Jump to content
FAS Goran
neshaoct

DTM Šampionat - aktuelno, novosti

Recommended Posts

Maxime Martin sa BMW-om pobednik DTM trke u Rusiji

 

dtm%20rusija.jpg

 

Pobednik ovogodišnje trke DTM šampionata u Rusiji (na Moscow Racewa-u) je Maxime Martin sa BMW-om M4 DTM, koji je inače startovao i sa pol pozicije. Ovaj 28-godišnji Belgijanac je trku završio za 1 sat i 15:09.422 minuta, dok je drugo mesto sa zaostatkom od 4.259 sekunde osvojio Bruno Spengler, takođe sa BMW-om M4 DTM. Na trećem mestu se našao Mattias Ekström sa Audijem RS5 DTM, dok je najbolje plasirani vozač Mercedesa na ovoj trci bio Christian Vietoris koji je završio kao sedmi. Posle prve polovine DTM sezone, prvi u generalnom plasmanu sa 70 bodova je Wittmann, na drugom mestu sa 20 bodova manje je Ekström, a zatim slede Spengler i Edoardo Mortara koji imaju po 41 bod.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pobeda Wittmanna sa BMW-om na DTM trci u Austriji

 

dtm%20aust.jpg

 

Pobednik ovogodišnje trke DTM šampionata u Austriji (na Red Bull Ringu) je Marco Wittmann sa BMW-om M4 DTM, a iza njega su se našla još tri vozača BMW-a (Augusto Farfus na drugom, Timo Glock na trećem i Martin Tomczyk na četvrtom mestu). Wittmann je trku završio za 1 sat i 08:23.185 minuta, dok je drugoplasirani Farfus za njim zaostao od 3.298 sekunde.

 

dtm%202014%2011.jpg

 

Najbolje plasirani vozač Audija na ovoj trci bio Timo Scheider koji je završio kao peti, a nabolji vozač Mercedesa na ovoj trci bio je Christian Vietoris, i to na devetom mestu.

 

Rezultati prvih 10 na DTM trci u Austriji:

1. Marco Wittmann, BMW M4 DTM, 1:08:23.185 sati

2. Augusto Farfus, BMW M4 DTM, + 3.298 sec

3. Timo Glock, BMW M4 DTM, + 5.391

4. Martin Tomczyk, BMW M4 DTM, + 6.237

5. Timo Scheider, Audi RS5 DTM, + 6.666

6. Adrien Tambay, Audi RS5 DTM, + 12.213

7. Mattias Ekström, Audi RS5 DTM, + 14.046

8. Jamie Green, Audi RS5 DTM, + 14.456

9. Christian Vietoris, Mercedes AMG DTM C-Coupé, + 15.224

10. Bruno Spengler, BMW M4 DTM, + 15.782

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marco Wittmann sa BMW-om M4 pobednik DTM trke na Nirburgringu

 

dtm%20nirburgring.jpg

 

Pobednik sedme ovogodišnje trke DTM šampionata (ovog vikenda održana na Nirburgingu) je Marco Wittmann sa BMW-om M4 DTM, kome je ovo četvrta pobeda u ovoj sezoni. Ovaj 24-godišnjak je inače startovao i sa pol pozicije, a trku je završio za 1:09:42.802 sat. Na drugom mesetu se sa 1.286 sekunde zaostaka našao Audijev vozač Mike Rockenfeller, dok je treće mesto osvojio još jedan Audijev vozač - Edoardo Mortara. Najbolji vozač Mercedesa na ovoj trci je bio četvrtoplasirani Paul di Resta, sa 12.815 sekundi zaostatka za pobednikom.

 

Do kraja ovogodišnje DTM sezone će se održati još tri trke:

- 14.09. Lausitzring

- 28.09. Zandvoort

- 19.10. Hockenheim

 

Poredak vozača (prvih 5) posle sedam trka:

1. Marco Wittmann (120 bodova),

2. Mattias Ekström (56),

3. Edoardo Mortara (56),

4. Mike Rockenfeller (53),

5. Bruno Spengler (42)

 

Poredak timova (prvih 5) posle sedam trka:

1. BMW Team RMG (159 bodova),

2. Audi Sport Team Abt (92),

3. Audi Sport Team Abt Sportsline (82),

4. Audi Sport Team Phoenix (72),

5. BMW Team Schnitzer (66),

 

Poredak proizvođača posle sedam trka:
1. BMW (302 boda),

2. Audi (284),

3. Mercedes-Benz (121)

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pascal Wehrlein pobednik DTM trke na Lausitzringu, Wittmann šampion

 

pascal%20w.jpg

 

Pobednik osme ovogodišnje trke DTM šampionata (održana na Lausitzringu) je Pascal Wehrlein sa Mercedesom, kome je ovo prva pobeda u karijeri. Ovaj 19-godišnjak je inače startovao i sa pol pozicije, a takođe je i najmlađi pobednik DTM-a u istoriji. Wehrlein je trku završio u vremenu 1:17.547 sati, drugo mesto je zauzeo Christian Vietoris, a treće Timo Scheider.

 

dtm%20l.jpg

 

Iako je na ovoj trci završio kao šesti, BMW-ov 24-godišnji vozač Marco Wittmann je već obezbedio šampionsku titulu u ovogodišnjoj DTM sezoni. Do kraja ovogodišnje DTM sezone će se održati još dve trke:

 

- 28.09. Zandvoort

- 19.10. Hockenheim

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mattias Ekström sa Audijem pobednik DTM trke u Zandvoortu

 

dtm%20zandvoort.jpg

 

Pobednik devete ovogodišnje trke DTM šampionata (održana u nedelju na Zandvoortu u Holandiji) je Šveđanin Mattias Ekström sa Audijem RS 5 DTM, a ovo je inače i prva pobeda za Audi u ovoj sezoni. Ekström je trku završio u vremenu 1:16:35.761, drugo mesto je zauzeo Marco Wittmann sa BMW-om, a treće Martin Tomczyk (takođe BMW). Najbolji vozač Mercedesa na ovoj trci je bio Christian Vietoris koji je završio kao peti.

 

119558-dtm%20zandvoort%2011.jpg

 

Ovde podsećanje da je BMW-ov vozač Marco Wittmann još na prošloj DTM trci na Lausitzringu obezbedio šampionsku titulu u ovogodišnjoj DTM sezoni. Do kraja DTM sezone 2014 je ostala još samo jedna trka, i to na Hokenhajmu 19. oktobra.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM Hockenheim 2015 (Trka 1)

 

130533-dtm%201.jpg

 
U subotu je na Hockenheimu vožena prva trka ovogodišnje DTM sezone, a pobednik je Jamie Green za Volanom Audija. Drugo i treće mesto su zauzeli vozači Mercedesa, dok je najbolje plasirani BMW-ov vozač bio Maxime Martin koji je zauzmo sedmo mesto.
 
preuzeto sa - Auto Blog


DTM Hockenheim 2015 (Trka 2)

 

Mattias%20Ekstroem.jpg

 
Danas je na Hockenheimu vožena druga trka ovogodišnje DTM sezone, a pobednik je Audijev vozač Mattias Ekström (jučerašnju prvu trku je inače dobio Jamie Green koji je danas zauzeo tek 13. mesto). Drugo mesto je danas zauzeo Edoardo Mortara (Audi), dok je treći bio Gary Paffett (Mercedes). Najbolje plasirani BMW vozač na današnjoj trci je bio Martin Tomczyk, koji je završio na 4. poziciji. U generalnom plasmanu DTM-a posle prve dve trke vodi Edoardo Mortara (ima 30 bodova), dok je na drugom mestu Ekström koji je sakupio 25 bodova, koliko ima i Jamie Green.
Sledeća DTM trka će se održati u poslednjem vikendu maja, i to na Lausitzringu.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norisring (Trka 1)

 

dtm%20n.jpg

 
Na Norisringu je vožena nova trka DTM šampionata, a kao veliki pobednici su izašli vozači Mercedesa koji su zauzeli prva četiri mesta. Pobednik je Pascal Wehrlein koji je trku završio u vremenu 41:02.170 min., drugo mesto na podijumu je pripalo Robertu Wickensu, a treće Garyu Paffettu. I na četvrtom mestu je vozač jednog od Mercedesa (Christian Vietoris), dok je najbolje plasirani vozač za volanom nekog od BMW-a na ovoj trci bio Bruno Spengler koji se dokopao petog mesta. Najbolji vozač Audija je u ovoj trci bio Jamie Green, i to na sedmoj poziciji.
 
Kompletni rezultati:
1. Pascal Wehrlein, Mercedes HWA 2, 41:02.170 min.
2. Robert Wickens, Mercedes HWA 1, + 0.356 sek.
3. Gary Paffett, Mercedes Art Grand Prix, + 0.742
4. Christian Vietoris, Mercedes HWA 2, + 1.362
5. Bruno Spengler, BMW Team MTEK, + 2.784
6. Martin Tomczyk, BMW Schnitzer, + 4.902
7. Jamie Green, Audi Team Rosberg, + 5.279
8. Augusto Farfus, BMW Team RBM, + 8.572
9. Marco Wittmann, BMW Team RMG, + 8.943
10. Daniel Juncadella, Mercedes Team Mücke, + 9.262
 
11. Edoardo Mortara, Audi Team ABT, + 11.482
12. Antonio Felix da Costa, BMW Schnitzer, + 13.318
13. Timo Glock, BMW Team MTEK, + 15.990
14. Mike Rockenfeller, Audi Team Phoenix, + 17.695
15. Lucas Auer, Mercedes Art Grand Prix, + 17.935
16. Timo Scheider, Audi Team Phoenix, + 20.717
17. Mattias Ekström, Audi Team ABT Sportsline, + 21.469
18. Nico Müller, Audi Team Rosberg, + 25.638
19. Adrien Tambay, Audi Team ABT, + 40.423
20. Miguel Molina, Audi Team ABT Sportsline, + 47.794
21. Paul di Resta, Mercedes HWA 1, Ausfall
22. Maximilian Götz, Mercedes Team Mücke, Ausfall
23. Tom Blomqvist, BMW Team RBM, Ausfall
24. Maxime Martin, BMW Team RMG, Ausfall

preuzeto sa - Auto Blog
 

------------------------------------------------------


Norisring (Trka 2)


dtm%20norisring%20222.jpg


Druga trka DTM vikenda na Norisringu je završena pobedom vozača Mercedesa Roberta Wickensa. Na drugom mestu se našao Christian Vietoris, a najbolji vozač BMW-a je bio Bruno Spengler, i to na trećoj poziciji. Što se tiče vozača Audija, najbolje plasirani je Mattias Ekström koji je osvojio četvrtu poziciju.
 
