Jump to content
FAS Goran
neshaoct

DTM Šampionat - aktuelno, novosti

Recommended Posts

Asen otvoren za 10.000 navijača dnevno

 

205758-dtm asen.jpg

 

Ako se planovi ostvare, DTM trke na Asenu biće prve kojima će u ovoj sezoni moći da prisustvuje i pubilika. Holandska runda šampionata biće po redu četvrta u 2020. i predviđena je za termin od 4. do 6. septembra. Na tribine čuvene piste bi tokom oba takmičarska dana (subota, nedelja) trebalo da bude pušteno po 10.000 gledalaca. Ulaznice su već puštene u prodaju, po sniženoj ceni od 49 evra za dan. ''To je sjajna vest za nas i za sve DTM obožavaoce, Jedva čekamo da im poželimo dobrodošlicu na stazi'', izjavio je šef šampionata Gerhard Berger. ''Sezonu smo dobro započeli na Spa-Frankoršampu i zadovoljni smo TV rejtinzima i brojem gledalaca na online platformama. Međutim, uzbuđeni gledaoci na tribinama deo su trke, ne samo na Asenu, već nadam se i na daljim DTM rundama u 2020.''

 

Asen je prošle godine prvi put ugostio DTM, ali je premijera toliko uspešna da je serija na ovoj stazi od 4.542 metra pronašla svoj novi dom u Holandiji. U 2019. trke su osvajali Marko Vitman za BMW i Majk Rokenfeler za Audi. Tradicionalni duel između Audija i BMW-a nije jedini program na Asenu, već uz DTM nastupaju još četiri prateće serije, među njima i Mazda MX5 kup i klasični turing automobili. U skladu sa higijenskim i bezbednosnim merama, i kako bi se održala minimalna distanca od 1.5 metra, broj sedišta na tribinama je ograničen. Predviđene su strogo odvojene zone koje će gledaocima biti dodeljivane u zavisnosti od toga da li su na stazu došli javnim prevozom ili sopstvenim vozilom. Za razliku od uobičajene DTM prakse u normalnim vremenima, navijačima ni na Asenu neće biti omogućen pristup padoku.

 

Promoter holandske DTM runde Li van Dam objasnio je: ''Kao organizatori trke izradili smo protivpandemijski plan u saradnji sa našim partnerima. Velika je prednost što TT staza Asen nudi obilje prostora. Imamo najdužu tribinu u Evropi na kojoj možemo da ugostimo 10.000 navijača dnevno, a da održimo minimalnu distancu od 1.5 metra. Takođe, imamo parking za svaku tribinu, direktan pristup svakom sektoru i dodeljenim sedištima.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastavlja trijumfalni niz: Miler pobedio na DTM trci u Lauzicringu

 

DTM miler.jpg

 

Vozač Audija Niko Miler slavio je na prvoj DTM trci na sprint konfiguraciji Lauzicringa ispred BMW-a Šeldona van der Lindea i svog timskog kolege Robina Frajnsa. Frajns je započeo trku sa pol-pozicije, ispred Milera, koji je bio najbrži na oba jučerašnja slobodna treninga. Treći je startovao Audi RS5 DTM Loika Divala, dok je najbolje plasirani BMW trkač na startu bio Šeldon van der Linde koji je trku započeo na četvrtom mestu. Aktuelni šampion i vozač Audija Rene Rast startovao je sedmi.

 

Miler se katapultirao na startu i odmah pretekao Frajnsa, dok je vozač BMW-a Džonatan Aberdin uspeo da pretekne Divala. Rast i Timo Glok su odlično startovali, ali je iz duela sa Divalom Rast izašao tako što je morao da skrati treću krivinu i prođe kroz travu, pa se vratio na sedmo mesto. Prvu, veoma ranu promenu guma je obavio BMW pilot Lukas Auer u šestom krugu, dok je njegov kolega po brendu Glok vršio sve veći pritisak na Rasta. Aberdin je zbog problema sa svojim M4 DTM zaustavio automobil u krivini četiri, ali se vratio u trku i odmah posetio garažu u devetom krugu. Pri povratku na stazu, Južnoafrikanac je malo zasmetao Audijima Harisona Njuija i Majka Rokenfelera na pozicijama 10 i 11. U pokušaju da pretekne Roberta Kubicu za poziciju 13, Fabio Šerer je dotakao BMW poljskog trkača i okrenuo ga u prvoj krivini. U 12. krugu, Glok je uspeo da pretekne Rasta za sedmo mesto, a krug kasnije otišao je u garažu na redovnu promenu guma, što je učinio i Njui. Od vodećih je prvi do pit lejna otišao Van der Linde u 14. krugu. Krug kasnije su to obavili Frajns i Dival, koji su izgubili pozicije od Van der Lindea. Rast je svoj pitstop obavio u 18. krugu i vratio se na stazu kao jedanaesti, dok je Miler promenio gume jedan krug kasnije i vratio se na četvrto mesto.

 

Još bez odlaska u pit lejn, Rokenfeler na prvoj i Kubica na osmoj poziciji su na stazi ostali najduže od svih. U 25. krugu, Divalov automobil je izgubio snagu i francuski automobilista je parkirao RS5 DTM pored staze, dok je Rokenfeler na kraju istog kruga promenio gume i vratio se na desetu poziciju. Posle ovoga, Miler se vratio na prvo mesto, ispred van der Lindea, Frajnsa i Vitmana, koji je pokazao odličan tempo i profitirao od dobre strategije BMW-a. Kubica je poslednji posetio boks u 27. krugu i vratio se na stazu na 14. poziciji. Dve borbe su privlačile pažnju: između Frajnsa i Vitmana za treće mesto i između Ferdinanda Habzburga, Džejmija Grina i Rasta za šesto. Rast je u 35. krugu uspeo da pretekne Grina u prvoj krivini. Engleza je potom sustigao i Rokenfeler. Međutim, šampion iz 2013. nije uspeo da savlada svog kolegu po brendu, pa je izgubio poziciju od BMW-a Filipa Enga.

 

Miler je prvi prešao preko ciljne linije i doneo desetu pobedu Audiju na ovoj stazi, ispred Šeldona van der Lindea, kome je ovo prvi podijum u DTM karijeri, a i prvi podijum za BMW ove godine. Treći je kroz cilj prošao Frajns, ispred dvojca BMW-a, Marka Vitmana i Tima Gloka. Ferdinand Habzburg je pokazao odličan tempo i završio na šestom mestu za klijentsku Audi ekipu WRT. Rast je trku završio kao sedmi, ispred Grina, Enga i Rokenfelera, čije će potencijalno kršenje pravila ''spore zone'' u kojoj je ostao parkiran Divalov automobil biti pregledano posle trke. Nakon trećeg uzastopnog trijumfa u 2020, Miler vodi u generalnom sa 80 osvojenih poena, ispred Frajnsa koji ima 43, dok je Rene Rast treći sa 35 poena, bod ispred timskog kolege Grina. Van der Linde je petoplasirani sa 26 poena i najuspešniji BMW trkač.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Rastu prva pobeda, na cilju manje od desetinke ispred Milera

 

205973-DTM-Rast.jpg

 

Aktuelni DTM šampion i vozač Audija, Rene Rast, pobedio je u drugoj trci na sprint konfiguraciji autodroma Lauzicring ispred kolege po brendu Nika Milera i BMW pilota Marka Vitmana. U jutarnjim kvalifikacijama, predstavnik brenda sa četiri brenda, Robin Frajns se, kao i juče, domogao pol-pozicije ispred Milera, jučerašnjeg pobednika i lidera u generalnom. Sa treće pozicije je u trku ušao Rast, dok je najbolje plasirani BMW na startu bio Vitmanov, on je trku započeo sa sedme pozicije. Rast je najbolje startovao, pretekao je Milera i napao Frajnsa u prvoj krivini, ali ga je Holanđanin izgurao sa staze, te je dvostruki šampion morao da skrati stazu posle čega je ponovo bio na trećem mestu. Rast se vratio na drugu poziciju nekoliko krivina kasnije, a Miler je izgubio treće mesto od Vitmana.

 

Na početku trećeg kruga, Rast je obišao Frajnsa i preuzeo lidersku poziciju. BMW vozač Timo Glok takođe je odlično startovao i domogao se sedmog mesta. Frajns je pokušao da se vrati na prvu poziciju u sedmom krugu, što mu je uspelo, ali se odigrala identična scena kao na startu kada je Rast bio prinuđen da skrati krivinu, zbog čega je Holanđanin morao da vrati poziciju svom Audi kolegi. Kao i juče, prvu promenu guma izveo je Šeldon van der Linde u osmom krugu, dok su predstavnici Audija Loik Dival i Džejmi Grin to obavili u destetom krugu, ali su se vratili na stazu iza pilota BMW-a. Frajns i Vitman posetili su boks u 12 krugu, jedan krug posle Gloka, dok je Rast svoju promenu obavio u 13. krugu, izgubivši poziciju od Frajnsa pri povratku na stazu. Glok je nastavio sa odličnom vožnjom, pretekao je Van der Lindea za poziciju šest u 19. krugu, dok je u sledećem krugu Grin preoteo Divalu osmo mesto.

 

Na stazi su najduže ostali Miler i njegov kolega po brendu Majk Rokenfeler - Miler je posetio garažu u dvadesetom krugu, dok je Rokenfeler učinio isto jedan krug kasnije. Posle ovoga, Frajns se vratio na lidersku poziciju, ispred Rasta, Vitmana i Gloka, dok je Miler bio peti. Rast je ponovo napao Frajnsa na početku 25. kruga i vratio se na čelo kolone. U 29. krugu, Rokenfeler je prestigao Enga za osmu poziciju, a u naredna tri kruga je napredovao za još dva mesta: pretekao je Grina i van der Lindea. Sledeća meta šampiona iz 2013. bio je Glok, koga je savladao u 33. krugu. Miler je takođe iskoristio svežije gume i pretekao Vitmanov BMW M4 DTM čime se domogao trećeg mesta. Nije mu trebalo mnogo da dostigne i Frajnsa, kojeg je takođe ostavio iza sebe i krenuo je u poteru za Rastom. Grin je imao problem sa svojim Audijem RS5 DTM i pao je na začelje kolone.

 

Rast je prvi prešao preko ciljne linije, manje od desetinke ispred Milera, dok je Vitman dva kruga pre kraja uspeo da pretekne Frajnsa i domogne se svog prvog podijuma ove sezone. Rokenfeler je trku završio kao peti, ispred BMW dvojca, Gloka i Enga. Dival je nakon jučerašnjeg odustajanja završio osmi, ispred BMW-a Džonatana Aberdina i klijentskog WRT Audija RS5 DTM Ferdinanda Habzburga. Miler je vodeći u generalnom nakon kompletirane prve dve runde šampionata. On ima 100 poena uz svoje ime, Rast ima 61, a Frajns 58 osvojenih pona. Grin je četvrti na tabeli sa 34 boda, Rokenfeler ima 32. Vitman je najbolje plasirani BMW vozač, sa 28 poena na šestom mestu.

