vuki83 0 Posted March 19, 2011 Pozdrav svima!Radi se o sledecem-u toku naraedna 2 do 3 meseca planiram da kupim svoj prvi auto!Iz naslova teme se vidi sta imam nameru da kupim!Medjutim dilema je sledeca tj vise je sledecih dilema:1.Da li uzeti Bravo ili Bravu-nekako meni je sasvim svejedno, oba modela mi se svidjaju, pa da li nekom dati prednost?2.Godisnje cu prelaziti max 10000, mada je i to pretenciozno, pa da li uzeti dizela ili benzinca???3.Da li se eventualno, u zavisnosti od vaseg odgovora na pitanje pod brojem 2, isplati za takvu kilometrazu, uzeti model koji ima vec ugradjen plin, a cije su i cene par stotina evra(od 400 do 600eur) vece od cene cistog benzinca???Unapred hvala svima Zaborvih da kazem da se radi o modelima 2001 ili 2002 godiste, ako to nesto znaci! Quote Share this post Link to post Share on other sites
boleabarth 0 Posted March 19, 2011 (edited) 1. Moj glas za Bravo , ako ti je vec svejedno onda svakako Bravo 2. Ako je tako mala kilometraza , po mom misljenju svakako benzinca (jes da nisi naveo koju snagu motora hoces , ali predpostavljam da neces preko 1.6 16V) jer nece ti on mnogo trositi , a i neces ti po ceo dan visiti u kolima 3. Moj ti je savet nikako uzimati sa plinom , jer ko zna kako ga je prethodni vlasnik odrzavao (osim ako ne uzimas od nekog koga znas) , a posto kazes da neces prelaziti ogroomne kilometraze nije ti plin ni potreban Neka moja preporuka ti je Bravo 1.6 16V , i bices prezadovoljan . . . nadam se da sam pomogao , pozdrav P.S a imas dosta tema o tim modelima , iskustvima i sl. pa slobodno prelistaj forum Edited March 19, 2011 by boleabarth Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted March 19, 2011 1.ako ti je svejedno uzmi onaj koji nadjes u boljem stanju...mada ja licno mislim da su automobili sa 5 vrata vise na ceni...i kad kupujes i kad prodajes...a i prakticnije je baciti jaknu na zadnje sediste kad imas 5 vrata..2. ako ti ne smeta kloparanje dizela, jtd je najbolji izbor.3. ako je ugradjen plin kod nas, u skorije vreme, onda moze..ako je uvezen sa plinom, kao sto rece Bole, ko zna koliko je pregazio.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 19, 2011 (edited) 2. ako ti ne smeta kloparanje dizela, jtd je najbolji izbor.Ovo me isprovocira do koske, da ovo nisam pročitao ne bi ni pisao u ovoj temi. Ajde leba ti daj mi taj podatak na osnovu kojeg si došao do zaključka da JTD "klopara" pa tako pravi silu dB više od tog 1.6 16v? Ja sam spreman da učestvujem u uporednom testu da merimo buku od lera pa do 200km/h da vidimo koliko je to "kloparanje", pa nije to golf 2 majku mu.Moj savet pokretaču teme je da kupi 1.2 16v iz 2001. godine (2002. ne postoji!) ima jako lepih primeraka sa odličnim paketom opreme (BRAVO TROFEO), jako mali potrošači i nema potrebe za plinom. Plin više nije rentabilan to smo davno zaključili, štedi se jedva dinar po kilometru a treba dati 600-800€ za njegovu ugradnju. Tu je i dodatno dosadno često održavanje plinske instalacije i svi prateći problemi. Naravno savetujem Bravo, lepši je na oko, Brava je praktičnija sa 5V ali ko se još od vozača vozi pozadi Drugi predlog je 1.9JTD, snažan, elastičan, ekonomičan i izdržčjiv. Nešto skuplji u redovnom održavanju od benzinaca ali zato na vanredno retko odlazi. Voziti ga je pravo uživanje, spreman u svakoj brzini da povuče i sa 1500rpm sa potrošjom od 4,5 do 7 l/100kmTreći je 1.6 16v, možda sa plinom ali ne bih da komentarišem preterano plinaše odmah se digne prašina oko toga. Edited March 19, 2011 by Bravo JTD Quote Share this post Link to post Share on other sites
