Jurke 31 Posted October 17, 2010 Pozdrav ljudi!!!Ja sam Alfista u duši ali ovde mi treba savet vas Fiatista Ćale navalio da uzme tog Punta staro za novo, pa me zanima iz vašeg ugla šta je bolje pazariti, ovog malog dizelaša ili benzinjaru sa plinom. Razlika u kešu je oko 1000 evra uz istu opremu ali to nije problem, mala je razlika u rati.Dakle, koji uzeti, koji su to za a koji protiv i jednog i drugog motora, ako je neko vozio i jedan a i drugi značila bi mi iskustva iz prve ruke jer npr. dizelaša nije moguće provozati kod Stojanova Kolika je realna potrošnja kod njih? Ćale prelazi godišnje nešto preko 20k km. Koliko dizelaš bolje "ide"?I na kraju, jel valja taj Puntić iz Kg-a? Koliko oni to dobro sklapaju i kakve bitne razlike od italijana? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted October 17, 2010 Obzirom kakvo je djubre od gasnog uredjaja u benzincu i ja sam za multijet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted October 17, 2010 Dilema koju si postavio se svodi bukvalno na varijantu - ko šta više voli. Oba motora su se pokazala dobro, tvoj ćale ne prelazi neku spektakularnu kilometražu da bi se osetila neka specijalna ušteda jer 1,3mJet u Puntu troši izuzetno malo, ovde na forumu su se kačile slike potrošnje od čak 3,0l na 100km, naravno potpuno penzionerske vožnje, ali za potrošnju od preko 4-5l se zaista treba dobro pomučiti i urnisati auto... 1,2 se takođe pokazao prilično dobro i kod njega imaš napunjen gepek (bocom za plin), nešto jeftinije održavanje, potrošnja koja u dinarima je pitanje da li je veća ili manja od 1,3mJet-a itd. Sve u svemu, svodi se na stvar ukusa. Dizel ili benzin. Dizel se npr može lako čipovati do 90-100KS bez bitnijih posledica po potrošnju i održavanje itd... Lično bih pre uzeo dizela, ali čisto iz navike jer vozim dizela već godinama i nekako više preferiram traktorske mašine nego kupusare Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragon 17 Posted October 17, 2010 Multijet, posto je nov auto. Manje trosi, ima bolja ubrzanja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jurke 31 Posted October 17, 2010 Al' ste brzi Bem li ga?! Kako dizelaš reaguje na naš evrodizel? Kakva je snabdevenost delovima za taj motor? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted October 17, 2010 Da smo na zapadu,reko bi DIZEL,ovako sa nasim gorivom....vise sam za plindzu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted October 17, 2010 E bokija, ne loži se, vidiš da od 1. januara ide naftna liberalizacija, sad ćemo da imamo 14x bolji dizel i minimum 10% jeftiniji @JurkePunto je odlično pokriven što se tiče delova za bilo koji motor, a dizelaš na naš evrodizel reaguje kao i benzinac na naš benzin Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 17, 2010 Da, delova za 1.3 MJet imaš koliko hoćeš, jer to i nije motor koji je počeo da se ugrađuje pre npr. godinu dana...U prvoj godini, tj. u 2004. je ugrađeno 405.000 komada u razne modele Fiat grupacije.2005. godine je Fiat za taj motor dobio nagradu International Engine of the Year http://www.autoblog.com/2005/07/08/2005-international-engine-of-the-year Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted October 17, 2010 E bokija, ne loži se, vidiš da od 1. januara ide naftna liberalizacija, sad ćemo da imamo 14x bolji dizel i minimum 10% jeftiniji @JurkePunto je odlično pokriven što se tiče delova za bilo koji motor, a dizelaš na naš evrodizel reaguje kao i benzinac na naš benzin Tesko da je reakcija ista.Mnogo je gora na dizel.A za ovo o liberalizaciji...videcemo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
saleTIPO 3 Posted October 17, 2010 Imao sam prilike letos da vozim Grande punta sa mjet motom. Moram ti priznati da sam od tada poceo da volim dizelase. Definitivno ide bolje. Imam Punta 1.2 8v tako da sam mogao da napravim paralelu. Grande je isao bolje i ako je sigurno za nekih 200kg tezi. Zvuk preko nekih 2500 obrtaja je stvarno odlican,i tada ide stvarno dobro. Sto se tice potrosnje i odrzavanja ne mogu nista da ti pomognem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted October 17, 2010 (edited) Imao sam ,sluzbenog 1.3mjt,glanc novog,a sada vozim 1.2,sa plinom i klimom(takodje nov)!Dizele ne volim,ali za razliku od 1.2 sa plinom jos kada mu ukljucis klimu,nebo i zemlja.DIZEL definitivno ne bih razmisljao o tome da li cu ovaj ili onaj!!!E sad tvom caletu mozda to nije toliko bitno,kako koji ide.Dizel je malo skupji za odrzavanje.Simpaticno mi je zvucalo kada sam dao mom test vozacu da proba 1.2 sa plinom i naravno uljucenom klimom,jer je nisam gasio letos(pa zato grlo boli i kijavica svakih 10 dana,al ajde)i kaze decko ovo kao da krava muce,a stoji u mestu,mozda i jeste tako,ali ko se navikne,da ga vozi moze da ide,posebno na zalet..P.S.Na kraju krajeva neces pogresiti ni u jednom slucaju dobice nov auto u garnciji,koji ce te sigurno dobro sluziti!!! Edited October 17, 2010 by Bane23 Quote Share this post Link to post Share on other sites
