Jump to content
FAS Goran
oktopod

Uputstvo ugradnje K&N pečurka filtera

Recommended Posts

Ovo je primer ugradnje u Punto mk2 1.2 16V. Na ostalim automobilima je isti princip, samo je pitanje gde smestiti filter i kuda da ide crevo (cev). Meni nije original K&N ali jeste pečurka.

SPNd0.jpg

Ako si kupio nov, OBAVEZNO mora da se naulji specijalnom K&N tečnošću. Komplet od jednje boce tečnosti za čišćenje i jedne boce ulja košta oko 1300 dinara. Ima u Tadiću da se kupi npr. Obavezno koristiti samo ove tečnosti kao i uputstvo da ne bi uništili filter, manite se priča iz kraja i slično, suviše je jeftino da bi razmišljali, filter možete oprati najmanje 5 puta sa ovom količinom. Nov se znači ne pere, samo naulji. Ne treba preterivati sa uljem.

Koga zanima teorija, može prvo da prelista temu

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38889

koja ima veze sa

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38807

Glavne stvari na koje treba obratiti pažnju su:

- lokacija filtera

- lokacija cevi (creva)

- put vazduha

- iberlauf (povratno crevo za “disanje” motora)

- fizička težina celog sklopa

- fiksiranje filtera da ne mrda

Što se tiče lokacije, filter treba da je na takvom mestu da mu dolazi što više svežeg tj hladnog vazduha. Ne sme da bude ni mnogo nisko da ne pokupi vodu kad pređeš preko neke bare.

Za lokaciju cevi važi isto, najbolje je da ne prelazi preko izduvne grane i katalizatora ili preko motora ako ispod haube ima mesta za takvo što.

Vazduh kroz cevi treba da se kreće nesmetano, znači treba izbegavati puno krivina i jake krivine, kao i nastavljanje cevi na taj način da vazduh udara u spoj pa onda ulazi u manje crevo.

Iberlauf (ono malo crevce što sa motora ide u crevo za vazduh) je najbolje ostaviti kako jeste, ali postoje neka rešenja. Ako uzmete cev da vam ide od filtera do leptira gasa, onda na iberlauf može da se stavi mali pečurka filter. Tu se postavlja pitanje da li će motor da pljuje ulje na taj filter tj kakav vam je motor pa je po meni moje rešenje ipak idealno (što se tiče uradi sam opcija) jer se zadržava funkcija iberlaufa. Naravno da ako stavite celom dužinom cev, možete je nekako probušiti pa u nju uvesti iberlauf, meni se nije zezalo sa time.

Ovaj filter pa još i cev imaju određenu masu. U mom slučaju je to skoro 2kg. Treba znači obratiti pažnju da crevo pritiska neke kablove kao i da je ceo sklop prilično labav pa treba filter dobro fiksirati pošto u radu i krivinama prilično skače i šeta. Pri fiksiranju voditi računa da ne napraviš neki nosač što će da ti spaja branik i motor pa na njega nešto osloniš filter, jer motor mrda dok radi i ima da ti iščupa taj nosač sa branika ko keks.

Evo mog slučaja:

GKZB9.jpg

s4WBA.jpg

GKUBS.jpg

6tZgr.jpg

Odlučio sam se da ga stavim ispred akumulatora. Tu ima najmanje vrućeg vazduha a planiram i da od ispod fara nekim limom ili plastikom (nalik na ručni đubrovnik) dovedem još svežeg vazduha.

Evo kako sam ga fiksirao, na limu koji nosi akumulator već imaju 2 rupe, ja sam jednu iskoristio i tu prišrafio traku od lima, sad ne mrda nigde pa ne može da lumpuje pod haubom o samu haubu, far, hladnjak....Isto tako više ne naleže na kablove tj na neki džek.

GKX60.jpg

s4P79.jpg

s4U6r.jpg

GL15i.jpg

Cev je od prohroma, možete je kupiti na više mesta u gradu, ja sam na onom proširenju puta gde autobus 309 skreće u Kaluđericu, gde tačno počinje to proširenje kad se ide iz grada ima sa leve strane radnja sa prohromom. Cena je okvirno 100 dinara za 10 cm.

Da bi je iskrivili možete da odete u radnju nameštaja Dimegal, koja se nalazi tamo gde ide autobus 65 pored Novog Groblja, pa kad se odvaja na levo preko ležećih ti samo produžiš pravo ka onoj srednjoj školi i odmah tu sa leve strane je, preko puta nekog auto servisa.

