Mihailovic 29 Posted October 15, 2012 (edited) Dakle, posle dvogodišnjeg premišljanja, jeli ispravan ili nije, rešio sam da okončam agoniju (i smrzavanje u kabini) i da zamenim taj prokleti preskupi termostat.Vozio sam puno automobila, ali ovako debilan i imbecilan termostat nikad nisam video. Umesto da termostat bude u kućištu koje se nalazi na najvišem mestu instalacije hlađenja (da se ne prosipa rashladna tečnost) i umesto da operacija zamene jeftinog uloška termostata traje 5 minuta , neki inženjeri (štićenici doma za slepe) napraviše čudovište sa 6 (!) creva, dobrano sakriveno i naravno operacija zamane je sve samo ne laka i brza.Temostat je naravno preskup, a valjalo je kupiti i nove šelne (jer su fabričke za jednokratnu upotrebu) i bar litar koncentrovanog Paraflu UP.Ja sam kupio termostat francuskog proizvođača Vernet. Inače Vernetovi termostati su u prvoj ugradnji kod svih „francuza“. Da su oni italijanski valjali, ne bi se ovoliko kvarili. Oznaka je TH6826.88J. Inače ovaj tip odgovara za čitav niz „različitih termostata“ proizvođala Facet, za Fiat-Alfa-Lanču 1.9 jtd samo zato što se prodaje bez davača temperature. Jer, sve one različite kataloške oznake Facet temostata za 1.9 jtd su posledica različtih davača temperature. Telo termostata je isto, i raspored svih 6 cevi je isti. (Jebalo ih svih 6 creva odjednom)Kupio sam i nove šelne, različitih veličina, jer stare šelne su uglavnom jednokratne ili one za koje je potreban specijalan alat (ilii 15 minuta mučenja špic canglama)Sva sreća pa motorni prostor Lanče Libre nije onoliko unakažen koliko je to kod Stila. Termostat se realtivno lako izgrađuje i ugrađuje.Prvo mora da se izvadi akumulator. Već sam pisao o toj proceduri na nekim temama, ali evo da ponovim: dakle, prvo se skida masa, lako i jednostavno, zatim (+) pol sa 3 šrafa, i na kraju zatega držača akumulatora. Sve sam šrafove pokazao crvenim.Sledi skidanje starih šelni Ova levo označena brojem 1 je jednokratna i jedini način da se skine je da se razbuca štafcigerom. Pažnja ! Mojne da se šrafciger otme kontroli pa probuš crevo. Ova šelna označena brojem 2 nije jednokratna ali zahteva specijalni alat. (Može i ona šrafcigerom, ali malo teže ide)Nakon skidanja šelni mogu se čupati creva, ili kome je lakše, može prvo da skine telo termostata pa da onda povadi creva. Creva su uglavnom zapekla, pa je potrebno odvojiti, opet nekim šrafcigerom, ali neka bude tup i obao, da se ne bi crevo pocepalo.Temosat se drži na dva šrafa, 13-ca.Kod mene šrafovi nisu bili zapekli, i lako sam ih odšrafio. Onda icuri još rashladne tečnosti. Nisam našao način da je sačuvam.Evo kako izgleda kad se ceo termosat izgradiNa novi termostat nameštam zaptivku (obrati pažnju da se zaptivka lepo uglavi)I, zlu ne trebalo, preko zaptivke sam stavio termootporni silikon. Ne znam da li išta pomaže, ali išao sam logikom da ne može da škodi.Onda ide vazelin, nezaobilazan materijal u svakoj majstrorskoj radionici. Pošto tehničke masti i ulja uglavnom nagrizaju gumu, ne treba ih koristi za podmazivanje gumenih creva. Vazelinom sam dakle namazao sva creva iznutra (oko 1 cm – 2 cm) i sve cevi na termostatu. Tako je navlačenje creva na novi termostat prošlo veoma lako. Stezanje šelni sam ostavio za kasnije pa sam ušrafio telo termostata za blok.Evo kako izgleda.Šelne sam pritezao šrafilicom sa dugim elastičnim nastavkom, s tim da sam konačno zatezanje ipak uradio rukom.