phantom 0 Posted October 17, 2010 Svrati sa ćaletom na skup u sledeću nedelju od 17h ( ali izgleda da si iz NS čim spominješ Stojanova) i daću ti ja da provozaš mog Mjeta, a verovatno će da bude još par... pa da uporediš ...ako prelazi 20kkm to je lepa kilometraža i dilema je velika, ali ipak bi ti preporučio TNG verziju nekako mi deluje isplativije - ali ako mu ne treba gepek ...jer ED će biti samo skuplji, održavanje je skuplje za Mjet -registracija isto, i 1.2 8v je stari pouzdanko i svako ga zna popraviti dok ti za Mjet ipak treba neki doktor koji zna svoj posao Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted October 17, 2010 SLAZEM se u potpunosti za odrzavanje!1.2,8v dosta,dosta toga mozes sam! Quote Share this post Link to post Share on other sites
alumiroi 0 Posted October 18, 2010 Vozio sam jtd, sad sam na benzincu i posle njega dafinitivno dizel. Znaci 1.3mjet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted October 18, 2010 (edited) Sada vozim dizela, doduše, ali ranije, kad sam imao benzinca, boca u prtljažniku (tj. ogromna redukcija prtljažnog prostora) mi je bila nepremostiva prepreka, i toliko veliki minus za gas, da je anulirao svaku prednost stečenu umanjenim izdatkom za gorivo.Inače, i ja glsam za 1.3 MJet Edited October 18, 2010 by Mihailovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Joker 165 Posted October 18, 2010 Ako imaš mogućnosti oba da probaš, najbolji test ti je upališ klimu i pravac Iriški Venac, samo će ti se ka'sti 1.3 multijet Što se tiče potrošnje moj 1.3 multijet po gradu troši oko 5.5 litara, za 1.2 najbolje da napiše neko ko ga ima pa i to možeš lako da uporediš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jurke 31 Posted October 18, 2010 Hvala na komentarima!!!Pitao sam danas asistenta na faksu, on ima baš Punta 2005. god. sa 1.3 motorom i svašta mi je napričao, ali ova rečenica sve objašnjava:-"Možda ću model auta i menjati ali ovaj motor nikad!" Quote Share this post Link to post Share on other sites
mekbejn 0 Posted October 19, 2010 Isti (1.3 MJet) motor sam vozio u Corsi (oni ga zovu 1.3 cdti). Motor je ZMAJ! Uz Zlatibor 120 sa troje ljudi u kolima, ide i sve pršti. Možda se 69 konja čini malo, ali sasvim je dovoljno. Troši premalo (na MOL pumpama je najbolji EDizel). Jedina mana mu je 'turbo rupa' koja nije strašno izražena, ali se ponekad oseti. Sve u svemu, za preporuku. E sad, plin je, kao što znaš, u dugoj eksploataciji jeftiniji. Ali razlika od 1000 EUR je velika, i neće se tako brzo otplatiti. Dakle ono što ostaje da se odgovori je da li je 1.2 8v dovoljan za tvog oca (pošto mu malo fali snage), i da li je siguran da će toliko prelaziti (20 kkm godišnje ili koliko već reče). Kad odgovoriš na ta dva pitanja, rešio si koji ćeš motor Ja lično bih pre uzeo MJet, ali na tebi je. Pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
John 0 Posted October 19, 2010 zasto svi pominjete bojler bocu?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
TOGO 0 Posted October 19, 2010 Ja nisam pomenuo, ali je neosporno da će u gepeku da vozi rezervni točak, a kapacitet toroidne boce je tačno toliki da će se voziti od pumpe do pumpe Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jurke 31 Posted October 23, 2010 Stigao je dizelko Kratko sam ga đirao, od Stojanova do kuće, i nisam ga stisnuo da vidim kako ide jer neću dok se ne razradi.Utisci, pa kao i uvek, novo je novo. Unutra je plastikaner, što odgovara i klasi kojoj pripada. Lepo se vozi, a ona rupa jeste pomalo izražena tu negde do 1700 o/min posle povuče kao zver!E sad pitanje za vas Fiatiste, gde kupiti dobre presvlake za njega ali da odgovaraju njegovim sedištima, tj. da su baš za njega jer ima malo izraženije bočne oslonce?I da, još nešto, na bordu mi je pokazao da je potrošnja celih 9,5 l/100km?!?!?!?!?!Da li ga je to test vozač u Zastavi stiskao prilikom provere ili ne ne znam? Kad smo išli po Floridu u Kg tako je bilo, svaki je morao da "preživi" ganjanje test vozača, sećam se da sam ja pitao čoveka iz fabrike:- "Koja vam je to budala pa tako urniše auto?" A on se nasmejao i rekao da to tako mora Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted October 23, 2010 resetuj potrosnju vozi pa vidi onda...a ako i tad ne budes siguran da li po bordu pokazuje tacno...napuni ga do cepa vozi 100km vrati se napuni opet i eto ti potrosnje Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted October 23, 2010 (edited) Unutra je plastikaner, što odgovara i klasi kojoj pripada. Samo još cenu da usklade sa tom "klasom" u kojoj je....nov sa full opremom 10 ljada evra, ALOOO BREEE!!!! 10 ljada za plastikaner i tehnologiju staru 10 godina! Edited October 23, 2010 by Oktopod Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 23, 2010 Nisi mi jasan... Jel' se prodaje po toj ceni? ENDE. Tu je kraj priče o usklađivanju cena...da se ne prodaje, razmislili bi o tome. Nisu oni, ni bilo koji drugi proizvođač automobila humanitarna ustanova...već preduzeće čiji je cilj što veći profit, a sa tom cenom im prodaja ide na nivou koji im očigledno odgovara, čim ne spuštaju cenu.Kome se ne sviđa...eno puni saloni Logana, Sandera i ostalih automobila... Quote Share this post Link to post Share on other sites