Jump to content
FAS Goran
nikola_dzoni

Osvežavanje motora?

Recommended Posts

Kupio sam Fiat Marengo 1.9 TD 100 prosle godine, i od kako sam promenio ulje poceo je vise da dimi i da vise trosi ulje... Najverovatnije je lik sipao aditiv pre nego sto sam ga kupio.. Sta da radim, jel da probam sa nekim aditivom, ili da radim motor...?

Hvala unapred....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo ti nama reci koje ulje si sipao,pa onfa kako dimi,a posle toga mozes po simptomima koje nam kazes da ima,da dobijes odgovor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipao sam Seleniu Turbo dizel, znaci njegovo ulje... Kad ga upalim izbaci oblak crnog dima, a onda pocne po malo plavi dim.. A zatim kad dam gas i pustim izbaci veliku kolicinu plavog dima... Menjao sam sve dizne, i kad podignem merac za ulje dok radi vidi se da duva motor, a kad sam ga uzeo vrlo malo je duvao, a sad dosta.. Pomagajte, sta moze da bude..? :crybaby:

A da, ustanovio sam da turbina trosi ulje, ali jedan majstor je gledao motor i rekao je da duva, i da on trosi dosta, i spomenuo je neki aktuator na bosh pumpi, kad ga otkaci motor promeni rad, i kad ga turira manje izbacuje plavi dim nego kad je prikljucen taj deo...

Edited by nikola_dzoni

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIsam merio kompresiju, a ono crevo koje ide od turbine do usisa je dosta nauljeno, pa pretpostavljam da turbina trosi, a i vidi se po dimu koji izbacuje... Jel moze kod Fiata da se radi osvezavanje motora, ili mora cela generalana...?

:unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene je crevo masnjikavo i u posudi gde je filter gde se talozi krupna prljavstina bude ulja. Na zamenama (10000km) nema izmerljive potrosnje ulja i nista ne dimi. Zapravo su te uljne pare od iberlaufa korisne za turbinu i usis. To o cemu pricas lici na sasvim otisle karike (ili cilindre).

A mozda nije nista strasno, moze auto puno da dimi i ako su ventili otisli u 3 lepe. To mora majstor da pogleda, preko foruma problem resiti neces.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bre... Nista onda, morace kod majstora na proveru cim dodjem do para...

A jel moze ono osvezavanje motora ili mora generalna...?

Hvala u svakom slucaju... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može lako da se desi da ti se više isplati da ubaciš drugi polovan motor, ali obavezno prvo kod majstora. Ne mora obavezno da se dira blok, možda samo karike mogu da reše stvar, a možda je nešto sasvim treće. Mora to neko da vidi.

Što ti lepo ne izmeriš koliko ti ulja troši, nema veze što dimi. Još uvek nije zabranjeno, prema tome ćuti i vozi (i smrdi onima iza sebe dok je još dozvoljeno).

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bre... Nista onda, morace kod majstora na proveru cim dodjem do para...

Ne treba ti puno para za to, može i džabe ako si dobar sa majstorom. Nek ti izmeri kompresiju i ako je okej onda su 99% ventili kao što reče nidza (tačnije gumice na ventilima).

Za crevo turba se takođe slažem da može biti masan.

A ono za aktuator ne znam šta da ti kažem... Moraćeš prvo da raskrstiš sa motorom da li je sve u redu. Aktuator služi da reguliše ''paljenje''. Plavi dim ne bi trebao da ima veze sa lošim ''paljenjem'', ali crni da. Onaj crni dim što ti izbaci po startovanju motora je verovatno zbog toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa trosi malo vise od litra na 1000 kilometra... Pa tako cu da uradim najverovatnije, planiram na jesen da mu radim veliki servis, i usput cu da proverim sve sto mogu, i onda cu znati sta mi je ciniti...

Hvala vam puno na savetu... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se rešiš da otvaraš motor, to bi bilo pametno uraditi pre velikog servisa, zbog seta zupčastog kaiša jer nije pametno vraćati već jednom stavljen kaiš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ono crevo koje ide od turbine do usisa je dosta nauljeno, pa pretpostavljam da turbina trosi, a i vidi se po dimu koji izbacuje...

sad se nešto razmišljam...

ako je dosta nauljeno kao što kažeš, ne bi bilo loše prvo proveriti turbinu da ne otvaraš za džabe motor. Loša turbina hoće da baca beli dim, mada ni plavi nije isključen. Ako je do turbine može ti se desiti da napravi tzv. iberturažu. Nadam se da znaš šta je to i kako se postupa u tim situacijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne izbacuje beli dim... Kako se proverava da li je turbina dobra? Mislim da znam sta je to, ali nisam siguran, jel mozes da mi pojasnis malo...? izvini sto te mucim, ali svaki savet je dobrodosao...

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ulje u vecim kolicinama pocne da ulazi u cilindre, kompresija u cilindru ga pali, tako da ugasen auto bez kontakta krene da sam da dodaje gas. Kako bi izbegao da ti motor izleti kroz haubu drzi kocnicu iz sve snage, ubaci u sto visi stepen prenosa i pusti kvacilo da se motor zaustavi.

Najvaznije je da ne panicis, nego da motor sto pre zaustavis, jer mu posle nece biti pomoci.

Takodje ne ostavljaj motor da radi dok nisi u autu dok ne sredis motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti je sirok pojam, od promene samo karika i letecih lezajeva do puno ozbiljnijih poduhvata.. Po meni u osvezavanje kvalitetno spada: Obrada glave, komplet dihtunga, karike (klipovi po potrebi), hilznovanje bloka, obrada radilice, garnitura lezajeva, pumpa za ulje, set zupcastog i pk kaiseva sa pumpom za vodu, ulje i filteri i set kvacila.. Moze da kosta i 500, i 700, i 300 eura, dve zavisi sta radis i koji problem u stvari imas. Npr., ako ti lupa u radilici, ne moras da radis ceo motor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto si ti nabrojao pre ce se svrstati u generalnu,osvezavanje motora ti je glava,karike,leteci lezajevi naravno motor se predihtuje,moze da pomogne dosta,sve zavisi u kakvom je stanju taj motor! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam problem sa potrosnjom ulja,oko litar na 1000km,a ne dimi,ne pusta nigde,ide normalno,a trebalo bi uskoro da resavam to,pa me zanima koliko bi me kostalo to resavanje,tj.od koliko do koliko,od najlakseg do najtezeg moguceg scenarija

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bane, ja i rekoh da je sirok pojam i u 99%slucajeva se radi kako si ti nabrojao.

@Filip, moras da utvrdis gde u cemu je tvoj problem, da li su karike lose ili je samo do gumica ventila. Ako je do gumica, proci ces samo sa obradom glave, novim dihtungom i naravno ruke majstora. To nije skupo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...