Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Premium automobili (brendovi)

Recommended Posts

Mercedes laže o ''kožnoj unutrašnjosti''

 

mercedes leather.jpg

 

Mesto zbivanja je prodajno mesto Mercedesa u engleskom gradu Newcastle, automobil je E-klasa (E300, kabrio), proizvođač Mercedes. Cena 32.674 funte (37.990 evra). Mercedes je predstavljao unutrašnjost kao kožnu. Vlasnik automobila, Kerry Costello, godina 72, sumnjičavo je gledao u kožu i odlučio da isečke kože pošalje na ''Leather Technology Centre'' koji je smešten u Northamptonu, čisto da bude siguran da je koža! Rezultat?

Jedan od primeraka je bio koža, ostali (bočne strane sedišta) su poliuretan, dakle nije se radilo o koži. U Mercedesu objašnjavaju da i nije sve koža, i da sada traže prave reči i načine kako da u katalogu predstave koji deo je koža, a koji delovi su imitacija. Kao da je to problem. Pre tužbe, gospodin Costelo se obraćao Mercedesu sa pitanjem o problematičnim površinama, a Mercedes je ćutao. Može se ćutati dok pravosudni organi ne preuzmu stvar u svoje ruke. Onda se mora pričati. Naravno u Engleskoj to ide preko regulatora (Motor Ombdusman). Njima je Mercedes odgovorio da je sve koža, ali da koriste i druge materijela radi ojačanja strukture. Dobio je odštetu, oko 990 evra (850 funti). Ali ovo je narušilo ugled Mercedesa u Engleskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefühl video: Audi A6 Avant, BMW Serije 5 Touring, Mercedes E klase Estate i Volvo V90

 

Thomas u potpunosti u svom elementu... :D puna 3 sata o 4 premium karavana, kako bi nam predstavio sve bitno u vezi njih. Realno, posle ovog videa nemate više potrebe da gledate bilo šta drugo o premium karavanima u njihovim fabričkim verzijama:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefühl video: Porsche Panamera Turbo S vs Mercedes CLS AMG vs Mercedes AMG GT 4 Door

 

Porsche Panamera je verovatno najveći simbol automobila koji su sa linijom kupea, ali sa 4 sedišta i zaista mogućnošću da unutra budu 4 odrasla putnika, a sve to sa mnogo snage. Ali, Mercedes CLS je alternativa Panameri ako stavite veliki motor unutra, tj. pogledate AMG verziju. Za one koji žele još više sportskog užitka u odnosu na CLS AMG, tu je AMG GT 4 Door:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upornost se isplatila: Pogledajte zašto je Kineskinja od Mercedesa dobila novi CLS i odštetu

 

kineskinja mercedes.jpg

 

Sve je počelo 25. februara kada je Kineskinja Wang Qian potpisala ugovor o kupovini novog Mercedesa CLS 300. Nakon što je preuzela automobil 27. marta uspela je da pređe samo kilometar jer je iz motora procurilo ulje. Wang Qian je zatražila da joj se vrati novac ili zameni automobil, ali su u zastupništvu ponudili samo zamenu motora.

 

Tada se Wang Qian odlučila za neobičnu akciju. Otišla je u izložbeni salon, popela se na tamo izloženi Mercedes i posetiocima ispričala svoju priču. Snimak incidenta se brzo proširio društvenim mrežama. Wang je podnela žalbe na razne adrese i iznela osam različitih zahteva, uključujući istragu o istoriji automobila, nezavisnu tehničku ekspertizu, zvanično izvinjenje Mercedesa i kompenzaciju za moralnu štetu. Takođe se ispostavilo da su je trgovci nagovorili da kupi automobil na kredit, iako je bila spremna da uplati puni iznos odjednom, a onda se ispostavilo da je preplatila oko 15 hiljada juana (2.240 dolara) za ''finansijske usluge''.

