. timskih naredbi više ne bude i da ta novina i zvanično ulazi u pravila. Kako piše Serbiaring, svemu su prethodile temeljne diskusije još prošle godine vođene u okviru ITR, krovne organizacije šampionata. Kada je saglasnost postignuta i sa rukovodiocima sportskih odseka oba u seriji aktivna proizvođača, stvar je poverena radnoj grupi i u pisanoj formi uneta u provizorni pravilnik. Sada smo se dogovorili sa ITR-om i sa našim konkurentom da ove godine neće biti timskih naredbi'', rekao je Gas. ''Podrazumeva se da ćemo se toga pridržavati. Od početka do kraja može da se puca iz svih oružja.''

 

U krugovima onih koji mu nisu skloni, DTM se pogrdno označava kao ''komercijalno trkanje''. Pod tim se podrazumeva da svi vozači istog brenda primarno ispunjavaju interese poslodavca i da u slučaju potrebe moraju da žrtvuju svoje plasmane u korist kolege koga kuća vidi kao poželjnog šampiona. Primere uticaja na ishode trka viđali smo i prethodnih sezona. Koliko 2017. Audi je ''igrao na'' Matijasa Ekstrema, ali je titulu ipak poneo Rast. U 2018. su se sve kolege sklanjale Rastu sa puta kako bi mu pomogle da smanji bodovni zaostatak stvoren nizom pehova u ranoj fazi prvenstva. Kada se na Red bul ringu Rastu po tom receptu otvorio put do pobede, Mercedesov Gari Pafet je podrugljivo primetio: ''Nemam komentar za ovaj slučaj, ali to nije ništa novo - ja znam Audi 15 godina, oni su se oduvek tako trkali''.

 

Daleko od toga da se kuća iz Ingolštata jedina bavila takvim režijama, ali su njeni podvizi nekako ispadali najtrapaviji i najuočljiviji. Prošle godine je pitanje timskih naredbi i te kako bilo živo. Dvojica pretendenata na tron, Rast i Niko Miler sudarili su se na Norisringu, i to u prisustvu brojnih članova borda direktora Audija. Od tog momenta obojici je zapoveđeno da jedan drugog smeju da pretiču isključivo ''bez rizika''. Na Brends Heču je ponovo bilo turbulentno: navijači su uzalud čekali da Miler napadne lidera šampionata Rasta, čiji je auto imao problem. Audi je tada bio meta žestokih kritika - kako BMW od jednog trenutka 2019. više nije učestvovao u borbi za titulu, brojni navijači osećali su da su ostali uskraćeni za istinski duel, makar on bio vođen i između kolega iz iste kuće.

 

Audi se našao na meti i zbog svojih ''starih zasluga'' u sferi timskih direktiva. Svi pamte legendarnu aferu sa Špilberga 2015. i komandu ''izbaci ga napolje''. Tim je rečima tadašnji šef Audi sporta dr Volfgang Ulrih naredio Timu Šajderu da sa staze izgura konkurente iz Mercedesa, što je ovaj i učinio, eliminisavši automobile Roberta Vikensa i pretendenta na naslov Paskala Verlajna. Šajderova austrijska ''bravura'' nagrađena je diskvalifikacijom, a dr Ulrih se osramotio kao vinovnik najvećeg skandala u istoriji šampionata. Otvoreno rečeno, proizvođačke taktike uvek su bile redovan pratilac nemačke premium turing serije i jedva je zamislivo da će se to 2020. promeniti. Kako se uopšte došlo na ideju o zabrani timskih naredbi?

 

''To je konačno bila želja Gerharda Bergera'', objasnio je Gas, a upitan kako će se novo pravilo sprovoditi, on je rekao: ''Već je bilo diskusija na tu temu. Ja naravno moram prvo da imam u vidu interese kompanije Audi. I moraću da se oslonim na to da će sve funkcionisati na odgovarajući način. U prošlosti je nažalost bilo neslavnih primera javnih diskusija u DTM-u, a takve stvari je teško proveravati. Međutim, pogledali smo se u oči i složili smo se oko ove teme. Moram da imam poverenja da će se novo pravilo sprovoditi.''