vuki83 0 Posted March 20, 2011 Kolika je razlika u potrosnji benzina kod motora 1.2 i 1.6?I sta mislite da li je motor 1.2 u Fiat Bravi dovoljan za nju s obzirom da je malo veca tj robusnija od Brava? Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted March 20, 2011 2. ako ti ne smeta kloparanje dizela, jtd je najbolji izbor.Ovo me isprovocira do koske, da ovo nisam pročitao ne bi ni pisao u ovoj temi. a bre, sto te isprovocira, pa jos do koske.. pa ja sam i preporucio JTD kao najbolji izbor, ali moras se sloziti da je jedan od bucnijih modernih dizelasa... Uostalom, covek je pitao nas za misljenje,pa mu tako i odgovaram.. meni licno smeta zvuk dizela, jedno vreme sam na poslu svakodnevno vozio dobla 1.9 multijet, vozio sam i stila JTD koji je imao svega 70000km i bio u odlicnom stanju...da se razumemo, i jedan i drugi idu vise nego odlicno, i sam ozbiljno razmisljam da moj sledeci auto bude upravo neki JTD, ali cinjenica je da kad posle njih sednem u svoju bravu 1.2 16v,ja ne mogu da skontam da li motor radi. Zato sam svoju recenicu i formulisao na taj nacin, bez namere da nekoga provociram niti da namecem svoje misljenje kao jedino relevantno. I znam da svi koji voze dizelasa kazu "nikad vise benzinac"...mozda bih i ja pricao tako, ali jos uvek nisam imao dizela...inace, 1.2 trosi oko 8 litara u gradu, bez divljanja, a na otvorenom laganom voznjom oko 6 Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 20, 2011 (edited) @VladaNSUporedi buku između tvog 1.2 benzinca i 1.9 jtd-a na preko 120km/h, on na leru ne pravi buku al mu je zato optimalan režim rad između 3000 i 5000 rpm gde je buka neuporedivo veća nego kod JTD-a koji ide 140km/h sa 3000rpm. Ako je JTD najbučniji, gde stavljaš na toj listi HDI i TDI motore?@ vuki831.6 16v troši 10l u gradu, 1.2 ima 80KS, troši manje a kao motor se odlično pokazao. Nije to jedina razlika, taj model se prodavao poslednje dve godine proizvodnje Bravo/Brava i puno toga je unapređeno u tom modelu u odnosu na modele iz '95. godine. Edited March 20, 2011 by Bravo JTD Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3450 Posted March 20, 2011 (edited) Kupi dizela! Svi kupite dizelase! Mozda ce tako pasti potraznja za benzinom i plinom a samim tim i cena istih. Samo da me ne zahebu pa ih ukinu... p.s....se izvinjaavvam, morao sam malo ! Edited March 20, 2011 by zulurbr Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted March 20, 2011 da ne ulazimo opet u diskusiju, šta je bolje dizelaši ili benzinci, samo sam rekao da mi smeta zvuk dizela..tišina u automobilu je jedna od stavki koje se kod mene visoko kotiraju.. A normalno je da su automobili jednako bučni na 120km/h jer tada strujanje vazduha nadjača zvuk motora... Ja sam bravu terao 150 i ne sećam se da sam čuo motor, a i kad ga čujem, više mi prija režanje benzinca nego zvuk dizela.. A i prosečno tri puta mesečno imam priliku da vozim 120, 80% vremena provedem u gradu, i normalno je da sam češće u leru nego na 120...Što se tiče buke JTD-a, upravo sam imao prilike da slušam jedan pored drugog taj stilo sa sigurnih 70000km i audi a4 1.9 tdi, sa sumnjivih 200000, i ovaj drugi je bio značajno tiši...Da rezimiram, ne kudim dizelaše, pogotovo ne JTD, velika je verovatnoća da ću u narednom periodu pazariti i ja nešto sa tim motorom sebi, kad ga već toliko hvalite, da probam i ja malo da điram naftaricu...ali obavezno sa dobrim audio sistemom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 20, 2011 ...Što se tiče buke JTD-a, upravo sam imao prilike da slušam jedan pored drugog taj stilo sa sigurnih 70000km i audi a4 1.9 tdi, sa sumnjivih 200000, i ovaj drugi je bio značajno tiši...Slušao si iz kabine ili? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted March 20, 2011 Jtd nije najtiši dizel u generaciji, dci su dosta tiši, ali ispravan je tiši od pumpa-brizgaljke u svakom slučaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted March 20, 2011 Slušao si iz kabine ili?ne iz kabine, nego pored motora, sa podignutom haubom...audi je bio 2003 god, ne znam koja je to generacija motora, ali znam da pise TDI.