 

Informacije o incidentu su stigle do sedišta koncerna Daimler, koji je suspendovao licencu kineskom trgovcu Mercedesa, a kasnije je saopšteno da je koncesija postigla dogovor sa klijentom. Žena će dobiti novi Mercedes CLS 300, uz povraćaj novca za finansijske usluge. Predstavnici brenda su uputili izvinjenje i kao kompenzaciju pozvali je da poseti fabriku Mercedesa u Nemačkoj kako bi pokazali proizvodni proces. Time su predstavnici Mercedesa želeli da dokažu da proizvode kvalitetne automobile, a da je ono što joj se desilo samo nesporazum. Takođe, kompanija će klijentu pružiti i besplatnu VIP uslugu u trajanju od 10 godina i platiti joj troškove proslave rođendana prema lunarnom kalendaru. ''Poziv za posetu nemačkoj fabrici i ponuda za proslavu rođendana pokazuje lojalnost kompanije prema kupcima'', rekla je Wang Qian. Ona je dodala da je nadoknada premašila sva njena očekivanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

drivecomau.jpg Drive.com video: BMW 330i vs Mercedes C300 vs Audi A4

 

Nekada je u ovom segmentu Serija 3 bila naprikosnovena. Sada, njena nova generacija treba da povrati taj status, ali ima nikad teži put ispred sebe...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefühl video: BMW 7 Series vs Audi A8 vs Mercedes S-Class

 

Preko 200 minuta... :) tako da ovo više nije video klip, nego zbirka znanja i iskustava o ova tri modela automobila: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi planira da oživi ime Horch kao direktnog konkurenta Maybachu

 

audi a8 7777.jpg

 

Audi A8 je etablirano ime među luksuznim poslovnim limuzinama, ali konkurencija nikada ne spava, a u ovom slučaju to je Audijev stari konkurent - Mercedes. Mercedesova više manje uspešna priča sa luksuznim Maybachom u svojoj drugoj savremenoj iteraciji dobija na zamahu. Audi to očigledno prepoznaje, pažljivo osluškujući tržište. Mercedes je odustao od ideje ''osamostaljivanja'' Maybacha koju su pokušali da proguraju početkom 21. veka, što je trajalo 15-ak godina da bi na kraju zaključili tu epizodnu ulogu luksuzne marke. Nakon par godina pauziranja, Mercedes je Maybach odlučio da učini luksuznim ekvivalentom populanom sportskom AMG podbrendu. Osnova za aktuelne Maybache je naravno krunski model limuzine, S klasa. Gledajući to iz svoga ugla, Audi ima i više nego adekvatan odgovor na Mercedesov AMG, naravno mislimo na Audi Sport i njegove RS modele. Ono što im nedostaje u trenutnoj ponudi je kvalitetan odgovor na Maybach S klasu, koja sve uspešnije pronalazi put do dubokih džepova zahtevne bogataške klijentele.

 

Audi je u vlasništvu najvećeg igrača u autoindustriji, divovskog VAG-a, a za njih pozdano znamo da žele da imaju kvalitetan odgovor na svaki potez konkurencije, pa tako sada i Maybacha. Posegnuvši u neiscrpnu istoriju nemačke autoindustrije, Audi je odlučio da skine prašinu sa imena Horch. Horch je bio marka luksuznih automobila sa početka 20. veka, osnovana davne 1904. godine. Kasnije je Horch postao del Auto Uniona, koji je preteča današnjeg Audija. Kupovinom vlasničkih prava na ime Horch od Mercedesa, Audi je 1980-ih vratio to ime u tada već rastuću Volkswagen grupaciju. Sada je očigledno došlo vreme da se Horch vrati na scenu autoindustrije i to u glamuroznom stilu superluksuzne verzije Audija A8. Možemo samo da nagađamo u kojoj meri će Audi učiniti Horch verziju A8-ice luksuznijom od standardnog modela kome zaista ne nedostaje rafiniranosti i prestiža. Veruje se da će Audi A8 Horch pored Maybachove S klase ozbiljno konkurisati i Bentleyevom Flying Spuru koji je u stvari ''kućni'' proizvod VAG-a. U području ispod poklopca motora, pretpostavlja se da će Horch udomiti ''monstruozni'' W12 biturbo motor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodajni rezultati potvrdili, kralj nemačkog svetog trojstva je - Mercedes

 

190230-mercedes a class.jpg

 

BMW i Audi će morati da se u narednim mesecima dobro namuče kako bi stigli marku iz Štutgarta.

