Jump to content
FAS Goran

rayn_q

Members
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

About rayn_q

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Location
    Novi Sad
  1. Da sumiramo. Treće stop svetlo na karavanu se ne može rastaviti bez oštečivanja, i potom lepljenja kao što je opisao ForrestGump. Inače, kod mene je bio problem u automatu (prekidaču) nožne kočnice, kao što je Ivan i pretpostavio. Stvarno zbunjuje, da 3 stop svetlo prekida a druga dva rade, pa je teško pretpostaviti da nije kvar u svetlu već u prekidaću koji daje nepouzdan signal. Novi prekidač kupljen za 1000 din i zamenjen za 5 min. Bezpotrebno sam rastavljao gepek. Puno pozdrava
  2. I ja se pridružujem ponovo pitanju. Radi se o svetlu na stilo karavanu. Kad se dođe do trećeg svetla, kako njega rastaviti. Čvrsto je spojeno, imam osečaj da je plastika (providna i crna) međusobno zalepljena. Inače, svetlo i dalje štuca. Kako da proverim da je problem u njemu, a ne u signalu od kočnice? Pozdrav
  3. Sve opruge su krte. To je čelik sa silicijumom, termički obrađen, na najveću elastičnost, ne plastičnost. Opruga ne sme trajno da se deformiše, već se elastično sabija i rasteže. Pucaju zbog zamora, usled neke greške u materijalu, nečistoće, uključaka, loše termičke ili spoljne greške tipa zareza. Inače i meni je pukla prednja opruga, stilo jtd karavan. Zimsko vreme, materijal je krtiji. Takođe 3/4 spirale otpalo. Ostalo je parće u ležištu i lupkalo po neravninama. Kad smo pogledali šta lupka, ono komad opruge. To znači da sam vozio bar mesec dana tako, a i kad smo videli šta je, baš tada nije bilo opruga za kupovinu, pa sam vozio još mesec dana. Pored svega toga, i meni se događalo da nešto pukne, nazad kod točka. Sličnoi jako, kao pucanj metala. Prvi put gledali, ništa. Drugi put još nisam bio na proveri. Auto je ravan, lepo vozi, ništa se ne primeti. Gledao ja onako ispod točka i desna strana izgleda ok, leva se ne vidi od auspuha. Vidio sam kad je čoveku pukla prednja na c3. Zvuk je bio potmuo, a auto je odmah lega napred za 10 cm. Eto, toliko o lupkanju.
  4. Možeš li malo više opisati kako si otvorio samo treće svetlo. Kde se drži providna plastika, gde zabiti šrafciger da se rastavi, koliko pritisnuti, itd. Meni treće svetlo škilji, radi sa pola jačine, nekad i ne radi, a nekad radi punom snagom ali vrlo retko. Poskidao sam plastiku sa vrata, polomio par žabica, došao do svetla, čistio kontakte, ali i dalje radi u pola snage i treperi. Kako da ga rastavim?
  5. Kakva su vam iskustva sa NIS Ultra Diselom? Meni je potrošnja opala za nekih 10%. Prije sam u gradu sa prosečnom brzinom 20km/h trošio 9 l, a sad 8 l. Izvan grada je na jednoj relaciji bilo 5.3, sad 4.7 l. Da li je to do goriva, ili mi se motor preporodio. Nasuo sam pun rezervoar, i do sada potrošio oko 10 l. Ne verujem da tako brzo može da se pokažu pozitivni efekti.
  6. Ja sam imao sam ima sličan problem sa kazaljkom goriva a i sa kazaljkom temperature. Problem je u kazaljkama, odnosno zupčaniku kazaljke koji je puknuo i sada kazaljka ide samo prema napred a ne vraća se. Problem se rešava otvaranjem instrument table, rastavljanjem motorčića kazaljke, lepljenjem osovinice za magnet, nije komplikovano ali je pipavo, sve je jako sitno. Može i ceo motorić da se zameni, ako nađete isti.
  7. Evo još lupkanja. Kad je hladno, recimo ispod 5 celzijusa, počinju zadnji sileni da se čuju, lupka po ravnom, lako ispucalom putu. Kad je toplo sve ok. Guma silena je nekvalitetna i previše se stvrdne. E sad pitanje, da menjam ili da se vozam?