Da bi ti tamo iskrivili cev, ona mora da ima najmanje 70 cm dužinu, zbog hvata mašine, konusa i slično. Ja sam je zato iskrivio u auspuh servisu, da probam kad je već kratka, pa se vide sa unutrašnje strane krivine male ubočine, ne znam da li bi u Dimegalu odradili lepo krivinu, nešto sumnjam a ovo ne predstavlja neki problem protoku vazduha.

Promer cevi za moj auto je 50mm spoljni prečnik. Dužina oko 30 cm. Uzmite naravno neku sa što tanjom ivicom da bi unutrašnji prečnik bio što veći a i da ne bude preteška. Ipak, mora da ima bar malo debljinu da ne bi pukla pri savijanju, pa se raspitajte pri kupovini.

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa pazi, sve je ovo jako logično, samo se treba upustiti u praktičan rad i onda uočavaš neke stvari :thumbsup:

Protokomer nisam siguran da li ima na mom motoru, koliko ja kapiram nema, vazduh ide direktno na leptir gasa, njega mrda step motor i to je to....ne vidim gde bi se fizički nalazio, posle leptira mi nema smisla...

Napomenuo bih još nešto, meni cevka ulazi u filter 1-2 cm, tako da praktično motor uzima vazduh direkt kroz cev koja je opkoljena filterom, nema uskog grla takoreći tj spojeva na relaciji cev-filter.

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpun "profi look". Svaka ti čast na raboti! A i da imaš protokomer, cevka ne bi išla do pečurke, nego do račve sa protokomerom. Izvanredno sve to izgleda - potpuno kao sa američke reklame. Bravo čovek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, cenim :welcome:

Auto ide baš baš dobro, i čuje se lepo, dok mi je sa starim manjim filterom pa i ovim ali samo nasađenim imao guš na 6200 obrtaja, sada komotno puni do 6500, više nisam hteo da ga razvlačim, ali puni znači konstantno i preko 6200, pre sam mislio da tu usporava jer je max snaga mog motora tu negde...pre je znači do 6200 išao konstantno a onda uspoooooriiii misliš nikad neće napuniti do 6500.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast na uradjenom poslu, super izgleda, sve je pedantno uradjeno!

Znaci vidi se razlika u performansama sa ovakvim set up-om?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi se značajna razlika :thumbsup:

Čak štaviše, sa ovim istim filterom samo nasađenim na kraj creva u odnosu na ovaj setup sa krivinom od cevi je razlika primetna. Ne znam baš da li sam dobio nekog konja, ali je sigurno da je motor živahniji i lakše vuče, na 4000 obrtaja u 4oj brzini povuče malo jače kao što se to oseti u drugoj i trećoj na istim obrtajima, pre u 4oj to nije bio slučaj.

Sada ponavljam i bez problema vuče preko 6200 obrtaja dok je pre tu bio neki maksimum pa poooooolaaaako naviše se penje.

Slika starog setupa:

TmVk9.jpg

Tm_jr.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, prije je vukao vazduh vreo u blizini izduvne grane...Ovako kako je sad sa ovom prohromskom cevkom je mnoogo bolje! Napravicu ovo uskoro, sad moram prvo auspuh da sredim sinoc mi otpao zadnji lonac pa ocu neki protocni da ugradim ali i ovako samo sa srednjim je zvuk bas civilizovan samo se zvuk gubi na vecim obrtajima, ali sto ti kazes, puni za cas preko 6200, tako da cu staviti neki protocni lonac umjesto ovaj da varim nazad...Kad to sredim pozabavicu se sa ovom tvojom idejom :thumbsup:

Edited by Visconti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koliko ima veze sa tim vrućim vazduhom jer je isto vukao i kad je hladan takoreći...

Iskreno, ne planiram te akcije dok ne budem osetio problem neki, mada ko zna koliko je ovaj katalizator prešao, verovatno mu je već vreme...ako zatreba ću te pitam :D

Ja sam ti više onaj fazon, šta možeš sam da uradiš i da košta do hiljadu kinti, uopšte nisam neki budžovnjak :)

Katalizator je kod mene iz komada sa izduvnom granom, pa nastaje i pitanje varenja cevi za gus i tako dalje i tako šire :)

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne bih ga ni ja dirao dok je u redu, naravno...ali je izgoreo kad sam imao problem sa kablovima svecica , pa ga je nesagoreno gorivo zalilo i ode on...Posle se culo cangrljanje kao razbijena keramika. To me nerviralo a i bojao sam se da se ti djelovi ne zaglave u srednjem i zadnjem loncu pa sam skinuo komplet granu i istresao jednostavno sve napolje,i kod mene je naravno kao i kod tebe sve izjedna sa granom, isti je auto potpuno. Sad je sve ok, samo imam problem sa check engine lampicom zbog druge sonde, ali rijesicu i to samo polako!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo ovo izgleda :thumbsup:

Druze gde si pazario tu pecurku? Koliko novaca? I moze li na 1.8 da se stavi ista, ili mora neka veca/manja ???