Mercedes je samo u maju prodao 195.690 vozila širom sveta. Pozitivan efekat i odlično prihvaćena nova A-klasa, kao i CLA, sigurno su najviše doprineli tom uspehu. U vrlo konkurentnom tržišnom okruženju u svetu, novi modeli kompaktnih automobila su posebno generisali zamah prodaje na mnogim ključnim tržištima. Mercedes je tako u prvih pet meseci ove godine prodao 938.499 jedinica (4.7% manje u odnosu na prošlu godinu). Sa druge strane, ekipa iz Minhena još uvek hvata zamah. Tako je marka BMW porasla za 4.6% u maju, na ukupno je 181.888 isporučenih vozila kupcima širom sveta u tom mesecu. Za prvih pet meseci BMW je plasirao 872.367 vozila. Dok je Audi u maju kupcima širom sveta isporučio 151.900 premium automobila. Tako su isporuke niže za 5.4 % u odnosu na prethodnu godinu. Četiri prstena tako prvih pet meseci završava sa ostvarenih 739.450 isporučenih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed uporedni test: Audi Q8 vs BMW X6 vs Mercedes GLE Coupe

 

tsp021.jpg

 

Oni su veliki, moćni i ekstravagantnog izgleda... Pokreću ih snažni šestocilindarski dizel motori, a zahvaljujući pogonu na sva četiri točka, lako se snalaze na svim podlogama. Šta i po kojoj ceni nude Audi Q8 50 TDI, BMW X6 xDrive 30d i Mercedes GLE Coupe 350d? Jedna od ''tajni'' zbog čega je SUV segment postao najbrže rastuća kategorija jeste u tome što su proizvođači naprosto krenuli da se utrkuju ko će ponuditi više varijacija na ovu temu. Zbog toga je danas izuzetno tanka granica između SUV vozila i krosovera, jer šta su krosoveri ako ne automobili koji imaju ukrštene gene terenca, limuzine i kupea!? Upravo je takav slučaj sa protagonistima ovog uporednog testa, premijum automobilima nemačke velike trojke, koji se nadmeću u kategoriji najvećih SUV kupea, ispostaviće se teritoriji velikih razmera, čiji je potencijal prvi anticipirao BMW. Verovatno da ni sami Bavarci u najvećim snovima nisu mogli da zamisle da će njihov pulen X6 steći toliku popularnost i da je tako brojna klijentela spremna da se zaljubi u ovu, ispostaviće se, dobitnu kombinaciju. A ona zapravo može da se definiše kao koncept koji podrazumeva SUV model izrazito dinamičnog oblika koji ne zahteva nužno (pre)veliki kompromis po pitanju prostranosti i funkcionalnosti u kabini, ali zato rezultira ekstravagantnom pojavom.

 

Audi Q8

Kao najnoviji od sva tri takmaca na ovom uporednom testu, Audi Q8 objektivno privlači najviše pažnje te zaslužuje da krenemo od njega. U Ingolštatu su mu namenili ulogu predvodnika ''Q'' linije rezervisane za SUV i krosover modele, koja ga stavlja uz rame sa limuzinom A8, dakle, na čelo kompletne game sa znakom četiri prstena.

 

tsp020.jpeg

 

Ono što se prvo da primetiti jeste da Audi nije po svaku cenu forsirao kupe dizajn. Njegova linija krova jeste niža kako bi dobio na dinamičnom izgledu, ali nije strmo spuštena ka zadnjem delu. Time se postigla skladna, ne toliko radikalna bočna silueta. Što se tiče ''anfasa'', implementirana su korporativna rešenja po najsavremenijim standardima, sa velikom heksagonalnom maskom hladnjaka i naoštrenim svetlosnim grupama koje su kod testiranog modela bile u HD matriks tehnologiji (2.045 evra).

 

tsp019.jpeg

 

Sa druge strane, zadnji svetlosni potpis je veoma upadljiv i prostire se čitavom širinom vozila. Svakako treba spomenuti i jednu specifičnu soluciju u duhu kupe modela - vrata bez okvira. Suma sumarum, Audi Q8 jeste velikih dimenzija, ali su mu konture tako oblikovane da se nije udaljio od kompaktne forme.