 

DTM nastavlja takmičenje sledećeg vikenda kada će voziti na redovnoj, dužoj konfiguraciji autodroma Lauzicring.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rast najbolji u promenljivim uslovima na Lauzicringu

 

 

Vozač Audija Rene Rast došao je do druge pobede ove sezone pošto je slavio na prvoj trci trećeg vikenda sezone Šampionata nemačkih turing automobila na stazi Lauzicring u Nemačkoj. Rast je trijumfovao u promenljivim uslovima, pošto je u direktnim duelima za pobedu bio bolji od svojih timskih kolega Nika Milera i Robina Frijnsa, koji su mu se pridružili na podijumu. Švajcarac je bio dve sekunde iza pobednika, a Frijns još tri sekunde dalje.

 

Miler je po kiši uspeo da se odvoji od svojih rivala, a pratio ga je Frijns, koji je prethodno pretekao Rasta. Holanđanin je prvobitno pritiskao vodećeg, ali je Miler potom uspeo da se odvoji na tri sekunde prednosti. Međutim, uslovi su počeli da se menjaju, pa se tako staza sušila, a vozači su polako krenuli u boks i Frijns i Rast su prvi od vodećih otišli po nove pneumatike, dok je Švajcarac to učinio krug kasnije. Ispostavilo se da je to odlučilo trku, pošto je Miler izgubio nekoliko pozicija, a posustao je i Rast, da bi obojica krenuli da se probijaju. Aktuenom šampionu nije bilo potrebno mnogo vremena da sustigne Frijnsa i pretekao ga je u drugoj krivini u 27. krugu i potom se odvojio. I Miler je pretekao Holanđanina, ali mu je ponestalo vremena da bi pokušao da napadne svog rivala u borbi za titulu.

 

Najbolji među ostalima bio je Timo Glok, koji vozi za BMW, i to pošto je startovao sa poslednje pozicije posle izuzetno loših kvalifikacija. Njegov timski kolega Marko Vitman bio je peti, ispred još jednog vozača Audija Majka Rokenfelera. Miler na čelu generalnog plasmana ima 121 bod, a prati ga Rast sa 88. Druga trka na Lauzicringu, ukupno četvrta u poslednje dve nedelje na toj stazi, vozi se u nedelju od 13.30 i možete da je pratite na Sport Klubu 2.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auer doneo prvu pobedu BMW-u ove sezone

 

Auer Lausitzring.jpg

 

Kako prenosi Serbiaring, BMW vozač Lukas Auer pobedio je na drugoj DTM trci voženoj na gran pri konfiguraciji Lauzicringa, ispred svog kolege po brendu Tima Gloka i Robina Frajnsa u Audiju. Danas je na Lauzicringu vozače dočekalo lepo vreme, a Frajns se domogao svoje četvrte pol-pozicije ove sezone ispred Audi kolega Nika Milera i Renea Rasta. Najbolje rangirani BMW na startu bio je četvrtoplasirani M4 DTM Šeldona van der Lindea.

 

Van der Linde se ukopao na startu i pao na začelje kolone. Vozač Audija Džejmi Grin je odlično startovao i stigao je do četvrte pozicije, dok je Glok nakon jučerašnje odlične trke u drugoj krivini pretekao svog BMW kolegu Marka Vitmana za peto mesto. Rast je tokom prvog kruga uspeo da savlada Milera i dospe do druge pozicije. U drugom krugu, vozač Audija Majk Rokenfeler bio je pod istragom zbog toga što je BMW M4 DTM Džonatana Aberdina izgurao van granica staze, ali nije kažnjen. Rast je odličnu formu nastavio i danas i na početku četvrtog kruga se već našao na vodećoj poziciji. Frajns nije posustao, već se polako ponovo približio aktuelnom DTM šampionu i pretekao ga na startno-ciljnom pravcu na početku šestog kruga.

 

Van der Linde je prvi obavio promenu guma na kraju osmog kruga. Glok i predstavnik Audija Loik Dival prvi su iz vodeće grupe otišli na zamenu guma u 10 krugu, a pridružio im se i Auer. Grin je posetio garažu u narednom krugu. Vitman i Rast su gume menjali u 17. krugu i na izlasku na stazu su ostali iza Divala i Auera. Miler je obavio pitstop krug kasnije, dok je Frajns bio poslednji koji je izveo promenu guma u 19. krugu i vratio se na stazu iza Nika Milera. Grin je prešao na vodeću poziciju ispred Gloka i Auera. Glok i Auer su potom obišli Grina i popeli se na prvo i drugo mesto, a Auer se u 25. krugu domogao prve pozicije, pretekavši bivšeg F1 pilota u krivini 1. Dival je bio četvrti, ali je sišao sa staze i izgubio tri pozicije, pretekli su ga Rast, Miler i Frajns. Glok se vratio na čelo kolone u 27. krugu, a Frajns je uspeo da pretekne Milera za peto mesto i obrušio se na Rasta.

 

Na početku poslednjeg kruga, Auer je pretekao Gloka u prvoj krivini, a Rast izgubio četvrto mesto od Frajnsa. Holanđanin je u poslednjoj krivini savladao i Grina i preoteo mu treću poziciju. Auerov BMW M4 DTM prvi je prošao kroz cilj, ispred Gloka i Frajnsa. Grinov Audi RS5 DTM završio je na četvrtom mestu, ispred Audija Milera i Rasta. Rast je petu poziciju izgubio u foto finišu za 11 hiljaditinki. Džonatan Aberdin je trku završio na sedmoj poziciji za BMW, ispred Divala u “audiju” i BMW dvojca Marka Vitmana i Šeldona van der Lindea. Nakon treće runde šampionata, Miler ima 133 poena, ispred Rasta koji ima 97 i Frajnsa koji ima 92. Glok je zahvaljujući jučerašnjem i današnjem rezultatu došao na četvrto mesto u generalnom, sa 52 poena. Grin je petoplasirani sa 47 bodova.

 

Sledeća DTM runda vozi se od 4. do 6. septembra na autodromu Asen u Holandiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frajnsu najzad prva DTM pobeda u petostrukom trijumfu Audija

 

DTM-Frijns.jpg

 

Kako prenosi Serbiaring, vozač Audija Robin Frajns slavio je na prvoj DTM trci na holandskom autodromu Asen ispred svojih kolega po brendu Loika Divala i Nika Milera. U jutrošnjim kvalifikacijama, Dival je osvojio pol-poziciju ispred Frajnsa. Sa treće pozicije je u trku ušao Audi RS5 DTM koji vozi Miler, ispred još tri predstavnika brenda sa četiri prstena, WRT vozača Ferdinanda Habzburga, Majka Rokenfelera i aktuelnog šampiona Renea Rasta. Najbolje plasirani BMW vozač bio je pobednik trke na Lauzicringu, Lukas Auer. Džejmi Grin nije uspeo da pokrene svoj Audi na ulasku u formacijski krug i dok su redari izgurali automobil #53 sa staze, DTM vozači su morali da izvezu još jedan krug za zagrevanje. Britanac nije uspeo da započne trku, koja je skraćena na 53 minuta + 1 krug.

 

Dival se odvojio od konkurenata na startu, Habzburg je uspeo da se probije na drugo mesto u prvoj krivini, dok je Frajns bio treći, ispred Rasta. Na polovini drugog kruga, domaći trkač je pretekao pilota WRT Audija za drugo mesto. Audiji su ostali na prvih šest mesta, dok je najbolje plasirani BMW vozač bio sedmoplasirani Filip Eng. Marko Vitman se okrenuo na stazi u petom krugu, zbog čega je njegov BMW pao na pretposlednje mesto. Habzburg je nastavio da gubi pozicije, najpre u šestom krugu od Rasta, pa potom u osmom od Milera, posle čega je završio na petom mestu.

 

Džonatan Aberdin je nakon lošijih performansi na treninzima imao odličan tempo za volanom svog BMW M4 DTM i u 12. krugu je pretekao Enga za sedmu poziciju. Na kraju 14. kruga, Eng je bio prvi na redovnoj promeni guma, ispred Auera kojeg je pretekao tokom istog kruga, Tima Gloka i Audija koji vozi Harison Njui. Rast i Miler su posetili garažu u 17. krugu gde su ekipe uradile identičan posao. Lider u generalnom plasmanu Miler nebezbedno je pušten na pitlejn, tako da je bio pod istragom. Poslednji na redovnoj promeni guma je bio Rokenfeler koji je pred garažom stao u 21. krugu, a izašao je iza svojih kolega po brendu. Fabrički Audiji su se ponovo vratili u redosled sa početka trke na prvih pet pozicija. U 30. krugu, Frajns je preoteo Divalu vođstvo, nakon nekoliko grešaka koje je napravio francuski automobilista. Rokenfeler je u 33. krugu pretekao Rasta za četvrtu poziciju.

 

Prvi je kroz cilj prošao domaći trkač Frajns, ispred Divala i Milera. Rokenfeler je dovezao svoj Audi RS5 DTM do četvrtog mesta ispred aktuelnog šampiona Rasta. Najbolje plasirani BMW predstavnik bio je Džonatan Aberdin na šestoj poziciji. Habzburg je trku završio kao sedmi za privatnički tim WRT, dok su preostale pozicije pripale vozačima marke iz Minhena: Šeldonu van der Lindeu osma, Timu Gloku deveta, dok je Robert Kubica uspeo da upiše svoj prvi DTM poen završivši kao deseti. Nakon sedam trka u sezoni, Miler je i dalje vodeći u generalnom sa 149 poena, ispred Frajnsa koji ima 119 i Rasta koji ima 107. Četvrtoplasirani u generalnom je Dival sa 57 poena, ispred Gloka koji uz svoje ime ima 54 poena.

 

DTM akcija na Asenu se nastavlja sutra od 10:15 kada su na programu kvalifikacije za drugu trku vikenda.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miler dominantan u prvoj trci na Nirburgringu

 

Muller-Rast dtm2020.jpg

 

Vozač ABT Audija Niko Miler pobedio je na prvoj DTM trci na Nirburgringu, ispred svog kolege po brendu Renea Rasta i vozača BMW-a, Marka Vitmana. Miler je bio najbrži u kvalifikacijama ispred Audi kolega po brendu, Rasta i Robina Frajnsa. Najbolje plasirani predstavnik BMW-a bio je Vitman, koji je u trku ušao sa četvrtog mesta, dok je vozač Audija RS5 DTM Majk Rokenfeler zauzeo petu startnu poziciju. Miler i Rast su odlično startovali i odvojili se od konkurenata, dok je Rokenfeler uspeo da pretekne Vitmana na startu, a umalo je prošao i pored Frajnsa, ali se pobednik iz Asena odbranio.