  8. Meni su škripala desna zadnja, na SW. Podmazivao polugicu. Ništa. Promenio polugu, malo bilo ok, potom opet isto škripi. Nije da škripi, nego nekako više struže. Pošto ulazim na prednja leva vrata ni ne primetim problem. Ako podmazivanje ne pomogne, nauči da živiš sa tim.
  9. Update: Ono majstorisanje sa super lepkom i dalje drži, 1.5 godinu. Majstor me je zeznuo, nije nabavio motorić. Inače, od prošle zime zeza i kazaljka za gorivo, zaglavi se svaki 10 put. Međutim još me nije iznervirala toliko da se bacim na rastavljanje table i motorića. Puno pozdrava svima
  10. Nakon ceo dan majstorisanja, koje se svodilo na rastavljanje i sastavljanje motorica uspeo sam da osposobim motoric i kazaljka je proradila. Problem je bio u malom rotoru unutar motorica. Na njega sam odmah i posumnjao, ali previse je mali da ga se lako popravi. I ova popravka je nepouzdana jer sam sve izlepio super lepkom i pitanje koliko ce da traje. Posto mi je majstor obecao da ce nabaviti novi motoric za deset dana, ovu svoju majstoriju cu da zamenim sa ispravnim delom sto pre. Unutar motora ima mali rotor koji preko dva zupcanika pokrece kazaljku. Odnos redukcije je 180 okretaja rotora naprema 1 okretaj kazaljke. Rotor ima stalni magnet velicine fi 2 mm a debljine 1 mm. On se nalazi u malom plasticnom nosacu, osovini. Kad sam rastavio motoric, primetio sam da je plastika malo napukla oko magneta, sto je verovatno izazvalo krivljenje osovine i ne ostvarivanje kontakta sa zupcanicima. Nakon puno muke uspeo sam sve da zalepim sa super lepkom. Ostaje pitanje koliko ce da traje. Inace, motor se moze kupiti na e-bayu u Americi za 6.5 dolara, a koristi se i kod ford mustanga. Mene ce zamena da kosta oko 40 eura. Posto sam ovo sredio i dogovorio se sa majstorom nema potrebe za daljom pomoci. Sa ovim zavrsavam jedno malo iskustvo sta moze da se pokvari i da iznervira coveka. Pozdrav svima Proizvodjac My link Tehnicki detalji My link My link
  11. Sumnjam. Svi ostali instrumenti su ok. Pored toga, kad sam rastavio tablu, primetio sam da kazaljka prilikom okretanja se drukcije ponasa u odnosu na druge. Zapinje, drukciji zvuk, kao opterecena. Ostale samo klize.
  12. Pozdrav svima, Malo iskustvo sa instrument tablom. Stilo SW 1.9jtd, 10/2003. Prilikom voznje primetio sam da je kazaljka temperature na 3/4 opsega. Uplasim se da je otkazalo hladjenje. Stanem, ugasim motor, sacekam 5 min upalim, a kazaljka na 1/4. Vidim da nije nesto kako treba. Polako se vratim do kuce. Sutra upalim, kazaljka se ne pomera. Odem do majstora, uradimo dijagnostiku, davac temperature lepo meri, ventilator se pali i sve ok. Znaci nije termostat niti davac (merac) temperature. Problem je u instrument tabli, odnosno u motoru kazaljke. Probao sam da rastavim motoric, sto je dosta jednostavno, medjutim ne mogu da mu nadjem mehanicki kvar. Namotaji su ok, otpor od 290 oma, a 3 plasticna zupcanika izgledaju ok. Prije ovoga, kazaljka je jos ponekad i radila, ali se zaglavljivala ili se nije vracala u pocetni polozaj (zbog cega je i izgledalo da se auto pregrijao, jer nije krenula od nule vec od 1/4, pa normalno zavrsila na temperaturi od 3/4), dok je nakon mog majstorisanja, potpuno zaglavljena. Odem do elektricara u Novom Sadu, i naravno datog dela nema ni za lek. U pitanju je step motor, mislim da je univerzalni, posto je isti za sve 4 kazaljke. Proizvodac SWITEC, model X15.589 (stariji model), ili XC5.589 (u mom slucaju) ili X25.589 (najnovija varijanta). Bilo koji od ovih bi odgovarao. Moze li ko da pomogne, ima li viska instrument tablu, neispravnu (posto na njoj moze dosta toga da ode), treba mi jedan od motora. Ili telefon dobrog elektricara koji to moze sigurno da sredi, Novi Sad (Bugarski i Nenad ne mogu) ili najdalje do Beograda. Pozdrav

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...