Jump to content
FAS Goran

nikola_dzoni

Members
  • Content Count

    44
  • Joined

  • Last visited

About nikola_dzoni

  • Rank
    Il Nuovo
  • Birthday 06/27/1991

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Prokuplje

Previous Fields

  • Garage
    Prokuplje

Recent Profile Visitors

1945 profile views
  1. Imao sam i ja jedno vreme HGT... Desilo mi se da mi je pukao kanalni kais, i uspeo nekako da se podvuce ispod zupcastog, s tim sto je auto nastavio da radi. Medjutim kad sam ga ugasio, nakog toga vise nije hteo da pali.. Oterao sam majstora da promeni kais, i da ga uzubi alatima. I nije hteo da pali, menjao je sve moguce senzore, cak i kompjuter, i na kraju posle mesec dana sam ga odslepao kod drugog majstora koji ga je sutradan upalio, i rekao je da je auto pogresno uzupcen. Kod njih postoje alati kojima se zupci auto. Tako da bez njih ne bih preporucivao da se cacka oko auta. Isto je prijavljivao senzor bregaste osovine.
  2. Fiat Marea 1.9td 100, od Prokuplja do izlaza iz Makedonije trosila u proseku 6.5 litra, tu sam ponovo napunio rezeorvar. Mereno od cepa do cepa. Vozeno ili 90 ili 130. S' tim sto sam nekih 60-70% puta drzao brzinu na 130, a gde nije moglo na 90 kmh. Posto izmedju te dve brzine mnogo tresu zadnje gume.(iskrivio ih dan pre polaska) A u povratku uglavnom vozio sporije i oko 6 litra. Dok u gradu trosi oko 8-9. Jedina mana kod auta je sto trazi vece obrtaje za voznju, cim padne ispod 2000 obrtaja osetno ide slabije i dosta je bucniji. Npr, na 80 je u cetvrtoj oko 2400 obrtaja koliko se secam, i tad prede. A iz nekog razlog do 140 ubrzava kao blesav bez trunke dima, i na 140 kao na dugme da si ga zaustavio, i tad bas mnogo dimi. Iskreno mislio sam da je to velika potrosnja za dizela, ali kad pogledam ostale, zadovoljan sam. Dok mi je Stilo 1.6 na plin od Beograda do Nisa sa prosecnom brzinom od 135 trosio 8.5 litra plina na 100km, sipano na Eko pumpi u Beogradu , i ponovo napunjen na Eko pumpi u Nisu. Na bordu je pokazao 6.5 potrosnju, dok je stvarna bila 8.5. A u gradu, po NIsu od 11 do 14 litra plina.
  3. Kod mene se ispostavilo da je bio lose uzupcen.. Menjao sam i svecice, i cistio klapnu vise puta, proveravao sve redom. I na kraju lose uzupcen, iako je palio na dodir kljuca i isao extra. Tako da probaj ti ponovo da ga ovi uzupce ponovo. Ako ne znaju, poslacu ti link za video kako se zupci Fiatov 1.6 motor.
  4. Odradi reset konfiguracije, a zatim Phonic wheel reset. Koliki je podpritisak u usisnoj grani? Kako se auto ponasa u toku voznje? Je l' imas osecaj da mu nedostaje snage, je l' trza na vecim obrtajima.?
  5. Ne mora da znaci da sjeban cilindar. Drug je imao muku sa AUDI A2, stalno je prijavljivao misfire na 2 cilindru, menjao bobine, EGR (ne znam ko mu preporucio), svecice, kablove, pa je zamalo zameniio i ECU, i na kraju kad je prodao auto. Rekao mu lik da je bio pogresno uzupcen. Ali je ipak uvek bilo varnice na tom cilindru. Imas onaj program E-learn za Stilo, u njemu imas semu instalacija. A ove novije bobine bi trebalo da imaju stalan plus koji dolazi preko osiguraca i releja i stalan minus, a da je signal iz ECU okida. Jedino nisam siguran da li iz ECU-a dolazi minus ili