Šelna za najmanje crevce je proklizala (iako nisam konjski stezao) pa sam uspeo da vratim originalnu šelnu (špic-canglama). Evo kako izgleda sve montirano (bez davača temperature)Davač temperature sam naravno skinuo sa starog temostata, navoj namazao onim istim crnim silikonom i ušrafio, I spojio konektor.Ostaje još da se vrati akumulator, i „čiča miča i gotova priča“.Ustvari, nije još sve gotovo. Treba doliti izgubljenu rashladnu tečnost. Još ranije sam kupioi litar koncentrovanog paraflu i to razredio sa 1,5 L vode. Tačno toliko je bilo potrebno da se dolije.Sve u svemu, „operacija“ je trajala oko sat i po.Cene:Termostat 4.850,00 din u Beo Car u GandijevojŠelne: 6 komada, manje i veće, ukupno 350,00 dinParaflu UP, crveni koncentrovani: 570,00 din, u Beo Car u GandijevojTotal: 5.770,00 ili negde oko 50-55 evrića.Prvi utisak: danas, 15.oktobar 2012 je jutro bilo toplo, pa i nije bilo problema oko zagrevanja motora. Ipak, primećujem da se tečnost za manje od 5 minuta zagreje toliko da ventialtor u kabini može da duva mlako, a radna temperatura se dostigla za manje od 10 minuta. Videćemo kako će biti zimi, ali ipak, budimo realni i ako ne bude idealno, biće onako kako treba da bude sa ispravnim termostatom a ne sam pokvarenim. Vreme umetanja kartona ispred hladnjaka je prošlo ! Edited October 15, 2012 by neshaoct Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 15, 2012 Kao da mi čitaš misli. Ceo postupak i najbitnije, cene i mesto kupovine. Extra Mislio sam danas da zamenim termostat, ali je gužva kod ortaka pa ću da ostavim za sledeći ponedeljak.Da li imaju Behr termostat u radnji ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted October 15, 2012 Nemaju pojma šta imaju u radnji. Kad sam tražio po kataloškom broju Facet 7.8563, lik mi daje Facet 7.8405 i kaže "To je isto". Pitam kako može da bude isto, dva modela, dva kataloška broja, pa nisu valjda svi ludi samo ti pametan, ovaj se kune da je isto. Ispostavilo se ono šta sam objasnio: telo je isto, ali je termodavač drugačiji (i ne može da se odšrafi !). Zbog termodavača je i Facet kataloški broj drugačiji.Odem kući, proverim, pa opet u radnju da vratim. Pitam imaš li neki drugi, kaže imam ali ne znam koja je marka. Ispostavilo se da je Vernet, a prodavac nikad čuo za taj brend ( trgovac autodelovima !)Tako ti je to sa našim vajnim trgovcima. Kad nešto hoće da uvale kažu "odlično se prodaje, svi kupuju", kad ti uvalii djubre, pa se vratiš da reklamiraš kažu "niko se do sada nije žalio". Meni su za menjačko ulje sa API GL4 specifikaciju nudili API GL5, opet rečima "ovo je najbolje za FIATA". Sve šta ih zanima je obrt i marža, a ne suštia proizvoda i pojedinosti i valjane informacije o proizvodu.Hvala bogu, sad imamo internet i način da se detaljno i podrobno obavestimo pre odlaska u radnju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 15, 2012 Nađi druge šelne, te što si stavio znaju da oštete i čak probuše creva. Pričam ti iz iskustva. Nađi neke sa glatkim unutrašnjim zidom.Nije loše imati i ovaj deo alata.http://www.fordclubs...hp?f=58&t=10400 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17685 Posted October 15, 2012 Svaka cast za slicice i postupak (i ja dosta stvari sam odradim, ali me mrzi da slikam pogotovo kad se usvinjim).Jebalo ih svih 6 creva odjednomApsolutno se slazem, ukljucujuci i ova moja crevca . Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted October 15, 2012 svi u servis na zamenu termostata.....jutros trazim temu po forumu kad ono eto ti ga sad U medju vremenu se desilo to da sam narucio termostat vernet iz VS Group-cena naravno sitnica 4400din+pttU smederevu zamena kosta 1000din kod priucenih ljudi dok u servisu kosta 2000. Mislim da cu se odluciti za servis kako zbog curenja sve te tecnosti tako i zbog selni i zaptivaca. Naravno tu su i ozracivanje sistema koje 5% majstora uradi i naravno nedostatak mog slobodnog vremena.Hvala za postupak i slike-uverile su me da ipak dam da posao urade oni koji znaju sta rade.Jesi gumicu dobio sa termostatom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted October 15, 2012 (edited) @ivan.ikTja, šelne sam jeftino kupio u lokalnoj gvožđari. Nisam sarkstičan, već ozbiljno pitam: Šta im fali ? Kako si zaključio da mogu da oštete crevo ? Šta znači "glatki unutrašnji zid" ? I ove šelne imaju gladak zid.