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 20, 2011 Pumpa brizgaljka...Nešto sa tim JTD motorom nije u redu...jer šanse nema da je common rail bučniji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 20, 2011 (edited) I od HDi-a je tiši. Moj prijatelj sa kojim sam gotovo svaki dan, koji se kune u Audija ima A4 1.9 2003. god., pa on sam kaže kako je moj mnogo tiši. Drugi vozi Pasata b5, ne čujem moj motor od njegovog.Ja ne znam jel ti uživaš da provocirađ nas naftaše ili šta je. Već si u jednoj temi poklopljen činjenicama i tamo se ućutao sad ovde opet raspaljuješ isto. Edited March 20, 2011 by Bravo JTD Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted March 20, 2011 @Bravo JTDTesko da ce mu 1.6 trositi 10 u gradu s obzirom da je covek iz Uzica, a tamo su znatno manje guzve nego u bg-u i ns-u. Ovo moje tandrkalo trosi 8 na 100 gradske voznje uz normalnu voznju i ne preterano tesku nogu na gasu.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted March 20, 2011 I od HDi-a je tiši. Moj prijatelj sa kojim sam gotovo svaki dan, koji se kune u Audija ima A4 1.9 2003. god., pa on sam kaže kako je moj mnogo tiši. Drugi vozi Pasata b5, ne čujem moj motor od njegovog.Ja ne znam jel ti uživaš da provocirađ nas naftaše ili šta je. Već si u jednoj temi poklopljen činjenicama i tamo se ućutao sad ovde opet raspaljuješ isto.druze, ti se bas lako das isprovocirati, cak i kad za to nema apsolutno nikakve potrebe... uostalom, ti si prvi poceo raspravu i osetio se prozvanim na moju recenicu da ne volim zvuk dizela, iako sam u toj istoj recenici coveku preporucio JTD.. I ne znam sta kaze tvoj prijatelj, ali taj audi koji sam ja slusao svaki dan dok mi je ujak bio u gostima je bio daleko tisi od svakog JTD-a, moram to da priznam iako sam fan fiatovih automobila i nikada nisa drugo nisam vozio..sto se tice druge teme, tvoje cinjenice me podsecaju na onu "svaki ciga svoga konja hvali"...naveo si da 1.6 trosi 12 litara, a JTD u istim uslovima 6.5...eto, ne verujem u te cifre, zato sam i odustao jer nisam hteo da, kako ti kazes "provociram", i da ti odmah kazem da ne verujem u te cifre... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 20, 2011 (edited) @Dusan"normalnu vožnju i preterano tešku nogu na gasu" je kao "izrazito suv i debeo" U najboljem slučaju trošiće mu 8-9l, tu treba obratiti pažnju na ceni po km@VladaNSTi savetuješ nekom da kupi JTD i usput mu nabaciš nabaciš neku opasku koja nem aveze sa istinom, evo još troje ljudi u ovoj temi te demantuje i ti tvrdoglavo teraš svoje. Isprovociram se kad pročitam nešto što nije istina. U toj drugoj temi nisam naveo da 1.6 troši 12 nego 10 a JTD-u sam stavio 6,5 pa neka je i 7,5 opet je u prednosti. Ja ne hvalim svog konja ja ga ne prodajem a i da ga prodajem JTD nema potrebe hvaliti, ko se razume u kola zna šta je taj motor. Ja iznosim činjenice na osnovu svog velikog iskustva za volanom, nemam potrebe da lažem.Ako ono što sam napisao nije tačno što me nije demantovao neko od drugih članova, šta sad su svi kao fini pa neće ništa da kažu. Edited March 20, 2011 by Bravo JTD Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted March 20, 2011 pa naravno da savetujem kad se zna da je JTD najbolji i najizdrzljiviji common rail motor, a opaska jeste bila glupa, i svakako da ne mislim da je to nesto sto treba da presudi pri kupovini automobila.. cak sam i vise puta ponovio da razmisljam da uzmam JTD (stila), ali stvarno ne znam sto to ignorises i uporno se nastavljas oko "glupe" opaske.. I nisam tvrdoglav, niti provociram..samo ponavljam ono u sta sam se sam uverio, ne mogu sad da promenim svoje secanje u glavi zato sto mi vas troje kazete da vas to cudi..ok, mozda je bilo do konkretno tog primerka stila JTD, ali ja sam stvar doziveo tako..i ajde da zavrsimo vise oko "glupe" opaske, koji je tisi, jer diskusija dizel-benzinac nikad nema kraja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
boleabarth 0 Posted March 20, 2011 e a sto spamujete decku temu , mislim bzv. skroz , decko je trazio savet - a ne raspravu o ukusima kao sto se zna oni su razliciti , i nije potrebno spamovati tudje teme svako nek' predlozi ono sto misli , a decko ce sam da razmisli i odluci o kupovini . . . aj pozdrav i da se razumemo nike free su najtise hahahahah salim se . . . Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 20, 2011 (edited) Nećemo više Evo još jednom da ponovim moj predlog koji je na osnovu njegovog pitanja dat a ne na osnovu mog izbora jer da ja bira znate ko bi bio prvi 1.2 16v1.9 jtd1.6 16vOstale ne preporučujem pogotovu 1.4 12v. Inače sva tri navedena motora smatram odličnim motorima i jedni su od boljih u toj klasi auta u kojoj je Bravo/Brava ostalo je stvar izbora.Sorry još jednom svima. Edited March 20, 2011 by Bravo JTD Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted March 20, 2011 Sorry još jednom svima.jel i meni? a mozda i jeste 1.2 najbolji izbor, naravno jer je najtisi ...a i mislim da ce ga mnogo lakse naci sa kilometrazom u granicama normale nego JTD.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 795 Posted March 21, 2011 (edited) 2. ako ti ne smeta kloparanje dizela, jtd je najbolji izbor.Ovo me isprovocira do koske, da ovo nisam pročitao ne bi ni pisao u ovoj temi. Ajde leba ti daj mi taj podatak na osnovu kojeg si došao do zaključka da JTD "klopara" pa tako pravi silu dB više od tog 1.6 16v? Ja sam spreman da učestvujem u uporednom testu da merimo buku od lera pa do 200km/h da vidimo koliko je to "kloparanje", pa nije to golf 2 majku mu.Zahvaljujem, uštedeo si mi slova na tastaturi, krenuh isto da napišem kad sam pročitao post A što se potrošnje JTD-a tiče, meni čipovan po gradu troši 8, i to po ovoj zimi mereno, sa momačkom vožnjom... Znači može na 7 da se spusti bez da se štedi mnogo... Što se tiče vangradske, upravo sam napravio turu od 950km po Vojvodini u protekloj nedelji, 80% van grada, 20% gradska, sa bezbroj preticanja punim gasom, niko me ni jednom nije obišao ja mislim bilo gde, na otvorenom putu ispod 140Kmh nisam spuštao, prosek 5,4 litre na 100km. Edited March 21, 2011 by Vule Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted March 21, 2011 Stvar navike i aspiracija i očekivanja.Neko se oduševljava mirnim radom benzinca, posle dizela.Neki kad iz dizela sednem u benzinca u toku vožnje stalno proveravam ručnu da nije slučajno dignuta.Vuki biraj prema svojim željama i potrebama, neke smernice imaš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
STG 0 Posted March 21, 2011 I moj predlog takodje, 1.2, 16v, BravO naravno, ima ga i 2002 godiste, imao ga je moj dobar prijatelj-bas 2002 godiste, pa ga je prodao, a i sadasnji vlasnik je odusevljen istim. Znaci ako nadjes 2001-2002 bravO 1.2 16v uzimaj odmah i neces se pokajati. Meni je prosecna potrosnja u gradu, zadnjih ovih kisnih i sneznih meseci, tacno 7.8l / 100km. Ne razmisljam o ugradnji plina uopste.neko ko bude ovo citao , zakljucice da je auto sa ovim motorom samo za grad, nije tako , i na otvorenom putu se ponasa odlicno, putovao sam s njim i u Grcku, BG-Thassos = ravno deset sati (vozac+suvozac+prepun gepek stvari), po Grckim putevima brzina 140-170 i to sve bez ikakvih problema ! (naravno pri ovim brzinama vise trosi, ali ako drzis do 110-120, ekonomicnost je zagarantovana).Pozdrav i srecno sa kupovinom ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted March 21, 2011 (edited) Estetika je na strani BravO,Cvrstoca na axijalno uvijanje takodje.S druge strane,BravA ima drasticno veci gepek i 5 vrata.Dizel ce tesko da ti ispadne jeftiniji po kilometru od 1.6 ili 1.2 benzinca.Zbog kvaliteta goriva i servisiranja,u Srbiji se dizel nece isplatiti.Ako ne volis povecanu buku i vibracije,onda pogotovu.Dizel motor u BravO karoseriji bas i nema mnogo smisla.Bolja je verzija sa Brava karoserijom. Edited March 21, 2011 by bokija Quote Share this post Link to post Share on other sites