spoonman

Bravo 1.9 JTD - MAP senzor u kvaru

Fiat bravo 1.9 JTD 2001.... MAP senzor zezao celog leta... cistio sam ga sprejem za odmascivanje... i tako svakih mesec dana. Kada su poceli hladniji dani... Ja ga ocistim na isti nacin i nakon toga ne raaadiiii. Nasao sam u KIT komercu jedan koji je oko 4000 dinara, a u AP sportu oko 8000 dinara. Ima li neko proverenu preporuku gde uzeti taj senzor.

PS. Da li ga je neko otvarao (rastavljao), popravljao. Originalni je, valjda, ipak najbolji (dok je ispravan :lol: ).

NALOZIO SAM SE NA LYBRU KO LUD!!! :) OCE LI NEKO DA MENJA LIBRY ZA BRAVO??? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam za svog stila kupio MAP senzor od fiata bravo

i kostao me 25€ polovam i radi vec godinu i vise bez greske tako da se ne isplati taj popravljati i to je sve zaliveno plastikom tako da se tesko popravlja a i ako moze preskupo :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I sta sad? Savet... Da li da uzimam polovan ili nov od 4000 dinara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

znas kako ja sam ovaj uzeo jer je bio znatno jeftiniji od novog

cijena novog za stila je 100€

po meni bolje polovan uzeti zbog velike razlike u cijeni :thumbsup:

ovo je moje misljenje zato sam tako ja i uradio :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

velika je onda razlika izmedju bosne i srbije bar u cijeni dijelova

taj MAP senzor je 192km sto je cc100€

u kojoj vukoj..ini ja zivim boze dragi

mali off drug mi je provjerio zadnji silen blok komad 35€ kosta u tuzli

skuplji stilo od mercedesa :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslaću ti na PP broj od čoveka koji radi sa fiatima kod tebe, možda bude nešto povoljnije.

Hebiga bosna, crna gora to su zemlje exyu u kojima fiat nije baš najpopularniji a čim se ne vozi masovno onda su delovi papreni

Share this post


Link to post
Share on other sites

da znas koja je procedura naci neki dio meni za stila

kao prvo nema ni jedan na otpadu

kao drugo u prodavnicama ritko sta ima i gdje ima vise nego duplo skuplje

u odnosu kod vas u srbiji :wallbash: :wallbash:

edit:ajde posalji ogulise me dusmani ovdje :rolleyes:

Edited by yarhead

Share this post


Link to post
Share on other sites

I takooo.... Oduzese mi post.. :)

Edited by spoonman

Share this post


Link to post
Share on other sites

A koja je funkcija tog MAP senzora?

čistio sam ga ljetos, bio je užasno mastan al nikakvih promjena nisam zapazio :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cistio si ga a ne znas sta mu je funkcija?! :thumbsup::unworthy:

Ne znam kako nisi nigde procitao da se vrlo lako zezne prilikom ciscenja a nije bas jeftin.

Evo sta cika Google kaze na pitanje o map senzoru

MAP (Manifold Absolute Pressure) senzor

Ovaj senzor se nalazi na usisnoj grani, ili je sa istom povezan, a obavlja funkciju kontrole vakuuma u usisu. Princip funkcionisanja mu se zasniva na promeni voltazhe ili frekvencije sa promenom vakuuma u usisnoj grani. Ovaj signal ECU zatim obradjuje i tako dobija informaciju o trenutnom opterecenju motora. Na osnovu ovoga se vrshi korekcija vremena paljenja smeshe, koja se pomera na raniju ili kasniju fazu, vec u zavisnosti od informacije dobijene sa senzora. Kod nekih motora i sistema kontrole i upravljanja MAP senzor ce pomagati ECU da odredi i protok vazduha. Problemi u radu koji se mogu javiti se signaliziraju povremenim paljenjem "check engine" lampice na instrument tabli vozila, uglavnom pri naglim dodavanjima gasa ili kad je motor opterecen, a u eksploataciji se manifestuju slabim ubrzanjima, povishenom emisijom shtetnih gasova i pogorshanim performansama motora. Motor mozhe da radi i sa loshim MAP senzorom, ali ce da radi ispod ochekivanog nivoa. Pojedini ECU sistemi ce, u sluchaju nedostatka signala sa MAP senzora ili ako je signal "out of range" (van marginala), vrednosti zameniti nekim procenjenim, srednjim (default) vrednostima, ali ce u tom sluchaju performanse biti drastichno nizhe od ochekivanih. Ukoliko je signal sa MAP senzora losh (van normalnih vrednosti), ne mora da znachi da je sam MAP senzor van funkcije. Naime, ako je vakuumsko crevo na koje je instaliran senzor oshteceno, ako su spojevi popustili (loshe zaptivanje) ili ako je iz nekog razloga zapusheno, MAP senzor nece moci da prosledi tachan signal. Odnosno, signal koji ce on ochitavati ce odgovarati trenutnoj situaciji, ali ce tako dobijene vrednosti ECU loshe interpretirati i korekcije koje vrshi nece biti pravilne. Isto tako, ako je motor iz nekog drugog razloga problematichan, vakuum u usisu mozhe biti nizhi od ochekivanog (npr. pojava "falsh vazduha", EGR ventil koji je zaglavljen u otvorenom polozhaju, perforirana vakuum creva i slichno), pa ce u tom sluchaju vrednosti ochitavanja sa MAP senzora biti nizha od ochekivanih.

http://autoelektrika.forumotion.com/t131-senzori

Share this post


Link to post
Share on other sites

ljudi...vozim bravo vec 5 godina i prvi put cujem za MAP senzor?! Ima li ga bravo 1.9TD? Koji su simptomi zaprljanog, pokvarenog MAP-a?

Edited by Gustav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeeeee ljuuuudiii!!!! :) Juce sam kupio Map senzor, metnuo ga na mashinu.... Mom odusevljenju nije bilo kraja... Nisam ni kontao koliko mi je slabije isao auto. Bio sam se izgleda navikao :) Sada kao da je na mlazni pogon. :))))))))))) Morao sam ovo da poselim sa vama.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now