 

Tokom prvih nekoliko krugova u borbi za sedmu poziciju četvoromeč su vodili dvojac Audija Džejmi Grin i Loik Dival i dvojac BMW-a, Šeldon van der Linde i Timo Glok. Grin je najgore prošao u toj borbi i ostao je iza konkurenata, a zatim ga je pretekao BMW M4 DTM Lukasa Auera u 5. krugu. Pilot BMW-a, Džonatan Aberdin, koji je napravio nekoliko grešaka i sišao je sa staze u drugom krugu, prvi je obavio obaveznu promenu guma. Dival je pogrešio na kočenju pred ukosnicom u 8. krugu, ali je uspeo da se odbrani od Gloka i ostane sedmi. Rokenfeler je prvi od vodećih obavio promenu guma u osmom krugu, dok je Rast u narednom sišao sa dva točka van staze u šljunak, ali nije izgubio poziciju od Frajnsa.

 

U desetom krugu, Dival je pokušao da uđe u boks u istom vreme kao i Glok sa kojim se trkao. Međutim, on je u pit lejn ušao nepropisno preko granične linije, zbog čega je bio pod istragom. BMW mehaničari bili su brži u promeni guma i omogućili su Gloku da nadoknadi poziciju u odnosu na Divala. Francuski vozač je potom kažnjen sa pet sekundi zadržavanja u pit lejnu, dok je Miler obavio svoj pitstop u 12. krugu. Frajns je imao bolji tempo od Rasta i pretekao ga je na početku 13. kruga, posle čega je aktuelni DTM šampion odmah promenio gume. Frajns i Auer su u 14. krugu poslednji otišli na promenu guma. Frajns je izašao na stazu iza Milera i Rokenfelera, a posle par krivina pretekao ga je uz mali kontakt i Rast. Rokenfelerove gume su počele polako da posustaju, što je Rast iskoristio i veoma agresivno ga pretekao. Nekoliko krivina kasnije, šampion iz 2013. izgubio je poziciju i od Frajnsa.

 

U 23. krugu, ponovo u prvoj krivini, Rokenfelera je obišao i Vitman, čime se domogao četvrte pozicije. Na početku 27. kruga, Frajns je pokušao da pretekne Rasta u prvoj krivini. Tu je prekasno kočio i bukvalno je preleteo preko ivičnjaka, na doskoku je izgubio kontrolu nad svojim Audijem i okrenuo se na stazi, zbog čega je pao na petu poziciju. Miler je prvi prošao pored karirane zastave i učvrstio se kao apsolutni lider u generalnom. Rast je bio drugi, čitavih 15 sekundi iza Švajcarca, sledili su Vitman i Rokenfeler. Frajns je bio peti na cilju, nakon što je uspeo da se održi ispred BMW-ovih pilota Filipa Enga i Gloka. Dival nije odslužio svoju kaznu, pa mu je dodato 10 sekundi, zbog čega je klasifikovan kao deveti, iza BMW-a M4 DTM Šeldona van der Lindea. Poslednji raspoloživi poen pripao je Aueru.

Nakon ove trke, Miler vodi u generalnom 192 sa poena, ispred Frajnsa koji ima 149 i Rasta koji je osvojio 140, dok je četvrti Loik Dival, sa 73 osvojena poena.

 

DTM program na Nirburgringu nastavlja se u nedelju od 13:30 po centralnoevropskom vremenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frajns prvi u petostrukoj pobedi Audija na Nirburgringu

 

Frijns Nurburgring.jpg

 

Holandski trkač Robin Frajns slavio je u drugoj DTM trci na Nirburgringu, ispred svojih Audi kolega Renea Rasta i Majka Rokenfelera, prenosi Serbiaring. U kvalifikacijama koje su vožene jutros, svih šest fabričkih vozača Audija su se kvalifikovali na prvih šest startnih pozicija. Niko Miler je nastavio u jučerašnjem maniru i ponovo je postavio najbrže vreme, pa je startovao sa pol-pozicije. Frajns je bio drugi i ispred aktuelnog šampiona Renea Rasta. Iza njih, na startu su se poređali Rokenfeler, Loik Dival i Džejmi Grin, dok je najbolje plasirani BMW vozač bio Šeldon van der Linde koji je krenuo sa sedme pozicije.

 

Miler je odlično startovao i održao se na prvom mestu, dok se Frajns odbranio od Rasta, a Dival je ponovo bio pod istragom, ovoga puta zbog preranog starta, ali nije kažnjen. Nakon dva kruga, Miler je imao prednost od jedne sekunde u odnosu na Frajnsa, dok je Rast bio dodatne dve sekunde iza Holanđanina. BMW vozač Lukas Auer prvi je otišao na promenu guma, u 5. krugu. Krug kasnije je isto učinio klijentski trkač Audija, Fabio Šerer, nakon krupnijeg silaska sa staze i prolaska kroz šljunak. Dival je u 9. krugu bio prvi od vodećih koji je menjao gume, a u isto vreme je garažu posetio i Van der Linde. Miler i Rast otišli su na promenu guma u 11. krugu, zbog čega je Frajns preuzeo lidersku poziciju. Rastov pitstop trajao je dugačkih 8.4 sekunde, zbog čega je na izlazu iz pitlejna morao da se brani od Rokenfelera, u čemu je bio uspešan.

 

U dvomeču BMW vozača, Timo Glok je pretekao Filipa Enga za 12. poziciju na početku 14. kruga, dok je na kraju istog kruga, njihov kolega Robert Kubica obavio redovan boks. Poljak je startovao sa devete pozicije i imao je odličan tempo u prvom delu trke. Frajns je zahvaljujući odličnom ritmu sustigao Milera u 17. krugu, pretekao je svog timskog kolegu u pretposlednjoj šikani i poveo trku. Na kraju tog kruga, Džejmi Grin je obavio svoju promenu guma, čime su zaključeni obavezni odlasci u boks. Harison Njui je kažnjen zbog vožnje van granica staze i tokom svoje promene guma, u 15. krugu, odradio je kaznu ''stani-kreni'' od 5 sekundi. Frajns je na početku 20. kruga imao 2.9 sekundi prednosti u odnosu na Milera i ta razlika je nastavila da raste. Glok je redom gubio pozicije od Aberdina, Grina i Enga i pao je na 12. mesto. U 25. krugu, Rast je sustigao Milera i otvorila se borba za drugu poziciju. U narednom krugu, aktuelni DTM šampion pretekao je lidera u generalnom u prvoj krivini.

 

Miler je pojačao tempo i pokušao da preotme drugo mesto Rastu, ali je ponovo počeo da gubi tempo i sustigli su ga Rokenfeler i Dival. Grin je pokušao da pretekne Aberdina u 27. krugu, taj duel se završio međusobnim kontaktom - obojica su između njih dvojice i bili su primorani da skrate krivinu i prođu kroz travu, a Aberdin je opomenut zbog incidenta. Na početku pretposlednjeg kruga, Miler je izgubio treće mesto od Rokenfelera u prvoj krivini, a u poslednjoj krivini, Dival je takođe pretekao Milera, pa je Švajcarac ušao u poslednji krug kao petoplasirani.

 

Frajns je došao do svoje druge pobede u šampionatu, ispred Rasta i Rokenfelera. Dival je svoj Audi RS5 DTM dovezao do četvrtog mesta, ispred Milera, dok je najbolje plasirani BMW ostao Šeldon van der Linde, na cilju šesti. Grin se domogao sedme pozicije za Audi, dok su piloti BMW-a M4 DTM Aberdin, Marko Vitman i Eng kompletirali poredak prvih deset. Nakon pete runde DTM šampionata, Miler je i dalje vodeći sa 205 poena, dok mu se Frajns primakao i sada ima 176 poena. Rast je treći sa 159 poena, ispred Divala koji ima 85 i Rokenfelera koji je osvojio 79 poena.

Nemačka premium turing serija nastavlja takmičenje već sledećeg vikenda kada će se voziti kraćom, sprint konfiguracijom Nirburgringa.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frajns slavio na incidentnoj prvoj trci na Nirburgringu

 

207016-Frijns Nurburgring.jpg

 

Vozač Audija Robin Frajns pobedio je na prvoj trci DTM vikenda na sprint konfiguraciji Nirburgringa, ispred svog kolege po brendu Renea Rasta i BMW trkača Marka Vitmana. Prva crvena zastava tokom trkačke subote pokazana je u kvalifikacijama kada je vozač privatničkog WRT Audija RS5 DTM Fabio Šerer izleteo s piste i ostao zaglavljen u šljunku. Kako piše Serbiaring, ovo je vozačima ostavilo priliku za samo jedan brzi krug u nastavku kvalifikacija, a to je najbolje iskoristio Rast i postavio najbrže vreme. Frajns se kvalifikovao kao drugi, ispred svog timskog kolege, Nika Milera, dok je najbolje plasirani BMW vozač bio Filip Eng, koji je trku započeo sa četvrtog mesta.

 

Frajns je najbolje startovao i poveo kolonu, dok je Eng iskoristio gužvu u prvih nekoliko krivina i izbio na treće mesto. Vitman se domogao pete pozicije na startu, pretekavši svog BMW kolegu Džonatana Aberdina. Na kraju prvog kruga, duel BMW-a Tima Gloka i Audija Loika Divala rezultirao je prvim kontaktom: Glok je odgurnut na ulaz u pit lejn ali je uspeo da se vrati na stazu, posle čega je njegov M4 DTM primio još jedan udarac. Krhotine su ostale na stazi i na skraćenoj konfiguraciji staze u Ajfelima pojavilo se sigurnosno vozilo.

 

Na restartu, koji je usledio nakon dva kruga, Miler je ''udvojen'' od strane BMW-a Aberdina i Vitmana. Aktuelni lider u generalnom okrenuo se na stazi i pao je na začelje. Švajcarac je uspeo da se vrati u trku jer nije pretrpeo nikakva veća oštećenja, a obaveznu promenu guma obavio je već u desetom krugu. Katastrofalna Divalova trka nastavila se blokadom točkova u 16. krugu, zbog čega je on sišao sa staze i završio u ogradi. Sigurnosno vozilo je opet intervenisalo i predvodilo je kolonu tokom još dva kruga, a Dival se vratio u trku, potom produženu za dodatna dva kruga. Vodeći vozači su ovu priliku iskoristili da promene gume, a Vitman je i preoteo poziciju Engu, pa se vratio u trku kao treći, iza Rasta i Frajnsa. Frajns je ponovo odlično kontrolisao restart, a Vitman je u trećoj krivini sa spoljne strane pretekao Rasta.

 

Nije prošlo mnogo vremena a sigurnosno vozilo se po treći i poslednji put vratilo na stazu. U 21. krugu, Audiji su udvojili još jedan BMW: Šerer je pokušao da pretekne Auera sa spoljne, a Dival sa unutrašnje strane prve krivine. Rezultat je bio trostruki kontakt i sudar dva Audija, iz čega je Dival izašao sa polomljenim vešanjem prednjeg levog točka i uništenim prednjim levim krajem automobila. Šerer je takođe odustao, demonstrativno šutirajući vrata svog RS5 DTM. Najduži ostanak sigurnosnog vozila na stazi iskoristio je Džejmi Grin, koji je svoj Audi dovezao do garaže na još jednu promenu guma.