 

tsp018.jpeg

 

Dinamičan izgled pojačava S-Line paket (2.360 evra), na koji je nadovezan Black Styling paket sa crnom maskom hladnjaka i crnim lajsnama oko prozora, a ukoliko želite najveće točkove iz ponude, ovakve prečnika 22 inča, iza kojih se kriju crvene kočione čeljusti (484 evra), potrebno je da doplatite još cirka 2.000 evra. Zahvaljujući S-Line opremi, sportska nota je u određenoj meri preneta u enterijer i to prvenstveno zbog profilisanih sedišta presvučenih alkantarom. Arhitektura je moderna. Dominiraju ravne linije i minimalizam, a gotovo sve komande su sakrivene u dva ekrana, postavljena na centralnoj konzoli, gde je donji dijagonale 8.6, a gornji 10.1 inča. Grafika je kristalno jasna jer je automobil opremljen MMI navigacijom od 4.114 evra i on objedinjuje ekran više rezolucije, virtualni kokpit i sistem ozvučenja. Ako želite bolji zvuk, možete odabrati Bang & Olufsen (1.393 evra) sa 3D zvukom, 17 zvučnika i 16-kanalnim pojačalom.

 

tsp017.jpeg

 

Ispred vozača je u prvom planu pomenuti virteulni kokpit koji nudi ''bezbroj'' podešavanja prikaza - može kombinovati instrumente (mali ili veliki prikaz) sa bord kompjuterom, telefonom ili navigacijom, ili pak prikazivati mapu navigacije preko celog ekrana… Inače, unutrašnjost je veoma prostrana, nudi prijatno sedenje kako napred tako i pozadi. Na zadnju klupu ulazi se bez ikakvih napora. Ona je pomična, tako da je prostor za noge putnika adaptibilan baš kao što je i zapremine prtljažnika varijabilna. Testirani model nosi oznaku 50 TDI quattro što znači da ga pokreće V6 dizel agregat od 3.0 litra i 286 KS odnosno 600 Nm, koji preko osmostepenog automatskog menjača prenosi snagu na sve točkove. Snaga se standardno raspodeljuje u odnosu 40% napred i 60% nazad, a taj odnos može se menjati do 70% napred odnosno 85% nazad.

 

tsp016.jpeg

 

Za udobnost brine vazdušno oslanjanje koje u zavisnosti od izbora režima vožnje (Comfort, Dynamic ili Off-Road) podešava udaljenost od tla i tvrdoću amortizera. Agilnosti doprinosi i sistem upravljanja na zadnjoj osovini (1.393 evra) tako da pri malim brzinama zadnji točkovi zakreću do 5 stepeni u kontra stranu od prednjih čime se radijus okretanja skraćuje sa ogromnih 13.3 na pristojnih 12.2 metra, dok pri većim idu u istom smeru kao i prednji i to pod uglom do 1.5 stepena. Iako je najsanžniji i na papiru ima najbolje ubrzanje do 100 km/h, Q8 u praksi ne ostavlja sjajan utisak po pitanju performansi, prevashodno zbog izražene latergije pri nižim obrtajima. Sliku donekle popravlja prelazak u Dynamic mod kada je odziv na gas nešto bolji, ali ne toliko da bi ''turbo rupa'' bila eliminisana. O sigurnosti ne treba trošiti previše reči, testirani primerak je stigao sa kompletnom bezbednosnom opremom uključujući i dodatni paket asistencija Tour (2.542 evra) koji sadrži adaptibilni tempomat, asistenciju pri kretanju u saobraćajnoj traci, u stani-kreni režimu u saobraćajnim gužvama itd.

 

tsp015.jpeg

 

Sve to kompletira sliku o Audiju Q8 kao jednom univerzalnom luksuznom vozilu koje se ističe jedinstvenom pojavom te kombinuje komfor, najsavremenije tehnologije, dinamičnost i prohodnost po svim terenima.