 

Gas je nekada i sam bio trkač. On kaže da mu ništa nije draže od otvorenog trkanja, ali priznaje da je u diskusijama na tu temu morao da razdvaja lični stav od onog koji je zastupao kao funkcioner Audija. Njegova odgovornost prema poslodavcu uvek je bila da osvaja trke i titule. ''Tu su timske naredbe u krajnjem ishodu dosad bile dopušteno sredstvo. Za njim u budućnosti više neću moći da posegnem, ali verujem da će konačno sport imati koristi od toga.'' Kada se ubuduće dva Audi pilota budu borila na stazi, uticaj sa komandnog pulta moraće da izostane, ali se neki principi i granice i dalje podrazumevaju. ''I dalje želimo da sprečimo da se dvojica trkača iste marke sudaraju'', istakao je Gas. ''Ali, intervencija ubuduće neće biti i to je pravilo kog ćemo se, kao što sam rekao, razumljivo pridržavati. Otud neću morati ništa da objašnjavam bordu direktora.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audijev DTM tim ''Feniks'' cilja start na Le Manu 2021.

 

DTM-Rockenfeller.jpg

 

Kako piše Serbiaring, ''Feniks rejsing'' još ove sezone partnerski/fabrički DTM tim Audija, okvirno je odredio pravce svog delovanja za period kada se fabrika iz Ingolštata na kraju 2020. bude povukla iz nemačke premium turing serije. Feniks je osnovan 1999. a DTM učesnik je od ponovnog rođenja šampionata. Na tu pozornicu ekipa je izašla 2000. godine, kao jedna od fabrički podržanih postava Opela. Već u prvoj sezoni, njen tadašnji as Manuel Rojter postao je viceprvak. Po okončanju Opelovog DTM angažmana, tim iz okoline Nirburgringa ušao je u Audi redove i to partnerstvo bilo je vrlo uspešno. Vozačku titulu je 2011. godine sa Feniksom osvojio Martin Tomčik, i to u modelu starije specifikacije što je predstavljalo istinsku senzaciju. Dve godine kasnije do naslova je došao Majk Rokenfeler, koji je i danas pilot ekipe, uz Francuza Loika Divala.

 

Najavljeni izlazak Audija iz DTM prvenstva primorao je ekipu Ernsta Mozera da svoj primarni takmičarski program traži u drugim serijama. Prema sadašnjem stanju stvari, namere su potpuno usredsređene na trke sportskih automobila, uz kasniji mogući napad na 24 časa Le Mana. Paralelno s tim, Feniks bi održao svoje postojeće aktivnosti sa GT3 automobilima Audija. Mozer kaže da je prvi cilj iskorak u LMP2 klasu, što bi se počev od januara 2021. ostvarilo u Azijskoj Le Man seriji. Na rasporedu su po dve posete Buriramu i Sepangu, na kojima se eventualnim dobrim rezultatima može zaslužiti pozivnica za Le Man, koja automatski pripada šampionskom timu LMP2 klase. Sledeći potez po želji Feniksa bilo bi učešće u ekvivalentnom evropskom šampionatu - ELMS.

 

''Želimo da preorijentišemo naš DTM tim'', kazao je prvi čovek ekipe za Motorsport-Total.com. ''Imamo mnogo vrlo dobrih inženjera i mehaničara. Zato sam odlučio da ćemo razmotriti temu Le Man prototipova. Ne znamo još sa kojim proizvođačem, trenutno procenjujemo da li će to biti Oreka ili Ližije. Ciljaćemo da se iduće zime takmičimo na četiri trke Azijske Le Man serije. Taj sam pravac jasno odredio. Ako se tu pokažemo dobro, iskreno se nadam da ćemo uspeti da izborimo start na Le Manu 2021, to je naš cilj. Zatim bismo mogli da se takmičimo u ELMS-u 2021. Grubo govoreći, to je naš pravac u ovom trenutku.''