(onaj link ne radi)@kolega.jankovićDa, gumicu sam dobio u kompletu. Edited October 15, 2012 by Mihailovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 15, 2012 Radi link i na dnu strane su klješta za popuštanje fabričkih šelni. Vezano za one šelne, oni nabori sa unutrašnje strane (sa spoljne su kao navoj i preko njih se zateže šelna) kad se steže šelna oštećuju crevo, mogu i da probiju zid. Video si stare fabričke da su celom povrišinom glatke. Tako glatke treba naći i obične koje se stežu da šrafcigerom ili ključ 7. Iskusio sam lično tako da ih izbegavam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted October 15, 2012 Fabricke selne osim malih za prelive (klesta sa linka su samo za njih) su za jednokratnu upotrebu. Nema skidanja bez sečenja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted October 15, 2012 (edited) Svaka cast kolega Mihajlovicu.Samo jos fale slike odzracivanja sistema i ceo postupak je tu.Samo mala napomena za kolege koje ce se mozda pokusati da ovo urade samostalno.Mali problem oce da zada ova usica izmenjivaca toplote pri montazi .Ima malo "gimnastike da se nabaci jer oce da udari u kuciste - ili je zaseci malo briusilicom ili ostaviti kao na slici Za selne preporucijem svakome da uzme Wurth-ove . malo skuplje a mnogo bolje od ovih. Edited October 15, 2012 by bglion Quote Share this post Link to post Share on other sites
SilverOne 0 Posted October 15, 2012 ja sam opet kod sebe greskom zamijenio slabo mi grijalo kad sam kupio auto, i uzmem novi termostat i promijenim kad ono isto ko i sa starim nista bolje ne grije , na kraju pogledam filter klime on sam prljav, slabo propusto toplotu unutra i filter zamijenim posle OK !Tak da imam sad ispravan termostat viska Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted October 16, 2012 (edited) Svaka cast kolega Mihajlovicu.Hvala lepo.Samo jos fale slike odzracivanja sistema i ceo postupak je tu. Na ovoj temi http://www.fiat-lanc...showtopic=45394 sam opisao ukupan postupak zamene rashladne tečnosti, uključlujući i odzračivanje.Gde u maloprodaji mogu da se nađu Wurth šelne ? Edited October 16, 2012 by Mihailovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted October 16, 2012 A nisam bio na tom casu Ap sport ima na sajtu selne a u radnjama sam par puta naleteo da nemajuhttp://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?subcats=Y&status=A&pshort=Y&pfull=Y&pname=Y&pkeywords=Y&search_performed=Y&cid=0&q=%C5%A0elna&x=0&y=0&dispatch=products.search. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted October 16, 2012 (edited) Hvala na informaciji.Ipak, rešio sam da ostavim šelne ovakve kakve jesu. Sad su već namontirane, i dok miruju svakako ne mogu na naškode. Šteta na crevu može da nastane dok se šelna montira, zateže, olabavljuje, okreće, obrće i slično. Pažljivo sam ih nameštao i zatezao i sad je gotovo, više to ne pipam. A i creva su kvalitetna, nisu "od papira".Imaću u vidu komentare oko šelni za neki drugi put, tj, neku drugu majstoriju. Edited October 16, 2012 by Mihailovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted October 17, 2012 (edited) Danas zamenjen termostat u XUL servisu u Smederevu. Cela akcija trajala 1,5h x 1350din-radni čas=2025din+ 4 šelne = 224din+ antifriz Total 1L =490dinSve u svemu 2740,00dinUkupan utisak-zadovoljan.Na otpadu su mi tražili 