Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Premium automobili (brendovi)

Recommended Posts

Bundesliga: Audi A4 vs Mercedes C klase vs BMW Serija 3

 

Da tmuran dan ne mora obavezno biti i dosadan, potvrdilo je nedavno testiranje najpoženjijih limuzina srednje klase. Nemačko premium poreklo i vrhunska oprema dovoljni su za merenje kvaliteta automobila koji se za liderstvo nadmeću decenijama. Kao i do sada, u pitanju su nijanse! Da pogled sa vrha motiviše na savršenstvo, u svakom novom izdanju žele da potvrde i proizvođači koji su po tradiciji najveći rivali. U taj večiti derbi, za lidersku poziciju prve nemačke lige, koji su decenijama ''igrali'' BMW i Mercedes, sve aktivnije se uključuje i Audi. ''Napredak kroz tehnologiju'' slogan je koji Audi promoviše, a kao najjasniji predstavnik nove škole izdvaja se model A4.

 

Nakon detaljnog testa Audijeve ''četvorke'' koji ste nedavno imali priliku da pročitate u TopSpeed magazinu, na red je došao i najveći izazov – uporedni test! To je prilika koja po pravilu otkriva i ono što proizvođači ne žele istaknu u prvi plan, ponekad, možda čak i da sakriju. Parkirani jedan pored drugog, automobili su mnogo ranjiviji, jer do izražaja nedvosmisleno dolaze i kvaliteti, ali i mane. To je teren gde kao najnoviji igrač u klasi, Audi A4 mora da se potvrdi u konkurenciji BMW-a Serije 3 i Mercedesove C-klase.

 

U premium kategoriji, kao značajan faktor u Zapadnoj Evropi, ali i Japanu i Americi, nastupa i Lexus, ali smo ovom prilikom želeli da se ograničimo na čuvenu ''Bundesligu'' i modele koji predstavljaju najjači trio na tržištu. Izazov je veći jer je u pitanju klasa koja, iako nije najekskluzivnija, svakako odnosi najviše prestiža budući da je srednji D segment nosilac masovnosti i veoma bitna karika u imidžu.

 

Audi A4
Čini se da su čuvena četiri prstena marke Audi jači nego ikada, što je naročito bilo primetno na test primerku. Zahvaljujuči tamnoj nijansi sive boje koja naglašava oštre linije dizajna i S line paketu opreme, nova ''četvorka'' već je na prvi pogled uzdrmala pozicije sportskih sedana koje po nepisanom pravilu čvrsto brani BMW Serije 3. Zahvaljujući atraktivnim felnama prečnika 19 inča i dvostrukom završetku izduvnog sistema, A4 iz svakog ugla izgleda savremeno i dinamično, usudiću se da kažem i oštro.

 

Prednji deo je naročito značajan jer je to perspektiva koja je presudna za uspeh. Tu je Audi povukao siguran korak, potez koji će obezbediti godine i godine interesovanja u prodajnim salonima. Sa veoma agresivnim prednjim svetlima i aerodinamičnim branikom, A4 iz svakog ugla deluje zrelo i kompletno. Ipak, mesto gde Audi godinama ostavlja najsnažniji utisak jeste prostor namenjen putnicima. Iako se sporadično pominje kao monoton i nedovoljno maštovit, enterijer svakog Audija, bez obzira na klasu kojoj pripada, školski je primer pedantne izrade, kvalitetnih materijala i dugotrajnosti. U unutrašnjosti ''četvorke'' raspored komandi na jednostavan, ali efektan način pokazuje kako minimalizam i ergonomija mogu da idu ''ruku pod ruku'', bez kompromisa. Kombinacija sivih i crnih tonova tradicionalan je recept za uspeh, a kao vitalni delovi ''slagalice'' koji garantuju zadovoljstvo vozača, izdvajaju se volan i sedišta.

 

Zahvaljujući S line paketu, Audi je uspeo da na elegantan i odmeren način ''uvuče'' atmosferu motorsporta u porodični automobil. Oblik upravljača i prava mera bočne podrške anatomskih sedišta prijaće svima, jer komfor nije ugrožen, a brza vožnja kroz krivine postaće zadovoljstvo, a ne borba za idealan položaj. Kao značajnu promenu naveo bih i impresivnu instrument-tablu, koja naprednim funkcijama promene grafike i mogućnostima prikaza navigacije, značajno prevazilazi potencijale klasičnih cajgera.

 

Kao najveću manu prve serije Audijeve ''četvorke'' vlasnici su navodili ponudu prostora, sa naglaskom na zadnjoj klupi. Progres nije zaobišao ni te čuvene milimetre, kojima se proizvođači prilikom promocije ponosno razmeću. Ipak, kao ilustracija unapređenja, Audi A4 svakako zaslužuje pohvale jer je prostor koji je na raspolaganju, bilo kolenima, bilo glavi, značajno bolji. Neću vas zamarati brojevima i podacima iz kataloga, jer u praksi ''četvorka'' nudi upotrebljivost koja u stopu prati prvoklasni osećaj u enterijeru.

 

Poslednih godina potvrdilo se da su za uporedni test u D segmentu najadekvatnija poređenja dizel motora od dve litre zapremine. Interesovanje čitalaca, pa i kupaca, složno ide u pravcu motora koji obrtnim momentom, elastičnim radom i unapređenom potrošnjom, polako, ali sigurno potiskuju benzince. Ispod poklopca motora u Audiju, sve navedeno potvrdio je snažniji dvolitarski TDI. Sa 190 konjskih snaga i 400 Nm, manja masa doprinela je da se nova ''četvorka'' u gradu, na autoputu i Autokomerc stazi snađe izuzetno, prilagođavajući se savršeno okruženju.

 

Iako nije najkompaktniji model u ponudi, A4 je potvrdio veoma dobru okretnost i vozne karakteristike. Katalog navodi sledeće: od 0 do 100 km/h ubrzava za odličnih 7.7 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 237 km/h, uz potrošnju goriva od 4.1 litra na 100 kilometara, kao i emisiju CO2 od 107 g/km. O elastičnosti motora dovoljno govori podatak da je isti potencijal (u Nm) dostupan i u trolitarskom TDI motoru sa 6 cilindara. Zapravo, taj odnos performansi i ekonomičnosti najveći je dobitak ako odaberete snažniju verziju dvolitarskog dizelaša. Audi je ponovo ponudio pravu meru sportskog izgleda, ali ne i sportskih voznih mogućnosti. Uostalom, za tu vrstu ugođaja, brend iz Ingolštada aktivira slovo S, po značajno višoj ''tarifi''. To nikako ne znači da je Audi nespreman za dinamičnu vožnju, jer je čvrsto podvozje bez imalo muke pratilo linije na  Autokomerc stazi.

 

Vrhunski utisak zaokružen je automatskim sedmostepenim S-tronic prenosom sa dvostrukim kvačilom. Menjač je u svakom pogledu u predvorju savršenstva. To iskustvo počinje od taktilnosti masivne ručice, tapacirane perforiranom kožom. Sa tehničke strane, Audi je automatski prenos ''brzina'' do te mere unapredio da je gotovo bespredmetno razmišljati o manuelnom menjaču, koji fabrički ima šest stepeni prenosa. Kao dodatak, iako je to zaista stvar potrebe, a ne nužnosti, za kompletan ugođaj prvoklasne limuzine poput Audijeve ''četvorke'' u S line paketu, predlažem i proslavljeni Quattro pogon.

 

BMW Serija 3
Drugi model po aktuelnosti dolazi iz Minhena, kao proizvod četiri decenije evolucije. Legendarna Serija 3 mnogima je, pa i meni, simbol klase, automobil koji je prvi ponudio sporski osećaj u praktičnoj formi karoserije. Sa slavnim nasleđem i reputacijom koja ne bledi, aktuelna ''trojka'' na TopSpeed testu samouvereno je branila ''plavo-bele'' boje. Argument više svakako je bio i M paket opreme, ''začin'' koji svaki automobil sa plavo-belim znakom približava svetu trka. Alpin bela boja i petokrake felne, diskretno restilizovan dizajn i karakteristična silueta, naglasili su vizulne kvalitete automobila koji je postao sinonim BMW brenda.

 

Korak dalje BMW je otišao i u pogledu enterijera, koji je u prvi plan stavio sportski stil i orijentaciju na vozača. Iako nije prenaglašena, ta sportska atmosfera izraženija je i vidljivija nego u Audiju. Na primer, sedišta i površine sa kontrastnom teksturom mrežica, detalji u M Power bojama, proporcije volana i sam položaj u odnosu na ručicu menjača poziv su na vožnju. Takođe, u BMW-u se i dalje drže tradicije, pa je instrument-tabla organizovana po starim (dobrim) receptima. Da li je to relikt prošlosti ili isticanje nasleđa, neka svako prosudi za sebe. Kao vozač prosečne visine, bez ikakvih problema sam pronašao idealnu poziciju u standardno vrhunskom sedištu, što je pohvala koja se može uputiti svim automobilima sa plavo-belim znakom. Iako godinama predstavlja ''ukras'' u kabini BMW modela, još jednom bih pohvalio dizajn i ergonomiju ručice menjača, koju je pravo zadovoljstvo koristiti. Jednostavno organizovana, Serija 3 ostavlja utisak automobila koji će sigurno kupovati dosadašnji vlasnici BMW automobila, jer je to atmosfera na koju se vozač lako navikava i koja jednostavno ulazi ''pod kožu''. Upravo zbog toga, promene su retke i prilično oprezne.

 

Da opravdava slogan koji slavi neprevaziđeno uživanje u vožnji, BMW je potvrdio već u prvim minutima testa. Na pravcu odlučan, u krivinama izrazito agilan, BMW 320d koristio je sve prednosti xDrive pogona. Maksimalna trakcija i stabilnost osetile su se na vlažnom asfaltu, a napredak xDrive sistema doprinosi da je i u rukama manje iskusnih vozača, ''trojka'' idealno izbalansirana. Vožnja krivudavim putevima ili agresivan ulazak u brzu krivinu predstavlja poseban užitak kada vozite automobil sa xDrive pogonom. Distribucija snage je u svim uslovima vožnje perfektna, u pravom BMW maniru, dok se svaki kilovat efikasno prenosi na podlogu.