 

Dugoročni cilj ekipe je jasan: partnerstvo sa nekim proizvođačem, ali po novim LMDh (Le Man - Dejtona) tehničkim pravilima koja će koristiti i FIA Svetski endurans šampionat i američko IMSA prvenstvo sportskih automobila. Ta pravila trebalo bi da stupe na snagu 2022. godine, jednu godinu po uvođenju LMH pravila (Le Man hiperautomobili biće naslednici aktuelnih LMP1 prototipa). U svetlosti kovid-19 pandemije, nije isključeno da se taj rok pomeri za 2023. Između dve buduće vrhunske kategorije prototipa LMH i LMDh doći će do uravnoteženja performansi, kako bi i jedni i drugi mogli da se bore za najviše plasmane u trkama izdržljivosti. Feniks se dosad nije trkao u kategoriji prototipa, ali se GT nadmetanjima bez prestanka bavi od 2006, kada je debitovao u FIA GT šampionatu, dok je u FIA GT1 Svetskom šampionatu 2010. nastupao sa parom Corvetta.

 

Tim ima nekoliko rezultata za pamćenje na dugoprugaškim trkama. Pet puta je osvajao 24 sata Nirburgringa: najpre sa Porscheom (2000. godine), pa sa modifikovanom DTM Opel Astrom V8 (2003), a zatim 2012, 2014. i 2019. kao klijentski tim Audija. Osim toga, upisao je trijumf na 24 sata Spa 2007. sa Corvettom i još jedan 2012. ali sa Audijem.

 

Farfus ponovo u DTM automobilu

 

Augusto Farfus vratiće se za volan BMW-a M4 DTM, ali samo tokom jednog test dana na Spa-Frankoršampu, koji predstavlja uvertiru u DTM šampionat 2020. Audi i BMW planirali su za 9. jul ''proizvođačku'' probnu vožnju na slavnoj belgijskoj pisti, pri čemu će svaka kuća nastupiti sa po jednim automobilom. Test dužnosti za BMW izvršavaće popularni Brazilac, koji je vozio DTM za Bavarske motorne radionice od 2012. do 2018. godine, uz status viceprvaka stečen 2013. kao vrhunski domet u seriji.

I Audi je odredio svog aduta za test u Ardenima: u kokpit RS 5 DTM sešće Francuz Benoa Treluje. Nekadašnji osvajač Le Mana, Treluje je prošlog novembra vozio ''Trku snova'' na Fudžiju i u prvom sprintu bio je najuspešniji predstavnik kuće iz Ingolštata. Belgijski angažman obojice pilota još mora da potvrdi DTM komisija, koju čine predstavnici oba proizvođača, Nemačkog saveza motornog sporta (DMSB) i krovne organizacije šampionata ITR. U svakom slučaju, ovaj potez biće čista formalnost.

 

Planirajući test dan na Spa-Frankoršampu, Audi i BMW su se dogovorili da nijedan od njihovih stalnih pilota na toj sesiji neće učestvovati. Ovo stoga što takmičarska sezona počinje tri nedelje kasnije na istoj stazi, pa bi učešće bilo koga od ''regularnih'' rezultiralo neželjenom prednošću imenovanih trkača. Jednu i jedinu posetu Spa-Frankoršampu DTM je izveo 2005. godine i sa te piste ne poseduje bilo kakve realne informacije koje se tiču automobila Klase 1. Zato je predstojeći julski test pre svega stvar bezbednosti. Dugačak 7.004 metara Spa je poznat kao prohtevan, iziskuje specifičan setap i mogao bi da predstavlja opterećenje za tehniku i materijal. A kako će sam DTM trkački vikend na legendarnom autodromu u Ardenima trajati svega dva dana, proizvođači u slučaju nekog iznenadnog problema ne bi imali mogućnost da pravovremeno odreaguju.