 

Mercedes GLE Coupe

Kada je ugledao svetlost dana, dobar deo javnosti nije mogao da se otrgne utisku da GLE Coupe izgleda kao brat blizanac svog najljućeg i tada jedinog rivala: BMW-a X6. I pored svega, to nije pokolebalo poklonike marke iz Štutgarta, zainteresovane za SUV kupe, da se odluče baš za ovaj model.

 

tsp014.jpeg

 

On na već viđen način kombinuje velike dimenzije, robustan izgled i opadajuću liniju krova na koju se nastavlja zakošeno zadnje staklo i kratak, podignut ''rep''. Naravno, ako ostavimo po strani siluetu, svaka sličnost sa X6 momentalno nestaje. GLE Coupe jasno ističe Mercedesova dizajnerska obeležja - prepoznatljive svetlosne grupe i masku hladnjaka na kojoj je centralno mesto rezervisano za veliku, upadljivu trokraku zvezdu. Atraktivan izgled testiranog modela pospešen je AMG-ovim spoljašnjim paketom (3.846 evra) koji obuhvata i velike aluminijumske točkove od 21 inč sa pet duplih paoka, kao i bočne ''stepenice'' koje su u hrom finišu i svetle noću prilikom ulaska i izlaska iz vozila.

 

tsp013.jpeg

 

I dok eksterijer još uvek pleni svežinom, unutrašnjost ne može da sakrije bore koje su se nakupile tokom pet godina tržišnog života, ali i pored te činjenice GLE Coupe neće postideti svoje unutrašnjosti. Jedno od upečatljivih obeležja je ponuda i organizacija prostora u cilju udobnosti i funkcionalnosti za putnike.

 

tsp012.jpeg

 

Primetili smo i da je ulazak na zadnja sedišta komotniji nego u BMW-u X6, a boravak u njima je prijatniji jer su lepše oblikovana. Ima i više prostora za glave putnika, tako da i osobe visoke 1.90 metara mogu sedeti bez rizika da će im se pokvariti frizura zbog niske linije krova. I pored činjenice da je prostran te kvalitetno izrađen, kokpit ne može da sakrije izostanak digitalizacije po najnovijim standardima. Da je bilo restlizacije, GLE Coupe bi verovatno dobio interaktivnu instrument tablu i veći centralni ekran od ovog od 8 inča, dakle onaj po najnovijoj recepturi koja je implementirana u S-klasi, E-klasi, pa čak i u najmanjoj A-klasi.

 

tsp011.jpeg

 

To naravno ne znači da ćete ostati uskraćeni za navigaciju, multimediju i neke druge korisne stavke, pod uslovom da ste spremni da doplatite za paket pomoći pri parkiranju (1.843 evra) sa sistemom kamera i parking asistencijom, Keyless Go sistem otključavanja i pokretanja vozila bez ključa (1.180 evra), ambijentalno osvetljenje (464 evra), itd. Ispod masivne haube testiranog modela krije se dizel motor sa šest cilindara u V rasporedu, kapaciteta 3.0 litra, sa 258 KS i 600 Nm. Za prenos je zadužen devetostepeni automatski menjač. Uglađeno i neprimetno odrađuje svoj deo posla u komfornom modu, dok u sportskom oštrije menja stepene prenosa stavljajući akcenat na performanse.

 

tsp010.jpeg

 

Vozaču je dostupno nekoliko programa preko Dynamic Select sistema - Comfort za normalnu vožnju, Sport za dinamičnu, Slippery kada je podloga klizava i Individual gde se zasebno podešavaju parametri. Tako ste u mogućnosti da konfigurišete optimalan rad motora, menjača, upravljanja, vazdušnog oslanjanja koje se doplaćuje 2.268 evra i kontrolu trakcije 4Matik sistema koji raspoređuje snagu u odnosu 40:60 napred /nazad. U vožnji se odmah oseti pozamašna zaliha snage ''pod papučicom gasa'', koja zaista skriva masu veću od 2.2 tone. Naravno, zvučnu izolaciju uopšte ne treba dovoditi u pitanje - komfor je baš onakav kakav je za očekivati od jednog premium automobila visokog cenovnog ranga. Udobnost - bolja u poređenju sa rivalima, posebno na izrazito neravnim podlogama koje GLE Coupe, zahvaljujući vazdušnom oslanjanju, prelazi uz prijatno i mekano ljuljuškanje.