 

Tradicionalistima ostaje opcija da se opredele za prenos snage na zadnje točkove, kada u veštim rukama, čak i standardna limuzina sa dizel motorom omogućava zabavu i preupravljanje. Snaga je, poput Audija, stala na skali od 190 konja, što je i više nego dovoljno u svim izazovima koje vozač stavi pred Seriju 3. Bilo da želite da na semaforu demonstrirate evoluciju dizel motora ''nevernim Tomama'' ili da u visokom ritmu putujete na porodični odmor, snage vam sigurno neće nedostajati. Ističe se i osetljivost, čak i pri niskim obrtajima, što će pogotovo prijati u gradskoj vožnji.

 

Menjač nudi opcije ''šaltovanja'' na futurističkoj ručici, ali su me ovom prilikom privukle polugice na volanu. Steptronic transmisija sa osam stepeni gotovo neprimetno menja stepen po stepen prenosa, značajno utičući na smanjenje potrošnje. Kao savršeni partner motora, BMW 320d xDrive do stotke ubrzava za tri stotinke brže od Audija. Tih 7.4 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 233 km/h, u potpunosti opravdavaju reputaciju koju BMW decenijama gradi.

 

Mercedes C klase
Svoje viđenje kompaktne limuzine ponudio je i Mercedes, koji nastupa sa pozicija koje je brend sticao tokom celog dvadesetog veka. Poštovanje, ali i očekivanja još su veća jer je trokraka zvezda mnogima i danas simbol komfornih krstarica. Aktuelna C klasa imidž nosi dostojanstveno, estetikom koja je u skladu sa prestižnijim modelima u portfoliju. W 205 je upadljivo najelegantniji, sa formom koja u pravi plan postavlja mekše, fluidne linije. Markantna maska hladnjaka, sa dominantnom trokrakom zvezdom, čini izazovnu celinu sa bademastim prednjim svetlima.

 

Ništa manje pozitivnih komentara na račun elegantne siluete C klasa dobija na zadnjem delu. Želja da se dizajn distancira od rivala ponudila je rešenje svetala koji ne ''zalaze'' na vrata prtljažnika. Utisak pomalo kvare već previše puta viđene petokrake felne, kao i sve zastupljeniji dizajnerski trik koji simulira završetke izduvnog sistema. Ulazak u unutrašnjost budi poznati osećaj korporativnog identiteta, koji u Dajmleru ističu u svim kategorijama. Testni model balansirao je između rešenja koja će starije čitaoce vratiti u neka prošla vremena, i multimedijalnih sistema koji su prikazani na centralnom ekranu, ili bolje rečeno tabletu.

 

Na primer, rešenje okruglih ventilacionih otvora i dalje ima snažnu poruku, koja decenijama oplemenjuje atmosferu i prostor ispred putnika. Masivan centralni greben pod naglašenim uglom, sjajnim lakom je kontrast sivim panelima na vratima. Podsećamo, kod BMW-a i Audija, taj deo je ravan. Primetan je manji broj dugmića i prekidača, s obzirom da se mnogim funkcijama upravlja preko ''Touchpada'' koji se nalazi na centralnoj konzoli. Iako bi ekvivalent M i S line paketima opreme bio AMG, na raspolaganju nam je bila standardna fabrička verzija, koja se ''muški'' izborila sa značajno ekskluzivnijim, na kraju krajeva, i skupljim rivalima. Vozačevo ''radno'' mesto želi da pomiri diskretne sportske ambicije i udobnost, ipak, dajući prednost komforu. Centralni deo od tkanine i bočne površine od kože uvek su dobitna kombinacija. C klasa ima 80 milimetara duže međuosovinsko rastojanje od prethodnika pa nudi više mesta za noge putnika nazad, dok joj u prilog ne ide padajuća linija krova. Da je u mnogo čemu kompromis između rivalske ''trojke'' i ''četvorke'' vidljivo i pri pogledu na instrumente, koji osim klasične, analogne grafike brzinomera i skale obrtomera, nudi i prikaz najosnovnijih parametara vožnje.

 

Iako zapreminom prelazi magičnu granicu od dve litre zapremine, Mercedes-Benz 220 iz CDI tehnologije dobija maksimum ekonomičnosti. Poznati agregat iz radne zapremine od 2.143 kubnih centimetara, preko zadnje osovine, na asfalt prenosi 170 konjskih snaga. Iako na papiru 20 konja u poređenju sa direktnim rivalima pravi razliku, u realnim uslovima ta je razlika nedovoljna za podređeni finalni utisak, koji je u Mercedesovom slučaju izuzetno pozitivan. Očekivano od najvećeg klasičara u ovom troboju, Mercedes jednostavno odaje subjektivan utisak automobila namenjenog najozbiljnijoj klijenteli.

