Jump to content
FAS Goran
stavlada

HHO Generator projekat

Recommended Posts

Tehnika i nauka su u nasoj zemlji veoma popularni. Imamo daleko vise visoko obrazovanih ljudi tehnicke struke po glavi stanovnika nego vecina zemalja... kao sto u sali rece pre neki dan jedan kolega - nama je tehnika i nauka u genetskom nasledju... Nemamo dzabe Teslu, Pupina, Milankovica, Milevu Maric... i pokojeg Proku pronalazaca ;)

Bez sale - na ovom forumu ima dosta studenata, poneki profesor i poneki profesionalni mehanicar i... tako da mislim da spadamo u jedan od najobrazovanijih foruma sto se tice nauke i tehnike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Atinu tezu o tehničkoj kompetentnosti ovde prisutnih i podatak da smo tehnički jako obrazovana nacija,moraću da postavim pitanje da li je moguće ,pošto tako deluje,da su mišljenja o HHO tehnologiji toliko oprečna da se osporavaju u pojedinim postovima principi elementarne fizike,termodinamike i hemije,a koji su neoborivo dokazani iksilion puta?

 

Ko onda koga,od gore navedenih eksperata,ovde zeza,do te mere da ovakve sukobe mišljenja ne možete naći ni u najvišim svetskim naučnim krugovima!Bez preterivanja.... :crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Proko
Tvoje jako skromno poznavanje "elektrike" i elektronike se vidi iz zadnja dva tri posta. Pokušavam da objasnim mnogo toga u par reči ali ovo prelazi u diskusiju dva neistomišljenika. 
Tema nije, nisu bobine....pumpe....potrošnja .....snaga i tome slično već HHO tzv.generator. Ono što sam  pokušao da objasnim, a kako ga nauka definiše,shvatiće onaj ko to hoće. Ti to nećeš, a i  nisi me ubedio u suprotno već  sve sto sam čuo je tvrdnja da Espace trosi manje. Rekao si sledeće:
"Recimo to sto danasnja vozila imaju dosta delova za koje treba vise energije...."
 
Da potvrdimo moju konstataciju navedi mi te "delove",bar pet

 

Ok mozda je skromno ali motora nije pa vrlo dobro znam o cemu pisem.

 

Da ponavljam opet ono sto sam pisao cemu, opet ce da se izokrene neko ko haubu otvara samo da dosipa vodu za brisace ali zato veoma dobro cita sta kako radi na internetu a na forumima redovan i takvi su veoma zanimljivi kad im das da promene nesto na motoru  :lol:  :lol:

 

Uglavnom da se ubedjujem vise ne mogu nego lepo sedite u auto i snimite manju ili istu potrosnju i na taj nacin dokazite a ne da nagadjate jer je ocigledno da za drugo nemate znanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@proko
Svakako nije mi namera da dezavuišem ideju HHO tzv. generatora. Posebno mi nije namera da tebe ili prisutne  forumaše unizim (ako to jesam,oprosti(te))
Ali prosto, jeste mi namera da svoje znanje podelim sa vama  svima i donekle opravdam cilj postojanja foruma uopšte. Zbog čega sam se odlučio da učestvujem u diskusiji? Pa, setio sam se devedesetih godina (malo stariji to pamte) redova na pumpi,šverc benzina i sl. i uz svu tu muku našli su se "pametni" da prodaju tablete koje vodu pretvaraju u gorivo. Isto tako, skoro sam na FB pročitao u vezi uređaja koji se reklamira. isti se konektuje u upaljač u automobilu i na takav način pravi uštedu od 30% goriva uz "tehničku savršenost samog sklopa" veličine punjača za mobilni,STRAŠNO. HHO tzv. generator me na sve ovo podseća.
U vezi interneta,da koristim ga isto kao i  svi ovde  prisutni i ne vidim u tome nešto loše. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, jesmo veoma obrazovani i pametni, al na zalost ne znamo da upotrebimo svoju pamet, vec vise

volimo da izmisljamo hladnu vodu, rupu na saksiji (jer ne gledamo sta svet radi, ne usavrsavamo se, i ne slusamo jos pametnije) ili pravimo perpetum mobile... Kao da smo i srednjem veku... Pa nam se ljudi smeju...