Kompletni rezultati:
1. Robert Wickens, Mercedes HWA 1, 1:01:35.767
2. Christian Vietoris, Mercedes HWA 2, + 7.239 sek.
3. Bruno Spengler, BMW Team MTEK, + 10.975
4. Mattias Ekström, Audi Team ABT Sportsline, + 11.595
5. Pascal Wehrlein, Mercedes HWA 2, + 14.956
6. Paul di Resta, Mercedes HWA 1, + 15.378
7. Gary Paffett, Mercedes Art Grand Prix, + 16.098
8. Daniel Juncadella, Mercedes Team Mücke, + 17.489
9. Lucas Auer, Mercedes Art Grand Prix, + 32.871
10. Maxime Martin, BMW Team RMG, + 34.605
 
11. Martin Tomczyk, BMW Schnitzer, + 38.455
12. Antonio Felix da Costa, BMW Schnitzer, + 38.937
13. Marco Wittmann, BMW Team RMG, + 47.827
14. Adrien Tambay, Audi Team ABT, + 1 Runde
15. Edoardo Mortara, Audi Team ABT, + 1 Runde
16. Tom Blomqvist, BMW Team RBM, + 1 Runde
17. Timo Scheider, Audi Team Phoenix, + 1 Runde
18. Miguel Molina, Audi Team ABT Sportsline, + 1 Runde
19. Jamie Green, Audi Team Rosberg, + 1 Runde
20. Nico Müller, Audi Team Rosberg, + 9 Runden
21. Timo Glock, BMW Team MTEK, Ausfall
22. Maximilian Götz, Mercedes Team Mücke, Ausfall
23. Augusto Farfus, BMW Team RBM, Ausfal
24. Mike Rockenfeller, Audi Team Phoenix, Ausfall
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zandvoort 2015. (Trka 1)

 

134359-dtm%20bmw.jpg

 
Na Zandvoortu vožena je nova trka DTM šampionata u kojoj su vozači BMW-a zauzeli prvih sedam mesta! Pobedio je Marco Wittmann (njegova prva pobeda ove sezone), koji je trku završio u vremenu 42:30.240 min., drugo mesto je zauzeo Antonio Felix da Costa, a treće Maxime Martin. Slede drugi vozači BMW-a, i to Augusto Farfus (4. mesto), Bruno Spengler (5. mesto), Timo Glock (6. mesto) i Tom Blomqvist (7. mesto). Najbolje plasirani vozač Audija na ovoj trci je bio Mike Rockenfeller koji je završio na 8. poziciji, dok je najbolji od vozača Mercedesa bio Pascal Wehrlein na desetom mestu.
 
DTM Zandvoort 2015 (Trka 1), prvih 10 na cilju:
 
1. Marco Wittmann, BMW Team RMG, 42:30.240 Min
2. Antonio Felix da Costa, BMW Schnitzer, + 0.464 Sek.
3. Maxime Martin, BMW Team RMG, + 2.229
4. Augusto Farfus, BMW Team RBM, + 3.768
5. Bruno Spengler, BMW Team MTEK, + 4.514
6. Timo Glock, BMW Team MTEK, + 6.054
7. Tom Blomqvist, BMW Team RBM, + 7.273
8. Mike Rockenfeller, Audi Team Phoenix, + 7.837
9. Nico Müller, Audi Team Rosberg, + 8.677
10. Pascal Wehrlein, Mercedes HWA 2, + 9.041
 

-----------------------------------------

 

Zandvoort 2015 (Trka 2)

 

dtm%20z%202015.jpg

 
I opet BMW. Naime, i na drugoj trci DTM vikenda na stazi Zandvoort BMW je zabeležio ubedljivu pobedu. Nakon prvih sedam mesta na prvoj trci, vozači BMW-a su na današnjoj trci osvojili prvih pet mesta. Pobednik današnje trke je bio António Félix da Costa (imao je i pol poziciju), na drugom mestu se našao Augusto Farfus, dok je treće mesto na podijumu pripalo Brunu Spengleru. Četvrto mesto je danas osvojio Timo Glock, a peto još jedan BMW-ov vozač Marco Wittmann (inače pobednik jučerašnje trke). Najbolji vozač Mercedesa na današnjoj trci je bio Pascal Wehrlein (zauzeo je 6. poziciju), dok je najbolji Audijev vozač Mattias Ekström završio kao sedmi. Slede Christian Vietoris (8.), Adrien Tambay (9.) i Gary Paffett (10.), dok je lider DTM šampionata Jamie Green danas završio tek kao 13.
 
DTM Zandvoort 2015 (Trka 2), prvih 10 na cilju:
 
1. Antonio Felix da Costa, BMW Schnitzer, 1:02:07.601 min
2. Augusto Farfus, BMW Team RBM, + 0.473 Sek.
3. Bruno Spengler, BMW Team MTEK, + 1.091
4. Timo Glock, BMW Team MTEK, + 1.710
5. Marco Wittmann, BMW Team RMG, + 4.975
6. Pascal Wehrlein, Mercedes HWA 2, + 10.954
7. Mattias Ekström, Audi Team Abt Sportsline, + 11.275
8. Christian Vietoris, Mercedes HWA 2, + 11.567
9. Adrien Tambay, Audi Team Abt, + 11.910
10. Gary Paffett, Mercedes Art Grand Prix, + 12.247
 
preuzeto sa - Auto Blog
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Mercedes AMG C 63 DTM Coupe

 

136469-mercedes%20dtm%201.jpg

 
Mercedes AMG DTM tim je objavio prve crteže svog novog trkačkog oružja za sledeću DTM sezonu.
 

136471-mercedes%20dtm%20111.jpg

 
Nakon objavljivanja zvaničnih slika i detalja o novom Mercedesu C klase Coupe (i njegovoj AMG verziji), bilo je naime samo pitanje vremena kada će nemačka fabrika najaviti i novu C klasu Coupe za DTM trke.
 

136472-mercedes%20dtm%201111.jpg


136470-mercedes%20dtm%2011.jpg

 
O samom automobilu za sada nema detalja, ali šef tima Mercedes AMG DTM Ulrich Fritz ističe da će novi Mercedes AMG C 63 Coupe ponovo postaviti nove standarde koji se tiču vozne dinamike i dizajna. Gospodin Fritz takođe kaže da je njihov cilj da nastave uspešan niz učešća Mercedes-Benza u DTM-u.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2016. Mercedes AMG C 63 Coupe DTM

 

mercedes%20dtm%202.jpg

 
Nakon nedavno objavljenih teaser crteža, Mercedes AMG DTM tim je danas objavio prve zvanične fotografije svog novog trkačkog oružja za sledeću DTM sezonu.
Naime, nakon pojavljivanja novog Mercedesa C klase Coupe (i njegove AMG verzije, bilo je samo pitanje vremena kada će nemačka fabrika predstaviti i novu C klasu Coupe za DTM trke. To se danas i desilo, zajedno sa Edition 1 verzijom Mercedes AMG C 63 Coupea.
 

mercedes%20dtm%2022.jpg

 
Šef tima Mercedes AMG DTM Ulrich Fritz ističe da će novi Mercedes AMG C 63 Coupe DTM ponovo postaviti nove standarde koji se tiču vozne dinamike i dizajna. Gospodin Fritz takođe kaže da je njihov cilj da nastave uspešan niz učešća Mercedes-Benza u DTM-u.
 

mercedes%20dtm%20222.jpg

 
Kako bilo, 2016. Mercedes-AMG C 63 Coupe DTM je između ostalog dobio wide body kit, novi prednji spojler, veliki zadnji spojler, haubu sa otvorima za vazduh, drugačiji zadnji branik sa difuzorom, 18-inčne točkove sa gumama 300 / 680 R18 napred i 320 / 710 R18 pozadi, zaštitni kavez, elemente od ugljeničnih vlakana (hauba, vrata, bočni paneli...) i nove kočnice, dok težina vozila iznosi 1120 kg. Za pogon se brine 4.0 litarski V8 motor sa 360 kW/490KS pri 7500 o/min. i 500 Nm, u paru sa šestostepenim menjačem. Prvi testovi trkačkog Mercedes AMG-a C63 Coupe DTM će početi ove zime, a auto će svoj trkački debi imati u sezoni 2016.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Berger na čelu DTM

 

163352-berger.jpg

 

Nekadašnji vozač Formule 1 Gerhard Berger imenovan je za predsednika Nemačkog šampionata turing automobila (DTM). Berger početkom ovog meseca nije želeo da komentariše navode da će ući u Upravni odbor, ali je potvrda o njegovoj novoj funkciji stigla u utorak. Austrijanac je na čelu šampionata zamenio osnivača prvenstva Hansa Vernera Aufrehta, koji se povukao. Jedan od zadataka koje Berger ima pred sobom je da poveća privlačnost trkačke serije koju vodi. ''Započeo sam sam svoju karijeru u turing automobilima i uvek sam sa velikim interesovanjem pratio DTM. U pitanju je vrhunski šampionat koji ima nezavisne propise, jake proizvođače, sjajne sponzore, važna međunarodna partnerstva i veliki broj navijača. To je dobra polazna tačka za budućnost'', rekao je Berger. Tokom karijere u Formuli 1, Berger je vozio za ATS, Erouz, Beneton, Ferari i Meklaren, a na 210 trka ostvario je deset pobeda, a ukupno 48 puta se našao na podijumu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes napušta DTM, ulazi u Formulu E

 

dtm%20bud.jpg

 

Jedna kratka sportska vest iz Mercedesa koji je saopštio da će nakon završetka sezone 2018 napustiti DTM takmičenje. To znači da će u tom takmičenju od sezone 2019 učestvovati samo BMW i Audi, dok će Mercedes od te godine ući u električnu Formulu E. Šef Mercedes motorsporta Toto Wolff je ovim povodom između ostalog izjavio da će njihove godine u DTM-u uvek biti posmatrane kao značajno poglavlje u sportskoj istoriji Mercedesa, uz zahvalnost svakom članu tima čiji fantastičan rad je omogućio da Mercedes bude najuspešniji DTM proizvođač u tom periodu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes odlazi, šta to znači za DTM?

 

dtm%202017.jpg

 

Kako prenosi Serbiaring, šokantna vest o odlasku Mercedesa iz DTM serije na kraju sezone 2018. izazvala je buru reakcija u medijima, ali i među konkurentskim proizvođačima. Reklo bi se da su ocene saglasne: ako to i ne mora da znači kraj DTM-a kao takmičenja, sigurno će staviti tačku na DTM kakav postoji danas. Da ni Audiju ni BMW-u nije drago da ceo teret serije preuzmu na sebe, svedoče i izjave njihovih čelnih ljudi. Obe premijum marke najavljuju da će preispitati sopstvene sportske strategije. ''Žao nam je zbog odluke Mercedesa da napusti DTM posle 2018. Posledice po Audi i celu seriju u ovom trenutku nisu jasne. Što se tiče Audija, nama je učešće u vrhunskoj međunarodnoj turing seriji ključni deo fabričke strategije u auto-sportu. Sada moramo da analiziramo situaciju sa svima ostalima kako bismo pronašli rešenje ili moguće alternative za DTM'', kazao je Diter Gas, šef sportskog odeljenja kuće sa četiri prstena. BMW je takođe najavio da će analizirati novo stanje stvari, s tim što je zanimljivo da su i Bavarci i Audi u ovoj ili onoj ulozi već zastupljeni u Formuli E. U njoj će Audi od iduće sezone nastupati kao potpuno fabrički tim i to je teren na koji, zapravo, Mercedes stiže poslednji.

 

Ipak, mogu li Audi i BMW, bez trećeg proizvođača, sami da održe DTM? Zamislivo jeste, ako postoje volja i novac, to su u istom šampionatu svojevremeno dokazali Audi i Mercedes u razdoblju 2006-2011, između povlačenja Opela i dolaska BMW-a. Na drugoj strani sveta, u Australijskim Superautomobilima, Holden i Ford su sami nosili V8 šampionat bezmalo dvadeset godina. Aktuelna DTM startna rešetka ima 18 automobila, pri čemu svaki proizvođač prijavljuje šest. To je smanjenje od ukupno šest vozila u odnosu na 2016. i izvedeno je sa ciljem ograničenja troškova. U teoriji bi Audi i BMW, ako ostanu sami, trebalo da 2019. u vatru ubace svaki po devet automobila da bi serija bila makar na istom brojčanom nivou kao danas. Koliko je verovatno da bi ekologijom opsednuti upravni odbori ovih kuća odobrili proširenje programa u neizmenjenom stanju? DTM modeli osim imena nemaju nikakve veze sa serijskim proizvodom, a njihovi V8 atmo motori od 4 litra predstavljaju anahronizam i šok sa stanovišta savremene i politički korektne ''održive i zelene mobilnosti'', čijim bi propagandnim mantrama i resursima pozavideo i Jozef Gebels. Na stranu pitanje koliko Ingolštat i Minhen smisla vide u takmičenju sa nekim ko ne pripada posvećenom premijum krugu automobilskih marki.

Višegodišnja saga o ujednačavanju tehničkih propisa sa japanskom Super GT serijom dosad nije donela ništa konkretno, mada su zamisli išle dotle da bi se s istovetnim modelima timovi mogli takmičiti i u Japanu i u Evropi. Dodatno, na horizontu se ne pojavljuje nijedan novi proizvođač voljan da stvori DTM auto sadašnje specifikacije, a želja direktora serije Gerharda Bergera da dovede i Alfa Romeo zasad je, ipak, samo želja. Austrijanac je na čelo ITR-a, organizatora i promotera serije, došao u martu i od stupanja na dužnost insistirao je na tome da je 18 automobila apsolutni minimum koji DTM sebi može da dopusti. Upravo će njemu pasti u dužnost da vadi fleke svih prethodnih pogrešnih odluka i opredeljenja.

 

DTM ima puno mana. Automobili zvuče odlično, izgledaju spektakularno, ali se trkaju loše. Isuviše zavise od aerodinamike, njihovi karbonski dodaci su preširoki i lako lomljivi, a turing auto kojem je potreban DRS da bi preticao ne zaslužuje da se tako zove. Današnji šampionat nudi mnogo sa aspekta atrakcije i prestiža, ali apsolutno nedovoljno sa sportskog i pravog trkačkog stanovišta. Već i prizor iz padoka jasno poručuje: takav nivo može se održati samo dok su premijum brendovi voljni da održe ulaganja na određenoj meri. A jedan, vidimo, više nije i odabrao je zelenije pašnjake, potpunu promenu terena, skaradni svet električnog trkanja. Organizacija ITR oglasila se izjavom da će ''analizirati situaciju i spremiti koncept održiv za budućnost'', za šta ima dovoljno vremena. Nama izgleda da će Berger i saradnici verovatno morati da počnu od osnovnih strateških i tehničkih premisa i reše da li žele da budu serija prototipova od ugljeničnih vlakana, u suštini formula s blatobranima i krovom, u kojoj marke stvaraju svoj svet, same diktiraju pravila i same brinu o njihovom poštovanju. I da li im je baš u interesu da mladi vozači dolaze u DTM posmatrajući ga kao usputnu stanicu ka Formuli 1 - ako im se posreći. Valjalo bi da serija sama redefiniše svoju poziciju, određujući se i prema formulama, ali i drugim turing kategorijama. U prvom slučaju, DTM treba da preispita da li mu je mesto na formula lestvici, ili ipak prirodno pripada negde drugde. U drugom, kako da ponovo postane ''turenvagen majsteršaft'' (ili ''masters'', na kraju krajeva sasvim je svejedno), što podrazumeva ipak jednostavniju specifikaciju, izvesno i agregate nove arhitektonike i tehnologije, kao i otvaranje vrata privatnicima. Samo da niko ne potraži rešenje u hibridima, tada bi lek bio pogubniji od bolesti.

 

 

Geri Pafet o povlačenju Mercedesa: Kad jedan proizvođač ode, teže je privući novog

 

Najavljeno povlačenje Mercedesa iz DTM-a prvi je od vozača kuće iz Štutgarta prokomentarisao njen dugogodišnji pulen Geri Pafet. Engleski automobilista izvezao je 157 trka za Mercedes u ovom šampionatu. Debitovao je 2003. godine i sve vreme je vozio za Trokraku zvezdu. Jedinu DTM titulu osvojio je 2005, zabeležio je i četiri vicešampionska zvanja, a u njegov bilans spadaju i 20 trkačkih pobeda i 12 izborenih pol-pozicija. Pafet je, tvrdi, bio potpuno iznenađen vešću o odlasku Mercedesa iz kategorije u kojoj je istorijski najuspešniji proizvođač, a jednako zaprepaščeni bili su i ljudi u ekipi. ''Vest je bila šokantna'', kazao je 36-godišnji trkač. ''Godinama se u DTM-u govori o tome kako proizvođači dolaze i odlaze, ali Mercedes je tu od početka i ja nikad nisam sumnjao da će i nastaviti. Otud je ovo bilo potpuno neočekivano. Seriji je od 2019. ionako sledila velika promena pravila i već je razgovarano o elementima kao što su motori. Za Gerharda Bergera nije idealno da ovako počne svoje rukovođenje serijom, ali možda postoji prilika da izmeni DTM i stvori nešto sjajno. Nadam se da organizator može da pogleda stvari iz drugačije perspektive i da posmatra ono što je pozitivno, umesto da bude usredsređen na negativno. Tako bar ja posmatram stvar.''

 

Današnji DTM koncept nije u opasnosti - njemu je zapravo već presuđeno - a Pafet će u dogledno vreme biti zaokupiran i ličnim problemima i pronalaženjem angažmana. Za to, tvrdi, ima dovoljno vremena, s obzirom na to da je Štutgart svoj potez najavio dovoljno unapred. ''Svakako, nisam presećan zbog ove situacije, jer ću morati da razmatram svoje ostale opcije, ali je Mercedes učinio dobro što je svima za to dao vremena. Proći će još osamnaest meseci pre nego što se povuče, pa će ljudi imati vremena da pronađu alternative. I, što je jako važno, DTM ima osamnaest meseci da se orijentiše i vidi šta će učiniti.'' Mercedes napušta ''Dojče turenvagen masters'' da bi se u fabričkom svojstvu priključio Formuli E počev od sezone 2019/20. Uz sve DTM mane, trkački je to tužna alternativa, ali Pafet nalazi razumevanja za korporativno stanovište. ''Formula E je još relativno mlad šampionat, ali se u poslednje dve godine dobro učvrstila. Kao i mnogi drugi proizvođači, Mercedes oseća da je to pravac u kojem želi da ide, mesto na kojem želi da bude viđen. Mercedes ima električne automobile i deo tržišta serijskih automobila kreće se u tom pravcu. Šteta je što Mercedes napušta DTM, ali razumem šta je razlog za takvu odluku.''

