Jump to content
FAS Euroauto Goran
bwana

Nova Croma - vozačeva vrata ne mogu da se otvore spolja / skidanje tapacirunga

Recommended Posts

Evo recimo Alfi 147 restyling i Alfi 156 spoljašnji restyling (zadnja serija) ima solidan broj kod nas u saobraćaju. Ali zovi neki otpad i pitaj pošto su polovni farovi za njih. Neće ti biti dobro od cene :D Da ti skratim muke - sretan si kad ih nađeš za 80€/kom, inače su redom po stotku :yes

A sve zato što ih u pomenutim radnjama sa kopijama možda ima jednom godišnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ko onda i na koji način odlučuje o tome za koji model automobila će se praviti kopije delova?Mora da postoji neki realan razlog?

Najlogičniji je da se gleda celokupni broj prodatih primeraka određenog modela na svetskom ili evropskom tržištu!?

Sve ostalo nema nikakve logike!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ko onda i na koji način odlučuje o tome za koji model automobila će se praviti kopije delova?Mora da postoji neki realan razlog?

Najlogičniji je da se gleda celokupni broj prodatih primeraka određenog modela na svetskom ili evropskom tržištu!?

 

Mada kada realno pogledaš...to što kažeš je sigurno istina...,ali je to tako opet zbog toga što je Croma ređi auto...,a da je ima kao Passata ili A6....i za nju bi proizvodili kopije branika i samim tim bi cena polovnih bila manja!Jel tako!?  :thumbsup:  Znači u pravu su i oni...u pravu si i ti...,a u pravu je i Duskodux! :unworthy:

Obrnuo-okrenuo...sve je to jedan isti razlog!

Ali da je Srbija lopovska država...to je još veća činjenica! :D

Posto ja dolazim iz grada sa velikim brojem otpada za Fiata pouzdano znam da se cene razlikuju i do 50 e po delu,e sad logicno je pitanje zasto?

Jedan vlasnik otpada sa kojim sam u bas dobrim odnosima mi otkrio u cemu je stvar: sve zavisi koliko su Cromi rasturili i koliko imaju delova,ako ima npr.5-6 bodi modula on ce ga dati dosta jeftinije od onog sto ima 1-2 komada.Zato nemoj da ste lenji,okrenite 10 ak brojeva i sigurno ce vam se isplatiti. $

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima i tu logike...kao i u ovom prethodnom!Mada očekujem pad cena delova za novu Cromu u narednih 1-2 godine...pošto ih je u poslednjem periodu dosta uveženo,a mislim da će se tek uvoziti...pošto se pročulo da je dobar auto!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cek ne kapiram, trazili su vam 30 eur za polovnu kvaku? Meni je pukla kvaka i kod Bogunovica su mi je zamenili originalnom kada mi je auto bio tamo zbog limarijskih radova, ubedjen sam da je bila manje od 3000 dinara. I pre toga sam vrteo neke oglase i isto je bila tu negde ta cifra za novu kvaku. Staru nisam hteo da kupujem, u cemu je poenta, ako se vec lomi onda ce mi se i ta sigurno izlomiti mnogo pre nego nova. To je bilo pre jedno godinu i po, ali ne verujem da su se toliko promenile cene, mada mozda i jesu. Da ne malerisem nova kvaka jos uvek citava.

Edited by barcode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da druže,baš tako...30 eura na otpadu!Nisu normalni lopovi!Na kraju sam i ja kupio originalnu u Bogunoviću za nekih 3200 din...što je opet manje od 30 eura,a i sigurno je bolja od polovne!Ima na otpadima opasnih lopovskih majmunčina...da čovek ne poveruje!Često se dešava da je isplatljivije kupiti novi originalni deo...nego polovan na otpadu!Ne znam kolike misle da smo ovce i koliko i kako će ti isti otpadi raditi!Dabogda se takvi pozatvarali što pre!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni puche suvozacheva. Moja gospoja krenula da otvori vrata i ruchica ode. Ja sam krenuo isto u pohod lepljenja pa da vidimo do kad ce da traje. Kad pukne opet kupicu novu.

Evo sta sam ja uradio. Nisam kao kolega bushio pa armirao spajalicom jer tim bushenjem se oslabljuje ionako vec slaba plastika.

Ja sam imao malo drugachiji pristup. Koristio sam Moment Epoxy, dvokomponentni epoksidni lepak, s time sto prvo mor da se uradi proprema. Ruchicu sam svugde oko zone pucanja ismirglao, odnosno skinuo onaj hrom premaz jer je previse gladak pa se epoxy ne bi dovoljno jako uhvatio za tu povrsinu. Prvo sam zalepio na mestu pucanja i ostavio 6 sati da se lepak dobro stegne. Onda sam od parceta plastike isekao parcence (na slici plavo zaliveno sa desne strane poluge) koje sam uklopio sa zadnje strane poluge da mi posluzi kao ojacanje. Sa prednje strane poluge sam od parceta lima napravio armaturu (na slici utopljeno u lepak sa leve strane poluge) i sve to lepo natutkao epoxy-em. Posle toga sam sacekao ceo dan i noc da se lepak stvrdne kao kamen i to je to.