 

Suptilan pristup u vožnji i komfor, uprkos zadnjem pogonu, na stranu stavlja sportske ambicije. U pravom je planu poznati Mercedesov doživljaj putovanja, koji podrazumeva odličnu izolaciju nešto bučnijeg motora i prijatnu atmosferu. Utisak je da aktuelna C klasa dizajnom želi da se približi sve aktivnijim tržištima u Aziji, ali i da smanji starosnu granicu vlasnika. Te vrednosti ne narušavaju ni performanse, ali ni ''handling'' jer se C220 vozi veoma predvidljivo i ugodno. Za uverljive performanse je zaslužan i odličan 7G-Tronic automatski menjač koji se odlično transformiše, zavisno od načina podešavanja moda vožnje. Njegovu upotrebljivost upotpunjuju i popularne ručice na upravljaču. Performanse su sledeće: sa maksimalnom brzinom od 233 km/h i ubrzanjem od 7.4 sekundi, Mercedesovi inženjeri su potvrdili da čak i manji broj konja može da stane na ''crtu'' BMW-u Serije 3.

 

Ocena
Iako se na kraju detaljnog testiranja očekuje jasna presuda, poredak modela je nemoguće strogo i školski rangirati. Diplomatski zaključak je najnepopularniji i bez želje da budem zaštićen novinarskim ''imunitetom'', utisak je da se kompaktne premium limuzine razlikuju u nijansama. Ravnopravni su, ali srećom ne i identični. O kategoriji dizajna sud će svako dati prema ličnom senzibilitetu, dok je kvalitet izrade ponudio prostor za malu razliku koja ovom prilikom ide na adresu centrale u Ingolštadu. Audi je kao najnoviji i najsvežiji model na tržištu zaista podigao stepenik pomenutog kvaliteta i sveobuhvatnog utiska u kabini na najviši nivo.

 

To, naravno, ne znači da su Mercedes i BMW u podređenom položaju, ali razlika se trenutno da primetiti. Sama komparacija ubrzanja i performansi je minimalna i ti stoti delovi sekundi neće predstavljati čak ni dečački argument na temu najbržeg i najboljeg u klasi. Zrelost modela u D segmentu koji su kombinacijom univerzalnih dizel motora i naprednih menjača dostigli samo savršenstvo, nemoguće je značajnije kritikovati. Poštenije je pričati o razlikama nego manama, pa se tako i nazire poredak.

 

Emocije, prethodno iskustvo i lični ukus svakako će imati veoma značajnu ulogu prilikom kupovine, možda čak i presudnu. Jedno je sigurno, koji god da model odaberete, bićete zadovoljni izborom jer nemački trio zaista predstavlja najbolje što svet kompaktnih limuzina trenutno nudi. Pogotovo kada se na ekonomičnost i imidž nadoveže sportski optički paket, poput S line ili M ''odela''.

 

Uroš Popović/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes najprodavanija premium marka u SAD zahvaljujući krosoverima

 

132843-mercedes%20glc%2011.jpg

 

Kako pišu Vrele Gume, popularnost krosovera i SUV-a je pomogla Mercedesu da postane najprodavanija premium marka u SAD prošlog meseca. ''Automotive News'' javlja da je Mercedes u maju imao 29.299 isporuka. To je neznatan pad u odnosu na prošlu godinu, ali je nemački proizvođač napravio značajan napredak u konkurentnom krosover segmentu. GLC i GLK su napredovali 64 odsto, dok su GL i GLS ostvarili porast od 45 odsto. Rivali nisu bili tako uspešni. BMW-ova prodaja krosovera je pala za 6 odsto, dok je Lexus napredovao za 3.4 odsto zahvaljujući redizajniranom RX-u. Mesečno gledano, BMW-ova prodaja je pala za 6.4 odsto na 29.017 jedinica, dok je Lexus bio slabiji za 10 odsto (26.682 vozila). Mercedes je trenutno najprodavaniji premium proizvođač u dosadašnjem delu godine u SAD, jer vodi ispred Lexusa za 8.500 jedinica. BMW je bio najbolji prošle godine, ali trenutno je treći. Da li BMW i Lexus mogu da sustignu ''trokraku zvezdu''? Teško, jer su na putu novi modeli u vidu E klase i S klase Cabrio.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok Jaguar/Land Rover napreduje, nemačka premijum trojka pada s prodajom

 

137323-jaguar%20f%205.jpg

 

Jaguar/Land Rover je premijum proizvođač sa najvećim porastom prodaje na prilično indikativnom američkom tržištu, koje karakteriše veliki procenat potražnje za SUV i krosover modelima. Land Rover je poboljšao prodaju za 7.8 odsto u odnosu na 2015., dok je Jaguar u porastu za neverovatnih 93 odsto! S druge strane, vodeće premijum marke, Mercedes Benz, BMW i Lexus su u padu, s tim što je BMW ''vodeći'' po tom pitanju sa minus devet odsto. Lexus je slabiji za 4.7 odsto a Mercedes neznatnih 0.4 odsto.