plus. Mada mislim da bi trebalo da je plus. Po semi koliko sam video, od svake bobine se po jedan vod spaja sa ostalim bobinama i ide na minus, drugi se spajaa sa ostalima i ide na plus. A za onaj treci od svake bobine svaka zice ide posebno na ECU. Tako da proveri da li na svakoj bobini dolaze naponi, pa ako uspes nekako da se dokopas VAG COm-a ili ELM-a, pokusaj sa njihovim aktiviranjem preko dijagnostike, i probaj da povezes neku diodu sa otpornikom da vidis da li ce da treperi. Mozda je tokom skidanja nakidan neki provodnik.
  6. Cekaj, a je l si probao preko dijagnostike testiranje bobina.? Ima opcija u aktuatorima, da se testiraju bobine, svaka posebno. Izvini, jos juce sam procitao prethodne postove pa ne mogu da se setim da li si napisao...
  7. Pa ne mora da znaci da je uvek do toga. Uglavnom promase radilicu u odnosu na bregaste. A posto vecina ima blokirace za bregaste, one su sinhronizovane a radilica pobegne. Kod mene je bilo vise simptoma koji su ukazivali na lose zupcenje. Automaticar sam tako da su mi mehanika i elektrika prilicno poznati. A za automobile je malo reci da ih obozavam i da su mi hobi. Pa vecinu kvarova kod sebe sam resavam. Nisam iskusan oko automobila kao ljudi koji se bave time svaki dan. ALi sam do sada uglavnom uvek resio problem. Osim kad je iziskivalo alate koje nemam. Los podpritisak u grani je jedan od pokazatelja da je motor mozda losije uzupcen, ili da nesto sa glavom nije u redu. Prvo proveris usisnu granu da nema pukotina i curenja. Ako je to u redu, onda ostaju ventili. Sad moze da bude da bregaste nisu sinhronizovane, da neki od ventila nije dobar, mada bi auto onda dimio. Normalan podpritisak za 1.6 motor je oko 250-270, ali moze da ide i do malo preko 300, vec preko toga ne bi trebalo. To je ono sto sam na vise automobila imao prilike da vidim. Planiram uskoro da kupim onaj master set alata za zupcenje za Fiata, posto sam imao do sada 3 losa iskustva sa 3 majstora sto se tice zupcenja automobila. Nego se jos uvek razmisljam posto je oko 200 evra set. Kod tebe prvo resi da imas struju do bobine. Sto ti je rekao "Vave" proveri upravljacke elemente koji okidaju bobine da li su OK. Ali pre svega proveri kabal od bobine do kompa, pa onda dalje. Negde su napomenuli da kolega sa foruma Crni Sale popravlja ECU za Stilo 1.6. Posavetuj se sa njim, pa ako treba i posalji mu ECU. Pa kad dobijes struju onda da gledamo dalje.
  8. Druze, ja sam nedavno kupio Stilo 1.6, koji je izuzetno lose radio na leru. Bukvalno nisam mogao da izadjem iz dvorista koliko se gasio, i koliko su varirali obrtaji. Probao sam sa ciscenjem klapne, ali nije dalo rezultata. Cak sam i cistio kolektor na motoru klapne, i onu traku sa kliznim potenciometrom, pa sam uspeo da nakidam jedan od vodova na njoj. Srecom imao sam kod kolege tecno srebro koje se koristi za popravku flet kablova, pa sam njime popravio traku. Na dijagnostici mi je podpritisak u usisnoj grani bio oko 500mb, pa sam sumnjao na lose zupcenje, jer sam proveravao usisnu granu i nije imala nigde ostecenja ili pukotine. Otisao sam kod majstora i odradili veliki servis i ponovo uzupcili auto alatom, medjutim on nije imao komparater pa je gledao polozaj radilice na zvonu menjaca, posto se malo spetljao dok je navlacio kais, natezao, okretao levo-desno, nekako je navuko i nakon toga smo probali auto. DA NE POVERUJES koja razlika u radu motora, bukvalno ne znas da li motor radi ili ne kad sedis u njemu. Medjutim bio mi je nekako lenj na dodavanje gasa, pa je on probao napamet da pomeri radilicu u odnosu na bregaste i nisam zadovoljan kako auto ide. Posto odavno nisam vozio 1.6 fiatov motor uglavnom sam vozio dizele. Imam osecaj da mi je ubrzanje dosta slabo. Znam da dizeli imaju mnogo veci obrtni moment, ali ipak imam osecaj da auto slabije ide nego sto bi trebalo. Nekad sam vozio Bravu 1.6 koja je bila pracka u odnosu na Stilo. Ali sa druge strane na leru radi odlicno. Medjutim sinoc sam ga nakacio na dijagnostiku, sad mi je podpritisak u usisnoj grani na 360 mb, dok bi trebao da bude jos nizi. Negde izmedju 250-300. Tako da je ostao dogovor da nabavi komparater pa da probamo ponovo da ga uzubimo. Pa da vidimo sta dalje. E sad ne znam kakva su pravila foruma, ovaj majstor ima motor za stilo 1.6 na prodaju. Skinut od auta iz svajcarske koji ima 140000 predjenih. Video sam kakav je auto koji je rasturio i kako je radio, kao iz fabrike da je izasao. Mislim da je cena negde oko 150 evra, pa ako nekog zanima neka mi posalje poruku na PM...
  9. Pozdrav drugari.... Ovako, neko moje iskustvo sto se tice TD100 motora sa Lukasovom pumpom. NAJBITNIJE je da dovod goriva bude nesmetan. Znaci creva, filteri, rucna pumpa goriva moraju da budu savrseno cisti i bez ikakvih curenja ili zacepljenja da smanju protok. Imao sam problem da nakon generalne motora i zamene bosch pumpe auto upali, radi 15-ak sekundi i ugasi se, nadrukam naftu, upali, radi 15-ak sekundi i opet se ugasi. Na kraju kad uspem da ga upalim i da ostane da radi, NABIJA obrtaje do 2-3000 cima u voznji. Na kraju sam otvorio rezervar izduvao dovodno i odvodno crevo, otvorio rucnu gumenu pumpu goriva koja je u sebi imala nesto poput zvake i sto je otezalo protok goriva, zatim nepovratni ventil koji sam ranije stavio zato sto mi se vracala nafta koji je takodje imao tu smesu u sebi. Stavio sam providna creva do pumpe i oko filtera goriva, i startovao auto. Auto je nakon toga radio kao SAT. Odlicno pali, odlicno ide, ne trza ne nabija gas, ne vraca naftu. Kad sam to resio, onda sam stavio nova original creva za naftu. I evo vec mesec dana vozim auto bez problema. Kad pritisnete gumenu pumpu za drukanje goriva, mora momentalno da povuce naftu iz rezeorvara, a ne kao kod mene da se jedva napuni. Aktuator paljenja: Kad je raskacen ili neispravan aktuator auto mnogo dimi i nema onog zujanja tog ventila. Posto je on solenoid, i radi kao masinica za tetoviranje Sa dijagnostikom mozete da izvrsite proveru tog aktuatora. Auto promeni zvuk i pocne da radi kao traktor kad se aktivira taj aktuator. Dijagnostika ga nekih 10-ak puta aktivira i iskljuci. Mnogo je bitno kod njih da autu ugao paljenja bude tacan. Nakon sklapanja motora, nisam mogao da predjem 110-120 kmh. A od 80 pa na gore je toliko brujao auto da nisam mogao da cujem onog pored mene sta prica. Auto je bio u predpaljenje. Kad sam ga vratio u malo kasnije paljenje auto se preporodio. To je bilo otprilke negde na sredini remenice gde su se nalazili oni srafovi za fino podesavanje ugla paljenja. Ali za nijasnu mi slabije pali auto. Zavergla mozda 2-3 puta duze. Nego iskreno mrzelo me je da ponovo trazim odgovarajuci ugao paljenja. To cu verovatno ovih dana. Protokomer vazduha. Vise puta sam probao sa otkacinjanjem protokomera i njegovim vracanjem, auto nije menjao rad, niti sam uspeo da primetim neku razliku u voznju ili potrosnji. Sto se tice TD100 motora, mogu prilicno da pomognem. Pogotovo oko elektronike. Posto ga imam nekih 6-7 godina, i imao sam sve moguce probleme sa njim. Tako da sam od muke naucio da radim oko tog motora, i znam ga u prste. Bio sam kod svih mogucih majstora, i niko blage veze nije imao, tako da su svi nagadjali. Ako se desi da ne odgovorim na post pustite mi poruku, veca je sansa da cu da je vdiim. Pozdrav
  10. Druze moze mali savet... Izmedju akumulatora i prednjeg fara imas kutiju sa osiguracima i relejima. Unutra imas relej koji napaja imobilajzer i sistem zastita. Barem se kod mene na Fiat Marei 1.9 TD nalazi tu. Probaj da nadjes koji je, ili ako treba menjaj ih jedan po jedan. Moguce je da nekad skoci i prenese, a nekad ne. Ja sam imao slican problem. Posto se nalazi u vlaznom delu, desava se povremeno da stradaju. I ako resis problem, obavezno nam napisi sta je bio tacno kvar. Kako bi znali za ubuduce gde da trazimo moguce kvarove. Pozdrav
  11. Znam da ce vecina da me "prokune" zbog ovoga. Ali da vam kazem da sam od pre par meseci poceo redovno da sipam zejtin u auto., I to u odnosu 50-50 sa evrodizelom. A ponekad i cist zejtin. Ali onda malo teze pali kad je bas hladno. Posto je cena zejtina 100 dinara na akciji, stvarno mi je velika usteda. Motor mi je odavno pred crkavanjem, i trosi ulje kao nezdrav, i resio sam makar da mu dusu izvadim do kraja, ali se ne da vec nekoliko godina. Auto mi identicno radi, cak mi znatno manje trosi u odnosu na cist evrodizel, samo sto preterano smrdi sagoreni zejtin. Pa eto cisto da podelim sa vama Pozdrav
  12. Taj motor ima na bosh pumpi onaj aktuator paljenja, sto kao pomera paljenje na pumpi napred-nazad. Imam isti takav motor i kod mene sa vremena na vreme menja zvuk. Ali cim ti auto radi normalno, ne potrebe da se brines. Mada nije na odmet da odes da ti neki malo bolji majstor poslusa motor.
  13. Pozdrav svima. Drug ima Fiat Coupe 2.0 16v Turbo, auto trosi preko 20 litra, i obrtaji su mu na leru oko 1500, nikako ne padaju ispod toga. Sta moze tacno da bude. Sumnjam na senzor temperature motora, ali ne mogu nigde da nadjem kolika treba da mu budu standardna ocitavanja? Svaka ideja je dobrodosla... pozzz
  14. To sto treperi lampica za grejace, znaci da ti je stradao neki grejac... Zato imas mozda osecaj da malcice teze pali.. Ipak ti bolje proveri to, ako ne sam, onda kod nekog majstora, mada nije nista komplikovano da se zameni, samo je malo nepristupacno...
  15. Proveri filter goriva, ili da ti neko crevo ne vuce vazduh... Meni se to desilo, ali kod motora TD 100... Zakasao sam dobrih mesec dana, dok nisam video da je crevo naprslo i vuklo vazduh, red radi normalno, red ne... proveri pa javi sta je bilo

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...