Evo finalnog proizvoda a videcemo koliko ce da drzi:

photo.jpg

A da, zamalo da zaboravim. U samoj skopci se nalazi i opruga koja je nevidjeno jaka i nije joj uopste mesto pored takve plastike. Predpostavljam da je uloga te opruge da da blagi otpor pri potezanju ruchice ali mislim da je to nepotrebno jer ce otpor dati i sama sajla brave. Uglavnom mislim da je ta opruga "engineering fault" te da je ona uzrok pucanja ruchice jer se ona krta plastika tuliko lose oslanja na nju da je opruga nateze i nateze dok je na kraju ne slomi.

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da si to metalno ojačanje trebao da staviš bočno i sa jedne i sa druge strane...,ali u svakom slučaju nadam se da će potrajati i da će ti se isplatiti zajebavanje oko ove mane t.j definitivno fabričke greške!Ovo ne bi smelo da se dešava ovako često na ovakvom automobilu!

Inače,čisto da znaš...drugi put meni ručica nije pukla na onom delu ručice...na kojem sam ja majstorisao i zajebavao se...već ispod toga! :(

Problem je što je ručica napravljena od jako nekvalitetne i krte plastike!Bez obzira što je premazana ovim nikl slojem...retko nekvalitetna unutrašnja ručica!

Čudi me da se do sada nije pojavila neka kvalitetnija kopija!?

Edited by aleksandarbud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam mogao da stavim metalno ojacanje "sa ledja" jer onda ne bi mogla rucica da se otvara do kraja. Ovo plasticno sto sam stavio sam mogao da ismirglam tako da lepo naleze unutar kucista, sa metalnim ne bi bilo sanse.

Reci mi, jel ti pukla dole ispod gde si je busio, ili jos nize ispod toga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvini,,,ja sam se zeznuo!Nisam dobro video...dobro si uradio...nego sam mislio da ovde gde ti idu bočni delovi metalnog nalepljenog ojačanja...da si možda samo na tim bočnim delovima trebao da staviš,ali duže parče metala...kako bi zahvatilo veću t.j. dužu površinu...,ali u principu to je to! :) I inače prvi put je i meni pukla na tom istom delu!

A u vezi moje...pukla je ponovo,ali niže od tog celog rađenog dela t.j. rađeni deo je ostao skroz čitav...,a ona je pukla ispod toga!

Dodatni je problem što svaki put moraš da skidaš tapacirung,a žabice će kad tad popustiti...!

Kažem,od nenormalno loše plastike je napravljena i stvarno me čudi da neko nije napravio kopiju iste od kvalitetnije plastike!

Možda bi trebalo pisati direktno FIAT-u u vezi ovog problema koji je veoma široko rasprostranjen???

Edited by aleksandarbud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nisam siguran da bi od pisanja Fiatu bilo neke vajde, njima se isplati da prodaju sto vise rezervnih delova. Jedino da se nadje neki baja koji ima livnicu ili plastikaru pa da napravi kalup. Taj bi se u**o od love.

Inace ja sam totalni idiot. Taman za vikend sam mislio da namontiram rucicu, negde sam je zaturio i sad ne mogu nikako da je nadjem. Totalni sam bolid!

Share this post


Link to post
Share on other sites

He,he...naći ćeš je!To se svakome desi...siguran si da si nešto ostavio na jednom mestu...ali ga tamo nema!Uf,ja odlepim kada mi se tako nešto desi! :( Pozdrav...i javi jel potrajala majstorija...! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

najbrzi nacin da je nadjes je da kupis novu rucicu, nasao bi je za 5sec posle toga ;)

He,he,ali ne bi mnogo pogrešio...ni u tom slučaju!Zatrebaće mu ponovo...kad-tad,nažalost!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze li neko ponovo da postavi fajlove koji opisuju skidanje unutrasnje brave jer prethodni nisu dostupni.

Moram da probam da krpim, nigde nema novih unutrasnjih brava za vozacka vrata, ni u radnjama ni na par otpada koje sam zvao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan od razloga zasto sam je prodao... Ja imam na prodaju spoljne, vozacevu i iza vozaca ako ikom nekom zatreba za 20e po komadu. Srecno sa skidanjem tapacirunga nije tesko, par srafova ispod rucice brave, skidas naslon za ruku i to je sve, tapacirung dizes na gore kad poskidas sve zabice da znas da ne vuces ka sebi slomices. I to je sve onda tu. Znaci jedna ispod kvake koju povlacis, dve ili tri ispod naslona za ruku, pazljivo sa krpom skini da ne ostetis okolnu lajsnu i imas ispod vrata ja mislim dva ili jedan. Posle sve kesa.

Edited by Bumblebee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasao u radnji za 3800 pa se zainatio i skinuo sve - i ja mislim da je uzrok pucanja vrlo jaka opruga koja vraca kvaku i kao sto neko rece, zamenio sam je dosta slabijom..