 

Farfus odlično poznaje Spa-Frankoršamp, na njemu je prešao hiljade kilometara zahvaljujući svojim brojnim startovima na tamošnjoj godišnjoj 24-časovnoj trci. Međutim, njemu će nepoznanicu predstavljati redni četvorocilindarski turbo agregat od 2 litra. Kada je Brazilac poslednji put vozio DTM u njemu su se još vrteli V8 atmosferci. U tom smislu, BMW je imao još jednu opciju - Kanađanina Bruna Spenglera, koji je prošle godine u M4 DTM Klase 1 čak zabeležio i pobedu na Norisringu. Bavarci su ga u međusezoni prebacili u IMSA šampionat sportskih automobila. Tokom vikenda pre belgijskog testa, Spengler će biti zauzet u Sjedinjenim Državama, na restartu IMSA sezone na Dejtoni. Ograničenja putovanja uzrokovana korona pandemijom učinila su njegov dolazak na Spa veoma komplikovanim, pa BMW nije želeo da se upušta u taj rizik. Pred 36-godišnjim Farfusom su ove sezone još četiri trke u Interkontinental GT čelendž seriji, među kojima i Indijanapolis, Spa i Kjalami. Brazilac je u januaru u posadi BMW-a M8 GTE postigao drugu uzastopnu pobedu na Roleksu 24 na Dejtoni.

Početkom februara Augusto je startovao na 12 sati Bathursta zajedno s bivšim WTCR kolegom Nikijem Katsburgom i zvezdom Superautomobila Čazom Mostertom. Ovaj trio je neslavno završio nastup: Katsburg je udario kengura, a rezervna hauba nije mogla da spreči pregrevanje motora, pa je BMW M6 GT3 odustao približno na polovini distance.

 

Glokov predlog za DTM: Treba da se ugledamo na australijske Superautomobile

 

Fabrički BMW trkač Timo Glok tvrdi da je Australijski šampionat superautomobila dobar model koji bi DTM mogao da posmatra kao uzor za sopstveni opstanak, ali i za formiranje globalnog koncepta turing automobila. Poput ostalih vozača, navijača i samog organizatora serije, Glok je zabrinut za sudbinu DTM-a i za postojanje serije u 2021. godini. Ne tako davno, automobilista iz Lindenfelsa izjavio je da mu je vera u spas šampionata iz dana u dan sve manja, a sada konstatuje: ''godina je već poodmakla i zato je teško. Ipak, ne gubim nadu da još postoji mogućnost da se nešto stvori na GT3 bazi.''

 

GT tehnika možda ispadne prelazno rešenje, a ako bi se Glok pitao, on bi principe za budući DTM tražio u Australiji, jer tamošnja najvažnija nacionalna serija nudi dobru zabavu uz umeren uticaj aerodinamike. ''Ja već godinama govorim da bih pojednostavio automobile u pravcu australijskih Superautomobila. Tamo ima malo aero delova, pa je osnova automobila značajno pristupačnija. To bi mogao da bude put'', istakao je bivši vozač Formule 1. Australijski Superautomobili su siluetna vozila koja oblikom imitiraju na lokalnom tržištu nekada popularne prostrane porodične limuzine. Veličinu trkačke mašinerije ilustruje podatak da je aktuelni Holden ustvari Opel Insignia sa drugačijim amblemom na nosu. Doduše, limuzine više nemaju monopol, otvoren je prostor i za kupe karoserije, pa je od prošle sezone u igri i 2019. dominantni siluetni Mustang. Zbog komparativno svedenije aerodinamike, tamošnji automobili optički više podsećaju na serijske parnjake nego DTM vozila.

 

Osnova superautomobila je standardizovana cevasta šasija, koja se upotpunjuje kombinacijom kontrolisanih delova i komponenti koje potiču sa serijskih modela, što obezbeđuje vizuelu prepoznatljvost i direktnu vezu sa proizvodom koji se može naći u salonima. U Australiji se nisu odrekli zvuka - njihove trkačke sprave pokreću petolitarski V8 motori i oni ne samo da prave propisnu buku, već obezbeđuju preko 600 KS. Taj nivo snage DTM je dostigao tek prelaskom na turbo motore. Glok ističe još jednu činjenicu: superautomobili imaju veliku snagu, a skroman aerodinamički potisak: ''Oni imaju potisak od nekih 300 kilograma, to je zapravo ništa. A rezultat je sa optičke strane manje-više serijski automobil, koji ima vrlo malo krila.''