Hvala.

Edited by KA3AHOBA90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel mozes da stavis neku sliku motora sa standardnim filterom??? Ja sam na dizelu imao K&N i bacio sam ga jer nije imao ama bas nikakvu ulogu...verovatno to kod benzinca ima neke vajde. Nego, one devijacije na onoj cevki i nisu bas male...ipak se onde stvara otpor, pa bi sigurno bilo bolje da je krivina normalna. Ostalo je OK!!! :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kazanova90

pečurku sam platio 1000 dinara na buvljaku subotom, imaš u Gang Landu za 1500 do 3000 neka polupoznata marka, ne sećam se imena, a KN ove veličine cenim da je preko 50 eur.

Što se veličine tiče, što veća to bolja, više vazduha. Za 1.8 ne znam, ali mislim da je ova sasvim dovoljna jer nisam nešto viđao veće u prodaji :D za mene je možda prevelika u smislu da sam mogao i manju, ali ništa ne fali, naprotiv ;)

@banjo1990

"na žalost" ja sam auto kupio bez tog kućišta i filtera već samo sa nasađenom pečurkom, tako da slike nemam...ali mogu ti objasniti, ovo crevo koje meni završava pravo u cev je imalo krivinu ka motoru koju sam isekao, na motoru je kutija za filter u koju to crevo uđe, a vazduh ulazi sa druge strane kutije crevom koje kreće ispod suvozačevog fara...

Devijacije nisu male, ali nisu ni tako velike, ipak je ovo prohrom pa vazduh lepo klizi, sumnjam da bi auto išao išta bolje da njih nije :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, nisam čuo za taj Mirijevski :D

Mislio sam na Bubanj potok subotom, a mislim da ima i na buvljaku na Novom Beogradu.

To u GL za hiljadu dinara je isti ovakav (no name ili nikad čuo name), a možda su čak i oni mali neki što liče na mikrofon, meni ne izgledaju dovoljno veliko ni za peglicu iskreno...

OBRATI PAŽNJU, zaboravio sam to da istaknem, meni je spoljnji prečnik cevi 50 mm a unutrašnji filtera oko 60-70mm, pa sam morao da ubacim dva gumena prstena i da šelnu pritegnem bliže cevi a ne bliže filteru da ih stezanjem ne bi istisla iz filtera...imaš gore na slikama se lepo vidi sa zadnje strane filtera ;)

Pitaj u GL odmah dal imaju to prstenje, meni su da liza dž te komade, nema za kupovinu takvo nešto...

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontam kako je izgledalo ranije...jesi imao poklopac preko motora ili si ga ti skinuo? To 1000 dinara je mnogo jeftino i ako valja to se onda isplati. Posto, bar meni, obican filter ne kosta manje. Ovo me je zanimalo gde se nalazilo kuciste za filter zbog toga sto postoje k&n filteri ili filteri slicne namene koji se prave u standardnim oblicima (ne mora da bude pecurka) i samo se stavi na mesto gde je stajao stari filter. Po meni to je mnogo bezbolnija varijanta.

A sto se tice one cevke slazem se da vazduh sigurno lepo klizi ali bilo bi jos bolje da je krivina skroz ravna. Ali super je i ovako!!!

Edited by banjo1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam imao tu kutiju, tako sam kupio auto, ali je imao neki mali original KN nov pa sam morao da nastavim tradiciju, jer kutija sa sve nosačima i čudima izađe preko 120 eur...

U principu, ovde imaš cenu filtera i minimalnu cenu održavanja. Filter ovaj od 1000 kinti mi ne deluje ništa lošiji po kvalitetu nego onaj fabrički koji košta slično možda, na to dodaš set tečnosti za čišćenje i ulja od 1300 kinti 5 pranja minimum, da ga menjaš na godinu dve, to ti po ceni ispada isto kao da imaš fabrički. A trebao bi da se menja na šatro milion kilometara ako se redovno pere, to pričaju za original KN, realno možeš da ga menjaš na 50, 100 ljada, opet kažem original KN, ove za 1000 kinti menjaš na 20, moje neko skromno mišljenje :)