 

tsp009.jpeg

 

Ono što bi moglo biti malo bolje jesu kočnice, jer je Mercedes najteži i pritom jedini od sva tri automobila na zadnjim točkovima nema samoventilirajuće diskove. Ali zato ima najmanji krug okretanja od 11.6 metara, što mu omogućava najbolje manevarske sposobnosti u gradu. Generalno i pored najdužeg staža na tržištu, pregršt vrlina čini da Mercedes GLE Coupe i dalje bude konkurentan i poželjan među klijentelom koja je naklonjena tradicionalnim vrednostima ''trokrake zvezde'' i pritom traži SUV koji se ističe ekstravagantnom pojavom.

 

BMW X6

Da su Bavarci pronašli formulu uspeha te pogodili u centar sa X6, ne potvrđuje samo velika popularnost ovog modela već i to što u drugoj generaciji nije previše izmenjen u vizuenom smislu. Preseljen je na novu platformu, zbog čega je postao lakši, ali je zadržao prepoznatljivu formu i bočnu siluetu. Naravno, primenjeni su i neki zahvati tipični za aktuleni BMW-ov dizajnerski jezik, tako da prednjim delom dominira kombinacija velikih ''bubrega'' i izduženih svetlosnih grupa.

 

tsp008.jpeg

 

Model na testu krasi M Sport paket opreme koji po tradiciji sa sobom povlači aerodinamičke izmene na karoseriji. Odbojnik je agresivniji i u donjim delovima uglovima ima izraženije usisnike vazduha. Upadljiv je i otvor za vazduh iza prednjih točkova, a pored njega je i ''M'' potpis koji stavlja do znanja da je reč o automobilu sa pomenutim paketom opreme. On podrazumeva i velike aluminijumske točkove od 21 inč, kao i adaptivno ''M'' oslanjanje. Ali i neka sportska rešenja u enterijeru...

 

tsp007.jpeg

 

Na prvom mestu to su perfektna, sportski profiisana, a opet dovoljno velika i komforna sedišta prednja sedišta. Podesiva su pomoću elektronike u svim pravcima, a imaju i produžetak sedalnog dela tako da pronalaženje idealne pozicije za upravljačem uopšte ne treba dovoditi u pitanje. Nažalost, na zadnjoj klupi je drugačija situacija jer udobnost nije na očekivanom nivou. Količina raspoloživog prostora i nije tako loša, mada ima manje mesta za glavu nego kod konkurenata, a i teže se ulazi u automobil.

 

tsp006.jpeg

 

Kokpitom dominira opciona digitalna instrument tabla u sadejstvu sa velikim centralnim ekranom koji daje prikaz opcione ''profesional'' navigacije, multimedijalnog sistema, izbora režima vožnje itd. Osim direktnog pristupa preko tastera, kroz meni se može ''šetati'' i preko i-Drive kružnog prekidača koji se nalazi i kod ostalih modela sa znakom plavo-belog propelera. Sa spiska dodatne opreme se ističu i adaptivna LED svetla, LED svetla za maglu, sistem kamera, itd.

 

tsp005.jpeg

 

No, jedan od elemenata koji pravi najveću razliku u odnosu na konkurenciju jeste prelep, sportski oblikovan upravljač koji savršeno leži u rukama i već na prvi pogled i dodir nagoveštava ono po čemu je BMW nadaleko čuven, a to je besprekorno upravljanje. Testirani model BMW X6 xDrive 30d pokreće redni šestocilindarski dizel, koji iz tri litra radne zapremine oslobađa 258 KS i 560 Nm obrtnog momenta. Performansama doprinosi i osmostepena automatska transmisija, koja snagu šalje na sva četiri točka. I ovde se rad motora, menjača, upravljanja i oslanjanja prilagođava u skladu sa odabranim režimom vožnje, a u opticaju su Comfort, Eco Pro, Sport i Sport Plus.