Pafet se nada da će DTM preživeti iako gubi jednog od tri proizvođača. Ipak, on upozorava na predstojeće doba nesigurnosti i na moguću lančanu reakciju kuća, koja bi zaista mogla da isprovocira kraj kategorije: ''Kad jedan proizvođač napušta šampionat, postaju lošije šanse da se privuče neki drugi. Kakva je sada, sa tri proizvođača, to je savršena serija. Ali, kad jedan ode, ostali mogu još jednom da je osmotre i da se zapitaju da li je za njih prava stvar da se njome bave. Teško mi je da vidim da će se neki novi proizvođač priključiti, dakle, u posmatramo DTM samo sa Audijem i BMW-om i gledamo kako će dalje. Ne možete očekivati da će Audi i BMW jednostavno povećati svoje ekipe da bi popunile prazna mesta u rešetki, to se neće desiti. Ali, možda može da se uradi nešto drugo.''

 

U osvrtu na sopstvenu budućnost, nekadašnji F1 test vozač kaže da će bi rado ostao u DTM seriji dokle god to bude moguće i da ne namerava da privodi kraju takmičarsku karijeru. ''Ova godina mi je bila veoma dobra. Osećam da vozim jednako dobro kao što sam uvek i vozio. Svakako ne razmišljam o povlačenju i definitivno ću razmotriti koje mi opcije stoje na raspolaganju posle 2018. Automobilizam se razlikuje od drugih sportova, jer nas ne muče isti fizički problemi. Dokle god imate strast, predanost i motivaciju, njime se možete baviti dugo, a ja se u ovom trenutku baš tako osećam. Promenio sam svoj način funkcionisanja, to me održava na vrhu kolone i veoma sam zadovoljan time kako ove godine prolazim. Još osećam da pred sobom imam lep broj trkačkih godina'', poručio je pilot fabričkog Mercedesa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM metamorfoza: Otvoren put za 2.0 turbo motore od 600 KS u 2019.

 

165892-dtm%20l.jpg

 

Kako piše Serbiaring, Mercedesov najavljeni odlazak iz DTM serije po isteku 2018. pokrenuo je i ubrzao događaje od kojih je mnogi trebalo već uveliko da postanu stvarnost, ali su tokom godina odlagani iz ovog ili onog razloga.

Kako prenosi nemački Motorsport-Total, otvoren je put uvođenju novih tehničkih pravila koja se tiču motora. Izvorno, aktuelna tehnička osnova (V8, 4 litra, atmo) trebalo je da doživi zamenu već ove sezone, a sada se najavljuje da će se to obistiniti 2019. Te godine bi na scenu najzad trebalo da stupe dvolitarski turboprehranjivani četvorocilindarski agregati, čije je uvođenje planirano za 2017. Projekat je odavno osmišljen, ali je 2015. stopiran pod pritiskom jednog od aktuelnih DTM proizvođača, koji je kao razlog naveo previsoke troškove. Prema daljim informacijama, zainteresovane strane složile su se sa prelaskom na 2-litarski turbo u razgovorima vođenim još prošle sedmice (dakle, pre šokantne objave Mercedesa da napušta takmičenje). Međutim, kako dalje piše Motorsport-Total, trenutno vlada ideja o jednom, unificiranom motoru za sve DTM učesnike, kako bi se izbegle nepremostive razlike u performansama kakve odlikuju današnju Formulu 1.

 

Ako bi Audi ili BMW (Mercedes sada otpada iz priče) razvili svoje turbo četvorocilindraše, koji bi se po performansama mnogo razlikovali, organizator bi morao ili da dopusti dalju ''trku u naoružanju'', što bi troškove podiglo u nebesa, ili da izmisli i primeni novi sistem balansa performansi pomoću dodatne težine. U DTM-u se postojeći nije pokazao kao dobar, svi na njega imaju primedbe i sve su jači zahtevi da se težinski balast potpuno napusti kao koncept. Novi dvolitarski turboprehranjivani motori trebalo bi da oslobađaju značajno preko 600 KS, ali i dalje nije jasno ko bi ih izrađivao. Kako je nemoguće i zamisliti da srce jednog Audija bude proizvod Bavarskih motornih radionica - niti obratno - moguće je da će se ići na unificiranje pojedinih komponenti agregata, koje bi angažovane kuće dobavljale od firmi kao što su Ilmor, Boš ili Garet.

 

Nijedan predstavnik DTM organizatora, Nemačkog saveza auto-sporta, niti u seriji trenutno angažovanih proizvođača dosad se nije oglasio povodom pretpostavljenog razvoja događaja na polju DTM pravila 2019. Ako bi turbo zaista zaživeo u nemačkoj turing seriji, konačno bi se postigla dugo iščekivana i odavno zamišljena standardizacija sa tehničkom platformom koja se vozi u Japanskom Super GT šampionatu, ali bi DTM u slučaju da svi automobili imaju identične motore postao potpuno siluetna serija. Borba za uvođenje turbo motora u DTM traje već dugo. U jesen 2014, s Japancima - posmatranim kao partnerima u unifikaciji tehnike - postignut je dogovor o osnovnim postulatima. U maju 2015. DTM proizvođači odlučili su o detaljnim parametrima novog dvolitarskog četvorocilindraša i zatim su Audi, BMW i Mercedes počeli sa njegovim razvojem. Četiri meseca kasnije na uzbunu je zazvonio Štutgart i objavio da je takav motor preskup i da su troškovi razvoja previsoki, a zatim je postignut dogovor da se promena pravila odloži za dve godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gerhard Berger: Formula E nije auto-sport, boriću se za DTM

 

berger%201.jpg

 

I šef DTM-a Gerhard Berger bio je šokiran objavom Mercedesa da po isteku 2018. napušta ovu turing seriju, a o namerama proizvođača iz Štutgarta imao je pojma koliko i ostatak trkačkog sveta, pišu Motorsport-Total i drugi nemački mediji. Bivši turing i F1 trkač, Berger je DTM kormilo preuzeo u martu i, ravno četiri meseca kasnije, otvorio mu se problem koji u svom najgorem ishodu dovodi u pitanje sam opstanak takmičenja. Ne deluje prirodno da prvi čovek serije ne raspolaže ni indicijama da će uslediti jedan preokret takvih razmera, ali ispada da se dogodilo baš tako. ''Vest me je u ponedeljak pogodila kao grom'', kaže 57-godišnji Austrijanac. ''U Moskvi je doduše bilo izvesnih turbulencija, ali niko zaista nije znao ništa o povlačenju Mercedesa.'' Pominjući moskovske turbulencije, rukovodilac serije misli na to da je na petoj ovosezonskoj rundi imao pune ruke posla da primiri sukobe proizvođača oko stalnih izmena u načinu na koji se izračunava težinski balast u DTM-u. Zakulisne političke igre odnele su prevagu nad sportskim elementima vikenda: nemački mediji tvrde da je BMW apsolutno protiv odbacivanja hendikep težina i da je u tom stavu izolovan, dok je Berger istupio kao vatreni pristalica njihovog ukidanja u ime dobrobiti sporta. U Moskvi je vladala opšta zabrinutost da bi BMW, ukoliko mu želja ne bude ispunjena, mogao da istupi iz šampionata, da bi samo dan posle - ironično - to učinio Mercedes.

 

Suočen sa lošim vestima, Berger se ne predaje: ''Sad moramo da zavrnemo rukave, da ovu novu situaciju posmatramo kao izazov i ne smemo da upadnemo u paniku. Mercedes ne odlazi sutra, već tek krajem 2018. Naša saradnja je bila dobra, bili su dobar partner i uvek spremni na kompromis. Dali su nam vreme da reagujemo i DTM postavimo na novu platformu, bez njih.'' Nisu nerazborite pretpostavke da je Mercedes (Dajmler) preoblikovao svoj sportski program suočen sa optužbama o lažiranju rezultata dizel emisija i, s tim ciljem, formiranju kartela sa drugim nemačkim premijum brendovima. Ako to i jeste razlog, stvar je barem saopštena godinu i po dana unapred. Otud i DTM rukovodioci, i vozači, i svi na bilo koji način angažovani mogu već sada da planiraju svoje poteze za posle 2018, to jest da uspostave novi temelj, ali takav koji prvi put od 1988. neće uključivati trokraku zvezdu.

 

Berger dodaje: ''Sada je važno da sa BMW-om i Audijem intenzivno razgovaramo o tome kako zamišljamo budućnost i da onda razvijemo nove koncepte kako bismo eventualno privukli i nove proizvođače. Ostaje nam dovoljno vremena da analiziramo situaciju i formiramo koncept održiv za budućnost. Jer, DTM je, kao i pre, sjajna platforma da se prikažete i kao marka i kao vozač. On je jedna od najznačajnijih turing serija na svetu. To je vrhunski auto-sport.'' Kada govori o novim proizvođačima, DTM šef ne misli samo na one iz Nemačke: ''To je svakako opcija na kojoj radimo. Moramo da vidimo kako želimo da za 2019. ustrojimo DTM plus''. Trenutno nije poznato koliko bi velika mogla biti šteta koju nemačka turing serija trpi posle najave odlaska Mercedesa. ''Da bismo ozbiljno ocenili njene razmere, moramo da sačekamo i da vidimo kako će preostala dva proizvođača reagovati'', kaže Berger i ističe da postoji mnogo razloga zbog kojih vredi boriti se za ovaj šampionat.

 

''Od DTM-a direktno zavisi hiljadu radnih mesta - mehaničara, isporučilaca, ljudi u keteringu, u logistici, i tako dalje. Takođe se radi i o podršci mladim talentima kakvi su Paskal Verlajn, Lukas Auer i Maksimilijan Ginter, koji su preko DTM-a ili pratećih serija pronašli svoj put do profesionalnog auto-sporta. ADAC na tome vredno radi, ali i DTM. Formula 3 vozi u sklopu DTM programa, tamo nastupa Mik Šumaher. Svima njima se isplati da se bore za sudbinu ove serije.'' Austrijanac nikako ne razume kako se Mercedes odlučio za potpuno električnu formulu i iz svojih planova precrtao DTM: ''Ja i dalje govorim da Formula E nije auto-sport i nikad ne bih poverovao da će moći da ima ovakvo dejstvo. Ona ne može da zameni DTM. Za mene je ulazak u Formulu E jedna shvatljiva marketinška odluka, ali u DTM-u se radi o supstanci nemačkog auto-sporta, supstanci čijem je stvaranju Mercedes decenijama doprinosio.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel neće u DTM. Neće ni Ford, ni Alfa, ni Volvo…

 

opel%20dtm.jpg

 

Kada je u martu preuzimao DTM seriju, Gerhard Berger je izjavio da bi u njoj rado video četiri ili pet automobilskih brendova. Krajem jula, Mercedes je najavio da će na završetku 2018. napustiti šampionat i Bergeru preostaje da se baci u potragu ne za četvrtim ili petim, već za eventualnim trećim proizvođačem, koji bi popunio rupu nastalu povlačenjem kuće iz Štutgarta, istorijski najuspešnijeg DTM učesnika. A da mu u tome neće biti lako, svedoče rezultati istraživanja nemačkih specijalizovanih medija. Oni su, pošavši od teze da je šampionatu za održivu budućnost potrebna bar još jedna marka, pokušali da utvrde koji bi brend bio voljan da stupi u DTM. I pri tom nije bila reč o premijum brendovima - sada bi bio dobar bilo ko, bez obzira na renome koji uživa na tržištu. Međutim, zainteresovanih jednostavno nema.

 

Krenulo se od Opela, koji je najslavnije dane u trkama na krugu doživeo takmičeći se u DTM-derivatu, ITC seriji, koju je i osvojio 1996. sa Opel ''Kalibrom'' V6. Po obnavljanju serije, 2000. godine, Opel je ponovo bio njen učesnik i zadržao se do 2005, u periodu daleko manje uspešnom za brend. Danas posvećen klijentskim programima u reliju i TCR kategoriji, Opel i zvanično odriče mogućnost novog DTM angažmana. ''O povratku Opela u DTM nema ni govora. Najavljeno povlačenje Mercedesa nema nikakav uticaj na strateška opredeljenja Opela u auto-sportu'', izjavio je sportski direktor kuće Jerg Šrot za Auto Bild motorsport/Speedwek.com.

 

Forda u DTM-u nema još od 1990. i tu se takođe ništa neće promeniti. Kada je u pitanju sport, i ''plavi oval'' gleda na drugu stranu. ''Globalni sportski angažman Forda proteže se na Svetski endurans šampionat sa Fordom GT, na Svetsko relikros prvenstvo sa Ford Focusom, na podršku Fiesti u Svetskom relikros šampionatu i na Naskar u Sjedinjenim Državama'', objasnio je Volfgang Koplin, jedan od rukovodilaca nemačke ispostave Forda. ''Možemo da potvrdimo da nas ne interesuje ulazak u nemačku DTM seriju.''

 

Volvo je manji proizvođač od nemačke ''velike trojke'', ali ga ipak krasi epitet premium brenda. I on ima zanimljivu DTM prošlost: model 240 turbo, znamenita ''leteća cigla'', osvojio je titulu 1985. godine. Danas su međutim, Šveđani angažovani u Svetskom turing šampionatu. Tamo ispunjavaju drugu godinu planiranog petogodišnjeg programa i u njoj se već bore za titule. Drugi, paralelni program u takvim uslovima nije zamisliv, bez obzira na tehničku osnovu kojoj bi se DTM u budućnosti mogao prikloniti - u prevodu, sve i ako serija u budućnosti usvoji turbo. Ne treba zaboraviti da je Volvo pre nekoliko godina detaljno analizirao sportsku scenu kada je odlučivao o svom sledećem sportskom projektu. U tadašnjim razmatranjima DTM je uzet u obzir, ali je izbor pao na WTCC. Takođe, poznat je i stav Aleksandra Murdževskog - koncept svetskog prvaka i osvajača olimpijskog zlata nikom ne treba objašnjavati, dok sa statusom osvajača DTM ili sličnog prvenstva to već nije slučaj.

 

Alfa Romeo je verovatno najpoželjniji brend za DTM i Berger je brzo po stupanju na dužnost najavio da će se potruditi da je dovede. Italijani sada imaju i Giuliu, auto koji bi odgovarao svrsi, ali izgleda da kompaniji ''Fiat-Krajsler'' više odgovara da se eksponira u Formuli E, gde može da projektuje imidž ''zelene mobilnosti''.

 

Postoji li još neki kandidat? Jens Markvart, danas šef BMW motorsporta, u toj ulozi može da zamisli Tojotu, čiji je menadžer nekada bio. Japanci imaju dva fabrička programa, Svetski endurans i Svetski reli šampionat. U ovom prvom, LMP1 klasa je u ozbiljnoj krizi posle povlačenja Poršea (ranije i Audija), koje je Tojotu ostavilo samu u konkurenciji hibridnih prototipova. Teoretski, ako bi Tojota ocenila da je WEC u sadašnjem izdanju besmislen, i da joj ne ide u prilog da se trka sama protiv sebe, neko mesto bi se možda otvorilo za DTM. To je, ipak, samo teorija. U Kelnu, sedištu Tojota motorsporta GmbH, nisu želeli da odgovaraju na upit nemačkih medija o mogućem DTM angažmanu, a sasvim je moguće da o njemu i ne razmišljaju. U nastavku spekulacije, ulazak Tojote u DTM zamisliv je posredstvom njenog brenda Leksus, a Markvart upravo tu varijantu vidi kao dobitnu i čak lako ostvarljivu: ''To je premium proizvođač koji bi se vrlo dobro uklopio u našu seriju. Mislim da bi sa sedištem u Kelnu oni bili i te kako sposobni da jedan takav program postave na noge.'' Sve postaje još zamislivije ako se konačno dogodi unifikacija propisa DTM i japanske Super GT serije, u kojoj je Leksus već prisutan i uspešan. Ako nemačko prvenstvo usvoji 2.0 turbo koncept za 2019, onda Leksus za to takmičenje ima već praktično gotov proizvod.

 

Ovaj pregled stanja daje neveselu sliku - interesovanje je žestoko ograničeno, očigledni kandidati za treći DTM brend ne postoje. Zato Berger i poručuje da nove proizvođače ne može da izvuče iz rukava i ne isključuje varijantu da će DTM, bar u 2019, makar kao prelazno rešenje, morati da održe samo dve preostale kuće, Audi i BMW, kao što su takođe dve, Mercedes i Audi, održale šampionat od 2006. do 2012 (do povratka BMW-a). Ipak, i ta buduća ''knjiga od dva slova'' postaće stvarnost samo ako i bordovi direktora u Ingolštatu i Minhenu budu uvereni da turing poduhvat ima smisla. ''Nemam gotov plan u tašni'', priznao je Berger govoreći za Štutgarter nahrihten. ''Malo sam spavao, mnogo razmišljao i odmeravao. Najbolje je da ovako teška tema malo prenoći, da se pusti da sagore prve emocije, kako bi se onda trezveno i hladnokrvno pristupilo celoj stvari i tada se treba zapitati kako oceniti ovu situaciju i kako ići dalje. Dve marke mogu da funkcionišu kao prelazno rešenje, četiri ili pet bile bi prava mešavina. Ali, jednostavno je prerano očekivati izjave o učesnicima DTM-a 2019.'', dodao je Berger i obećao da će prve ideje o tome šta i kako dalje biti izložene tokom idućih nedelja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM spreman da češće vozi van Nemačke da bi privukao novog proizvođača

 

berger%201.jpg

 

DTM kalendar bi ubuduće mogao da doživi značajnije izmene i da predvidi održavanje većeg broja trka van Nemačke, ako bi to odgovaralo potrebama eventualnog novog proizvođača koji bi da uđe u šampionat, nagovestio je direktor premium turing serije Gerhard Berger. To otvara i mogućnost odlaska u zemlje u kojima se DTM trenutno ne trka. Aktuelni kalendar serije podrazumeva pet rundi u Nemačkoj (dva puta Hokenhajm, Lauzic, Norisring, Nirburgring) i po jednu u Holandiji, Mađarskoj, Austriji i Rusiji. Berger veruje da bi ''internacionalizacija'' kalendara mogla da pomogne privlačenju novog proizvođača, koji bi posle 2018. odmenio odlazeći Mercedes.