 

Restart se odigrao identično kao prethodni: Frajns se bez mnogo muke održao na prvom mestu, dok je ovoga puta Rast pretekao Vitmana i vratio se na drugu poziciju. Glok je nastavio duele sa vozačima Audija, sada se borio sa Grinom i Majkom Rokenfelerom, a Britanac je posle kontakta završio pored staze sa polomljenim vešanjem. Iako je Rast počeo da sustiže Frajnsa, Holanđanin se održao i prošao prvi kroz cilj, zabeleživši treći trijumf u karijeri i sezoni. Branilac titule je završio trku na drugoj poziciji ispred Vitmana i Enga. Miler je posle incidenta odlično vozio i domogao se petog mesta. Aberdin je dovezao svoj M4 DTM do šeste pozicije ispred Ferdinanda Habzburga, koji je još jednom doneo bodove Audijevom klijentskom timu WRT. Pobednik iz Asena, Šeldon van der Linde, završio je trku na osmoj poziciji za BMW, dok su najboljih deset kompletirali Rokenfeler i Glok.

 

Pred nedeljnu DTM trku na sprint konfiguraciji Nirburgringa, Miler ima 216 poena u generalnom, Robin Frajns sada zaostaje samo 13 poena, dok aktuelni šampion Rene Rast ima 180 bodova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miler trijumfovao na Nirburgringu sa 11 sekundi prednosti

 

207024-muller dtm.jpg

 

Kako prenosi Serbiaring, vozač Audija Niko Miler pobedio je na drugoj DTM trci na sprint konfiguraciji Nirburgringa ispred svojih kolega po brendu Robina Frajnsa i Renea Rasta.

Današnje, manje dramatične kvalifikacije završile su se sa Frajnsom na pol-poziciji za drugu trku. Drugo startno mesto pripalo je Ferdinandu Habzburgu, što je najbolji DTM kvalifikacioni rezultat u karijeri vozača privatničkog Audija RS5 DTM ekipe WRT. Sa treće pozicije je u trku ušao vodeći u generalnom, Miler, ispred aktuelnog šampiona Rasta. Najbolje plasirani vozač BMW-a na startu je bio Marko Vitman, koji je u jučerašnjoj trci završio treći. Robert Kubica je takođe ostvario najbolji lični rezultat u kvalifikacijama i započeo je trku sa sedme pozicije.

 

Frajns se, slično kao u subotu, odmah odvojio od kolone, dok je Miler uspeo da pretekne Habzburga za drugo mesto. Rast je ostao četvrti, Kubica se probio na šesto mesto, iza Vitmana. Već na početku trećeg kruga, Habzrburg je pao na peto mesto, a Kubice je kažnje sa pet sekundi zbog nepravilnog pozicioniranja na startu. Na početku sedmog kruga, Miler je preoteo Frajnsu lidersku poziciju u trci, a primakao im se i Rast. Džejmi Grin je prvi skrenuo u ''pitlejn'' na kraju šestog kruga, uz poruku ekipe Audija da ga čeka još 34 kruga do kraja trke. Kubica je otišao u boks na kraju osmog kruga i njegov M4 DTM je ostao u garaži. Poljak je odustao zbog problema sa menjačem.

 

Od vodećih je gume prvi menjao Rast, na kraju 13. kruga. Miler je svoju obaveznu promenu guma obavio u narednom krugu, Frajns je to učinio na kraju 15. kruga. Na stazi su ostali vozači BMW-a, Vitman i Eng, koji još nisu bili menjali gume, a Frajns se vratio u trku između Milera i Rasta. Vitman je svoj pitstop obavio na kraju 17. kruga, a Eng je poslednji posetio garažu u 19. krugu. Trka je potom ušla u mirniju fazu, uz par duela za niže pozicije. Vodili su ih WRT vozač Harison Njui i dva fabrička BMW trkača, Filip Eng i Lukas Auer za pozicije od 11. do 13. Džejmi Grin je u 35. krugu obavio i drugu promenu guma. Na kraju 36. kruga, vozač Audija, Majk Rokenfeler je pretekao BMW Tima Gloka za sedmu poziciju, a Džejmi Grin je odustao u 37. krugu i parkirao svoj RS5 DTM.

 

Miler je na pobedio ispred Frajnsa i Rasta. Četvrti je kroz cilj prošao BMW M4 DTM kojim upravlja Šeldon van der Linde. Južnoafrikanac je iskoristio dobru strategiju i završio ispred svog kolege po brendu, Marka Vitmana. Šesti je bio Habzburg, ispred Rokenfelera i Gloka. Najboljih deset su kompletirali pilot Audija Loik Dival i predstavnik BMW-a, Džonatan Aberdin. Nakon šest od ukupno deset DTM rundi ove sezone, Niko Miler je povećao svoju prednost u generalnom. On sada ima 242 poena, Frajns ima 224, dok je Rast na 195. Van der Linde je četvrti sa 88, Dival i Rokenfeler imaju po 87. Sledeća runda nemačke premium turing serije vozi se od 9. do 11. oktobra na autodromu Zolder.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rast na Zolderu vodio od početka do kraja i trijumfovao sa skoro 19 sekundi prednosti

 

DTM Zolder Rast.jpg

 

Vozač Audija, Rene Rast, slavio je na prvoj trci DTM vikenda na Zolderu ispred kolega po brendu, Robina Frajnsa i Nika Milera.

Kako piše Serbiaring, DTM vozači su u kvalifikacijama morali da savladaju stazu koja se suši i u završnim trenucima se najbolje snašao aktuelni DTM šampion Rast, koji je postavio najbolje vreme i domogao se pol-pozicije. Krugom od 1:28.987, Audijev šampion je nadmašio BMW Tima Gloka, pa je bivši F1 pilot startovao sa druge pozicije. Sa trećeg mesta krenuo je Frajns, ispred BMW-a M4 DTM kojim pilotira Marko Vitman. Audijev Majk Rokenfeler je u trku ušao sa šestog mesta, dok je lider u generalnom, Miler, startovao sedmi.

 

Rast se na startu održao na prvoj poziciji, dok su Frajns i Rokenfeler ''pojeli'' Gloka i domogli se mesta dva i tri. Glok je pao na četvrtu poziciju, dok je mladi vozač ekipe WRT, Harison Njui svoj Audi RS5 DTM postavio na petu, nakon starta sa osmog mesta. U drugom krugu, Glok je pretekao Rokenfelera za treće mesto. Na kraju četvrtog kruga, Frajns je sustigao Rasta i počeo da vrši pritisak na njeg. Loik Dival je zbog preranog starta dobio kaznu od pet sekundi. Vozač BMW-a, Džonatan Aberdin prvi je obavio obaveznu zamenu guma, u 6. krugu. Iza Njiuja je počela da se formira kolona, ali Mileru nije polazilo za rukom da pretekne mladog Britanca. Miler i Vitman su u isto vreme išli u boks, u 10. krugu, a Gloku su gume zamenjene krug kasnije.

 

Rokenfeler i Njui su sledeći od vodećih obavili promenu guma, ali se zbog greške mehaničara, Rokenfeler zadržao velikih 26 sekundi u pitlejnu i pao je daleko iza konkurenata. Frajns je promenio gume u 17. krugu ali ga je u narednom krugu Glok pretekao za drugu poziciju, dok se Miler zahvljajujući ranijem odlasku u pitlejn, sada vozio kao četvrti, direktno iza Frajnsa. Rast je poslednji obavio promenu u 18. krugu i vratio se na stazu kao lider trke. Šest krugova kasnije, Frajns je pretekao Gloka i domogao se druge pozicije. U još jednom BMW-Audi duelu Filip Eng i Džejmi Grin su imali kontakt u borbi za devetu poziciju, a Eng je upozoren zbog višekratnog pomeranja prilikom odbrane pozicije. Miler je Gloku preoteo treće mesto u 32. krugu, pa se standardna trojka najboljih u generalnom ponovo našla na prva tri mesta. U 34. krugu Njui je pretekao Vitmana za peto mesto, a Bavarac je krug kasnije parkirao svoj BMW M4 DTM u garaži zbog kvara.

 

Rast je prvi prošao kroz cilj, ispred Frajnsa i Milera. Glok je svoj BMW M4 DTM dovezao do četvrtog mesta, dok je Njui završio trku na petom mestu za privatnu ekipu WRT, što mu je najbolji rezultat DTM karijere. Šesti je preko ciljne linije prešao BMW kojim upravlja Šeldon van der Linde, ispred još jednog WRT Audija Ferdinanda Habzburga. Rokenfeler je uspeo da se domogne osmog mesta ispred Enga i Divala.

 

Posle prve trke na Zolderu, Niko Miler je i dalje vodeći u generalnom sa 257 poena, ispred Frajnsa koji ima 243. Rast je trećeplasirani sa 223 boda, Van der Linde je četvrti sa 96, dok Rokenfeler ima 91 osvojen poen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rast i danas pobedio na Zolderu, Frajns odustao, Miler tek deveti

 

rast dtm zolder.jpg

 

Vozač Audija, Rene Rast, trijumfovao je na drugoj trci DTM vikenda na Zolderu, ispred kolege po brendu Majka Rokenfelera i pilota BMW-a, Lukasa Auera.

Kako piše Serbiaring, u jutarnjim kvalifikacijama najbolje se snašao vozač BMW-a, Timo Glok koji nije pravio greške i postavio je vreme 1:28.960. Iza bivšeg F1 pilota, startovao je njegov BMW kolega Šeldon van der Linde. Aktuelni šampion Rast je startovao treći, ispred WRT vozača Ferdinanda Habzburga, dok su vodeća dvojica u generalnom, Niko Miler i Robin Frajns startovali sa sedme i osme pozicije. Rast se katapultirao na startu i odmah prošao između dva BMW-a. Za njim su krenuli Habzburg i Rokenfeler, koji je startovao šesti, a Austrijanac je imao kontakt sa Glokom u prvoj krivini. Oba automobila su sišla sa staze i vratila se na začelje kolone.

 

Rast je u drugi krug ušao kao vodeći, ispred Rokenfelera i van der Lindea, dok su se Frajns i Miler, zahvaljujući kontaktu Habzburga i Gloka probili na četvrto i peto mesto. U trećem krugu, Frajns je pretekao van der Lindea za treće mesto uz blagi kontakt. U sledećem krugu, Frajns pravi grešku na kočenju, ali je uspeo da svoj Audi RS5 DTM usmeri tako da ne izgubi poziciju od van der Lindea. Džonatan Aberdin se, nakon starta sa devetog mesta, domogao šeste pozicije, ali mu je izrečena kazna od tri sekunde zbog pogrešnog pozicioniranja na startnoj rešetki. Glok i Habzburg su prvi menjali gume. Frajns je svoju pitstop obavio u 11. krugu, ali je na izlazu iz pitlejna udario u zaštitnu ogradu, gde je i parkirao svoj automobil. Zbog toga je na stazu izašlo sigurnosno vozilo. Rast i Rokenfeler su ovo iskoristili da odmah obave svoju promenu guma, što je ostavilo BMW M4 DTM Šeldona van der Lindea i Audi RS5 DTM Nika Milera na čelu karavana.