 

Epoxi metal bizon lepak je odradio svoje, spjeni slomljeni delovi i sad radi kao nova, videcemo dokle...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od juče sam i ja u klubu :) . Zadnja desna vrata se i kod mene ne mogu otvoriti sa spoljne strane. Otvorio sam ih bez problema sa unutrašnje strane, a nije mi dalo mira pa sam onako histeričan i besan okrenuo ključem  "child lock" na vratima i zalupio vrata, misleći da će nešto da se desi .  Istog trenutka sam skapirao šta sam uradio ... blokirao sam i unutračnju ručku za otvaranje vrata. Da,  to se desilo  ! :blink:
Ohladio se jedan dan, pročitao celu ovu temu  i ovu   http://www.forum-auto.com/marques/fiat/sujet8086.htm pa se danas dao na posao. Uspešno sam skinuo tapacirung, bez i jedne slomljene žabice, skinuo lim, staklo, zadnje sedište da se lakše može prići jer sam sve morao raditi dok su vrata bila zatvorena. Zavukao šrafcier u bravu i gurnuo polugicu koju povlači sajla spoljašnje brave. Sobzirom da je mesto dosta ne pristupačno, koristio sam ogledalo kako bih video šta radim... potrajalo je, ali kao što rekoh uspeo sam. Vratio sam "child lock" u redovan položaj, odvrnuo bravu i kompletno je izvadio van vrata.
Nisam siguran da li sam tokom vađenja uspeo slučajno da odkopčam sajlu za povlačenje poluge ili je sajla bila odkopčana od poluge od starta i to bio uzrok nemogućnost otvaranja vrata spoljnom ručkom... ne bih znao , ali kada sam izvadio bravu sajla nije bila zakopčana. Zakopčao sajlu, montirao bravu, kad ono radi redovno, spoljna, unutrašnja, sve po propisu. Mislim da sam jedno 50 puta zatvarao i otvarao , bez i jednog problema. Otvorio pivce i krenuo da sklapam. Taman kada sam završio pivce , završavao sam i stavljanje tapacirunga i svega ostalog šta sam raskupusao. Setih se na samom kraju kada sam već sklopio sve da nisam probao da zaključam vrata. Dabome, nakon zaključavanja i odključavanja, spoljnom ručkom više nije bilo moguće otvarati vrata :rant:  Odlepio sam ! 
Svakako da mi sledi novo skidanje tapacirunga i svega ostalog ponovo,  ali  pitanje koje me muči je :

Da li postoji mogućnost da brava na ovim vratima ostane zaključana i nakon odključavanja svih ostalih i da to prouzrokuje nemogućnost otvaranja vrata sa spoljne strane?  

Meni sve liči da je elektromagnet koji odključava ovu bravu oslabio (što je manje verovatno jer se čuje zvuk ) ili je mehanizam brave malo zaribao pa se teže odključava i zakljulava tj. ostaje u zaključanom položaju bez obzira na daljinsku komandu. Planiram skinuti bravu, rasklopiti je, i oprati u benzinu , a nakon toga podmazivanje, prilično sam siguran da će ovo dati rezultate , a ukoliko se pokaže kao delotvorno uradiću to i na ostalim vratima preventivno. Takođe verujem da bi se na ovaj način rešio pritisak na i ovako lošu plastiku ručki jer bi se sam mehanizam brave lakše pokretao.

Javljam se sa novim informacijama ukoliko sasnam nešto novo.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rasklapao tapacirung više puta dok nisam shvatio o čemu se radi. Brava je radila sve vreme, a u  sajlama je bio problem. Bile su se izgleda istegle, prebacivao sam poziciju kačenje kraja sajle i fiksiranje bužira na razne pozicije dok nisam dobio dobitnu kombinaciju. Početna pozicija je bila kao na fotografiji označena crvenom bojom i nije radilo dok nisam premestio bužir i kačenje sajle u poziciju 2 označeno sa zelenom bojom na fotografiji.
Ponoviću samo da sam prilikom svake promene pozicije dobio mogućnost zatvaranja i otvaranja vrata sa spoljašnje strane bezbroj puta zaredom sve do prvog zaključavanja centralnom bravom. Nakon toga kada sam odključao vrata više se nije moglo otvarati vrata sa spoljašnje strane osim u slučaju sa pozicijom 2 označenom zelenom bojom na fotografiji. Samo u ovom slučaju sam dobio da se vrata mogu redovno koristiti. Problem je rešen, vrata se koriste redovno oko 7 dana.   

IMG_20170405_175924.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali update: unutrašnja kvaka nova kod Bogunovića i u Stojanovu košta 4200 RSD

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/20/2014 at 5:17 AM, Duskodux said:

Skidanje vanjske brave:

http://speedy.sh/3rQpz/tempcontent9.pdf

 

Skidanje unutrašnje kvake:

http://speedy.sh/D3yZu/tempcontent10.pdf

 

On 7/28/2014 at 4:12 PM, Duskodux said:

59072097062594094302_thumb.jpg

83240747727106691941_thumb.jpg

51547656086851122862_thumb.jpg

 

DUsko ako ti nije problem da okacis ponovo ili slike ili pdf bio bih ti zahvalan. Otisla mi brava spoljasnja pa mi treba neko uputstvo da pogledam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...