Na planu aerodinamike u Australiji su se stvari ipak promenile. Mustang je prošle godine izašao na scenu opremljen glomaznim zadnjim krilom, a potom je dominirao šampionatom uprkos podizanju težišta i intervencijama na aerodinamici. Timovi koji se trkaju sa Holdenima morali su da reaguju, pa je u 2020. postalo teško slediti automobil ispred, zbog turbulentnog vazduha koji za sobom ostavlja. Takođe, Superautomobili ne pribegavaju igrarijama za olakšavanje preticanja kakve su DRS i P2P.

 

Koliko godišnje košta jedan DTM auto, a koliko Superautomobil na stazi?

U australijskom slučaju raspon se kreće od 700.000 do 1.8 miliona evra. Trošak jednog DTM automobila Klase 1 iznosi oko 2 miliona evra po sezoni. U Australiji nameravaju da smanje troškove vezane za motor - on treba da izdrži jednu kompletnu takmičarsku godinu. Hvaleći Superautomobile, Glok ne misli da bi Holdene i Mustang trebalo dovesti u DTM, već da u Nemačkoj treba primeniti sličnu osnovnu filozofiju. A na osnovu nje, može da se napravi i koncept globalnog turing automobila.

 

''Mogao bi da se odredi jedan osnovni koncept podvozja koji čisto teoretski može da se vozi svuda. A onda ga marka samo zaodene u svoju karoseriju, i - idemo! U tom slučaju ne morate svaki put da transportujete automobile brodom, već biste imali tri ili četiri automobila u Americi, tri ili četiri u Japanu. Automobile upotrebljavate samo kad svuda postoji uniformni koncept. To bi po mom mišljenju bio pravi put za budućnost.''

 

Kako bi se Glokove ideje dale primeniti na savremeni DTM?

''Tako što bi se sve zainteresovane strane našle za istim stolom i pokušale da stvore osnovu za automobilski sport. I ako ne bi svako gledao samo na sebe, već bi se svi zajednički potrudili da stvar pokrenu napred. To je najbolja varijanta.'' Da li će se to ikada i dogoditi, osvajač pet DTM trka naravno ne može da proceni: ''Ja to posmatram sa strane i ne znam o čemu se razgovara na različitim sastancima, ko ima kakve ciljeve i kako drugi vide DTM i turing trkanje u budućnosti. Činjenica je da DTM šef Gerhard Berger stoji pred mamutskim zadatkom da pronađe najbolji put.''

Vozači svakako nisu krivi što DTM nije odabrao da bude jeftiniji i pristupačniji, poručio je Glok za kraj. ''Mi smo o tome dovoljno često govorili. I Timo Šajder (bivši dvostruki DTM šampion i Glokov prijatelj) već dugo zagovara taj pravac, da pojednostavimo naše automobile i da se oslonimo na manji aerodinamički potisak. Ali, na kraju krajeva, moj je posao jednostavno da vozim.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM ove godine koristi dve konfiguracije Lauzicringa

 

Lausitzring.jpg

 

Da bi u godini pandemije održao punovažnu sezonu sa kredibilnim brojem trka, DTM organizator predvideo je održavanje tri para uzastopnih takmičarskih vikenda na istim stazama, prenosi Serbiaring. Tako će se serija na Lauzicringu trkati 14/16. i 21/23. avgusta, na Nirburgringu će biti 11/13. i 18/20 septembra, a na Zolderu 9/11. i 16/18. oktobra. Samo na ova tri autodroma biće izvezeno 12 od ukupno 18 ovogodišnjih DTM sprintova.