 

Nakon pet krugova vožnje iza sigurnosnog vozila, trka je nastavljena, a Miler je prilično jednostavno pretekao Van der Lindea za prvu poziciju, a Filip Eng je kažnjen zbog pogrešnog restarta. Trka je zbog perioda vožnje iza sigurnosnog vozila produžena za dva kruga. Mileru su gume zamenjene u 22. krugu. Vitman je preuzeo vodeću poziciju zahvaljujući ranijem servisu u boksu, međutim, on je još jednom skrenuo u pitlejn u 27. krugu i vratio se na stazu na osmoj poziciji, ispred Milera. Trka je do kraja bila dosta mirna i bez mnogo dešavanja, a Rast je još jednom pokorio Zolder, ispred Rokenfelera, dok je treći kroz cilj prošao BMW M4 DTM kojim upravlja Lukas Auer. Glok je uspeo da se domogne četvrte pozicije, ispred trija WRT “audija”: Fabio Šerer je završio na petom mestu, ispred Harisona Njuija i Ferdinanda Habzburga. Osmi je preko ciljne linije prešao Vitman, odolevši pritisku Nika Milera, koji je klasifikovan kao deveti. Poslednji poen pripao je Van der Lindeu.

 

Nakon prvog para trka na Zolderu, Niko Miler je i dalje prvi u generalnom sa 259 poena, dok je nakon Frajnsove greške i Milerovog lošijeg rezultata, Rast sada drugoplasirani sa 249. Frajns ima 243 poena, pa je sa još dve runde do kraja sezone (Zolder II i Hokenhajm) borba za titulu potpuno otvorena. Rokenfeler je četvrti sa 109 poena, Glok ima 102.

DTM vozači nastavljaju takmičenje sledećeg vikenda kada je belgijski autodrom ponovo poprište zbivanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rastu nova pobeda i vođstvo u šampionatu

 

205552-Rene-Rast.jpg

 

Vozač Audija Rene Rast trijumfovao je na prvoj trci osmog vikenda sezone u Šampionatu nemačkih turing automobila (DTM) i tako preuzeo prvu poziciju u generalnom plasmanu. Rast, koji je slavio na obe trke prošlog vikenda na stazi Zolder, do nove pobede na istom mestu je došao sa nešto manje od devet desetinki prednosti u odnosu na Robina Frijnsa. Na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao se još Ferdinand Habsburg, koji je kompletirao trostruki trijumf Audija.

 

Na samom startu Rast je poveo, dok je Habsburg zadržao drugu poziciju, ispred Frijnsa. Iza njih je bilo mnogo incidenata, zbog čega je na stazu izašlo bezbednosno vozilo, a kada je trka nastavljena Frijns je polako počeo da pritiska Austrijanca i pretekao ga je pre nego što su obojica otišli u boks. Rast je to učinio krug kasnije i povećao je svoju prednost, međutim, Holanđanin je nedugo zatim počeo da ga pritiska, da bi napravio grešku i tako je izostala borba za trijumf. Iza njih, Habsburg se odbranio od napada Džonatana Aberdina, koji vozi za BMW, a sledili su ih dvojica Švajcaraca Fabio Šerer i Niko Miler. Zahvaljujući trećoj pobedi zaredom, Rast je preuzeo čelo generalnog plasmana i ima 10 bodova više od Milera, a 15 od Frijnsa.

Druga trka ovog vikenda na Zolderu vozi se u nedelju od 13.30.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rene Rast osvojio i četvrtu uzastopnu trku na Zolderu, Kubici prvi DTM podijum

 

dtm rast 2020.jpg

 

Vozač Audija i aktuelni DTM šampion Rene Rast nastavio je belgijsku seriju: on je pobedio i na drugoj trci drugog DTM vikenda na Zolderu ispred kolege po brendu Nika Milera i vozača privatnog BMW-a Roberta Kubice, koji je upisao prvi podijum u kategoriji. Kako piše Serbiaring, Ferdinand Habzburg je nakon osvojenog trećeg mesta u jučerašnjoj trci, danas svoj privatni WRT Audi RS5 DTM postavio na pol-poziciju. Među tri najbrža vozača u kvalifikacijama ponovo su bili Rast i Robin Frajns, na drugoj i trećoj poziciji. WRT-ov pilot Fabio Šerer u trku je ušao sa četvrtog mesta, ispred petog Audija na prvih pet pozicija, onog kojim upravlja Miler. Ponovo najbolje plasirani vozač BMW-a na startu trke bio je Džonatan Aberdin na šestom mestu.

 

Rast je na startu pokušao da pretekne Habzburga sa spoljne strane i sišao je sa piste u šljunak, posle čega je ostao iza austrijskog pilota. Miler je odlično startovao i domogao se trećeg mesta, prošavši između Šerera i Frajnsa. Sigurnosno vozilo je i danas izašlo na stazu kada je na kraju drugog kruga Aberdin ''torpedovao'' Šerera, koji se zbog toga okrenuo na stazi i usput izbacio i Frajnsa iz trke. Restart trke je usledio u šestom krugu. Miler je pokušao da pretekne Rasta, međutim, aktuelni šampion se odbranio, dok je Habzburg i dalje predvodio kolonu. Niže u poretku, Benoa Treluje, zamena za Loika Divala u Audi timu Feniks, imao je kontakt sa BMW-om M4 DTM Lukasa Auera. Auer je potom dobio udarac i od kolege po brendu Filipa Enga, a prednji levi kraj Engovog M4 DTM se i zapalio, pa je na stazu još jednom izašlo sigurnosno vozilo.

 

Drugi restart se dogodio u 11. krugu, a na stazi je ostalo svega 10 automobila. Milera je nakon restarta napao Audi kolega Majk Rokenfeler, ali dva RS5 DTM nisu zamenila pozicije. Habzburg i Miler su promenili gume u 12. krugu, dok su Rast i Rokenfeler to učinili krug kasnije. U tom trenutku trku je predvodio Džejmi Grin, ispred dvojca BMW vozača, Roberta Kubice i Tima Gloka. Rokenfeler je na nezagrejanim gumama i uz grešku na kočenju bio laka meta za Habzburga i Milera. Grin je promenio gume na kraju 14. kruga, i dao je sve od sebe da se odbrani od Milera, ali posle dva kruga borbe ipak nije uspeo da se odupre švajcarskom trkaču. U 26. krugu, Miler je sustigao Habzburga i preoteo mu drugo mesto, a nakon dva kruga isto je učinio i Robert Kubica i domogao se treće pozicije. Poljak je poslednji obavio svoju promenu guma. Habzburg se mučio tokom ostatka trke i gubio je mesta, a ekipa ga je u 33. krugu pozvala na još jednu promenu guma.

 

Rast je prvi prošao kroz cilj i sa 23 DTM pobede, izjednačio se sa Matijasom Ekstremom i Gerijem Pafetom na trećem mestu vozača sa najviše osvojenih trka. Miler se vratio na pobedničko postolje završivši kao drugi, dok je Kubica osvojio svoj prvi DTM podijum kao trećeplasirani na drugoj trci pretposlednjeg vikenda sezone. BMW vozač Timo Glok završio je trku na četvrtom mestu, ispred dvojca Audija, Grina i Rokenfelera. Šeldon van der Linde i Marko Vitman su bili sedmi i osmi za BMW, ispred vozača WRT Audija, Harisona Njuija i Habzburga.

 

Pred poslednju rundu DTM šampionata na Hokenhajmringu koja se vozi od 6-8. novembra, Rast je vodeći u generalnom sa 304 poena, 19 više od Milera i 41 ispred Frajnsa. Jedan DTM vikend donosi najviše 56 poena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Registracija za DTM 2021. košta 59.000 evra po automobilu, Berger očekuje i Mercedes

 

208119-mercedes amg gt.jpg

 

Kako prenosi Serbiaring, DTM promoter Gerhard Berger očekuje da će se Mercedes vratiti u DTM kada šampionat iduće godine započne novi život kao takmičenje zasnovano na GT Pro (unapređenim GT3) pravilima, fokusirano na klijentske timove. Prelazak nemačke tradicionalne serije na GT standard i predstojeći nestanak fabričkih ekipa otvara vrata prvenstva nizu novih proizvođača, koji će biti zastupljeni posredstvom svojih mušterija.

 

Fazu svog postojanja koja je trajala od 2000. do ove godine DTM završava posle dve sezone provedene sa automobilima Klase 1 i sa dva aktivna proizvođača, Audijem i BMW-om, te po jednim klijentskim timom kuće iz Ingolštata i kuće iz Minhena. Mercedes je (uz Opel) bio jedan od glavnih protagonista bitke za novo rođenje ovog šampionata posle njegovog gašenja 1996. godine. Međutim, i trokraka zvezda iz Štutgarta napustila je DTM na kraju pobedonosne 2018. i time u stvari otvorila seriju događaja čiji je ishod ovo što se sada sa serijom dešava. Sada Berger očekuje da će nova GT Pro pravila privući Mercedes da se takmiči sa GT3 automobilima iz Ingolštata i Minhena.

 

''Audi će biti tu sa četiri automobila, njih će svakako prijavljivati privatne ekipe'', izjavio je Berger. ''BMW će biti tu sa zakašnjenjem, zbog kasnije homologacije BMW M4 GT3, ali možda će neki timovi već pre toga nastupiti sa BMW M6. Očekujem da tu bude i Mercedes AMG. Što se tiče ostalih proizvođača, Aston Martina i Meklarena, sa njima smo u veoma bliskim razgovorima. Ali, pravila još nisu dovršena, još ima detalja koje treba razraditi. Kada to bude učinjeno, mislim da pregovori i razgovori mogu da postanu još intenzivniji. Mislim da ćemo za četiri nedelje biti u prilici da kažemo mnogo više.''

 

Prema Bergerovom tvrđenju, čak se četrdeset timova raspitivao kod organizatora za nova pravila, ta čiji detalji još nisu zaokruženi. Međutim, Austrijanac upozorava da to ne znači da će u 2021. biti i 40 prijavljenih ekipa. Proces registracije za takmičenje u idućoj godini počinje ovog čevrtka, uz ranu pogodnost u ceni koja iznosi 59.000 evra po automobilu. Ovaj popust se odnosi na prva četiri automobila svakog proizvođača i na prvih 20 automobila svih brendova. Redovnu cenu registracije od 99.000 evra platiće ekipe koje se prijave između 1. decembra i 28. februara. Svaka kasnija prijava koštaće 129.000 evra po automobilu.