'oko' 1000din + sve ostalo i to ako i kada ima vremenaU servisu Nikolić u Petrijevskoj mi je majstor rekao ovim rečima : Šta??? Kupio si termostat?! Pa to se ne radi tako-postoji mnogo bolje rešenje! I jeftinije!Pitam-Mislite na reno 4 termostatOdgovara - Pa naravnotog trenutka više ne zelim da mi on uradi zamenu ali aj reko da pitam koliko bi to kostaloKaze covek ovim rečima: ''Pa to ti je skupo, znas, pa makar 5000din, veliki je to posao!''Suzdrzao sam se da ne prekinem vezu i kulturno sam mu rekao hvala, prijatno.Toliko od mene Edited October 17, 2012 by kolega.jankovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17685 Posted October 18, 2012 Pa to se ne radi tako-postoji mnogo bolje rešenje!Mnogo bolje za sta, moj "majstore"? Pricam generalno (ne odnosi se na kolegu iznad) - ako nemas pare ni taj Stilo da odrzavas sa najjeftinijim delovima, prodaj ga pa kupi bas tu Cokulu ili nesto jeftinije. Blago nama sa takvim "majstorima" .Pisalo se i ovde na jednoj temi o ubacivanju termostata od Cokule u crevo, cujem da to taksisti znaju da praktikuju. Nisam verovao kakve sve nadogradnje nesrecni Stilo nece doziveti u Srbiji ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted October 19, 2012 Video sam i ja to bas u toj temi, tako da se majstor bas i zacudio kako sad pa ja to znam, a tek onda zasto sam kupovao termostat kad vec to znam!Jasno je meni da automehaničar treba da zna i te cake ali to ne sme da bude poslovna filozofija u jednom ozbiljnom servisu. Više sam ocekivao da mi kaze nesto tipa-da, mozemo zameniti vas termostat po toj i toj ceni a mogu da vam predlozim još jedno rešenje koje ljudi u poslednje vreme praktikuju da urade a to je to,to i to.Ovako me čovek napravi budalom sto sam kupio original deo koji mi je crkao i ocekujem da mi to neko zameni??? :2guns: Zato mi nije zao sto sam otisao u XUL, lepo i kulturno - koji problem imate - taj i taj - to kosta toliko i moze tada i tada i traje toliko! Kraj priče! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Atko92 0 Posted February 13, 2013 Ljudi jedno pitanje, Mihajlovic objasnjava da onaj termostat sa termodavalacom nije po katalogu, da lito ima veze da ugradim taj,ima li neke razlike ili je isto? sta savetujete? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted February 13, 2013 Uzmi koji hoces, ja sam uzeo bez davaca, jer je jeftiniji i moj davac radi.bez davaca pase na vise auta, sa davacem ne, zato sto su termostati isti, a samo su davaci razliciti...Poslato sa marsa koristeci teleport! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Atko92 0 Posted February 13, 2013 Hvala, ali ako su razliciti davaci, kako ja da znam da lije isti onaj na termostatu kao sto meni treba na lybru?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted February 13, 2013 po kataloskom broju. Kad idu sa davacem, onda imaju jedinstven broj za tvoj auto. Jako tesko mozes da pogresis.Poslato sa marsa koristeci teleport! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Atko92 0 Posted February 13, 2013 aa koji je kataloski br za Lanciu Lybru 1,9jtd 2001god, ili gde to mogu proveriti?4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted February 13, 2013 Eper, ili pozovi bilo koju radnju sa delovima, reci ce ti.Mozes da potrazis na sajtu ap sport termostat za tvoj auto i procitas br.Koliko znam proizvodjac vernet daje bez davaca, a ostali sa.Poslato sa marsa koristeci teleport! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Atko92 0 Posted February 13, 2013 Hvala na savetu Kolega Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted February 13, 2013 Mislim da je razlika u broju pinova 2 ili 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites