Jump to content
FAS Euroauto Goran
genca

Fiat Stilo - otkazala kazaljka za temp. motora / luduje kazaljka

Recommended Posts

Sta niko ziv nije ovo jos radio :question:

pozdrav ja imao problem palio engin fault elektricar premestio komp na kuciste akomulatora i bogu hvala sad normalno

**************************************

chaolin da te pitam jel ti i dalje radi masina sto ECU-a tice OK?

Možeš li da probaš malko veće slike da postavis??

pozzzz.............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Malo iskustvo sa instrument tablom. Stilo SW 1.9jtd, 10/2003.

Prilikom voznje primetio sam da je kazaljka temperature na 3/4 opsega. Uplasim se da je otkazalo hladjenje. Stanem, ugasim motor, sacekam 5 min upalim, a kazaljka na 1/4. Vidim da nije nesto kako treba. Polako se vratim do kuce. Sutra upalim, kazaljka se ne pomera. Odem do majstora, uradimo dijagnostiku, davac temperature lepo meri, ventilator se pali i sve ok. Znaci nije termostat niti davac (merac) temperature. Problem je u instrument tabli, odnosno u motoru kazaljke.

Probao sam da rastavim motoric, sto je dosta jednostavno, medjutim ne mogu da mu nadjem mehanicki kvar. Namotaji su ok, otpor od 290 oma, a 3 plasticna zupcanika izgledaju ok. Prije ovoga, kazaljka je jos ponekad i radila, ali se zaglavljivala ili se nije vracala u pocetni polozaj (zbog cega je i izgledalo da se auto pregrijao, jer nije krenula od nule vec od 1/4, pa normalno zavrsila na temperaturi od 3/4), dok je nakon mog majstorisanja, potpuno zaglavljena.

Odem do elektricara u Novom Sadu, i naravno datog dela nema ni za lek.

U pitanju je step motor, mislim da je univerzalni, posto je isti za sve 4 kazaljke. Proizvodac SWITEC, model X15.589 (stariji model), ili XC5.589 (u mom slucaju) ili X25.589 (najnovija varijanta). Bilo koji od ovih bi odgovarao.

Moze li ko da pomogne, ima li viska instrument tablu, neispravnu (posto na njoj moze dosta toga da ode), treba mi jedan od motora. Ili telefon dobrog elektricara koji to moze sigurno da sredi, Novi Sad (Bugarski i Nenad ne mogu) ili najdalje do Beograda.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sumnjam. Svi ostali instrumenti su ok. Pored toga, kad sam rastavio tablu, primetio sam da kazaljka prilikom okretanja se drukcije ponasa u odnosu na druge. Zapinje, drukciji zvuk, kao opterecena. Ostale samo klize.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon ceo dan majstorisanja, koje se svodilo na rastavljanje i sastavljanje motorica uspeo sam da osposobim motoric i kazaljka je proradila. Problem je bio u malom rotoru unutar motorica. Na njega sam odmah i posumnjao, ali previse je mali da ga se lako popravi. I ova popravka je nepouzdana jer sam sve izlepio super lepkom i pitanje koliko ce da traje. Posto mi je majstor obecao da ce nabaviti novi motoric za deset dana, ovu svoju majstoriju cu da zamenim sa ispravnim delom sto pre.

Unutar motora ima mali rotor koji preko dva zupcanika pokrece kazaljku. Odnos redukcije je 180 okretaja rotora naprema 1 okretaj kazaljke. Rotor ima stalni magnet velicine fi 2 mm a debljine 1 mm. On se nalazi u malom plasticnom nosacu, osovini. Kad sam rastavio motoric, primetio sam da je plastika malo napukla oko magneta, sto je verovatno izazvalo krivljenje osovine i ne ostvarivanje kontakta sa zupcanicima. Nakon puno muke uspeo sam sve da zalepim sa super lepkom. Ostaje pitanje koliko ce da traje.

Inace, motor se moze kupiti na e-bayu u Americi za 6.5 dolara, a koristi se i kod ford mustanga. Mene ce zamena da kosta oko 40 eura.

Posto sam ovo sredio i dogovorio se sa majstorom nema potrebe za daljom pomoci.

Sa ovim zavrsavam jedno malo iskustvo sta moze da se pokvari i da iznervira coveka.

Pozdrav svima

Proizvodjac

My link

Tehnicki detalji

My link

My link

Share this post


Link to post
Share on other sites

chaolin,sto kaze kolega abarthvs,da li imas mozda vece slike?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se jos neko upustio u ovaj poduhvat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zulu,ti si premestio ECU?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sto ne premestanje ECU za svaki slucaj? Bolje spreciti nego leciti!Drugaru danas izgleda crko.Gasi mu se u voznji,asr loose conection,low secyrity,pali mu katancic,skazaljka za temp.skroz na nuli a pali crvenu lampicu kao da se pregrejao). Pogledaj kod ovog tipa:

http://www.youtube.com/watch?v=XGNtmPfCSUQ&feature=player_detailpage

Na 1:55min :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se u principu ne svidja ova varijanta zbog zatvaranja prostora iznad usisne cevi za vazduh.Kabovi presecaju pravac cevi a posto dolaze sa motora i vezuju se na fiksni deo kod aku-a to bi stvaralo probleme cini mi se ! Pre bih odradio neki vertikalni nosac na motoru jer je slican efekat. Mislim da se sustinski ne razlikuju temperature na ta dva mesta. Poenta je odvojiti ECU od tela motora dovoljno "cm" da bi strujanje vazduha bilo lakse i efikasnije. Za sad nisam ozbiljno razmisljao o ovoj gimnastici ali sto da ne i preventivno. Posto stizu hladniji dani ostavljam to za prolece ako se stvari ne promenu na ... :whistle:

Edited by zulurbr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hladniji dani=kondenzacija.Zar ne?

ne znam,nesto me stegla fobija od tog ECU :wallbash::realmad:

Za sad radi odlcno,ali sto kazem zbog prevencije :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako imas nekog iskustva sa elektrikom/elektronikom raskaci konektore pa ih naprskaj nekim dobrim elektro sprejom. Neka se osuse pa ih vrati. Moze to da uradi i neki majstor bez nadoknade. Treba voditi racuna o naleganju samih konektora ali nije to nista specijalno. Naravno , slicne probleme uzrokuju konektori ispod aku-a pa nije zgoreg i njih precistiti i naprskati pa ih izolovati. Ja sam po kupovini rasturao celu tablu sa osiguracima iz motornog prostora , ocistio i naprskao ovim pa silikonskim sprejem. Mislim da ima malo konektora koje nisam osvezio a skoro sam i pojacao i masu sa aku-a na motor i menjac. Treba gledati i tecnost u akumulatoru , itd. Odoh ja na siroko ... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma mene moj Stildža slusa perfektno,nego slusam price sa svih strana...Pu,pu,pu da ga ne ureknem :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je ECU u problemu,to odvajanje ga nece spasiti.To mozda ima smisla kod novog ECU.Nemojte da se zanosite sa tim da ce vam to resiti problem.Kod mene se to desavalo kada se zagreje motor,a posle i kada je hladan.Resio sam do sada par komada i rade bez greske u istim uslovima.Moj evo dve godine fercera bez greske ziv pecen ne dopecen. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hladan pali stalno-vruć ponekada nece!

Evo i mene sa problemom.Ja ko da sam izbaksuzirao :unsure: , nedavno pitao kako gde i zasto... jel da preventivno dok lepo radi premestim ECU. Ali niko da nesto napise kako i zbog cega tako i da je to provereno.

Sta mi se desilo!

Pre 10 dana krecem ja za Grčku (auto spreman ,nedelja 18h proveravam neke sitnice itd..i da ga premestim u lad ,da kasnije popakujem stvari i krenem ) A on ni da bekne to jest kao prazan akumulator i nece, ali pre toga dobro zagrejan je bio. Drugar ima prod auto delova uzmem VAAAARTU 60amh-540. Stavim i kresne. krenem vozim vozim sve do Grcke kad mi je carinik makedonski rekao teraj ,a gledam Grcku granicu a on isto tako , kao da ima razvodnik i neko pomera i koči motor ,srecom tamo prema grckoj nizbrdo i ja u 2 brz i kresne oma i nisam ga gasio do Pralie.

Išao je normalno nije se gasio u vožnji itd. tamo je odstojao 1 h da ga preteram on normalno upali. Imao sam i dva puta problem kada sam se vracao ali to kada sam stao 2 puta na pumpi. Dakle vruc nece a hladan pali. Ali i to kada je bio vruc kada nije hteo iz treceg pokusaja je upalio!!

Danas drugar skine anlaser i kaze sve OK čak mi je ubacio od 1.8 sa 4 cetkice verggla kao lud i to sa mojim da kažem starim akumulatorm, onaj novi sam vratio jer je moj dobar. Ceo dan je palio, evo sada se supruga vratila iz grada i opet dobro zagrajan jednom se satro vruc dok je palio?

Da probam da premestim ECU? Ništa ne ispisuje greske počinjiem polako da ludim :realmad:

Senzor radilice eliminišite ispitan, čak i zamenjen (magneti mareli). :unsure:

Ne radi youtube link?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ABARTHVS

ECU nema veze sa verglanjem.ECU mozes i skinuti,a motor moze da "vergla".

Ti imas neki opasan problem sa strujom! :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad je ECU ispisuje greske ASR failure , loose connection...

Vergla ,ali nece da upali.Evo i sada kada se setim prodju me zmarci. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...