Vreme je novac...Kada bi to vreme koje se ulozi u pravljenje hho generatora ulozili u nesto sto donosi novac verovatno bi vise zaradili nego sto bi ustedeli na potrosnji...cak i da hho radi!

Kako u nasoj zemlji nema prilike da se nesto zaradi - zbog toga imamo i hho... Besposlen pop i jarice krsti...

E da... Zasto se gomilaju postovi? Pa zato sto smo i tvrdoglavi, pa ne prihvatamo da nismo u pravu... Pa cemo dokazivati da je 2+2=5, pa cak i kad sami znamo da to nije tako... Samo da ne popustimo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi ovako nagledao sam se glava i klipova motora i kazem ti ni u snu golf iz prethodnih klipova ne moze imati onakvo stanje.

 

Poredis sijalicu na upaljacu i hho gen. je poredjenje kao turbine i one ventilatore na usisnoj grani motora...

 

Ja samo kazem da to sto trosi gen. mozda moze da se nadoknadi ako bolje sagoreva i opet da ponovim licno gledao kako na istom motoru menjaju elektroniku na bobini zbog koje ima 2-3 varnice i motor ima vise snage iako sve to trosi vise struje-mozda je taj slucaj sa hho mozda i ne.

 

Ali vozio renoe koji su trosili vise iako su manji laksi i stedljiviji motori jedino megan moze da ima tu potrosnju ali on pun sa ljudima tezi kao prazan espace a da me ne demantuje ata sa ekonomicnom voznjom tempomat namestis i ne pipas pedale tako da ljudski faktor nema uticaja...

 

A to da li je samo kod nas i nije tako iz nemacke dosao covek i tamo mu ugradili na audiju isto iz austrije covek tamo ugradio.

 

Na dalje ako bude nesto korisno i vezano pisano za temu ukljucicu se ako ne necu se raspravljati, svako dobro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja imam jos jedno resenje pomocu kojeg se stedi gorivo I bolje vuce!! :) Danas sam promenio ulje I filtere i ima mnogo vise snage... oseti se da bolje vuce i manje trosi - casna rec!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, jesmo veoma obrazovani i pametni, al na zalost ne znamo da upotrebimo svoju pamet, vec vise

volimo da izmisljamo hladnu vodu, rupu na saksiji (jer ne gledamo sta svet radi, ne usavrsavamo se, i ne slusamo jos pametnije) ili pravimo perpetum mobile... Kao da smo i srednjem veku... Pa nam se ljudi smeju...

Vreme je novac...Kada bi to vreme koje se ulozi u pravljenje hho generatora ulozili u nesto sto donosi novac verovatno bi vise zaradili nego sto bi ustedeli na potrosnji...cak i da hho radi!

Kako u nasoj zemlji nema prilike da se nesto zaradi - zbog toga imamo i hho... Besposlen pop i jarice krsti...

E da... Zasto se gomilaju postovi? Pa zato sto smo i tvrdoglavi, pa ne prihvatamo da nismo u pravu... Pa cemo dokazivati da je 2+2=5, pa cak i kad sami znamo da to nije tako... Samo da ne popustimo...

:unworthy:  :thumbsup:  :thumbup:

A opet,kad se nešto ipak dokaže u realnosti....čini mi se da je ista količina skepticizma vladala i kad se pojavio plin,pa eto zaživelo...vreme će pokazati...mislim da ovoj tehnologiji treba DATI ŠANSU da se usavrši,princip je dobar,ne krši elemetarnu fiziku,samo da se USAVRŠI!Pre 100 godina je ljudima bilo neshvatljivo da se može dobiti neslućena energija iz par grama plutonijuma..a eto..dogurasmo daleko od tad!Nauka je ipak "Nezaustavljiva"!POZZ SVIMA... :offtopic:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi motori sa unutrasnjim sagorevanjem su radili upravo na plin, a ne na benzin ili dizem, tako da je to bilo samo povratak ma staro resenje. Ni vodonik ne krsi fiziku, problem je samo u mestu njegovog dobijanja i energiji koja je ulozena u proces njegovog dobijanja.