 

Otkako je DTM obnovljen 2000. godine, njegove trke vožene su i u Velikoj Britaniji (Donington park, Brends Heč), Italiji (Adrija, Muđelo), Španiji (Katalunja i Valensija - Rikardo Tormo), Belgiji (Spa i Zolder), Francuskoj (Le Man - Bugati i Dižon), Portugalu (Eštoril), Češkoj (Brno) i Turskoj (Istanbul). Štaviše, serija je 2004. održala jednu rundu u Šangaju, mada se ta nije računala za generalni plasman, da bi se šest godina kasnije vratila u Kinu i vozila trku čiji su se rezultati bodovali. To je bio poslednji put da je DTM gostovao van Evrope. ''Mi smo isuviše nemački šampionat, ali u isto vreme, Nemačka ima snažnu turing tradiciju, a DTM ima poseban i vrlo širok krug obožavalaca'', kazao je Berger. ''Naše najuspešnije trke održavaju se u Nemačkoj, ali mi vozimo i u Moskvi, a tamo smo imali 25.000 ljudi. Imamo Moskvu, Holandiju, Nemačku, Mađarsku, Austriju i možda budu još jedna ili dve zemlje u budućnosti. To će pomoći drugim proizvođačima. Proizvođač može da razmišlja o sopstvenom prisustvu u brojnim zemljama, ali on će se u isto vreme trkati s nemačkim premium proizvođačima. Ako uzmete Nemačku, imate milion TV gledalaca u subotu, milion u nedelju, dakle dva miliona za vikend. Pogledajte druge kategorije - MotoGP ima 400.000, Formula 1 ima četiri miliona. Ali, ako pogledate GT, taj broj možda nije ni 100.000, a u slučaju Formule E, on je nula. Na Norisringu nas uživo gleda 100.000 ljudi. U redu, recimo da je to ekstremno, ali mi prosečno imamo 30 do 50 hiljada ljudi na stazama svakog vikenda. To nema nijedna druga serija'', istakao je Berger prednosti šampionata kojim upravlja.

 

Predstavnici proizvođača imaju različita mišljenja o proširenju DTM takmičarskog kalendara i pohodu na nove teritorije. Prvi čovek BMW motorsporta Jens Markvart zahteva oprezan pristup. On poziva da se pre bilo kakvih radikalnih promena u kalendaru uzme u obzir finansijska isplativost takvog poduhvata. ''Mislim da ovde govorimo o premium šampionatu, baziranom u Nemačkoj, u Evropi'', kazao je Markvart. ''Tu je DTM baza a i na njoj moramo prioritetno da radimo. Sve dalje zavisi od toga ko je zainteresovan. Od sadašnjih devet rundi, četiri su van Nemačke, to je skoro polovina. Stvar mora da ima finansijskog smisla, ali i da zavisi od interesovanja. Treba da vozimo tamo gde ljudi to žele, jer trkanje pred praznim tribinama nema mnogo smisla.'' Mogućnost da kalendar sadrži manje nemačkih trka ne predstavlja problem za direktora Audi motorsporta Ditera Gasa, čiji je komentar glasio: ''Prerano je da to procenjujemo, ali u teoriji - zašto da ne?''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 25 godina i danas ponovo: Ludvig i Čekoto na Nirburgringu

 

dtm%2092.jpg

 

Pre 25 godina, DTM runda na Nirburgringu vožena je na znamenitoj i zastrašujućoj Nordšlajfe konfiguraciji. Bilo je to vreme kada su turing automobili ove serije bili zaista turing automobili, a ne siluetni prototipovi, i zato, sa pravom, epoha koje se većina ljubitelja auto-sporta prvo seti kada se pomene DTM. Slično onome što danas radi WTCC, nemački turing šampionat je tog leta 1992. vozio svoje dve trke u sklopu pratećeg programa 24-časovne trke, s tim što mu je termin bio četvrtak, 18. jun. Pred 110.000 gledalaca, epsku borbu prikazala su dva legendarna vozača, Klaus Ludvig i Džoni Čekoto. Četvrt veka kasnije, DTM organizator upriličio je njihov susret pre trkačkog vikenda savremenog DTM šampionata, ponovo ih je smestio u ondašnje automobile i pustio na Severnu petlju.

 

dtm%2092%2011.jpg

 

Ludvig će uskoro napuniti 68 godina, a Čekoto ima 61. Obojica su preuzela svoje vrlo dobro održavane originalne trkačke sprave u kojima su i 1992. nastupili na ''Zelenom paklu''. Nemac je vozio Mercedes 190E 2.5-16 evolucija 2, a Venecuelanac BMW M3 sport evoluciju. Veterane niko nije mogao da spreči da neke delove Nordšlajfea izvezu kao da su i danas takmičari. ''Mnogo sam se radovao susretu sa Džonijem'', kazao je ''Kralj Ludvig'', svojevremeno prozvan ''kraljem Nordšlajfea''. ''Naravno, vreme naših bitaka pripada prošlosti. Možda akcijama lepim kao što je ova možemo da doprinesemo popularnosti DTM-a za još koji procenat. Džonijev auto bio je zaista snažan. Međutim, mi smo se na stazi tih dana ponašali vrlo fer jedan prema drugom. Bilo je nekoliko nesporazuma i sudara, ali kad se danas osvrnem na njih, nije to bilo ništa krupno. Bilo je to sjajno doba i to iskustvo ne bih menjao ni za šta na svetu.''

 

Kako je protekao okršaj legendi 1992? Na kvalifikacijama je pol-poziciju osvojio Čekoto, krugom od 8:44.33 i taj rezultat lepo se uklopio u proslavu 20. godišnjice BMW motorsporta. U prvoj trci, on i Ludvig su diktirali tempo, odvojili se od pratilaca i nekoliko puta su se smenjivali u vođstvu. Posle jedne Ludvigove greške, izgledalo je da je bitka završena, ali je trkač iz Bona ulovio zavetrinu svog glavnog suparnika na kilometarskom najdužem pravcu staze i kroz cilj prošao sa samo 18 stotinki prednosti. Ludvigu je to bila prva pobeda u sezoni, a rastojanje između prvo i drugoplasiranog ostalo je upamćeno kao jedno od najmanjih u istoriji kategorije.

 

''Posle svih ovih godina, ne mogu tačno da se setim detalja, ali znam da je borba bila fantastična i tesna'', priča danas Čekoto, bivši motociklistički prvak sveta u klasi 350cc, i nekadašnji F1 vozač. ''Želeo sam da osvojim svaku trku. Ja sam bio brži u krivinama, a Klaus na pravcima. Finiš je bio ekstremno tesan, ali na kraju nisam imao šanse da ga zaustavim.'' Druga trka vikenda nije bila manje uzbudljiva. Ludvig je sleteo sa piste na Kastrol S krivini, pa su ga prestigli Čekoto i kolega iz Mercedesa Keke Rozberg. Nemac je ključne poteze izveo u poslednjem krugu: Venecuelanca je savladao prvog, potom i finskog konkurenta, ali je Čekoto ostao blizu i pokušao kontranapad na Detinger visu. Nije mu se dalo: vozeći u cik-cak kako bi zadržao BMW pilota za sobom, Ludvig je ostao na čelu, a razlika između prvog i drugog ovog puta je iznosila 37 stotih. Ispostavilo se da je dvostruki trijumf na Nordšlajfeu naznaka mnogo većeg dela. Klaus Ludvig je do kraja 1992. slavio još tri puta i poneo je DTM krunu, dok je Džoni Čekoto te sezone upisao ukupno dve pobede i rangiran je kao četvrti u generalnom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rene Rast je novi DTM šampion

 

dtm%202017%20m.jpg

 

U svojoj prvoj punoj DTM sezoni Rene Rast je osvojio titulu šampiona nemačke premijum turing serije. Tridesetogodišnji vozač Audija stigao je do krune zahvaljujući drugom mestu u drugom sprintu na Hokenhajmringu. Startovao je sa drugog mesta, ali ne baš slavno i u ranoj fazi je pao na peto. Odatle se vratio dobivši direktne duele sa Robertom Vikensom i Lukasom Auerom, dok je Toma Blomkvista obišao posle pit-stopova. Borba i kontakt Vikensa i Blomkvista Rastu su garantovali da će ova dvojica vozača ostati iza njega, pa Rast nije imao problema da završi drugi. Ta pozicija donela mu je 18 poena (ukupno 179) i prednost od 3 boda u generalnom, vrednu šampionskog trona. Trku je osvojio Marko Vitman u BMW-u M4 DTM. Krenuo je treći i probio se jednu poziciju napred, pametna strategija ga je dovela ispred Blomkvista, a zatim u današnjoj vožnji više nije imao protivnika koji bi mogao da ga ugrozi. Sada već bivši DTM šampion, Vitman je sezonu završio kao peti na tabeli sa 160 bodova. Treće mesto u trci pripalo je Majku Rokenfeleru, koji je takođe mogao do trona. Bio je četvrti na tabeli pre poslednje trke sezone i mnogi faktori su morali da se slože kako bi zlato pripalo njemu. Dobro je sledio Rasta po plasmanu i tempu, ali je za trijumf bilo potrebno više od toga - između ostalog i da se ''poklope'' rezultati ostalih vozača. Iako je izašao na podijum, Roki je po krajnjem bodovnom bilansu ipak ostao četvrti u generalnom sa 167 poena.

 

Kaznene startne pozicije 14 i 15, koje su pripale Matijasu Ekstremu i Džejmiju Grinu ispostavile su se kao nepremostiva prepreka. I Šveđanin i Englez su na startu dodatno potonuli, zatim su u principu sledili jedan drugog i sinhronizovano napadali protivnike. Interni duel Grin je rešio u svoju korist pretekavši Ekija u 21. krugu. Zahvaljujući kasnim zamenama guma, obojica su imala više nego solidan tempo u finišu, samo što je to bilo prekasno. Grin je na cilj stigao šesti, a Ekstrem osmi, što je u oba slučaja bio poraz u poređenju sa Rastovim rezultatom. U završnici je Ekstrem savladao dva Mercedesa, ali mu je bilo potrebno da završi šesti. Zato je do ovog vikenda vodeći morao da se zadovolji sezonskim srebrom (176 poena), a Grin je završio sezonu kao treći (171 bod). Četvrtoplasirani u trci, Geri Pafet je danas bio najbolje rangirani vozač Mercedesa, na cilju ga je sledio Maksim Martan u BMW-u. Augusto Farfus je sedmim mestom stavio tačku na svoju sezonu 2017, a poslednja mesta koja donose bodove osvojili su Edoardo Mortara, kao deveti, i Auer kao deseti na Hokenhajmringu. Auer je u generalnom najbolje klasifikovani pulen kuće iz Štutgarta, zauzima šesto mesto sa 136 poena.

 

DTM 2017, generalni plasman:

  1. Rene Rast (Audi) 179
  2. Matijas Ekstrem (Audi) 176
  3. Džejmi Grin (Audi) 171
  4. Majk Rokenfeler Audi) 167
  5. Marko Vitman (BMW) 160
  6. Lukas Auer (Mercedes) 136

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vikens napušta DTM i prelazi u Indikar

 

dtm%2032.jpg

 

Robert Vikens je prvi vozač dosadašnje DTM postave Mercedesa koji je pronašao angažman u drugoj takmičarskoj kategoriji. Kanađanin će se u 2018. vratiti formulama i trkaće se u Indikaru za tim Šmit Peterson motorsport. Svoju poslednju punu sezonu u jednosedima Vikens je izvezao 2011. godine, kada je bio šampion Formule Reno 3.5. Proteklih šest godina on opisuje kao neverovatan period u svom životu, a ideja o promeni discipline rodila se kada je kuća iz Štutgarta najavila da će po isteku 2018. napustiti DTM. ''Do ove godine nikad nisam zaista razmišljao o tome da napustim Mercedes ili DTM'', objašnjava Vikens. ''Ne mogu dovoljno da se zahvalim Mercedesu na proteklih šest godina i želim im sve najbolje u budućnosti. To su bile verovatno najbolje godine u mom celom životu. U karijeri sam imao mnogo uspona i padova, ali me nikada ranije nijedan tim nije toliko podržavao. Bila mi je čast da reprezentujem Mercedes i možda to na Hokenhajmringu nisam učinio poslednji put.''

 

O svom povratku formula takmičenjima Kanađanin kaže: ''Imaću mnogo da učim, mnogo šta će mi biti potpuno novo. Nikada ranije nisam vozio na ovalu. Svi znaju da proteklih šest godina, otkako sam u DTM-u, nisam vozio formula automobile, moraću brzo da dostignem potrebnu brzinu, ali se radujem novom izazovu.'' Vikens je u DTM karijeri nastupao samo za Mercedes. Startovao je na 84 trke, osvojio je 6, ima 5 pol-pozicija, 5 najbržih krugova i 429 poena. Najuspešnija sezona bila mu je 2016, koju je završio kao četvrti u generalnom. U 2017. je rangiran kao deveti, upisao je pobedu na Nirburgringu i još tri puta je izašao na pobedničko postolje. ''Svakako je velika šteta što nas Rob napušta'', kazao je šef DTM kampanje Mercedesa Ulrih Fric. ''Sa njim gubimo i sjajnog vozača i izvanrednu osobu. Bio je važan član naše ekipe u prošlih šest godina. Postojano se poboljšavao u poslednjih nekoliko sezona i postao je integralni deo DTM serije. Iako nas njegov odlazak rastužuje, drago nam je što ga očekuje budućnost u Indikar seriji, ona će mu biti izvanredno iskustvo i očekujemo da će i tamo ostaviti trag.''

 

Vikens je ranije ove godine već testirao Indikar bolid na Sebringu i vozio je auto svog zemljaka Džejmsa Hinčklifa, koji je zauzvrat dobio priliku da na Valelungi izveze nekoliko krugova u Mercedesu AMG C 63 DTM. Krajem juna, Vikens je učestvovao na treningu na Indikar rundi na Elkart Lejku, kao zamena za Mihaila Aljošina, stalnog vozača tima Šmit Peterson, privremeno sprečenog da nastupi zbog problema sa vizom. Kanađaninu se nije dalo da se i trka, jer je ruski pilot uspeo da stigne na stazu u petak uveče, pa je Robertov program tog dana i iscrpen. Vikens je u karijeri bio vicešampion Formule 2 i GP3 serije, vozio je F1 testove za timove Lotus Reno i Marusja Virdžin rejsing. Prvi trkački Indikar start izveđće početkom marta 2018. na ulicama Sent Pitersburga na Floridi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM 2018. ide u Britaniju i Italiju?

 

dtm 2018

 

DTM bi iduće sezone mogao da poveća broj svojih takmičarskih vikenda, kao i gostovanja izvan nemačke i nemačkog govornog prostora i da svoje runde održi i u Velikoj Britaniji i u Italiji. U opticaju se pojavila verzija ne čak ni provizornog, već ''mogućeg'' DTM kalendara za 2018, prema kojoj bi serija imala deset rundi (jedna više nego 2017) i trke na Ostrvu bi čak mogle da otvore šampionat. Lokacija još nije određena, a mogla bi biti Brends Heč u gran pri konfiguraciji ili Donington park. DTM je poslednji put bio u Britaniji 2013. godine, kada je voženo na Brends Heču. Pre toga, gostovao je i na Doningtonu, ali još 2003. Prvi čovek šampionata Gerhard Berger važi za velikog pobornika ideje o povratku na Ostrvo i veruje se da na kalendaru želi više staza stare škole. Otud i ideja o Gran pri, a ne Indi verziji autodroma u Kentu. Ima izgleda da se nemačka premijum turing serija vrati i u Italiju, prvi put od 2010, kada se vozilo na autodromu Adrija. Ovoga puta, lokacija izbora izgleda da je autodrom Mizano, a avgustovski datum treba da je odabran da bi serija privukla nemačke turiste koji u to doba godine letuju na obali Jadranskog mora (!). Od trkališta na kojima je DTM bio 2017. u opticaju više nije Moskovski autodrom. Sa druge strane, u planu ostaje Lauzic, što čudi, jer je polovinom jula objavljeno da će staza zatvoriti vrata za takmičenja i za javnost, te da će je novi vlasnik Dekra koristiti samo za testiranja.

Hungaroring, Norisring, Zandvort, Nirburgring i Red bul ring zadržali su svoja mesta na prikazanoj verziji kalendara, dok će Hokenhajm ponovo biti domaćin dve runde, uključujući, tradicionalno, i onu finalnu.

 

Mogući DTM kalendar 2018.

april 21-22. Brends Heč GP ili Donington park

maj 5-6. Hokenhajmring

maj 19-20. Eurospidvej Lausitz

jun 2-3. Hungaroring

jun 23-24. Norising

jul 14-15. Zandvort

avgust 11-12. Mizano

septembar 8-9. Nirburgring

septembar 22-23. Red bul ring

oktobar 13-14. Hokenhajmring

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozvaničen DTM kalendar: Deset rundi u 2018, počinje i završava u Hokenhajmu

 

dtm 2017

 

U odnosu na proteklu takmičarsku godinu, karakterišu ga jedan trkački vikend više, kao i dve nove staze na kalendaru. Nemačka premium turing serija dogodine ima deset rundi, uz standardne dve trke svakog vikenda. Početak i završetak sezone tradicionalno se voze na Hokenhajmringu, a novitete u programu predstavljaju Brends Heč i Mizano. Mizano staza Marko Simončeli debituje u DTM svetu. Ona je smeštena nadomak jadranske obale, nekoliko kilometara južno od Riminija. Brends Heč se nalazi jugoistočno od Londona, u grofoviji Kent. Već je vožen u DTM seriji od 2006. do 2013. ali na kraćoj Indi varijanti. Dogodine sledi promena i trke će biti održane na GP verziji.

 

Osim na Hokenhajmu, DTM u Nemačkoj nastupa i na Lauzicringu i Nirburgringu. Gostovanja u inostranstvu rezervisana su za Budimpeštu, Zandvort i Špilberg. “Pet rundi u Nemačkoj, pet u inostranstvu – DTM postaje za još jedan korak internacionalnije takmičenje, ali ne zaboravlja svoje nemačke korene”, kaže Gerhard Berger, promoter šampionata. “Idemo u Englesku i Italiju, to je povratak na važna tržišta za naše premium proizvođače Audi, BMW i Mercedes.” “Raduje me što će DTM ponovo obići Lauzicring, iako je staza prodata. Njen novi vlasnik, Dekra, naš je dugogodišnji partner i u saradnji s njom postigli smo da i naši navijači u istočnoj Nemačkoj mogu da dožive spektakl turing trkanja.”

 

DTM kalendar 2018.

  • maj 4-6. Hokenhajmring (Baden Virtemberg)
  • maj 18-20. Lauzicring (Brandenburg)
  • jun 1-3. Hungaroring (Mađarska)
  • jun 22-24. Norising (Bavarska)
  • jul 13-15. Zandvort (Holandija)
  • avgust 11-12. Brends Heč (V. Britanija)
  • avgust 24-26. Mizano (Italija)
  • septembar 7-9. Nirburgring (Rajnland-Pfalc)
  • septembar 21-23. Red bul ring (Austrija)
  • oktobar 12-14. Hokenhajmring (Baden Virtemberg)

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Berger: Pet trka u Nemačkoj i pet van nje, to je dobar miks za DTM

 

gerhard berger

 

Trkanje van granica Nemačke daje bolju priliku DTM proizvođačima da povrate uloženo, a obilazak Velike Britanije je ''obaveza'' i zato što ta zemlja ima snažnu kulturu poštovanja turing trka, kaže šef serije i bivši F1 pilot Gerhard Berger. Nemačka premium turing serija dogodine se vraća u Britaniju posle pauze od pet sezona. DTM dom na Ostrvu ostaje staza Brends Heč, ali ne više u kratkoj Indi konfiguraciji kao dosad, već u punoj, Gran pri varijanti. Upitan zašto se njegova serija vraća na Brends Heč, Berger za Motorsport.com odgovara: ''Ne sme da se zaboravi da u Engleskoj postoji ogroman broj ljubitelja turing trka. Kao nacija koja je par ekselans zagrejana za automobilski sport, Velika Britanija je obavezna stanica za DTM. To je i važno tržište za proizvođače.''