 

Sezona će početi standardnim programom, parom trka na Spa-Frankoršampu, a zatim na red dolazi Lauzicring. Tamo će najpre 15. i 16. avgusta biti korišćena sprint verzija staze od 3.478 metara. Vikend kasnije, voziće se na dužoj GP konfiguraciji od 4.570 metara, upotrebljenoj i prošle godine. Za 1.092 metra kraća sprint varijanta autodroma lišena je dugačkog kontrapravca i tri krivine, a DTM je na njoj vozio od 2005. do 2017. Sprint verzija Lauzicringa ima tu prednost da automobili češće prolaze ispred gledalaca na tribinama, dok GP konfiguracija na kraju kontrapravca ima dodatnu mogućnost za preticanje i obećava više akcije. Kako se ove godine trke ionako voze bez publike na licu mesta, izvorna prednost kraće varijante ne igra više nikakvu ulogu. Takođe, korišćenje dve konfiguracije jednog autodroma unosi malo više raznovrsnosti u šampionat, a i pilotima je tako svakako atraktivnije nego da četiri uzastopna sprinta voze na potpuno istom krugu.

 

Inače, slična sudbina očekuje i Nirburgring koji takođe ima kraću i dužu verziju, što će biti iskorišćeno u septembarskoj poseti stazi u Ajfelima. Srce Lauzicring kompleksa zapravo je tri-ovalni superspidvej, koji je dva puta bio domaćin trka američke Cart serije (i gde je Alesandro Zanardi doživeo horor udes posle kojeg su mu amputirane noge). Uz korišćenje asfaltnih deonica u okviru trougaonog perimetra dolazi se do ukupno sedam takmičarskih varijanti piste, među kojima postoji i ona namenjena motociklistima. Lauzicring je 2017. kupila Dekra i koristi ga kao opitnu stazu, a DTM ima dopuštenje da se tu trka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miler slavio na Spa sa ogromnih 19.5 sekundi prednosti

 

Nico-Muller.jpg

 

Kako prenosi Serbiaring, vozač Audija RS5 DTM Niko Miler pobedio je na prvoj trci DTM šampionata ove sezone ispred svojih kolega po brendu Džejmija Grina i Loika Divala. Prvi put posle 15 godina DTM se vratio na stazu Spa-Frankoršamp u Belgiji, gde je Holanđanin Robin Frajns postavio najbrže vreme u kvalifikacijama ispred svojih kolega iz Audija, Milera i Renea Rasta. Frajnsu najbliži BMW na startu je M4 DTM za čijim volanom je Lukas Auer i koji je u trku ušao sa petog mesta.

 

Frajns se odvojio na startu, dok je u duelu Milera i Rasta, najpre aktuelni šampion odneo pobedu, ali se posle krivine ''O Ruž'' Švajcarac vratio na drugu poziciju. Timo Glok je napredovao za jednu poziciju nakon starta sa šestog mesta i vršio je pritisak na Majka Rokenfelera, dok je Auer pao u poretku. U drugom krugu BMW M4 DTM kojim je upravljao Šeldon van der Linde je usporio na stazi i južnoafrički automobilista je odmah posetio garažu, dok je u narednom krugu Džejmi Grin pretekao Lukasa Auera i domogao se osme pozicije. Na početku petog kruga, Marko Vitman i Loik Dival su pretekli Gloka, koji je slično van der Lindeu, naglo usporio. U istom krugu, u duelu dva Audija RS5 DTM Miler je na kraju ''Kemel'' pravca uspeo da pretekne Frajnsa za vodeću poziciju, dok je Glok krug kasnije pao za još jednu poziciju kada ga je pretekao Grin. Van der Linde se u međuvremenu vratio u garažu i nakon rada mehaničara na njegovom automobilu, južnoafrički BMW pilot se vratio u trku. Loik Dival nastavlja da napreduje, kada je u osmom krugu pretekao Vitmana za peto mesto pre krivine ''O Ruž''. Prošao je svega jedan krug i Vitman je izgubio još jednu poziciju, ovoga puta od Audija RS5 DTM Džejmija Grina, tako da su u tom trenutku fabrički Audiji držali prvih šest pozicija u trci.