Analitičari smatraju da je razlog za ovakve rezultate taj što su Amerikanci (kao i uglavnom i ostatak sveta) sve više orijentisani na kupovinu krosovera, dok su Mercedes, BMW i Lexus ipak fokusirani više na sedane, dok je Land Rover tipičan predstavnik SUV kategorije proizvođača. Naravno, uprkos porastu prodaje, JLR je daleko iza glavnih konkurenata. Britanski proizvođač se nada da će dostići brojku od 100.000 prodatih jedinica ove godine, što bi bilo prvi put od 2002., dok je vodeći Mercedes već isporučio 277.863 automobila. Ono što je interesantno je da nemačke premijum marke ne samo što padaju u ukupnoj prodaji, već trenutno prodaju manje luksuznih sedana od Tesle. Tokom trećeg kvartala ove godine, kalifornijski proizvođač električnih automobila je isporučio 9.156 Modela S, dok je BMW prodao tek 3.634 serije 7 a Mercedes 3.138 S klasa. Dva prvoplasirana modela su ujedno jedini koji su poboljšali prodaju u odnosu na 2015. Model S beleži porast od 59 odsto a serija 7 čak 219 odsto u trećem kvartalu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački trio ubedljiv u C premium segmentu

 

147322-audi%20a3%20222.jpg

 

Zahvaljujući brojnim modelima, nemački premium trio obara prodajne rekorde.

Volkswagen Golf je oduvek sinonim za C segment, koji naš narod često naziva ''Golf klasa''. Međutim, čak i u ovoj kategoriji premijum proizvodi ostvaruju značajne rezultate. Po analizi JATO Dynamicsa, broj isporuka zaključno sa avgustom u C segmentu je povećan za značajnih 9.2 odsto, na više od 606.000 automobila, što je oko 6 odsto svih novih automobila prodatih u Evropi ove godine. Očekuje se da se ovaj trend nastavi i u godinama koje dolaze, a LMC Automotive procenjuje da će godišnja prodaja dostići milion primeraka do kraja dekade.

Audi A3 je i dalje u vrhu sa ukupno 126.347 isporuka zaključno sa avgustom, uprkos padu potražnje od 7.2 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Mercedes-Benz A klase se približio modelu sa četiri prstena, povećavši prodaju za 18 odsto, na 91.629 vozila, dok je potražnja za BMW-om serije 1 ostala stabilna sa 82.014 jedinica (+0.8 odsto). Dakle, nema iznenađenja što se tiče prvoplasirana tri modela, a četvrti je BMW serije 2 Active Tourer (i njegov Gran Tourer ''brat'' sa sedam sedišta). Dakle, BMW-ov model sa prednjim pogonom je četvrti najbolje prodavani premijum model u C segmentu, uslovno rečeno naravno, pošto Active Tourer možemo označiti kao monovolumen. Ovaj model se u svoje dve verzije prodao zaključno sa avgustom u 65.405 primeraka, što je napredak od čak 27 odsto. Popularnost BMW-ovog minivana je nadmašila B klasu (48.468 jedinica) i Volvo V40 (46.468 jedinica). Još jedan Mercedes koji je ušao u prvih deset je CLA, koji je napredovao za 12 odsto, na 43.116 prodatih primeraka. Modeli koje takođe treba spomenuti, koji zaokružuju prvih deset su restilizovana Alfa Romeo Giulietta (29.133 primerka, +3.4 odsto), Mini Countryman i Paceman (23.967 jedinica, +17 odsto) i Mini Clubman sa 21.076 isporučenih primeraka (+7.6 odsto).

Nemačka je i dalje najveće evropsko tržište za premijum kompakte, sa povećanjem prodaje od 7.6 odsto na 176.569 automobila zaključno sa avgustom. Na drugom mestu je Velika Britanija, a treće mesto na ''podijumu'' zauzima Italija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes i dalje najprodavaniji premium brend na tržištu SAD-a

 

mercedes%20s%2056333.jpg

 

Po podacima o prodaji za novembar 2016. u SAD-u, Mercedes je tamo prošlog meseca plasirao 30.363 svojih vozila što je rast od 1.1 odsto u poređenju sa istim mesecom 2015. S druge strane, BMW-u je američka prodaja u novembru pala na 26.189 vozila (prošle godine su plasirali 32.003 vozila). Ipak, treba pomenuti značajan rast prodaje modela BMW X1 (plus od 53.2 %), BMW X5 (+ 18.4 %) i nove Serije 7 (plus 18 %). Od BMW-a je u novembru bolje prošao i Lexus, i to sa 29.050 prodatih vozila, dok je Audi prošlog meseca u SAD-u pronašao 17.118 kupaca. Što se tiče prodaje među premium brendovima za 11 meseci 2016. godine, Mercedes je i tu prvi sa plasiranih 308.226 vozila, sledi Lexus sa 290.046, BMW sa 280.339 pa Audi sa 187.018 vozila...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler ove godine postaje najveći svetski proizvođač luksuznih vozila

 

150087-mercedes%20e%2088.jpg

 

Nemački Daimler završiće ovu godinu kao najveći i najprofitabilniji proizvođač luksuznih vozila na svetu, i to četiri godine pre nego što se planiralo, izjavio je za Rojters izvršni direktor Daimlera Dieter Zetsche. ''To ćemo Postići ove godine, četiri godine pre nego što smo planirali'', izjavio je u četvrtak Zetsche tokom ekonomske konferencije u Frankfurtu, istakavši da je cilj kompanije bio da 2020. godine postanu najveći svetski proizvođač vozila iz premium segmenta. Podsetio je da je taj cilj, koji je u početku izazvao dosta skepse i podsmeha, najavljen 2011. godine. Daimlerovo odeljenje putničkih vozila Mercedes Benz će ove godine prodati više od dva miliona automobila, pa će po prodaji prestići druga dva nemačka konkurenta na tržištu luksuznih vozila - Audi i BMW.      