Taj filter koji nije pečurka nego kutijski takoreći K&N Replacement

On je dobro rešenje za one kojima se ne zeza, al ovde imaš malo posla, zanimacije slane i lepo izgleda i zvuči :)

I meni se lično ne sviđa uopšte gde su na mom fabrički stavili kutiju za filter, jeste ona kao od neke plastike koja slabo provodi toplotu, al brate na motoru je tačno gore leži i crevo pre i posle kutije se takođe kao na ćumuru peku :D

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi, dobro je ovo ispalo kod tebe...samo diskutujem vezano za ovu temu jer ima mnogo ljudi koji su culi za te filtere ali ne znaju ni sami ni sta ni kako pa je dobro sto si otvorio ovu temu i pokazao sve! :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pažnja, pukao mi je nosač sklopa pa je cev skakala po džeku i isčupala ga taman malko da čas radi čas ne...inače to je džek koji od kompa dolazi na bobinu.

Problem rešen stavljanjem jačeg nosača i parčeta gume do lima. Stari nosač je ostao u vidu "šelne" :)

SPM_A0157.jpg

SPM_A0158.jpg SPM_A0159.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa trebalo bi, zato su i namenjeni, samo ja ne znam iz ličnog iskustva, pitaj bokiju, on mislim ima takav...

Trebalo bi da poveća performanse jer je protočniji za vazduh od običnih filtera, a filtriranje je podjednako dobro ili možda i bolje. Nisam siguran za zvuk doduše, za zvuk uopšte više i nisam siguran jer meni isto tako reži i kad skroz otkačim crevo sa leptira gasa tako da diše direktno na leptir :)

Evo kako radi bez filtera za vazduh, ja sam mislio od KN mi se čuje tako, kad ono i ovako se čuje rezak dubok zvuk, ovaj mikrofon na mobu je smehoteka pa se ceo motor čuje kao kosilica za travu, ne obraćati pažnju :D

p.s. malo ga i ja cimam naglim dodavanjem pa oduzimanjem gasa iz lera, znaš ono samo tapneš pedalu odjednom...

http://www.youtube.com/watch?v=5DEoGAMdcLA

A evo sa filterom...

http://www.youtube.com/watch?v=hvdhb9NNsJg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se panelnog KN-a tice protocnost mu je verovatno veca od klasicnog panela al sve to i nije tako vazno.Ako nisi saranjivac automobila,neces ni osetiti razliku.To se sve oseca tek na 4500 i vise RPM.Stvarno su retke prilike kad se neko normalan najede raznih droga pa tako raspali po autu.Ja licno nikad se ne bi bavio stavljanjem KN-a da sam trebo da platim punu cenu.Al posto sam naleteo na rasprodaju pa me izaso 25 dolara,reko ajde da ispostujem proceduru kad vec imam chip.A KN pecurku stvarno ne bi stavljao na kola ni pod kojim uslovima,jer ne zelim da razmisljam o usmrkivanju vode i hidro udaru.

Edited by bokija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ušmrkivanje vode nije toliko pitanje koliko si ti navukao paranoju :)

Kod tog panelnog je dobro ako ništa onda to što se original menja na 100.000 km, a u međuvremenu se pere i ulji kompletom koji košta 1300 dinara, opereš ga tom količinom 5 puta na svakih 20.000 km i eto ti ušteda na filterima za vazduh :)

Panel filter + komplet za čišćenje od 35 pa naviše evra a samo filter ... ne znam koliko je, zna ko ima al cenim da nije ispod 500 kinti, pa na svakih 10 ljada menjaš, dođe te u najgorem slučaju na isto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne znam kaki si ti sa drugom Marfijem.Ja bogami ne zelim da imam posla sa doticnim....Jedna soljica vode u cilindre i mozes da bacis motor.Kako nam je Beograd stalno poplavljen sanse su vece.Inace mislim da je jeftinije ici na klasican filter i lakse nego se zezati sa pranjem KN-a.To sto sam ja majmun doso u posed jednog i turio ga na auto,ne govori o meni da sam pametan i razborit covek.Ja moje budalastine pravdam krizom srednjih godina,al ne znam sta ovi mladji kazu u takvim slucajevima...dry.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

e bokija sad si se isk.... sa hidro udarom jer je skoro nemoguce da voda dodje na 1m visine gde je KN i da ti udje ta kolicina vode da napravi sranye, mozda ako prelazis adu podvono.

Inace veca verovatnoca je da ce na panelnom filteru uci voda nego na curki jer paneli su zatvoreni i imaju direktan usis spolja (neki visoko a neki malo nize).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...