Eksperimentalni automobili na vodonik vec postoje, I uspesno se voze, ali se vodonik ne dobija u toku voznje, vec se koristi iz boca, koje se pune izvan vozila, a ne energijom dobijenom od istog tog vodonika... u tome je problem, ne u odabiru pogonskog goriva, vec y mestu dobijanja goriva.

Sto se tice druge tvrdnje, da pospesuje sagorevanje... napisao sam vec, ali davo pa cu ponovo - zar mislite da velike kompanije, koje ulazu milione u usavrsavanje svojih motora, sa ciljem da smanje potrosnju, ne bi vec pocele da proizvode serijske automobile u koje bi ugradjivali neki hho, da hho uopste nesto radi. Koliko bi dobili poboljsanja u odnosu na danasnje kompjuterski kontrolisane motore sa ubrizgavanjem? Noviji motori imaju start-stop sisteme, jer su izvukli iz motora sve sto su mogli...

Mogu da shvatim da bi poboljsali sagorevanje na atmosferskim motorima - ladi standard ili jugu ciji motori veoma neefikasno koriste gorivo, ali koji procenat mozete dobiti na vec 2-3 puta efikasnijim motorima... pa ti motori su vec doterani do toliko velike efikasnosti da su samo nijanse jos moguce. Ako bi cak i popustio, pa vam priznao da bi kod lade mogli ostvariti ustedu 10% potrosnje, kod novih motora sigurno ne bi mogli vise od 1-2% (jer relacija nije linearna), a da li se oko toga vredi truditi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispravka vodonik i hho nisu bas isto...

 

Start i stop nema veze sa iskoriscenjem goriva i isto tako ne budi siguran da je gorivo u potpunosti iskorisceno na novijim motorima, i o tome pisao ranije.

 

Kazes da se ne vredi truditi za 2% ustede a pre toga da zamenom filtera imas manju potrosnju, ili stavljas lose filtere sipas lose gorivo ili ih ne menjas redovno to bi trebao da znas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi motori sa unutrasnjim sagorevanjem su radili upravo na plin, a ne na benzin ili dizem, tako da je to bilo samo povratak ma staro resenje. Ni vodonik ne krsi fiziku, problem je samo u mestu njegovog dobijanja i energiji koja je ulozena u proces njegovog dobijanja.

Eksperimentalni automobili na vodonik vec postoje, I uspesno se voze, ali se vodonik ne dobija u toku voznje, vec se koristi iz boca, koje se pune izvan vozila, a ne energijom dobijenom od istog tog vodonika... u tome je problem, ne u odabiru pogonskog goriva, vec y mestu dobijanja goriva.

Sto se tice druge tvrdnje, da pospesuje sagorevanje... napisao sam vec, ali davo pa cu ponovo - zar mislite da velike kompanije, koje ulazu milione u usavrsavanje svojih motora, sa ciljem da smanje potrosnju, ne bi vec pocele da proizvode serijske automobile u koje bi ugradjivali neki hho, da hho uopste nesto radi. Koliko bi dobili poboljsanja u odnosu na danasnje kompjuterski kontrolisane motore sa ubrizgavanjem? Noviji motori imaju start-stop sisteme, jer su izvukli iz motora sve sto su mogli...

Mogu da shvatim da bi poboljsali sagorevanje na atmosferskim motorima - ladi standard ili jugu ciji motori veoma neefikasno koriste gorivo, ali koji procenat mozete dobiti na vec 2-3 puta efikasnijim motorima... pa ti motori su vec doterani do toliko velike efikasnosti da su samo nijanse jos moguce. Ako bi cak i popustio, pa vam priznao da bi kod lade mogli ostvariti ustedu 10% potrosnje, kod novih motora sigurno ne bi mogli vise od 1-2% (jer relacija nije linearna), a da li se oko toga vredi truditi?