 

Rast je takođe počeo da gubi tempo, što je iskoristio Rokenfeler i duel vozača brenda sa četiri prstena je rešen na istom mestu gde je Dival pretekao Vitmana nekoliko krugova pre. Tim Rozberg je odmah povukao potez i Rast je prvi posetio garažu, uz instrukcije da čuva zadnje pneumatike. Frajns i Vitman su isto učinili krug kasnije, ali su izašli na stazu iza aktuelnog DTM šampiona. Niko Miler je svojim odlaskom na obaveznu promenu guma prepustio lidersku poziciju Rokenfeleru, ali se vratio na stazu ispred Rasta. Nakon što su svi obavili redovna stajanja, Rast je uspeo da se nađe na drugom mestu ispred Frajnsa i Rokenfelera, a Vitman je ranijim stajanjem uspeo da preskoči Grina u plasmanu. Grin se polako primakao i ponovo pretekao BMW M4 DTM Marka Vitmana za poziciju broj šest, dok se Audi trojka Rast, Frajns i Rokenfeler vozila vrlo blizu, a nakon prolaska Kemel pravcem u 20. krugu, Rokenfeler je na najsvežijim gumama uspeo da pretekne obojicu kolega ispred sebe.

 

Na pet krugova do kraja, Rast je potpuno uništio zadnje pneumatike i ponovo posetio garažu, posle čega se vratio na stazu na desetoj poziciji. U međuvremenu, Dival i Grin su uspeli vrlo lako da preteknu Frajnsa, koji se isto mučio sa gumama. Na dva kruga do kraja, Rokenfeler se isto mučio sa prijanjanjem, pa je izgubio pozicije od Divala i Grina. Grin u poslednjem krugu pretiče Divala, dok se Rene Rast odličnom vožnjom na svežim pneumaticima vratio na peto mesto. Niko Miler prvi prelazi preko karirane zastave čime je postao lider u generalnom poretku, ispred svojih kolega Grina i Divala. Rokenfeler je uspeo da zadrži četvrto mesto. Rast prolazi kroz cilj kako peti, ispred najbolje plasiranog “BMW-a M4 DTM”, kojim je urpavljao Filip Eng koji je profitirao od najkasnijeg odlaska na promenu guma.

 

Najboljih deset kompletirala su dva BMW-a, Lukas Auer i Timo Glok, Audi RS5 DTM Robina Frajnsa, dok je u duelu dva BMW-a, Džonatan Aberdin uspeo da pretekne Marka Vitmana na ciljnoj liniji za poslednji poen. Najbolji od klijentskih vozača bio je Fabio Šerer na 12. mestu, ispred svog timskog kolege Harisona Njuija. Robert Kubica je svoj DTM debi završio na 14. mestu, ispred Šeldona van der Lindea. DTM nastavlja takmičenje sutra kada su od 10:45 na programu kvalifikacije za trku 2.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revanš Rasta, Niko Miler poveo karavan

 

 

Kako prenosi Sport Klub, Rene Rast (33), aktuelni šampion DTM serije pobednik je druge trke nove sezone, vožene na stazi ''Spa Frankošamp'' u Belgiji. Nemački vozač je u svom Audiju trijumfovao sa četiri desetinke prednosti u odnosu na Švajcarca Nika Milera, čime se revanširao najvećem rivalu za poraz u subotu, u trci u kojoj je zauzeo ''tek'' peto mesto. Ipak, Miler će i sa drugim mestom, posle subotnjeg trijumfa, vikenda u Belgiji završiti na liderskoj poziciji i praktično povesti DTM karavan, čija će sezona trajati sve do 9. novembra. Treće mesto u nedeljnoj trci zauzeo je Holanđanin Robin Frijns, takođe u Audiju, sa pet sekundi i tri desetinke sporijim vremenom od Rastovog. Četvrto mesto osvojio je Britanac Džejmi Grin, petoplasirani je bio Nemac Majk Rokenfeler, a šestoplasirani je Južnoafrikanac Šeldon Van der Linde. Nekadašnji as Formule 1, Poljak Robert Kubica i drugi dan zaredom osvojio je 14. mesto.

 

U generalnom plasmanu DTM šampionata posle dve trke, u vođstvu je Niko Miler sa 46 bodova, drugoplasirani Rene Rast je sakupio 39, a trećeplasirani Britanac Džejmi Grin 30 bodova. Šampionat DTM serije nastavlja se 15. i 16. avgusta na stazi ''Euro Spidvej'' u Lausicu (Nemačka).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...