Za razliku od piste u Kentu, Mizano je potpuno nova stanica na putu DTM karavana. Serija će otići u Italiju prvi put otkako se na Adriji trkala 2010. Alternativa je bila Imola, ali plan o gostovanju na autodromu Enco i Dino Ferari nije mogao da se ostvari. ''Razgovarali smo sa organizatorima u Imoli i bili su zaista zainteresovani'', objašnjava DTM direktor. ''Tamo se održava takmičarski vikend koji smo mogli da zajednički iskoristimo kao platformu. Ali, DTM tokom vikenda zahteva mnogo vremena na stazi sa svojim pratećim serijama i zato se u to nismo uklopili.'' Na kalendaru se nalazi i Lauzicring, koji je sredinom godine praktično bio otpisan iz svih takmičarskih varijanti. Istočnonemački autodrom je otkupila Dekra i najavila da će ga koristiti samo kao opitnu pistu, što bi isključivalo i trkanje i bilo kakvo veće prisustvo javnosti. Ipak, staza u Brandenburgu ostala je na programu, mada se datum održavanja DTM runde podudara sa trkom Formule E na ulicama 135 kilometara udaljenog Berlina. ''To je stvarno koincidencija'', kaže Berger, koji je u vreme agresivne propagande u korist Formule E više puta otvoreno i hrabro izjavljivao da o njoj ne misli ništa dobro. ''U vreme kada smo razmatrali datum za Lauzicring, nismo znali kalendar Formule E. A postojala je želja Dekre, novog vlasnika staze, da uzme baš taj datum. Zatim, naš TV partner izrazio je jasnu želju da naš kalendar ima razuman ritam. Treba da bude najviše tri nedelje pauze između dve runde, tako se stvara tok na koji gledalac može da se navikne i u koji može da se pouzda. Formula E u Berlinu je u subotu, a mi se trkamo i u nedelju. Navijači i mediji mogu odmah da pređu kod nas.''

 

DTM kalendar za 2018. proširen je sa devet na deset rundi, od kojih se pet voze u Nemačkoj, a pet u drugim evropskim zemljama - osim Britanije i Italije, u igri su i Mađarska, Holandija i Austrija. Tu podelu u odnosu 5:5 Berger komentariše ovako: ''Mislim da je to pravi miks za DTM. Naravno, naša osnovna navijačka baza je u Nemačkoj i mislim da su tamošnji DTM ljubitelji dobro podmireni sa pet trkačkih rundi. Međutim, za proizvođače je takođe važno da se pređu granice Nemačke, tada je povraćaj investicija bolji.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM planira noćnu trku na Mizanu

 

dtm noc.jpg

 

DTM planira da prvi put u svojoj istoriji održi noćne trke i njih će, ukoliko se ta namera ostvari, upriličiti na ovogodišnjoj rundi na Mizano autodromu. Zvanično nazvana Mizano svetska staza Marko Simončeli, ova pista je jedna od dve nove na DTM kalendaru 2018. - druga je Brends Heč GP - i premijerno će ugostiti šampionat tokom takmičarskog vikenda od 24. do 26. avgusta. Kako se saznaje, ITR, promoter nemačke premijum turing serije i njegov TV partner Sat.1 sarađuju na ostvarenju zamisli o noćnom takmičenju, a cilj je da se bar jedna od dve trke sedme DTM runde 2018. održi uveče, pod osvetljenjem reflektora. Neimenovani izvor iz kompanije ITR kazao je za portal Motorsport: ''Planiramo da trke na Mizanu organizujemo uveče, to je osnovna ideja. Ali, taj posao je još u toku, nije završen i samim tim, vremena startova trka još nisu određena.''

Noćne trke predviđene za italijansku rundu bile bi prve takve u DTM istoriji, mada je ova serija već vozila jednu top 10 - superpol rundu kvalifikacija po mraku. Bilo je to na Nirburgringu 2003. (na fotografiji). Ideja o trkanju pod veštačkim osvetljenjem već ima pristalicu, pilota Mercedesa, Lukasa Lugija Auera. ''Mnogo mi se dopada Italija i zato se posebno radujem atmosferi u Mizanu, a pogotovu noćnoj trci'', kazao je Austrijanac, sestrić DTM direktora Gerharda Bergera. Pomeranje Mizano trka za veče imalo bi eventualnu dodatnu pogodnost u TV terminima, jer se barem ona nedeljna vožnja više ne bi poklapala sa F1 Velikom nagradom Belgije, koja se vozi istog vikenda. Mizano autodrom ima iskustvo u organizovanju noćnih trka: u takvim uslovima su već održavana brojna takmičenja sprint kupa Blanpan GT serije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova tehnička pravila DTM automobila

 

176938-bmw dtm 1.jpg

 

DTM tehnička pravila pretrpela su izmene uoči sezone 2018, a za osnovu je uzet moto ''manji aeropotisak, bolje trkanje''. Organizator serije najavljuje da će redukcijom aerodinamičkih komponenti na spoljnoj strani automobila i davanjem na značaju mehaničkom prianjanju uspeti da vozačke veštine u još većoj meri iznese u prvi plan. Razlike između DTM automobila 2017. i 2018. istaknute su na fotografijama, a u suštini se radi o sledećem.

Na prednjim bočnim stranama ostaje samo jedno zakrilce, i ono po površini manje od dosad korišćenih. U skladu s tim, izmenjen je i spliter.

 

176940-bmw dtm 111.jpg

 

Bokovi automobila su pojednostavljeni, ukinuto je dugačko vertikalno ''peraje'' koje se protezalo od polovine vrata do izlaznih otvora auspuha, eliminisana su zakrilca iza zadnjeg točka. Zadržana je osnovna geometrija zadnjeg dela, ali je i tu došlo do izvesnih simplifikacija u detaljima. Sve ove mere, tvrdi se, smanjuju aerodinamički potisak za oko trećine prethodne vrednosti. Sa druge strane, niži otpor vazduha mogao bi na nekim stazama da rezultira većim krajnjim brzinama.

 

176939-bmw dtm 11.jpg

 

Ispod karoserije su dozvoljene samo linearne opruge, konvencionalno jedna po točku, a već prvi testovi pokazaće da li ova promena, združena s pobrojanim intervencijama na aerodinamici, čini automobile nestabilnijim u krivinama. Tu bi trebalo da do izražaja dođu vozački kvaliteti i kontrola nad vozilom. Piloti će morati da koče ranije i ubrzavaju kasnije na izlasku iz krivine, a duže će ''raditi'' volanom.

 

Noviteta ima još. Ukupna minimalna težina automobila sa vozačem i njegovom opremom smanjena je na 1.115 kilograma (10 manje nego prošle godine), a minimalna težina samog automobila iznosi 1.031 kg. Zbog kalendara kome je dodata jedna takmičarska runda, pa se vozi 10, umesto 9 vikenda, DTM agregati ove godine će se suočiti sa obavezom da pređu veću kilometražu nego 2017. Kako se vikend na Brends Heču vozi samo u subotu i nedelju (bez treninga u petak), to povećava ukupnu distancu za do 500 kilometara. Otud svaki od tri proizvođača ima pravo na još jedan dodatni motor, što čini osam u sezoni za ceo kontingent od po šest automobila. Ekipe imaju pravo da tokom pit-stopova uvećaju svoj personal za još jednog mehaničara. To u praksi znači da će dvojica moći da asistiraju u prenošenju točkova za zamenu i ova mera nije obavezujuća, već je preporučena. Adaptirana je i procedura restarta. Kao i prošle godine, praktikovaće se ''Indi restart'' (u formaciji dvoreda), sa tim što samo vodeći u koloni ima pravo da diktira tempo i kada on ubrza, biva pokazana zelena zastava i trka kreće. To ubrzanje sme da se izvede u definisanoj sekciji staze, a nijedan auto ne sme da napusti formaciju sve dok ne pređe ciljnu/startnu liniju.

 

Kako bi se taktički potezi timova dodatno ograničili, upotreba signalnih tabli iz boksa našla se pod striktnijom kontrolom. Ona će biti dozvoljena samo da bi vozač bio pozvan u boks, ili u vanrednoj situaciji. Važne savete pilotima ekipe će moći da daju samo putem slova, brojeva ili simbola koje je odobrio Nemački savez auto-sporta. Posle svake kvalifikacione sesije i trke, automobili moraju da imaju minimalno jedan kilogram goriva u rezervoarima, što je povećanje od 0.5 kg u odnosu na 2017. Ako auto iz bilo kog razloga ne može sopstvenim pogonom da se vrati u ''park ferme'', u njemu mora da preostane još najmanje 2 kilograma goriva. Povećanje ovih količina izvedeno je sa ciljem da obeshrabri ekipe da spekulišu količinom goriva i da spreči situacije kada vozači zaustavljaju automobile čim prođu kroz cilj.

 

Audi, BMW i Mercedes AMG počeli su pripreme svojih novih automobila na autodromu Valelunga, 30 kilometara severno od Rima. Za marku iz Ingolštata voze šampion Rene Rast i Džejmi Grin. BMW kokpit zauzima Marko Vitman, a prisutan je i DTM novajlija Filip Eng u statusu rezerviste. Boje Mercedesa na testu brane Paskal Verlajn, Gari Pafet i Lukas Auer. Poslednji DTM predsezonski test vozi se na Hokenhajmringu od 9. do 12. aprila i prisustvovaće mu svih 18 pilota. Ti sedmice kasnije, na istoj stazi, sezona će i zvanično startovati i biće poslednja u kojoj uz Audi i BMW učestvuje i Mercedes.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...