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi rekord Mercedesa u SAD-u

 

mercedes%20c%20455.jpg

 

Mercedes-Benc objavio je da je u februaru prodao najviše automobila u Sjedinjenim Američkim Državama u svojoj istoriji. Prodato je čak 24.522 automobila sa znakom Mercedesa što je povećanje od 6.9 odsto u odnosu na februar 2016! Pri tome, kažu u nemačkom proizvođaču, prodato je i 2.513 ''venova'' i 348 ''smart'' vozila što ponovo podiže granicu rekorda na 27.383 ukupno prodata vozila ovog brenda (rast 6.8 odsto)! ''Imali smo solidan start prodaje u ovoj godini i očekujemo da se taj trend nastavi tokom celog kvartala'' - kaže Ditmar Eksler, predsednik i generalni direktor Mercedes-Benca SAD i dodaje: - ''Nastavlja se veliki pritisak za kupovinu SUV linije vozila i pokušaćemo da na to odgovorimo sa novim modelima koje ćemo predstavljati tokom godine.'' Kada su modeli koje je Mercedes prodao u pitanju, najviše se tražila C klasa koju je kupilo 6.145 američkih građana. Drugo mesto pripalo je GLE klasi sa prodatih 4.017 vozila. Na trećoj poziciji je nova E klasa sa 3.471 prodatim automobilom. U februaru je dobro išla i prodaja Mercedes AMG modela sa 2.548 prodatih vozila, a zajedno sa januarom ta cifra je dostigla 5.144 vozila, što predstavlja povećanje od 31.6 odsto na godišnjem nivou.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW očekuje rast prodaje i profita u 2017.

 

bmw%20d%2011.jpg

 

BMW predviđa povećanu prodaju i profit ove godine, nakon predstavljanja 40 novih modela i planova za prodaju 100.000 električnih automobila. Iz kompanije je saopšteno da se očekuje blagi rast u odnosu na prošlu godinu, kada su prihodi iznosili 94.2 milijarde evra, a neto profit 6.9 milijarde evra. Kompanija je prodala 62.000 električnih automobila. BMW je uložio značajna sredstva u električna vozila, uz obrazloženje da je to ključ buduće prodaje. Ova nemačka kompanija predviđa da će električna vozila činiti 15 do 25 posto tržišta do 2025. godine, iako su ona trenutno zastupljena s manje od jedan posto. Izvršni direktor Harald Kruger rekao je na godišnjoj konferenciji za medije da je cilj održiva mobilnost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW pretekao Mercedes na američkom tržištu luksuznih vozila

 

125568-bmw%20x5%201.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, kompanija BMW pretekla je Dajmlerov Mercedes-Benc na američkom tržištu luksuznih automobila prvi put ove godine, i povećavši mesečnu prodaju ostavila iza sebe svog najvećeg rivala. Isporuke modela SUV X3 i X5 porasle su prošlog meseca za 43 i 35 posto respektivno, što je podiglo ukupnu prodaju BMW-a na 31.015 vozila. Ova automobilska kompanija sa sedištem u Minhenu nadmašila je Mercedes po broju prodatih vozila u martu za oko 1.900 jedinica. Pad tražnje za putničkim vozilima uticao je na to da najveći broj proizvođača automobila prošlog meseca podbaci s prodajom u odnosu na procene analitičara, ali je BMW uspeo da održi prodaju svojih modela serije 3 i serije 5 na približno istom nivou kao godinu dana ranije. Zahvaljujući pobedi u martu, BMW je smanjio prednost Mercedesa u pogledu obima prodaje u prvom kvartalu na oko 7.500 vozila. Naime, Mercedes je od početka godine do kraja marta prodao 79.141 vozilo u SAD, a BMW 71.682 jedinice. Mercedesovo zaostajanje na listi prošlog meseca duguje se modelu CLA kupe, čija je prodaja potonula za 52 posto. Istovremeno, iz Folksvagenovog Audija su saopštili da su u martu povećali prodaju za 1.7 odsto na 18.705 vozila, čemu je doprineo skok isporuka modela Q5 SUV za 18 procenata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

--------

 

Video: Velika petorka SUV modela:

Jaguar F-Pace, Maserati Levante, Lexus RX 450h, Volvo XC 90 i Jeep Grand Cherokee

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi zabeležio pad prodaje u martu i prvom kvartalu

 

audi%20q7%20176.jpg

 

Za razliku od Mercedesa i BMW-a, Audi je u martu i prvom kvartalu ove godine zabeležio pad prodaje svojih vozila. Konkretnije, u martu je širom sveta plasirano 173.450 Audija (pad od 6.8 odsto), dok je u prva tri meseca prodato 422.600 primeraka (minus od 7.3 odsto). Ovakvi rezulati su velikim delom poslednica značajnog pada prodaje Audija u Kini, gde je u martu zabeležen minus od 18.9 odsto, a u prvom kvartalu čak za 22.1 odsto. Sa druge strane, rast prodaje u 1. kvartalu je ostvaren u Evropi (+ 2 odsto) i SAD-u (+ 8.8 odsto).

 

audi%202017.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche u prvom kvartalu prodao više od 60.000 vozila

 

126478-porsche%20macan%201.jpg

 

I Porsche je saopštio da je u prva tri meseca ove godine zabeležio rekordnu prodaju. U prvom kvartalu su naime širom sveta plasirali više od 60.000 vozila, što je za 7 odsto više nego u istom periodu 2016. Za to zasluga ide plasmanu na kineskom tržištu, gde je kupce našlo 18.126 Porschea (+ 10 odsto), kao i Evropi (19.084 primeraka, plus od 7 odsto) i SAD-u (12.718 komada). U samoj Nemačkoj je u ovom periodu prodato 7.160 Porschea, a to je povećanje od 19 odsto. Najprodavaniji model u prva tri meseca je bio Macan koji je plasiran u 24.797 primeraka (rast od 15 odsto).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW zauzima oprezan strateški pristup

 

114825-bmw%20x6%201.jpg

 

BMW se drži konzervativne prognoze kada je u pitanju profit. Šef kompanije, Harald Kriger apeluje na strpljenje kada je reč o tranziciji ka autonomnim električnim automobilima. Dok konkurencija iz Daimlera podiže lestvicu zadatih ciljeva u 2017., BMW je na tom planu konzervativniji, sa skromnijim zahtevima u smislu zarada. Naime, Bavarci će se fokusirati na luksuznije modele u godinama koje dolaze, uključujući novi X7, da bi pokrili troškove razvoja novih modela u budućnosti. ''Očekujemo da će se troškovi vezani za nove modele povećavati tokom godine'', rekao je čovek broj jedan za BMW-ove finansije, Nikolas Peter, primetivši da će troškovi vezani za tehnologije električnog odnosno autonomnog pogona, prilično rasti. ''U kratkoročnom smislu, to nije odlučujući faktor za nas, jer mi ostajemo fokusirani na održivom, profitabilnom rastu.'' BMW je zadržao oprezan pristup, čak i nakon što ga je Daimlerov Mercedes-Benz pretekao po pitanju prodaje prošle godine, prvi put u više od deset godina. Prvi koraci koje Bavarci žele da preduzmu da bi uzvratili su bili evidentni u martu, kada je Kriger stavio akcenat na 40 novih i unapređenih modela. Dotična ofanziva uključuje kompaktni X2 SUV kao i veliki X7. Za BMW je od vitalnog značaja prodaja unosnih SUV modela i luksuznih sedana. BMW-ova nova perjanica, autonomni, električni iNext bi trebalo da stupi na scenu 2021.

 

Profit BMW-a je porastao za 6.1 odsto u prvom kvartalu na 1.87 milijardi evra, zasnovan na porastu prodaje. ''Uprkos početku godine iznad očekivanja, BMW se odlučio za konzervativan pristup'', rekao je Žorž Dieng, analitičar u Natixis Securities. ''Smatramo da ima prostora za još snažniji nastup.'' Troškovi istraživanja i razvoja su skočili za 35 odsto na 1.32 milijardi evra tokom ovog kvartala. To u velikoj meri utiče na realnu zaradu od prodaje, koja je pala na 9 sa 9.4 odsto prošle godine. Za razliku od konkurenata, BMW je odlučio da električne pogonske sisteme instalira u postojeće modele, a ne u posebno konstruisane elektro modele. Kompanija smatra da ih takva strategija stavlja u dobru poziciju u odnosu na promene u potražnji jer kupci do sada nisu pokazali previše entuzijazma kada je reč o ''zelenoj'' tehnologiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW povećava proizvodnju na tri miliona automobila

 

bmw%205%20graz.jpg

 

BMW je spreman da isporučuje više vozila. Iz Minhena je stigla najava da će povećati proizvodnju za 27 posto i da će do 2020. proizvoditi tri miliona automobila godišnje. BMW grupacija, u kojoj se nalaze i Mini i Rolls-Royce, u 2016. je proizvela 2.37 miliona vozila, ali potražnja je veća od te brojke. Samo u Kini će proizvodnju udvostručiti na 600.000 automobila godišnje. BMW želi da od Mercedesa vrati krunu najprodavanijeg premium proizvođača na svetu, a malo je reći da su sa ovim ambicioznim planom na dobrom putu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Group zabeležio rekordnu prodaju u aprilu

 

bmw%205%2044444.jpg

 

BMW Group je objavio podatke o prodaji za april, a koji pokazuju da je širom sveta plasirano 192.494 vozila (što je za 7.4 odsto više nego u aprilu prošle godine). Rekord je zabeležen i u prodaji za prva četiri meseca ove godine, budući da je prodato 779.736 vozila iz BMW Groupe (BMW, Mini i Rolls-Royce). To je rast od 5.8 odsto u poređenju sa istim periodom 2016. godine. U BMW-u posebno ističu veliko interesovanje kupaca za modelima X1, Serija 5 i Serija 7, kao i rast prodaje elektrifikovanih vozila (ovi potonji imaju rast veći od 80 odsto). Takođe, Bavarci veruju da će uspeti da ispune njihov plan o isporuci 100.000 elektrifikovanih vozila tokom 2017. godine. Sam BMW je u prva četiti meseca prodao 668.095 vozila (rast od 6.2 odsto), od čega u aprilu 164.641 (plus od 9.4 odsto). Posebno uspešni u aprilu su bili BMW X1 sa 22.147 prodatih primeraka (rast od 80.9 odsto), BMW X3 sa 12.440 jedinica (rast 17.3 odsto), Serija 7 sa 5.376 komada (plus od 33.7 odsto) i nova Serija 5 koja je našla 27.572 kupca.

 

Takođe, BMW i kao i BMW iPerformance modeli su u aprilu povećali prodaju za 43.4% (plasirano je 6.466 vozila), dok je njihova prodaja u prva četiri meseca ove godine  iznosila 25.883 vozila (rast od 82,7 odsto). Mini je u prva četiri meseca prodao 110.643 vozila (rast od 3.6 odsto), ali je prodaja u aprilu sa 27.588 jedinica bila manja za 3 odsto. Za poređenje, Audi je u aprilu ove godine širom sveta plasirao 156.150 vozila, što je za 5 odsto manje nego u rekordnom aprilu 2016. Za prva četiri meseca 2017. Audi je prodao ukupno 578.750 automobila, a to je za 6.7 odsto manje negou istom periodu 2016.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi sprema karavane za američko tržište

 

148242-audi%20a6%20avant%2011.jpg

 

Čelnici Audija pokušaće da prigrabe deo anti-SUV tržišta u SAD. Predsednik Audi America, Beri Hoh, potvrdio je da Audi razmišlja o povećanju svog karavanskog portfolia u SAD. Prema njegovim rečima, u ovoj državi postoji mali broj potrošača koji ne žele SUV već karavane, te da će Audi sigurno proširiti svoju gamu ovakvih vozila u Americi. Pored toga, ljubitelji SUV-a traže i veće modele od Q7, što u prevodu znači da je Q8 već veoma poželjan u SAD. Hoh je takođe obećao da će Audi ''podmladiti'' svoju ponudu u Americi, tako da će do kraja 2018. game imati najmlađu gamu vozila među konkurentima u premium segmentu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MotorWeek MotorWeek video: 

  • Alfa Romeo Giulia,
  • Audi A4,
  • BMW 330i,
  • Cadillac ATS,
  • Jaguar XE,
  • Lexus IS
  • Mercedes C300

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes ruši rekorde i u 2017.

 

164545-mercedes%20s%2022.jpg

 

Nakon rekordne 2016 kada je širom sveta isporučio oko 2.1 milion automobila, Mercedes je zabeležio dvocifren rast prodaje u prvoj polovini 2017. godine. Do svog najboljeg polugodišnjeg rezultata u istoriji, nemački proizvođač premium automobila stigao je pošto je u prvih 6 meseci 2017. isporučio 1.144.274 vozila, uz rast prodaje od 13.7% u odnosu na isti period 2016. Evropa i dalje ostaje najveće Mercedesovo tržište, sa 484.120 plasiranih automobila (+8.9%), uz rekordnu prodaju u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Španiji, Belgiji i Švajcarskoj. Azijsko-pacifički region je drugi po veličini, s obzirom da je na tom tržištu isporučeno 438.710 vozila sa trokrakom zvezdom uz rast od 26.7%. Prodaja u Kini povećana je za 34.5%, a u Južnoj Koreji za čak 47.3%. Na severnoameričkom kontinentu Mercedes je u prvih 6 meseci 2017. plasirao 193.399 automobila uz skroman rast prodaje od 2.1%. Inače, samo u junu širom sveta prodato je 221.874 Mercedesa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW grupa ostvarila rast prodaje u junu od 2.2%

 

164886-bmw%20550%201.jpg

 

Uprkos padu prodaje Serije 5 od 7.9% u odnosu na prethodnu godinu. BMW tvrdi da je uzrok pada prodaje ''petice'' nedostupnost verzije sa dužim međuosovinskim rastojanjem u Kini, kao i problem sa Takata vazdužnim jastucima. Samo u Kini, Serija 5 ima pad prodaje od 64% u poređenju sa prošlom godinom. Ipak, u BMW-u očekuju da će se ove brojke drastično popraviti sa pojavom produžene verzije ''petice''. Prodaja u Nemačkoj je takođe u padu, pre svega zbog nemogućnosti isporuke vozila usled nedostataka Bosch delova. Globalno gledano, BMW grupa ostvarila je rast prodaje od 2.2% i junu je prodala 232.620 automobila, od čega na brend BMW otpada 192.873.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...