 

Upitan koliko automobila očekuje na startnoj rešetki u 2021, Berger je odgovorio: ''Za to moramo da sačekamo i vidimo. Na kraju, morate u jednom trenutku ustanoviti rok za registracije i onda ćete videti ko se prijavio. Ali, u ovom trenutku imam osećaj da možemo da imamo veoma moćnu startnu rešetku. Ja bih bio zadovoljan sa 18 automobila, ali u isto vreme i pomalo razočaran. Trebalo bi da ih bude više.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miler slavio na Hokenhajmu, zaostaje 13 poena za Rastom

 

DTM miller 1.jpg

 

Kako prenosi Serbiaring, vozač Audija Niko Miler pobedio je u prvoj trci DTM finala na Hokenhajmu, ispred kolega po brendu Renea Rasta i Džejmija Grina. U kvalifikacijama za subotnju trku poslednjeg vikenda sezone, Rast je postavio najbrže vreme i ušao u trku sa pol-pozicije. Miler je startovao drugi. BMW predstavnik Džonatan Aberdin kvalifikovao se kao treći, ali je kažnjen i startovao je sa šestog mesta, dok je treći u trku ušao Audi RS5 DTM kojim upravlja Džejmi Grin. Najbolje plasirani BMW M4 DTM na startu trke bio je onaj Šeldona van der Lindea, koji je u kvalifikacijama bio četvrti. Miler je napao Rasta na putu ka prvoj krivini i pretekao ga za prvu poziciju. Uz to, Rast je sišao sa staze, što je posledica duela. Iza njih, incident na začelju imali su BMW piloti Robert Kubica, Marko Vitman i vozač privatničkog WRT Audija, Harison Njui. Njui i Vitman su praktično zatvorili Poljaka u želji da ga prođu. Posle kontakta sa Robertovim BMW-om, koji je doveo do kontakta između njihovih automobila, Vitman i Njui su završili u zidu, a na stazu je izašlo sigurnosno vozilo.

 

Frajns je izgubio jednu poziciju na startu, jer ga je pretekao Audi kolega Majk Rokenfeler. Nakon pet krugova iza sigurnosnog vozila, Miler se održao na restartu, dok se Van der Linde domogao trećeg mesta, pretekavši Grinov Audi. U sedmom krugu, Rast je pokušao da napadne Milera u ukosnici, ali nije uspeo da prođe. Frajns je u istom krugu obavio obaveznu promenu guma i vratio se na stazu na 14. poziciji. Rast je ponovo napao u devetom krugu, bio je ispred Milera već pre ukosnice i preuzeo je vođstvo. Miler je pokušao revanš na istom mestu u naredna dva kruga, svaki put uz kontakt, ali nije uspeo da prođe. Audiji #33 i #51 vozili su naporedo sve do Stadion sekcije staze, a Rast je odoleo svim pritiscima. Miler se žalio preko timskog radija da Rast ''na prilazu krivini vozi tako da ulazi direktno u njega.'' Van der Linde je izgubio poziciju od Grina i odmah otišao na promenu guma u 16. krugu, a isto su učinili Loik Dival i Fabio Šerer. Miler i Grin su skrenuli u boks u narednom krugu i njih dvojicu je po povratku na stazu razdvojio Frajns.

 

Rast je posetio pitlejn u narednom krugu, ali je zbog veoma spore zamene guma izašao na stazu par metara ispred Milera, koji ga je lagano pretekao jer je već zagrejao gume u svom izlaznom krugu. Rast je potom izgubio pozicije i od Frajnsa i Grina, nakon što je pogrešio na kočenju u drugoj krivini. Grin je savladao Frajnsa, ali su obojica u naredna dva kruga izgubili pozicije od Rasta, koji se vratio na drugo mesto. Takođe u 22. krugu, Van der Linde je preoteo Frajnsu četvrto mesto. Holanđanin je kako je trka odmicala počeo da gubi pozicije i pao je na deveto mesto, dok je Rast sustigao prednost Milera i bio ponovo na repu švajcarskom vozaču.

 

Kao i u ranoj fazi trke, Rast je ponovo prestigao rivala pre ukosnice u 28. krugu. Miler je pokušao da uzvrati u 29. krugu, ali je sigurnosno vozilo ponovo izašlo na stazu, jer je Timo Glok izleteo u šljunak u Zaks krivini. Frajns je iskoristio priliku da još jednom promeni gume, pa se na stazu vratio kao jedanaesti. Zbog prvog izlaska sigurnosnog vozila, trka je produžena za dva kruga. Drugi restart usledio je pet krugova pre predviđenog kraja trke, a Rast se održao ispred Milera. Na tri kruga do kraja, Miler je napao i preuzeo vodeću poziciju u ukosnici. Na kraju trke, Miler je prošao prvi kroz cilj, ispred Rasta i Grina. Četvrti je bio Loik Dival, ispred svog timskog kolege Majka Rokenfelera, koji je upotpunio ono što je na stazi bilo petostruki trijumf Audija. Šestoplasirani Džonatan Aberdin bio je najuspešniji BMW vozač, dok je Frajns prošao kroz cilj sedmi i sada i matematički ispao iz konkurencije za titulu. Trojac BMW vozača, Robert Kubica, Filip Eng i Šeldon van der Linde kompletirao je prvih deset pozicija.

 

Posle trke su Rokenfeleru dodate 3 desetinke na ukupno izvezeno vreme jer je ''izgurao drugog takmičara sa staze''. Ta penalizacija spustila ga je na šesto mesto, a Aberdina uzdigla na peto i BMW-u donela makar jedan top 5 plasman. Pred sutrašnje kvalifikacije i trku u igri je još 28 poena. Rast ima 325 bodova u generalnom plasmanu, 13 više od Milera. Poslednji DTM vikend koji se vozi po pravilima Klase 1 nastavlja se sutra, kada su na programu kvalifikacije od 10:30 i trka od 13:30 po centralnoevropskom vremenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rast osvojio titulu uz šestostruku pobedu Audija na Hokenhajmu

 

rast dtm 2020.jpg

 

Kako prenosi Serbiaring, nemački vozač Rene Rast pobedio je u poslednjoj trci sezone na Hokenhajmu ispred Nika Milera ili Džejmija Grina. Rast je dovezao svoj Audi RS5 DTM do pol-pozicije u kvalifikacijama za poslednju trku sezone, čime je svoj bodovni saldo uvećao za još velika tri poena. Sa druge startne pozicije je u trku ušao još jedan Audijev vozač, Majk Rokenfeler. Grin je izvezao odličan krug i time ''ukrao'' treće startno mesto Mileru i još bitnije, jedan poen u generalnom plasmanu. Tako da je njegov timski kolega Rast u trku ušao sa 16 poena prednosti u odnosu na Milera. Švajcarac je upotpunio prva dva startna reda za brend sa četiri prstena i započeo je trku sa četvrte pozicije. Najbolje plasirani pilot BMW na startu je bio Džonatan Aberdin, koji je trku započeo sa petog mesta.

 

Rokenfeler je izbio na čelo kolone na startu, dok je Miler pretekao Grina za treće mesto i krenuo u poteru za Rastom, koji je pao na drugo mesto. Aberdin se održao na petom mestu i pokušao je da prođe Grina, ali nije uspeo u tome. Robin Frajns, koji više nije bio u kokurenciji za osvajanje titule, odlično je krenuo i domogao se šeste pozicije nakon što je pretekao privatnički WRT Audi Ferdinanda Habzburga sa spoljne strane u poslednjoj krivini. Rast je u trećem krugu uspeo da se na vodeću poziciju, nakon što su dva Audija vozila naporedo i posle blagog kontakta. U osmom krugu, Miler je pretekao Rokenfelera u krivini Parabolika na putu ka ukosnici i domogao se druge pozicije.

 

Miler je prvi od vodećih obavio redovno stajanje u 14. krugu i vratio se na stazu kao 13. Ekipa Rozberg nije odreagovala promenom guma za Rasta odmah u narednom krugu, međutim, Rokenfeler, Frajns i Aberdin su obavili svoju promenu guma u 15. krugu. Rast je obavio promenu u 17. krugu i izašao je na stazu neposredno iza Milera. BMW-ov vozač, Šeldon van der Linde je poslednji obavio redovno stajanje, u 20. krugu. Miler je javio ekipi preko radija da mu nije funkcionisao ''push-to-pass'' sistem.

 

Jedina borba na stazi se vodila za vodeću poziciju, gde je Rast sustigao Milera u 24. krugu i pretekao ga u ukosnici. U 29. krugu, Loik Dival je pretekao Aberdina za šesto mesto i time doveo Audi u poziciju da imaju svih šest fabričkih automobila na prvih šest pozicija. U 35. krugu, Grin je pretekao Rokenfelera za treću poziciju sa spoljne strane u ukosnici, a Nemac je uz to i izgurao svog kolegu po brendu van staze, zbog čega je opomenut.

 

 

Rast na kraju prvi prošao kroz cilj i tako došao do svoje treće šampionske titule u poslednjoj DTM trci po pravilima Klase 1. Ovo je i 27. pobeda za Audi na autodromu u Baden-Virtembergu. Drugi je pored karirane zastave prošao Miler, ispred Grina i Rokenfelera. Frajns je prošao kroz cilj kao peti, ispred Divala. Preostala mesta među najboljih deset popunili su BMW vozači: Aberdin, Timo Glok, Van der Linde i Filip Eng. Na kraju godine Rast je sakupio 353 poena, a po broju titula se izjednačio sa Klausom Ludvigom. Miler je završio sezonu sa 330 bodova ispred Frajnsa koji ima 279. Rokenfeler je 2020. završio na četvrtoj poziciji sa 139 poena, dok je Timo Glok najbolje plasirani vozač BMW-a sa 120 poena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijavio se prvi tim za novi DTM, Mercedes ponovo na sceni

 

209143-Mercedes-AMG-GT3.jpg

 

Gruppe M Racing iz Hong Konga prva je zvanično najavila svoj ulazak u DTM po GT3 pravilima, prenosi Serbiaring. Ona će 2021. debitovati u nemačkom tradicionalnom šampionatu sa Mercedesom AMG GT3 Evo, a ime vozača biće objavljeno naknadno. GrupaM otud može da se pohvali da vraća trokraku zvezdu iz Štutgarta u ovu seriju, makar i kao klijentski tim. DTM je, podsećamo od 2021. rezervisan samo za automobile GT3 specifikacije, koji na sceni smenjuju sprave Klase 1. Fabričkih timova neće biti.

 

''Ponosni smo i uzbuđeni što smo prva ekipa iz Hong Konga koja će se takmičiti u DTM-u'', izjavio je direktor postave Keni Čen. ''Radi se o šampionatu koji je godinama garantovao auto-sport najvišeg nivoa i koji ima sjajnu istoriju. Izazov će biti veliki, ali ga prihvatamo sa radošću i jedva čekamo da počnemo. Ambiciozni smo i uvereni da možemo da prođemo dobro, zadovoljni smo što nastavljamo saradnju sa Mercedesom AMG i spremni smo za DTM avanturu!''

 

Pre nekoliko nedelja promoter serije Gerhard Berger izjavio je da se nekoliko klijentskih timova Mercedesa već registrovalo za učešće u prvenstvu 2021. GrupaM je definitivno prvi među njima, pa ostaje da se vidi ko će biti ostali.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I McLaren stiže u novi DTM

 

mclaren-720s-gt3.jpg

 

McLaren će biti zastupljen u DTM šampionatu 2021. godine, zahvaljujući britansko-bahreinskoj ekipi 2 Seas motorsport.

Inače, učesnik Britanskog GT prvenstva, ovaj tim je najavio dva McLarena 720S GT3 za prvi DTM u kom će učestvovati automobili GT3 specifikacije. Kako piše Serbiaring, tim je pokrenut ove godine, a jedan od osnivača je Isa Al-Kalifa, unuk kralja Bahreina. Postava je u 2020. trebalo da učestvuje u GT Svetskom čelendžu Evropa (bivša Blanpan serija), ali ju je pandemija koronavirusa usmerila na britansku GT scenu, gde je njen tandem Džek Mičel - Džordan Vit završio godinu kao treći u generalnom.

 

Umesto da u 2021. ostvari izvornu ambiciju i takmiči se u GT čelendžu, tim se odlučio na DTM kampanju. Očekuje se da će jedan od trkača biti fabrički Meklaren vozač Ben Barnikout. ''Debi sezona je prošla kao tajfun, a potvrda našeg ulaska u DTM predstavlja veliki korak. Ubeđen sam da imamo spremnu ekipu i da smo dorasli izazovu'', izjavio je suvlasnik Nik Kristofaro. ''Sjajno je što smo u toj poziciji da se DTM otvorio za GT3 učesnike i što možemo da sarađujemo sa McLarenom i izvedemo 720S GT3 na potpuno novu svetsku pozornicu. Prošlogodišnji (DTM) TV rejtinzi bili su neverovatni, a mešavina DTM formata i GT3 tehnike ispostavlja se kao vrlo zanimljiv recept.''

 

Podsećamo da se pre McLaren klijentskog tima za DTM sezonu 2021. prijavila i GrupaM, koja će za nastup prijaviti Mercedes AMG GT3. DTM 2021. imaće devet takmičarskih vikenda (od kojih četiri u Nemačkoj), a počeće 29/30. maja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull odabrao Ferrari za svoje pilote u DTM programu

 

ferrari-488-GT3.jpg

 

Red bull puleni Aleks Albon i Lijam Loson voziće Ferrari 488 GT3 u DTM sezoni 2021. Austrijska kompanija odlučila je da se vrati u kategoriju od ove godine baziranu na GT3 pravilima, piše Serbiaring.com. Pre manje od nedelju dana, Red bul je saopštio da će Albonu omogućiti startove tokom odabranih DTM vikenda, onda kada nema obaveza kao test, zamenski ili vozač u simulatoru F1 tima. Albon je 2020. godinu proveo kao timski kolega Maksa Ferstapena u Red Bull Racingu, ali na na tom mestu nije i zadržan već je u ekipu pozvan Serhio Peres. Za razliku od Tajlanđanina, novozelandski Red Bull junior Loson imaće punu DTM kampanju u 2021, verovatno paralelnu sa onom u F2 timu Hajtek GP (Hitech GP).

 

Najavljujući ulazak u DTM GT3 standarda, Red Bull nije pominjao koji će model automobila voziti njegovi trkači, ali se sada tvrdi da će sprava izbora biti Ferrari 488 GT3. Honda NSX GT3 delovala je kao logičniji izbor s obzirom na to da Japanci motorima snabdevaju Red Bull F1 tim, ali ovaj proizvođač ne vidi naročitu marketinšku vrednost u DTM-u. To je bilo očigledno i u dvogodišnjoj epohi Klase 1, kada je Honda imala već gotov NSX-GT iz domicilnog Super GT šampionata i mogla je da ga prijavi za DTM, ali to ipak nije učinila. Aston Martin nije bio opcija za Red Bull budući da su se kuće razišle u Formuli 1, a i britanski brend je sve tešnje povezan sa Mercedesom.

 

Još nije poznato koji bi tim servisirao par Red Bull Ferarja na DTM sceni. U tom kontekstu, pomenut je italijanski AF Corse, inače tesno povezan sa Ferarijem u izvođenju WEC GT programa. Međutim, te i druge obaveze čine ovu kombinaciju teže ostvarivom, bez obzira na finansije Red Bull-a.Timovi Motopark, Karlin i DAMS, u koje su ranije smeštani Red Bull juniori u nižim formula kategorijama nisu zainteresovani za DTM projekat. Ko će se trkati na onim DTM rundama koje će Albon morati da preskoči treba da bude saopšteno u bliskoj budućnosti. Portal Motorsport.com izašao je s tezom da je prvi kandidat za to sedište Nik Kasidi. Novozelanđanin je izgradio sjajnu karijeru u Japanu gde je osvojio F3, Super Formulu i Super GT titule. On već uživa Red Bull podršku, a predstoji mu debi sezona u Formuli E. Kasidi je za volanom Lexusa  osvojio prvu od dve zajedničke Super GT/DTM trke na Fudži spidveju 2019. a GT3 automobil Ferarija vozio je prilikom nastupa na Spa 24H i 10 sati Suzuke. Ako se Kasidijeve Formula E i DTM obaveze ''sudare'', Red Bull će morati da se osloni na nekog od trkača iz svog bogatog pula.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM pomera početak sezone

 

dtm 2021.jpg

 

DTM će 2021. ipak imati osam trkačkih vikenda umesto izvorno planiranih devet i počeće tri nedelje kasnije u odnosu na prvobitno planirani termin. Prva sezona u kojoj će DTM tehnička osnova biti sportski automobili GT3 specifikacije startovaće 18/20. juna na Nacionalnom autodromu Monca, prenosi Serbiaring.com.

 

Nemačka tradicionalna serija će tokom godine posetiti četiri nacionalne staze. Norisring i Lauzicring na programu su u julu, Nirburgring u avgustu, a Hokenhajmring je zakazan za početak oktobra i tradicionalno je finale šampionata. Osim u Italiji, DTM će se van granica Nemačke trkati i u Belgiji, Austriji i Holandiji, na Zolderu, Red bul ringu i na Asenu. Pomeranje starta sezone uslovljeno je pandemijom korona virusa i nadom organizatora da će ona u dolazećim mescima biti ublažena. To bi za posledicu imalo da veći broj rundi serije bude vožen pred gledaocima, a samim tim i zaradu. Tokom 2020. DTM je samo na tri od svojih devet rundi mogao da pusti publiku, i to u veoma ograničenom broju.

 

Organizator serije je još u novembru u Hokenhajmu predstavio kalendar za 2021. godinu. Izvedene izmene ukinule su gostovanje u Rusiji, na pisti Igora drajv kraj Sankt Peterburga, kojim je krajem maja sezona trebalo da počne. Zato će sezonu otvoriti Monca, koja je sada dobila i definitivni datum, onaj kasniji od dva predviđena u novembru. Ceo šampionat ponovo je kompaktan i trajaće nepuna tri i po meseca, a FIA je ovakav kalendar potvrdila pre Božića.

 

DTM kalendar 2021.

18-20. jun: Monca, Italija

2-4. jul: Norisring, Nemačka

23-25. jul: Lauzicring (GP), Nemačka

6-8. avgust: Zolder, Belgija

20-22. avgust: Nirburgring, Nemačka

3-5.. septembar: Red bul ring, Austrija

17-19. septembar: Asen, Holandija

1-3. oktobar: Hokenhajmring, Nemačka

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull stiže u DTM sa dva Ferrarija GT3 Evo

 

ferrari-GT3-Evo.jpg

 

Ekipa Red Bull potvrdila je da će učestvovati u predstojećoj DTM sezoni sa italijanskim timom ''AF Corse'' i dva Ferrarija GT3 Evo. Za volanom će se naći Lijam Lovson i Nika Kasidi, obojica Novozelanđani i Aleks Albon, koji je izvisio za sedište u Formuli 1, prenosi Serbiaring. Auto sa kojim dolaze u DTM je poslednja generacije inače uspešnog brenda, a jedan će nositi boje Red Bull-a, a drugi Alfa taurija.

''I Red Bull i Ferrari su globalni igrači koji predstavljaju apsolutni uspeh na svetskoj automobilističkoj sceni. Veoma smo zadovoljni što baš ta dva brenda podržavaju transformaciju naše serije, gde će udruženim snagama pokušati da se pokažu u najboljem svetlu'', rekao je Gerhard Berger, direktor DTM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provizorna, ali jaka DTM startna lista: 5 brendova, 19 vozača iz 11 zemalja

 

213694-dtm 2021.jpg

 

I dalje provizornu DTM startnu listu za 2021. čine vozači sa iskustvom u Formuli 1, bivši DTM šampioni, veterani GT3 kategorije, kao i mladi perspektivni takmičari. Kako prenosi Serbiaring, na spisku brendova se nalazi pet imena: Audi i BMW nastavljaju učešće u nemačkoj premium seriji, Mercedes se vratio u takmičenje, a Ferrari i Meklaren su dva nova proizvođača čiji su se GT3 automobili pojavili na testiranjima. Prisustvo brendova iz Italije i Ujedinjenog Kraljevstva donosi raznovrsnost kakva je postojala u ranim danima DTM šampionata. Takođe, izražena je tehnička raznovrsnost u specifikacijama automobila: motori napred i nazad, sa osam ili deset cilindara, turbo i atmosferski.

 

Predstavnici ''najbržeg cirkusa na svetu'' biće Aleks Albon, Timo Glok i Kristijan Klin, međutim samo Glok će sigurno učestvovati u svim DTM trkama. Iako je prešao u DTM, Albon i dalje ima dužnosti kao rezervni i test vozač F1 ekipe Red Bull, pa će neke DTM trke morati da propusti, ali će ga tada odmenjivati Novozelanđanin Nik Kasidi. Obojica imaju iskustvo trkanja u Nemačkoj: Albon iz dana takmičenja u Formuli 3, dok je Kasidi vozio oba vikenda zajedničke ''Trke snova'' DTM i Super GT šampionata, gde je pobedio u trci na stazi Fudži. Klin će nastupiti na tri runde za volanom McLarena 720S.

 

Drugi Ferrari 488 sa kojim će Red Bull AF Corse tim nastupiti u tradicionalnoj nemačkoj seriji voziće mladi Lijam Loson, pobednik trke Formule 2 u Bahreinu na početku sezone. U grupi mladih takmičara spada i 23-godišnji Ardžun Maini iz Indije, pilot Mercedesa. Bivši DTM šampioni koji će ponovo biti na stazi imaju ukupno pet osvojenih titula. Dugogodišnji BMW trkač Marko Vitman (2014, 2016) i povratnik Gari Pafet (2005, 2018) imaju po dve, dok Audijev takmičar Majk Rokenfeler ima jednu (2013). Dvostruki vicešampion serije Niko Miler takođe će biti na stazi, kao i osvajači DTM trka Lukas Auer, Danijel Hunkadelja i Šeldon van der Linde. Šeldonov brat Kelvin van der Linde predvodi listu takmičara koji imaju iskustvo u vožnji GT3 mašinerije, a pored Južnoafrikanca, tu spadaju i Maksimilijan Gec, Vensan Abril i Filip Elis. Mlada Nemica Sofija Flerš će biti jedina dama na startnoj rešetki, ali prva koja se takmiči u DTM-u još od 2012. godine.