Vidi,Ata...ne znam koliko variš teoriju na teoriju,ali na ovu tvrdnju o "velikim kompanijama,koje ulažu milione itd..." ide priča ,koja ima realno velikog osnova u celom svetu,a to je da svetske mega-multinacionalne kompanije,konglomerati i svi svetski kapitalistički nastrojeni proizvodjači nafte i pratećih derivata nikako ne vole niti im ide u prilog razvoj tehnologija koje ih ostavljaju bez profita,svemoćnog novca!Govorim o ljudima kojima nije nimalo stalo ni do razvitka i boljitka čovečanstva ,ni do sačuvanja planete,ljudima koji su žalosno ograničeni u čuvanju nekog načina života po njihovoj ideji i koje potpuno boli k...c za ono što ostavljaju potomcima!Takvi su uglavnom svi ti koji vode celu tu mašineriju koja održava svet u pokretu,na prvom mestu Ameri!Znači,faktor da se namerno,zbog svega toga,ometa i usporava razvoj svih štedljivih i čistih tehnologija,se mora uzeti u obzir,trenutno.Stanje će se sa vremenom ipak promeniti,jer su svetske rezerve nafte pri kraju,ima je još za 40-45 godina najviše!Tad će se valjda i mišljenja promeniti,ali sad je uglavnom tako kako je!

A ipak se slažemo u jednom,hho princip sigurno ima efekta na starijim tipovima motora,što stariji to bolje!Iz razloga što savremeni agregati i JESU dovedeni na stvarno izuzetne vrednosti u iskorišćenosti goriva(ipak,još je to daleko od apsolutne iskorišćenosti,koja u stvari i nije moguća,ali ajde!),sa nizom tehnoloških rešenja,koja nisu prisutna u starijim modelima agregata.A sa obzirom na to da je kod nas gro vozila sa motorima starijim od 10 godina i više,treba podržati razvoj HHO sistema!U stvari ovim hoću da sklonim taj kamen spoticanja izmedju forumaša,a to je da je HHO sistem isplativ i moguć na starijim autima,pogotovo dizelima, a na novim i nema neki efekat!Mislim da će se svi složiti u ovome!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pre 30 godina niko nije vozio na plin svi bezali moze da eksplodira boca moze ovo moze ono a sad 40 posto ljudi voze na plin. e sad raspravljati dal pomaze ili ne to je glupo e sad da kazem sto je jedan pisao koliko trosi generator e ovako ja imam HHO generator vec godinu dana i non stop je ukljucen cim upalim kola pali se on e sa ljudi koji su provalili kako da prave generatore bolje tj da generato proizvodi vise praskavog gasa na manjoj amperazi np. da na 3 ampera proizvodi 2 l praskavog gasa tj plina vodonika i kiseonika u minuti e sad kad bi covek napravio a ja mislim da je to neko smislio i napravio nego ne sme da izbaci(da ga nebi slucajno pojeo mrak) da generator  naprimer na 5 ampera da izbaci 6 litra gasa onda bi kola mogala da idu na plin cisto e sad mozda gresim negde ali to je moje misljenje. vodonik kao vodonik je eksplozivan i to veoma bez mirisa ukusaa ali puca kao lud ima i na mit basters na diskaveriju kad su prikacili bocu punu vodonika i kola rade kao nista i voze znaci moguce je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoje vozila na vodonik, to nije sporno. Sporno je mesto njegovog dobijanja. Ako se dobija van vozila, i trosi iz rezervoara kao sto se trosi plin - nemam nikakvih primedbi... sve to lepo radi. Medjutim, ako neko misli da ce kola ici samo na vodonik koji se proizvodi u vozilu, "Taj zdravo mnogo gresi... ".

 

Ko hoce nek procita prethodnu raspravu, sve je vec receno, ali mislim da je zakljucak koji je Nezaustavljivi napisao u prethodnom postu sasvim ok... iz njega izdvajam samo ono u sta sam siguran - na novijim automobilima nema nekog efekta, za starije ne garantujem, mozda i ima, ali samo ako je rec o poboljsanju sagorevanja primarnog goriva... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da je 1.3 jedan od najstedljivijih koji su do sada napravljeni, jeste da je 1.1 CRDi koji se ugradjuje u KIA modele deklarisan kao manji potrosac, ali ne znam kako bi se ponasao u malo tezim kolima.

 

Odgovor na to pitanje ne znam tacno... ne mogu da nadjem vec dugo vremena - bio bi jako zahvalan kada bi mi neko nasao koef.korisnog dejstva kod danasnjih motora... Znam da je bilo govora o nekih 75%, ali mi to deluje prilicno visoko... licno mislim da je negde oko 50-60%, ali ne stojim iza toga. I danas sam se bacio na google, pretrazujuci ponovo na tu temu, nadajuci se da ce nesto isplivati, ali ipak nista... u tom trazenju naleteo sam na nekolilko interesantnih tekstova... Verovatno ima onih koji i dalje ne znaju da je Fiat bio prvi koji je patentirao CR dizel motore... Nije neka velika nauka, ali ko ne moze da se pohvali poznavanjem istorije dizel motora i zeli da sazna vise moze da procita sledeci link:

http://topspeed.telegraf.rs/aktuelno/5609-razvoj-dizel-motora-od-pumpe-do-lokomotive

 

A i interasantna je teorija o smesi i potrosnji, a tice se Mercedesa:

http://www.mercedesklub.rs/thread-441.html

 

Pa posle citanja ova dva linka bih bas voleo da cujem kako i dalje tvrdite kako cete napraviti ekonomicniji motor u kucnoj radionici od onog koje prave pioniri CR dizel motora ili jedan Mercedes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto vidis ne znas tako nesto a pises svasta...

 

60-65% imaju ali jos napredniji kakvi se koriste na brodovima do 50-52% u autima.

 

Neki dokumenti pa procitaj i ti, kad zavrsis javi da ti dam jos:

 

http://dspace.mit.edu/bitstream/handle/1721.1/27061/56802232.pdf?sequence=1http%3A%2F%2FUNIVERZITET

http://hho4free.com/documents/Hydrogen_reformation_generator.pdf

http://hho4free.com/documents/Effect-of-hydroxy-HHO-gas-addition-on-per.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova tema se i dalje vrti? Sve čekam da ćemo da završimo osnovnu školu.

Proko, a da ja tebe pitam, kako ti povećavaš tu iskorišćenost  motora, kada od tih 60-65%, odnosno 50-52% otkineš još par procenata na taj suludi generator plus još par procenata na gubitke? Sve bih ja vas vratio u 5 osnovne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkinem jos par procenata to sto opteretim alternator?  :clap:  :laughing:

 

Koliko li onda "otkine" drugi potrosaci kao svetla i slicno  :laughing:  :laughing:  :laughing:

 

Mogu da se vratim i u prvi osnovne ali u koji se vi vracate kad ne znate koliko ima iskoriscenja motor i da se to iskoriscenje smanjuje sa opterecenjem  :baby:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da klasicna svetla trose 3-5% goriva, pa su izmedju ostalog i zbog toga uvedena LED dnevna svetla.

 

A po cemu si dosao do zakljucka da ne znam koje je iskoriscenje? Napisao sam da je izmedju 50-60%, u sta upada i tvoja tvdnja od 50-52%... po meni je to zadovoljavajuce tacan odgovor, jer nisam smeo da tvrdim koliko je za tacno 1.3 Multijet, jer ne znam, i ne mogu da tvrdim...

 

Usput, a odakle ti znas da je 50-52% tacno za 1.3 MJTD? Iz kojih izvora si dosao do tog odgovora? Isto tako sam i ja bez citiranja izvora mogao da napisem da je 90% (sto je naravno netacno), i da kazem da ostali nemaju pojma... Bez citiranja izvora se ovakve stvari ne priznaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kakve veze ima veca potrosnja goriva zato sto rade svetla sa iskoriscenjem samog motora?

Snaga da ali iskoriscenje  :crazy:

 

Nisam dosao do nikakvog zakljucka sam si rekao evo:

 

Odgovor na to pitanje ne znam tacno... ne mogu da nadjem vec dugo vremena  

 

I rekao si oko 50-60% a toliko imaju najbolje iskorisceni dizeli koji se ne upotrebljavaju u autu nego do 50tak % su u najboljem slucaju, razlika nije mala i nikako nebitna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prosloj stranici pitao si

 

"Ata da li znas koliko je iskoriscenje goriva na tvom mjt motoru?"

 

Ja sam odgovorio da ne znam na mom motoru, ali da pretpostavljam da je oko 50-60%... A da li ti znas? Jer ako ni ti ne znas ne shvatam onda tvoje pitanje koje je pocelo ovu raspravu pre par postova?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...