 

tsp004.jpeg

 

Osim što pruža najoštrije perfromanse, ovaj poslednji je specifičan po tome što umanjuje nivo asistencije ESP sistema što daje osećaj veće povezanosti između vozača i automobila. A da je vozački nastrojen, X6 sugeriše velikim pedalama za menjanje stepena prenosa pri upravljaču. Zvuk je takođe nešto intenzivniji negoli kod rivala i tu naravno ne mislimo na buku motora, jer je on tih pri krstarenjima kako ne bi remetio komfor tokom putovanja, već na reske tonove koji se javljaju pri jakim ubrzavanjima. Za razliku od Audija i Mercedesa, BMW ima samo vazdušno oslanjanje samo na zadnjoj osovini i ono dolazi sa M Sport paketom.

 

tsp003.jpeg

 

Zbog toga X6 nije kadar da isprati nivo udobnosti svojih rivala, ali isto tako odskače po pitanju upravljivosti i stabilnosti, iako ne poseduje sistem upravljanja na zadnjim točkovima implementiran kod limuzina Serija 5 i Serija 7, kao i na novom X5. Zbog toga nema sumnje da će naslednik dobiti pomenuti opcioni sistem, kao i ostale nove tehnologije promovisane dolaskom nove generacije BMW-a X5, a one se mahom odnose na sigurnosne asistencije, funkcije autonomne vožnje i sisteme povezanosti.

 

Zaključak

Možda na prvi pogled ovo izgleda kao neravnopravna borba jer se potpuno novom Audiju Q8 suprotstavljaju dva modela na zalasku, čije ćemo naslednike upoznati krajem ove ili tokom sledeće godine. Međutim, sva tri automobila predstavljaju aktuelnu ponudu na tržištu tako da je njihovo poređenje potpuno legitimno.

 

tsp002.jpeg

 

Kao najnoviji, Audi očekivano odskače cenom, ali i svim tehnološkim čudesima koja se mogu dobiti uz porudžbinu, pa tako cena dodatne opreme kod testiranog modela iznosi vrtoglavih 39.414 evra, što znači da je za ovako fenomenalno opremljen Q8 potrebno izbrojati 118.000 evra. Interesantno je da početna cena za model sa oznakom 50 TDI zapravo nije toliko viša koliko bi mnogi pomislili, budući da ona iznosi oko 78.000 evra. Mercedes GLE Coupe 350 d kreće od oko 73.000 evra u osnovnoj opremi, dok testirani primerak završava na 92.394 evra. Za taj novac dobićete zaista upečatljivu interpretaciju sportski oblikovanog SUV-a, sa dosta dodatne opreme, koji istovremeno ostavlja dinamičan i elegantan utisak, a u vožnji se najviše nameće odličnom zvučnom izolacijom i udobnim oslanjanjem, karakteristikama koje su zaštitni znak marke iz Štutgarta i garantuju maksimalno prijatno putovanje na dužim relacijama.

 

tsp001.jpeg

 

Kod BMW-a je slična situacija sa osnovnom cenom kao i kod Mercedesa, ''Bavarac'' u verziji X6 xDrive 30d otvara ponudu od 74.500 evra, a testirani primerak staje 99.244 evra. Možda ste primetili da kod njega nismo navodili cene pojedinačnih opcionala, a evo i zašto. Naime, kako je ovo odlazeći model, uvoznik je izašao sa izuzetno primamljivom akcijskom cenom koja iznosi 76.990 evra, a odnosi se na gotovo pa identično konfigurisan X6 xDrive 30d. Reč je o verziji sa M sport paketom koja se po opremi razlikuje od testiranog primerka tek u nekoliko stavki, tako da recimo ima za broj manje točkove od 20 inča i nema sistem kamera već ''samo'' jednu kameru za vožnju unazad. Zbog toga u ovom trenutku BMW X6 objektivno predstavlja najpovoljniju ponudu, ali kako je reč o automobilima visoke klase rezervisanim za kupce sa veoma dubokim džepom, svakako da ima i onih koji će ga i pored ovoliko snižene cene zaobići jer žele da nekoliko godina voze novi model kada već moraju da izdvoje više od 70.000 evra.

 

Detalje o specifikacijama, cenu i finalne ocene sva tri modela pogledajte na sajtu TopSpeed.

 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

Sve fotografije: Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...