 

Činjenica da su na stazi predstavnici 11 različitih država dodatno govori o internacionalnoj reputaciji nemačke serije. Trke ovog šampionata biće prikazivane u 50 zemalja, a postojaće i striming platforme za one u čijim državama trke neće biti prenošene, pa će DTM moći da se prati sa svakog pametnog telefona u svetu. Prvi predsezonski test je podigao očekivanja u smislu konkurentnosti, a Frederik Elzner, prvi ITR operativac poziva navijače da se na to pripreme: ''Velika želja vozača da se vrate za volan je bila primetna tokom oba dana testiranja. Tokom 2.300 krugova, oni su se ozbiljno borili za najbrže vreme kruga. To je bio njihov ozbiljan prvi susret.'' Dva meseca je ostalo do početka 35. DTM sezone, a prva od osam rundi na programu biće vožena na autodromu Monca, od 18. do 20. juna. U međuvremenu, timovi će posetiti i Lauzicring gde će od 4. do 6. maja biti vožen drugi predsezonski test, ovog puta trodnevnog trajanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari slavio u Monci: Loson osvojio prvu trku nove DTM ere

 

Lawson.jpg

 

Kako prenosi Serbiaring, Lijam Loson, vozač Red Bull AlphaTauri AF Corse, slavio je na prvoj trci nove DTM sezone ispred dva vozača Mercedesa, Vensana Abrila i Maksimilijana Geca. Prvu DTM trku po GT3 pravilima je sa pol pozicije započeo Abril, koji je na kvalifikacijama predvodio kvartet Mercedesa na prve četiri startne pozicije. Iza njega su bili Danijel Hunkadelja, Lukas Auer i Gec, dok je peti bio Esteban Mut, pilot Lamborghinija i ekipe T3 Motorsport.

 

Filip Elis je ušao u trku sa šeste pozicije, takođe za Mercedes. Najbolje plasirani Ferrari na startu bio je Losonov na sedmom mestu, ispred najbolje rangiranog Audija Nika Milera. Najviši BMW kvalifikacioni plasman postigao je Marko Vitman, koji je započeo trku sa pozicije 15, ispred preostala dva BMW-a M6 GT3. Esme Hoki se u kvalifikacijama u Lamborghiniju bolje snašla od svoje Audi koleginice Sofije Flerš: Engleskinja je započela trku sa 12. pozicije, dok je Nemica startovala devetnaesta.

 

Na letećem startu Abril se održao na prvom mestu, uz blagi kontakt sa Hunkadeljom u prvoj krivini, dok se Gec domogao treće pozicije. Loson je ostao ispred Milera, uz izletanje nakon prolaza kroz treću krivinu. Prvo odustajanje se desilo već u drugom krugu: Elis je u prvoj krivini parkirao svoj Mercedes zbog tehničkih problema. Na početku trećeg kruga, opet u prvoj krivini, Timo Glok je udario Audi R8 LMS Deva Gora i izbacio Amerikanca sa staze. Aleks Albon je nakon loših kvalifikacija uspeo da se probije na 12. mesto u svom Ferrariju 488, ispred Esme Hoki, koju je pretekao na početku petog kruga.

 

Prve posete boksovima desile su se već u šestom krugu, kada su Majk Rokenfeler, Miler i Hoki obavili svoja obavezna stajanja. Dva kruga kasnije, isto su izvela braća van der Linde, kao i Mut. Na prilazu svom boksu, Kelvin van der Linde je imao nesporazum sa mehaničarima, koji su mu zasmetali ''lilihipima''. Kada su i ostali vozači izveli obavezne zamene guma, Lijam Loson se stazi našao ispred Abrila. Albon je ostao zaglavljen iza Milera i Van der Lindea, a Hunkadelja je pao iza njih. Gec se na stazu vratio iza Abrila, a ispred Milera.

 

Albon je uz kontakt pretekao Milera u 16. krugu, kada je odvalio retrovizor aktuelnom vicešampionu. Miler je u odbrani od Hunkadelje, izgurao Španca na šljunak u krivini Lezmo 2. U duelu za 11. mesto, Rokenfeler je izgubio poziciju od Vitmana u 17. krugu. U narednom krugu, Hunkadelja je u još jednom pokušaju da prođe Milera, udario u njegov Audi R8 LMS i okrenuo ga na stazi. Sofija Flerš je uz Maksimilijana Buka, koji je ovog vikenda zamena za Gerija Pafeta, najduže čekala zamenu guma i njih dvoje su se vratili na stazu izgubivši pozicije u poretku. U poslednjem krugu, Buk je napao Milera za sedmo mesto i uspeo je da ga pretekne.

 

Debitant Loson prošao je prvi preko ciljne linije, ispred dva Mercedesa Abrila i Geca, dok je četvrti bio Aleks Albon u drugom AF Corse Ferariju. Hunkadelja je trku završio na petom mestu za Mercedes, ispred Kelvina van der Lindea u Audiju i Buka u Mercedesu. Miler je prošao kroz cilj kao osmi, ispred Vitmana u BMW-u, dok je poslednji poen osvojio Lukas Auer, kao peti predstavnik brenda iz Štutgarta među najboljih deset. Kako je ovo prva trka sezone, generalni plasman izgleda identično.

 

DTM akcija u ''Hramu brzine'' nastavlja se sutra kada su na programu kvalifikacije od 10:10h i trka od 13:30 po našem vremenu.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM: Kelvin van der Linde vodio od početka do kraja trke u Monci

 

van-der-linde.jpg

 

Kako prenosi Serbiaring, Audijev debitant Kelvin van der Linde dominantno je pobedio u Monci ispred svog kolege po brendu, Nika Milera i pilota Mercedesa Lukasa Auera. Nakon prve trke u kojoj je slavio Lijam Loson ispred Vensana Abrila i Maksimilijana Geca, dva Ferrarija su dobila dodatnih 30 kilograma kompenzacione težine, dok su svih sedam Mercedesa dobili dodatnih 25 kilograma. Pored toga, vozači koji su završili na podijumu su dobili dodatnih 25, 18 i 15 dodatnih kilograma.

 

U kvalifikacijama, Kelvin van der Linde se najbolje snašao i dovezao svoj Audi R8 LMS do prve startne pozicije, ispred Losona, dok je Šeldon van der Linde uspeo da postavi treće najbrže vreme i jedini je predstavnik BMW u najboljih deset. Miler je startovao četvrti, ispred Estebana Muta, koji je ponovo bio najbolje plasirani Lamborghini. Preostalih pet startnih pozicija u najboljih deset su zauzeli Mercedesi, gde je Abril startovao sa šeste pozicije. Esme Hoki je ponovo bila brža od Sofije Flerš, postavivši 16. najbrže vreme u kvalifikacijama.

 

Kelvin van der Linde se odvojio na startu, Loson je ostao na drugoj poziciji, dok je Miler uspeo da pretekne BMW M6 Šeldona van der Lindea u prvoj krivini. U drugom krugu, Miler je u prvoj krivini pretekao Losona sa spoljne strane, dok je u krivini ''De la rođa'' Loson pokušao da vrati poziciju. U borbu se uključio i Šeldon van der Linde koji je iskoristio duel ispred sebe da se probije na drugu poziciju. Jedan krug kasnije u istoj krivni Mut je ušao u preticanje Losona i u pokušaju da prođu naporedo kroz šikanu, Loson se okrenuo, sleteo u šljunak i potom se vratio na stazu na začelju. U pokušaju da izbegne Ferrari 488, Abril je takođe prošao kroz šljunak i pao na 15. poziciju. Na početku šestog kruga, Kelvin van der Linde je imao već skoro pet sekundi prednosti u odnosu na prve pratioce, a gotovo pola startne rešetke je posetilo pit lejn zbog obavezne promene guma, a iz te grupe je prvi na stazu izašao Mercedes Auera.

 

Taktika ranijih stajanja je na jučerašnjoj trci bila bolji izbor, a Niko Miler je prvi od vodećih koji je posetio boks na početku osmog kruga, a na izlazu iz pit lejna je bio ispred Auera na četvrtom mestu. Šeldon van der Linde je sledeći posetio garažu, ali se vratio na stazu iza Lukasa Auera. Esteban Mut i Kelvin van der Linde su poslednji posetili garažu od vodećih vozača. Vozač ekipe ABT Sportsline se uspešno vratio na vodeću poziciju, dok se pilot T3 Lamborghinija našao iza BMW-a kojim upravlja Marko Vitman. Dvostruki DTM šampion je nakon svoje obavezne promene guma bio pod istragom zbog nepravilnog stajanja. U 12. krugu, Aleks Albon prelazi na osmo mesto nakon što je uz kontakt pretekao Mercedes Geca u prvoj krivini, a u narednom krugu na istom mestu, Vitman je pretekao Mercedes Filipa Elisa. Nakon što je izgubio poziciju od Albona, Gec je pao na deseto mesto, kada ga je pretekao DTM šampion iz 2013. Majk Rokenfeler. U 16. krugu, nakon što je prošao kroz šljunak u krivini Askari, ali i zbog posledica ranijeg kontakta u kojem su mu oštećene kočnice, Mercedesov vozač Ardžun Maini se povukao iz trke.

 

Maksimilijan Buk, koji menja Gerija Pafeta i Lijam Loson su se u narednim krugovima polako probijali u poretku i u 18. krugu su se nalazili na 13, odnosno 14. mestu. Aleks Albon, u drugom AF Corse Ferfariju je takođe napredovao kroz poredak i u 19. krugu pretekao Lamborghini Muta za sedmu poziciju. Još jedno odustajanje se desilo u 20. krugu, kada je bivši F1 pilot, Timo Glok, parkirao svoj ROWE BMW u garažu, što je posledica incidenta iz prvog kruga kada mu je oštećen točak, a posle promene guma, volan je i dalje bio iskrivljen. U finišu trke vodile su se četiri velike borbe, u duelu dva BMW, Šeldon van der Linde se pod pritiskom Vitmana branio za četvrto mesto, Filip Elis je u svojim retrovizorima gledao Ferrari Aleksa Albona u borbi za šesto mesto. Mut se uspešno branio od Rokenfelera u duelu Lamborghinija i Audija za osmu poziciju, sa tromečom Mercedesa Geca, Abrila i Danijela Hunkadelje iza sebe. Rokenfeler je uspeo da pretekne Muta u 27. krugu, kada je u kompleksu krivina Lezmo 1 i 2 uspeo da pretekne Belgijanca sa spoljne strane.

 

Kelvin van der Linde dominanto prolazi preko ciljne linije za svoju prvu DTM pobedu i prvu pobedu za ABT Sportsline u novoj DTM eri, ispred aktuelnog vicešampiona Nika Milera, dok je treći kroz cilj prošao Mercedes Lukasa Auera. Trku je na četvrtom mestu završio BMW M6 Šeldona van der Lindea, ispred svog kolege po brendu, Marka Vitmana. Elis je prošao kroz cilj kao šesti, ispred Albona i Rokenfelera, dok su Esteban Mut i Maksimilijan Gec kompletirali plasman prvih 10. Proslavljajući pobedu za svoj 25. rođendan, Kelvin van der Linde je sada i prvi u generalnom sa 38 poena, ispred Lijama Losona, koji ima 27 i Nika Milera sa 22 poena uz svoje ime. Sledeća runda DTM šampionata se vozi 24. i 25. jula na autodromu Lauzicring.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...